Αρχική Blog Σελίδα 2

Θεσσαλονίκη: Αναβλήθηκε επ’ αόριστον η δίκη για τον θάνατο 33χρονου και 46χρονης αστυνομικού – Αποφυλακίζεται με όρους ο βασικός κατηγορούμενος

Αναβλήθηκε επ’ αόριστον η εκδίκαση της υπόθεσης για τον θάνατο του 33χρονου και της 46χρονης αστυνομικού, κοντά στον Άγιο Νικόλαο Χαλκιδικής. Η αστυνομικός είχε σπεύσει στο σημείο προκειμένου να επιληφθεί επεισοδίου, στο οποίο είχε εμπλακεί ο 33χρονος, όταν αμφότεροι παρασύρθηκαν από διερχόμενο όχημα.

Η δίκη ξεκίνησε το πρωί στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Θεσσαλονίκης, με την εξέταση αιτημάτων των συνηγόρων υπεράσπισης των δύο κατηγορουμένων. Μεταξύ άλλων τέθηκε ζήτημα ακυρότητας της διαδικασίας για δικονομικό λόγο –θέμα που οδήγησε τελικά στην αναβολή της δίκης.

Για την υπόθεση κατηγορούνται ένας 27χρονος κι ένας 63χρονος -ο πρώτος για ανθρωποκτονία με δόλο (κακούργημα) στην περίπτωση του 33χρονου και ο δεύτερος για ανθρωποκτονία από αμέλεια ως οδηγός του μικρού φορτηγού που παρέσυρε τα δύο θύματα (πλημμέλημα).

Μετά την αναβολή, το δικαστήριο έκανε δεκτό το αίτημα της υπεράσπισης του 27χρονου να αντικατασταθεί με όρους η προσωρινή του κράτηση (παρέμενε 14 μήνες προφυλακισμένος). Πιο συγκεκριμένα, αφέθηκε ελεύθερος με τους εξής περιοριστικούς όρους: ηλεκτρονική επιτήρηση (βραχιολάκι), απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, υποχρεωτική εμφάνιση δύο φορές τον μήνα στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής κατοικίας του και καταβολή χρηματικής εγγύησης ύψους 10.000 ευρώ. Υπό αυτές τις συνθήκες ο 27χρονος θα παραμείνει εκτός φυλακής μέχρι την εκ νέου εκδίκαση της υπόθεσης.

Για τον 63χρονο συγκατηγορούμενό του, το δικαστήριο αποφάσισε να διατηρηθεί ο περιοριστικός όρος που του είχε επιβληθεί.

Το περιστατικό διαδραματίστηκε τα ξημερώματα της 5ης Απριλίου 2025 στο 41ο χλμ. της επαρχιακής οδού Νέων Μουδανιών – Σάρτης, όπου, καταμεσής του δρόμου, ενεπλάκησαν σε επεισόδιο ο 27χρονος και ο 33χρονος, με αποτέλεσμα ο δεύτερος να πέσει αναίσθητος στο οδόστρωμα, να παρασυρθεί από το διερχόμενο φορτηγάκι και να χάσει τη ζωή του. Κατά την ίδια παράσυρση τραυματίστηκε σοβαρά η 46χρονη αστυνομικός, η οποία ως μέλος πληρώματος βρέθηκε στο σημείο για να εκτονωθεί η κατάσταση. Η 46χρονη, μητέρα τεσσάρων παιδιών, υπέκυψε τελικά δύο μήνες αργότερα, ύστερα από νοσηλεία.

Η ιατροδικαστική έκθεση που συντάχθηκε όσον αφορά το θάνατο του 33χρονου δημιούργησε νέα δεδομένα στη διερεύνηση των ποινικών ευθυνών του 27χρονου, καθώς ανάμεσα στα ευρήματα υπήρχε ένα χτύπημα στο πρόσωπο που πιθανολογήθηκε πως προήλθε από ένα μεγάλο δαχτυλίδι που φορούσε ο 27χρονος και φαίνεται να λειτούργησε ως σιδερογροθιά. Σύμφωνα με το παραπεμπτικό βούλευμα και αξιολογώντας τα ευρήματα της ιατροδικαστικής, ο θάνατος του 33χρονου φαίνεται να προήλθε τόσο από το συγκεκριμένο χτύπημα όσο και από την παράσυρση.

Υπό τις παραπάνω συνθήκες, ο εισαγγελέας πρωτοδικών Πολυγύρου είχε αναβαθμίσει την κατηγορία για τον 27χρονο, από το πλημμέλημα της επικίνδυνης σωματικής βλάβης (που ήταν η αρχική δίωξη) σε ανθρωποκτονία με δόλο.

Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα τιμήθηκε -παρουσία του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη- η μνήμη της άτυχης αστυνομικού Μαρίας Ζαφείρη με την ανέγερση μνημείου, ενώ το όνομά της δόθηκε στον δρόμο μπροστά από το Αστυνομικό Τμήμα Σιθωνίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Καύσωνας στην Ευρώπη: Τουλάχιστον 94 εκατομμύρια κάτοικοι θα αντιμετωπίσουν σήμερα θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών Κελσίου, σύμφωνα με ανάλυση του Γαλλικού Πρακτορείου

Τουλάχιστον 95 εκατομμύρια κάτοικοι στην Ευρώπη, οι περισσότεροι από τους οποίους στη Γαλλία και την Ισπανία, θα αντιμετωπίσουν κάποια στιγμή στη διάρκεια της σημερινής ημέρας θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών Κελσίου, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Γαλλικού Πρακτορείου.

Συνολικά περισσότεροι από 350 εκατομμύρια κάτοικοι στην Ευρώπη (πλην Τουρκίας), σχεδόν τα δύο τρίτα του συνολικού πληθυσμού της ηπείρου, θα αντιμετωπίσουν σήμερα μέγιστες θερμοκρασίες οι οποίες αναμένεται να ξεπεράσουν τους 30 βαθμούς Κελσίου.

Η ανάλυση αυτή βασίζεται σε προβλέψεις της γερμανικής μετεωρολογικής υπηρεσίας και στις προβολές που είχαν γίνει το 2025 για τον ευρωπαϊκό πληθυσμό από το Joint Research Center, σε συνδυασμό με τα στοιχεία της αυστριακής μη κυβερνητικής οργάνωσης Klimadashboard.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βουλή – Κυριάκος Πιερρακάκης: Δεν κάνουμε το ελάχιστο που μας υποχρεώνει ένα δικαστήριο. Κάνουμε το μέγιστο που μας επιβάλλει η πολιτική ευθύνη για τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη

«Παρεμβαίνουμε και λύνουμε προβλήματα. Δεν αφήνουμε προβλήματα να χρονίζουν. Δεν αφήνουμε αδικίες να διαιωνίζονται. Δεν αφήνουμε στρεβλώσεις να παγιώνονται» τόνισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο αλλά και την τροπολογία για τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη.

Ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι «υπάρχουν νομοσχέδια που ρυθμίζουν θέματα καθημερινής διοίκησης και υπάρχουν νομοσχέδια που αποτυπώνουν μια συνολική πολιτική αντίληψη για το πώς μπορεί να λειτουργεί η οικονομία, το κράτος και η ίδια η κοινωνία. Το νομοσχέδιο αυτό ανήκει στην δεύτερη κατηγορία γιατί πίσω από τις επιμέρους διατάξεις του υπάρχει μια ενιαία λογική της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι η οικονομική πολιτική οφείλει: Να μπορεί να λύνει εκκρεμότητες του παρελθόντος. Να στηρίζει όσους έχουν περισσότερο ανάγκη στο παρόν. Να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για περισσότερες και καλύτερες επενδύσεις. Να προστατεύει την νομιμότητα απέναντι σε φαινόμενα παραβατικότητας που διαβρώνουν την οικονομία, την κοινωνία και τραυματίζουν την κοινωνική συνοχή. Αυτά ακριβώς επιχειρούμε σήμερα».

Για την τροπολογία

Σχετικά με την τροπολογία για τα δάνεια Κατσέλη, ο υπουργός είπε ότι ο νόμος αυτός ψηφίστηκε το 2010 σε μια εξαιρετικά δύσκολη ιστορική συγκυρία, στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης, με στόχο να προστατεύσει νοικοκυριά που βρέθηκαν σε πραγματική αδυναμία. Και λέω «με στόχο», γιατί δεν θέλω να αμφισβητήσω την πρόθεση. Αλλά, τελικά ο νόμος Κατσέλη ούτε προστάτευσε με την απαιτούμενη αποτελεσματικότητα όλους όσοι πραγματικά είχαν ανάγκη, ούτε απέτρεψε την κατάχρηση του πλαισίου από στρατηγικούς κακοπληρωτές που βρήκαν χώρο να «κρυφτούν» πίσω από πολυετείς δικαστικές καθυστερήσεις».

Έτσι είπε ο κ. Πιερρακάκης «χιλιάδες υποθέσεις οδηγήθηκαν στα δικαστήρια. Χιλιάδες οικογένειες εγκλωβίστηκαν σε μακρόχρονες διαδικασίες. Και τελικά διαμορφώθηκε ένα τοπίο αβεβαιότητας, ασάφειας και αντιφατικών ερμηνειών. Και ίσως το πιο αποκαλυπτικό στοιχείο είναι αυτό: Οι μισές αιτήσεις απορρίφθηκαν από τα δικαστήρια. Σχεδόν μία στις δύο αιτήσεις δεν πληρούσε τελικά τις προϋποθέσεις προστασίας. Με άλλα λόγια, ένα πλαίσιο που θεσπίστηκε για να προστατεύσει τους ευάλωτους κατέληξε σε πολλές περιπτώσεις να θολώνει τα όρια ανάμεσα στην πραγματική αδυναμία και τη στρατηγική αθέτηση».

Ο υπουργός είπε πως «το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, που υπερασπίστηκαν αυτό το πλαίσιο, κληροδότησαν στη χώρα μια βραδυφλεγή βόμβα. Παρήγαγε διαρκώς αβεβαιότητα» Σε αντίθεση με αυτό «η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε να μην μεταθέσει ξανά το πρόβλημα στο μέλλον. Να μην κρυφτεί πίσω από νομικές ερμηνείες και να δώσει μια οριστική λύση στο πρόβλημα. Η απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου έδωσε μια κρίσιμη νομική κατεύθυνση ως προς τον τρόπο υπολογισμού των τόκων. Εμείς, όμως, δεν μένουμε εκεί. Νομοθετούμε καθολική εφαρμογή και δίνουμε λύση για όλους όσοι έχουν ενεργές ρυθμίσεις, χωρίς νέα δικαστήρια, χωρίς νέες προσφυγές, χωρίς νέα ταλαιπωρία.

Περισσότεροι από 100.000 συμπολίτες μας θα δουν άμεσα τη δόση τους να μειώνεται ραγδαία, σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και κατά περίπου 300 ευρώ τον μήνα. Πραγματική ανάσα για κάθε νοικοκυριό και μεγαλύτερη Δικαιοσύνη στην πράξη. Αλλά δεν σταματήσαμε εκεί. Προχωρήσαμε συνειδητά, πέρα και πάνω από όσα όριζε η ίδια η απόφαση, γιατί θεωρήσαμε ότι η πολιτική ευθύνη δεν εξαντλείται στη στενή νομική συμμόρφωση. Και αυτό πρέπει να ειπωθεί, χωρίς περιστροφές».

