Αρχική Blog Σελίδα 14080

Κουρκουμπίνι Τήνου ή αλλιώς Κέικ Πετιμέζι – Ένα υπέροχο γλυκό για όλους!

Κουρκουμπίνι Τήνου

Κουρκουμπίνι Τήνου ή αλλιώς Κέικ Πετιμέζι

Μια γευστική δημιουργία όλο άρωμα και προπαντός υγιεινή.

Σίσσυ Νίκα
Γράφει η Σίσσυ Νίκα Δημοσιογράφος Γαστρονομίας και Πολιτισμού
Την γεύτηκα σε έναν τόπο  μοναδικής ομορφιάς, ατενίζοντας το Αιγαίο, μια που το νησί της Παναγιάς βρίσκεται καταμεσής του αρχιπελάγους.

Με την Αγγελική φτιάξαμε κουρκουμπίνι και το φωτογράφισα στην ολόδροση αυλή της με τις ορτανσίες και τις καμέλιες όλων των χρωμάτων. Η Αγγελική φημίζεται και για τα τυράκια της που είναι μοναδικά, αφού κάποια ωριμάζουν μέσα σε κολοκύθες… Μια άλλη φορά θα μας δώσει τις συνταγές για τα τυράκια της, εκεί κάπου στο τέλος Μαίου υπομονή λοιπόν…

 Κουρκουμπίνι Τήνου

Από την Αγγελική Βίδου, Στενή Τήνου

Κουρκουμπίνι Τήνου ή αλλιώς Κέικ ΠετιμέζιYλικά

1 φλιτζάνι πετιμέζι

1 φλιτζάνι ζάχαρη καστανή

1 φλιτζάνι ελαιόλαδο εκλεκτό

1 φλιτζάνι  νερό χλιαρό

1/2 φλιτζάνι φρέσκο χυμό πορτοκαλιού

1 σφηνάκι ρακί

1 κ. γλ. γαρίφαλο τριμμένο

1 κ. γλ. κανέλα σε σκόνη

2 κ. γλ. σόδα

1 φλιτζάνι  καρύδια χοντροκομμένα

1/2 φλιτζάνι σταφίδες ξανθές και μαύρες

20 γρ. κουκουνάρι

500 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις

 

Για το φινίρισμα

Σουσάμι

Κουρκουμπίνι Τήνου ή αλλιώς Κέικ Πετιμέζι 2Τρόπος παρασκευής

Σε ένα ποτήρι βάζουμε το χυμό πορτοκαλιού και ρίχνουμε την σόδα.

Ανακατεύουμε καλά μέχρι να διαλυθεί.

Στον κάδο του μίξερ βάζουμε όλα τα υλικά αρχίζοντας από τα υγρά και τα αρωματικά. Χτυπάμε δυνατά μέχρι να ομογενοποιηθούν.

Κοσκινίζουμε το αλεύρι και το ρίχνουμε σιγά σιγά στο μίγμα των υγρών ανακατεύοντας μέχρι να ξεκολλά η ζύμη από τα τοιχώματα του κάδου.

Σε μια φόρμα ή ένα ταψί που έχουμε «περάσει» με ελαιόλαδο ρίχνουμε το μίγμα βοηθούμενοι από μια μαρίζ. Πασπαλίζουμε με σουσάμι.

Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 180ο για 1 ώρα.

Βγάζουμε το κουρκουμπίνι από την φόρμα και αφού το αφήσουμε να κρυώσει, κόβουμε σε κομμάτια τετράγωνα ή ρόμβους, όπως παλιά και απολαμβάνουμε.

Μικρά μυστικά

Απόλαυσα το κουρκουμπίνι με ένα δροσερό χυμό πορτοκαλιού αλλά και το τσάι περγαμόντο «δένει» πολύ…

Αν δεν αγαπάτε την γλυκιά γεύση μπορείτε να μειώσετε λίγο την ζάχαρη όπως έκανα εγώ στο σπίτι.

Τέσσερα εκατομμύρια παιδιά εκδηλώνουν άσθμα κάθε χρόνο στον κόσμο εξαιτίας της ρύπανσης των οχημάτων

Περίπου τέσσερα εκατομμύρια παιδιά αναπτύσσουν άσθμα κάθε χρόνο, επειδή συστηματικά εισπνέουν ρύπους από τις εξατμίσεις των οχημάτων, κυρίως διοξείδιο του αζώτου, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

 

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Τζορτζ Ουάσιγκτον, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια περιβαλλοντικής υγείας Σούζαν ‘Ανενμπεργκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “The Lancet Planetary Health”, ανέλυσαν στοιχεία της περιόδου 2010-2015 για 194 χώρες και 125 μεγάλες πόλεις του κόσμου.

Η μελέτη εκτιμά ότι περίπου ένα στα οκτώ νέα περιστατικά παιδικού άσθματος ετησίως (το 13%) συνδέονται με τη ρύπανση από το διοξείδιο αζώτου των οχημάτων, ενώ δύο στις τρεις νέες περιπτώσεις άσθματος (το 64%) συμβαίνουν σε αστικές περιοχές.

Μεταξύ των 125 μεγαλουπόλεων, οι ρύποι ευθύνονται έως για τα μισά περιστατικά παιδικού άσθματος (η Σαγκάη με 48% έχει το ρεκόρ διεθνώς). Τα οξείδια του αζώτου θεωρούνται ένοχα για πάνω από το ένα πέμπτο (20%) των διαγνώσεων παιδικού άσθματος σε 92 πόλεις τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναπτυσσόμενες χώρες. Ιδιαίτερα σοβαρό είναι το πρόβλημα στις κινεζικές πόλεις, στη Μόσχα και στη Σεούλ, αλλά είναι επίσης υπαρκτό σε πόλεις όπως το Λος ‘Αντζελες, η Νέα Υόρκη, το Σικάγο και το Λας Βέγκας (αυτές είναι οι τέσσερις αμερικανικές πόλεις με το μεγαλύτερο ποσοστό περιστατικών παιδικού άσθματος λόγω ρύπανσης του αέρα).

Κουβέιτ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι οι χώρες με τη μεγαλύτερη αναλογία διεθνώς σε διαγνώσεις άσθματος εξαιτίας ρύπων του αέρα, ενώ Λίμα του Περού και Σαγκάη της Κίνας είναι οι πόλεις που έχουν τα «πρωτεία». Σε απόλυτους αριθμούς, τα περισσότερα νέα περιστατικά παιδικού άσθματος λόγω ρύπανσης έχει η Κίνα (760.000 ετησίως) και ακολουθούν η Ινδία (350.000) και οι ΗΠΑ (240.000).

