Αρχική Blog Σελίδα 14086

Αρχίζει την επόμενη εβδομάδα το φετινό πρόγραμμα καταπολέμησης κουνουπιών στην Κεντρική Μακεδονία

Αρχίζει την επόμενη εβδομάδα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το φετινό πρόγραμμα καταπολέμησης των κουνουπιών. “Η πρώτη προτεραιότητα της Περιφέρειας είναι οι εφαρμογές στα φυσικά υγροτοπικά συστήματα, παραποτάμιες και παραλίμνιες εκτάσεις” ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας, Δημήτρης Χατζηβρέττας.

Σχετικά με τα μηνύματα για τη φετινή περίοδο, ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε ότι “αν δεν σημειωθούν ακραίες βροχοπτώσεις, έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι τα αποτελέσματα του προγράμματος θα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά”. Μετά την καταγραφή πέρυσι σημαντικού αριθμού κρουσμάτων του ιού του Δυτικού Νείλου και στην Κεντρική Μακεδονία αλλά και σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, υπήρξε πρόβλεψη από την πλευρά της Περιφέρειας ώστε φέτος, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, να γίνουν αυξημένες παρεμβάσεις αντιμετώπισης των κουνουπιών, οι οποίες θα καλυφθούν με αντίστοιχη αύξηση του προϋπολογισμού σε ποσοστό 10% επί της υπάρχουσας σύμβασης με τον ανάδοχο.

“Ξεκινάμε τη σωστή στιγμή. Οι θερμοκρασίες είναι ακόμα χαμηλές και μέχρι σήμερα δεν έχουμε σημαντικές εκκολάψεις κουνουπιών, όπως δείχνουν οι πρώτοι έλεγχοι που έχουν πραγματοποιηθεί” πρόσθεσε.

Στο μεταξύ,  έχουν ήδη αρχίσει οι πρώτες εργασίες πεδίου του έργου καταπολέμησης των κουνουπιών στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως διευκρίνισε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Σπύρος Μουρελάτος, πρόεδρος της εταιρίας “Οικοανάπτυξη”, που συμμετέχει τα τελευταία χρόνια στα προγράμματα καταπολέμησης των κουνουπιών στην Κεντρική Μακεδονία.

Σε ό,τι αφορά τον ιό του Δυτικού Νείλου ανέφερε ότι “πέρσι ήταν η πιο δύσκολη χρονιά από πλευρά ασθενειών, ιδιαίτερα σχετικών με τον ιό του δυτικού Νείλου διότι τα κρούσματα συνολικά στην Ευρώπη ήταν πολύ περισσότερα από ό,τι ήταν τα τελευταία έξι χρόνια. Επίσης τα πρώτα κρούσματα εμφανίστηκαν πολύ νωρίτερα, τον Ιούνιο ενώ συνήθως έρχονται τον Ιούλιο”.

Ο κ. Μουρελάτος, σημείωσε ότι “ο ιός εμφανίστηκε στην Ελλάδα το 2010 και από τότε, με εξαίρεση μια ή δύο χρονιές που δεν είχαμε κρούσματα, κάθε χρόνο έχουμε κρούσματα άρα μιλάμε για μια ενδημική ασθένεια”. Τόνισε, πάντως ότι ο ιός του Δυτικού Νείλου δεν είναι από τις σημαντικότερες ασθένειες που μεταδίδονται με τα κουνούπια, αλλά δεν παύει να είναι η σημαντικότερη ενδημική για την Ευρώπη. “Εξαπλώνεται κυρίως στα Βαλκάνια και την Ιταλία. Έχουμε, όμως, κρούσματα και στην Κεντρική Ευρώπη, τη Γαλλία, την Ουγγαρία, την Αυστρία και αυτό που απασχολεί πλέον είναι ο κίνδυνος εξάπλωσης στη δυτική και βόρεια Ευρώπη” πρόσθεσε.