 Η κυβέρνηση, υπογράμμισέ ο υπουργός, « δεν ήταν υποχρεωμένη να θεσμοθετήσει αναδρομικότητα. Θα μπορούσαμε να περιοριστούμε στην εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού από σήμερα και μετά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ζήτημα λύνεται μόνο για το μέλλον. Δεν το κάναμε. Επιλέξαμε να πάμε πολύ πιο πέρα. Επιλέξαμε να αναγνωρίσουμε ότι όσοι όλα αυτά τα χρόνια παρέμειναν συνεπείς και κατέβαλαν περισσότερα από όσα τελικά όφειλαν, δικαιούνται ουσιαστικής αποκατάστασης. Τα υπερβάλλοντα ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί , αναγνωρίζονται ως αποπληρωμή κεφαλαίου, μειώνοντας το υπόλοιπο της οφειλής και περιορίζοντας τη διάρκεια της. Αυτό σημαίνει μικρότερη δόση – ταχύτερη αποπληρωμή. Δεν κάνουμε το ελάχιστο που μας υποχρεώνει ένα δικαστήριο. Κάνουμε το μέγιστο που μας επιβάλλει η πολιτική ευθύνη».

Το συνολικό κόστος της ρύθμισης, είπε ο υπουργός «ανέρχεται σε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ. Περίπου 500 εκατομμύρια αφορούν τη μελλοντική ελάφρυνση των δανειοληπτών και περίπου 200 εκατομμύρια την αναδρομική αποκατάσταση για ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί. Και θέλω να είμαι απολύτως σαφής. Το βάρος αυτό δεν μετακυλίεται μονομερώς στους φορολογούμενους. Θα το επωμιστούν τόσο οι τράπεζες όσο και το σχήμα κρατικών εγγυήσεων «Ηρακλής», ανάλογα με τα ποσά που έχει εισπράξει κάθε πλευρά. Επίσης, με την  ίδια ρύθμιση, αποσαφηνίζουμε ότι οι ρυθμίσεις που έχουν συναφθεί μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού δεν επηρεάζονται από την παρούσα διάταξη. Οι όροι των ρυθμίσεων παραμένουν σταθεροί και, κυρίως, τα επιτόκια δεν αλλάζουν. Αυτό σημαίνει ότι δίνουμε ουσιαστική ανακούφιση στους δανειολήπτες , χωρίς ωστόσο να δημιουργούμε νέες αβεβαιότητες»

Ο κ. Πιερρακάκης σχολιάζοντας τις τοποθετήσεις της Αντιπολίτευσης μίλησε για «εύκολες καταγγελίες, μεγάλες δηλώσεις. Υπάρχει όμως μια ειρωνεία. Κάποιοι εμφανίστηκαν ως αυτόκλητοι υπερασπιστές των δανειοληπτών ζητώντας τελικά λιγότερα από αυτά που φέρνει σήμερα η κυβέρνηση. Μιλούσαν μόνο για εφαρμογή της απόφασης. Εμείς φέρνουμε καθολικότητα. Μιλούσαν θολά για αποκατάσταση. Εμείς φέρνουμε αναδρομικότητα. Κάποιοι είδαν στην αγωνία των δανειοληπτών μια ευκαιρία πολιτικής εκμετάλλευσης. Εμείς είδαμε μια υποχρέωση πολιτικής ευθύνης. Και αυτό είναι που τελικά κρίνει μια κυβέρνηση: Ποιος μπορεί να παίρνει σύνθετα, χρονίζοντα προβλήματα και να τα μετατρέπει σε καθαρές, σταθερές και εφαρμόσιμες λύσεις».

Ιδιωτικό Χρέος

Ο υπουργός μιλώντας για το πρόβλημα του Ιδιωτικού Χρέους ανέφερε πως «εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο δύσκολες κληρονομιές της κρίσης. Και όταν μιλάμε για ιδιωτικό χρέος, στην πραγματικότητα μιλάμε για μια οικογένεια που δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, για έναν επαγγελματία που προσπαθεί να κρατήσει όρθια την επιχείρησή του, για έναν πολίτη που δεν ζητά προνόμια αλλά μια δίκαιη δεύτερη ευκαιρία». Επισήμανε ότι «το  ιδιωτικό χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ μειώθηκε στο 94,1% το 2024, με την Ελλάδα πλέον να βρίσκεται κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι στο 121,4 % .

Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια στις ελληνικές τράπεζες έχουν μειωθεί δραστικά. Από περίπου 40% του χαρτοφυλακίου δανείων το 2019, σήμερα βρίσκονται κάτω από το 3%, δηλαδή σε επίπεδα συγκρίσιμα πλέον με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Μέσω του εξωδικαστικού έχουν ήδη επιτευχθεί περισσότερες από 62.000 ρυθμίσεις, ύψους άνω των 19 δισεκατομμυρίων ευρώ. Σε σύγκριση με το 2022 οι επιδόσεις του εξωδικαστικού έχουν αυξηθεί κατά 700%. Ο εξυπηρετούμενος δανεισμός είναι υπερδιπλάσιος του μη-εξυπηρετούμενου (179,2 δις ευρώ και 72,6 δις ευρώ αντίστοιχα)». Σημείωσε ωστόσο  ότι « ακόμη κι αν ένας μόνο πολίτης παραμένει εγκλωβισμένος, η ευθύνη μας παραμένει. Γι’ αυτό, με το νομοσχέδιο που σήμερα ψηφίζουμε, ενισχύουμε αποφασιστικά όλα τα εργαλεία διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους. Μειώνουμε το όριο ένταξης στον εξωδικαστικό από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ, ανοίγοντας την πρόσβαση σε περίπου ένα εκατομμύριο συμπολίτες μας.

Θεσπίζουμε δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία σε έως 72 δόσεις. Αυξάνουμε το ακατάσχετο όριο από τα 1.250 στα 1.600 ευρώ. Παράλληλα, ενισχύουμε ουσιαστικά την προστασία της κύριας κατοικίας μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού. Ο εξωδικαστικός δίνει πλέον στον δανειολήπτη μια καθαρή και ρεαλιστική επιλογή: Μπορεί να προστατεύσει την πρώτη κατοικία του, ρευστοποιώντας τα υπόλοιπα περιουσιακά του στοιχεία, ώστε να επιτύχει μεγαλύτερο κούρεμα και χαμηλότερες δόσεις. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνονται ουσιαστικά οι πιθανότητες να διατηρήσει το σπίτι του και να καταστήσει τη ρύθμισή του πραγματικά βιώσιμη» και κατέληξε ότι «με  όλες αυτές τις παρεμβάσεις χτίζουμε ένα συνεκτικό πλέγμα προστασίας. Ένα πλαίσιο που δίνει δεύτερες ευκαιρίες, προστατεύει την κατοικία και επιβραβεύει τη συνέπεια».

Η οικονομική πολιτική, είπε ο υπουργός, «δεν κρίνεται μόνο από το πώς διαχειρίζεται τις εκκρεμότητες του παρελθόντος. Κρίνεται και από το πώς απαντά στις πιέσεις του παρόντος. Και σήμερα οι πιέσεις αυτές είναι απολύτως πραγματικές» από τον πόλεμο της Μέσης Ανατολής που γνωρίζουμε πολύ καλά πώς μεταφράζεται αυτή η πίεση στην καθημερινότητα του πολίτη. Έχει επίπτωση στο κόστος των καυσίμων, στο ράφι του σούπερ μάρκετ και τελικά στο διαθέσιμο εισόδημα μιας οικογένειας στο τέλος του μήνα. Γι’ αυτό οφείλουμε να παρεμβαίνουμε έγκαιρα και στοχευμένα, ώστε η πρόοδος της οικονομίας να επιστρέφει στην κοινωνία. Και σε αυτή τη λογική θεσπίζουμε την οικονομική ενίσχυση των 150 ευρώ για κάθε παιδί , μια παρέμβαση που αφορά περίπου 975.000 οικογένειες και περισσότερους από 3,3 εκατομμύρια συμπολίτες μας. Ενισχύουμε περαιτέρω τη στήριξη προς τους συνταξιούχους, αυξάνοντας τη μόνιμη ετήσια ενίσχυση από 250 σε 300 ευρώ και διευρύνοντας τα εισοδηματικά κριτήρια, ώστε περίπου το 85% των συνταξιούχων να λαμβάνει πλέον αυτή τη στήριξη».

Για το στεγαστικό πρόβλημα, ο κ. Πιερρακάκης είπε πως «για  χιλιάδες νέους και οικογένειες, το ενοίκιο έχει εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα βάρη της καθημερινότητας. Γι’ αυτό διευρύνουμε σημαντικά τα κριτήρια επιστροφής ενός ενοικίου κάθε χρόνο, επεκτείνοντας την κάλυψη του μέτρου σε περίπου 887.000 νοικοκυριά. Παράλληλα, λαμβάνουμε ειδική μέριμνα για δημόσιους λειτουργούς που υπηρετούν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους , ανθρώπους που στηρίζουν καθημερινά κρίσιμες λειτουργίες του κράτους και κρατούν όρθιο τον δημόσιο μηχανισμό σε κάθε γωνιά της χώρας».

Όλες οι  παρεμβάσεις της Κυβέρνησης είπε ο υπουργός  «έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Ότι για  να μπορεί ένα κράτος να στηρίζει διαρκώς την κοινωνία του, πρέπει η οικονομία του να παράγει περισσότερο πλούτο. Δεν μπορεί να υπάρξει ισχυρό κοινωνικό κράτος χωρίς ισχυρή παραγωγική βάση. Γι’ αυτό το νομοσχέδιο δεν αφορά μόνο την ανακούφιση από τα βάρη του παρόντος. Αφορά και τη δημιουργία των προϋποθέσεων για μεγαλύτερη ευημερία στο μέλλον».

Αλλάζουμε παραγωγικό μοντέλο

Η Ελλάδα, πρόσθεσε  «τα τελευταία χρόνια αλλάζει σταδιακά παραγωγικό μοντέλο. Οι δείκτες αποτυπώνουν μια βαθύτερη μεταβολή. Δείχνουν ότι η ελληνική οικονομία γίνεται πιο παραγωγική, πιο εξωστρεφής, πιο ανταγωνιστική. Και αν θέλουμε να επιταχύνουμε αυτή τη μετάβαση, χρειαζόμαστε περισσότερες επενδύσεις, περισσότερα παραγωγικά κεφάλαια και περισσότερη χρηματοδότηση για επιχειρήσεις που θέλουν να αναπτυχθούν, να καινοτομήσουν και να δημιουργήσουν καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Αυτό ακριβώς υπηρετούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου για τα επενδυτικά κεφάλαια. Καθώς με το παρόν νομοσχέδιο διαμορφώνουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό πλαίσιο για τη διαχείριση εναλλακτικών επενδύσεων, με στόχο να προσελκύσουμε στην Αθήνα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια, διαχειριστές και υψηλής εξειδίκευσης στελέχη.

Αυτό που προσφέρουμε είναι νομική βεβαιότητα, σταθερότητα και καθαροί κανόνες. Ξεκαθαρίζουμε ότι τα ξένα funds και οι μητρικές εταιρείες τους συνεχίζουν να φορολογούνται εκεί όπου είναι εγκατεστημένα, ενώ κάθε πραγματική οικονομική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στην Ελλάδα (γραφεία, υπηρεσίες, μισθοί, εταιρικά κέρδη και ΦΠΑ ) φορολογείται πλήρως εδώ. Με άλλα λόγια, δημιουργούμε ένα πλαίσιο που προσελκύει κεφάλαια χωρίς να διαβρώνει τη φορολογική βάση της χώρας. Και το όφελος για την Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερο από τα άμεσα φορολογικά έσοδα. Ένας ισχυρός κόμβος διαχείρισης επενδύσεων στην Αθήνα σημαίνει νέες, καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, μεταφορά τεχνογνωσίας και ανάπτυξη ενός ολόκληρου οικοσυστήματος υψηλής προστιθέμενης αξίας. Δεν θέλουμε η Ελλάδα να είναι απλώς τόπος κατανάλωσης κεφαλαίων. Θέλουμε να γίνει τόπος διαχείρισης κεφαλαίων. Τόπος λήψης αποφάσεων. Τόπος παραγωγής οικονομικής αξίας. Και αυτό ακριβώς υπηρετεί η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση».

