Αρχική Blog Σελίδα 2

Καιρός: Ο καιρός στην Ελλάδα σήμερα Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ 21-12-2025

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Στη Θεσσαλία, τις Σποράδες, την ανατολική Στερεά, την Εύβοια, την ανατολική Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα νεφώσεις με τοπικές βροχές και στα Δωδεκάνησα τις πρωινές ώρες σποραδικές καταιγίδες. Από τη νύχτα βροχές στα νησιά του Ιονίου.
Οι άνεμοι θα πνέουν ανατολικοί βορειοανατολικοί και στο Ιόνιο νότιοι νοτιοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ
Η ορατότητα θα είναι τοπικά περιορισμένη τις πρωινές ώρες κυρίως στα δυτικά και βόρεια.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή και θα φτάσει στα βόρεια τους 12 με 14 βαθμούς και στις υπόλοιπες περιοχές τους 15 με 18 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Λίγες νεφώσεις οι οποίες στην ανατολική Μακεδονία και Θράκη θα είναι αυξημένες.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 2 με 3 μποφόρ και στα θαλάσσια βορειοανατολικοί 4 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 04 έως 14 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 4 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Λίγες νεφώσεις.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 2 με 3 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 04 έως 14 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Λίγες νεφώσεις κατά τόπους αυξημένες στα κεντρικά και νότια τμήματα. Από τη νύχτα στο Ιόνιο θα σημειωθούν τοπικές βροχές.
Άνεμοι: Νότιοι νοτιοανατολικοί 3 με 4 και από το απόγευμα στα νότια έως 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 09 έως 17 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Λίγες νεφώσεις κατά τόπους αυξημένες με τοπικές βροχές κυρίως στην Εύβοια, τις Σποράδες και την ανατολική Θεσσαλία και κυρίως μέχρι το απόγευμα.
Άνεμοι: Βορειοανατολικοί 3 με 4 και πρόσκαιρα στα ανατολικά τμήματα της Εύβοιας, της Στερεάς και της Πελοποννήσου 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 08 έως 16 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 2 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Αυξημένες νεφώσεις με λίγες τοπικές βροχές.
Άνεμοι: Στις Κυκλάδες βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 4 μποφόρ. Στην Κρήτη μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 18 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Στα Δωδεκάνησα νεφώσεις με τοπικές βροχές, κυρίως τις πρωινές ώρες οπότε θα εκδηλωθούν και σποραδικές καταιγίδες. Στα υπόλοιπα νεφώσεις, αυξημένες στα νοτιότερα τμήματα όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές μέχρι το απόγευμα.
Άνεμοι: Στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου ανατολικοί βορειοανατολικοί 3 μποφόρ. Στα Δωδεκάνησα ανατολικοί νοτιοανατολικοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 19 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Αυξημένες νεφώσεις με λίγες τοπικές βροχές στα βόρεια.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 4 και στα ανατολικά 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 09 έως 16 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 22-12-2025
Νεφώσεις παροδικά αυξημένες. Τοπικές βροχές θα σημειωθούν στα νησιά του Ιονίου, στην ανατολική Θεσσαλία, τις Σποράδες, την Εύβοια, κατά τόπους στη Στερεά και την Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα. Μεμονωμένες καταιγίδες θα εκδηλωθούν στις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.
Οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά ανατολικοί νοτιοανατολικοί και στα ανατολικά βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5, στο βόρειο Αιγαίο και το Ιόνιο πρόσκαιρα τοπικά 6 μποφόρ και μόνο στα Δωδεκάνησα θα είναι μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή και θα φτάσει στα βόρεια τους 12 με 14 βαθμούς και στις υπόλοιπες περιοχές τους 15 με 18 και στα νότια κατά τόπους τους 19 βαθμούς Κελσίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σαν σήμερα 21 Δεκεμβρίου – Σημαντικά γεγονότα

Τα σημαντικότερα γεγονότα της σημερινής ημέρας

1620…. Αποβιβάζονται στο Plymouth Rock οι πρώτοι άγγλοι άποικοι της Αμερικής.

1825…. Σφοδρός κανονιοβολισμός του Μεσολογγίου από τον Κιουταχή πασά.

1828…. Ο Ιωάννης Καποδίστριας ιδρύει στο Ναύπλιο τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων.

1891…. 18 σπουδαστές του Σπρίνγκφιλντ Κόλετζ της Μασαχουσέτης με μια μπάλα ποδοσφαίρου χωρίζονται μεταξύ τους και παίζουν για πρώτη φορά ένα περίεργο παιχνίδι που ονομάζεται μπάσκετ-μπολ.

1901…. Οι γυναίκες της Νορβηγίας ψηφίζουν για πρώτη φορά σε κοινοτικές εκλογές.

1902…. Ο Μαρκόνι αποστέλλει για πρώτη φορά ενσύρματα μηνύματα πέραν του Ατλαντικού.

1903…. Η Γερουσία της Ολλανδίας ψηφίζει νομοσχέδιο για την αποζημίωση εργατών σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος.

1904…. Ιδρύεται στο Παρίσι η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας (FIM).

1913…. Τυπώνεται το πρώτο σταυρόλεξο. Διαθέτει 32 τετραγωνάκια και δημοσιεύεται στην εφημερίδα «New York World». Δημιουργός του είναι ο δημοσιογράφος, Aρθουρ Γουάιν.

1923…. Το Νεπάλ ανεξαρτητοποιείται από τη Μεγάλη Βρετανία.

1925…. Κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους η ταινία του Σεργκέι Αϊζενστάιν “Θωρηκτό Ποτέμκιν”.

1929…. Υπογράφεται στις ΗΠΑ το πρώτο συμβόλαιο ομαδικής νοσοκομειακής ασφάλισης.

1930…. Αιματηρές σκηνές εκτυλίσσονται στη Θεσσαλονίκη, όταν η αστυνομία επιτίθεται εναντίον των σιδηροδρομικών, που ζητούν τη χορήγηση του 13ου μισθού. Διαλύονται με τα όπλα.

1948…. Αεροπλάνο των Τσεχοσλοβακικών Αερογραμμών (CSA), που εκτελεί το δρομολόγιο Ρώμη – Αθήνα συντρίβεται στον Ταΰγετο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 24 επιβαίνοντες.

1951…. Η Βουλή ψηφίζει το νέο σύνταγμα, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 1952.

1952…. Ο γάλλος σκηνοθέτης Ροζέ Βαντίμ παντρεύεται τη νεαρή γαλλίδα “στάρλετ” Μπριζίτ Μπαρντό.

1958…. Ο Σαρλ Ντε Γκολ εκλέγεται νέος πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας με το 78,5% των ψήφων.

1967…. Πεθαίνει ο ασθενής, στον οποίο πριν από 18 ημέρες είχε γίνει η πρώτη μεταμόσχευση καρδιάς από το νοτιοαφρικανό χειρουργό, Κριστιάν Μπάρναρντ.

1968…. Εκτοξεύεται επιτυχώς από το ακρωτήριο Κένεντι το διαστημόπλοιο “Apollo 8”, η πρώτη επανδρωμένη αποστολή για τη Σελήνη, με πλήρωμα τους Φρανκ Μπόρμαν, Τζέιμς Λόβελ και Γουίλιαμ Άντερς.

1971…. Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ επιλέγει ως νέο Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ τον αυστριακό Κουρτ Βαλντχάιμ, που θα διαδεχθεί το βιρμανό Ου Θαντ.

1972…. Η Ανατολική και η Δυτική Γερμανία υπογράφουν συμφωνία που τερματίζει τη μεταξύ τους εχθρότητα, η οποία διήρκεσε περισσότερο από δυο δεκαετίες.

