Αρχική Blog Σελίδα 14084

Εισαγωγική τοποθέτηση του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών

Κυρίες και κύριοι,

Είναι πλέον σαφές ότι κλείνει οριστικά ο κύκλος της αέναης καταστροφολογίας για την ελληνική οικονομία μια γραμμή την οποία επέλεξε να ακολουθήσει η ΝΔ επί μία ολόκληρη 3ετία.

Επένδυσε πολιτικά σε αυτή την κατεύθυνση και σήμερα κατανοεί ότι επέλεξε το δρόμο του αυτοεξευτελισμού.

Και τούτο διότι:

– Τα ελληνικά ομόλογα καταγράφουν ιστορικά ρεκόρ χαμηλών αποδόσεων. Το ελληνικό πενταετές βρίσκεται σήμερα στο χαμηλότερο επίπεδο από τότε που υπάρχει η ελληνική καμπύλη δηλαδή το 1997, στο 2.24%

Ενώ το δεκαετές που αποτελεί το σημείο αναφοράς για τις αγορές χρήματος, βρίσκεται σε χαμηλό 15ετίας στο 3,45%.

– Το Eurogroup επίσης την προηγουμένη εβδομάδα ενέκρινε την εκταμίευση του 1 δις από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που παρακρατούνται από την ΕΚΤ.

– Το πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας οριστικοποιήθηκε, με τρόπο που καλύπτει τη μεγάλη πλειοψηφία των δανειοληπτών, εντός του πλαισίου που θέτουν οι εποπτικοί μηχανισμοί του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος.

Σε συνθήκες λοιπόν απόλυτης ασφάλειας και σταθερής ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, σχεδιάζουμε τα επόμενα βήματα.

Στον ορίζοντα βρίσκονται οι απαραίτητες παρεμβάσεις για την ελάφρυνση του ιδιωτικού χρέους και φυσικά μέριμνα μας παραμένει η διαρκής ενίσχυση στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής και της προστασίας των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Χθες όμως κυρίες και κύριοι υπήρξε και μία εξέλιξη στην υπόθεση της Novartis, μιας υπόθεσης που από την πρώτη στιγμή κατατρομοκράτησε τις δυνάμεις του παλιού καθεστώτος και οδήγησε σε αντιδράσεις οι οποίες είναι ενδεικτικές της νοοτροπίας αυτού του καθεστώτος.  Ότι αποτελούν τους νόμιμους και αιώνιους ιδιοκτήτες της χώρας και των θεσμών της.

Οι ίδιοι  που υπερασπίζονται στα λόγια την ανεξαρτησία των δικαστικών αρχών, και επαναλαμβάνουν διαρκώς τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη τους στην Ελληνική Δικαιοσύνη δεν δίστασαν από την πρώτη κιόλας στιγμή να την εξυβρίσουν, να μηνύσουν   εισαγγελικούς και δικαστικούς λειτουργούς, να απειλήσουν μάρτυρες, να προαναγγείλουν την εξόντωση πολιτικών τους αντιπάλων, να μιλήσουν για σκευωρίες και στημένες δίκες.

Προφανώς είχαν και εξακολουθούν να έχουν τους λόγους για να είναι πανικόβλητοι.

Καθώς όλος ο λαός γνωρίζει ότι έστηναν δουλειές,

Ότι έβαζαν χέρι στο δημόσιο χρήμα παρασιτώντας σε βάρος του ελληνικού λαού,

ότι υπηρετούσαν και συνεχίζουν να υπηρετούν δουλικά τα επιχειρηματικά συμφέροντα από τα οποία εξαρτώνται.

Με αποτέλεσμα να οδηγήσουν τη χώρα στη χρεοκοπία και τα μνημόνια το 2010.

Αδυνατούν βεβαίως να κατανοήσουν ότι οι πολιτικές ευθύνες που τους έχει αποδώσει ο ελληνικός λαός για τη χρεοκοπία της χώρας, δεν είναι συγκυριακό φαινόμενο. Αδυνατούν να κατανοήσουν ότι η Ελλάδα αποτελεί κράτος δικαίου, με νόμους και κανόνες που δεν εφαρμόζονται κατά το δοκούν, με δικαστικούς λειτουργούς που δε λειτουργούν κατά παραγγελία κανενός.

Είναι όμως ίδιον των εκπροσώπων της πολιτικής και επιχειρηματικής ελίτ που παριστάνουν τους ευγενείς αστούς  και τους πολιτισμένους, να μεταμορφώνονται ακαριαία σε υβριστές και συκοφάντες όταν οι ίδιοι ελέγχονται.

