Αρχική Blog Σελίδα 14083

Life: Προνοούν, για να προστατέψουν το Μανχάταν από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας

Πρόταση για επανασχεδιασμό της ακτογραμμής του Κάτω Μανχάταν, ώστε να είναι πιο ανθεκτικό στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας λόγω της αλλαγής του κλίματος, δημοσιοποίησε η πόλη της Νέας Υόρκης.

Η πρόταση δόθηκε στη δημοσιότητα τον προηγούμενο μήνα από την New York City Economic Development Corporation (NYCEDC) και ακούει στο όνομα «Lower Manhattan Climate Resilience». Το συνολικό κόστος του πλάνου θα ανέλθει σε 500 εκατομμύρια δολάρια.

Το Κάτω Μανχάταν είναι μια χερσόνησος που περιλαμβάνει μια σειρά από συνοικίες, συμπεριλαμβανομένων των Financial District, South Street Seaport, Battery Park και Two Bridges. Βλέπει σε τρία σώματα νερού, τον ποταμό East River, τον ποταμό Hudson River και το λιμάνι της Νέας Υόρκης (το τελευταίο είναι ανοικτό στον Ατλαντικό, γεγονός που το κάνει ιδιαίτερα ευάλωτο στις επιπτώσεις της ανόδου της στάθμης του νερού).

Προβολές της έρευνας που διεξήχθηκε δείχνουν ότι, το 2050, το 37% του Κάτω Μανχάταν θα είναι ευάλωτο σε άνοδο του νερού λόγω καταιγίδας. Ευάλωτο θα είναι και το 50% των κτηρίων εκεί. Το 2100, εκτιμάται ότι η στάθμη της θάλασσας θα έχει ανέβει κατά 1,8 μέτρα και το 20% των δρόμων του Κάτω Μανχάταν θα είναι ευάλωτα σε πλημμύρες.

Απαντώντας σε αυτόν τον κίνδυνο, στο σχέδιο προτείνεται η επέκταση περιοχών κατά 152 μέτρα, έκταση που ισοδυναμεί με δύο οικοδομικά τετράγωνα (Νέας Υόρκης οικοδομικά τετράγωνα, όχι Αθήνας). Αυτά θα είναι πάνω από τη στάθμη της θάλασσας ή στο ίδιο ύψος, αν και οι λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη καθοριστεί.

Το σχέδιο είναι «ο μόνος εφικτός τρόπος προστασίας αυτών των ευάλωτων και ζωτικών τμημάτων της πόλης» τόνισε, σε ανακοίνωση της NYCEDC, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μπιλ ντε Μπλάζιο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τουρκία: Ρεκόρ επισκεπτών το α’ τρίμηνο του 2019 στην Καππαδοκία

Η παγκοσμίως γνωστή περιοχή της Καππαδοκίας προσέλκυσε 440.686 επισκέπτες το πρώτο τρίμηνο του 2019, καταγράφοντας ρεκόρ για τα τελευταία έξι έτη.

Η Καππαδοκία είναι ένας ιδιαίτερα δημοφιλής τουριστικός προορισμός και γνωστός για τους μοναδικούς ηφαιστειακούς κώνους και τις υπόγειες πόλεις. Επίσης, επιτρέπει στους επισκέπτες να απολαύσουν τη θέα στα ιστορικά αξιοθέατα με ταξίδια με αερόστατα.

Η περιοχή  που είναι χαρακτηρισμένη ως τοποθεσία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, αναμένει μεγαλύτερη αύξηση επισκεπτών για όλο το 2019, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πολιτισμού και Τουρισμού, ο αριθμός των τουριστών που επισκέφθηκαν την Καππαδοκία αυξήθηκε κατά 14,5% σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο-Μάρτιο.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

BREXIT- Η ΕΕ προετοιμάζεται για διαζύγιο χωρίς συμφωνία. – Της Ειρήνης Αιμονιώτη

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Γεωργίας υπενθύμισε ότι η ΕΕ έχει τα εργαλεία για να λειτουργήσει ως δίχτυ ασφαλείας σε περίπτωση διακοπής της ευρωπαϊκής αγοράς τροφίμων.

Ο Phil Hogan, ευρωπαίος Επίτροπος για τη Γεωργία και την Αγροτική Ανάπτυξη, απευθύνθηκε στον Τύπο στις 8 Απριλίου 2019, δύο ημέρες πριν από τη Σύνοδο Κορυφής του Brexit. Είπε ότι μια έξοδος χωρίς συμφωνία θα μπορούσε ακόμα να αποφευχθεί. “Ωστόσο, η ΕΕ προετοιμάζεται για διαζύγιο χωρίς συμφωνία. “

 

Ελβετία-NZZ: «H Eλλάδα θέλει να συμμετάσχει στην Ένωση Κίνας και 16 χωρών Α. και ΝΑ Ευρώπης (“16+1”)»

«Στο Ντουμπρόβνικ της Κροατίας θα συναντηθούν αυτήν την εβδομάδα οι ηγέτες 16 χωρών της Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Κίνας (16+1). Η πρωτοβουλία της Κίνας, η οποία χρονολογείται από το 2012, πιθανόν τώρα να ενισχυθεί και να γίνει σύντομα “Ένωση 17+1” με την προσχώρηση της Ελλάδας. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Σύνοδο Κορυφής των 16+1, θα λάβει μέρος και ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας Αλέξης Τσίπρας. Εκπρόσωποι των κυβερνήσεων Ελλάδας και Κροατίας δεν θέλησαν (πάντως) να σχολιάσουν την ενδεχόμενη ένταξη της δεύτερης», γράφει η ελβετική  Neue Zuercher Zeitung (NZZ).

