Αρχική Blog Σελίδα 14085

Θεσσαλονίκη: Παρουσίαση Κέντρου Συνάντησης και Επικοινωνίας περιφερειακής παράταξης “Αλληλεγγύη” από τον Απόστολο Τζιτζικώστα

Παρουσίαση του Κέντρου Συνάντησης και Επικοινωνίας της περιφερειακής παράταξης «Αλληλεγγύη» στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από τον Απόστολο Τζιτζικώστα

Το Κέντρο Συνάντησης και Επικοινωνίας της περιφερειακής παράταξης «Αλληλεγγύη» θα παρουσιάσει στους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ, ο επικεφαλής της παράταξης, Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Απριλίου, στις 12.00’ το μεσημέρι, στην Παύλου Μελά 10, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Διαγώνιος).

«Αλληλεγγύη» – Γραφείο Τύπου
Παναγιώτης Κρινής

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ημαθίας: 3η Πανελλήνια Μαθητική Διημερίδα για τον Αριστοτέλη «Αριστοτέλης, ο διαχρονικός δάσκαλος»

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας και το 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ, σε συνεργασία με τον Δήμο Ηρωικής Πόλης Νάουσας, διοργανώνουν την 3η Πανελλήνια Μαθητική Διημερίδα για τον Αριστοτέλη με θέμα: «Αριστοτέλης, ο διαχρονικός δάσκαλος».

Η Διημερίδα θα διεξαχθεί στις 17 και 18 Απριλίου 2019 στην πόλη της Νάουσας, στoν Πολυχώρο Πολιτισμού Χρήστος Λαναράς «ΕΡΙΑ», και στην Αρχαία Μίεζα.

Σκοπός της διημερίδας είναι να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των μαθητών για το έργο του Αριστοτέλη και να εμπλακούν σε ζητήματα που αφορούν στην αριστοτελική σκέψη και φιλοσοφία στον τόπο όπου δίδαξε ο μεγάλος στοχαστής της αρχαιότητας. Επιπλέον, να γνωρίσουν οι μαθητές την περιοχή μας, η οποία εκτός από την Σχολή του Αριστοτέλη (Μίεζα) διαθέτει πλήθος μνημείων.

Στην 3η Πανελλήνια Μαθητική Διημερίδα θα συμμετέχουν Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης απ’ όλη την Ελλάδα, με ομαδικές εργασίες των μαθητών τους σε σχέση με τους παρακάτω θεματικούς άξονες του έργου του Αριστοτέλη:
A. Ο Αριστοτέλης σε σχέση με τον Φυσικό Κόσμο
B. Ο Αριστοτέλης σε σχέση με τον Άνθρωπο

Η Διευθύντρια της ΔΔΕ Ημαθίας

Αναστασία Ε. Μαυρίδου

Αργύρης Πανταζόπουλος: Πρόσκληση

Η προσπάθεια μας για μια Αλεξάνδρεια όπως την ονειρευόμαστε, ξεκίνησε!

Έλα να γνωρίσεις τους ανθρώπους μας, τις θέσεις μας και να μοιραστείς το όραμά σου μαζί μας.
Τη Δευτέρα 15 Απριλίου στις 7 μ.μ στο εκλογικό μας κέντρο, Βετσοπούλου 14  #Ξεκιναμε #ΚΑΘΑΡΑ
#kathara
#ΤαΑλλάζουμεΌλα
#ΜεΕνότηταΚαιΕλπίδα
#ΜΑΖΙ

Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής: Ομάδα Τοπικής Δράσης και στην Ύπαιθρο Αττικής

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη δημόσια ανοικτή πρώτη συνάντηση όσων ενδιαφέρθηκαν και μπορούσαν για την σύσταση Ομάδας Πρωτοβουλίας με σκοπό την δημιουργία Ομάδας Τοπικής Δράσης-ΟΤΔ (Local Action Group-LAG, Group Action Locale) στις 7/4/2019, στην τοποθεσία «Βουστάσιο Κοντογιάννη», στο Μενίδι της Αττικής.

Στην Ομάδα Πρωτοβουλίας για την δημιουργία Ομάδας Τοπικής Δράσης Υπαίθρου Αττικής προσφέρθηκαν να συνδράμουν (κατ αλφαβητική σειρά) οι: Νικόλαος Κορδαλής (Εμπόριο κρέατος), Αλέξανδρος Μόσχος (Άνθη), Γιώργος Παπαβασίλης (Κηπευτικά), Αναστασία Σαρχόσογλου (Restart) & Γιάννης Κοντογιάννης (Κτηνοτρόφος), ενώ θα βοηθούνται από τους Γιώργο Γκαγκαράτζα, Μάγδα Κοντογιάννη & Δημήτρη Μιχαηλίδη.