Επανέλαβε, άλλωστε, ότι “στην Ελλάδα υπάρχουν ώριμα πολυετή έργα που λαμβάνουν σαφέστατα υπόψη τους τη διάσταση της δημόσιας υγείας σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες”. Ειδικά για την Κεντρική Μακεδονία σχολίασε ότι εδώ και πολλά χρόνια έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί με επιτυχία ένα σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης για τη λοίμωξη του ιού του Δυτικού Νείλου. Τα κουνούπια, που “συλλαμβάνονται” σε ειδικές παγίδες, εξετάζονται σε διαπιστευμένα εργαστήρια για να διαπιστωθεί αν φέρουν ιούς όπως αυτός του Δυτικού Νείλου. Παράλληλα γίνονται αιμοληψίες σε νεαρά κοτοπουλάκια για να διερευνηθεί, επίσης, η ύπαρξη του ιού. Οι δράσεις αυτές πραγματοποιούνται σε συνεργασία με το ΑΠΘ και με Γερμανούς επιστήμονες. Επίσης, φέτος τίθεται σε εφαρμογή για πρώτη φορά, μέσω τεχνητής νοημοσύνης ένας ειδικός αλγόριθμος που θα βοηθά στον προσδιορισμό των σημείων στα οποία υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες παρουσίας προνυμφών κουνουπιών, ώστε να αντιμετωπίζονται άμεσα με ψεκαστικές παρεμβάσεις και να αποφεύγεται η εξάπλωσή τους. Στις ψεκαστικές παρεμβάσεις θα χρησιμοποιηθούν, εκτός των σαράντα ψεκαστικών συνεργείων, και αμφίβια οχήματα καθώς και για πρώτη φορά μη επανδρωμένα πτητικά μέσα (drones).

Σε κάθε περίπτωση υπενθύμισε τη σημασία της λήψης προληπτικών μέτρων για τα κουνούπια, καθώς, όπως είπε, “αυτά αναπαράγονται και στον προσωπικό μας χώρο, συνεπώς θα πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία, να είμαστε προσεκτικοί στη διαχείριση του νερού τους καλοκαιρινούς ιδιαίτερα μήνες”.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανάκληση άδειας πιστοποίησης τυροκομικής μονάδας και πρόστιμα σε άλλες 13 επιχειρήσεις από τον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ

Στην ανάκληση άδειας πιστοποίησης τυροκομικής μονάδας καθώς και επιβολή προστίμων σε 13 επιχειρήσεις αποφάσισε ο ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ.

 Πιο συγκεκριμενα, ο οργανισμός προχώρησε σε ανάκληση πιστοποίησης για ένα μήνα σε τυροκομική επιχείρηση, καθώς εξακολουθούσε να παράγει προϊόν Φέτα ΠΟΠ παρότι της είχε επιβληθεί προσωρινή διακοπή λειτουργίας. Επίσης, από τη συγκεκριμένη επιχείρηση ζητήθηκε να αποσύρει και να αποχαρακτηρίσει τις ποσότητες που παρήχθησαν καθ’ ολο το χρονικό διάστημα διακοπής της λειτουργίας της.

 Παράλληλα, σε πέντε επιχειρήσεις επιβλήθηκαν πρόστιμα καθώς δεν υπέβαλλαν μηνιαία ισοζύγια γάλακτος για το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2018. Τέλος, επιβλήθηκαν πρόστιμα σε οκτώ επιχειρήσεις οι οποίες μέχρι τέλος Ιανουαρίου δεν είχαν υποβάλει ετήσια ισοζύγια γάλακτος όπως είχαν υποχρέωση.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Με απεργιακές κινητοποιήσεις και συλλαλητήρια απαντά η ΟΛΜΕ στο σχέδιο του υπ. Παιδείας για τον νέο τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ

Εικοσιτετράωρη απεργία στις 12 Απριλίου και συλλαλητήρια στην Αθήνα και άλλες πόλεις της Ελλάδας εξήγγειλε η ΟΛΜΕ, ενόψει της δημοσιοποίησης του τελικού σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας για τη νέα Γ´ λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, με το νέο σχέδιο υποβαθμίζεται περαιτέρω η γενική παιδεία και οι εγκύκλιες γνώσεις στην Γ´ λυκείου, με τη μείωση της διδασκαλίας βασικών γνωστικών αντικειμένων και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του λυκείου.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νικηφόρος Κωνσταντίνου, επέμεινε, εξάλλου, ότι δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστικός διάλογος μεταξύ υπουργείου και ομοσπονδίας, αφού, όπως σημείωσε, στις επιτροπές που αποφάσισαν για το σχέδιο, δεν υπήρξε παρουσία της ΟΛΜΕ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΦΚΑ: Νωρίτερα η καταβολή συντάξεων, λόγω του Πάσχα

Η διοίκηση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) ανακοίνωσε ότι, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνταξιούχων, λόγω των εορτών του Πάσχα, οι συντάξεις του μηνός Μαΐου θα καταβληθούν νωρίτερα, ήτοι τη Μεγάλη Τρίτη 23 Απριλίου 2019, στους συνταξιούχους του ΕΦΚΑ που προέρχονται από τον πρώην ΟΑΕΕ και π. ΟΓΑ και στους λοιπούς συνταξιούχους τη Μεγάλη Τετάρτη 24 Απριλίου 2019.