Πρέπει όμως να καταλάβουν – και θα το καταλάβουν – ότι σε μια δημοκρατία και σε ένα κράτος δικαίου τίποτα δεν τους διαφοροποιεί από όλους τους υπόλοιπους πολίτες.

Ότι τα αριστοκρατικά τους κεκτημένα ανήκουν πλέον στο παρελθόν.

Οι αντιδράσεις τους βεβαίως είναι ακριβώς εκείνες που τους εκθέτουν ανεπανόρθωτα.

Γι αυτό το λόγο το κρίσιμο σήμερα είναι η ελληνική Δικαιοσύνη να αφεθεί απερίσπαστη να ολοκληρώσει την έρευνα της. Οι αθώοι να αθωωθούν και οι υπόλοιποι να κληθούν να δώσουν λόγο για όσα έχουν διαπράξει.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας οργανώνει πολεοδομικά έξι κομβικές περιοχές τεσσάρων Δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης

Την πολεοδομική οργάνωση έξι περιοχών σε τέσσερις Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ενέκρινε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με την υπογραφή της χρηματοδότησης γενικών, ειδικών και τοπικών χωρικών σχεδίων από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.

Ο Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης θα εκπονήσει μελέτες τοπικού χωρικού σχεδίου για τρεις περιοχές, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη και το πρώην στρατόπεδο Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Ο Δήμος Παύλου Μελά θα συντάξει τοπικό χωρικό σχέδιο για την περιοχή της Σταυρούπολης.

Ο Δήμος Καλαμαριάς θα εκπονήσει γενικό χωρικό σχέδιο, που αφορά σε ζωτικού ενδιαφέροντος περιοχές, όπως η παράκτια ζώνη του και το πρώην στρατόπεδο Κόδρα.

Ο Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη θα συντάξει μελέτη πολεοδόμησης για το παραλιακό μέτωπο της Πυλαίας.

«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ενισχύει τους Δήμους ώστε να οργανώσουν πολεοδομικά σημαντικούς χώρους εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος, με υπερτοπικό χαρακτήρα και να βελτιώσουν έτσι το αστικό περιβάλλον. Μέσα από τα χωρικά σχέδια δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για καλύτερες πόλεις και για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και του βιοτικού επιπέδου των πολιτών. Δημιουργούμε μια πιο ανθρώπινη Θεσσαλονίκη, με περισσότερο πράσινο, με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον, με αναβάθμιση και αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων, με λύσεις σε χρόνια προβλήματα και με στόχο τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη», επισήμανε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Τα στοιχεία των μελετών για τις έξι περιοχές είναι τα εξής:

  1. Αμπελόκηποι: Σύνταξη τοπικού χωρικού σχεδίου για έκταση 1.800 στρεμμάτων. Το γενικό πολεοδομικό σχέδιο των Αμπελοκήπων εκπονήθηκε το 1989 και η τελευταία τροποποίησή του έγινε το 2005. Πλέον κρίνεται ανεπίκαιρο και παρωχημένο ως πολεοδομικό εργαλείο, ενώ έχουν αλλάξει άρδην τα δεδομένα στην περιοχή, που είναι πυκνοδομημένη και εμφανίζει μεγάλη έλλειψη χώρων πρασίνου. Οι σχεδιασμοί για αναβάθμιση της περιοχής δεν είναι δυνατό να υλοποιηθούν χωρίς ένα νέο χωρικό σχέδιο.
  2. Μενεμένη: Σύνταξη μελέτης ειδικού χωρικού σχεδίου στο παράκτιο μέτωπο. Η παράκτια ζώνη της Μενεμένης περιλαμβάνει την περιοχή δυτικά των εκβολών του Δενδροποτάμου, έως το όριο με το Δήμο Δέλτα και αποτελεί μέρος της ευρύτερης δυτικής παράκτιας ζώνης του Θερμαϊκού. Είναι μια προνομιούχα περιοχή με έντονα όμως στοιχεία υποβάθμισης, έντονη παρουσία παραγωγικών δραστηριοτήτων (βιοτεχνίες, μεταφορών, αποθήκευσης, αλλά και διαχείρισης – αποθήκευσης πετρελαιοειδών). Αυτό το γεγονός αποτρέπει επί σειρά ετών την ένταξη του παράκτιου τμήματος σε διαδικασίες περιβαλλοντικής εξυγίανσης, αναβάθμισης και εν τέλει απόδοσης της παραλίας στην τοπική κοινωνία, διατηρώντας ένα καθεστώς περιβαλλοντικής και αισθητικής απαξίωσης, όπου η πρόσβαση είναι ιδιαιτέρως δυσχερής, επισφαλής και πρακτικά ανέφικτη στον πολίτη. Η περιοχή έχει υποφέρει στο παρελθόν από ρύπανση, καθώς εκεί βρισκόταν ο ΧΑΔΑ της Θεσσαλονίκης και τα παλιά βυρσοδεψεία, ενώ η ρύπανση συνεχίζεται από παράνομες αποθέσεις και απορρίψεις υλικών. Στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Μενεμένης η περιοχή χαρακτηρίζεται «ειδικής προστασίας». Στόχος της μελέτης είναι να αντιμετωπιστεί πλέον έτσι η περιοχή και να γίνει η περιβαλλοντική εξυγίανση και η αναβάθμισή της.
  3. Πρώην στρατόπεδο Μεγάλου Αλεξάνδρου: Σύνταξη ειδικού χωρικού σχεδίου για την υποδοχή σχεδίων και έργων υπερτοπικής κλίμακας σε τμήμα του πρώην στρατοπέδου. Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί ένα υπερτοπικό πρόβλημα, που αφορά στο έλλειμμα πρασίνου στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης, με σκοπό την περιβαλλοντική αναβάθμιση και τη διαμόρφωση υπερτοπικών χώρων πρασίνου.
  4. Σταυρούπολη: Σύνταξη τοπικού χωρικού σχεδίου, προκειμένου να εναρμονιστεί η περιοχή με τα σημερινά δεδομένα, καθώς το γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Σταυρούπολης εγκρίθηκε το 2002 και απαιτείται αναθεώρηση και επικαιροποίηση. Αντίστοιχη αναθεώρηση είναι σε εξέλιξη για τα πολεοδομικά σχέδια Πολίχνης και Ευκαρπίας.
  5. Παραλιακή ζώνη Καλαμαριάς και πρώην στρατόπεδο Κόδρα: Η παραλιακή εκτός σχεδίου ζώνη της Καλαμαριάς εκτείνεται σε 325 στρέμματα, από το όριο με το Δήμο Θεσσαλονίκης (περιοχή οδού Σοφούλη) μέχρι το διοικητικό όριο με το Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη (εκβολή Περιφερειακής Τάφρου). Στην έκταση υπάρχουν κηρυγμένες δασικές εκτάσεις, αρχαιολογικοί χώροι, διατηρητέα κτίρια, στοιχεία που τονίζουν την ιδιαιτερότητα της παράκτιας ζώνης του Δήμου ως περιοχή προστασίας και διαφύλαξης. Επιπλέον υπάρχει η ιδιαιτερότητα της περιοχής της Ρέμβης, με την ακυρωμένη πολεοδόμηση. Η εκπόνηση Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης θα συμβάλει στην επίλυση των προβλημάτων και στην αναβάθμιση της περιοχής. Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το πρώην στρατόπεδο Κόδρα (300 στρ.) αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αξιοποίησή του ως υπερτοπικού πάρκου πρασίνου, αναψυχής, αθλητισμού και πολιτιστικών λειτουργιών.
  6. Παραλία Πυλαίας: Σύνταξη μελέτης πολεοδόμησης για την έκταση 650 στρ. επί του παραλιακού μετώπου της Πυλαίας, που οριοθετείται νοτιοδυτικά από την ακτογραμμή, βορειοδυτικά από την Περιφερειακή Τάφρο, ανατολικά από τη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής και με νότιο όριο τον ανισόπεδο κόμβο ΙΚΕΑ. Θα εξεταστεί η ένταξη στο σχέδιο πόλης με χρήσεις κεντρικών λειτουργιών, χρήσεις τουρισμού και αναψυχής και ελεύθερων χώρων και αστικού πρασίνου.

Περιοδεία του Προέδρου της Ν.Δ. κ Κ. Μητσοτάκη σε Πάρο και Νάξο

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί αύριο, Τετάρτη 10 Απριλίου, την Πάρο και τη Νάξο, συνεχίζοντας έτσι το πυκνό πρόγραμμα περιοδειών που έχει ξεκινήσει ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, επισκεπτόμενος τη Λακωνία και την Αιτωλοακαρνανία.