Χρονικός ορίζοντας δραστηριοποίησης είναι η προσεχής διετία, ενώ στον οδικό χάρτη σημειώθηκε ότι στο προσεχές εξάμηνο, μέσα στο 2019, θα γίνουν συναντήσεις σε διάφορες περιοχές με τοπικές συλλογικότητες για ενημέρωση και συμμετοχή, ώστε μέχρι το τέλος 2020 να έχει διαμορφωθεί η πρόταση για την Τοπική Ανάπτυξη στην Ύπαιθρο της Αττικής.

Καθορίσθηκε η τακτική συνάντηση την πρώτη Πέμπτη κάθε μήνα στις 21.00, στα γραφεία του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής (Πλήθωνος Γεμιστού 14, 13678 ΑΧΑΡΝΑΙ) και η συνεχής ενημέρωση όλες τις Πέμπτες (πάντα στις 21.00) με κάθε διαθέσιμο τρόπο.

Η επόμενη ανοικτή σε συλλογικότητες ενημερωτική συνάντηση θα γίνει στα Μέγαρα (σε ημέρα και ώρα μετά την Ανάσταση-μετά τις 29-4-2019) και η δεύτερη στην Παλήνη (6 Ιουν 2019, 21.00), ενώ η τρίτη σχεδιάζεται για την Μάνδρα και τέταρτη στον Μαραθώνα. Προτάσεις για ενημερωτικές συναντήσεις θα κατατίθενται και θα εξετάζονται από την Ομάδα Πρωτοβουλίας.

Πρώτος στόχος της ΟΤΔ Υπαίθρου Αττικής μπορεί να είναι η Κοινοτική (Τοπική) Ανάπτυξη, όπως την ορίζει ο καθ Γ. Δαουτόπουλος, ήδη από το 1986, ως, «Σχεδιασμένη αλλαγή σε κοινοτικό επίπεδο, που αποβλέπει στην βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του τοπικού πληθυσμού και μπορεί να υποβοηθηθεί από ένα φορέα αλλαγής, σε τρόπο ώστε να επιτευχθεί η μεγίστη δυνατή συμμετοχή των κατοίκων τόσο στον προσδιορισμό του περιεχομένου του τοπικού προγράμματος αλλαγής, όσο και στην διαδικασία υλοποίησής του». (βιβλίο ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, σελ 29, ISBN 960-90046-1-X). Έχει γίνει απολύτως σαφές σε όλους ότι ανάπτυξη δεν είναι όρος αποκλειστικά οικονομικός, αλλά περιλαμβάνει αλλαγές και στην κοινωνία, με στόχο την ευημερία των ανθρώπων, κατοίκων μιας περιοχής-κοινότητας.

Δεύτερος στόχος της ΟΤΔ Υπαίθρου Αττικής μπορεί να είναι η συμμετοχή της Υπαίθρου της Αττικής στα προγράμματα Τοπικής Ανάπτυξης Υπαίθρου μορφής L.E.A.D.E.R. Η Τοπική Ανάπτυξη µε Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων (ΤΑΠΤοΚ /CLLD), βασισµένη στην προσέγγιση LEADER, είναι µια µέθοδος σχεδιασµού και υλοποίησης τοπικών ολοκληρωµένων αναπτυξιακών στρατηγικών, µε τη συµµετοχή εταίρων σε τοπικό επίπεδο, προκειµένου να αντιµετωπισθούν αποτελεσµατικά οι οικονοµικές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές και δηµογραφικές προκλήσεις που αντιµετωπίζουν οι αγροτικές περιοχές.

Τρίτος στόχος της ΟΤΔ Υπαίθρου Αττικής μπορεί να είναι η συμμετοχή της Υπαίθρου της Αττικής στα προγράμματα Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων. Οι Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ) αποτελούν εργαλείο ολοκληρωμένης χωρικής ανάπτυξης για την εφαρμογή αναπτυξιακών στρατηγικών συγκεκριμένων χωρικών ενοτήτων, και στην προκειμένη περίπτωση για την ύπαιθρο της Αττικής. Οι περιοχές αυτές είτε παρουσιάζουν συγκεκριμένα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν με συνολικό τρόπο, είτε διακρίνονται από σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν και να μεγιστοποιηθούν με βάση ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο.