Ο υπουργός, έδωσε μεταξύ άλλων έμφαση στις διατάξεις της πάταξης της παράνομης οικονομικής δραστηριότητας και του τζόγου και κατέληξε ότι το νήμα που ενώνει όλα τα άρθρα του νομοσχεδίου είναι ότι «δεν αφήνουμε προβλήματα να χρονίζουν. Δεν αφήνουμε αδικίες να διαιωνίζονται. Δεν αφήνουμε στρεβλώσεις να παγιώνονται. Παρεμβαίνουμε, λύνουμε, διορθώνουμε. Αυτή είναι η ουσία της πολιτικής της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Να μη μένουμε παρατηρητές απέναντι στα δύσκολα, αλλά να αναλαμβάνουμε την ευθύνη της λύσης. Αυτό είναι το χρέος μας. Αυτή είναι η ευθύνη μας. Και αυτή την ευθύνη υπηρετούμε σήμερα».

ΦΩΤΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Δίωξη για απόπειρα ανθρωποκτονίας στην 29χρονη για την αιματηρή επίθεση στον 24χρονο σύντροφό της

Δίωξη για απόπειρα ανθρωποκτονίας και παράβαση του νόμου περί όπλων άσκησε η εισαγγελέας στην 29χρονη που κατηγορείται για την αιματηρή επίθεση σε βάρος του 24χρονου συντρόφου της, στην Άνω Πόλη Θεσσαλονίκης.

Η 29χρονη κατηγορούμενη, υπήκοος Ρουμανίας, παραπέμφθηκε να απολογηθεί στον 7ο τακτικό ανακριτή Θεσσαλονίκης και μέχρι τότε παραμένει υπό κράτηση. Σύμφωνα με την Αστυνομία, το επεισόδιο εκτυλίχθηκε χθες, γύρω στις 10 το πρωί, σε διαμέρισμα ημιωρόφου, όταν, ύστερα από καβγά, η γυναίκα επιτέθηκε στον 24χρονο, χρησιμοποιώντας δύο μαχαίρια.

Από την επίθεση, ο 24χρονος (ημεδαπός) υπέστη τραύματα στον πνεύμονα, στην κάτω κοιλιακή χώρα και στο χέρι. Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ τον μετέφερε στο Νοσοκομείο Παπανικολάου, όπου υποβλήθηκε σε επέμβαση για την αντιμετώπιση των τραυμάτων του και παραμένει σε νοσηλεία. Τα δύο μαχαίρια κατασχέθηκαν, ενώ έχει παραγγελθεί η διενέργεια ιατροδικαστικής εξέτασης, προκειμένου να περιληφθεί στη δικογραφία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Πώς δρούσε η εγκληματική οργάνωση που έκανε ρευματοκλοπή, ζημιώνοντας με πάνω από 9 εκατ. ευρώ τον ΔΕΔΔΗΕ – Πέντε συλλήψεις

Από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση που φέρεται να έχει προκαλέσει συνολική ζημία άνω των 9 εκατομμυρίων ευρώ από εκτεταμένες ρευματοκλοπές και παράνομες παρεμβάσεις σε μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ, σε μεγάλο μέρος της ελληνικής επικράτειας, χρησιμοποιώντας -σε κάποιες περιπτώσεις- παγκοσμίως πρωτότυπη μεθοδολογία.

Για την υπόθεση συνελήφθησαν πέντε άτομα, εκ των οποίων τρία βασικά μέλη της οργάνωσης, έπειτα από μεγάλη αστυνομική επιχείρηση, που πραγματοποιήθηκε, χθες το πρωί, στη Θεσσαλονίκη. Σε βάρος τους καθώς και σε βάρος ακόμη 101 φυσικών και νομικών προσώπων, σχηματίσθηκε δικογραφία -κατά περίπτωση- για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές, απάτες, κλοπές, παρακώλυση λειτουργίας πληροφοριακών συστημάτων και διακεκριμένες φθορές ψηφιακών δεδομένων, κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση, καθώς και παράβαση του νόμου περί όπλων.

Πολυετής δράση από το 2017

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αστυνομίας, κατόπιν πολύμηνης, μεθοδικής και επισταμένης έρευνας, σε συνεργασία με τα αρμόδια Τμήματα του ΔΕΔΔΗΕ, προέκυψε ότι τα τρία βασικά μέλη της οργάνωσης είχαν συγκροτήσει, τουλάχιστον από το 2017, δομημένη και με διαρκή δράση εγκληματική ομάδα, με σκοπό την κατ’ επάγγελμα, με την ίδια ή διαφορετική σύνθεση κάθε φορά, τέλεση παράνομων επεμβάσεων σε αναλογικούς και ψηφιακούς μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ σε σειρά περιοχών της χώρας και την αποκόμιση παράνομου περιουσιακού οφέλους (Αττική, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Κιλκίς, Χαλκιδική, Καβάλα, Πέλλα, Ημαθία, Πιερία, Έβρο, Ξάνθη, Λάρισα, Τρίκαλα και Ηλεία).

Οι παράνομες επεμβάσεις πραγματοποιούνταν, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, κατόπιν αιτήματος φυσικών και νομικών προσώπων που ήταν συμβεβλημένοι χρήστες των παροχών ηλεκτρικής ενέργειας. Σκοπός των παρεμβάσεων φαίνεται πως ήταν η μείωση της καταγραφόμενης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας έναντι της πραγματικής, με αποτέλεσμα τη διενέργεια ρευματοκλοπών μεγάλης κλίμακας προς όφελος των χρηστών, αλλά και της ίδιας της εγκληματικής οργάνωσης.

Τα μέλη της οργάνωσης είχαν αναπτύξει συγκεκριμένο τρόπο δράσης, ο οποίος διαφοροποιούνταν ανάλογα με τον τύπο του μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας, στον οποίο πραγματοποιούσαν την παράνομη επέμβαση. Πιο αναλυτικά, στους αναλογικούς μετρητές πραγματοποιούσαν κάθε είδους αυθαιρεσία, όπως παρέμβαση μέσω γεφυρών, διακλαδώσεων, επεμβάσεων σε πηνία, παραβίασης σφραγίδων, απομονώσεων καλωδίων- πηνίων τάσεως κ.ά., επιτυγχάνοντας σημαντική μείωση της καταγραφόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, έναντι αυτής που πραγματικά καταναλωνόταν.

«Εξελιγμένο λογισμικό»

Ακόμη πιο εξελιγμένη και μοναδική παγκοσμίως μεθοδολογία, σύμφωνα με την Αστυνομία, ακολουθούσαν στους ψηφιακούς μετρητές τύπου EDMIATLAS. Ειδικότερα, χρησιμοποιούσαν εξειδικευμένο παράνομο λογισμικό (firmware), το οποίο εγκαθιστούσαν στο σώμα του μετρητή με τη χρήση ειδικής οπτικής κεφαλής. Με τον τρόπο αυτό, αποκτούσαν παράνομη πρόσβαση στο λογισμικό του μετρητή και στο πληροφοριακό σύστημα τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ, μέσω του οποίου αποστέλλονταν διαδικτυακά τα δεδομένα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Στη συνέχεια, εισήγαγαν στο λογισμικό του μετρητή ειδικούς συντελεστές κλίμακας και χρονικές παραμέτρους εφαρμογής, με τους οποίους προκαθόριζαν το ποσοστό μείωσης της καταγραφόμενης κατανάλωσης και το χρονικό διάστημα εφαρμογής της παραποίησης, με αποτέλεσμα να αλλοιώνονται τα στοιχεία κατανάλωσης που καταγράφονταν και μεταδίδονταν στο κέντρο τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ.

Η μακροχρόνια χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού είχε ως αποτέλεσμα τη διαρκή αλλοίωση των αποστελλόμενων δεδομένων και τη διατάραξη της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ. Παράλληλα, οι παρεμβάσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η πρόσβαση των αρμόδιων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ στα πραγματικά δεδομένα της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλωνόταν από τις επηρεαζόμενες παροχές.

Σε πολλές περιπτώσεις οι παρεμβάσεις είχαν περιοδικό χαρακτήρα, καθώς τα μέλη της οργάνωσης επανέρχονταν ανά μήνα, τρίμηνο ή εξάμηνο, προκειμένου να ανανεώνουν τους συντελεστές κλίμακας και τις λοιπές παραμέτρους που επηρέαζαν τη μείωση της καταγραφόμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Η πρακτική αυτή προσέδιδε στη δράση τους χαρακτηριστικά «συνδρομητικής υπηρεσίας», εξασφαλίζοντας συνεχή ροή παράνομων εσόδων.

Μάλιστα, τα μέλη της οργάνωσης φέρονται να είχαν αναπτύξει και δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου στοιχείων των παροχών ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που τους επέτρεπε να παρακολουθούν στοιχεία κατανάλωσης, ενεργοποιήσεις και απενεργοποιήσεις μετρητών και λοιπά τεχνικά δεδομένα των παροχών στις οποίες είχαν παρέμβει. Σε συνολικά 88 ψηφιακούς μετρητές διαπιστώθηκαν παρεμβάσεις με τη χρήση του προαναφερόμενου παράνομου λογισμικού.

Διεθνής πρωτοτυπία

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατασκευαστής των συγκεκριμένων μετρητών -όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Αστυνομίας- χαρακτήρισε τις επεμβάσεις ως το πλέον εξεζητημένο περιστατικό που έχει εντοπισθεί διεθνώς σε περισσότερους από δύο εκατομμύρια μετρητές του ίδιου τύπου που λειτουργούν παγκοσμίως. Λόγω της πρωτοτυπίας και της τεχνικής πολυπλοκότητας του λογισμικού που χρησιμοποιήθηκε, αναπτύχθηκε ειδικό εργαλείο διάγνωσης για την ανίχνευση των συγκεκριμένων παρεμβάσεων.

Κατά την έρευνα διαπιστώθηκε επίσης ότι η οργάνωση δεν περιοριζόταν αποκλειστικά σε περιπτώσεις ρευματοκλοπής. Ειδικότερα, σε δύο περιπτώσεις φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων διαπιστώθηκαν παράνομες επεμβάσεις, με σκοπό όχι τη μείωση της καταγραφόμενης κατανάλωσης, αλλά την τεχνητή αύξηση της εμφανιζόμενης ως παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο την παράνομη οικονομική ωφέλεια των εμπλεκομένων.

Δομή και ρόλο στην οργάνωση

Για να πετύχουν τον σκοπό τους, τα μέλη της οργάνωσης διέθεταν σαφώς καθορισμένους και διακριτούς ρόλους, που κατά την ΕΛ.ΑΣ, ήταν οι εξής:

– 52χρονος: είχε συντονιστικό ρόλο, παρέχοντας κατευθύνσεις στα λοιπά μέλη όσον αφορά τις αυθαίρετες – παράνομες παρεμβάσεις στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και τον ρόλο του φυσικού αυτουργού, ιδίως όταν επρόκειτο για ψηφιακούς μετρητές, ενώ καθόριζε το ύψος της αμοιβής που εισέπρατταν από τους καταναλωτές για λογαριασμό και προς όφελος των οποίων πραγματοποιούνταν,

 – 40χρονος: είχε κυρίως επιχειρησιακό ρόλο κατά την τέλεση των αξιόποινων πράξεων και ήταν επιφορτισμένος με την πραγματοποίηση των παράνομων παρεμβάσεων στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας ενώ επικουρικά και -κατά περίπτωση- αναλάμβανε ρόλο ενδιάμεσου, μεταφέροντας εντολές και κατευθύνσεις του 52χρονου προς μέλη που αναλάμβαναν την τέλεση παράνομων παρεμβάσεων σε μετρητές,

– 43χρονος: είχε καθαρά επιχειρησιακό ρόλο κατά την τέλεση των αξιόποινων πράξεων και ήταν επιφορτισμένος με την τέλεση των παράνομων παρεμβάσεων στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας και την παραλαβή των αμοιβών από τους καταναλωτές.