Λίγες εβδομάδες πριν από τις ευρωεκλογές, η Νέα Δημοκρατία εντείνει τη δράση της, επισκέπτεται απ’ άκρη σ΄ άκρη τη χώρα και σε κάθε χωριό, σε κάθε γειτονιά της Ελλάδας συνομιλεί με πολίτες και παρουσιάζει τις προγραμματικές θέσεις της.  Στο πλαίσιο αυτό, ήδη από σήμερα κλιμάκια αποτελούμενα από βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μέλη της Πολιτικής Επιτροπής, Γραμματείς και Αναπληρωτές Γραμματείς θα πραγματοποιούν επισκέψεις στους Νομούς Ρεθύμνου (Κ. Σκρέκας, 9/4), Χανίων (Κ. Σκρέκας, 10/4), Καρδίτσας (Γ. Γεωργαντάς – Κ. Τασούλας, 12/4), Κοζάνης, (Β. Μεϊμαράκης, 12/4), Καστοριάς (Αδ. Γεωργιάδης, 13/4) και Θεσπρωτίας (Δ. Σταμάτης, 13/4).

Ερώτηση Ν. Χουντή (ΛΑΕ) σε Κομισιόν για την ανεπίτρεπτη προσπάθεια φίμωσης της συνδικαλιστικής δράσης εκπαιδευτικού στην Εύβοια

Ερώτηση Νίκου Χουντή (ΛΑΕ) σε Κομισιόν για την ανεπίτρεπτη προσπάθεια φίμωσης της συνδικαλιστικής δράσης εκπαιδευτικού στην Εύβοια:

 «Οι εργαζόμενοι δεν έχουν άλλο μέσο για την προάσπιση των δικαιωμάτων και συμφερόντων τους, από την οργανωμένη, ταξική και συνδικαλιστική δράση»

 Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε σήμερα ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής, με αφορμή τις καταγγελίες της ΑΔΕΔΥ για στοχοποίηση συνδικαλίστριας εκπαιδευτικού από τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ευβοίας.

 Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής στην ερώτησή του αναφέρει ότι το Νομαρχιακό Τμήμα Φθιώτιδας της Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπάλληλων (ΑΔΕΔΥ) καταγγέλλει την απόφαση του διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ευβοίας να διενεργήσει  Ένορκη Διοικητική Εξέταση ενάντια σε αγωνιζόμενη εκπαιδευτικό, με πρόσχημα την «κακόβουλη άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊστάμενης αρχής», ενέργεια που έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να πληγεί η ελευθερία της έκφρασης και της συνδικαλιστικής δράσης.

 Στη συνέχεια της ερώτησής του ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ αφού σημειώνει ότι οι συνδικαλιστικές ελευθερίες προστατεύονται τόσο από το ελληνικό Σύνταγμα στο άρθρο 23, όσο και από τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, στο άρθρο 12, τονίζει ότι οι εργαζόμενοι, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μετά από 8 χρόνια πολιτικών λιτότητας και νεοφιλελεύθερης απορρύθμισης, δεν έχουν άλλο μέσο για την προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, από την οργανωμένη, ταξική και συνδικαλιστική δράση.

 Καταλήγοντας στην ερώτηση, ο Νίκος Χουντής ρωτάει την Κομισιόν με ποιον ακριβώς τρόπο οι ελληνικές αρχές υπερασπίζονται τις συνδικαλιστικές ελευθερίες, όταν επιστρατεύονται τέτοιων ανεπίτρεπτων πρακτικών, ουσιαστικής ποινικοποίησης των εργατικών αγώνων,καθώς επίσης, εάν γνωρίζει άλλες χώρες στην ΕΕ όπου οι επίσημες κρατικές αρχές υιοθετούν τέτοιες λογικές φίμωσης και περιορισμού της συνδικαλιστικής δράσης δημοσίων υπαλλήλων

 Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση:

 Το Νομαρχιακό Τμήμα Φθιώτιδας της Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπάλληλων (ΑΔΕΔΥ) καταγγέλλει την Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ευβοίας ότι με συγκεκριμένες πρακτικές, περιορίζει την ελεύθερη άσκηση της συνδικαλιστικής δράσης.

 Πιο συγκεκριμένα, η ΔΔΕ Εύβοιας διενεργεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση ενάντια σε αγωνιζόμενη εκπαιδευτικό, με πρόσχημα την «κακόβουλη άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊστάμενης αρχής», με σκοπό να πλήξει την ελευθερία της έκφρασης και την συνδικαλιστική δράση του εκπαιδευτικού κινήματος.