Στους στόχους της χωρικής στρατηγικής κάθε περιοχής περιλαμβάνονται η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης και απασχόλησης, η με κοινωνικούς όρους βελτίωση της καθημερινής ζωής των πολιτών και η διατήρηση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος με βάση την αειφόρο προσέγγιση της αναπτυξιακής διαδικασίας.

Σε γενικές γραμμές επισημάνθηκε ότι οι δυτικές κοινωνίες βρίσκονται αυτήν την περίοδο σε μια φάση αποκέντρωσης, μια αντίθετη προς την οικονομική παγκοσμιοποίηση τάση, μια ενίσχυση του πατριωτισμού (όπως διακηρύχτηκε από το βήμα του ΟΗΕ, Δεκ 2018), έναν προσανατολισμό προς τοπιοποίηση … Ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται ο «τόπος», ακόμα και στην χώρα μας με τον «Καλλικράτη» και τον «Κλεισθένη». Τώρα πλέον υπάρχει επαρκής καταναλωτική δύναμη, ακόμα και σε μικρές κοινωνίες, λόγω των επισκεπτών, που μπορούν να στηρίζουν την Τοπική Ανάπτυξης. Επίσης στα Πανεπιστήμια πλέον διδάσκεται η ανάπτυξη των Τοπικών Εφοδιαστικών Αλυσίδων (Short Supply Chain-SSC), εκεί που παλαιότερα το μόνο που εξεταζόταν ήταν η παγκοσμιοποιημένη Εφοδιαστική Αλυσίδα.

Χρονικά, συζητήθηκε το σωστό timing, θεωρώντας ότι η διετία (από σήμερα μέχρι το τέλος του 2020) μέχρι την επόμενη προγραμματική περίοδο, 2021-2027, επιτρέπει σωστή κοινωνική ζύμωση και συναντίληψη σε μια ομάδα συλλογικοτήτων για να προετοιμάσουν την συμμετοχή στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση προγραμμάτων τοπικής ανάπτυξης για την ύπαιθρο της Αττικής.

Ένα παράδειγμα, στο οποίο συμμετείχαν μερικοί από τους παριστάμενους, ήταν η συμπερίληψη των νέων αγροτών Αττικής το 2009 στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης ΠΑΑ 2007-2013, με αποδοχή αιτήσεων στο Έργο «Νέων Γεωργών» των νέων της υπαίθρου της Αττικής για πρώτη φορά. Μέχρι τότε δεν αναγνωριζόταν οι νέοι της υπαίθρου της Αττικής ως δυνητικοί δικαιούχοι συμμετοχής στο Έργο «Νέων Γεωργών».

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε χάρις στην προσφορά του χώρου από την κα Μάγδα Κοντογιάννη και την οικογένειά της, τους οποίους ευχαρίστησαν οι συμμετέχοντες. Ο χώρος διαμορφώθηκε με τα λουλούδια των ανθοπαραγωγών της Κεντρικής Ανθαγοράς Αθηνών (Προμπονά, Άνω Πατήσια), οι καρέκλες και τα τραπέζια προσφέρθηκαν από την μεγαλύτερη διαδικτυακή πλατφόρμα εύρεσης εργασίας Skywalker, και η ιδέα γεννήθηκε σε μια ημερίδα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Εταιρείας Αγροτικής Οικονομίας σε συζήτηση με την κα Αναστασία Σαρχόσογλου.

Ένωση Φωτογράφων Κ.Δ. Μακεδονίας: Φωτογράφιση γάμων & Βαπτίσεων

Στην τριαντάχρονη πορεία της Ένωσης μας, πολλά άλλαξαν και πολλά έγιναν σχεδόν από την αρχή, ιδιαίτερα την τελευταία τριετία η Ένωση με νέα άτομα επαναδραστηριοποιήθηκε πιο δυναμικά.

Το πιο σημαντικό όμως ήταν πως μείναμε ενωμένοι και όχι μόνο διατηρήσαμε τον αρχικό μας αριθμό μελών, αλλά εντάξαμε πολλούς συναδέλφους από όλους τους νομούς της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.

Η Ένωσή μας μπορεί να πει κανείς ότι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των μελών της, των συναδέλφων και μεγάλου μέρους της κοινωνίας και προχωρά όλο και ψηλότερα, τόσο σε επίπεδο αγοράς, όσο και κοινωνικής παρουσίας και προσφοράς όπου και όταν χρειαστεί.