1975…. Ο Κάρλος το Τσακάλι με την πολυεθνική ομάδα του επιτίθενται στα γραφεία του ΟΠΕΚ στη Βιέννη της Αυστρίας, κατά τη διάρκεια συνόδου των Υπουργών Πετρελαίου και σκοτώνουν τρεις ανθρώπους, ενώ παίρνουν ως ομήρους άλλους 63, ανάμεσά τους 11 υπουργούς. Όλοι οι όμηροι θα αφεθούν σώοι στην Αλγερία 2 μέρες μετά.

1988…. Ένα Boeing 747 της Pan-Am συντρίβεται στο Λόκερμπι της Σκοτίας, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο οι 259 επιβαίνοντες, καθώς και 11 κάτοικοι της πόλης. Το αεροπλάνο εκτελούσε την πτήση 103 από τη Φρανκφούρτη στο Ντιτρόιτ και η πτώση του οφείλεται σε έκρηξη βόμβας, που είχαν τοποθετήσει λίβυοι τρομοκράτες.

1991…. Υπογραφή συμφωνίας των ηγετών των 11 Δημοκρατιών της ΕΣΣΔ (όλες πλην των Βαλτικών κρατών και της Γεωργίας) για τη δημιουργία του διάδοχου σχήματος της Κοινοπολιτείας Ανεξαρτήτων Κρατών (ΚΑΚ), μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.

      …. Την ίδια μέρα, ο Χαρίλαος Φλωράκης εκλέγεται ομόφωνα από το 14ο Συνέδριο του ΚΚΕ επίτιμος πρόεδρος του κόμματος.

1992…. Δολοφονική επίθεση της 17 Ν σε βάρος του βουλευτή της ΝΔ Λευτέρη Παπαδημητρίου, ο οποίος τραυματίζεται σοβαρά στο πόδι.

1995…. Η πόλη της Βηθλεέμ περνά από τους Ισραηλινούς στον πλήρη έλεγχο της Παλαιστινιακής Αρχής, μετά από 28 χρόνια κατοχής.

2005…. Ο διάσημος τραγουδιστής Έλτον Τζον και ο καναδός σύντροφός του Ντέιβιντ Φέρνις επισημοποιούν το μακροχρόνιο δεσμό τους, σε μία εντυπωσιακή τελετή στο δημαρχείο του Ουίνδσορ, στο δυτικό Λονδίνο, την πρώτη μέρα που τίθεται σε εφαρμογή ο νόμος που επιτρέπει τους γάμους ομοφυλοφίλων.

2007….  Επιβάλλεται πρόστιμο 165.000 ευρώ στον μέχρι πρότινος υπουργό Απασχόλησης Βασίλη Μαγγίνα, για πολεοδομικές παραβάσεις στη βίλα του στο Κορωπί.

     …. Την ίδια μέρα, η Ιαπωνία σταματά το κυνήγι της μεγάπτερης φάλαινας, έπειτα από διεθνείς πιέσεις.

    …. Την ίδια μέρα, προσχωρούν στη συνθήκη του Σένγκεν 9 νέα κράτη-μέλη: Τσεχία, Εσθονία, Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία, Σλοβακία, και Σλοβενία.

Γεννήσεις

Το 1818 γεννήθηκε η πρώτη βασίλισσα της Ελλάδας, Αμαλία,

το 1879 ο “πατερούλης” Ιωσήφ Στάλιν, (Ιωσήφ Βισαριόνοβιτς Τζουγκασβίλι), που άφησε πίσω του 11 εκατομμύρια θύματα, κυβερνώντας τη Σοβιετική Ένωση,

το 1917 ο βραβευμένος με Νόμπελ γερμανός συγγραφέας, Χάινριχ Μπελ (“Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ”),

το 1918 ο πρόεδρος της Αυστρίας και Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Κουρτ Βαλτχάιμ,

το 1959 η αμερικανίδα αθλήτρια, χρυσή ολυμπιονίκης των δρόμων ταχύτητας, Φλόρενς Γκρίφιθ Τζόινερ,

το 1966 ο βρετανοκαναδός ηθοποιός, Κίφερ Σάδερλαντ,

το 1967 ο γεωργιανός πολιτικός Μιχαήλ Σαακασβίλι,

το 1976 η ελληνοαλβανίδα ακοντίστρια, Μιρέλα Μανιάνι.

Θάνατοι

Το 1375 πέθανε ο ιταλός ποιητής, συγγραφέας και ουμανιστής Βοκάκιος (Τζοβάνι Μποκάτσιο) (“Δεκαήμερο”),

το 1824 ο άγγλος γιατρός, Τζέιμς Πάρκινσον, ο οποίος περιέγραψε την ασθένεια των νεύρων που έλαβε τ’ όνομά του,

το 1940 ο αμερικανός συγγραφέας, εκφραστής της εποχής του μεσοπολέμου, Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ (“Ο μεγάλος Γκάτσμπι”, “Τρυφερή είναι η νύχτα”),

 το 1945 ο αμερικανός στρατηγός, Τζορτζ Πάτον, που διακρίθηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

το 2009 ο δημοσιογράφος, εκδότης και  προέδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη, Χρήστος Λαμπράκης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες – Ανοίγουν τα διόδια

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες. Σε άνοιγμα των διοδίων προχώρησαν οι αγρότες που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις στη Θεσσαλία, από το μπλόκο της Νίκαιας, οι αγρότες της Καρδίτσας που βρίσκονται στο μπλόκο του Ε65 αλλά και οι αγρότες των διοδίων Δροσοχωρίου στην Εγνατία Οδό.

Στην Λάρισα οι αγρότες σήκωσαν τις μπάρες στα διόδια του Μακρυχώρι, επιτρέποντας την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων έως τις 17:00, ενώ κάλυψαν και τις κάμερες των διοδίων. Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με τους ίδιους, εντάσσεται στην προσπάθεια να περιοριστεί η ταλαιπωρία των ταξιδιωτών, η οποία αυξάνεται όσο πλησιάζουν οι γιορτές, χωρίς ωστόσο να σηματοδοτεί υποχώρηση από τις κινητοποιήσεις τους. Όπως έχει ανακοινωθεί, το άνοιγμα των διοδίων προγραμματίζεται να επαναληφθεί και αύριο την Κυριακή.

Τα διόδια της ΠΑΘΕ στους Σοφάδες άνοιξαν σήμερα το πρωί οι αγρότες της Καρδίτσας που βρίσκονται στο μπλόκο του Ε65, όπου γίνεται ελεύθερη διέλευση των οχημάτων, όπως τονίζει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων νομού Καρδίτσας Κώστας Τζέλλας. Παράλληλα το μπλόκο αναμένεται να ενισχυθεί και με νέα τρακτέρ.

Ακόμα, κινητοποίηση στα διόδια Δροσοχωρίου, στην Εγνατία Οδό, πραγματοποιούν από τις 11:30 κτηνοτρόφοι, αγρότες και μελισσοκόμοι του νομού Ιωαννίνων. Στα διόδια έφτασαν με τρακτέρ και αγροτικά αυτοκίνητα, μετά από προσυγκέντρωση σε κοντινή περιοχή. Στη συνέχεια άνοιξαν τις μπάρες των διοδίων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας ώστε η διέλευση των οχημάτων να γίνεται ελεύθερα. Η κινητοποίηση θα διαρκέσει έως τις 16:00,ενώ αύριο το πρωί την ίδια ώρα έδωσαν ραντεβού στα διόδια Υγείας για ανάλογη δράση.