«Για την κινεζική κυβέρνηση αυτό θα ήταν ακόμα μια επιτυχία μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την πρώτη χώρα των G-7, την Ιταλία. Η Ελλάδα και η Κίνα είναι στενά συνδεδεμένες εδώ και χρόνια, δεδομένου ότι η Cosco είναι ο πλειοψηφικός μέτοχος στο λιμάνι του Πειραιά. Στο αποκορύφωμα της ευρωπαϊκής οικονομικής κρίσης η Κίνα ήταν ο σημαντικότερης υποστηρικτής της Ελλάδας», όπως επισημαίνει η εφημερίδα της Ζυρίχης.

 «Η Ελλάδα έχει καθεστώς παρατηρητή στην “Ενωση 16+1”, όπως και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Κίνα κατηγορείται ότι προσπαθεί να διχάσει την Ευρώπη με αυτήν πρωτοβουλία και για να αποδυναμώσει την κριτική  φρόντισε φέτος βραχυπρόθεσμα να διοργανωθεί η Σύνοδος Κορυφής Ευρωπαϊκής Ένωσης-Κίνας πριν τη Συνάντηση των 16+1 στο Ντουμπρόβνικ», όπως παρατηρεί η ΝΖΖ.

«Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιθανολογείται ότι ο κ. Τσίπρας θα πάει στο Ντουμπρόβνικ. ΟΙ Βρυξέλλες παρακολουθούν προσεκτικά τις εξελίξεις. Μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ Ρώμης και Πεκίνου, η ένταξη της Ελλάδας στην “Ένωση 16+1” θα ήταν ακόμα ένα κτύπημα για τις Βρυξέλλες. Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. φέρεται μάλιστα να δήλωσε:  «Όλες οι χώρες, είτε μόνες είτε εντός τοπικών υπο-οργανώσεων, όπως το σχήμα 16+1 πρέπει να εγγυώνται τη συμβατότητα των νόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των κανόνων της και της πολιτικής της», καταλήγει το δημοσίευμα της  εφημερίδας της Ζυρίχης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το ανεμογκάστρι της Novartis & το δάκρυ του Πικραμένου – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όποιος κάποιος θελήσει να περιγράψει την υπόθεση του σκανδάλου Novartis, μια χαρακτηριστική λέξη που θα μπορούσε να βρει είναι «ανεμογκάστρι». Ή και η φράση «αέρας κοπανιστός»!

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Θα σταθεί σε πέντε πρόσωπα:

Α. Τον πρώην αρχηγό της ΕΥΠ επί κυβέρνησης Καραμανλή, Δημήτρη Παπαγγελόπουλο, νυν αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης. Που όλως  συμπτωματικά είναι και κολλητός φίλος της κυρίας Θάνου και του προέδρου της Δημοκρατίας. Ο οποίος είχε πει την περίφημη φράση περί του μεγαλύτερου σκανδάλου από συστάσεως του ελληνικού κράτους.

Β. Τον πρώην προστατευόμενα μάρτυρα, Νίκου Μανιαδάκη, που βγήκε κι είπε ότι δεχόταν ασφυκτικές πιέσεις προκειμένου να καταθέσει ότι χρηματίστηκαν πολιτικοί.

Γ. Τον Αλέξη Τσίπρα που ακρίτως υιοθέτησε τη θέση Παπαγγελόπουλου κι άλλων συνεργατών του και έβγαλε καταδικαστικές αποφάσεις από τα βήμα της Βουλής.

Δ. Τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Δημήτρη Τζανακόπουλο, που εθεάθη συχνά πυκνά στο Δικαστικό Μέγαρο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας κατά την περίοδο… αποκάλυψης του …σκανδάλου.

Ε. Τον Ανδρέα Λοβέρδο, ο οποίος ελέγχεται (δεν κατηγορείται αλλά ελέγχεται) βάσει ενδείξεων και καταθέσεων κάποιων κουκουλοφόρων μαρτύρων. Όχι επειδή πιάστηκε με τη γίδα στην πλάτη, αλλά επειδή επί εποχής του έγιναν κάποιες ανατιμολογήσεις (όχι υπερτιμολογήσεις) φαρμάκων.

Ακούστε: 

Την επομένη του τεράστιου συλλαλητηρίου για την υπόθεση της Μακεδονίας, οι Έλληνες είδαν κρεμασμένα στα μανταλάκια δέκα πολιτικά πρόσωπα, λες κι ήταν οι Ντάλτον του Λούκι Λουκ. Κι είχε βγει ο αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης να μας πει ότι αυτό το σκάνδαλο αποτελεί το μεγαλύτερο από συστάσεως του ελληνικού κράτους!

Ύστερα, στήθηκε το σόου στη Βουλή με τις δέκα κάλπες που έγραφαν τα ονόματα των «κατηγορουμένων» που δόθηκαν βορρά στην αιμοδιψή κοινωνία. Πήρε, μάλιστα, τον λόγο στη Βουλή ο Αλέξης Τσίπρας. Προπέτης, ως συνήθως, έριξε κεραυνούς εναντίον των πολιτικών του αντιπάλων. Τους καταδίκασε κιόλας!