Η περίοδος (σεζόν) των γάμων και των βαπτίσεων που μόλις άρχισε, βρίσκει την Ένωση μας και τα μέλη της πανέτοιμους να εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και υπευθυνότητα τους πελάτες της.

Και οι 49 συνάδελφοι της Ένωσης, σας καλούμε να στηρίξετε όσο περισσότερο μπορείτε τους επαγγελματίες – μέλη μας και όλοι μαζί να καταφέρουμε να εκσυγχρονίσουμε αλλά και να αναπτύξουμε ακόμα μεγαλύτερους στόχους καλλιτεχνικούς, εμπορικούς και επαγγελματικούς.

Στην ιστοσελίδα της Ένωσης www.cwm-photographers.gr μπορείτε να δείτε όλα τα μέλη της Ένωσης και ανα νομό, μαζί με τα στοιχεία επικοινωνίας τους

Εκ του Δ.Σ.

Σήμα Ένωσης

ΑΝ.ΗΜΑ ΑΕ: Προκήρυξη Ιδιωτικών

Η ΑΝ.ΗΜΑ.Α.Ε. ανακοινώνει την  δημοσιοποίηση της 1ης Πρόσκλησης για την ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣEΩΝ στο ΥΠΟΜΕΤΡΟ 19.2: 

«Στήριξη για την υλοποίηση πράξεων στο πλαίσιο της στρατηγικής ΤΑΠΤοΚ»  (πράξεων  ιδιωτικού χαρακτήρα) του ΜΕΤΡΟΥ 19: «Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων» (ΤΑΠΤοΚ) του Π.Α.Α. 2014-2020 στο πλαίσιο του Τοπικού Προγράμματος  «Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων, (ΤΑΠΤοΚ), LEADER/CLLD του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδος (Π.Α.Α.) 2014 – 2020» της Ομάδας Τοπικής Δράσης (Ο.Τ.Δ.): AN.HMA. A.E.

Η 1η Πρόσκληση αφορά δραστηριότητες αξιοποίησης της πρωτογενούς παραγωγής, με αποτέλεσμα είτε γεωργικό είτε μη γεωργικό προϊόν, ενίσχυσης της μεταποίησης και του τουρισμού, εκσυγχρονισμού υποδομών φιλοξενίας, στήριξης της οικοτεχνίας και των πολυλειτουργικών αγροκτημάτων, προώθησης της εμπορίας και της αξιοποίησης των δασοκομικών προϊόντων, χωρίς να παραλείπει να υποστηρίξει και ενέργειες δικτύωσης, ενώ τα ποσοστά ενίσχυσης ποικίλουν ανάλογα με την εκάστοτε υποδράση.

Η υποβολή Αιτήσεων Στήριξης ξεκινά την Δευτέρα 15 Απριλίου 2019 και ολοκληρώνεται την Δευτέρα 01 Ιουλίου 2019

Το πλήρες κείμενο της αναλυτικής Πρόσκλησης, καθώς και όλα τα Παραρτήματα αυτής, βρίσκονται ανηρτημένα στην ηλεκτρονική σελίδα της ΑΝ.ΗΜΑ. Α.Ε. στην ηλ. Διεύθυνση www.anhma.gr.

Για την ΑΝ.ΗΜΑ. Α.Ε.

Τεληγιαννίδης Θεόφιλος

Πρόεδρος Ε.Δ.Π.

 

Βέροια: Εικαστικές Τέχνες και Ανατομία(mortui vivos docent)- Διάλεξη του Διδάκτορα Οδοντιατρικής ΑΠΘ κ. Εμμανουήλ Μαζίνη

H ανατομία είναι περιγραφική επιστήμη και σχετίζεται άμεσα με την εικόνα και την παρατήρηση του ανθρωπίνου σώματος.

Η πορεία και η διδασκαλία της ανατομίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξέλιξη των τεχνικών εικονογράφησης, αποτύπωσης και αναπαραγωγής της εικόνας.