Εύρος υποθέσεων και εμπλεκόμενες επιχειρήσεις

Όπως προέκυψε, σημαντικός αριθμός των εμπλεκόμενων παροχών αφορούσε επιχειρήσεις υψηλής ενεργειακής κατανάλωσης, όπως πρατήρια υγρών καυσίμων, επιχειρήσεις εστίασης, ίντερνετ καφέ, βιομηχανικές μονάδες συσκευασίας κρεάτων, τροφίμων και γάλακτος, καθώς και ελαιοτριβεία. Σε πλήθος περιπτώσεων διαπιστώθηκε κοινό ιδιοκτησιακό ή συγγενικό υπόβαθρο μεταξύ των εμπλεκόμενων προσώπων και επιχειρήσεων, καθώς και χρονική αλληλουχία των παράνομων παρεμβάσεων. Σε αρκετές, μάλιστα, από τις εν λόγω περιπτώσεις, η ζημία που προκλήθηκε από τη μη καταγραφείσα ηλεκτρική ενέργεια υπερέβαινε τις 100.000 ευρώ ανά παροχή.

Σύμφωνα με την έρευνα, μέχρι σήμερα έχουν διαπιστωθεί 606 παράνομες παρεμβάσεις σε μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας, που αφορούν 103 περιπτώσεις ρευματοκλοπών, με τη συνολική οικονομική ζημία να ανέρχεται σε 9.163.354 ευρώ. Επίσης, εντοπίστηκαν δύο περιπτώσεις φερόμενης απάτης μέσω της παράνομης αύξησης της εμφαινόμενης ως παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, η ακριβής οικονομική διάσταση των οποίων εξακολουθεί να διερευνάται. Από τις ανωτέρω παράνομες δραστηριότητες εκτιμάται ότι η εγκληματική οργάνωση αποκόμισε τουλάχιστον 371.000 ευρώ.

Κατασχέσεις από την αστυνομική επιχείρηση

Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης πραγματοποιήθηκαν έρευνες σε οικίες, οχήματα και επαγγελματικούς χώρους όπου -μεταξύ άλλων- βρέθηκαν και κατασχέθηκαν: περίστροφο, 9 mm, κρότου αερίου με χοάνη εκτόξευσης φωτοβολίδων, δύο δέκτες σημάτων τηλεχειρισμού δι’ ακουστικής συχνότητας (ιδιοκτησίας της ΔΕΗ) που χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του νυκτερινού (μειωμένου) τιμολογίου, τον έλεγχο ηλεκτρικών φορτίων και την λήψη εντολών σε μετρητές χωρίς να απαιτείται επίσκεψη από συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ.

Ακόμη, κατασχέθηκαν 417 τεμάχια στρογγυλών μολυβοσφραγίδων σφράγισης μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ, 574 τεμάχια ορθογώνιων μολυβοσφραγίδων σφράγισης, ακανθώδες σύρμα, μικρής διαμέτρου, το οποίο χρησιμοποιείται για το δέσιμο μολυβοσφραγίδων μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ, πρέσα εντύπωσης κωδικών μολυβοσφραγίδων, μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. με μήτρες, πέντε μήτρες διαφορετικών κωδικών μολυβοσφραγίδων, μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ, πρέσα ακροδεκτών καλωδίων μετρητών, χρώματος κίτρινου-ασημί με μαύρες χειρολαβές, πρέσα σφραγίδων καλύμματος μετρητή, χρώματος ασημί-μαύρου με κόκκινες λαβές, καρούλι ακανθώδες σύρμα σφράγισης μολυβδοσφραγίδων, 42 μολυβδοσφραγίδες, ηλεκτρολογικό πολύμετρο, ηλεκτρολογική αμπεροτσιμπίδα με ακροδέκτες, ηλεκτρονικό σετ κατασκευής καλωδίων και βυσμάτων Ethernet, καλώδιο θύρας COM (σειριακή) σε USB, φορητή μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών συσκευών με εξωτερική τροφοδοσία – μπαταρία, οπτική κεφαλή υπερύθρων, το χρηματικό ποσό των 24.970 ευρώ κ.ά.

Αυτόφωρες περιπτώσεις ρευματοκλοπής

Επιπλέον, στο πλαίσιο των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν από συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ σε παροχές ηλεκτρικής ενέργειας, καταστήματα και επιχειρήσεις που εξετάστηκαν κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης, εντοπίστηκαν δύο αυτόφωρες περιπτώσεις ρευματοκλοπής, για τις οποίες συνελήφθησαν αντίστοιχα οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι – ιδιοκτήτες των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων.

Ειδικότερα, στη μία περίπτωση, προέκυψε ότι παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που είχε διακοπεί από το έτος 2019 είχε επανασυνδεθεί αυθαίρετα και χρησιμοποιούνταν για την ηλεκτροδότηση επιχειρήσεων, με την υπολογισθείσα ζημία να ανέρχεται σε -65.775- ευρώ, ενώ στη δεύτερη περίπτωση διαπιστώθηκε παράνομη γεφύρωση τριφασικού μετρητή επιχείρησης, με αποτέλεσμα τη μη καταγραφή -6.532- kWh ηλεκτρικής ενέργειας και οικονομική ζημία ύψους -4.401- ευρώ. Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους, οδηγούνται στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυρ. Μητσοτάκης για νόμο Κατσέλη: Κλείνουμε μία εκκρεμότητα η οποία έρχεται από το παρελθόν με σεβασμό προς τους έντιμους δανειολήπτες

Με μία αναφορά στις διεθνείς εξελίξεις «οι οποίες προφανώς συνδέονται και με την πορεία της εθνικής οικονομίας», ξεκίνησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την εισαγωγική τοποθτέτησή του κατά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Τασούλα στο Προεδρικό Μέγαρο, στο πλαίσιο των τακτικών μηνιαίων ενημερώσεων.

«Εκφράζω και πάλι την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι φαίνεται να υπάρχει μια καταρχάς συμφωνία ειρήνης μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν, και εκφράζω βέβαια την ευχή μου ότι δεν θα έχουμε πρόσθετες αναταράξεις τους επόμενους μήνες, έτσι ώστε να αποκατασταθεί πλήρως η ελευθερία της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ και να υπάρξει πια και μια κανονικοποίηση στις διεθνείς αγορές ενέργειας. Η πρόσφατη νέα αύξηση του πληθωρισμού, που είδαμε και στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην άνοδο των τιμών του πετρελαίου. Οι τιμές έχουν αποκλιμακωθεί σημαντικά και αρχίζουμε πια να βλέπουμε και το αποτέλεσμα αυτής της αποκλιμάκωσης στις τιμές τόσο της βενζίνης όσο και του ντίζελ, κάτι το οποίο μας κάνει συγκρατημένα αισιόδοξους ότι θα επανέλθουμε στα ζητήματα τουλάχιστον των καυσίμων σε μια λογική κανονικότητας.

Από κει και πέρα όμως, κύριε Πρόεδρε, προφανώς το χρέος της ελληνικής κυβέρνησης είναι να στηρίζει την ελληνική οικονομία, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη εδώ και πολύ καιρό με παρατεταμένες αυξήσεις στις τιμές βασικών προϊόντων. Είναι κάτι το οποίο ξεκίνησε μετά τον covid και είναι κάτι το οποίο αντιμετωπίζουν όλες οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών. Η διαφορά με την Ελλάδα είναι ότι εμείς, τουλάχιστον επειδή η οικονομία πηγαίνει καλά, έχουμε τη δυνατότητα από το πλεόνασμα της απόδοσης της οικονομίας να στηρίζουμε την κοινωνία με στοχευμένα μέτρα.

Σήμερα, όπως ξέρατε, ψηφίζεται στην Βουλή ένα σημαντικό νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει και μέτρα στήριξης της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στην ακρίβεια. Αναφέρω ενδεικτικά τα 150 ευρώ για κάθε παιδί τα οποία θα καταβληθούν εντός των επόμενων εβδομάδων αλλά και την αύξηση της μόνιμης στήριξης που δίνουμε στους συνταξιούχους: από τα 250 στα 300 ευρώ που θα καταβληθεί τον μήνα Νοέμβριο.

Είμαστε σε θέση να μπορούμε να υλοποιούμε τέτοια μέτρα με δημοσιονομική ασφάλεια, ακριβώς επειδή η πορεία της οικονομίας μας είναι θετική κι επειδή η πολιτική μας της δημοσιονομικής πειθαρχίας έχει απτά αποτελέσματα. Επιστρέφουμε, λοιπόν, με απλά λόγια, το μέρισμα της συλλογικής ανάπτυξης πίσω στην κοινωνία, στο μέτρο πάντα να το τονίσω αυτό, των δυνατοτήτων μας. Όμως το νομοσχέδιο αυτό συμπεριλαμβάνει και μία ακόμα πολύ σημαντική διάταξη, η οποία αφορά μία εκκρεμότητα που μας έρχεται από το παρελθόν.

Αναφέρομαι στον νόμο Κατσέλη και στη συμμόρφωση της κυβέρνησης με την πρόσφατη δικαστική απόφαση, σε επίπεδο Αρείου Πάγου, για τον υπολογισμό των τόκων. Πιστεύω ότι η κυβέρνηση ξεπέρασε τις προσδοκίες οι οποίες είχαν καλλιεργηθεί και στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα με την απόφασή της, ότι δημιουργεί μία ασφάλεια δικαίου για όλους τους συνεπείς δανειολήπτες, εφαρμόζοντας και την αρχή της αναδρομικότητας. Αυτό σημαίνει ότι κεφάλαια τα οποία είχαν καταβληθεί θα συνυπολογίζονται πια έναντι του συνολικού ύψους του δανείου.

Οι δανειολήπτες θα δουν μία σημαντική μείωση της δόσης τους και με αυτόν τον τρόπο κλείνουμε, κύριε Πρόεδρε, μία εκκρεμότητα η οποία έρχεται από το παρελθόν με δικαιοσύνη και με σεβασμό προς τους έντιμους δανειολήπτες οι οποίοι με μεγάλη προσπάθεια προσπάθησαν να είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις προκειμένου να μπορέσουν, με αυτόν τον τρόπο, να σώσουν το σπίτι τους. Μία ακόμα παρατήρηση, κλείνοντας την εισαγωγική μου τοποθέτηση, κύριε Πρόεδρε, η οποία αφορά το συνολικό επίπεδο της δημόσιας συζήτησης γύρω από τα θέματα της οικονομίας. Η κυβέρνηση οφείλει να νομοθετεί και να λαμβάνει πρωτοβουλίες με γνώμονα την πραγματική κατάσταση των δημόσιων οικονομικών.

Γι’ αυτό και δεν υποσχόμαστε μέτρα τα οποία δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε και ζητούμε και από τους πολίτες να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και επιφυλακτικοί απέναντι σε ακοστολόγητες δεσμεύσεις οι οποίες μπορεί να ακούγονται μεν ευχάριστες, πλην όμως ξεπερνούν κατά πολύ τις αντοχές του προϋπολογισμού. Η χώρα πλήρωσε πολύ ακριβά την καλλιέργεια τέτοιων υπερβολικών προσδοκιών.