Αμέσως, ξεκίνησαν δημοσιεύματα φιλοκυβερνητικών εφημερίδων. Για … τροχήλατες βαλίτσες που πήγαιναν χρήματα στον Σαμαρά μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου (!!!),διαρροές για εκατομμύρια που βρέθηκαν σε λογαριασμούς της γραμματέως του Άδωνη Γεωργιάδη,  παρελάσεις κουκουλοφόρων μαρτύρων που άκουσαν κι υπέθεταν αλλά δεν είδαν. Φυσικά και … έγκυρα ντοκουμέντα υπό μορφή …αποκλειστικών ρεπορτάζ που «μιλούσαν» για πολιτικούς που θα πάνε φυλακή με στοιχεία του FBI… Ή και …ρεπορτάζ που ανέφεραν για τραπεζικούς λογαριασμούς με εκατομμύρια ευρώ, που βρέθηκαν σε τράπεζες του εξωτερικού… Χώρια φωτογραφίες και πρωτοσέλιδα που έδειχναν συγκεκριμένους πολιτικούς πίσω από τα κάγκελα…

Τελικά αποδείχθηκε άνθρακες ο θησαυρός! Το …μεγαλύτερο σκάνδαλο της Μεταπολίτευσης, κατέληξε στην κλήση ενός μόνον πολιτικού, του Ανδρέα Λοβέρδου, για εξηγήσεις, χωρίς να έχουν βρεθεί χρήματα σε κανένα λογαριασμό. Ψάχθηκαν μέχρι κι οι λογαριασμοί των πιο μακρινών συγγενών τους.

Το γράφουμε εδώ και τόσο καιρό. Έχουμε να κάνουμε με την πιο αδίστακτη κυβέρνηση που γνώρισε ο τόπος. Τα σταλινικά τσιτάτα έχουν βγει στην ημερήσια διάταξη. Πας μη φίλος είναι εχθρός. Πας εχθρός εξοντώνεται. Εδώ το είπε ο Πολλάκης σε κοτζάμ Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ (να βάλουμε φυλακή κάποιους) και δεν ανατρίχιασε κανένας.

Έκανε συλλαλητήριο ο Σαμαράς για τις Πρέσπες; Δεν συμφωνεί ο Βενιζέλος για τις Πρέσπες και συνεργασία μαζί μας; Ρίξτους λάσπη κι ας πάνε στα δικαστήρια να δικαιωθούν! Όταν δικαιωθούν, μετά οκτώ ή δέκα χρόνια, ποιος ζει ποιος πεθαίνει…

Είναι ξεκάθαρο ότι αφού ο ΣΥΡΙΖΑ απέτυχε να διασπάσει τη Νέα Δημοκρατία κύριος στόχος του ήταν κι είναι το ΚΙΝΑΛ. Αυτό θέλει ν’ αλώσει, αυτό θέλει να εκτοπίσει, αυτό θέλει να εμβολίσει. Κι αφού τα γεφύρια δεν πάνε στον ΣΥΡΙΖΑ παρά μόνο την ψήφο τους, έπρεπε να δοθεί και το κτύπημα κάτω από τη μέση.

Πού δόθηκε αυτό; Δόθηκε εναντίον του Λοβέρδου. Εκείνου που εδώ και πέντε χρόνια ασκεί (μαζί με τον Βενιζέλο) τον πιο σκληρό, τον πιο ουσιαστικό αντιπολιτευτικό αγώνα από την πλευρά του ΚΙΝΑΛ. Τους αποκαλεί συνεχώς «συμμορία». Και κάνουν τα πάντα για να τον δικαιώσουν. Ίσως, μάλιστα, δίπλα του βρεθεί κι ο Άδωνις Γεωργιάδης. Ο έτερος της πιο σκληρής και ανελέητης αντιπολίτευσης.

Η ιστορία με τη Novartis, ήταν από την αρχή ολοφάνερο πως ήταν ένας κυβερνητικός αντιπερισπασμός για να στρέψει αλλού το ενδιαφέρον της ελληνικής κοινωνίας από το Μακεδονικό. Τώρα, μετά το ανεμογκάστρι, έρχονται οι σπασμοί του τέλους μιας θλιβερής κυβέρνησης.

Τι μένει απ’ όλα αυτά, εδώ κι ενάμιση χρόνο;

Προσωπικά – κι επιτρέψτε μου να το εξομολογηθώ- μου μένει η τρεμάμενη φωνή και το δάκρυ του Παναγιώτη Πικραμένου. Ενός κορυφαίου λειτουργού της Δικαιοσύνης! Που την υπηρέτησε 40 χρόνια κι ουδείς (ούτε καν ο περιβόητος Ρασπούτιν κι η ξανθιά κυριούλα) αμφισβήτησε την εντιμότητα, την αξιοπρέπεια και το ήθος του. Κι από την άλλη πλευρά, την ώρα που το δάκρυ του Πικραμένου κυλούσε στο πρόσωπό του κι η φωνή του «έτρεμε» για ν’ αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας, μου έμεινε η εικόνα του Πολάκη στα υπουργικά έδρανα, να γελά προκλητικά, σαδιστικά, αλαζονικά, καφενειακά … Εικόνα που καταδεικνύει τη διαφορά δυο ολόκληρων κόσμων!

Το δάκρυ του Παναγιώτη Πικραμένου ήταν το δάκρυ των αστών που ψήφισαν τη βαρβαρότητα του λαϊκισμού για να μη πληρώσουν ΕΝΦΙΑ! Ήταν η αμηχανία κι η θλίψη της αστικής τάξης μπροστά στη μετατροπή των θεσμών σε Αριστερό τσιπουράδικο!