Από την Αρχαιότητα έως και τον Μεσαίωνα η εξέλιξη της ανατομίας ήταν περιορισμένη καθώς οι θρησκευτικές και ηθικές θέσεις σχετικά με την ιερότητα του ανθρώπινου σώματος δεν επέτρεπαν τις νεκροτομές. Η βάση της σύγχρονης ανατομίας δόθηκε τον 15ο αιώνα κατά την Αναγέννηση, αρχικά από τους μεγάλους ζωγράφους όπως το Μιχαήλ Άγγελο και το Ντα Βίντσι, και στη συνέχεια από τον Καθηγητή Ανατομίας Aνδρέα Βεσάλιο. Ο Βεσάλιος με το μνημειώδες έργο του «De Humanis Corporis Fabrica» αλλά και όλοι οι ανατόμοι έκτοτε, χρησιμοποίησαν τους ικανότερους καλλιτέχνες της εποχής για τις εικονογραφήσεις των συγγραμμάτων τους και τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα για τη διδασκαλία και τη διάδοση των ανακαλύψεών τους. Αντίστοιχα, τον 18ο και 19ο αιώνα για εκπαιδευτικούς λόγους, εξελίχθηκε η κηροπλαστική και δημιουργήθηκαν οι μεγάλες συλλογές ανατομικών κέρινων προπλασμάτων.

Οι καλλιτεχνικές και τεχνολογικές εξελίξεις όπως η τυπογραφία και η φωτογραφία, βοήθησαν στη διάδοση και τη διδασκαλία της ανατομίας.  Παράλληλα σε όλες τις εποχές, η εξωτερική και εσωτερική μορφολογία του ανθρώπινου σώματος έδωσε και δίνει μοναδική έμπνευση στην Τέχνη.

Η ομιλία επιχειρεί ένα ταξίδι στην Ιστορία και τις αλληλεπιδράσεις της Ιατρικής και της Τέχνης, στον συναρπαστικό και συχνά μακάβριο κόσμο της Ανατομίας, στις προκαταλήψεις και στις δεισιδαιμονίες, στους κατάδικους και στους τυμβωρύχους,   στους καλλιτέχνες που εμπνεύστηκαν από την ομορφιά του ανθρώπινου σώματος και στους πρωτοπόρους θεμελιωτές της σύγχρονης επιστήμης.

(Mortui Vivos Docent = οι νεκροί διδάσκουν τους ζωντανούς)

Τετάρτη 10 Απριλίου 2019, 6-8 το απόγευμα,

στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Βέροιας

Ο Δρ Εμμανουήλ Μαζίνης γεννήθηκε στη Βέροια και είναι πτυχιούχος της Οδοντιατρικής Σχολής του ΑΠΘ (1996) όπου και ολοκλήρωσε τις Μεταπτυχιακές του σπουδές (1998). Το 2005 ορκίστηκε Διδάκτορας Ενδοδοντολογίας του ΑΠΘ.

Επιστημονικός Συνεργάτης της Οδοντιατρικής Θεσσαλονίκης με διδακτικό έργο στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Ανατομίας της Ιατρικής Θράκης.

Έχει ανακοινώσεις και εισηγήσεις σε διεθνή και Ελληνικά συνέδρια, δημοσιευμένες κλινικές και ερευνητικές εργασίες και συμμετείχε στη συγγραφή Οδοντιατρικών συγγραμμάτων.

Είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιατρικών και Επιστημονικών Σχεδιαστών (AEIMS) και έχει εικονογραφήσει Οδοντιατρικά και Ιατρικά βιβλία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Παράλληλα ασχολείται με διαδικτυακές εφαρμογές εφαρμογών (apps) με εκπαιδευτικό Οδοντιατρικό περιεχόμενο.

Η διάλεξη θα αναμεταδοθεί ζωντανά με live streaming μέσα από το ΔΙΑΥΛΟ https://diavlos.grnet.gr/libver

dialeksi3 dialeksi2

Πρώτο Συστήμα Προσκόπων Θέρμης: 50 ή 93 ή 100 χρόνια προσκοπισμού Θέρμης

«50 χρόνια». Πραγματοποιήθηκε, στις 31/3/2019, με μεγάλη συναισθηματική φόρτιση η γιορτή «γενέθλια» για τα πρώτα 50 χρόνια του 1ου Συστήματος Προσκόπων Θέρμης «1969-2019», στο Πολιτιστικό Κέντρο Θέρμης, παρουσία του Δημάρχου Θέρμης κ Θεόδωρου Παπαδόπουλου,

του πρώτου Αρχηγού Συστήματος κ Δημήτριου Μιχαηλίδη και του τότε Τοπικού Εφόρου Προσκόπων Αναλήψεως κ Πέτρου Πανίδη και πολλών παλαιών προσκόπων, οικογενειών των σημερινών 75 μελών του 1ου Συστήματος Προσκόπων Θέρμης και συντοπιτών.