Το άσθμα είναι μια χρόνια πάθηση που δυσκολεύει την αναπνοή και από την οποία πάσχουν περίπου 235 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι στην μεγάλη πλειονότητα (92%) τα νέα περιστατικά παιδικού άσθματος που αποδίδονται σε οξείδια του αζώτου λόγω των οχημάτων, συμβαίνουν σε χώρες που ήδη πληρούν τα όρια ασφαλείας του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ). «Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επαναξιολογηθούν οι συστάσεις του ΠΟΥ», σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Η μελέτη βρήκε ότι γενικά οι πόλεις με υψηλά επίπεδα διοξειδίου του αζώτου έχουν επίσης υψηλά επίπεδα «αερίων του θερμοκηπίου». Συνεπώς η μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής θα έχει οφέλη και για το παιδικό άσθμα.

«Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι εκατομμύρια νέες περιπτώσεις παιδικού άσθματος θα μπορούσαν να αποφευχθούν στις πόλεις όλου του κόσμου, μειώνοντας τη ρύπανση του αέρα. Η βελτίωση της πρόσβασης σε πιο καθαρές μορφές μεταφορών, όπως η ηλεκτροκίνηση και η μετακίνηση με ποδήλατο και με τα πόδια, όχι μόνο θα μειώσει τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, αλλά επίσης θα μειώσει το άσθμα, αλλά και θα περιορίσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου», δήλωσε η δρ ‘Ανενμπεργκ.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://www.thelancet.com/journals/lanpla/article/PIIS2542-5196(19)30046-4/fulltext

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αυξημένος ο κίνδυνος εμφράγματος, καρδιακής ανακοπής και καρδιαγγειακής νόσου έως ένα έτος μετά από στρεσογόνο συμβάν

Οι αγχώδεις διαταραχές που πυροδοτούνται από στρεσογόνα και τραυματικά γεγονότα της ζωής, αυξάνουν τον κίνδυνο εμφράγματος, καρδιακής ανακοπής και γενικότερα εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη σουηδική επιστημονική έρευνα.

Τα άτομα που έχουν διαγνωσθεί με διαταραχή μετατραυματικού στρες, κινδυνεύουν περισσότερο να προσβληθούν από οξεία καρδιαγγειακά επεισόδια -όπως καρδιακή ανακοπή και έμφραγμα- μέσα στους επόμενους έξι μήνες, καθώς και από άλλους τύπους καρδιαγγειακών νόσων μέσα στον πρώτο χρόνο από το σοβαρό συμβάν, όπως  είναι ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου, η διάγνωση μιας απειλητικής για τη ζωή ασθένειας, μια φυσική καταστροφή, μία βίαιη επίθεση κ.α.

Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι έντονα στρεσογόνες αντιδράσεις σε τέτοια τραυματικά γεγονότα της ζωής συσχετίζονται με την εμφάνιση καρδιαγγειακών νόσων. Οι μέχρι τώρα έρευνες είχαν επικεντρωθεί στη σχέση που εμφανίζεται ανάμεσα στη διαταραχή του μετατραυματικού στρες -που εκδηλώνεται κυρίως σε στρατιώτες μετά τον πόλεμο- και στις καρδιαγγειακές ασθένειες. Επίσης έχουν μελετηθεί βιολογικοί και συμπεριφορικοί παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση αυτών των ασθενειών.

Η νέα έρευνα, με επικεφαλής τη δρα Χουάν Σονγκ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Ισλανδίας και του Τμήματος Ιατρικής Επιδημιολογίας του ιατρικού Ινστιτούτου  Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, που δημοσιεύθηκε στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal (BMJ), φέρνει στην επιφάνεια νέα δεδομένα και είναι η πρώτη που δεν περιορίζεται στην διαταραχή του μετατραυματικού στρες (PTSD), αλλά περιλαμβάνει πλήθος άλλων αγχωδών διαταραχών και πόσο αυτές επηρεάζουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Στη μελέτη πήραν μέρος 136.637 άτομα με διάγνωση διαταραχής λόγω στρες και 171.314 άτομα με ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά (οικογενειακή κατάσταση, ιατρικό και ψυχιατρικό ιστορικό), που όμως δεν είχαν λάβει αντίστοιχη διάγνωση. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι έντονα αγχώδεις αντιδράσεις σε τραυματικά γεγονότα της ζωής συνδέονται με έως 64% υψηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης καρδιαγγειακών ασθενειών και ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος κατά το πρώτο έτος μετά το συμβάν.

Επίσης παρατηρήθηκε μεγαλύτερη συσχέτιση μεταξύ των διαταραχών του στρες και των πρώιμων καρδιακών νόσων που εμφανίζονται πριν από την ηλικία των 50 ετών. Όσοι διαγιγνώσκονται με διαταραχή στρες σε μικρότερη ηλικία, έχουν αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος κατά το πρώτο μετά τη διάγνωση έτος είναι για καρδιακή ανεπάρκεια και μεγάλους θρόμβους στην κυκλοφορία του αίματος (εμβολή και θρόμβωση).

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://www.bmj.com/content/365/bmj.l1255

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Kύστη κόκκυγα. μόνιμη λύση χωρίς μολύνσεις και επανεμφάνιση προσφέρει η χρήση LASER

Μόνιμη λύση , χωρίς  μολύνσεις και επανεμφάνιση προσφέρει  η χρήση  laser στην αφαίρεση της κύστης κόκκυγα,η οποία ταλαιπωρεί εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο!

Δημήτρης Μουσιώλης
Ο  διαπρεπής γενικός χειρουργός πρωκτολόγος  κ. Δημήτρης Μουσιώλης

Σύμφωνα με πρόσφατες επιστημονικές μελέτες, η θεραπεία με laser της κύστης κόκκυγα προσφέρει γρήγορη, ανώδυνη και  οριστική θεραπεία σε ποσοστό μεγαλύτερο του 87,5%! Αντίθετα, σύμφωνα πάντα με στοιχεία άλλων μελετών, το 21,4% των ασθενών στους οποίους δόθηκε αντιβιοτική θεραπεία για την αντιμετώπιση της κύστης κόκκυγα υποτροπίασε μέσα στα επόμενα δυο χρόνια.