 

Ελπίδες για περισσότερα και καλύτερα μακαρόνια μετά την ανάγνωση του DNA του σκληρού σιταριού, από το οποίο φτιάχνονται τα ζυμαρικά

Μια διεθνής κοινοπραξία επιστημόνων ανακοίνωσε ότι αποκωδικοποίησε το πλήρες γονιδίωμα του σκληρού σιταριού, που αποτελεί την πρώτη ύλη για την παραγωγή των μακαρονιών και των λοιπών ζυμαρικών. Το επίτευγμα θα συμβάλλει στη διατροφική ασφάλεια του παγκόσμιου πληθυσμού. 

Οι περισσότεροι από 60 ερευνητές από επτά χώρες, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γενετικής «Nature Genetics», βρήκαν ότι το γονιδίωμα του σκληρού σιταριού είναι περίπου τετραπλάσιο σε μέγεθος σε σχέση με το ανθρώπινο. Μεταξύ άλλων, ανακάλυψαν ένα γονίδιο που είναι υπεύθυνο για τη συγκέντρωση καδμίου -ένα τοξικό βαρύ μέταλλο- μέσα στο σκληρό σιτάρι. Βρήκαν έτσι έναν τρόπο για να μειώσουν σημαντικά τα επίπεδα καδμίου στο σκληρό σιτάρι και να βελτιώσουν την ποιότητα του.

Η ανάγνωση (αλληλούχιση) του γονιδιώματος «θα οδηγήσει σε νέες προδιαγραφές καλλιέργειας και ασφάλειας του σκληρού σιταριού και των προϊόντων που παράγονται από αυτό, ανοίγοντας το δρόμο για τη δημιουργία ποικιλιών σκληρού σιταριού που θα είναι καλύτερα προσαρμοσμένες στις κλιματικές προκλήσεις και θα έχουν υψηλότερες αποδόσεις, μεγαλύτερη διατροφική αξία και βελτιωμένη αειφορία», δήλωσε ο συντονιστής ερευνητής, Λουίτζι Κατιβέλι, του Συμβουλίου Γεωργικής Έρευνας και Οικονομίας (CREA) της Ιταλίας.

Το σκληρό σιτάρι καθιερώθηκε ως βασική καλλιέργεια αρχικά στην περιοχή της Μεσογείου πριν 1.500 έως 2.000 χρόνια. Σήμερα καλλιεργείται κυρίως στην Ευρώπη, στον Καναδά, στις ΗΠΑ και στη Νότια Ασία. Καθώς τα ζυμαρικά αποτελούν βασική διατροφή του παγκόσμιου πληθυσμού, οι βιομηχανίες τροφίμων ζητούν ολοένα περισσότερο, ασφαλέστερο και πιο ποιοτικό σκληρό σιτάρι.

Το γονιδίωμα του σκληρού σιταριού είναι ελεύθερα προσβάσιμο στη βάση δεδομένων GrainGenes και στη διεύθυνση http://www.interomics.eu/durum-wheat-genome.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://www.nature.com/articles/s41588-019-0381-3

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Καταγράφονται έντονα σημάδια αναθέρμανσης της κτηματαγοράς – Μεγάλη αύξηση κατά 42% των μεταβιβάσεων ακινήτων το 2018, συγκριτικά με το 2017

Μεγάλη αύξηση κατά 42% σημείωσαν πέρυσι οι μεταβιβάσεις ακινήτων, συγκριτικά με το 2017, καταγράφοντας έντονα σημάδια αναθέρμανσης της κτηματαγοράς.

Αυτό προκύπτει από το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, από το οποίο προκύπτει ότι κατά το 2018 σημειώθηκαν περισσότερες από 26.700 αγοραπωλησίες ακινήτων έναντι 18.800 το προηγούμενο έτος.

Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων τύπου Airbnb και οι πολύ χαμηλές τιμές των ακινήτων λόγω της κρίσης, σε συνδυασμό με την εφαρμογή από 1.1.2019 των νέων αντικειμενικών τιμών συνέβαλαν στη σημαντική αύξηση των μεταβιβάσεων κατά το προηγούμενο έτος και κατ επέκταση στην αύξηση των δημοσίων εσόδων από την κατηγορία αυτή.

Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, οι εισπράξεις φόρων από τις αγοραπωλησίες ακινήτων αυξήθηκαν κατά 41% το 2018 με αποτέλεσμα τα έσοδα αυτά να φθάσουν 232,25 εκατομμύρια ευρώ έναντι 164,62 εκατ. ευρώ το 2017.

Τον χορό των αγοραπωλησιών έσυρε ο νόμος Αττικής. Τα συμβόλαια που υπογράφηκαν πέρυσι ανήλθαν σε 14.291 έναντι  8.532 το 2017, καταγράφοντας αύξηση 67,5%. Από τις 14.291 μεταβιβάσεις στην Αττική οι 5.806 σημειώθηκαν στον δήμο Αθηναίων. Από αυτές οι 4.700 αφορούν μεταβιβάσεις διαμερισμάτων και μονοκατοικιών.

Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η Θεσσαλονίκη, με αύξηση αγοραπωλησιών που προσέγγισε  το 30%. Ανήλθαν σε 3.089 το 2018 έναντι 2.212 το 2017.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Από τύχη, εφιάλτης… – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι αποποιήσεις των κληρονομιών. Σε αρκετές εφορίες της χώρας υπάρχουν υπάλληλοι που εργάζονται σχεδόν αποκλειστικά για να εξυπηρετούν φορολογούμενους που δεν θέλουν να κληρονομήσουν ένα σπίτι ή ένα οικόπεδο.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Η υψηλή φορολογία που επιβαρύνει ένα ακίνητο, τα υψηλά έξοδα συντήρησής του αλλά και τα χρέη που ενδεχομένως να έχει ο κληροδότης στο Δημόσιο είναι οι βασικότεροι λόγοι που οδηγούν πολλούς στην αποποίηση κληρονομιών. Μάλιστα, τα βάρη ενός ακινήτου αναμένεται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο καθώς ήδη η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου έχει προαναγγείλει ότι θα αλλάξουν οι αντικειμενικές αξίες.

Είτε οι αλλαγές  γίνουν φέτος είτε του χρόνου κάποιοι θα κληθούν να πληρώσουν μεγαλύτερο ΕΝΦΙΑ.

Φαρμακευτική κάνναβη: Σαράντα τρεις φάκελοι έχουν κατατεθεί στη ΓΓ Βιομηχανίας για άδεια εγκατάστασης μονάδων καλλιέργειας και επεξεργασίας τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης

Σαράντα τρεις φάκελοι έχουν κατατεθεί στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας για άδεια εγκατάστασης μονάδων καλλιέργειας και επεξεργασίας τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης.

Στη χθεσινή Εφημερίδα της Κυβέρνησης (αριθμός φύλλου 1162) περιλαμβάνεται η απόφαση για τη χορήγηση πενταετούς άδειας εγκατάστασης στην εταιρεία «PHARMA ESSENZA CANNABIS ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΝΝΑΒΗΣ ΑΕ».

Η επένδυση αφορά σε ενιαία έκταση 85,3 στρεμμάτων στη θέση Δροσελή του δήμου Αδραβίδας – Κυλλήνης, με εκτιμώμενο ύψος επένδυσης 8 εκατ. ευρώ και τον αριθμό των εργαζομένων να ανέρχεται στους 60.

Μαζί με την καινούργια άδεια που αφορά στην PHARMA ESSENZA CANNABIS -ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΝΝΑΒΗΣ AΕ, συνολικά έχουν δοθεί 4 άδειες.

Υπενθυμίζεται ότι οι πρώτες δύο εταιρείες που έλαβαν άδεια είναι η BIOMECANN AE, που εδρεύει στη Λάρισα, με εκτιμώμενη επένδυση 9,5 εκατ. ευρώ και η BIOPROCANN AE, που εδρεύει στην Κόρινθο, με εκτιμώμενη επένδυση 12,5 εκατ. ευρώ. Ο εκτιμώμενος αριθμός εργαζομένων στις δυο μονάδες ανέρχεται σε 51 στην πρώτη και 66 στη δεύτερη. Ακολούθησε η έγκριση της άδειας εγκατάστασης Μονάδας για την ΤΙΚΟΥΝ ΟΛΑΜ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ στη Βιομηχανική Ζώνη στα Εξαμίλια του δήμου Κορινθίας, με επένδυση 9 εκατ. ευρώ και 38 εργαζόμενους.

