Πολύς λόγος γίνεται το τελευταίο διάστημα για την περίφημη έκθεση της επιτροπής του νομπελίστα Πισσαρίδη για την πορεία της οικονομίας της χώρας, τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται και τις δομικές αλλαγές προκειμένου να συναντήσει η Ελλάδα την πραγματική πρόοδο χωρίς αγκυλώσεις κι ιδεοληψίες. Μάλιστα και μόνο το γεγονός ότι αντέδρασε λυσσαλέα σ’ αυτή η Αριστερά και τη χαρακτήρισε… νεοφιλελεύθερη, καταδεικνύει ότι βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση.
Έχω τη βεβαιότητα ότι η περίφημη αυτή έκθεση θα βρισκόταν στην κορυφή της επικαιρότητας αν δεν υπήρχαν η έξαρση της πανδημίας και τα εθνικά θέματα.
Όμως, υπάρχουν τα … «αλλά»! Τα οποία οφείλουμε να επισημάνουμε και ν’ αναδείξουμε.
Προσέξτε: Στην έκθεση ΔΕΝ αναφέρεται λέξη για τον αντιπαραγωγικό δημόσιο τομέα, την βελτίωση ή συρρίκνωσή του. Αυτό έγινε εκ λάθους; Ή έγινε λόγω άγνοιας των ελληνικών δεδομένων; Θα φανεί.
Απλά να υπενθυμίσω ότι μετά τον εμφύλιο η επιτροπή Βαρβαρέσου, δηλαδή η αντίστοιχη επιτροπή Πισσαρίδη που ανέλαβε την ανόρθωση –αναγέννηση της οικονομίας (σε συνδυασμό με την αμερικανική βοήθεια) ανέφερε στην έκθεσή της ότι θα υπάρξει μεγάλο εμπόδιο από τη δημόσια διοίκηση!!! Κι αν αυτό το εμπόδιο το έβαλαν τότε όλοι κι όλοι 150 χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι, τι θα συμβεί σήμερα που το κράτος αμείβει σχεδόν ένα εκατομμύριο ανθρώπους;
Παραδείγματα υπάρχουν εκατομμύρια. Ακούστε μερικά:
Α. Στην εποχή της ρομποτικής όπου πλέον κυκλοφορούν λεωφορεία και τρένα χωρίς οδηγούς, η Ελλάδα κόπηκε στη μέση εξ αιτίας ενός … κλειδούχου του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη! Καθημερινά δε ταλαιπωρούνται εκατοντάδες άνθρωποι επειδή αναγκαστικά η αμαξοστοιχία σταματά και περιμένει σχεδόν μισή ώρα (μαζί με τους επιβάτες) τον κλειδούχο που θ’ αλλάξει τις γραμμές για να μπει το τρένο στον σταθμό! Όταν ο κλειδούχος έχει άδεια, γίνονται όλα …γης Μαδιάμ αφού δεν υπάρχει αυτόματο σύστημα! Ο πολύπαθος ΟΣΕ με έσοδα 12 εκατομμύρια ετησίως έχει κόστος πωλήσεων άνω των 130 εκατ. ευρώ, «μπαίνει μέσα» ένα εκατομμύριο την ημέρα!! Ενώ … λείπει κι ο… κλείδούχος…
Β. Στη Λάρκο εξακολουθούν να παράγουν νικέλιο που κοστίζει 20 χιλιάδες δολάρια, τη στιγμή που το πουλάνε 12 χιλιάδες! Η λειτουργία της επιχείρησης συνεχίζεται παρά το γεγονός ότι «μπαίνει μέσα» με τα μπούνια! Εκατομμύρια των εκατομμυρίων!
Γ. Στην ΕΛΒΟ οι υπάλληλοι πληρώνονταν πέντε χρόνια (2013-2018) παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχε καμιά δραστηριότητα! Λίγο πριν τις περυσινές εκλογές η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τους έκανε μετάταξη σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες.
Δ. Τα ΕΛΤΑ έχουν έλλειμμα 6 εκατομμύρια ευρώ το μήνα, βρίσκονται σε δραματική κατάσταση με ληξιπρόθεσμες οφειλές που αγγίζουν πλέον τα 100 εκατομμύρια ευρώ!
Τι δείχνουν αυτά; Ότι όσα κι αν αλλάξουν ή μεταρρυθμιστούν στην οικονομία της χώρας, όλα θα πέφτουν στην μαύρη τρύπα του δημοσίου, της αδιαφορίας, της απουσίας λογοδοσίας και των προνομιούχων εργαζομένων εις βάρος όλων των άλλων.
Άρα, την ώρα που σε όλη την Ευρώπη αναδιαρθρώνονται οι δημόσιες επιχειρήσεις για να είναι ανταγωνιστικές και να επιβιώνουν, εμείς στρουθοκαμηλίζουμε με ΔΕΚΟ φαντάσματα χωρίς παραγωγικότητα κι ανταγωνιστικότητα. Η έκθεση Πισσαρίδη που η Αριστερά χαρακτήρισε … νεοφιλελεύθερη δεν αναφέρει το παραμικρό περί τούτων…
Με όλον τον σεβασμό στο πρόσωπο του νομπελίστα, το επισημαίνουμε…