Εισαγγελική παρέμβαση για το άνοιγμα των διοδίων στο Δροσοχώρι Ιωαννινων

Εντολή να προχωρήσει στην καταγραφή και ταυτοποίηση όλων όσοι συμμετείχαν στην αγροτική κινητοποίηση ανοίγματος των διοδίων στο Δροσοχώρι Ιωαννίνων, έλαβε η ΕΛΑΣ, κατόπιν εισαγγελικής παρέμβασης.

Ειδικότερα, σχηματίζεται από την Τροχαία Ιωαννίνων, δικογραφία για να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν αδικήματα.

Καταγράφηκαν επίσης, όλα τα τρακτέρ και τα αγροτικά οχήματα, και αξιοποιείται υλικό από κάμερες της Εγνατίας.

Παρών στην κινητοποίηση, ήταν και ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΚΚΕ, Νίκος Έξαρχος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Β. Ζελένσκι: Η Ουάσιγκτον πρότεινε μια νέα μορφή συνομιλιών με τη συμμετοχή της Ρωσίας και της Ουκρανίας

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι εκτίμησε σήμερα ότι μόνο οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι σε θέση να πείσουν τη Ρωσία να βάλει τέλος στον πόλεμο, την ώρα που απεσταλμένοι της Μόσχας και του Κιέβου πρόκειται να ξεκινήσουν έναν νέο γύρο συνομιλιών στο Μαϊάμι.

«Πιστεύω ότι οι ΗΠΑ και ο πρόεδρος Τραμπ έχουν αυτή τη δύναμη. Και πιστεύω ότι δεν θα έπρεπε να αναζητούμε εναλλακτικές λύσεις, πέραν των ΗΠΑ» είπε ο Ζελένσκι απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για τα σχόλια που έκανε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, ότι η Ευρώπη θα έπρεπε να ξεκινήσει απευθείας συνομιλίες με τη Ρωσία αν αποτύχουν οι προσπάθειες της Ουάσινγκτον.

Νωρίτερα, ο Ζελένσκι είπε ότι η Ουκρανία θα στηρίξει την πρόταση των ΗΠΑ για τριμερείς συνομιλίες (Ρωσία-Ουκρανία-ΗΠΑ), εφόσον κάτι τέτοιο διευκολύνει την ανταλλαγή αιχμαλώτων και ανοίξει τον δρόμο για μια σύνοδο κορυφής. «Η Αμερική προτείνει τώρα τριμερή συνάντηση των συμβούλων εθνικής ασφάλειας. Εάν μπορεί να γίνει τώρα μια τέτοια συνάντηση που θα οδηγήσει σε ανταλλαγή αιχμαλώτων πολέμου ή σε μια συμφωνία για τριμερή συνάντηση των ηγετών, θα στηρίζαμε αυτές τις προτάσεις. Ας δούμε πώς θα πάνε τα πράγματα», πρόσθεσε. Ταυτόχρονα ωστόσο είπε ότι δεν είναι πεπεισμένος ότι μια τέτοια συνάντηση θα έφερνε «κάτι καινούριο».

Ο Ζελένσκι είπε επίσης ότι οι ΗΠΑ θα πρέπει να εντείνουν τις πιέσεις τους στη Ρωσία. «Οι ΗΠΑ πρέπει να το πουν ξεκάθαρα: εάν δεν υπάρχει διπλωματική οδός, τότε θα υπάρξει καθολική πίεση», είπε, αναφερόμενος στην πιθανότητα, για παράδειγμα, παράδοσης περισσότερων όπλων στην Ουκρανία ή την επέκταση των κυρώσεων στη ρωσική οικονομία.

Ένας συμβιβασμός μεταξύ των δύο πλευρών θα ήταν να σταματήσουν στις σημερινές γραμμές του μετώπου, επανέλαβε, τονίζοντας ότι ο έλεγχος της Ουκρανίας επί του μη κατεχόμενου τμήματος του Ντονμπάς είναι μια «θέση αρχής» για το Κίεβο. Όσον αφορά τη δημιουργία ελεύθερης οικονομικής ζώνης στο Ντονμπάς, είπε ότι αυτό θα το αποφασίσει ο ουκρανικός λαός.

Έφτασε στο Μαϊάμι ο απεσταλμένος της Ρωσίας Ντμίτριεφ για συνομιλίες με στόχο τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία

Ο ειδικός απεσταλμένος του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, Κίριλ Ντιμίτριεφ έφτασε απόψε στο Μαϊάμι όπου θα έχει συνομιλίες για τον πόλεμο στην Ουκρανία με τον απεσταλμένο του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, Στιβ Γουίτκοφ και τον γαμπρό του, τον Τζάρεντ Κούσνερ, ανέφερε μια ρωσική πηγή στο πρακτορείο Reuters.

Στο Μαϊάμι βρίσκονται επίσης ομάδες Ουκρανών και Ευρωπαίων διαπραγματευτών, που όμως είναι απίθανο να έχουν απευθείας επαφές με τον Ντμίτριεφ.

Οι Γουίτκοφ και Κούσνερ συνάντησαν χθες, Παρασκευή, τον Ουκρανό διαπραγματευτή Ρουστέμ Ουμέροφ και εκπροσώπους της Γαλλίας, της Βρετανίας και της Γερμανίας.

Μετά τις συνομιλίες αυτές, ο Ουμέροφ διαβεβαίωσε απλώς ότι η αντιπροσωπεία του συμφώνησε με τους Αμερικανούς «να συνεχίσουν την εργασία από κοινού στο προσεχές μέλλον».

Πεδίο των μαχών

Η Ρωσία συνέχισε και σήμερα τα πλήγματα στην πόλη και τις υποδομές της περιοχής της Οδησσού, στη νότια Ουκρανία, προκαλώντας πυρκαγιά στον μεγαλύτερο τερματικό σταθμό φυτικού λαδιού στη χώρα, ενώ ο απολογισμός από το πλήγμα που σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής ανήλθε στους οκτώ νεκρούς.

Η Μόσχα εντείνει τις τελευταίες εβδομάδες τις επιθέσεις στην Οδησσό, πλήττοντας λιμενικές και ενεργειακές υποδομές, γέφυρες και άλλους πολιτικούς στόχους, ενώ συνεχίζονται οι συνομιλίες για τον τερματισμό του πολέμου.

«Η Ρωσία προσπαθεί και πάλι να περιορίσει την πρόσβαση της Ουκρανίας στη θάλασσα και να μπλοκάρει τις παράκτιες περιοχές μας» κατήγγειλε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

Η Μόσχα είχε προειδοποιήσει ότι θα πλήξει τα ουκρανικά λιμάνια, σε αντίποινα για τα πλήγματα του Κιέβου σε δεξαμενόπλοια του «σκιώδους στόλου» της.

«Ο εχθρός καταστρέφει σκόπιμα τις επιμελητειακές υποδομές της περιοχής της Οδησσού και τρομοκρατεί τους αμάχους» ανέφερε σε ανάρτησή του στο Telegram ο αντιπρόεδρος της ουκρανικής κυβέρνησης Ολέξιι Κουλέμπα, αναφερόμενος σε μια νέα επίθεση, νωρίς το πρωί, στο γειτονικό λιμάνι του Πιβντένι.

Ένας εργαζόμενος σκοτώθηκε και δύο άλλοι τραυματίστηκαν από την πυρκαγιά που προκλήθηκε στον μεγαλύτερο τερματικό σταθμό φυτικών ελαίων της Ουκρανίας, σύμφωνα με τον προσωρινό απολογισμό που ανακοίνωσε ο Κορνέλι Βρινς, διευθυντής του εμπορικού τμήματος της Allseeds, της ιδιοκτήτριας εταιρείας. Πλάνα που εστάλησαν στο Γαλλικό Πρακτορείο δείχνουν τους πυροσβέστες αντιμέτωπους με τεράστιες φλόγες που περιζώνουν τις πελώριες δεξαμενές με το λογότυπο της εταιρείας και πυκνό μαύρο καπνό να έχει καλύψει την περιοχή.