 Με δεδομένο ότι:

  • Οι συνδικαλιστικές ελευθερίες προστατεύονται τόσο από το ελληνικό Σύνταγμα στο άρθρο 23, όσο και από τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, στο άρθρο 12,
  • Οι εργαζόμενοι, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μετά από 8 χρόνια πολιτικών λιτότητας και νεοφιλελεύθερης απορρύθμισης, δεν έχουν άλλο μέσο για την προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, από την οργανωμένη, ταξική και συνδικαλιστική δράση,
  • Έχουν καταγραφεί και άλλα παρόμοια περιστατικά ενάντια σε συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς,

 Ερωτάται η Επιτροπή:

 Με ποιο τρόπο οι ελληνικές αρχές υπερασπίζονται τις συνδικαλιστικές ελευθερίες, όταν επιστρατεύονται τέτοιων ανεπίτρεπτων πρακτικών, ουσιαστικής ποινικοποίησης των εργατικών αγώνων;

 Γνωρίζει άλλες χώρες στην ΕΕ όπου οι επίσημες κρατικές αρχές υιοθετούν τέτοιες λογικές φίμωσης και περιορισμού της συνδικαλιστικής δράσης δημοσίων υπαλλήλων;

ΤτΕ: Aυξήθηκε η ζήτηση για στεγαστικά δάνεια

Αυξημένη ζήτηση για στεγαστικά δάνεια παρατηρήθηκε στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Όπως προκύπτει από την έρευνα της Τραπέζης της Ελλάδος, γενικότερα η ζήτηση για δάνεια προς νοικοκυριά αυξήθηκε σε σχέση με το δ΄τρίμηνο του 2018, γεγονός που δεν είχε προβλεφθεί στην έρευνα του προηγούμενου τριμήνου.

Η αύξηση της ζήτησης για στεγαστικά δάνεια οφείλεται στη βελτίωση των προοπτικών της αγοράς κατοικίας, δεδομένου και του αυξημένου επενδυτικού ενδιαφέροντος από κατοίκους εξωτερικού, ενώ η αύξηση στη ζήτηση καταναλωτικών δανείων οφείλεται στη βελτίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και στις αυξημένες ανάγκες χρηματοδότησης για αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών.

Παράλληλα, η συνολική ζήτηση δανείων από τις επιχειρήσεις αυξήθηκε κυρίως όσον αφορά τα μακροπρόθεσμα δάνεια προς μεγάλες επιχειρήσεις. Οι παράγοντες που συνετέλεσαν στην αύξηση της ζήτησης ήταν η αυξημένη ανάγκη χρηματοδότησης των ΜΧΕ για πάγιες επενδύσεις καθώς και για να χρηματοδότηση/αναδιάρθρωση χρέους. Το επόμενο τρίμηνο, η συνολική ζήτηση δανείων από τις ΜΧΕ αναμένεται να παραμείνει σχεδόν αμετάβλητη, με εξαίρεση τα δάνεια προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις, των οποίων η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί ως ένα βαθμό.

Όσον αφορά στα κριτήρια και τούς όρους χορήγησης δανείων προς τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις, αλλά και τα νοικοκυριά, από την έρευνα προκύπτει ότι παρέμειναν αμετάβλητα σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο του 2018 εξέλιξη σύμφωνη με τις προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί στην έρευνα του προηγούμενου τριμήνου. Επιπλέον, οι τράπεζες αναμένουν ότι τα κριτήρια γενικά θα παραμείνουν σχεδόν αμετάβλητα κατά τη διάρκεια του β΄ τριμήνου του 2019.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Δεκαετής κάθειρξη σε 59χρονο που απήγαγε τα δύο ξαδέλφια του, τα κρατούσε φυλακισμένα σε σπίτι και τους αποσπούσε χρηματικά ποσά

Αίθουσα δικαστηρίου

Σε κάθειρξη 10 ετών και 5 μηνών καταδικάστηκε 59χρονος δημοτικός υπάλληλος που κάθισε στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης, κατηγορούμενος ότι κρατούσε φυλακισμένα, σε παλιά διώροφη μονοκατοικία στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, τα δύο ξαδέλφια του, από τα οποία αποσπούσε εκβιαστικά χρήματα για να χρηματοδοτήσει τις σπουδές της … κόρης του.