Μένει και κάτι ακόμη απ’ αυτή την υπόθεση. Μια απίστευτη απογοήτευση από το κουκούλωμα ενός, πράγματι, τεράστιου σκανδάλου. Κουκούλωμα δια χειρός ΣΥΡΙΖΑ που προέταξε την «καταδίκη πολιτικών του αντιπάλων και τις εντυπώσεις, παρά την εις βάθος έρευνα σε νοσοκομεία και ιατρεία… Οι πραγματικοί ένοχοι μένουν αλώβητοι…

Κάτι τελευταίο: Τι έχει να πει, άραγε, ο περιβόητος κύριος Μίμης Παπαγγελόπουλος; Πού είναι τα στοιχεία για το… μεγαλύτερο σκάνδαλο από τη σύσταση του ελληνικού κράτους; Πού είναι τα χρήματα; Πού είναι οι αποδείξεις; Που είναι η τσίπα για μια αξιοπρεπή παραίτηση;

Γι αυτό ανατριχιάζω όταν «βλέπω» και θυμάμαι και πάλι το δάκρυ του Παναγιώτη Πικραμένου…

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Τετάρτης 10 Απριλίου 2019

εφημερίδες 2Α

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 10/04/2019

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: «Χαμένοι στο διάστημα»

ΕΘΝΟΣ: «Ρύθμιση δύο ταχυτήτων για χρέη σε ταμεία και εφορία»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: «Αναδρομικά με «σφραγίδα» του ταμείου επικουρικών»

ΕΣΤΙΑ: «Πρόωρες εκλογές στις 2 Ιουνίου μαζί με τον β’ γύρο των δημοτικών»

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: «Η Δικαιοσύνη αρχειοθετεί, η κυβέρνηση επιμένει»

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: «Ποιοι κοινωνούσαν από το «Άγιο Δισκοπότηρο»»

ΜΑΚΕΛΕΙΟ: «Παλάτια πάνω απ’ τα φέρετρα»

Ο ΛΟΓΟΣ: «Πολιτικός «πυρετός»»

ΤΑ ΝΕΑ: «Απεταξάμην τον Νίκο Παππά»

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: «Στο χέρι των φοιτητών να κούνουν τη διαφορά  με ισχυρή «Πανσπουδαστική»»

Η ΑΥΓΗ: «Γιατί καλεί τον Λοβέρδο η Δικαιοσύνη»

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: «Τώρα δεν ξέρουν ούτε τον Παππά»

KONTRA NEWS: «120 δόσεις για αγρότες και ελεύθερους επαγγελματίες. Τι προβλέπει ο νέος νόμος»

STAR: «Παρουσιαστής χτύπησε ανελέητα τη σύντροφό του»

ESPRESSO: «Μέγας παραμυθάς ο δραπέτης. Πρώτη φίρμα»

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:  «Με τέσσερις «κόφτες» οι ρυθμίσεις οφειλών. Εντός του μήνα στη Βουλή τα νομοσχέδια για τις 120 δόσεις σε εφορία – ταμεία»

Καιρός: Ο καιρός στη χώρα για σήμερα Τετάρτη 10-04-2019

kairos223

Πρόγνωση για σήμερα Τετάρτη 10-04-2019

Γενικά χαρακτηριστικά – προειδοποιήσεις

Στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες μέχρι το απόγευμα.

Στην υπόλοιπη χώρα λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες στα δυτικά, κεντρικά και βόρεια όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι κυρίως στα ηπειρωτικά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.

Οι άνεμοι από δυτικές διευθύνσεις 4 με 6 και στα νότια πελάγη τοπικά 7 μποφόρ.

Μικρή άνοδος της θερμοκρασίας.

 

Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες μεμονωμένες καταιγίδες.

Άνεμοι: Ασθενείς και βαθμιαία νοτιοδυτικοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 09 έως 17 βαθμούς κελσίου. Στη Δυτική Μακεδονία η μέγιστη 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

 

Θεσσαλονίκη

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες οπότε θα σημειωθούν όμβροι η μεμονωμένες καταιγίδες κυρίως στα γύρω ορεινά.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 11 έως 17 βαθμούς κελσίου.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, Δυτική Στερεά, Δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: Νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές ή όμβρους τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά κυρίως ορεινά.

Άνεμοι: Από δυτικές διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 10 έως 19 βαθμούς κελσίου. Στην Ήπειρο 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, Ανατολική Στερεά, Εύβοια, Ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: Λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες με τοπικούς όμβρους στα ηπειρωτικά και στα ορεινά της Θεσσαλίας πιθανώς σποραδικές καταιγίδες.

Άνεμοι: Δυτικοί νοτιοδυτικοί 3 με 5 και στα νότια τοπικά 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 20 βαθμούς κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: Παροδικές νεφώσεις.

Άνεμοι: Δυτικοί νοτιοδυτικοί 6 με 7 μποφόρ με εξασθένηση από το απόγευμα.

Θερμοκρασία: Από 13 έως 19 βαθμούς κελσίου.

Νησιά Ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες. Από το απόγευμα τα φαινόμενα θα σταματήσουν.

Άνεμοι: Νότιοι νοτιοδυτικοί 3 με 5 και στα νότια τοπικά 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 13 έως 19 βαθμούς κελσίου.

 

Αττική

Καιρός: Λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες με πιθανότητα τοπικών όμβρων κυρίως στα βόρεια.

Άνεμοι: Από δυτικές διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 11 έως 19 βαθμούς κελσίου.

 

Πρόγνωση για αύριο Πέμπτη 11-04-2019

Καιρός: Στα δυτικά, τα βόρεια και τις πρωινές ώρες τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές κυρίως στα βορειοδυτικά, όπου από αργά το απόγευμα θα εκδηλωθούν και σποραδικές καταιγίδες. Στην υπόλοιπη χώρα αρχικά αίθριος, σταδιακά όμως θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και από αργά το απόγευμα υπάρχει πιθανότητα τοπικών βροχών στα υπόλοιπα ηπειρωτικά.