Οι άδειες έχουν πενταετή διάρκεια, ενώ η επικαιροποίηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών θα γίνεται σε ετήσια βάση.

Για τους 43 προς έγκριση φακέλους το εκτιμώμενο ύψος επένδυσης φτάνει στα 529 εκατ. ευρώ και ο αριθμός εργαζομένων, όπως των προσδιορίζουν οι εταιρείες, ανέρχεται σε 2.862.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γερμανία – Φρανς Τίμερμανς στη Welt: «Υπάρχει ο κίνδυνος να στραφούν οι Ευρωπαίοι ο ένας κατά του άλλου»

«Εάν οι ανησυχίες και οι φόβοι των ανθρώπων μεταβληθούν σε μίσος, υπάρχει ο κίνδυνος, εμείς οι Ευρωπαίοι, να στραφούμε ο ένας κατά του άλλου. Δεν λέω ότι αυτό θα μας οδηγήσει αναγκαστικά σε πόλεμο, αλλά αυτό θα οδηγούσε σε μια έμμεση αποδυνάμωση της ευρωπαϊκής κοινωνίας», τονίζει ο Φρανς Τίμερμανς, υποψήφιος των Σοσιαλδημοκρατών για τη διαδοχή του Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ στη θέση του προέδρου της Κομισιόν/ Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Die Welt».

«Ο καθένας διαισθάνεται ότι εμείς οι Ευρωπαίοι βρισκόμαστε πάνω στο ίδιο πλοίο και εξαρτόμαστε ο ένας από τον άλλον. Οι απαισιόδοξοι φοβούνται και οι εθνικιστές υποδαυλίζουν αυτούς τους φόβους επιπλέον. Θέλουν να εγείρουν ξανά εθνικά σύνορα για αυτοπροστασία. ΟΙ αισιόδοξοι χαίρονται για την αλληλεξάρτηση και λένε : ας ασχοληθούμε από κοινού με τα θέματα του μέλλοντος. Αυτή είναι η θέση ως Σοσιαλδημοκρατών. Βλέπουμε την Ευρώπη ως ευκαιρία. Γι αυτό είναι χρήσιμη», προσθέτει.

Στο ερώτημα της γερμανικής εφημερίδας πως θα καταφέρουν οι σοσιαλδημοκράτες να κερδίσουν πόντους,  ο κ. Τίμερμανς απαντά: «Θέλουμε οι επιχειρήσεις οι οποίες έχουν κέρδη δισεκατομμυρίων να πληρώνουν επιτέλους φόρους. Η οικονομία πρέπει να γίνει βιώσιμη, να προχωρήσει η Ενεργειακή Ένωση. Η ανισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών να εξαλειφθεί και να αντιμετωπίσουμε αυστηρότερα την βία κατά των γυναικών. Εντελώς κεντρικά είναι  και τα κοινωνικά θέματα».

Για την καθιέρωση ευρωπαϊκού κατώτατου μισθού, ο οποίος πρέπει κατά τους Σοσιαλδημοκράτες να ανέρχεται στο 60% των μέσου μισθού, λέει στη Welt ότι είναι μεν «επιθυμητή διότι δεν θα ήταν τότε δυνατόν να εργάζονται άνθρωποι στην Ευρώπη για δύο και τρία ευρώ την ώρα,  η προσαρμογή όμως δεν πρέπει όμως να γίνει εν μια νυκτί. Εκτός τούτου το 60% δεν θα νομοθετηθεί, αλλά θα δίνει ένα μέγεθος προσανατολισμού».

Για το θέμα της κοινωνικής δικαιοσύνης ο Ευρωπαίος πολιτικός αναφέρει «Πολλοί άνθρωποι βιώνουν την κοινωνία μας ως άδικη. Εμείς, οι Σοσιαλδημοκράτες δεν ταυτιζόμαστε με αυτό το άδικο. Αυτό είναι μια πρόκληση για μας. Έχουμε πολλά να προσφέρουμε στον τομέα αυτό. Δεν πείσαμε τα τελευταία χρόνια. Πρέπει να αποδείξουμε ότι σε θέματα φορολογικά, βιώσιμης αλλά και κοινωνικής πολιτικής, υπάρχει η δυνατότητα να μετατραπεί ο ιδεαλισμός σε πρακτική πολιτική».