«Εκατοντάδες τόνοι ηλιέλαιου» χάθηκαν από την πυρκαγιά, είπε ο Βρινς, σημειώνοντας ότι αυτό ήταν το πέμπτο και καταστροφικότερο πλήγμα από την έναρξη του πολέμου, τον Φεβρουάριο του 2022.

Η Ουκρανία είναι ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στην παραγωγή ηλιέλαιου, όμως ο πόλεμος περιέπλεξε τις εξαγωγές, καθώς έκλεισαν οι θαλάσσιες εμπορικές οδοί της Μαύρης Θάλασσας και εξαιτίας των ρωσικών επιθέσεων σε λιμάνια.

Εξάλλου, δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι παραμένουν ακόμη χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα στην περιοχή της Οδησσού, όπου η Μόσχα βάζει στο στόχαστρο τις ενεργειακές υποδομές.

Το Κίεβο από την πλευρά του είπε την Παρασκευή ότι έπληξε, για πρώτη φορά, ένα τάνκερ του ρωσικού «σκιώδους στόλου» στα «ουδέτερα νερά» της Μεσογείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Ανήλικος που είχε εξαφανιστεί από την 1η Δεκεμβρίου εντοπίστηκε σε διαμέρισμα που διέμεναν Τούρκοι υπήκοοι

Σε διαμέρισμα που διέμεναν δύο Τούρκοι υπήκοοι εντοπίστηκε 15χρονος ανήλικος για τον οποίο είχε δηλωθεί η εξαφάνισή του την 1η Δεκεμβρίου στο Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Τούμπας- Τριανδρίας.

Ο 15χρονος εντοπίστηκε χθες κατά τη διάρκεια αστυνομικής επιχείρησης της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος, στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπου στο πλαίσιο της διενεργήθηκαν, παρουσία εκπροσώπου της δικαστικής Αρχής, έρευνες σε τρεις οικίες.
Συνολικά, προσήχθησαν τέσσερις υπήκοοι Τουρκίας, καθώς και ο ανήλικος ημεδαπός, για τον οποίο διαπιστώθηκε η δήλωση εξαφάνισής του.
Ειδικότερα, ο ανήλικος εντοπίστηκε σε οικία όπου διέμεναν δύο από τους προσαχθέντες, από τους οποίους ο ένας συνελήφθη για παράβαση της νομοθεσίας για ναρκωτικά, καθώς κατά την έρευνα βρέθηκε και κατασχέθηκε ακατέργαστη κάνναβη, μικτού βάρους 0,6 γραμμαρίων.
Ο ανήλικος οδηγήθηκε στο Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Τούμπας- Τριανδρίας, όπου και στη συνέχεια παραδόθηκε στον πατέρα του, ενώ σχηματίστηκε δικογραφία, αυτόφωρης διαδικασίας, σε βάρος των δυο υπηκόων Τουρκίας για αρπαγή ανηλίκου,.
Για την υπόθεση ενημερώθηκε ο αρμόδιος Εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Π. Μαρινάκης: Η κυβέρνηση σέβεται κάθε λογική διεκδίκηση των αγροτών, αλλά και το αίτημα των πολιτών να μην ταλαιπωρούνται

«Όπως είχαμε πει, για ακόμη μια φορά δεν μείναμε σε υποσχέσεις. Είδαμε με πολύ μεγάλη προσοχή τα νέα αιτήματα των αγροτών και των κτηνοτρόφων.