Επίσης, επανεμφάνιση της κύστης σε ποσοστό 26,8% είχαμε σε ασθενείς στους οποίους είχε γίνει διάνοιξη και παροχέτευση, ενώ  υποτροπή σε ποσοστό 30,4% υπήρξε σε ασθενείς που χειρουργήθηκαν με νυστέρι.

«Είναι γεγονός, όπως δείχνουν και οι μελέτες, ότι η επανεμφάνιση της κύστης κόκκυγα είναι αρκετά συχνή (από 1/3 μέχρι 1/5) των ασθενών που υποβλήθηκαν σε κάποια κλασική μέχρι σήμερα θεραπεία» αναφέρει,  ο  διαπρεπής γενικός χειρουργός πρωκτολόγος  κ  κ. Δημήτρης Μουσιώλης, με πλούσια εμπειρία στις επεμβάσεις αυτού του είδους  και προσθέτει.

«Η χρήση του Laser και μάλιστα της  νεότερης γενιάς  (SiLaC – Sinus Laser Closure) τα τελευταία χρόνια έχει φέρει επανάσταση ιδιαίτερα στη θεραπεία της πάθησης αυτής».

 ΜΟΝΙΜΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΜΕ  LASER

 H   χρήση της χειρουργικής τεχνολογίας laser- για την αντιμετώπιση της κύστης κόκκυγα-  είναι μια ασφαλής, ανώδυνη και επιτυχημένη θεραπεία με πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας. Μερικά από τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας laser είναι:

  • Γίνεται με μέθη,
  • Διαρκεί 20 με 30 λεπτά,
  • Δεν απαιτεί νοσηλεία, ο ασθενής επιστρέφει σπίτι του αυθημερόν,
  • Δίνει οριστική λύση στο πρόβλημα
  • Προσφέρει άμεση επιστροφή στην εργασία
  • Χρειάζονται 5 με 7 ημέρες για πλήρη θεραπεία

Αξίζει να αναφερθεί, σύμφωνα με όσα τόνισε ο κ Μουσιώλης, η εφαρμοζόμενη ακτινοβολία παρέχει ένα σημαντικό αντισηπτικό και αντιφλεγμονώδες αποτέλεσμα και συγχρόνως εξαλείφει τα τοιχώματα των αυλών που δημιουργούνται από τη διαδικασία της φλεγμονής.

Μόλις ολοκληρωθεί η χειρουργική επέμβαση, η περιοχή έχει αποστειρωθεί πλήρως και η κύστη, μαζί με τα συρίγγια, έχει κλείσει με ταχεία επούλωση .

Αντίθετα  η χειρουργική επέμβαση με νυστέρι γίνεται με τρείς μεθόδους .

  • Την ανοιχτή (χωρίς ράμματα),η οποία απαιτεί περισσότερο χρόνο για την επούλωση της πληγής,
  • Την κλειστή (με ράμματα) που χρειάζεται λιγότερη φροντίδα τραύματος, αλλά δείχνει υψηλότερα ποσοστά υποτροπής,
  • Και την ημίκλειστη.

Και στις τρείς μεθόδους έχουμε μεγάλα ποσοστά μολύνσεων υποτροπών και επανεμφάνισης.

Προσοχή: Με την εφαρμογή του Laser δεν χρειάζονται αλλαγές του τραύματος. Η επέμβαση δεν αφήνει έλλειμμα ιστού, δεν κόβει και δεν αφαιρεί κάτι. Οτιδήποτε διαφορετικό δεν είναι Laser.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ

Η κύστη κόκκυγα εμφανίζεται κυρίως σε άντρες ηλικίας 15  μέχρι 25 χρόνων, αλλά και σε γυναίκες. Σε άτομα με παχυσαρκία, αυξημένη ανάπτυξη τριχών και αυτούς που κάνουν καθιστική ζωή. Η αναλογία εμφάνισης σε άνδρες και γυναίκες είναι 3: 1.

Τα συμπτώματα είναι πολυάριθμα και εξαρτώνται από τη χρονιότητα της φλεγμονής και τη φάση στην οποία βρίσκεται. Συνήθως είναι:

  • Πρήξιμο στον κόκκυγα,
  • Ερυθρότητα,
  • Εκροή πύου,
  • Πόνος και δυσφορία στη μέση,
  • Πυρετός.

Η διάγνωση είναι γρήγορη καθώς γίνεται με λεπτομερές ιατρικό ιστορικό και λεπτομερή κλινική εξέταση της περιοχής. Η μη άμεση χειρουργική αντιμετώπιση της κύστης κόκκυγα προκαλεί συνεχή δυνατό πόνο και μόλυνση στην περιοχή με αρνητική επίπτωση στην ποιότητα της ζωής του ασθενούς.

 ΑΠΟΤΡΟΠΗ    ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΣΗΣ

Παρά  το γεγονός ότι  η θεραπεία με laserγια τις κύστεις κόκκυγα  έχει αποδειχθεί ότι έχει υψηλό ποσοστό επιτυχίας και μόλις 2,9% υποτροπή, υπάρχουν πράγματα που μπορεί να κάνει ένας ασθενής για να μειώσει τις πιθανότητες επανεμφάνισης της.

Μετά την επέμβαση οι ασθενείς πρέπει να φροντίζουν να ακολουθούν προσεκτικά τις οδηγίες του γιατρού τους. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν πολλαπλά  ντους την μέρα και καθημερινή επάλειψη με αλοιφή στο τραύμα .

Επιπλέον, μερικές φορές  είναι απαραίτητη η αποτρίχωση  της περιοχής με laser, ειδικά αν ο ασθενής έχει βαριά τριχοφυΐα. Αυτή η θεραπεία παρακολούθησης είναι χρήσιμη επειδή μειώνει την ευκαιρία για τις τρίχες να ερεθίσουν την περιοχή και να προκαλέσουν την ανάπτυξη μιας νέας κύστης.