«93 χρόνια». Το παρών έδωσε και ο κ Τάκης Λίτσας, γιός του αείμνηστου Θεόδωρου Λίτσα, που έφερε τον προσκοπισμό στο Σέδες (την σημερινή Θέρμη) ήδη από το 1926, και λειτουργούσε την Ομάδα Προσκόπων Σέδες μέχρι το 1962, όταν διεκόπη η λειτουργία του προσκοπισμού στην Θέρμη, λόγω του αιφνίδιου θανάτου του. Μάλιστα, όπως ανέφερε, οι πρόσκοποι Σέδες τότε πρωτοστάτησαν στην οικολογική καταπολέμηση της ελονοσίας, όχι με δηλητήρια (DDT κλπ «…κτόνα»), αλλά με τον εμπλουτισμό των στάσιμων νερών της περιοχής «βάλτος» (μην ξεχνάμε ότι το σημερινό αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» είναι οι εκβολές του ποταμού Ανθεμούντα) με ψαράκια … Ο γόνος έρχονταν από την Ιταλία και ο πολλαπλασιασμός γίνονταν σε δεξαμενές στο τότε Γεωργικό & Βιοτεχνικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (σημερινή λεγόμενη Αμερικανική Γεωργική Σχολή) από όπου ομάδες νέων με πρωτοστάτες τους πρόσκοπους Σέδες, έπαιρναν τα ψαράκια και τα έριχναν με κουβάδες στα στάσιμα νερά. Τα ψαράκια λέγονταν «γκαμπούσια» και το σημαντικό ήταν ότι τρέφονταν από τις προνύμφες των κουνουπιών, και έτσι μειώνονταν δραματικά ο αριθμός των φορέων ελονοσίας, και ανάσαιναν οι κάτοικοι της Θέρμης.

«100 χρόνια». Εκεί, στο Πολιτιστικό Κέντρο θέρμης, στις 31/3/2019, αμέσως μετά τα «γενέθλια των 50 χρόνων» σχηματίσθηκε Ομάδα Πρωτοβουλίας για να γιορτασθούν τα 100 χρόνια παρουσίας και προσφοράς του προσκοπισμού στην Θέρμη το 2026 … Μάλιστα η Ομάδα Πρωτοβουλίας οργανώνει την πρώτη της ανοικτή συνεδρίαση το Σάββατο, 13 Απρ 2019, στις 18.00, στους χώρους του 1ου Συστήματος Προσκόπων. Στην Ομάδα Πρωτοβουλίας εκδήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετέχουν (κατά αλφαβητική σειρά) οι: Γρηγόρης Αντωνιάδης (6974949719), Κώστας Γεωργίου (Αρχηγός Συστήματος, 6946785176), Στέλιος Κυριακίδης (6976764476), Τάκης Λίτσας (6945801612), Γιώργος Μακαδασόπουλος (6951088076), Γιώργος Μαύρος, Δημήτρης Μιχαηλίδης (6998282382), Νάστια Ντάνου (6944287473), Γιώργος Παναγιωτόπουλος (6974805513) & Μαρία Τζιτζίδου (6945805836).

Ήδη καθορίσθηκε η πρώτη ανοικτή δημόσια εκδήλωση για τους συμπολίτες της Θέρμης με πρωτοβουλία των Παλιών προσκόπων Θέρμης στις 21 Απρ 2019, στις 11.00, στο 1ο Σύστημα Προσκόπων Θέρμης, Μαρίνου Αντύπα 1, 57001 ΘΕΡΜΗ, στο ξύλινο σπιτάκι δίπλα από το γήπεδο του μπάσκετ, με θέμα «Η συμβολή του προσκοπισμού στην Τοπική Ανάπτυξη».

Μάλιστα ακούστηκε η πρόταση να γίνεται αυτής της μορφής η συνάντηση-ανοικτή εκδήλωση την πρώτη Κυριακή κάθε μηνός, με την επόμενη να σχεδιάζεται να γίνει την Κυριακή, 5 Μαϊ 2019, στις 11.00, με κεντρικό εισηγητή τον συμπολίτη συνταξιούχο καθηγητή Γεώργιο Δαουτόπουλο με θέμα «Τοπική Κοινοτική Ανάπτυξη».