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, ο κ. Τσιάρας, έθεσε ένα πλαίσιο. Τη συντριπτική πλειονότητα των αιτημάτων, στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση, χωρίς να επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο, τα ικανοποιεί. Υπάρχουν αιτήματα που είναι μαξιμαλιστικά, κάποια λίγα, υπάρχουν αιτήματα που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, μιλώντας για τις αγροτικές κινητοποιήσεις σε συνέντευξή του στον REAL FM. «Υπάρχουν κόκκινες γραμμές όπως η μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, που αν αυτό δεν γινόταν, που έγινε χθες, δυστυχώς με τις ψήφους, μόνο της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ, δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για πληρωμές» τόνισε.
Για τις αιτιάσεις ότι και με τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ θα επαναληφθούν τα ίδια, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε ότι «δεδομένο είναι ότι αν η κυβέρνηση δεν προχωρούσε σε αυτήν την τολμηρή και αναγκαία μεταρρύθμιση, η οποία υπαγορεύεται από δύο σκοπούς, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα, δεν θα είχε πάρει η Ελλάδα το “πράσινο φως” για να πληρώσει φέτος, του χρόνου και στο διηνεκές. Αυτό είναι το ένα. Το δεύτερο είναι ότι με αυτήν την μετάβαση, οι υγιώς λειτουργούντες του πρωτογενούς τομέα -οι νόμιμοι- θα πάρουν παραπάνω, γιατί οι παράνομοι πλέον, με το φίλτρο της ΑΑΔΕ, η οποία έχει δώσει δείγματα γραφής σε πολύ δύσκολες ασκήσεις, ακόμη και εξιχνίασης πολλών σοβαρών υποθέσεων, ξέρει να διακρίνει τους απατεώνες και να τους κόβει οποιαδήποτε χρηματοδότηση».
Για τη στάση του ΠΑΣΟΚ που καταψήφισε τη ρύθμιση για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο κ. Μαρινάκης τόνισε πως «δείχνει ότι στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν έχουν καταλάβει τι συζητάμε» και χαρακτήρισε τη στάση υποκριτική και πρόσθεσε ότι η καθυστέρηση των αγροτικών πληρωμών, έστω και ενός μήνα, για την οποία κατηγορείται η κυβέρνηση, συνέβη «γιατί δεν είχαμε πάρει το “πράσινο φως” από την Ευρώπη να πληρώσουμε. Δεν είναι ότι είχαμε καμία διάθεση ο κόσμος του πρωτογενούς τομέα να πάρει καθυστερημένα τις επιδοτήσεις του». Πρόσθεσε επίσης, ότι «με το σύστημα αυτό φαίνεται αποδεδειγμένα, εξ ου και το ποσό που μένει υπόλοιπο για να πάρουν οι κτηνοτρόφοι και οι αγρότες, που φαίνεται ότι έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα, ό,τι πράγματι περισσεύουν λεφτά για τους νόμιμους και θα δοθούν πίσω ευρώ προς ευρώ σε εκείνους. Και το κυριότερο, γιατί “στον αέρα” μπορούμε να μιλάμε όλοι, αλλά θεωρώ ότι πλήρωσε πολλά αυτή η χώρα με πολιτικούς που μίλαγαν “στον αέρα” χωρίς να αντιπροτείνουν».
Υπογράμμισε ακόμη ότι «το θέμα της ΑΑΔΕ είναι μια ιστορική μετάβαση. Για να κάνουμε την αυτοκριτική όλων, αργήσαμε συνολικά, αναλάβαμε και εμείς την ευθύνη που μας αναλογεί, αλλά στη μεγάλη αλλαγή ήμασταν μόνοι μας. Μόνοι μας αλλά μαζί με τη συντριπτική πλειονότητα του πρωτογενούς τομέα. Η ουσία είναι τι θα κάνουμε».
Σχετικά με το γιατί οι αγρότες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις αφού λύνονται τα βασικά αιτήματά τους, ο0 κυβερνητικός εκπρόσωπος σχολίασε ότι «καταρχάς δεν το λέμε εμείς ότι λύνονται τα βασικά. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να έχει βγει στην τηλεόραση που να μην έχει πει ότι τα βασικά αιτήματα των αγροτών και των κτηνοτρόφων είναι το φθηνότερο ρεύμα και η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το αγροτικό πετρέλαιο. Αυτά ήδη τα ικανοποιήσαμε πριν από δύο χρόνια σε ένα μεγάλο ποσοστό και ανταποκρινόμενοι στις νέες αιτιάσεις των αγροτών ερχόμαστε και βελτιώνουμε τις ήδη αναληφθείσες πρωτοβουλίες μας και μάλιστα, ειδικά στο ρεύμα, προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε».
Ανέφερε ότι ιδιαίτερα στο ρεύμα, η Ελλάδα διαθέτει ήδη από τα χαμηλότερα τιμολόγια στην Ευρώπη για τους αγρότες, με προσπάθεια να μειωθεί περαιτέρω, αν και αναγνωρίζεται ότι ο στόχος των 7 λεπτών ανά κιλοβατώρα είναι δύσκολος. Όσον αφορά το πετρέλαιο, έχει βρεθεί λύση σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και η επιστροφή του ΕΦΚ θα υλοποιηθεί μέσα στους επόμενους μήνες. Παράλληλα, γίνεται αναφορά στη συνολική φορολογική πολιτική της κυβέρνησης, με μειώσεις ΦΠΑ, μείωση φορολογικών συντελεστών και πολιτικές που, όπως υποστηρίζεται, βασίζονται σε πραγματικά έσοδα και όχι σε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα.
Σχετικά με ενδεχόμενη νέα πρόσκληση του πρωθυπουργού για τους αγρότες, ο κ. Μαρινάκης εξήγησε αρχικά ότι «η διαφορά μας με τους άλλους, είναι ότι εμείς δίνουμε πραγματικά από λεφτά που υπάρχουν και δημιουργούνται ως έσοδα από την πολιτική μας. Όλοι οι υπόλοιποι, που πάνε στα μπλόκα, που ανεβαίνουν στα τρακτέρ, που βγάζουν βαρύγδουπες ανακοινώσεις, τάζουν από λεφτά που δεν υπάρχουν ή αυτά που τάζουν θα δημιουργήσουν πρόβλημα στη χώρα».
Και συμπλήρωσε: «Είμαστε, όπως και κάθε κυβέρνηση θα έπρεπε να σκέφτεται έτσι, είμαστε μια κυβέρνηση που απευθύνεται στο σύνολο της κοινωνίας. Όσο σεβόμαστε κάθε λογική διεκδίκηση των αγροτών, άλλο τόσο οφείλουμε να σεβαστούμε το ιερό αίτημα των πολιτών να μην ταλαιπωρούνται». Για τα ευρήματα δημοσκοπήσεων, όπου κάποιοι λένε «ότι δεν τους ενοχλεί το μπλόκο», ο κ. Μαρινάκης απάντησε ότι η διατύπωση των ερωτημάτων στις δημοσκοπήσεις παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς άλλο είναι να δηλώνει κάποιος θεωρητικά τη στήριξή του στους αγρότες και άλλο να βιώνει στην πράξη την ταλαιπωρία, όπως πολύωρες καθυστερήσεις στις μετακινήσεις. Αντίστοιχα, όλοι επιθυμούν αυξήσεις συντάξεων, αλλά όχι μέσω αύξησης φόρων. Η ουσία, σύμφωνα με την κυβέρνηση, βρίσκεται στην ισορροπία μεταξύ κοινωνικής στήριξης και δημοσιονομικής ευθύνης, είπε και συμπλήρωσε πως «η πολιτική, όπως έχει ειπωθεί πολύ πριν από εμάς, είναι η τέχνη του εφικτού».
Με αναφορά στη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, επεσήμανε ότι η σημερινή κυβέρνηση διαφέρει από προηγούμενες γιατί «έχει δημιουργήσει τα έσοδα, σε ένα περιβάλλον αστάθειας, παγκόσμιο και ευρωπαϊκό, για να μπορούμε να δίνουμε πίσω αυτά που έχει στερηθεί ο κόσμος».
Σχετικά με το αν η κυβέρνηση συνομιλεί με τους αγρότες «η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Εμείς θέλουμε να βρεθεί μια λύση. Εμείς θέλουμε να συζητήσουμε μαζί τους, το συντομότερο δυνατό, σε επίπεδο εκπροσώπησης πανελλαδικής, όπως θέλει και ο υπουργός και το έχει εκφράσει και μίλησε και πριν από λίγο στην τηλεόραση».
Τόνισε ότι οι αγρότες δεν κινητοποιούνται από χόμπι, αλλά από ανάγκη, και ότι η κυβέρνηση, χωρίς να κοροϊδεύει, προσπαθεί να επιστρέψει όσα στερήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς να επιβαρύνει τις επόμενες γενιές. Η έκκληση είναι να μην ταλαιπωρηθεί η κοινωνία, ειδικά τις γιορτές, και να δοθεί λύση μέσα από ουσιαστικό διάλογο.
Σχετικά με το επεισόδιο μεταξύ του κ. Καιρίδη και του κ. Δαβάκη, στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι ενώ «την στιγμή που η Ελλάδα ψηλώνει ουσιαστικά και δυναμώνει όσο ποτέ στην ιστορία της, είναι ασύλληπτη η δυναμική που αποκτά η χώρα μας με όλους αυτούς τους εξοπλισμούς που προωθούνται και υλοποιούνται επί των ημερών του Κ. Μητσοτάκη. Τη στιγμή που θα έπρεπε να συζητάμε αυτό, δυστυχώς συζητάμε κάποια άλλα πράγματα».
Για τα τουρκικά αεροσκάφη που μπαίνουν οπλισμένα στο Αιγαίο, τόνισε ότι «επειδή κάποιοι αντιμετωπίζουν την εξωτερική πολιτική με αφέλεια και με προχειρότητα και με όρους αντιπολιτευτικούς, η πραγματικότητα είναι ότι ζούμε σε πιο ταραγμένους καιρούς και το γεγονός ότι η χώρα μας έχει καταφέρει και συνομιλεί με την γείτονα χώρα, αλλά και δεν υποχωρεί, ούτε κατ΄ ελάχιστον και αντιθέτως ισχυροποιείται σε όλα τα επίπεδα, είναι κάτι το οποίο θεωρώ ότι πρέπει να πιστωθεί στην κυβέρνηση αυτή».
Σχετικά με την πληροφορία για συγκρότηση ταχείας δύναμης Ελλάδας- Ισραήλ, είπε ότι αυτά τα σενάρια είναι ανακριβή και διαψεύδονται κατηγορηματικά. «Η στρατηγική σχέση μεταξύ της Ελλάδος και του Ισραήλ δεν στρέφεται εναντίον τρίτων και προφανώς το ίδιο ισχύει και για την τριμερή συνεργασία, Ελλάδας, της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Ισραήλ, η οποία είναι ανοιχτή σε όλες τις χώρες που μοιράζονται τις ίδιες αξίες και τις ίδιες αρχές. Άλλωστε η χώρα μας έχει αποδείξει ότι εργάζεται για την σταθερότητα, τις σχέσεις καλής γειτονίας και την ειρήνη στην περιοχή».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κ. Τσιάρας: Η κυβέρνηση είναι εδώ με ανοιχτά χαρτιά και με διάθεση διαλόγου

«Οι λύσεις δεν περνούν μέσα από τα μπλόκα, αλλά μέσα από τον διάλογο» τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας σε μήνυμά του προς τους αγρότες τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση είναι εδώ με ανοιχτά χαρτιά και με διάθεση διαλόγου».