 

www.ignatiadismicrohand.eu, www.microhand-ortho-spine.gr,τηλ. 210 6974280,  κιν. 6944251529. Email: ignatioa@yahoo.com

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα. Η μεγάλη παγίδα! – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Πολύ πιθανόν ακόμη και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες του εmvolos.gr να καταθέσει το υπουργείο Οικονομικών τροπολογία στη Βουλή, σύμφωνα με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα σε όσους έχουν καταθέσει τις πινακίδες των οχημάτων τους στην εφορία, να τις πάρουν πίσω πληρώνοντας τα ανάλογα τέλη κυκλοφορίας. Σε κάθε περίπτωση η δυνατότητα αυτή θα δοθεί σε χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων πριν από το Πάσχα.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. έχουν τις εξής επιλογές:

  1. για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας,
  2. για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών μηνών, καταβάλλονται τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών
  3. για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31.12.2019 συν 2/12 ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Ωστόσο ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι όσοι προχωρήσουν στην άρση της ακινησίας των οχημάτων τους καθώς σε περίπτωση που δεν επιστρέψουν τις πινακίδες στην εφορία την ημερομηνία που λήγει η προθεσμία -έστω και κατά μία ημέρα- τότε επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας. Για παράδειγμα εάν ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου έχει πάρει τις πινακίδες για τρεις μήνες και έχει πληρώσει 120 ευρώ, εάν αργήσει να επιστρέψει τις πινακίδες ακόμη και για μια ημέρα θα πρέπει να καταβάλει στην εφορία το διπλάσιο ποσό δηλαδή 240 ευρώ.

Αντιδράσεις των γιατρών του ΕΟΠΥΥ για την μειωμένη συμμετοχή των ασφαλισμένων στις διαγνωστικές εξετάσεις

Την έντονη αντίδραση των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ γιατρών, προκαλεί  η απόφαση για µηδενική ή µειωµένη συµµετοχή σε διαγνωστικές εξετάσεις σε οµάδες ασθενών.

Ο νέος κανονισμός παροχών του ΕΟΠΥΥ, εισάγει ονομαστικά μεγαλύτερο φάσμα παροχών προς τους ασφαλισμένους, με θέσπιση μηδενικών ή μειωμένων συμμετοχών σε χρόνιες παθήσεις, πράγμα που είναι άκρως επιθυμητό για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών των ασφαλισμένων, αναφέρει η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ (ΕΝΙ – ΕΟΠΥΥ),  θεωρώντας όμως «εντελώς απαράδεκτο» το γεγονός  ότι «δεν προβλέπεται κάλυψη της δαπάνης αυτής από τον κρατικό Προϋπολογισμό, αλλά αυτόματη χρέωση του «λογαριασμού» στους γιατρούς του εργαστηριακού τομέα, μέσω κουρέματος clawback».

Ειδικότερα, προβλέπεται μηδενική συμμετοχή για τους ασφαλισμένους, τα παραπεμπτικά των οποίων εκτελούνται σε ιδιώτες συμβεβλημένους παρόχους, και πάσχουν από μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική νόσο, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου και είναι σε θεραπεία υποκατάστασης της νεφρικής λειτουργίας ή περιτοναϊκή κάθαρση ή έχουν κάνει μεταμόσχευση, πάσχουν από κυστική ίνωση και σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1.  Επίσης, για ασθενείς που έχουν πιστοποιημένη από ΚΕΠΑ αναπηρία για οποιαδήποτε πάθηση 80% και άνω , είναι ακρωτηριασμένοι και λαμβάνουν επίδομα µε ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω και εφόσον τα παραπεμπτικά εκτελούνται σε δημόσιες δομές.

Μειωμένη συμμετοχή προβλέπεται  στις διαγνωστικές εξετάσεις για τους δικαιούχους του ΕΚΑΣ, αφού από 15% θα καταβάλλουν πλέον 5% επί της εκάστοτε τιμής αποζημίωσης, όταν τα παραπεμπτικά εκτελούνται σε ιδιώτες συμβεβλημένους παρόχους.

Για τους υπόλοιπους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, το ποσοστό συμμετοχής παραμένει στο 15%, όταν τα παραπεμπτικά εκτελούνται σε ιδιώτες συμβεβλημένους παρόχους. Οι εξετάσεις πρέπει να εκτελούνται τρεις εβδομάδες από την ημερομηνία έκδοσής των παραπεμπτικών, όταν εκτελούνται σε ιδιώτες συμβεβλημένους παρόχους, οκτώ εβδομάδες από την ημερομηνία έκδοσής τους όταν εκτελούνται σε δημόσιες δομές.

«Με τις χειρότερες τιμές αποζημίωσης της Ευρώπης και το μεγαλύτερο καταλογισμένο χρέος στους γιατρούς από τις ακάλυπτες επιταγές clawback του ΕΟΠΥΥ, ο διαγνωστικός τομέας καλείται πλέον να ασκεί πρόληψη και διάγνωση με ‘αστερόσκονη’ και καθρεφτάκια», αναφέρει η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ. Προσθέτει δε, ότι ο Οργανισμός «υπόσχεται προληπτική κοινωνική πολιτική, αλλά αρνείται πεισματικά να την πληρώσει, ακόμα και όταν αφθονούν τα υπερπλεονάσματα και όταν κυριαρχεί το τροπάριο της «εξόδου» από τα μνημόνια».

Επίσης, σύμφωνα με την ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ, «το νέο μέτρο του «κλειδώματος» της δυνατότητας του γιατρού να συνταγογραφήσει τα σκευάσματα πριν τη λήξη της προηγούμενης συνταγής, δημιουργεί μόνο ταλαιπωρία στους γιατρούς και ασφαλισμένους και πολλές άσκοπες επισκέψεις, καθώς ένας μέσος συνταξιούχος με συνταγογράφηση π.χ. επτά φαρμάκων, θα χρειαστεί δύο ή τρεις επισκέψεις στον γιατρό ώστε να ανανεώσει όλες τις συνταγές μηνός και να συνεχίσει απρόσκοπτα την αγωγή του».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα

Καφάτος--ειδήσεις

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Γιάννης Καφάτος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος

Η Μαύρη Τρύπα του delivery

  • Η φωτογραφία της Μαύρης Τρύπας, δηλαδή του χώρου στην είσοδό της, αφού ως Μαύρη δεν επιτρέπει ούτε στο φως να δραπετεύσει , που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα είναι ίσως το ίδιο σημαντικό επιστημονικό επίτευγμα με την προσελήνωση.
  • Είναι πάντα όμως αφορμή για δεύτερες σκέψεις. Και η σκέψη μου σήμερα πάει στον εξίσου ανεξερεύνητο κόσμο, όπως αυτόν της Μαύρης Τρύπας, των ντελιβεράδων.
  • Αν δεν το ξέρεις σήμερα οι ντελιβεράδες απεργούν και όχι μόνο αυτό αλλά μας παρακαλούν να μην παραγγείλουμε τίποτα για να τους συμπαρασταθούμε!
  • Μαύρη εργασία, ίσως η χειρότερη μορφή σύγχρονης δουλείας.
  • Δε λέω ότι όλοι οι ντελιβεράδες υφίστανται αυτό το καθεστώς. Λέω όμως αυτό που όλοι ξέρουμε από φίλους, γνωστούς αλλά και μιλώντας με τους ντελιβεράδες ότι αυτό που εργασιακά ζουν είναι από τα χειρότερα πράγματα που μπορεί να τύχουν σε όποιον έχει ανάγκη από δουλειά.
  • Για κάποιους οι άνθρωποι που φέρνουν τον καφέ, το κολατσιό, το φαγητό είναι περίπου αόρατοι. Κάτι ρομποτάκια που χτυπάνε το κουδούνι, δίνουν φαΐ, παίρνουν λεφτά, δίνουν ρέστα και η ζωή συνεχίζεται.
  • Αυτοί που δεν «βλέπουν» τους ντελιβεράδες δε βλέπουν κι άλλα πράγματα κι άλλες κατηγορίες ανθρώπων – κι αυτό είναι λυπηρό.
  • Ας ξαναγυρίσουμε στους ντελιβεράδες: Είναι αυτοί που τ’ ακούνε αν αργήσουν – κι ας έχει γίνει μπαχαλο στην κουζίνα του μαγαζιού – είναι αυτοί που βρέχονται όταν βρέχει, είναι γενικός η τελευταία γραμμή άμυνας για τη δική μας πείνα, δίψα κλπ, και του μαγαζιού που είναι η εικόνα του!
  • Οι ντελιβεράδες ζητάνε να μπουν στα βαρέα και ανθυγιεινά, ζητούν μηχανάκι από την εταιρεία, ζητούν σέρβις στο μηχανάκι, ζητούν μέσα προστασίας.
  • Κατά τη γνώμη μου δεν ζητούν τίποτα παράλογο.
  • Το ντελίβερι μπόι και γκιρλ είναι ο διάολος που πετάγεται ανάποδα στο δρόμο εκεί που δεν το περιμένεις για να φτάσει πιο γρήγορα στον απαιτητικό πελάτη.
  • Ο πελάτης είναι πεινασμένος, διψασμένος και απαιτεί μόλις κλείσει το τηλέφωνο να χτυπήσει το κουδούνι με την παραγγελία του. Μπορεί ο ίδιος στη δική του δουλειά να λιβανίζει ώρες επί ωρών το αντικείμενό του όμως ο ντελιβεράς που θα τον εξυπηρετήσει οφείλει να είναι απίκος και υπογραμμός!
  • Παίρνουμε τηλέφωνο όταν βρέχει να παραγγείλουμε; Σκεφτόμαστε ότι κάποιος θα βγει στους μουσκεμένους δρόμους και θα γίνει παπί για τον μοκατσίνο, το κεμπάπ ή την πίτσα μας;
  • Και τελικά σήμερα που έχουν απεργία: Πήραμε τον καφέ από σπίτι, βάλαμε σε ένα τάπερ μια μπουκιά φαΐ, ή δεν υπολογίζουμε κανέναν και κοιτάμε μόνο τον εαυτό μας;
  • Γιατί τελικά το πώς συμπεριφερόμαστε σε κάθε ομάδα εργαζομένων έχει να κάνει με το πώς έχουμε μεγαλώσει, έχει να κάνει με το πώς τοποθετούμε τον εαυτό μας απέναντι στους άλλους και τελικά έχει να κάνει με αυτό που ονομάζουμε ανατροφή!

 

Γιάννης Καφάτος

Πρωτιά της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δείχνουν τα ως τώρα αποτελέσματα των φοιτητικών εκλογών

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ φαίνεται να κατακτά για 33η συνεχόμενη φορά την πρωτιά στις φοιτητικές εκλογές, στις οποίες η συμμετοχή κατέγραψε μικρή άνοδο.

Με τη μέχρι στιγμής ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων στα πανεπιστήμια, η ΔΑΠ συγκεντρώνει πάνω από 40% (49% σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ίδιας) και ακολουθεί η ΠΚΣ, με ποσοστό πάνω από 20% (25,17% σύμφωνα με την ίδια). Ακολουθούν η ΕΑΑΚ (9% σύμφωνα με τη ΔΑΠ, 8,24% σύμφωνα με την ΠΚΣ) και η ΠΑΣΠ (8% σύμφωνα με τη ΔΑΠ, 7,65% σύμφωνα με την ΠΚΣ). Σε χαμηλό ποσοστό, κοντά στο 1%, το ΜΠΛΟΚΟ, που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ.

Φοιτητικές εκλογές 2019 ΑΠΕ ΜΠΕ ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ – Φοιτητές ψηφίζουν για την εκπροσώπηση τους στους συλλόγους των πανεπιστημιακών σχολών – ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Αντίστοιχη η εικόνα και στα ΤΕΙ, με τη ΔΑΠ να έρχεται πρώτη, δεύτερη την ΠΚΣ και τρίτη την ΠΑΣΠ.

Εκκρεμούν ακόμη οι περισσότεροι πολυπληθείς φοιτητικοί σύλλογοι, των οποίων η καταμέτρηση δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Brexit: Η ΕΕ έδωσε αλλους έξι μήνες προθεσμία στο ΗΒ για να αρθεί το αδιέξοδο

Οι ευρωπαίοι ηγέτες και η Τερέζα Μέι κατέληξαν τη νύχτα της Τετάρτης προς Πέμπτη στην έκτακτη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες, σε κλίμα μάλλον τεταμένο, σε νέα αναβολή του Brexit, ως την 31η Οκτωβρίου, αποτρέποντας έτσι εκ νέου — τουλάχιστον προς το παρόν — τον κίνδυνο το διαζύγιο να γίνει χωρίς συμφωνία.

Ο συμβιβασμός κλείστηκε μία ημέρα πριν από τη 12η Απριλίου, την προθεσμία για την αποχώρηση του ΗΒ από την ΕΕ όπως ορίστηκε στην προηγούμενη Σύνοδο Κορυφής· ο κίνδυνος το Μπρέξιτ να γίνει άνευ συμφωνίας έπειτα από 40 και πλέον χρόνια μιας ένωσης που πέρασε αναρίθμητες τρικυμίες ήταν πλέον απτός.