Άνεμοι: Στα δυτικά νότιοι νοτιοανατολικοί 3 με 5 και στο Ιόνιο βαθμιαία τοπικά 6 μποφόρ. Στα ανατολικά από δυτικές διευθύνσεις 3 με 5 που βαθμιαία θα στραφούν σε νότιους 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Σε μικρή άνοδο στα κεντρικά και νότια.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δήλωση Τομ. Παιδείας Έρ. & Θρ. ΝΔ κ. Ν. Κεραμέως για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, κ. Νίκη Κεραμέως, σχετικά με το δημοσιευθέν πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μία κυβέρνηση και ένας υπουργός που βρίσκονται και οι δύο σε αποδρομή, αφήνουν πίσω τους ένα εκπαιδευτικό σύστημα πολύ χειρότερο από αυτό που παρέλαβαν. Η Νέα Δημοκρατία θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο και δεσμεύεται ότι ως αυριανή κυβέρνηση θα υλοποιήσει ουσιαστικές αλλαγές στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος».

Πλήρης Δήλωση

 «Το Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας δεν συνιστά καθ’ οιονδήποτε τρόπο μεταρρύθμιση αλλά συρραφή επί μέρους ρυθμίσεων.

Ρυθμίσεις χωρίς καμία μεταρρυθμιστική πνοή και χωρίς τις μείζονες τομές που έχει ανάγκη σήμερα η εκπαίδευση στην Ελλάδα. Ρυθμίσεις που δεν λύνουν προβλήματα, αντιθέτως αναπαράγουν παθογένειες του παρελθόντος. Ρυθμίσεις που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο.

Στην πραγματικότητα, βρισκόμαστε ενώπιον ενός σχεδίου που βρίθει προβληματικών σημείων. Ενδεικτικά και μόνο αναφέρουμε τα εξής:

– Την κατάργηση συλλήβδην των ΤΕΙ της χώρας και την άναρχη και άτακτη διανομή τους στα ΑΕΙ.

 -Τις  ρυθμίσεις για το Λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που απορρυθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και εγείρουν ζητήματα ισονομίας.

 – Την κατάργηση των Λατινικών από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

 – Τις ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία, με τις οποίες συνεχίζεται το σχέδιο υποβάθμισής τους που υλοποιεί η Κυβέρνηση.

 Μία κυβέρνηση και ένας υπουργός που βρίσκονται και οι δύο σε αποδρομή, αφήνουν πίσω τους  ένα εκπαιδευτικό σύστημα πολύ χειρότερο από αυτό που παρέλαβαν. Η Νέα Δημοκρατία θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο και δεσμεύεται ότι ως αυριανή κυβέρνηση θα υλοποιήσει ουσιαστικές αλλαγές στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος».

Θέμα: Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στον ρ/σ news 247

«Με το νομοσχέδιο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, ολοκληρώνεται ο νέος χάρτης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας», ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό News 247.

Παρουσιάζοντας σημεία του νομοσχεδίου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στη νέα αρχιτεκτονική του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, του Διεθνούς Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του Μεσογειακού Πανεπιστημίου της Κρήτης, αλλά και στις ρυθμίσεις για τη νέα Γ’ Λυκείου και τον νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 «Τελειώνει ένας δυισμός που είχε κλείσει τον ιστορικό του κύκλο στην Ανώτατη Εκπαίδευση»

Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι με τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που άρχισε πριν από δυο χρόνια «τελειώνει ένας δυισμός που έχει κλείσει, που είχε ολοκληρώσει τον ιστορικό του κύκλο στην Ανώτατη Εκπαίδευση». Και συμπλήρωσε: «Είμαστε εξαιρετικά ικανοποιημένοι επειδή μάθαμε και πολλά πράγματα από τις ρυθμίσεις που έχουμε ήδη κάνει στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Οπότε πιστεύουμε ότι αυτά που έχουμε προτείνει στο νομοσχέδιο θα είναι πάρα πολύ στέρεα».

«Η αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης περιλαμβάνει τέσσερα στοιχεία» ανέφερε ο Υπουργός. «Πρώτον, τη δημιουργία τμημάτων σε νέα γνωστικά πεδία. Οι επιστήμες προχωρούν και πολλές φορές πρέπει να εκφραστούν αυτόνομα μέσα από νέα τμήματα. Το δεύτερο είναι οι συνέργειες με τα ΤΕΙ που έχουν ορισμένα τμήματα εξαιρετικής ποιότητας, όπως έχουν και εκπαιδευτικούς εξαιρετικής ποιότητας. Τα τμήματα αυτά αποκτούν έναν πανεπιστημιακό χαρακτήρα γιατί de facto ήταν πανεπιστήμια. Το τρίτο είναι η δημιουργία πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων με ερευνητικά ινστιτούτα -ένας νέος θεσμός- και το τέταρτο είναι τα διετή προγράμματα σπουδών όπου οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα μπορούν να μπαίνουν χωρίς εξετάσεις και θα παίρνουν επαγγελματικό πιστοποιητικό ευρωπαϊκών προσόντων. Αυτός είναι ο νέος χάρτης, αυτή είναι η νέα αρχιτεκτονική που με αυτό το νομοσχέδιο ολοκληρώνεται για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ».