Θεωρώ ότι ένας από τους λόγους που υπάρχει μια καχυποψία απέναντι στο πολιτικό σύστημα έχει να κάνει και με το γεγονός ότι στο παρελθόν πολιτικές δυνάμεις έταξαν στους πολίτες πράγματα που προφανώς ήταν παντελώς αδύνατο να υλοποιήσουν και επειδή σιγά σιγά εισερχόμαστε και στον τελευταίο χρόνο της διακυβέρνησης είναι πολύ σημαντικό οι πολίτες να μπορούν να ξεχωρίζουν μεταξύ του τι είναι πραγματικά εφικτό και κοστολογημένο και τι συνιστά μια παροχή, μια επιταγή ουσιαστικά χωρίς αντίκρισμα», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βρετανία: Η χώρα ετοιμάζεται για καύσωνα ρεκόρ, με τις αρχές εκδίδουν σπάνιες ‘κόκκινες’ προειδοποιήσεις για τις καιρικές συνθήκες

Το Ηνωμένο Βασίλειο ετοιμάζεται για υψηλές θερμοκρασίες ρεκόρ, με τα σχολεία να προγραμματίζεται να μείνουν κλειστά και οι πολίτες να καλούνται να αποφεύγουν τις μετακινήσεις, καθώς τίθενται σε ισχύ σπάνιες  ‘κόκκινες’ προειδοποιήσεις για καύσωνα.

Οι θερμοκρασίες μπορεί να αγγίξουν τους 40 βαθμούς Κελσίου σήμερα και αύριο σε περιοχές της Αγγλίας και της Ουαλίας καθώς ο «θερμικός θόλος» που δημιουργείται πάνω από τη δυτική Ευρώπη έχει φέρει ακραίες συνθήκες σε όλη την ήπειρο.

Η βρετανική μετεωρολογική υπηρεσία (Met Office) εξέδωσε ‘κόκκινη’ προειδοποίηση για ακραία ζέστη για μια περιοχή που εκτείνεται από το Λονδίνο έως το Σουόνσι και το Σόμερσετ έως το Μπέρμιγχαμ από τις 9 π.μ. (τοπική ώρα, 11:00 ώρα Ελλάδας) σήμερα έως τις 9 μ.μ. αύριο, Πέμπτη.

Στη διάρκεια της κορύφωσης του καύσωνα κατά τις δύο αυτές ημέρες, η θερμοκρασία μπορεί να πλησιάσει το ιστορικό ρεκόρ των 40,3 βαθμών Κελσίου για το Ηνωμένο Βασίλειο, που καταγράφηκε στο Λίνκονσαϊρ τον Ιούλιο του 2022. Αναμένεται επίσης να ξεπεράσει το ρεκόρ του Ιουνίου των 35,6 βαθμών που καταγράφηκε στο Χάμσαϊρ το 1976.

Ο συνδυασμός ακραίας ζέστης και υγρασίας μπορεί να επηρεάσει τη δημόσια υγεία, τις υποδομές, την ηλεκτροδότηση και την υδροδότηση, δήλωσε η μετεωρολογική υπηρεσία, και να προκαλέσει προβλήματα σε διάφορους τομείς, όπως οι μεταφορές και η παροχή ενέργειας. Μπορεί επίσης να σημειωθεί αύξηση στα περιστατικά που συνδέονται με την ασφάλεια των πολιτών σε δραστηριότητες στο νερό, καθώς είναι πιθανότερο να επισκεφθούν παράκτιες περιοχές, λίμνες ή ποτάμια.

 Οι ακραίες θερμοκρασίες σήμερα και αύριο αναμένεται να δημιουργήσουν προβλήματα στους γονείς καθώς τα σχολεία θα λειτουργήσουν με μειωμένο ωράριο ή θα παραμείνουν εντελώς κλειστά προκειμένου να προστατεύσουν τους μαθητές από τον καύσωνα.

Οι επικεφαλής των οργανισμών συγκοινωνιών καλούν τον κόσμο να αποφύγει τις μετακινήσεις σήμερα και αύριο και προειδοποιούν εκείνους που θα αποφασίσουν να ταξιδέψουν να είναι έτοιμοι για πιθανά προβλήματα και διακοπές στο ταξίδι τους. Η Eurostar ακύρωσε τέσσερα δρομολόγια τρένων που ήταν προγραμματισμένα μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού σήμερα και αύριο «λόγω των προβλεπόμενων δυσμενών καιρικών συνθηκών».

 Κυβερνητικοί αξιωματούχοι πραγματοποίησαν σύσκεψη χθες το πρωί αναφορικά με το σοβαρό κύμα καύσωνα και θα συνεχίσουν να παρακολουθούν στενά την κατάσταση, δήλωσε κυβερνητικός εκπρόσωπος. Οι ακραίες θερμοκρασίες έχουν επίσης αναγκάσει τον στρατό να ακυρώσει τις αλλαγές φρουράς και άλλες τελετές στο Λονδίνο και το Ουίνδσορ προκειμένου να προστατευτεί η υγεία των στρατιωτών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΑΔΕ: Υποχρεωτική η αναγραφή ΑΦΜ πελάτη στα απλοποιημένα τιμολόγια χονδρικής πώλησης καυσίμων, από 1/1/2027

Τέλος οι αγορές με απλές αποδείξεις λιανικής στα πρατήρια

Στον καθορισμό πρόσθετων ενδείξεων οι οποίες πρέπει να περιλαμβάνονται στα απλοποιημένα τιμολόγια χονδρικής πώλησης ενεργειακών προϊόντων προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, για τη διευκόλυνση της ταυτοποίησης των πραγματικά αντισυμβαλλομένων στις σχετικές συναλλαγές, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή (Α.1129/2026).

Συγκεκριμένα, από 1η Ιανουαρίου 2027, τα απλοποιημένα τιμολόγια πώλησης που εκδίδονται από τις επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών θα περιλαμβάνουν υποχρεωτικά τον ΑΦΜ του πελάτη, καθώς και τα στοιχεία τα οποία προβλέπονται από τον ν. 4308/2014 (Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα).

Κατά συνέπεια, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση την οποία εξέδωσε η ΑΑΔΕ,  από την ημερομηνία αυτή (1/1/2027), οι απλές “αποδείξεις λιανικής πώλησης δεν θα επέχουν θέση απλοποιημένου τιμολογίου για τις συναλλαγές αγοράς καυσίμων”.

Η νέα ρύθμιση στόχο έχει να ενισχύσει τη διαφάνεια και ιχνηλασιμότητα των συναλλαγών στον κλάδο των καυσίμων, αποτρέποντας φαινόμενα έκπτωσης εξόδων από μη πραγματικά συμβαλλόμενες οντότητες (επιχειρήσεις, εταιρίες και επαγγελματίες) .

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ my1521:

  • Τηλεφωνικά: Στο 1521, χωρίς χρέωση, Δευτέρα έως Παρασκευή, 7:00 – 20:00.
  • Ψηφιακά: Μέσω της πλατφόρμας my1521 (24/7), επιλέγοντας: Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων & myDATA > Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων (ΕΛΠ)
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δ. Αλεξάνδρειας: Διανομή τροφίμων στους ωφελούμενους του Κοινωνικού Παντοπωλείου στις 26 και 29 Ιουνίου

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής και Προστασίας της Υγείας του Δήμου Αλεξάνδρειας, θα πραγματοποιήσει τη μηνιαία διανομή τροφίμων, στις ωφελούμενες οικογένειες – μέλη του, για τον μήνα Ιούνιο από την Παρασκευή 26/06/2026 έως και την Δευτέρα 29/06/2026 από 10:00 π.μ. έως 14:30 μ.μ.

Σημείο διανομής: Κτίριο του Κοινωνικού Παντοπωλείου (Πλ. Σιδηροδρομικού Σταθμού, τηλ. 2333053071 & 2). Ώρες : 10:00 π.μ. έως 14:30 μ.μ.

Οι ωφελούμενοι της Δομής θα ενημερωθούν και με προσωπικό μήνυμα (sms) για την ημερομηνία διεξαγωγής της διανομής, με εξαίρεση δικαιούχους που δεν έχουν τη δυνατότητα να λάβουν sms, οι οποίοι θα ενημερωθούν τηλεφωνικά.

Υπενθυμίζεται ότι, η πράξη «Συνεχιζόμενη Δομή Παροχής Βασικών Αγαθών: Κοινωνικό Παντοπωλείο» του Δήμου Αλεξάνδρειας εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027», άξονας προτεραιότητας: «Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και καταπολέμηση της φτώχειας – ΕΚΤ» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.).

Π. Μαρινάκης: “Φέραμε μία διάταξη δίκαιη, που στην πραγματικότητα επιβραβεύει και ανθρώπους που με το υστέρημά τους πλήρωναν κάθε μήνα τη δόση τους”

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στο OPEN στην εκπομπή «10 Παντού» και τους δημοσιογράφους Μίνα Καραμήτρου και Νίκο Στραβελάκη

Για την υπόθεση του κ. Αβραμόπουλου

Καταρχάς, ως προς την ουσία της υπόθεσης, ο κ. Αβραμόπουλος, όπως είχαμε πει, βγήκε, έδωσε τις απαντήσεις του, φαίνονται -το λέω, το φαίνονται γιατί δεν είμαι δικαστής, ούτε θα τις αξιολογήσω εγώ- δεν ξέρουμε και το περιεχόμενο του εντάλματος, με αυτά τα οποία διαβάζουμε και αυτά τα οποία λέει ο κ. Αβραμόπουλος φαίνονται πειστικές οι απαντήσεις του. Δεν παίρνω αποστάσεις, ούτε τον καταδικάζω τον άνθρωπο, ούτε τον αθωώνω, γιατί δεν θα μπορούσα να κάνω ούτε το ένα ούτε το άλλο. Μένει να δούμε την πορεία της υπόθεσης και να επιβεβαιωθούν αυτά τα οποία ο ίδιος λέει και το ξαναλέω, ακούγονται και φαίνονται και λογικά.

Δεύτερον, ως προς το ένταλμα, όπως προκύπτει από όλες τις πηγές και τις αστυνομικές και τις δικαστικές πηγές, ακολουθήθηκε η διαδικασία που ακολουθείται σε κάθε τέτοια περίπτωση. Δηλαδή εντός 24 ωρών το ένταλμα διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα και ακολουθείται όλη η κατά το νόμο η διαδικασία. Ούτε θα μπορούσε να έχει ούτε έχει σε αυτή την περίπτωση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης την οποιαδήποτε ανάμειξη ο οποιοσδήποτε υπουργός, εν προκειμένω ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Είναι σαφές αυτό. Μπορείτε να το διαπιστώσετε από το ρεπορτάζ που θα κάνετε και έχει υπάρξει και αντίστοιχη άτυπη ενημέρωση…

Σας απαντώ ότι από την ενημέρωση που έχω και από την πραγματικότητα μπορεί αυτό να το διαπιστώσει ο οποιοσδήποτε κάνει ρεπορτάζ και στη Δικαιοσύνη και στην Αστυνομία, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, γιατί ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενοι χρόνοι και μάλιστα συντμήθηκαν. Δηλαδή, επειδή μιλάμε για ένα ευρωπαϊκό ένταλμα για να μη θεωρηθεί η οποιαδήποτε συγκάλυψη εντός 24 ωρών το ένταλμα διαβιβάστηκε στον αρμόδιο εισαγγελέα. Το Μαξίμου άρχισε να ενημερώνεται. Εγώ το έχω πει πολλές φορές, πολλά πράγματα τα μαθαίνω από εσάς, από συναδέλφους σας και εμένα με πήραν, δεν αναφέρεται σε μένα ο Αβραμόπουλος, δεν έχει σημασία, δεν έγινε κάτι κακό. Με παίρνανε και με ρωτούσαν από την προηγούμενη ημέρα αν υπάρχει θέμα με τον Αβραμόπουλο. Αν υπάρχει κάτι με τον Αβραμόπουλο και όλοι επικαλούνταν πηγές από τις Βρυξέλλες.