Διχασμένοι ανάμεσα στη βραχεία αναβολή, την οποία πρότειναν η Γαλλία και άλλες χώρες που συντάχθηκαν μαζί της, και την πιο μακροχρόνια παράταση της διαδικασίας, οι 27 χρειάστηκαν ώρες για να καταλήξουν σε μια συμβιβαστική πρόταση, πριν να την παρουσιάσουν περί τις 01:30 [02:30 ώρα Ελλάδας] στην πρωθυπουργό της Βρετανίας.

Η Μέι τη δέχθηκε, μολονότι είχε ζητήσει από τους 27 νωρίτερα η διαδικασία να αναβληθεί μόνο ως την 30ή Ιουνίου. Η πρωθυπουργός της Βρετανίας και αρχηγός των Συντηρητικών ανήγγειλε κατόπιν ότι θα απευθυνθεί αργότερα σήμερα στα μέλη της Βουλής των Κοινοτήτων και θα συνεχίσει τις συνομιλίες που διεξάγει με τους Εργατικούς (αξιωματική αντιπολίτευση) εντός των ορίων της προσπάθειάς της να εξευρεθεί συμβιβασμός και να διαμορφωθεί πλειοψηφία υπέρ της συμφωνίας αποχώρησης στο κοινοβούλιο.

«Μπορούμε ακόμη να αποχωρήσουμε την 22α Μαΐου», επέμεινε η Μέι, επαναλαμβάνοντας πως για αυτό θα αρκούσε οι βρετανοί κοινοβουλευτικοί να δώσουν πράσινο φως στο κείμενο που έχουν ήδη καταψηφίσει τρεις φορές. Δεν φάνηκε πάντως ιδιαίτερα αισιόδοξη ως προς αυτή την προοπτική.

Ο Μακρόν «αναλαμβάνει την ευθύνη»

Οι 27 «καταλήξαμε σε συμφωνία για μια ευέλικτη παράταση ως την 31η Οκτωβρίου, αυτό δίνει έξι μήνες επιπλέον στο Ηνωμένο Βασίλειο για να προσπαθήσει να καταλήξει στην καλύτερη δυνατή λύση», σημείωσε με ικανοποίηση ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ.

Κατά τη διάρκεια αυτών των έξι μηνών, το ΗΒ θα συνεχίσει να έχει στη διάθεσή της όλες τις επιλογές, θα «μπορεί ακόμα να επικυρώσει τη συμφωνία αποχώρησης, περίπτωση στην οποία θα τερματιστεί η παράταση», να θέσει διαφορετικά ζητούμενα ως προς την αποχώρηση, ή ακόμη και «να ακυρώσει εντελώς το Μπρέξιτ», πρόσθεσε ο Τουσκ.

Μετά το πέρας της Συνόδου Κορυφής, ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν χαιρέτισε τον «καλύτερο δυνατό συμβιβασμό», που επιτρέπει την «διατήρηση της ενότητας των 27». Η προθεσμία της 31ης Οκτωβρίου «μας προστατεύει» καθώς πρόκειται για «μια ημερομηνία-κλειδί, πριν αναλάβει τα καθήκοντά της η νέα [Ευρωπαϊκή] Επιτροπή», εξήγησε.

Σύμφωνα με ευρωπαίους διπλωμάτες, πολλές χώρες επέκριναν την αδιάλλακτη στάση που επέδειξε η Γαλλία, η οποία φάνηκε να διάκειται εχθρικά έναντι της παράτασης της διαδικασίας για έναν χρόνο, όπως ήθελε η πλειοψηφία των 27. Ο Μακρόν διαβεβαίωσε πως «αναλαμβάνει την ευθύνη» για αυτή τη θέση, καθώς ήθελε να υπάρξει «σαφήνεια» και «αποφασιστικότητα» από πλευράς ΕΕ.

Παρά την κόπωσή τους εξαιτίας των υπεκφυγών και των αμφισημιών του Λονδίνου, οι ευρωπαίοι ηγέτες εμφανίστηκαν διατεθειμένοι να δώσουν πιο πολύ χρόνο στους Βρετανούς, όμως το Παρίσι παρενέβη και τέθηκε επικεφαλής των ευρωπαϊκών χωρών που αξίωναν «αυστηρούς» όρους.

«Είναι αλήθεια ότι η πλειοψηφία τασσόταν μάλλον υπέρ μιας πολύ μακράς παράτασης [της διαδικασίας του Μπρέξιτ]. Αλλά αυτό δεν ήταν λογικό κατά τη δική μου άποψη και, πάνω απ’ όλα, δεν ήταν καλό ούτε για εμάς, ούτε για το ΗΒ», εξήγησε ο γάλλος πρόεδρος. «Αναλαμβάνω την ευθύνη για αυτή τη θέση, νομίζω είναι προς το κοινό καλό», επέμεινε.

Το Παρίσι και οι άλλες χώρες που συντάχθηκαν μαζί του ανησυχούσαν διότι η Βρετανία θα κράταγε το ένα πόδι μέσα στην ΕΕ και το άλλο έξω για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα.

«Σας παρακαλώ…»

Στα συμπεράσματα της Συνόδου τονίζεται πως το ΗΒ καλείται να συμπεριφερθεί «με εποικοδομητικό και υπεύθυνο» τρόπο την περίοδο της επιπρόσθετης παράτασης της διαδικασίας του διαζυγίου που του παραχωρήθηκε. Το Λονδίνο οφείλει να «απόσχει» από οποιαδήποτε κίνηση θα μπορούσε να θέσει υπό αμφισβήτηση «την πραγμάτωση των στόχων της ΕΕ», αναφέρεται.

Ευρωπαίος διπλωμάτης εξήγησε ότι το Λονδίνο θα μπορούσε να απαρνηθεί το δικαίωμα βέτο που διαθέτει. Πάντως, το ΗΒ θα συνεχίσει να έχει «όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις» των κρατών μελών, υπογράμμισε ο Ντόναλντ Τουσκ.

Σύμφωνα με μια ευρωπαϊκή πηγή, το ΗΒ «δεν θα διορίσει ευρωπαίο επίτροπο, θα μπορούσε όμως να συμμετάσχει στη διαδικασία ανάδειξης του νέου προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

«Οι τεχνικές και οι νομικές πληροφορίες που μας δόθηκαν από την Κομισιόν καταδεικνύουν ότι η πιθανότητα το Ηνωμένο Βασίλειο να πάρει ομήρους τους θεσμούς της [Ευρωπαϊκής] Ένωσης είναι πολύ χαμηλή. Αλλά οφείλουμε να παραμείνουμε προσεκτικοί», σημείωσε ο βέλγος πρωθυπουργός Σαρλ Μισέλ.