Για την επανακαταμέτρηση των ψήφων σε διάφορους δήμους της Τουρκίας, ο κ. Τίμερμανς, ο οποίος είναι και αρμόδιος για την Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λέει πως «φυσικά και έχει δικαίωμα κάθε κόμμα να ζητήσει επανακαταμέτρηση, εάν υπάρχουν βάσιμες αμφιβολίες. Είναι όμως σημαντικό να μπορούν οι τουρκικές Αρχές να ελέγξουν το αποτέλεσμα με ανεξαρτησία και να αναγνωρίσει το ΑΚP στο τέλος το αποτέλεσμα». Για την απώλεια των δήμων πόλεων, όπως η  Άγκυρα και η Κωνσταντινούπολη, λέει: «Η Τουρκία έχει απομακρυνθεί με μεγάλη ταχύτητα τα τελευταία χρόνια από τις ευρωπαϊκές αξίες. Οι εκλογές όμως δείχνουν ότι υπάρχει και μια άλλη Τουρκία από αυτήν του Προέδρου Έρντογαν. Κέρδισαν εκείνοι οι οποίοι υποστηρίζουν την προσέγγιση των ευρωπαϊκών αξιών».

Τέλος, στο ερώτημα εάν θα μετακινηθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση κατά τις συνομιλίες εξόδου της Μ. Βρετανίας ο κ. Τίμερμανς είναι κατηγορηματικός: «Έχουμε καθήκον απέναντι στους Ευρωπαίους πολίτες να προστατεύσουμε την εσωτερική αγορά, την Ιρλανδία και τις αρχές της ΕΕ και αυτό θα εξακολουθήσουμε να το κάνουμε με κάθε αποφασιστικότητα. Μετά η κ. Μέι μπορεί να έρθει με τις κόκκινες γραμμές της, υπάρχουν όμως και όρια στην ΕΕ  και έχουμε φτάσει αυτά τα όρια».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η συμμαχία των φαντασμάτων – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ο Αλέξης Τσίπρας πρέπει να είναι πολύ απελπισμένος. Αφού δεν του βγήκε τίποτα απ’ όσα σχεδίαζε προχώρησε σε … απεύθυνση προς την Κεντροαριστερά. Αφού κυβέρνησε τέσσερα χρόνια με την ακροδεξιά και λοιπούς γραφικούς κι επικίνδυνους (Βαρουφάκης, Κοτζιάς κλπ), αφού επιχείρησε μέσω Πρεσπών να διασπάσει τη Νέα Δημοκρατία και δεν μπόρεσε, σήμερα θυμήθηκε εκείνους που θα μπορούσε να είχε απευθυνθεί το 2015 ή και μετά την υπογραφή του τρίτου μνημονίου. Του πιο αχρείαστου και πιο επώδυνου.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Αν κάτι έδειξε η συγκέντρωση στο Γαλάτσι είναι ότι ο Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ έμειναν σαν την καλαμιά στον κάμπο. Χωρίς εφεδρείες και χωρίς προοπτική. Στην «πλατιά» του «απεύθυνση» πρόθυμοι ήταν μόνο κάποια φαντάσματα του παρελθόντος, «νεκροί» πολιτικοί που αναζητούσαν στασίδι. Όπως γράψαμε και χθες… σφραγιδομάζωξη!

Τουτέστιν:

  1. Η ΔΗΜΑΡ κι αυτή πετσοκομμένη. Ένα κόμμα σφραγίδα (0,40%) χωρίς καμιά διείσδυση στην κοινωνία. Με πρόεδρο τον Θεοχαρόπουλο που δεν εξελέγη ποτέ από την κοινωνία. Βουλευτής έγινε χάριν της μεγαλοψυχίας ή των σκοπιμοτήτων της Φώφης Γεννηματά στις προηγούμενες εκλογές και σήμερα για να πάει στον ΣΥΡΙΖΑ καρατόμησε 30 στελέχη της Κ.Ε προκειμένου να επιτύχει πλειοψηφία στην απόφαση!!!
  2. Οι κηπουροί του μοιραίου Γιώργου Παπανδρέου, που επειδή δεν έχει κάνει άλλη δουλειά στη ζωή του, επιμένει να ταλαιπωρεί την κοινωνία.