Οι ανοικτές δημόσιες εκδηλώσεις του 2019, για τα «50 χρόνια» προσκοπισμού του 1ου Συστήματος Προσκόπων Θέρμης, προβλέπεται να ολοκληρωθούν την πρώτη Κυριακή του Δεκ, στις 1 Δεκ 2019, στις 11.00, διότι εκεί κοντά (5 Δεκ) είναι η «Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Κοινοτικής Ανάπτυξης», που συμπίπτει με την κοινοτική εθελοντική προσφορά των βαθμοφόρων του Προσκοπισμού σε όλο τον κόσμο, και στην Θέρμη.

Η Ομάδα Πρωτοβουλίας θα δεχθεί προτάσεις για τις επόμενες συναντήσεις-συζητήσεις των Κυριακών κάθε μήνα.

Ταυτόχρονα η κα Νικολέττα Αντωνιάδου, Αρχηγός Αγέλης Λυκόπουλων, παρουσίασε το αυτοκόλητο διαστάσεων Α5 (21×15) για ανάρτηση από όλους όσους έδωσαν την προσκοπική τους υπόσχεση ότι θα προσπαθούν να εφαρμόζουν τον νόμο των προσκόπων. Ο Νόμος των Προσκόπων είναι 10 άρθρα. Πρόκειται για ένα σύστημα πανανθρώπινων αξιών, που αναφέρονται σε: Πίστη, Γενναιότητα, Αισιοδοξία, Δικαιοσύνη, Υπακοή, Φιλοπατρία, Οικονομία, Αγνότητα & καθαριότητα Ψυχής & Σώματος, Παγκόσμια Συναδέλφωση, Υπευθυνότητα, Θεοσέβεια, Εργατικότητα, Αλληλοβοήθεια, Χρησιμότητα, Αποφασιστικότητα, Ευγένεια, Φιλία, Ανάδειξη με την Ικανότητα, Φιλαλήθεια, Υπερηφάνεια, Αγάπη για το Περιβάλλον, Αυτοπειθαρχία.

Κάθε παιδί αφού γνωρίσει τον προσκοπισμό και αφού συμμετάσχει σε δράσεις και εκδηλώσεις, όταν αισθανθεί έτοιμος, δίνει την προσκοπική του υπόσχεση, που λέει: «Υπόσχομαι στην τιμή μου, να εκτελώ το καθήκον μου στο Θεό και την Πατρίδα, να βοηθώ κάθε άνθρωπο σε κάθε περίσταση και να τηρώ το νόμο του Προσκόπου».

Τα 10 άρθρα του Νόμου του Προσκόπου περιλαμβάνουν: 1. Ο Πρόσκοπος λέει την αλήθεια και κρατά το λόγο του. 2. Ο Πρόσκοπος είναι δίκαιος, άξιος να τον εμπιστεύονται, ξέρει να πειθαρχεί και να τηρεί τους Νόμους. 3. Ο Πρόσκοπος είναι χρήσιμος στην οικογένειά του και την κοινωνία. 4. Ο Πρόσκοπος είναι φίλος κι ευγενής προς όλους κι αδελφός με κάθε Πρόσκοπο. 5. Ο Πρόσκοπος σέβεται τον εαυτό του και τους άλλους, προσέχει τα λόγια και τις πράξεις του. 6. Ο Πρόσκοπος αγαπά τη φύση και προστατεύει το περιβάλλον. 7. Ο Πρόσκοπος είναι εύθυμος και αισιόδοξος. 8. Ο Πρόσκοπος είναι οικονόμος και φροντίζει για την καλή χρήση του χρόνου. 9. Ο Πρόσκοπος είναι εργατικός και προοδεύει με τις ικανότητές του. 10. Ο Πρόσκοπος είναι αποφασιστικός, έχει θάρρος και αυτοπεποίθηση κι αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεών του.

Πρόκειται για έναν κρίκο αγάπης με ανθρώπους, ενήλικες τώρα, με βάση τις ίδιες πανανθρώπινες αξίες. Έναν κρίκο εμπιστοσύνης και αλληλοβοήθειας, που σφυρηλατήθηκε πάνω σε κοινές αξίες, με κοινές δράσεις και κοινές εμπειρίες, διαχρονικά. Το αυτοκόλητο σήμα, σε σχήμα προσκοπικού τριφυλλιού θα γράφει «ΝΑΙ… ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΡΟΣΚΟΠΟΣ ΣΤΟ 1ο Σύστημα Προσκόπων Θέρμης» και θα μπορούν να το έχουν αναρτημένο, με την μορφή «χρησιδανείου», όλοι οι παλαιοί πρόσκοποι Θέρμης, στον χώρο τους.