Η συμφωνία που κλείστηκε θα επανεξεταστεί στην προσεχή Σύνοδο Κορυφής, στα τέλη του Ιουνίου. Σε αυτή όμως δεν πρόκειται να διεξαχθεί «διαπραγμάτευση», διευκρίνισε ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. «Η κρίσιμη στιγμή που θα ληφθούν αποφάσεις θα έρθει τον Οκτώβριο», πρόσθεσε.

Προκειμένου το ΗΒ να είναι ακόμη μέλος της ΕΕ τον Οκτώβριο, οι πολίτες του πρέπει να έχουν συμμετάσχει στις ευρωεκλογές του Μαΐου. Αν αυτό δεν συμβεί η χώρα «θα αποχωρήσει την 1η Ιουνίου, χωρίς συμφωνία», διεμήνυσε ο πρωθυπουργός της Ιρλανδίας Λίο Βαράντκαρ, αναφερόμενος σε όσα συμφωνήθηκαν στις Βρυξέλλες.

Η αναβολή που δόθηκε τη νύχτα είναι «ευέλικτη», αν και «λίγο πιο βραχεία» από ό,τι ήλπιζε ο ίδιος, είπε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Όμως παραμένει «επαρκής για να εξευρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση» όσον αφορά το Μπρέξιτ.

«Σας παρακαλώ, μην σπαταλήσετε τον χρόνο αυτή τη φορά», ήταν το μήνυμα του Ντόναλντ Τουσκ προς τους Βρετανούς.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Παππάς, οι αστροναύτες του, ο Ευκλείδης κι η Μαριλίζ – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Πολλά εν ολίγοις σήμερα.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
  1. Θα ξεκινήσουμε σήμερα με την αποκάλυψη ότι ο Νίκος Παππάς, υπέγραψε απόφαση με την οποία δίνεται επιχορήγηση 630 χιλιάδων ευρώ, στον σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά για την ταινία που βασίζεται στο βιβλίο του … Βαρουφάκη!!! Μια ταινία (θα έχει τίτλο «Ενήλικοι στο δωμάτιο) που περιγράφει την οπτική ΣΥΡΙΖΑ στα όσα συνέβησαν το 2015 όταν η χώρα κατέρρευσε οικονομικά. Κι εγώ -φαντάζομαι κι εσείς- αναρωτιέμαι από πού κι ως πού πρέπει να πληρώσουμε εμείς τον Γαβρά και τις φαντασιώσεις του με τον Βαρουφάκη; Και πόσο αντικειμενική μπορεί να είναι μια ταινία που θα αποτυπώσει τις δραματικές ώρες της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης Τσίπρα με τους δανειστές, όταν χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση; Πόσο πειστική μπορεί να είναι η αφήγηση της ιστορίας αυτής στην ταινία του Κώστα Γαβρά, πόσο θα μπορεί να αποτυπώσει τις ευθύνες της κυβέρνησης για τα capital controls η για τα 100 δις που κόστισε εκείνο το δραματικό καλοκαίρι στην ελληνική οικονομία- σύμφωνα με τον επικεφαλής του ESM Κλάους Ρένγκλινγκ- όταν μεταξύ των χρηματοδοτών της ταινίας είναι το υπουργείο του Νίκου Παππά και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Κουβαρνταλίκια με τα λεφτά άλλων!
  2. Με την ιστορία του … σκανδάλου Novartis και τις αθλιότητες της κυβέρνησης για να κρατήσει σε ομηρία ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, μη τυχόν και  διασωθεί εκλογικά, δημιουργούνται εκ των πραγμάτων οι προϋποθέσεις για μια καταρχήν μετεκλογική προσέγγιση των δύο βασικών κομμάτων της αντιπολίτευσης….Γιατί, σε περίπτωση που δεν υπάρξει αυτοδυναμία στις βουλευτικές εκλογές, θα πρέπει να θεωρείται μάλλον βέβαιο ότι ούτε η ΝΔ αλλά ούτε και το ΚΙΝ.ΑΛ με την στάση τους θα οδηγήσουν την χώρα σε νέες εκλογές. Γιατί, σε μια τέτοια περίπτωση τα όποια αδικήματα έχουν διαπραχθεί από πλευράς κυβέρνησης στον χειρισμό της Novartis, θα παραγραφούν! Και η διακηρυγμένη πρόθεση τόσο και των δύο κομμάτων, όσο και των συγκεκριμένων πολιτικών που κατηγορήθηκαν να κάτσουν στο σκαμνί τους εμπνευστές και τους χειριστές της σκευωρίας, θα μείνει ανεκπλήρωτη…Να τους διαλύσει επεδίωξε ο κ. Τσίπρας, αλλά κινδυνεύει να τους φέρει πιο κοντά τον έναν με τον άλλον. Έστω ad hoc και ευκαιριακά…
  3. Άκουσα προχθές τον Τσακαλώτο να ισχυρίζεται ότι δεν θ’ αφήσει καμένη γη στη Νέα Δημοκρατία και δη σε επίπεδο οικονομίας. Δεν θα μιλήσω για την παραδοχή του Τσακαλώτου περί της επόμενης κυβέρνησης. Μα θα πω ότι είναι ολοφάνερο πως ο Τσακαλώτος (που κινείται με ιδιαίτερη άνεση στα ευρωπαϊκά και αμερικανικά φόρα), έχει λάβει τα μηνύματα εξ ου και κινείται με λογικές εκτός ΣΥΡΙΖΑ Έχω την αίσθηση, για να μη πω βεβαιότητα ότι ο Τσακαλώτος έχει ήδη σαλπάρει για άλλες πολιτείες. Δεν θ’ αργήσει μάλιστα να φτάσει στον προορισμό. Είτε προς τις Ηνωμένες Πολιτείες είτε προς επιτελικές καρέκλες της Ευρώπης.
  4. Πάντως, ο Τσακαλώτος δεν τα λέει καλά. Καμένη γη θ’ αφήσει, ότι κι αν λέει για εντυπωσιασμούς. Κι αυτό, επειδή η κυβέρνηση (κι ο ίδιος) για λόγους ιδεοληπτικούς αλλά και προεκλογικούς, έχει βάλει στα ντουλάπια τις ωρολογιακές βόμβες του ευρύτερου δημοσίου τομέα, χωρίς να έχει βρει ουσιαστικές λύσεις. Ή καλύτερα, αφήνοντας τις λύσεις στους επόμενους για να ισχυρίζεται μετά στα πεζοδρόμια ότι εκείνη διαφύλαξε το δημόσιο.