Α. Οι Θανάσης Μωραϊτης και Άγγελος Τόλκας, μέγιστοι υβριστές του Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ. Οι οποίοι μόλις τους προτάθηκαν κυβερνητικοί θώκοι, λησμόνησαν τα πάντα.

Β. Ο Γιάννης Ραγκούσης. Ο οποίος εξελέγη δις,  χωρίς λαϊκή ψήφο, αφού ο Γιώργος Παπανδρέου τον διόρισε μέσω ψηφοδελτίου επικρατείας. Μάλιστα χρημάτισε υπουργός της κυβέρνησης Σαμαρά/Βενιζέλου και δη υπό τον Βορίδη! Πριν από λίγο καιρό, θέλησε να ηγηθεί του ΚΙΝΑΛ (με αρωγή Γιώργου Παπανδρέου) κι έλαβε το φοβερό και τρομερό ποσοστό του 3%!

Γ. Η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου. Η οποία ουδέποτε ήταν αυτόφωτη κι ουδέποτε συμβόλισε κάτι περισσότερο από την πίστη στο κόμμα. Ήταν, δηλαδή, εικόνα και ομοίωση αυτού που ο Χάρρυ Κλυν αποκαλούσε… Πασοκάνθρωπος! Το είχε αποδεχθεί και παραδεχθεί κι η ίδια. Αφού σε Κ.Ε. του ΠαΣοΚ είχε αναφέρει ότι «πρόσφερα τα νιάτα μου για το Κίνημα». Τώρα, αποφάσισε να προσφέρει τα γεράματά της στον ΣΥΡΙΖΑ.

  1. Ο Πέτρος Κόκκαλης. Γιος του ολιγάρχη που συμμετείχε σε όλες τις επιχειρήσεις του πατρός του. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ήταν ξεκάθαρος: «Ο ακραίος νεοφιλελευθερισμός οδηγεί σε εσωτερική αποικιοκρατία». Και δεν είχε άδικο, αν σκεφτεί κανείς ότι οι παρενέργειες που έχει στην αυτοδιάθεση του κράτους είναι σοβαρές και επώδυνες. Μεταξύ των δύο εννοιών, είναι δύσκολο να ορίσουμε τι είναι ο «νεοφιλελευθερισμός» που εννοεί κάθε αριστερός ή δεξιός κρατιστής. Πολύ εύκολα, όμως, μπορούμε να περιγράψουμε τον ρόλο του κράτους που αναμφισβήτητα χάνει μεγάλο μέρος της προνομιακής του εμβέλειας στην αγορά και στην κοινωνία… Αν χάσει ο Πέτρος Κόκκαλης την προνομιακή θέση των οικογενειακών εταιρειών στο Κράτος (εθνικός προμηθευτής γαρ), χάθηκαν πολλά… Άρα, βουρ στον κρατισμό που κυρίως πρεσβεύει ο ΣΥΡΙΖΑ.
  2. Ο Στέφανος Τζουμάκας. Σε κάποιο συμβούλιο υπουργών της Ε.Ε. οι φήμες λένε ότι τον είχε πάρει ο ύπνος! Στη νιότη του ήταν εμβληματικό στέλεχος του ΠαΣοΚ εκφράζοντας την Αριστερή του πτέρυγα. Σήμερα, καταψηφισμένος από την κοινωνία, εκφράζει μόνο τον εαυτό του και στα γεράματά του θυμήθηκε πάλι την επανάσταση και το πορτραίτο του Μαρξ που κάποτε είχε στο υπουργικό του γραφείο!
  3. Ο Νίκος Μπίστης. Θα μπορούσαμε να το αποκαλέσουμε και «μελισσούλα» αφού πετάει από κόμμα σε κόμμα. Δεν έχει εκλεγεί ποτέ από την κοινωνία κι όλος του ο πολιτικός βίος αποτυπώνεται στον χαρακτηρισμό «τίποτα»!
  4. Η Μαρία Ρεπούση. Λόγια, λόγια, λόγια! Πολιτική δράση; Η κατάπτυστη άποψή της στα σχολικά βιβλία περί… συνωστισμού στην καταστροφή της Σμύρνης! Πάντως αυτό δεν την εμπόδισε να … συνωστιστεί με 30 ακίνητα προσωπική περιουσία!
  5. Ο Κώστας Παϊπουτλίδης. Πριν από…15 χρόνια είχε θέσει υποψηφιότητα για να γίνει μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του ΠαΣοΚ. Είχε καταταγεί … 265ος!!! Έτερον ουδέν.
  6. Στα πολύ νέα «αποκτήματα» είναι ο Χρήστος Κοκκινοβασίλης, άλλοτε υπαρχηγός του Γεράσιμου Αρσένη και «φρουρός» της Δήμητρας Λιάνη, ο Μενέλαος Γκίβαλος, θεωρητικός του τσοχατζοπουλικού στρατοπέδου επί σειρά ετών, ο Νίκος Μαδεμλής, επίσης της επιρροής του Άκη, ο Χάρης Τσιόκας από τους οργανωτικούς εγκεφάλους του Άκη, αλλά και δευτεροκλασάτα στελέχη αυτής της περιβόητης ομάδας, όπως ο Γιώργος Χαλβατζόγλου, ο Παναγιώτης Δαδούδης και άλλοι.