Στη δήλωσή του ο κ. Τσιάρας σημείωσε ότι η κυβέρνηση αναγνωρίζει τα διαχρονικά και σοβαρά προβλήματα με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπος ο Έλληνας αγρότης όπως είναι το αυξημένο κόστος παραγωγής, οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, οι διεθνείς αναταράξεις και οι δομικές αδυναμίες δεκαετιών για αυτό και έχει λάβει μια σειρά πρωτοβουλιών τα τελευταία χρόνια.

Ο κ. Τσιάρας σημείωσε ότι έχει επιδιωχθεί ο διάλογος με τους αγρότες από τις πρώτες ώρες των κινητοποιήσεών τους, παρουσιάζοντας μια συγκεκριμένη δέσμη μέτρων ως βάση συζήτησης, η οποία αποτελείται από:
– την περαιτέρω μείωση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας,
– την προμήθεια πετρελαίου χωρίς Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στην αντλία,
– την τροποποίηση του Κανονισμού του ΕΛΓΑ για κάλυψη ζημιών στο 100%
– την χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη του αγροτικού εισοδήματος.

«Από τα 27 αιτήματα που έχουν τεθεί, τα 20 είτε έχουν ήδη ικανοποιηθεί είτε βρίσκονται σε ώριμη διαδικασία επίλυσης» σημείωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τονίζοντας ότι «παρ’ όλα αυτά, το πλαίσιο διαλόγου που αρχικά έγινε δεκτό, απορρίφθηκε στη συνέχεια, γεγονός που εύλογα, γεννά ερωτήματα, όταν έχει ήδη ικανοποιηθεί το 74% των διεκδικήσεων».

Πρόσθεσε ότι λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα «που παραδοσιακά καλούν σε περισυλλογή, κατανόηση και ενότητα», τα μπλόκα και τα τρακτέρ στους δρόμους «δυσχεραίνουν την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών, εμποδίζουν την πρόσβαση σε χωριά, ακυρώνουν οικογενειακούς προγραμματισμούς και προκαλούν αβεβαιότητα στην αγορά, επιβαρύνοντας επαγγελματίες, επιχειρήσεις και εργαζόμενους, ιδιαίτερα στην ελληνική περιφέρεια, ενόψει των εορτών».

Και υπογράμμισε «τα μπλόκα και τα πείσματα δεν ωφελούν ούτε τους αγρότες ούτε την κοινωνία. Ο διάλογος δεν αποτελεί υποχώρηση, είναι πράξη ευθύνης και ο μόνος δρόμος για βιώσιμες λύσεις» και σημείωσε πως «από την πλευρά μας είμαστε εδώ, για να μορφοποιήσουμε μαζί τις λύσεις σε ζητήματα που παραμένουν εκκρεμή, αντιμετωπίζοντας με αυτόν τον τρόπο, την πίεση που υφίστανται τα εισοδήματα των αγροτών μας, κινητοποιώντας κάθε διαθέσιμο ευρωπαϊκό πόρο και μέσα στο πλαίσιο των αντοχών του Προϋπολογισμού».

«Άλλωστε στο πλαίσιο αυτό, ο πρωθυπουργός πρότεινε τη σύσταση Διακομματικής Επιτροπής για τη χάραξη μιας Εθνικής Στρατηγικής για τον πρωτογενή τομέα, με διάρκεια και προοπτική για τις επόμενες γενιές.
Αυτό επιβάλλεται ακόμα περισσότερο τώρα, καθώς, αυτήν την περίοδο, ξεκινά η συζήτηση για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης» κατέληξε ο κ. Τσιάρας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 27χρονου που διέρρηξε εννιά καταστήματα και μία οικία μέσα σε ένα μήνα

Στη σύλληψη 27χρονου ο οποίος από τα μέσα Νοεμβρίου έως τα μέσα Δεκεμβρίου είχε διαρρήξει εννιά καταστήματα και μία οικία, ενώ αποπειράθηκε να διαρρήξει και μια ακόμα, προχώρησαν Αστυνομικοί της Ομάδας ΔΙΑΣ της Διεύθυνσης Άμεσης Δράσης Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αστυνομίας, ο συλληφθείς αφαίρεσε συνολικά το χρηματικό ποσό των 14.803 ευρώ, κοσμήματα αξίας 15.000 ευρώ περίπου, καθώς και 2 τραπεζικές κάρτες, με τις οποίες πραγματοποίησε ανέπαφες συναλλαγές ύψους 143 ευρώ.
Στο πλαίσιο περιπολιών και ελέγχων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της εγκληματικότητας, στην περιοχή της Σταυρούπολης, εντοπίστηκαν τα δύο άτομα μέσα σε ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο και σε έλεγχο που ακολούθησε από τους αστυνομικούς, στην κατοχή του 27χρονου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μικροποσότητα ναρκωτικών, καθώς και τσάντα με φορητό υπολογιστή και προσωπικά έγγραφα άλλου προσώπου.
Από την περαιτέρω έρευνα που έκαναν αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Παύλου Μελά, διαπιστώθηκε πως τα αντικείμενα τα είχε αφαιρέσει ο 27χρονος, από κατάστημα στην περιοχή της Σταυρούπολης νωρίτερα την ίδια ημέρα και τα αγόρασε 36χρονος, ο οποίος, επίσης, συνελήφθη.
Οι συλληφθέντες με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους θα οδηγηθούν αρμοδίως.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ουκρανία: Επτά νεκροί σε ρωσικό πυραυλικό πλήγμα στην περιοχή της Οδησσού

Ρωσικό πλήγμα με βαλλιστικό πύραυλο προκάλεσε τον θάνατο επτά ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 15 στην περιοχή της Οδησσού, στη Μαύρη Θάλασσα, στην Ουκρανία, ανακοίνωσε σήμερα ο τοπικός κυβερνήτης, προσθέτοντας ότι η επίθεση είχε ως στόχο τις λιμενικές υποδομές.

“Ο εχθρός έπληξε τις λιμενικές υποδομές της περιοχής της Οδησσού: επτά νεκροί, 15 τραυματίες”, έγραψε ο περιφερειακός κυβερνήτης της Οδησσού Όλεγκ Κίπερ, σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
“Αργά το βράδυ, η Ρωσία επιτέθηκε σε λιμενικές υποδομές στην περιοχή της Οδησσού με βαλλιστικούς πυραύλους”, έγραψε ο αντιπρόεδρος της ουκρανικής κυβέρνησης Ολέκσιι Κουλέμπα στο Telegram. “Σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες, επτά άνθρωποι σκοτώθηκαν. Περίπου 15 τραυματίστηκαν και λαμβάνουν τις πρώτες βοήθειες”.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ – Χρ. Δήμας: Στα 2,5 εκατ. ευρώ την ημέρα το κόστος από το άνοιγμα των διοδίων από τους αγρότες – Θα αξιώσουν αποζημίωση οι εταιρείες από το Δημόσιο

Περίπου στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ τη μέρα υπολογίζεται το κόστος από το άνοιγμα των διοδίων από τους αγρότες αναφέρει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας. «Προφανώς, τα έσοδα που χάνονται από τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους μετατρέπονται σε αξιώσεις σε βάρος του Δημοσίου, οι οποίες μάλιστα, δεν είναι καθόλου αμελητέες» τονίζει υπουργός και προσθέτει ότι «το κόστος αυτό εκτιμάται, κατά προσέγγιση, σε 2,5 εκατ. ευρώ την ημέρα, πλην της Αττικής Οδού, και τα χρήματα αυτά πέφτουν στην πλάτη του Έλληνα φορολογούμενου, ο οποίος θα κληθεί να σηκώσει ένα επιπλέον, αχρείαστο βάρος».