Κάποια στιγμή λοιπόν, ένας εκ των συνεργατών του Πρωθυπουργού κάλεσε τον κύριο Αβραμόπουλο να τον ρωτήσει αν γνωρίζει κάτι και αν έχει κάποια ενημέρωση για κάτι το οποίο ακούγεται από τις Βρυξέλλες. Λίγες ώρες αργότερα πράγματι έγινε γνωστό και από τα Μέσα και από τις Βρυξέλλες και από την Ελλάδα, έγινε γνωστή η ύπαρξη του εντάλματος, αφού ούτως ή άλλως είχε περιέλθει στη Δικαιοσύνη και θα διαβιβαζόταν στη Βουλή. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι ο Πρωθυπουργός. Δεν έχει καμία αρμοδιότητα. Είναι μια διαδικασία ξεκάθαρη. Περνάει από τη Δικαιοσύνη, μέσω της Βουλής επανέρχεται στη Δικαιοσύνη και για να ξέρει και ο κόσμος, στη συνέχεια η Εισαγγελία Εφετών αποφασίζει, αφού εξετάσει όλα τα δεδομένα για το αν θα κρίνει η ίδια η ελληνική Δικαιοσύνη την τύχη εν προκειμένω του κυρίου Αβραμόπουλου ή θα διαβιβάσει την υπόθεση στο Βέλγιο…

Όλη μου τη ζωή από αυτό το επάγγελμα ζω. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ούτε τον πιο έμπειρο δικηγόρο. Υπάρχουν πολλοί πιο έμπειροι από μένα, πολύ πιο μεγάλα ονόματα, πολύ πιο ικανοί. Εν πάση περιπτώσει όμως, έστω και απ’ έξω να έχεις περάσει από τα δικαστήρια, ξέρεις ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι καθημερινά, βασανισμένοι άνθρωποι. Δηλαδή, όχι άνθρωποι οι οποίοι είναι εγκληματίες, οι οποίοι έχουν υποχρέωση, αφήνουν τις δουλειές τους, όχι, δεν μιλάω μόνο για τους μάρτυρες, μιλάω και για κατηγορούμενους και πάνε στη Δικαιοσύνη όποτε τους καλεί. Έχω συνοδεύσει συνάδελφο δικηγόρο, ο οποίος τώρα δεν είναι στη ζωή, ως τότε πολύ νέος δικηγόρος γιατί του είχε κάνει πελάτης του μήνυση για απάτη, επειδή χάθηκε μία υπόθεση. Και πήγε ο άνθρωπος, προφανώς για προκαταρκτική είχε πάει. Τον είχα συνοδεύσει στο Πταισματοδικείο τότε, προφανώς κατέθεσε το υπόμνημά του και ήταν προδήλως αβάσιμη η μήνυση και στη συνέχεια αθωώθηκε.

Έχω συνοδεύσει αυτοδιοικητικούς, επιστήμονες, μεροκαματιάρηδες και στα γραφεία που δούλευα και σε δικά μου γραφεία, σε υποθέσεις που κακώς έφτασαν στο ακροατήριο, αλλά τι να κάνουμε, έφτασαν στο ακροατήριο, δικάστηκαν και αθωώθηκαν. Θέλω να πω ότι όσο και αν μας φαίνεται μια υπόθεση ότι δεν στέκει, όσο και αν μια κλήση μπορεί να θεωρούμε ότι είναι υπερβολική, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι όταν μας καλούν οι Αρχές, είτε είναι οι ελληνικές είτε είναι -το ξαναλέω δεν απαντώ για τον κύριο Αβραμόπουλο είναι ένας πολύ έμπειρος, τον σέβομαι απεριόριστα και σε προσωπικό επίπεδο, ένας πολιτικός που έχει δώσει δείγματα γραφής όλα αυτά τα χρόνια και για το ήθος του και για την παρουσία του- αλλά απαντώ με τη λογική. Όταν μας καλούν οι Αρχές οφείλουμε να πηγαίνουμε.

Για το αν υπάρχει θέμα Αβραμόπουλου

Καταρχάς ο κύριος Αβραμόπουλος προφανώς έχει και μία φόρτιση, η οποία είναι αποτέλεσμα αυτής της περιπέτειας. Οπότε προφανώς μπορούμε να πούμε ότι, εγώ δε πάω να τον δικαιολογήσω, ότι ό,τι λέει το λέει και υπό το καθεστώς αυτής της φόρτισης, γιατί είναι ένας άνθρωπος… Μισό λεπτό να σας πω τί πιστεύω. Πιστεύω ότι όπως έχετε δει αντίστοιχες απαντήσεις από εμένα γιατί όλα αυτά δεν τα λέω μόνος μου, είναι κατόπιν οδηγιών και του Πρωθυπουργού. Η Κυβέρνηση αυτή ούτε πρόκειται ποτέ να επιτεθεί στη Δικαιοσύνη, σε καμία Αρχή, είτε αστυνομική είτε δικαστική και ούτε πρόκειται ποτέ να βάλουμε απέναντι μια Αρχή η οποία ερευνά κάτι. Ούτε ο κύριος Αβραμόπουλος, για να είμαστε δίκαιοι, υποτίμησε, υποβάθμισε τη σημασία της υπόθεσης ευρύτερα. Είπε μάλιστα, ότι προηγήθηκε αυτή του η εμπλοκή, χωρίς να υπάρχει κάτι, που είχε πάρει και την άδεια, του σκανδάλου Qatargate, που ήταν νωρίτερα. Πολύ σωστά, στη συνέχεια, αν δείτε τη συνέντευξη του, ερευνήθηκε η υπόθεση. Είχε δώσει απαντήσεις.

Νομίζω περισσότερο αν μπορώ να τον ερμηνεύσω, γιατί είναι ένας άνθρωπος πολύ έμπειρος. Όλη αυτή την αντίδραση την έβγαλε δεδομένης της δικής του, όπως εκείνος θεωρεί… Πριν από 5 δευτερόλεπτα λέγατε «τον αδειάζω», τώρα «τον καλύπτω». Εγώ θέλω να λέω την πραγματικότητα. Το ξαναλέω λοιπόν. Προφανώς δεν πρέπει να χαρακτηρίζουμε τις Αρχές. Προφανώς δεν είναι δική μας δουλειά να προδικάζουμε για το αν μια υπόθεση είναι σοβαρή ή όχι. Σίγουρα έχουν αξία αυτά που λέει ο Αβραμόπουλος και φαίνεται ότι απαντούν στα κρίσιμα ερωτήματα. Αλλά το ξαναλέω, δουλειά των Αρχών είναι να ρωτούν. Δουλειά δική μας όταν είμαστε οι ερωτώμενοι, είναι να απαντάμε και στο τέλος της ημέρας η αλήθεια επικρατεί, κερδίζει.

Το ξαναλέω, υπάρχουν δεκάδες καθημερινά, εκατοντάδες πολίτες αθώοι, οι οποίοι μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία. Δικαιώνονται στη συνέχεια. Κάποιοι μάλιστα έχουν πάει και σε δεύτερο βαθμό για να δικαιωθούν. Να μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και άνθρωποι, οι οποίοι έχουν μπει και στη φυλακή, στον πρώτο βαθμό και στο δεύτερο βαθμό αθωώθηκαν. Άρα εδώ να εκπέμψουμε δύο μηνύματα: Ναι, σεβασμό στις Αρχές. Αλλά να πω και κάτι άλλο… Ευκαιρία ίσως και αυτή η ιστορία και η ιστορία των βουλευτών του ΟΠΕΚΕΠΕ και η ιστορία των ξυλολίων και πολλές ιστορίες, να μην κάνουμε τηλεδικαστήρια, να αφήνουμε με σεβασμό τη Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της.

Για το αν υπάρχει θέμα παραίτησης Αβραμόπουλου και αν θα είναι υποψήφιος στις εκλογές

Δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή, ούτε έχει ανοίξει τέτοιο θέμα. Δεν θέλω να ανοίξω εγώ ένα θέμα δηλαδή για το οποίο δεν έχω τέτοια ενημέρωση. Για τα ψηφοδέλτια μία είναι η απάντηση. Και τυχαίνει γιατί απευθύνεστε και σε έναν άνθρωπο που στις τελευταίες εκλογές είχα την τιμή να είμαι γραμματέας του κόμματος στο πλευρό του Πρωθυπουργού. Και εκ των εισηγητών προτάσεων για τα ψηφοδέλτια, μαζί με πολλούς άλλους πολύ άξιους συνεργάτες. Τα ψηφοδέλτια τα αποφασίζει ένας και μόνο με τις εισηγήσεις βέβαια πολλών και μάλιστα ο συγκεκριμένος Πρωθυπουργός ακούει τις εισηγήσεις και βάζει και νέους ανθρώπους και δίνει  ευκαιρίες: Ο Πρωθυπουργός, με την ιδιότητά του ως Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Άρα κανείς δεν είναι υποψήφιος, αν δεν το ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός.

Για την υπόθεση της Α.Μ. Ασημακοπούλου και τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί διαφθοράς

Κοιτάξτε, επειδή αν και δεν είμαστε όλοι το ίδιο έμπειροι, έχουμε ζήσει στην Ελλάδα, δυστυχώς των τελευταίων δεκαετιών, τι σημαίνει διαφθορά. Δεν υποβαθμίζω καμία συζήτηση. Το να μιλάμε για διαφθορά, το να βάζουμε στο τσουβάλι της διαφθοράς μια υπόθεση με τις προεκτάσεις που έχει, παραβίασης προσωπικών δεδομένων, νομίζω ότι χάνουν και οι λέξεις το νόημά τους. Τι κάνει η αντιπολίτευση; Η αντιπολίτευση αθροίζει μια σειρά από υποθέσεις, η πλειονότητα των οποίων δεν έχει πάει καν σε δικαστήριο, δηλαδή μπορεί να είναι σε φάση προδικασίας, για να φτιάξει ένα αφήγημα διαφθοράς και διαπλοκής και να πάει να το κολλήσει δίπλα στο υπαρκτό ζήτημα της ακρίβειας, το οποίο το αντιμετωπίζουμε, θεωρώ, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποδομήσει την κυβέρνηση ελλείψει προγραμματικού λόγου. Δεν νομίζω ότι αξίζει να ασχοληθούμε πολύ με την αντιπολίτευση. Ούτως ή άλλως φαίνεται ότι η διαρκής εναλλαγή των κομμάτων στη δεύτερη και στην τρίτη θέση είναι απόρροια της έλλειψης κοστολογημένου προγράμματος.

Επί της ουσίας κάθε υπόθεση είναι ξεχωριστή. Για την υπόθεση Αβραμόπουλου απάντησα. Για την υπόθεση βουλευτών ΟΠΕΚΕΠΕ είχαμε πει κάποια πράγματα. Κάποιοι βιάστηκαν, μίλησαν για «κυβέρνηση υποδίκων» και τώρα μαζεύουν τα λόγια τους. Για την κυρία Ασημακοπούλου δεν θα κρύψω τα λόγια μου ούτε σήμερα. Δεν μπαίνω στην ουσία της υπόθεσης δικαστικά. Σέβομαι απόλυτα την απόφαση της ελληνικής δικαιοσύνης και πρέπει να περιμένουμε, γιατί όταν ασκείται έφεση η υπόθεση κρίνεται πλέον σε δεύτερο βαθμό, τι θα πει το δευτεροβάθμιο δικαστήριο. Επί της ουσίας δεν θα πω κάτι. Θα πω όμως σε ανθρώπινο επίπεδο, όσο και αν το παρερμηνεύει η αντιπολίτευση και ένα μέρος του Τύπου και των δημοσιογράφων, μικρό, μια μικρή μερίδα που παρερμηνεύει απαντήσεις και βγάζει παραπλανητικούς τίτλους. Δεν πειράζει, εγώ θα συνεχίσω να λέω αυτό που πιστεύω και το σωστό ανθρώπινα.