Μια τεράστια, ας πούμε ωρολογιακή βόμβα είναι η ΔΕΗ.  Μια άλλη είναι τα ΕΛΤΑ που γίνεται μάχη κάθε μήνα να εξοικονομηθούν πόροι για τη μισθοδοσία του προσωπικού τους. Μια άλλη είναι η ΛΑΡΚΟ. Η οποία σε οποιαδήποτε στοιχειωδώς σοβαρή χώρα θα είχε ήδη κλείσει.  Είναι και τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΠΑ, το Ελληνικό. Που έχουν καταστεί κουφάρια εξ αιτίας της αδυναμίας της κυβέρνησης να τα ιδιωτικοποιήσει.

Είναι και κάτι ακόμη. Μπορεί ο Ευκλείδης Τσακαλώτος να δηλώνει ότι δεν αφήνει καμένη γη στην επόμενη κυβέρνηση. Πλην αυτών που σας είπαμε, αφήνει και κάτι ακόμη:  Ένα υψηλότατο δημόσιο χρέος, που επί ΣΥΡΙΖΑ αυξήθηκε κατά 35 δις. Το οποίο παρά τα μέτρα που θα ενεργοποιηθούν ως το 2032- προσεγγίζει τα επίπεδα του 2007, καθώς σήμερα υπερβαίνει τα 350 δις. ευρώ. Αυτή είναι η κατάσταση, αυτή είναι η πραγματικότητα… Να έχουμε σήμερα το ίδιο χρέος του 2007, αφού δεν κάναμε το παραμικρό για ν’ αλλάξουμε τις δομές της κρατικοδίαιτης οικονομίας και ρίξαμε –ειδικά το τρίτο μνημόνιο- στις πλάτες εκείνων που έφταιγαν λιγότερο και κυρίως του ιδιωτικού τομέα.

  1. Εν τω μεταξύ, μετά τον αχό που σηκώθηκε μετά τις δηλώσεις Τσακαλώτου, με τις οποίες ουσιαστικά παραδέχεται ότι η Νέα Δημοκρατία θα είναι νικήτρια των εκλογών, αναδιπλώθηκε! Και ρώτησε τον Μητσοτάκη που θα βρει λεφτά για να μειώσει φόρους και να ελαφρύνει τη Μεσαία τάξη. Αν είχαν χιούμορ στη Νέα Δημοκρατία θα έβγαζαν μια ανακοίνωση στην οποία θα ανέφεραν ότι θα βρει από …το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, από τις… γερμανικές αποζημιώσεις, από τη… συμμαχία του Νότου, από … τα λεφτά της λίστας Λαγκάρντ, από …τα λεφτά της λίστας Μπόγιαρντ και από …τα λεφτά που θα έρχονται από τις αγορές, μόλις βαράμε τα νταούλια…
  2. Το άλλο το μάθατε; Ο μέγιστος πολιτικός ανήρ που ακούει στο όνομα Νίκος Παππάς, ανακοίνωσε ότι η χώρα μας θα στείλει δικό της όχημα στη σελήνη.

Πάντως η πληροφορία ότι ήδη άρχισαν να συνωστίζονται υποψήφιοι αστροναύτες/δημόσιοι υπάλληλοι για πρόσληψη, δεν επιβεβαιώνεται. Ούτε αν το όχημα θα έχει ενσωματωμένη φραπεδιέρα για τους δημοσίους υπαλλήλους/αστροναύτες. Η δε πληροφορία ότι στους επόμενους λογαριασμούς της ΔΕΗ θα προστεθεί «τέλος προσσελήνωσης» 55 ευρώ, ελέγχεται…

 Πάντως, εγώ ζω κι αναπνέω για τη στιγμή της προσσελήνωσης! Τη συγκινητική στιγμή που θα προκαλέσει παγκόσμια ανατριχίλα, με τους αστροναύτες μας να φορούν κόκκινες στολές και να ξεδιπλώνουν στο φεγγάρι ένα τεράστιο πανό που θα γράφει:  «Όχι στον Διαπλανητικό Ιμπεριαλισμό των ΗΠΑ», με υπογραφή «Αγωνιστική κίνηση κομμουνιστών αστροναύτων» και τον Αλέξη Τσίπρα να μιλά για ένα αταξικό σύμπαν…

  1. Να σας πω και κάτι άλλο… Αν ήθελε να τους κάνει πλάκα ο Λοβέρδος θα πήγαινε να δώσει διευκρινήσεις με δικηγόρο τον Αρτεμίου…Μα είναι τόσο τσιτωμένος που έχει χάσει το χιούμορ του…
  2. Λέτε, τώρα που διασπάστηκε η ΔΗΜΑΡ για να πάει ο Θεοχαρόπουλος στον ΣΥΡΙΖΑ, να μας προκύψει καμιά ΔΗΜΑΡ Εσωτερικού;
  3. Καμαρώνω την κυρία Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου (ναι, του ΠΑΣΟΚ) να προπαγανδίζει το έργο της με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Και βρίσκω πολύ γλυκό τον τρόπο της να παρουσιάζει, αλά Μητέρα Τερέζα, τη Μόνη Αλήθεια -αυτή που σήμερα υπηρετεί- και απολαμβάνω την υιοθέτηση ακόμα και του λεξιλογίου του σημερινού της αφεντικού: «Όλα τα έργα των προηγούμενων είναι πλέον “νεοφιλελεύθερα».
    Και το πλήθος… αααααα… ουρλιάζει. Στις κερκίδες.
    Γλυκιά μου Μαριλίζ!  Πόσο συμπαθής μου φαίνεσαι κάτω από τον ανοιξιάτικο ήλιο του αθηναϊκού άστεως…Έδωσες τα νιάτα σου στο κίνημα (συ είπας) μα τώρα δίνεις τα γηρατειά σου (εγώ είπα) στον ΣΥΡΙΖΑ….

Φαντάζομαι την υπερηφάνεια του Σπύρου Δανέλλη και της Έλενας Κουτουρά, ως συνυποψηφίων με τον Πάνο Λάμπρου, μάρτυρα υπεράσπισης του δολοφόνου του Μπακογιάννη κι άλλων δέκα ανθρώπων. Μαζί στις περιοδείες ζητώντας την ψήφο των πολιτών. Συγχαρητήρια, οι αγώνες τώρα δικαιώνονται!