Σύμφωνα με τον κ. Δήμα όσοι σκέφτονται να ανοίξουν τα διόδια με το πρόσχημα να γίνει ελεύθερη η διέλευση για τους πολίτες, ουσιαστικά είναι εκείνοι που θα επιβαρύνουν με το κόστος της μη καταβολής των διοδίων όλους τους φορολογούμενους. Όσους χρησιμοποιήσουν τον δρόμο, αλλά και τους υπόλοιπους οι οποίοι δεν θα τον χρησιμοποιήσουν.
Ο υπουργός αναφέρεται και στα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα που αλλάζουν τη εικόνα της χώρας αλλά και στο πρόγραμμα αντιπλημμυρικών και υδραυλικών έργων σε όλη την Ελλάδα προϋπολογισμού πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ. «Το 2026 αναμένεται να ολοκληρωθούν άλλα δύο εμβληματικά έργα. Το πρώτο είναι η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Το επόμενο μεγάλο βήμα είναι παράδοση στην κυκλοφορία του βόρειου τμήματος του Ε-65, μήκους 45 χλμ».
Για τα αντιπλημμυρικά ο υπουργός υπογραμμίζει ότι σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη 51 υδραυλικά έργα κάθε κατηγορίας, συνολικού προϋπολογισμού 1,22 δισ. ευρώ, σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, ενώ παράλληλα «τρέχουν» 34 μελέτες ύψους 76,4 εκατ. ευρώ, 14 έργα υπό δημοπράτηση προϋπολογισμού 936 εκατ. ευρώ και έργα άνω των 290 εκατ. ευρώ που προγραμματίζονται, γεγονός που αποδεικνύει ότι υπάρχει συνέχεια, βάθος και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός. Ενδεικτικά, μόνο στην Αττική υλοποιούνται μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνουν διευθετήσεις ρεμάτων.

Ολόκληρη συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χριστού Δήμα στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τον Γιώργο Ψύλλια έχει ως εξής:

ΕΡ: Τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε αποκλεισμούς κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους λόγω των κινητοποιήσεων των αγροτών, οι οποίοι προαναγγέλλουν ότι θα ανοίξουν και τα διόδια. Συνεπάγεται κόστος αυτό για το Δημόσιο;
ΑΠ: Προφανώς, τα έσοδα που χάνονται από τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους μετατρέπονται σε αξιώσεις σε βάρος του Δημοσίου, οι οποίες μάλιστα, δεν είναι καθόλου αμελητέες. Το κόστος αυτό εκτιμάται, κατά προσέγγιση, σε 2,5 εκατ. ευρώ την ημέρα, πλην της Αττικής Οδού, και τα χρήματα αυτά πέφτουν στην πλάτη του Έλληνα φορολογούμενου, ο οποίος θα κληθεί να σηκώσει ένα επιπλέον, αχρείαστο βάρος.
Είναι χρήματα, επίσης, τα οποία μπορεί να λείψουν από άλλα έργα, είτε οδικά είτε φράγματα και αρδευτικά έργα, τα οποία υλοποιεί σήμερα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ακριβώς, για να στηρίξει την αγροτική οικονομία.
Συνεπώς, όσοι σκέφτονται να ανοίξουν τα διόδια με το πρόσχημα να γίνει ελεύθερη η διέλευση για τους πολίτες, ουσιαστικά, είναι εκείνοι που θα επιβαρύνουν με το κόστος τής μη καταβολής των διοδίων όλους τους φορολογούμενους. Όσους χρησιμοποιήσουν τον δρόμο, αλλά και τους υπόλοιπους, οι οποίοι δεν θα τον χρησιμοποιήσουν.

ΕΡ: Ποια είναι η στρατηγική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων και την αντιπλημμυρική προστασία, απέναντι στην πρόκληση της κλιματικής κρίσης;
ΑΠ: Η διαχείριση των υδάτινων πόρων αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους άξονες της πολιτικής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς συνδέεται άμεσα με την αγροτική παραγωγή, την επισιτιστική επάρκεια, την ύδρευση και την ανθεκτικότητα των περιοχών απέναντι στην κλιματική κρίση. Για τον λόγο αυτό, υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο, πολυεπίπεδο πρόγραμμα αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών, υδραυλικών και αντιπλημμυρικών έργων, το μεγαλύτερο που έχει υλοποιηθεί ποτέ στη χώρα σε αυτόν τον τομέα.
Σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη 51 υδραυλικά έργα κάθε κατηγορίας, συνολικού προϋπολογισμού 1,22 δισεκατομμυρίων ευρώ, σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, ενώ παράλληλα «τρέχουν» 34 μελέτες ύψους 76,4 εκατ. ευρώ, 14 έργα υπό δημοπράτηση προϋπολογισμού 936 εκατ. ευρώ και έργα άνω των 290 εκατ. ευρώ που προγραμματίζονται, γεγονός που αποδεικνύει ότι υπάρχει συνέχεια, βάθος και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.
Οι πόροι προέρχονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης, το ΕΣΠΑ, αλλά και σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως ΣΔΙΤ και δανεισμός από ΕΤΕπ και CEB.
Ενδεικτικά, μόνο στην Αττική υλοποιούνται μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνουν διευθετήσεις ρεμάτων και παρεμβάσεις σε κρίσιμες λεκάνες απορροής. Η διευθέτηση του ρέματος Εσχατιάς βρίσκεται σε ποσοστό υλοποίησης 90%, η διευθέτηση του χειμάρρου Αγίου Γεωργίου στο Θριάσιο Πεδίο βαίνει προς ολοκλήρωση, ενώ προχωρά και η διευθέτηση του ρέματος Αχαρνών (Καναπίτσια).
Τα έργα αυτά σχεδιάζονται με βάση τα νέα υδρολογικά δεδομένα που διαμορφώνονται υπό το βάρος των κλιματολογικών μεταβολών, ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα σε ακραία καιρικά φαινόμενα αυξημένης έντασης και συχνότητας, προστατεύοντας ανθρώπινες ζωές, περιουσίες και κρίσιμες αστικές λειτουργίες.