Το να βάζουμε ανθρώπους πολιτικά, προσωπικά απέναντι σαν να είναι έμποροι ναρκωτικών, να έχουν κάνει ένα πολύ μεγάλο κακούργημα ή ένα πολύ σοβαρό πλημμέλημα για κάτι το οποίο έγινε και δυστυχώς δεν το λέω για να μειώσω την ευθύνη. Το βιώνουμε όλοι μας καθημερινά. Κάθε μέρα ανοίγουμε το τηλέφωνό μας να δούμε τα mail μας, μπορεί να έχουμε πεντακόσια αδιάβαστα και μας έχουν στείλει πολιτικοί που δεν τους ξέρουμε ποιοι είναι. Μέσα τα οποία δεν γνωρίζουμε ποια είναι. Δεν είπα ότι επιτρέπεται. Είπα ότι μια πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά.

 Κακώς κάποιοι το ξαναλέω, ναι, αλλά ξαφνικά ανακαλύψαμε τον τροχό. Την υπόθεση της Ασημακοπούλου. Και να σας πω και κάτι; Είναι άλλο πράγμα το γιατί από κάποιον διέρρευσαν κάποια emails που να πούμε εδώ στον κόσμο ότι μόλις είσαι υποψήφιος, παραδείγματος χάριν εγώ στο βόρειο τομέα Αθηνών, η κυρία Ασημακοπούλου ήτανε στο σύνολο της χώρας ως ευρωβουλευτής και προκηρυχθούν οι εκλογές, δικαιούσαι να πάρεις με μια συγκεκριμένη διαδικασία, όχι αυτή που ακολουθήθηκε, δικαιούσαι να πάρεις το σύνολο των διευθύνσεων των εκλογέων και να ξέρεις που μένουν για να τους στείλεις ψηφοδέλτια, φυλλάδια, ό,τι προβλέπει ο εκλογικός νόμος.

Για την ρύθμιση για τον νόμο Κατσέλη μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου και για το αν έγινε τώρα λόγω των επικείμενων εκλογών του 2027

Η απάντηση είναι πως όχι. Και θα σας πω και γιατί. Γιατί, καταρχάς, θυμάμαι εμένα κατόπιν επικοινωνίας με τον κύριο Πιερρακάκη, τον πρόεδρο του Eurogroup και Υπουργό Οικονομικών και τον κύριο Πετραλιά, τον αρμόδιο υφυπουργό, να απαντώ το τελευταίο διάστημα των δύο  τελευταίων εβδομάδων και έλεγα περιμένετε, γιατί οι άνθρωποι ήταν από πάνω. Το περιμένετε το έλεγα γιατί το ήξερα τι συνέβαινε και ετοίμαζαν για το νομοσχέδιο αυτό -η νομοθέτηση γίνεται σε συγκεκριμένους χρόνους, είχε ένα νομοσχέδιο το Υπουργείο Οικονομικών- μία συγκεκριμένη διάταξη. Και τι κάνανε; Προσπαθούσαν να μην αφήσουν κανέναν, που, έστω και εξ αντανακλάσεως, ανέφερε η απόφαση έξω.

Και το κατάφεραν. Και κατάφεραν να φέρουν μία διάταξη δίκαιη, η οποία επιβραβεύει στην πραγματικότητα και ανθρώπους οι οποίοι με το υστέρημά τους πλήρωναν κάθε μήνα τη δόση τους. Και όπως φαίνεται δεν τους δίνει μόνο ανάσα για το από εδώ και πέρα, γιατί θα υπολογίζονται πλέον οι τόκοι μηνιαίως και όχι επί του κεφαλαίου. Πάει και πίσω και λέει εσύ που έχεις πληρώσει για πέντε, δέκα, είκοσι, πενήντα μήνες παραπάνω αυτό θα αφαιρεθεί από το κεφάλαιο. Αυτό λοιπόν έρχεται το υπουργείο πατώντας πάνω στην απόφαση, προφανώς δεν μπορείς να νομοθετήσεις στο κενό και το δίνει σε εκατό χιλιάδες συμπολίτες μας.

Για την κριτική για το θέμα των κόκκινων δανείων που κάνει το κόμμα Τσίπρα

Μεγαλώσαμε σε μια χώρα που ένας συγκεκριμένος πολιτικός χώρος της Αριστεράς και της Κεντροαριστεράς πάντοτε εμφανιζόταν ως ο χώρος που έχει μονοπώλιο στην ευαισθησία, στους ευάλωτους και λοιπά και λοιπά. Και εμείς η κακιά δήθεν Δεξιά και Κεντροδεξιά είμαστε «ανάλγητοι». Δεδομένο πρώτο. Ποια κυβέρνηση έκανε τρία πράγματα; Ήρε την προστασία της πρώτης κατοικίας, καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και έδωσε τα δάνεια στα funds; Μία κυβέρνηση της Αριστεράς και της «προόδου» με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, που τώρα οι εκπρόσωποί του εμφανίζονται ως εκπρόσωποι ενός νέου κόμματος, αλλά ξεχνούν ότι είναι εκπρόσωποι και ενός πρώην πρωθυπουργού. Αλλά να πούμε ότι ο Τσίπρας έκανε ό,τι έκανε. Να πούμε ότι ο Τσίπρας έκανε ότι έκανε, καταψηφίστηκε από τον κόσμο, αλλά να πούμε τι κάναμε εμείς. Αλλά για να μην ξεχάσουμε αυτά που ξέρουμε, γιατί τώρα στις δημοσκοπήσεις δεύτερος είναι ο Τσίπρας, και το «δάχτυλο», το κόμμα του το κουνάει. Έχω τα στοιχεία. Λοιπόν, αυτός ο ευαίσθητος Τσίπρας, «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη», αυτός ο φοβερός χώρος της Αριστεράς που «αγαπάει τους ευαίσθητους» και τα λοιπά, έκανε ό,τι έκανε.

Για τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για το ιδιωτικό χρέος

Πάμε λοιπόν σε εμάς τους «κακούς». Εμείς οι «κακοί»: κόκκινα δάνεια. Ήταν 75,4 δισεκατομμύρια τον Ιούνιο του ’19 και ποσοστό 43,6% επί του συνόλου των δανείων. Και από το 75,4 πήγε στα 5,7 δισ. Προσέξτε, και από 43,6% ποσοστό, πήγε στο 3,3%. Συνεχίζω. «Κάνατε κάτι για τους ευάλωτους;»   Φτάσαμε στο σημείο να έχουμε τέτοιο διευρυμένο καθεστώς δυνατότητας, δηλαδή, ένταξης σε μια ρύθμιση, που 62.600 συμπολίτες μας μπήκαν στον εξωδικαστικό μηχανισμό, με οφειλές 19,21 δισεκατομμύρια ευρώ συνολικά, και ευάλωτοι και άτομα με αναπηρία. Πάμε τώρα να δούμε τι γίνεται από το ’19 μέχρι σήμερα. Να δούμε και θα καταλήξω και θα πω και πράγματα τα οποία μπορεί να μην αρέσουν στην αντιπολίτευση, αλλά εγώ θα τα πω. Από το ’19 και μετά έχουν γίνει όλα αυτά, αλλά είμαστε σε βελτίωση και από χρόνο σε χρόνο. Μεταξύ ’22 και ’23 οι ρυθμίσεις έχουν αυξηθεί, αυξήθηκαν κατά 245%.

Από το ’23 μέχρι το ’24 οι ρυθμίσεις αυξήθηκαν κατά 81%. Και συγκρίνοντας τις επιδόσεις του εργαλείου, το τελευταίο πλήρες έτος λειτουργίας του, δηλαδή ’25 με το ’22, η αύξηση αυτά τα τρία χρόνια είναι 700%. Ένα 80%, δηλαδή, απομειώθηκε από αυτούς οι οποίοι ήταν «με τη θηλιά στο λαιμό» και τώρα έχουν πάρει κάποιες ανάσες. Και η ρύθμιση αυτή, όπως και πολλές άλλες ρυθμίσεις της κυβέρνησης, έρχεται να δώσει κι άλλες ανάσες. Όλα αυτά που σας λέω, είναι η πολιτική μιας κυβέρνησης πολύ πριν μια δικαστική απόφαση. Μια κυβέρνηση που παίρνει τα κόκκινα δάνεια από το 45% των δανείων και τα ρίχνει στο 3,3% το κάνει πριν τη δικαστική απόφαση. Και θα πω και κάτι τελευταίο, γιατί θέλω να μην είμαστε ευχάριστοι σε όλους, αλλά να είμαστε σωστοί. Δεν μπορούμε, γιατί ακούω την αντιπολίτευση και λέει «μα γιατί δεν βάζετε κι αυτούς που έχουν χάσει το σπίτι τους;

Γιατί δεν βάζετε και τον έναν, γιατί δεν βάζετε και τον άλλον;». Πρώτον, βάζουμε όσους παραπάνω μπορούμε να βάλουμε βάσει της δικαστικής απόφασης. Δεύτερον, όλα αυτά που λένε, κάποιος τα πληρώνει. Και τρίτον, με συγχωρείτε, αλλά πρέπει να υπάρχει και μια διαβάθμιση. Είναι άλλο πράγμα ένας άνθρωπος ο οποίος με πολύ μεγάλη δυσκολία κάθε μήνα πληρώνει φόρους, πληρώνει εισφορές, πληρώνει τη δόση του, δυσκολεύεται για να το κάνει, με έναν άνθρωπο ο οποίος δεν το κάνει αυτό. Εγώ δεν λέω ότι όποιος δεν πληρώνει, είναι στρατηγικός κακοπληρωτής. Συμφωνούμε, αλλά να συμφωνήσουμε ότι πρέπει κάπως να επιβραβεύσουμε κάποια στιγμή και αυτούς που πληρώνουνε. Και δεύτερον, επειδή δεν είναι όλοι οι κακοπληρωτές οι ίδιοι, συμφωνώ σε αυτό, γι’ αυτό και υπάρχουν οι ρυθμίσεις αυτές. Αν δεν είσαι στρατηγικός κακοπληρωτής, σίγουρα μπαίνεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό.

(ερώτηση ότι όλα αυτά που έχουν γίνει δεν είναι αρκετά) Αλλά δεν αμφισβητούνται αυτά κύριε Στραβελάκη. Δεν είναι λόγια ωραία όπως αυτά που ακούμε από το ΠΑΣΟΚ, από την ΕΛ.ΑΣ., από την Αριστερά. Αυτά είναι πράξεις.

Για τις δηλώσεις του καθηγητή κ. Μητρόπουλου ότι θα μπορούσε η ρύθμιση για τα δάνεια να καλύψει περισσότερους πολίτες

Καταρχάς, είναι δεδομένος ο σεβασμός μου στον κύριο καθηγητή. Αλλά εδώ, νομίζω ότι αυτό το οποίο λέει, στην πραγματικότητα αναφέρεται σε αυτούς των οποίων η υπόθεση έχει κριθεί. Αυτό καταλαβαίνω, έτσι; Αυτό δεν μπορεί να γίνει για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι γιατί η απόφαση του Αρείου Πάγου αναφέρεται σε αυτούς που είναι στη διαδικασία, έχουν μια εν ισχύ ρύθμιση. Οι άλλοι δεν είναι σε αυτήν την κατηγορία. Και ο δεύτερος λόγος είναι γιατί αν, για παράδειγμα, είναι βασικά δύο κατηγορίες. Εκείνοι οι οποίοι τα κατάφεραν και έσωσαν το σπίτι τους, αλλά ενδεχομένως πλήρωσαν παραπάνω… Και εκείνοι, οι οποίοι δεν τα κατάφεραν και έχασαν το σπίτι τους. Άρα, έχουν μια δικαστική απόφαση πενταετίας, οκταετίας, δεκαετίας. Δεν μπορούμε να έρθουμε εμείς και να διαταράξουμε τις δικαστικές ισορροπίες και να εξαλείψουμε δικαστικές αποφάσεις προηγούμενες.