Αλλά η εμπιστοσύνη και αλληλοβοήθεια είναι τα χαρακτηριστικά κάθε κοινωνίας ανθρώπων, και η βάση πάνω στην οποία μπορεί να οικοδομηθεί η ευημερία των συνανθρώπων που συναποτελούν μια κοινωνία. Και ακριβώς αυτή η ευημερία , όπως χαρακτηριστικά λέει ο καθ Γ. Δαουτόπουλος, είναι η Τοπική Κοινοτική Ανάπτυξη. Και ο προσκοπισμός είναι ένα συνεχές εργαστήριο, ζυμωτήριο, ανάπτυξης κοινωνικού κεφαλαίου, πάνω στο οποίο δημιουργούνται οι προϋποθέσεις της επιτυχίας της Τοπικής Κοινοτικής Ανάπτυξης.

Δήμος Αλεξάνδρειας: “Έκκληση” εν όψει των εορτών του Πάσχα, για βοήθεια προς ανακούφιση των συμπολιτών μας από το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Αυτοτελούς Τμήματος Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Αλεξάνδρειας, εν όψη των εορτών των Πάσχα απευθύνει έκκληση σε όλες τις εταιρίες, επιχειρήσεις, σχολεία, μαθητές/ μαθήτριες, πολίτες και τοπικούς φορείς να συμμετέχουν έμπρακτα στη συλλογή προϊόντων μακράς διαρκείας, ειδών προσωπικής περιποίησης και υγιεινής και απορρυπαντικών.

Προϊόντα τα οποία είναι απαραίτητα για κάθε νοικοκυριό και θα ανακουφίσουν άπορους συμπολίτες μας που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας και κινδυνεύουν με κοινωνικό αποκλεισμό.

Σας υπενθυμίζουμε ότι το Κοινωνικό Παντοπωλείο αποτελεί συγχρηματοδοτούμενη δομή από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ως προς τη μισθολογική κάλυψη των στελεχών που απασχολούνται σε αυτό, ενώ τα παρεχόμενα είδη του Κοινωνικού Παντοπωλείου προέρχονται από δωρεές και χορηγίες. Επιπλέον, διατίθενται εντελώς δωρεάν στους ωφελούμενους του προγράμματος, με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η ανωνυμία και ο σεβασμός της αξιοπρέπειας τους.

Οι ωφελούμενοι του προγράμματος του Κοινωνικού Παντοπωλείου, έως και την τροφοδοσία Μαρτίου 2019, έχουν ανέλθει σε 200 οικογένειες- νοικοκυριά.

Με βάση όλα τα παραπάνω, σας παρακαλούμε, αν είναι εφικτό, να συμβάλλετε στην ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου του Δήμου μας με προϊόντα τα οποία θα δοθούν εν όψη των εορτών του Πάσχα στους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη και να γιορτάσουν με αξιοπρέπειά το Πάσχα.

Η συγκέντρωση τροφίμων θα πραγματοποιείται στο Κοινωνικό Παντοπωλείο , στην Πλατεία Σιδηροδρομικού Σταθμού, καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 08:30 – 15:00.

Βέροια: Συνάντηση Αγροτικού Συλλόγου Ημαθίας με τον βουλευτή κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο για φλέγοντα αγροτικά ζητήματα

Συνάντηση με τον αναπληρωτή Τομεάρχη Οικονομικών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Ημαθίας, κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο πραγματοποίησε σήμερα 8 Απριλίου 2019 ο Αγροτικός Σύλλογος Ημαθίας.

Η συνάντηση έγινε στο γραφείο του κ. Βεσυρόπουλου στη Βέροια, με τα μέλη του ΔΣ του Αγροτικού Συλλόγου Ημαθίας, να ενημερώνουν τον βουλευτή για τα φλέγοντα αγροτικά ζητήματα που αφορούν τους αγρότες της περιοχής.

Το θέμα της συνδεδεμένης ενίσχυσης στο ροδάκινο και η αύξηση του ποσού ανά στρέμμα που «λαμβάνουν» σήμερα οι «δικαιούχοι» ροδακινοπαραγωγοί καθώς και η μείωση της απαιτούμενης προς χυμοποίηση ποσότητας, η άδικη και υπερβολική φορολόγηση τους, οι χαμηλές τιμές πώλησης των ροδάκινων και νεκταρινιών,  ήταν ορισμένα από τα ζητήματα που συζητήθηκαν.