Όλα, λοιπόν, αυτά δείχνουν ότι η δεξαμενή των προθύμων είναι άδεια. Κι όμως, ο Αλέξης Τσίπρας τους θεωρεί «εργαλεία» στην «συμπόρευση για μια ευρεία κοινωνική και προοδευτική συμμαχία»!!

Τι να πούμε τι, τι να τραγουδήσουμε…

Κι αν αυτά αποτελούν τη μια πλευρά του νομίσματος, αυτή που νομίζει ο Αλέξης Τσίπρας ότι τον ευνοεί και… σηματοδοτεί την διεύρυνση, υπάρχει κι η άλλη. Αυτή που δείχνει ότι το φιλότιμο, η τσίπα κι η αξιοπρέπεια εξοβελίζονται μπροστά στις προσωπικές επιδιώξεις.

Ερώτηση: Πώς γίνεται ο Θεοχαρόπουλος, πριν λίγο καιρό, να χαρακτηρίζει τον Τσίπρα αμοραλιστή και νταή κι όταν η Φώφη Γεννηματά του ξέκοψε ότι θα είναι πάλι στον ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΚΙΝΑΛ, να αγαπά ξαφνικά τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ;

Ερώτηση: Πώς είναι δυνατό ο Θεοχαρόπουλος, πριν λίγο καιρό, να ισχυρίζεται ότι η κυβέρνηση βυθίζει τη χώρα και τώρα να διαγράφει τη μισή ΔΗΜΑΡ και να θέτει εαυτόν στην υπηρεσία του ΣΥΡΙΖΑ;

Απαντήσεις δεν θα λάβουμε ποτέ.

Ερώτηση: Πώς είναι δυνατό ο Ραγκούσης, πριν λίγο καιρό, να χαρακτηρίζει τον Τσίπρα ως τον «πιο ανέντιμο Πρωθυπουργό της μεταπολίτευσης», και τώρα να πρωτοστατεί στις… Γέφυρες και στις μάχες παρά τω πλευρώ του «ανέντιμου»;

Ερώτηση: Πώς γίνεται ο Αλέξης Τσίπρας, να υποδέχεται μετά βαΐων και κλάδων και να συνεργάζεται με κάποιον που τον χαρακτηρίζει «ανέντιμο»;

Απαντήσεις δεν θα λάβουμε ποτέ!

Ερώτηση: Πώς γίνεται ο Τζουμάκας να πηγαίνει και να υποκλίνεται στον Αλέξη Τσίπρα την ώρα που ο υπουργός του Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης τον αποκαλεί, μέσω Twiter «σαχλαμάρα και γραφικό»;

Ερώτηση: Πώς είναι δυνατόν ο Τζουμάκας να καταγγέλλει ότι η Δεξιά και οι ηγεσίες του πρώην ΠΑΣΟΚ έβλαψαν τη χώρα; Όταν ι ίδιος  ανήκε στις ηγεσίες του πρώην ΠΑΣΟΚ (κομματικά και κυβερνητικά), όταν ξεκινούσε ο ανέμελος δανεισμός που συνέβαλε στη διόγκωση του χρέους;

Μη ψάχνετε. Απαντήσεις δεν θα λάβετε ποτέ. Απλά, εγώ θα ντρεπόμουν να μιλώ απαξιωτικά για  κάποιον, να τον «φτύνω» και μετά να τον θεωρώ μέγα ηγέτη  και να γλείφω εκεί που έφτυνα…