ΕΡ: Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος παραδόθηκε στην κυκλοφορία. Ποια είναι τα επόμενα μεγάλα έργα που βρίσκονται κοντά στο στάδιο της ολοκλήρωσης;
ΑΠ: Είχαμε υποσχεθεί ότι μέσα σε τρία χρόνια θα ολοκληρωθεί το έργο και πράγματι παραδώσαμε εμπρόθεσμα και τα 75 χιλιόμετρα του Πάτρα–Πύργος. Τα πρώτα 65 χιλιόμετρα δόθηκαν στην κυκλοφορία το καλοκαίρι και τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα πριν από 15 ημέρες. Έτσι, έχουμε πλέον έναν ασφαλή και άνετο αυτοκινητόδρομο που συνδέει την Αθήνα, την Ελευσίνα, την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο, κάτι το οποίο δεν είναι καθόλου αυτονόητο, αν αναλογιστεί κανείς την κατάσταση στην οποία βρισκόταν το συγκεκριμένο έργο το 2019.
Το 2026 αναμένεται να ολοκληρωθούν άλλα δύο εμβληματικά έργα. Το πρώτο είναι η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Οι πολίτες και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης έχουν αγκαλιάσει το νέο μέσο, ενώ η κίνηση των οχημάτων έχει μειωθεί κατά 15%. Με την επέκταση στην Καλαμαριά τα οφέλη αυτά θα πολλαπλασιαστούν και ο χάρτης των συγκοινωνιακών υποδομών της πόλης θα αλλάξει ριζικά.
Το επόμενο μεγάλο βήμα είναι παράδοση στην κυκλοφορία του βόρειου τμήματος του Ε-65, μήκους 45 χλμ, ένα έργο που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας κι εργαζόμαστε ώστε να ολοκληρωθεί στο τέλος του πρώτου εξαμήνου. Ο Ε–65 είναι ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει τη Στερεά Ελλάδα με τη Δυτική Μακεδονία, από τη Λαμία μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας Οδού στα Γρεβενά. Πρόκειται για έναν κομβικό οδικό άξονα, ο οποίος θα προσφέρει ασφαλέστερες οδικές μετακινήσεις και θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση σε περιοχές που βρίσκονταν έως σήμερα στην απομόνωση.
Στην Αττική συνεχίζεται το εμβληματικό έργο της κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό, με 15 νέους σταθμούς, ενώ το 2026 θα προχωρήσουν δύο νέες παρεμβάσεις που αποσκοπούν στον περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης:
• Στον Σκαραμαγκά, προωθείται τριπλή παρέμβαση στους ανισόπεδους κόμβους του Σχιστού και των Ναυπηγείων και η σύνδεση με την Περιφερειακή Αιγάλεω.
• Στον Α/Κ Μεταμόρφωσης, προβλέπεται σημειακή παρέμβαση με σκοπό τη διευκόλυνση της εξόδου των οχημάτων που κατευθύνονται από την Αττική Οδό προς την Εθνική Οδό, στο ρεύμα προς Λαμία.
Τα παραπάνω έργα αποτελούν καίριες παρεμβάσεις στον χάρτη των οδικών συγκοινωνιακών υποδομών της πατρίδας, βελτιώνουν ριζικά την ποιότητα ζωής των πολιτών, ενισχύουν το εμπόριο, τον τουρισμό και φυσικά, την κοινωνική συνοχή.
Σε συνδυασμό και με τα υδραυλικά έργα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί σήμερα ένα εκτεταμένο πρόγραμμα παρεμβάσεων σε κάθε πεδίο, ώστε όλη η Ελλάδα να είναι ένα εργοτάξιο.

ΕΡ: Ας περάσουμε σε άλλα μεγάλα έργα όπου είχαμε πρόσφατες εξελίξεις όπως ο ΒΟΑΚ. Τι σημαίνει στην πράξη η ενεργοποίηση της προαίρεσης για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά και πού γίνονται σήμερα εργασίες;
ΑΠ: Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης είναι ένα έργο το οποίο υλοποιείται. Τελευταία εξέλιξη είναι η άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά, μήκους περίπου 30 χιλιομέτρων, η οποία εντάσσει το δυτικό άκρο του άξονα στη σύμβαση παραχώρησης και επεκτείνει τον ΒΟΑΚ σε συνολικό μήκος 187 χιλιομέτρων, από τη Χερσόνησο Ηρακλείου μέχρι την Κίσσαμο Χανίων. Η προαίρεση ενεργοποιήθηκε έξι μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο συμβατικό περιθώριο, καλύπτοντας μια κρίσιμη προϋπόθεση για την έναρξη της κατασκευαστικής φάσης στο μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό τμήμα της παραχώρησης και επιτρέποντας στον παραχωρησιούχο να ολοκληρώσει τη χρηματοδότηση του έργου.
Παράλληλα, εκτελούνται εργασίες στο δημόσιο έργο Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη, στο ΣΔΙΤ Νεάπολη-Χερσόνησος, ενώ στο τμήμα της παραχώρησης Χανιά-Ηράκλειο έχουν εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στις παρακάμψεις Χανίων και Ρεθύμνου και ακολουθεί η παράκαμψη Ηρακλείου. Ταυτόχρονα, υλοποιούνται έργα οδικής ασφάλειας σε κρίσιμα σημεία, με επιπλέον παρεμβάσεις να προγραμματίζονται εντός του 2026, ενώ χρηματοδοτούνται οι μελέτες για την επέκταση του άξονα και ανατολικά από την Παχιά Άμμο μέχρι τη Σητεία.
Συνολικά, ο ΒΟΑΚ είναι ένα έργο με διαφορετικά εργαλεία υλοποίησης, αλλά με έναν κοινό στόχο: να αποκτήσει η Κρήτη τον πρώτο πλήρη αυτοκινητόδρομο σε νησί, που θα μειώσει δραστικά τα τροχαία ατυχήματα, θα στηρίξει την τουριστική και παραγωγική δραστηριότητα και θα ενώσει, με όρους ασφάλειας και αξιοπιστίας, τη μία άκρη του νησιού με την άλλη.

ΕΡ: Παραχώρηση Εγνατίας Οδού: Ποια είναι τα συγκεκριμένα οφέλη για το Δημόσιο και τους πολίτες από την παραχώρησή της; Πώς διασφαλίζεται η ποιότητα των υπηρεσιών και το ύψος των διοδίων;
ΑΠ: Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποτελεί μία στρατηγική θεσμική επιλογή που ανοίγει έναν νέο κύκλο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης ενός κρίσιμου εθνικού άξονα. Πρόκειται για μια υποδομή μήκους 658 χιλιομέτρων, μαζί με τρεις κάθετους άξονες, η οποία έχει κατασκευαστεί τμηματικά πριν από 15 έως και 20 χρόνια και απαιτεί πλέον βαριά και συστηματική συντήρηση. Το Δημόσιο, με τα δεδομένα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και τους δημοσιονομικούς περιορισμούς, δεν μπορεί να καλύψει ετήσιες ανάγκες συντήρησης ύψους 65 έως 70 εκατομμυρίων ευρώ, ούτε τις εκτεταμένες αναβαθμίσεις που απαιτούνται.
Μέσα από τη σύμβαση παραχώρησης, το Δημόσιο εξασφαλίζει άμεσο δημοσιονομικό όφελος περίπου 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο κατευθύνεται στην απομείωση του δημόσιου χρέους, ενώ ταυτόχρονα μεταφέρει το κόστος συντήρησης, αναβάθμισης και λειτουργίας στον παραχωρησιούχο για χρονικό ορίζοντα 35 ετών. Ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει συγκεκριμένες και δεσμευτικές υποχρεώσεις: εκτεταμένη αναβάθμιση σηράγγων στην υψηλότερη τεχνική κατηγορία, παρεμβάσεις σε γέφυρες και οδόστρωμα, εκσυγχρονισμό των συστημάτων διοδίων και κατασκευή 16 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων και 12 Χώρων Αναψυχής, ώστε η Εγνατία να λειτουργεί ως σύγχρονος ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος.
Σε ό,τι αφορά τα διόδια, διασφαλίζεται η συνέχιση ενός πλαισίου απαλλαγών για τις τοπικές μετακινήσεις, ιδίως για κατοίκους όμορων περιοχών, με δυνατότητα παράτασης των απαλλαγών με εντολή του Δημοσίου. Η φιλοσοφία τής παραχώρησης είναι δίκαιη και ευρωπαϊκή: οι διερχόμενες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων συνεισφέρουν αναλογικά περισσότερο, ενώ προστατεύονται οι καθημερινές τοπικές μετακινήσεις.
Συνολικά, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποτυπώνει στην πράξη αυτό που είπαμε στον Προϋπολογισμό: ότι η ανάπτυξη δεν είναι αφηρημένη έννοια, αλλά περνά μέσα από υποδομές ασφαλείς, λειτουργικές και ανθεκτικές, που στηρίζουν την οικονομία, την περιφερειακή συνοχή και την καθημερινότητα των πολιτών, σήμερα και στο μέλλον.

ΑΠΕ-ΜΠΕ