«Ζητώ από την ΟΛΜΕ να απαντήσει αν ακυρώνεται ή όχι το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί με τη σημερινή Γ΄ Λυκείου και τι προτείνουν»

Σε ερώτηση για τις αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) σχετικά με τη νέα Γ’ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε: «Έχει ενδιαφέρον ότι όταν φωνάξαμε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ στο Υπουργείο, δυστυχώς δεν είχαν να προτείνουν κάτι συγκεκριμένο. Το να λέμε γενικά ότι πρέπει να έχουμε ένα σχολείο που να μορφώνει το θεωρώ μια ταυτολογία που δεν βοηθάει τη συζήτηση. Η συζήτηση πρέπει να γίνεται επί συγκεκριμένων ζητημάτων. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον ότι εδώ και δυο χρόνια έχουμε το ίδιο πρόβλημα με τα συνδικαλιστικά όργανα. Πριν από δυόμιση χρόνια, έπρεπε να επαναπροκηρυχθούν οι θέσεις των Διευθυντών  των Σχολείων. Ζητήσαμε, λοιπόν, τότε να μας πουν συγκεκριμένες προτάσεις και η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ. Δεν μας είπαν καμία. Τώρα, κάποιο διάστημα, δυο μήνες πριν, ψηφίσαμε το Νόμο για τα κριτήρια διορισμού, των 15.000 εκπαιδευτικών που πρόκειται να διορίσουμε. Πάλι τους ζητήσαμε να μας πουν συγκεκριμένες προτάσεις -όχι γενικά και αόριστα- και πάλι η απάντηση δεν ήρθε ποτέ. Κι εδώ, τους καλούμε ανεξαρτήτως των όποιων αντιδράσεων τους να μας πουν επί του συγκεκριμένου: Δηλαδή, είναι ευχαριστημένοι με την Γ’ Λυκείου, όπως είναι σήμερα, ναι ή όχι; Συνιστά αυτό ένα τεράστιο πρόβλημα σε μία χώρα, δηλαδή το να μην έχει Γ’ Λυκείου επί της ουσίας; Ακυρώνονται ή όχι οι εκπαιδευτικοί καθημερινά;

Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, υπάρχουν παρατάξεις που αντιπολιτεύονται, υπάρχουν παρατάξεις που είναι απολύτως κομματικοποιημένες. Να σας πω όμως και κάτι κατά την γνώμη μας εξαιρετικά σοβαρό. Μέσα από την κρίση που βιώσαμε με τον εξαιρετικά δύσκολο τρόπο που βιώσαμε, το πολιτικό σύστημα άρχισε λίγο να σκέφτεται για τον εαυτό του. Δηλαδή να αναρωτιέται τι κάναμε λάθος, ποιες είναι οι συνήθειες που πρέπει να αποβάλουμε, ποιες είναι οι αδράνειες που μας  οδήγησαν σε αδιέξοδα. Αυτή είναι μια συζήτηση η οποία άρχισε να γίνεται και στα κόμματα και στο πολιτικό κόσμο στο σύνολό του. Εκείνο που κατά τη γνώμη μας δεν έχει γίνει, είναι μία τέτοια εκ βαθέων συζήτηση στο συνδικαλιστικό κίνημα γενικότερα -όχι μόνο των εκπαιδευτικών- για να δει κι αυτό που βρίσκεται. Βλέπετε τι γίνεται με τη ΓΣΕΕ. Πράγματα, κατά τη γνώμη μας, εξαιρετικά θλιβερά. Αν δεν αναστοχαστεί το συνδικαλιστικό κίνημα και δεν αναστοχαστούμε όλοι, θα χάσουμε μία τεράστια ευκαιρία ως προς τους δημοκρατικούς θεσμούς στην κοινωνία. Εμείς καλούμε την ΟΛΜΕ να μας πει πολύ συγκεκριμένες προτάσεις ως προς το σχέδιο που έχουμε κάνει και προφανώς είμαστε ανοιχτοί να τις ακούσουμε».

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στο κλίμα που εισπράττει σε επισκέψεις του σε σχολεία, σε συναντήσεις με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς: «Δεν μπορεί να υπάρχει μία… γενική συνομωσία σε κάθε σχολείο που πάω, και θέλω να ξέρετε ότι πάω σε πολλά σχολεία. Μιλάω και με καθηγητές και καθηγήτριες και με γονείς και κηδεμόνες και με παιδιά. Απλώς δεν το δημοσιοποιώ, γιατί δεν θέλω να θεωρήσουν ότι το εκμεταλλεύομαι και το αξιοποιώ για άλλους λόγους. Να ξέρετε ότι εκεί υπάρχει ένα άλλο κλίμα. Το κλίμα που υπάρχει εκεί είναι ή αποδοχή ή δυσπιστία, όμως η οποία αντίδραση είναι αποτέλεσμα μιας πολύ ώριμης αντιμετώπισης του παρελθόντος».

«Η κοινωνία πρέπει να εμπιστευθεί το δημόσιο σχολείο»

Αναφερόμενος στην στόχευση των αλλαγών για την Γ’ Λυκείου και στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Εδώ και 2 χρόνια έχουμε ένα σχέδιο που έχει συζητηθεί πολλές φορές και καλώ την αντιπολίτευση να τοποθετηθεί για ένα μόνο πράγμα: μπορούν να μας πουν ποια είναι τα τρία πιο σοβαρά προβλήματα που έχει το Λύκειο σήμερα; Κατά τη γνώμη μας είναι ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει Γ’ Λυκείου. Υπάρχει στα χαρτιά αλλά όχι στην πραγματικότητα. Αυτό τινάζει στον αέρα την εκπαιδευτική διαδικασία και υπονομεύει τον ρόλο των εκπαιδευτικών που εμείς θέλουμε να προστατέψουμε. Δεύτερον, τα παιδιά μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με ένα απάνθρωπο σύστημα που τους εξαντλεί και όταν μπαίνουν το πανεπιστήμιο ξεχνάνε όλα όσα έμαθαν για να μπουν, γιατί τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία τους προετοιμάζουν με τεχνικές για να μπουν στο πανεπιστήμιο, δεν τα μορφώνουν. Υπάρχει ένα μέρος της κοινωνίας έχει εμπιστευθεί τα φροντιστήρια για να μπαίνουν τα παιδιά στο Πανεπιστήμιο. Αυτό πρέπει να σπάσει. Πρέπει να εμπιστευτούν το δημόσιο σχολείο. Το φροντιστήριο δίνει τις τεχνικές για να μπουν στο Πανεπιστήμιο. Τη μόρφωση, όμως, τη δίνει το σχολείο».