Η υπόθεση αποκαλύφθηκε πέρσι τον Μάρτιο, όταν τα δύο θύματα, μία 49χρονη και ο 48χρονος αδελφός της, βρήκαν το θάρρος να αποδράσουν από το σπίτι- φυλακή, όπου παρέμεναν επί οκτώ μήνες. Όπως κατήγγειλαν αργότερα στην Αστυνομία, περνούσαν τις περισσότερες ώρες δεμένοι χειροπόδαρα, ενώ ανά τακτά διαστήματα ο κατηγορούμενος φέρεται ότι συνόδευε τον 48χρονο σε τραπεζικά υποκαταστήματα, “αδειάζοντας” τους λογαριασμούς τους, αφού τον υποχρέωσε να αναλάβει ή να μεταβιβάσει χρηματικά ποσά που ξεπερνούν συνολικά τις 82 χιλιάδες ευρώ.

Για την υπόθεση κατέστησαν, επίσης, κατηγορούμενες η κόρη του δημοτικού υπαλλήλου και μία φίλη της που καταδικάστηκαν για συναυτουργία σε αρπαγή. Η πρώτη τιμωρήθηκε με κάθειρξη 7 ετών και 4 μηνών, ενώ η δεύτερη σε φυλάκιση 5 ετών. Σε αντίθεση όμως με τον 59χρονο βασικό κατηγορούμενο που επέστρεψε στις φυλακές για να εκτίσει την ποινή του, οι δύο νεαρές γυναίκες αφέθηκαν ελεύθερες, καθώς το δικαστήριο αποφάσισε, υπό όρους, να αναστείλει την εκτέλεση των ποινών τους. Στο εδώλιο του δικαστηρίου κάθισε κι ένας νεαρός άντρας, φίλος της κατηγορούμενης κόρης, ο οποίος αθωώθηκε.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, η περιπέτεια των δύο αδελφών ξεκίνησε όταν ο 59χρονος τους επισκέφθηκε τον Ιούλιο του 2017 στις Σέρρες όπου ζουν. Αφού επισκέφθηκαν μαζί μοναστήρια της περιοχής και ήπιαν καφέ, ο κατηγορούμενος φέρεται να οδήγησε με το αυτοκίνητό του τα ανυποψίαστα θύματα σε ερημική περιοχή της Κερκίνης. “Μας έβγαλε από το αμάξι και μας απείλησε με όπλο” κατέθεσε στο δικαστήριο η 49χρονη, ενώ στο ίδιο όχημα καταγγέλθηκε ότι επέβαιναν και οι δύο συγκατηγορούμενές του. “Μας απειλούσε ότι οι σύζυγοι των δύο γυναικών είναι κακοποιοί και ότι εάν λέγαμε κάτι στην Αστυνομία θα μας έβρισκαν και θα μας σκότωναν” ανέφερε η ίδια στους δικαστές.

Περιγράφοντας την καθημερινότητα που βίωναν τον καιρό της κράτησής τους, ο αδελφός της κατέθεσε ότι ο 59χρονος “ερχόταν κάθε μέρα το πρωί στο σπίτι και μας έφερνε φαγητό”. “Μας έλυνε” πρόσθεσε “για να πάμε στο μπάνιο όπου μας ακολουθούσε και όταν τελειώναμε μας έδενε πάλι τα χέρια και τα πόδια. Αργά το μεσημέρι ή το απόγευμα εμφανιζόταν πάλι (…) βλέπαμε λίγη ώρα τηλεόραση και το βράδυ μας κλείδωνε στο δωμάτιο”.

Όλα τελείωσαν όταν ένα βράδυ και καθώς ο 58χρονος είχε φύγει από το σπίτι, η γυναίκα κατάφερε να λυθεί παραβιάζοντας στη συνέχεια την πόρτα του δωματίου – κρατητηρίου. “Κλείδωνε την πόρτα μόνο μία φορά επειδή όμως ήταν παλιά και ο μύλος είχε χαλάσει δεν την ασφάλιζε. Κατάφερα και έβγαλα την πλαστική ταινία, κατέβηκα στον κάτω όροφο και κάλεσα την ‘Αμεση Δράση” κατέθεσε η ίδια.

Απολογούμενος ο βασικός κατηγορούμενος δήλωσε μετανιωμένος και ζήτησε συγγνώμη από τα ξαδέλφια του. “Είχα εγκλωβιστεί σε έναν κυκεώνα σκέψεων και δεν ήξερα τι να κάνω. Όταν κάποιος κάνει απονενοημένη πράξη (…) έρχονται ενοχές και τύψεις” είπε, αρνούμενος ότι απείλησε τα θύματα με όπλο και ότι ήταν κλειδωμένες οι πόρτες του σπιτιού. Απαντώντας σε ερώτηση για τα κίνητρα της πράξης του σημείωσε: “Για να βοηθήσω την κόρη μου στις σπουδές της. Είχα άγχος για το μέλλον της. Ήμουν απελπισμένος”.

Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας παραδόθηκε στα θύματα από τον υπερασπιστή της κατηγορούμενης που καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης μία επιταγή ύψους 36.000 ευρώ. Το δικαστήριο αναγνώρισε σε όλους τους καταδικασθέντες το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου και επιπλέον την ειλικρινή μεταμέλεια στη μία από τις δύο γυναίκες. Κατά της απόφασης ασκήθηκε έφεση.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κατασχέθηκε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, παράνομο φορτίο με 12,6 εκ. τσιγάρα

Σημαντική ποσότητα λαθραίων τσιγάρων εντοπίστηκε από το τμήμα Δίωξης Λαθρεμπορίου του Α’ Τελωνείου Θεσσαλονίκης, στις 04.04.2019, το οποίο, αξιοποιώντας την τοπική ανάλυση κινδύνου, πραγματοποίησε σάρωση εμπορευματοκιβωτίου που έφθασε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τον λιμένα Shekou της Κίνας, και είχε ως δηλωθέν εμπόρευμα «ΥΦΑΣΜΑΤΑ».

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, από τον έλεγχο που διενεργήθηκε, αρχικά μέσω της σάρωσης του φορτίου από το αυτοκινούμενο μηχάνημα X RAY που εντόπισε ενδείξεις ύπαρξης καπνικών και οι οποίες επιβεβαιώθηκαν από το σκύλο ανιχνευτή καπνικών της υπηρεσίας, “Χάκερ”, και στη συνέχεια καθολικά από τους ελεγκτές της Δίωξης Λαθρεμπορίου, διαπιστώθηκε η ύπαρξη τσιγάρων στο σύνολο του εμπορευματοκιβώτιου. Από την καταμέτρηση του περιεχομένου του εντοπίστηκαν συνολικά 12.596.000 τεμάχια τσιγάρων. Οι αναλογούσες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις ανέρχονται στο ποσό των 2.491.400,57 ευρώ. Η υπηρεσία προχώρησε στην κατάσχεση του συνόλου των λαθραίων τσιγάρων ως αντικείμενο λαθρεμπορίας, καθώς και του εμπορευματοκιβωτίου, ως μέσου μεταφοράς των λαθρεμπορευμάτων. Για την υπόθεση ενημερώθηκε σχετικά η εισαγγελέας Θεσσαλονίκης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αλβανία: Ληστεία σε αεροπλάνο στο διεθνές αεροδρόμιο των Τιράνων. Νεκρός ο ένας από τους δράστες, σε ανταλλαγή πυρών με την αστυνομία

Αλβανοί αστυνομικοί σκότωσαν έναν από τους πολλούς ενόπλους που εισέβαλαν σήμερα στο διεθνές αεροδρόμιο των Τιράνων και άρπαξαν μεγάλο χρηματικό ποσό από ένα αεροσκάφος.

Οι ένοπλοι μασκοφόροι ληστές μπήκαν στο αεροδρόμιο από μια είσοδο που χρησιμοποιείται από την πυροσβεστική υπηρεσία, έκλεψαν τα χρήματα και προσπάθησαν να διαφύγουν. Ακολούθησε καταδίωξη από την αστυνομία, με ανταλλαγή πυρών, με αποτέλεσμα ένας από τους δράστες να σκοτωθεί.

Αυτόπτες μάρτυρες στο αεροπλάνο που στοχοθετήθηκε από τους ληστές είπαν σε δημοσιογράφους ότι οι μηχανές του αεροσκάφους είχαν τεθεί σε λειτουργία όταν τρεις άνδρες που φορούσαν μάσκες και στολές παραλλαγής μπήκαν από το κάτω μέρος, απείλησαν με όπλα το προσωπικό και διέταξαν τους παρεβρισκόμενους να πέσουν στο πάτωμα.

Το αεροπλάνο επρόκειτο να αναχωρήσει με προορισμό τη Βιέννη.

“Οι δράστες αντάλλαξαν πυρά με αστυνομικούς κατά τη διάρκεια καταδίωξης σε έναν δευτερεύοντα δρόμο και ένας από αυτούς έχασε τη ζωή του” ανέφερε η αστυνομία στην ανακοίνωσή της.

Σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέωσης, ο άνδρας αυτός βρέθηκε να έχει επάνω του ένα όπλο, μια χειροβομβίδα και γεμιστήρες με σφαίρες.

Ειδικές δυνάμεις της αστυνομίας, με την υποστήριξη ενός ελικοπτέρου, καταδιώκουν τουλάχιστον τρεις συνεργούς του που διαφεύγουν.