«Τα Πανεπιστήμια είναι για να μορφωνόμαστε και τα τελευταία δύο χρόνια η κυβέρνηση τα έχει ενισχύσει με θέσεις καθηγητών και επιπλέον χρηματοδότηση»

Ο κ. Γαβρόγλου ερωτήθηκε σχετικά με τις αντιδράσεις ενώσεων επιστημόνων ως προς τη νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων και απάντησε: «Όταν λένε ότι δημιουργούμε ανέργους, εγώ θα ήθελα να τους ρωτήσω και να μας πουν αν κάποιος πρέπει να πηγαίνει στο Πανεπιστήμιο αποκλειστικά και μόνο για να βρει δουλειά. Γιατί αν είναι έτσι τα πράγματα, τότε πρέπει πρώτον να μειωθεί δραματικά ο αριθμός των παιδιών που πάνε στα πανεπιστήμια και δεύτερον να αναζητήσουμε τα αίτια για τα οποία οι νέοι δεν βρίσκουν δουλειά. Να το δούμε και από την πλευρά της παραγωγής; Να δούμε ότι τόσα χρόνια έπαιρναν παιδιά των ΤΕΙ επειδή τους κόστιζε λιγότερο στις επιχειρήσεις απ’ ό,τι παιδιά του Πολυτεχνείου; Εδώ, λοιπόν, λέμε ότι είχαμε και μια πάρα πολύ στρεβλή επιχειρηματικότητα. Δεν είναι ότι υπάρχουν άπειρες δουλειές και τα παιδιά δεν είναι καλά καταρτισμένα. Αυτό είναι το ένα. Το δεύτερο είναι ότι τα πανεπιστήμια είναι για να μορφωνόμαστε. Ειδικά με την Ψυχολογία, υπάρχει μεγάλη ζήτηση από τα νέα παιδιά. Γιατί δεν πρέπει η Πολιτεία να αντιμετωπίσει θετικά μια έφεση αυτών των ανθρώπων να σπουδάσουν Ψυχολογία» και συμπλήρωσε: «Δεν είναι μια παροχολογία από την πλευρά της κυβέρνησης. Έχουμε ήδη κάνει. Έχουμε ήδη δώσει καινούργιες θέσεις καθηγητών στη διάρκεια αυτών των δύο ετών. Ήδη έχουμε ενισχύσει με πρόσθετο κονδύλι».

«Με απλό τρόπο λύνεται το πρόβλημα της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων»

Για την κατάργηση του ΣΑΕΠ, ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Το ΣΑΕΠ είχε θεωρητικά ιδρυθεί για να υλοποιήσει μια ευρωπαϊκή οδηγία που έλεγε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ελεύθερη η μεταφορά των επαγγελμάτων. Το ΣΑΕΠ υποτίθεται ότι θα πιστοποιούσε αυτό, αλλά έτσι όπως το έκαναν έπρεπε να πιστοποιεί και την ισοτιμία την ακαδημαϊκή. Εμείς λοιπόν, τι κάνουμε; Καταρχάς, βλέπουμε την Οδηγία και λέμε ότι η Ευρωπαϊκή Οδηγία μιλάει αποκλειστικά για επαγγελματικά δικαιώματα. Προτείνουμε λοιπόν μια εξαιρετικά απλή διαδικασία με βάση την οποία θα αποδεσμευτούν και θα απελευθερωθούν από αυτόν τον κυκεώνα χιλιάδες παιδιά που ταλαιπωρούνται τόσο καιρό. Δηλαδή, τα παιδιά αυτά πρέπει να μας προσκομίσουν το πτυχίο του κολεγίου. Σε ένα μεγάλο ποσοστό, τα κολέγια αυτά στην Ελλάδα, συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού. Θα μας φέρουν και ένα έγγραφο από την Αρχή Πιστοποίησης της χώρας του Πανεπιστημίου με το οποίο συνεργάζονται. Μόλις μας το φέρει αυτό, εμείς θα πούμε ότι δεν είναι ένα πλαστό χαρτί, πάρτε το και είτε ασκήστε στο επάγγελμα είτε πηγαίνετε στο αντίστοιχο επιμελητήριο για να σας δώσει άδεια ασκήσεως εργασίας. Είναι τόσο απλό και με τόσο απλό τρόπο θα γίνει. Εκείνοι που περιμένουν σήμερα αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων από το ΣΑΕΠ είναι περίπου 6 – 7 χιλιάδες άτομα, κατά τις εκτιμήσεις μας. Είναι τεράστιος αριθμός ανθρώπων που έχουν ταλαιπωρηθεί. Και να ξέρουν ότι το κάνουμε αυτό γιατί έτσι όπως ήταν το προηγούμενο νομικό καθεστώς ήταν τόσο μπλεγμένο που έπρεπε να το μελετήσουμε πάρα πολύ συστηματικά για να μην έχουν αυτά τα παιδιά το όποιο πρόβλημα».

«Πριν από το Πάσχα ανοίγει η πλατφόρμα αιτήσεων για τους πρώτους 4.500 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών»

Για τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ο Υπουργός Κώστας Γαβρόγλου ανέφερε: «Το πρόγραμμα είναι για 15.000 διορισμούς στη δημόσια εκπαίδευση για την επόμενη τριετία. Η πλατφόρμα για να γίνουν οι αιτήσεις για τους 4.500 διορισμούς εντός του 2019 θα ανοίξει εντός ελάχιστων ημερών από τον ΑΣΕΠ, δηλαδή πριν από το Πάσχα. Επίσης, θα γίνει προκήρυξη για τους υπόλοιπους 10.500.  με τον νόμο που ψηφίστηκε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μπορεί στο πλαίσιο του τριετούς προγραμματισμού να προχωράμε σε τέτοιου είδους δεσμεύσεις. Η αντιπολίτευση κρατά για τον εαυτό της διάφορα μυστικά. Ας μας πει η Ν.Δ. θέλει διορισμούς εκπαιδευτικών, ναι ή όχι; Αυτό δεν μπορείς να το απαντήσεις με αστερίσκο. Αν θέλεις, πες ναι. Αν δεν θέλεις πάλι πες το για να το ξέρουν οι άνθρωποι. Ο κ. Μητσοτάκης, βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι το έχει πει ο άνθρωπος. Δεν θέλει διορισμούς. Τώρα έχουμε 1 προς 1. Ο κ. Μητσοτάκης θέλει 1 προς 5. Εμείς κάναμε μια μελέτη και αυτό είναι το πρώτο κύμα νέων θέσεων, το είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ. Με το που βγήκαμε από την επιτροπεία, είναι αυτό που είπαμε εδώ και καιρό: ότι, δηλαδή, θα προχωρήσουμε σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Δεν μπορεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα να βασίζεται σε τόσο μεγάλο βαθμό σε αναπληρωτές. Άρα, 4.500 για το 2019, 5.250 για το 2020, άλλοι 5.250 για το 2021. Μπορούμε, όμως, να κάνουμε την προκήρυξη από τώρα γιατί το επιτρέπει η νέα νομοθεσία. Αυτή η προκήρυξη θα γίνει μετά το Πάσχα».

Ο Υπουργός επεσήμανε επίσης: «Ακόμη και στο μικρό ενδεχόμενο να μην προλάβουμε να γίνουν οι μόνιμοι διορισμοί τον Σεπτέμβριο, θα ισχύσουν οι υπάρχοντες πίνακες αναπληρωτών. Βέβαια εμείς είμαστε 100% σίγουροι ότι μέσα από τη διαδικασία που έχουμε επιλέξει θα γίνουν οι μόνιμοι διορισμοί. Το σύνολο των αναπληρωτών που έχουμε φέτος θα είναι και του χρόνου, αλλά θα έχουν αφαιρεθεί οι 4.500. Δηλαδή, οι μόνιμοι, συν οι πρόσθετοι αναπληρωτές».

«Δεν θα είμαι υποψήφιος στις εκλογές»

Ερωτώμενος, τέλος, αν θα είναι υποψήφιος στις προσεχείς εθνικές εκλογές, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε: «Είμαι 72 ετών και νομίζω ότι κάποια στιγμή τα άτομα δεν είναι ανάγκη να συνεχίζουν. Υπάρχουν οι νεότεροι. Έχω μεγάλη ανάγκη να είμαι σε πιο κανονική φάση με την οικογένειά μου και τους φίλους μου. Νομίζω ότι όποιος είναι Υπουργός Παιδείας, ειδικότερα, τη στιγμή των εκλογών, δεν πρέπει να κατεβαίνει υποψήφιος διότι οι πειρασμοί στο να μπορέσει να κάνει κάποια πράγματα που τα θεωρεί, μεν, σωστά αλλά που μπορεί χωρίς να το θέλει και ο ίδιος να ευνοούν κάποιους έναντι άλλων (δεν εννοώ προφανώς οικονομικά και δεν εννοώ προφανώς προσλήψεις), αλλά επειδή είναι τόσο σύνθετο το έργο του Υπουργείου Παιδείας, κανείς δεν πρέπει να έχει την παραμικρότερη τέτοια πρόκληση στην καθημερινότητά του. Για αυτούς τους λόγους νομίζω ότι δεν πρέπει να είμαι υποψήφιος. Θέλω να είναι σαφές ότι αυτό δεν είναι αιχμή εναντίον κανενός, αλλά είναι μια προσωπική στάση απέναντι στην κοινωνία και στην πολιτική».

Στον ΕΦΕΤ η κ. Τελιγιορίδου για τους ελέγχους τροφίμων

Επίσκεψη πραγματοποίησε σήμερα η Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Ολυμπία Τελιγιορίδου στα γραφεία του ΕΦΕΤ. Συναντήθηκε με τον Πρόεδρο του ΕΦΕΤ κ. Πολυχρόνη Πολυχρονίου και τον Αντιπρόεδρο κ. Διονύση Βλάχο και συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τη λειτουργία του Οργανισμού και τους ελέγχους στα τρόφιμα ενόψει  της πασχαλινής περιόδου.

Η Υφυπουργός συνεχάρη για τις μέχρι τώρα ενέργειες του και ζήτησε την εντατικοποίηση των ελέγχων ενόψει  της Πασχαλινής περιόδου.

Σε δήλωση της η κ. Τελιγιορίδου τόνισε: «Ο  ΕΦΕΤ με συνέπεια και ευθύνη ανταποκρίνεται στην προστασία των καταναλωτών όσον αφορά την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων. Οι έλεγχοι που γίνονται εξασφαλίζουν τη δημόσια υγεία και αποτρέπουν τα φαινόμενα εξαπάτησης του καταναλωτικού κοινού. Ο ΕΦΕΤ σε συνεργασία με το ΥΠΑΑΤ  εγγυάται το υψηλό επίπεδο Ασφάλειας και Ποιότητας των τροφίμων και υποστηρίζει με εντατική προσπάθεια την συνεχή προστασία των καταναλωτών.»