Η αστυνομία επιβεβαίωσε ότι εκλάπη κάποιο ποσό, χωρίς να διευκρινίσει το ύψος του. Κάποιες αρχικές πληροφορίες έκαναν λόγο για περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ, όμως άλλες πηγές ανέφεραν ότι η λεία μπορεί να είναι πενταπλάσια.

Οι αποστολές χρημάτων στο εξωτερικό από το διεθνές αεροδρόμιο Ρίνας έχουν μπει στο στόχαστρο ληστών και άλλες φορές – μία μέσα στο αεροδρόμιο και άλλες δύο στον οδικό άξονα που οδηγεί σε αυτό. Η αστυνομία ανέκτησε ένα μέρος του ποσού από την τελευταία ληστεία, το οποίο οι δράστες είχαν κρύψει μέσα σε χύτρες ταχύτητας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αύριο οι φοιτητικές εκλογές

Από τις ‪7 το πρωί μέχρι τις ‪7 το απόγευμα θα διεξαχθούν αύριο οι φετινές φοιτητικές εκλογές. Προς το παρόν, ηρεμία επικρατεί στις τάξεις των φοιτητικών παρατάξεων, ενώ για άλλη μία χρονιά, «στον αέρα» είναι οι εκλογές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με τις παρατάξεις της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και της ΠΑΣΠ να επιρρίπτουν ευθύνες η μία στην άλλη για τις διπλές κάλπες.

Οι τυπικές διαδικασίες για την προετοιμασία των εκλογών έχουν ολοκληρωθεί και όλα είναι έτοιμα για αύριο, με τη ΔΑΠ να διεκδικεί φέτος για 33η συνεχόμενη χρονιά την πανελλαδική πρωτιά. «Όπως στο παρελθόν οι φοιτητές έχουν βρεθεί  στην πρώτη γραμμή για τις μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος, έτσι και φέτος, η νίκη κατά της οπισθοδρόμησης θα έρθει από τους φοιτητές» τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Μένιος Κορομηλάς, γραμματέας της ΔΑΠ πανεπιστημίων.

Ωστόσο, το διακύβευμα φαίνεται να είναι η ίδια η συμμετοχή των νέων στα κοινά. «Με το να υπάρχουν τα τελευταία χρόνια διαφορετικές κάλπες σε κάποιες σχολές, η διαδικασία απαξιώνεται γενικά και οι φοιτητές αποξενώνονται, όχι μόνο από τη διαδικασία των φοιτητικών εκλογών, αλλά και από τις πολιτικές διαδικασίες», τόνισε ο πρώην γραμματέας της ΠΑΣΠ Πολιτικού της Νομικής, Γιάννης Παπαρίζος. Σημείωσε, μάλιστα, ότι το διαχρονικό διακύβευμα των εκλογών είναι η ενίσχυση, η υπεράσπιση και η προάσπιση της Δημοκρατίας.

«Πρέπει να πολεμήσουμε τον μεγάλο αντίπαλο της αποχής» υπογράμμισε από τη μεριά της η Χρυσάνθη, φοιτήτρια της Νομικής και μέλος των ΕΑΑΚ, τονίζοντας παράλληλα ότι πρέπει να δοθεί στις κάλπες «καθαρό αντικυβερνητικό στίγμα», ενάντια στις πολιτικές που «τσακίζουν τη νεολαία και κάθε εργασιακή προοπτική» και ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση που προωθείται.

«Ύψιστη πολιτική διαδικασία των φοιτητικών συλλόγων» χαρακτηρίζει το bloco τις φοιτητικές εκλογές και τονίζει ότι «είναι ζωτικής σημασίας οι φοιτητικές εκλογές να πολιτικοποιηθούν, να γίνουν ξανά κτήμα των φοιτητικών συλλόγων και οι φοιτητές να αντιληφθούν ότι η ψήφος τους επηρεάζει τις εξελίξεις, τόσο στο εσωτερικό των συλλόγων και των τμημάτων, όσο και στην κεντρική πολιτική σκηνή». Για αυτόν τον λόγο, ζητούν την ανασυγκρότηση και επαναλειτουργία του τριτοβάθμιου οργάνου των φοιτητών (ΕΦΕΕ).

Τέλος, για την ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών και διεκδίκηση πτυχίων που θα είναι η μόνη προϋπόθεση για δουλειά, κάνει λόγο σε ανακοίνωση-κάλεσμα προς τους φοιτητές η Πανσπουδαστική.

ΑΠΕ-ΜΠΕ