(ερώτηση αν θα μελετήσει το Υπουργείο Οικονομικών μια νέα ρύθμιση για αυτούς που τόσο καιρό αδικούνται από αυτές τις πρακτικές).

Αυτός είναι και ο λόγος, γι’ αυτό αναφέρθηκα σε αυτά τα στοιχεία. Αυτοί οι 62.000 άνθρωποι που μπήκαν επί των ημερών μας σε εξωδικαστικό μηχανισμό, είναι άνθρωποι που εκμεταλλεύτηκαν ευνοϊκές ρυθμίσεις ανακούφισης, λογικές, δεν τους κάναμε χάρη. Εξαντλήσαμε τα περιθώρια, πάντως η ρύθμιση εξάντλησε… Τώρα, το αν πρέπει, να ανοίξει η συζήτηση για μια άλλη ρύθμιση, εφόσον υπάρχουν οι δυνατότητες οι νομικές, αυτό είναι μια άλλη κουβέντα. Θα την κάνουμε με το Υπουργείο Οικονομικών. Αλλά να συμφωνήσουμε ότι το Υπουργείο Οικονομικών εξάντλησε τα περιθώρια που έδωσε η απόφαση. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

Για την ακρίβεια, την εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας posokanei.gr  και την κριτική της αντιπολίτευσης

Θα είχε βάση αυτή η κριτική, αν το μόνο πράγμα που έκανε η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει μια πρωτοφανή ακρίβεια, δεν διαφωνεί κανένας και για την Ελλάδα και για τις υπόλοιπες χώρες, ήτανε το «posokanei». Αν είχαμε ξυπνήσει μια μέρα και κάναμε μόνο αυτό, δικαίως θα μας λέγανε «νωρίς μας θυμηθήκατε, αφήστε μας ήσυχους». Αντιμετωπίζουμε το πιο επίμονο και το πιο μεγάλο κύμα πληθωρισμού που μπορεί να θυμηθεί κανείς εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες. Και έχουμε υποχρέωση να το αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα και όχι με φανφαρολογίες όπως κάνει η αντιπολίτευση. Με συγχωρείτε. Αλλά το να λες ότι είναι ακρίβεια Μητσοτάκη ή το να λες ότι με μία ή με μια άλλη απόφαση, ακόμα και να μειώσεις ένα ΦΠΑ, που όλα αυτά τα οποία τα λένε, τα λένε έτσι στον αέρα, δεν τα κοστολογούνε, εμείς έχουμε μειώσει 83 άμεσους και έμμεσους φόρους, θα ανακουφίσεις τον κόσμο, χειρότερα κάνεις. Και κοροϊδεύεις τον κόσμο και παίζεις με την αγωνία του. Εμείς λοιπόν σε αυτήν τη λογική της αντιπολίτευσης, των ακοστολόγητων προτάσεων γραμμένων «στο πόδι», δεν θα μπούμε.

Τι κάνεις για να αντιμετωπίσεις στην ακρίβεια, που πράγματι υπάρχει, είναι πολύ μεγάλη, είναι επίμονη και ειδικά όσοι μας βλέπουν και μένουνε και στο ενοίκιο, έχουν επιπλέον της ακρίβειας του σούπερ μάρκετ και την ακρίβεια του ενοικίου ή τη δόση του δανείου, πολύ σωστά κ. Στραβελάκη. Λοιπόν, τι κάνεις; Πρώτον και το κυριότερο, που κανένας δεν το λέει από τα υπόλοιπα κόμματα. Δημιουργείς τις συνθήκες να μεγαλώσεις την πίτα, δηλαδή ενώ μειώνεις φόρους, μειώνεις φορολογικούς συντελεστές, αυτό κάνουμε εμείς, αυξάνεις τα φορολογικά έσοδα, πως; Με δύο τρόπους: αντιμετωπίζεις την φοροδιαφυγή και δημιουργείς με την πολιτική σου συνθήκες ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας, για να μεγαλώσουν τα έσοδα, να πολλαπλασιαστούν τα έσοδα του κράτους, για να μπορέσει το κράτος να έχει παραπάνω έσοδα και να πληρώσει πίσω φοροελαφρύνεις, να χρηματοδοτήσει φοροελαφρύνσεις και να αυξηθεί το εισόδημα των πολιτών. Η ακρίβεια είναι ένα φαινόμενο το οποίο αντιμετωπίζει και η Ελλάδα και η Ευρώπη…

Για τον πληθωρισμό στην Ευρώπη

Καταρχάς ο πληθωρισμός μετριέται πολύ έντονα εδώ και περίπου 3-4 χρόνια. Σωστά; Σωρευτικά ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, σωρευτικά, δηλαδή αν το βάλει κανείς σε μία έκταση πολλών μηνών, είναι περίπου στα επίπεδα του ευρωπαϊκού μέσου όρου και υπάρχουν και επιμέρους πληθωρισμοί, όπως για παράδειγμα στην ενέργεια, που συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη είμαστε στις φθηνότερες χώρες  σε τιμές λιανικής. Το ξαναλέω, δεν λέω ότι έχουμε φτηνό ρεύμα, λέω ότι συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες τα έχουμε πάει καλύτερα. Ποιος είναι ο λόγος που κάποιους μήνες όπως αυτόν, η Ελλάδα έχει παραπάνω πληθωρισμό; Παραπάνω από ότι άλλες χώρες της Ευρώπης; Το ότι έχεις παραπάνω δεν σημαίνει ότι είναι πληθωρισμός Μητσοτάκη ή ελληνικό φαινόμενο. Γιατί αν ήταν ελληνικό φαινόμενο οι άλλοι θα είχαν αποπληθωρισμό και εμείς θα είχαμε πληθωρισμό, για να συνεννοηθούμε.

Συμβαίνει, για κάποιους συγκεκριμένους λόγους. Ένας από τους λόγους είναι ότι η Ελλάδα επειδή θα σε μια υπερδεκαετή κρίση τα τελευταία χρόνια επιστρέφει και βρίσκεται σε διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης από την Ευρώπη. Δεν υπάρχει χώρα, οικονομία στην ιστορία της ανθρωπότητας, που να έχει ανάπτυξη και αποπληθωρισμό. Ποιος είναι ο στόχος λοιπόν, για να μην κοροϊδεύουμε τον κόσμο. Ο στόχος είναι να έχεις ανάπτυξη μεγαλύτερη, δηλαδή ανάπτυξη που να μεταφράζεται σε αύξηση των εισοδημάτων των πολιτών, μεγαλύτερη, σε μεγαλύτερο ρυθμό, από ό,τι ο ρυθμός αύξησης των τιμών. Όποιος τάζει στον κόσμο αποπληθωρισμό με ανάπτυξη τον κοροϊδεύει. Άρα τι κάνουμε; Δημιουργούμε τις συνθήκες να μεγαλώσει η πίτα. Κανένα από τα κόμματα που φιλοξενείτε στις εκπομπές σας δεν σας λένε το πώς θα δώσουμε τα λεφτά. Όλοι σας λένε τι θα δώσουν, κανένας δεν σας λέει, «ο α ή ο β φόρος που θα μειώσω» …από που θα το χρηματοδοτήσουν;

Ο σκοπός της πλατφόρμας για να συνεννοηθούμε, δεν είναι για να εξαφανίσουμε το φαινόμενο αυτό… Είναι και αυτός. Τι λένε; Έχω δει και κάποια βιντεάκια που έχουν και πλάκα. Υπάρχουν και τέτοια, καλοπροαίρετα, δεν είναι αντιπολιτευόμενα, που λένε «ωραία λέει, μετά την εφαρμογή αυτή, του Θεοδωρικάκου, του Υπουργείου δηλαδή, θα πάω στο ένα σούπερ μάρκετ να πάρω ένα λάδι, θα πάω σε ένα άλλο σούπερ μάρκετ να πάρω ένα ξύδι, θα πάω στο τρίτο να πάρω ένα αγγούρι, μια ντομάτα, για να κάνω σαλάτα». Η  εφαρμογή  βγήκε για τον ακριβώς αντίθετο λόγο. Μπορείς τα 10 πράγματα που θες να πάρεις αύριο το πρωί, να τα βάλεις όπως έκανες και στο e-katanalotis το ίδιο πράγμα και να σου πει αυτά τα 10, όχι ένα-ένα, ως σύνολο που μπορείς να τα πάρεις φθηνότερα. Άρα αυτό δεν το υποτιμούμε, είναι ένα όπλο που έχει ο καταναλωτής στα χέρια του. Καταρχάς, αυτό μην το υποτιμούμε. Μην το υποτιμούμε.

Το να μπορείς να ξέρεις σε απόσταση δύο-τριών χιλιομέτρων από το σπίτι σου  – δεν λέω 50, δεν λέω 10 – που θα βρεις  το ίδιο καλάθι κατά 5, 7 και 8 ευρώ φθηνότερα, δεν είναι λίγο, είναι σημαντικό να το έχει ο κόσμος ως δυνατότητα, δεν είναι κακό να το έχει. Το δεύτερο: Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε όλοι και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, βέβαια, έτσι; να θυμίσω ότι στην Ελλάδα μέχρι το 2021 δεν είχαμε ελεγκτικό μηχανισμό για την ακρίβεια, για την αισχροκέρδεια, κανέναν. Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη σύστησε και στελέχωσε τη ΔΙ.Μ.Ε.Α. και κάθε μήνα βάζει βαριά πρόστιμα σε αυτούς οι οποίοι πάνω σε ένα υπαρκτό φαινόμενο αισχροκερδούν, να το πούμε κι αυτό. Άρα, η πλατφόρμα εξυπηρετεί διάφορους  στόχους. Από μόνη της δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Το βασικό που πρέπει να κάνουμε είναι ελέγχους και να βάζουμε πρόστιμα – οι μηχανισμοί, οι Αρχές, όχι εμείς από μόνοι μας –  εκεί που υπάρχει ζήτημα αισχροκέρδειας. Και το  πιο βασικό απ’ όλα είναι να μεγαλώνουμε την «πίτα» στη χώρα, να μεγαλώνουμε, δηλαδή να αυξάνουμε τα φορολογικά έσοδα, ενώ μειώνουμε τους φόρους και να δίνουμε πίσω στον κόσμο αυτά που στερήθηκε.

Για  την πρόταση του ΠΑΣΟΚ  για το υπερπλεόνασμα

Εγώ για να απαντήσω σοβαρά σε κάθε… καταρχάς, η Κυβέρνηση δημιούργησε τις συνθήκες, ούτως ώστε η χώρα μας, ενώ μειώνει φόρους η Κυβέρνηση… μισό λεπτό, να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Τι έχει καταφέρει αυτή η Κυβέρνηση και η αντιπολίτευση αυτό το πράγμα στον Προϋπολογισμό τον Δεκέμβριο το κατήγγειλε. Τι έλεγε η αντιπολίτευση τον Δεκέμβριο στον Προϋπολογισμό; «Αυξάνετε τα φορολογικά έσοδα, άρα υπερφορολογείτε τον κόσμο». Οικονομικός αναλφαβητισμός, λέγεται αυτό και πλήρης διαστρέβλωση της πραγματικότητας και εξαπάτηση του κόσμου. Γιατί; Γιατί δεν είχαμε αυξήσει ούτε έναν φόρο. Γιατί αυξήσαμε τα έσοδα; Πάμε να τα δούμε δύο κρίσιμους δείκτες, έχει  σημασία ο κόσμος να καταλαβαίνει την πραγματικότητα, ο ένας είναι οι επενδύσεις. Ο μέσος όρος επενδύσεων στην Ευρώπη ως προς το ΑΕΠ, ο μέσος όρος, είναι 20% για κάθε χώρα. Η Ελλάδα, όταν ανέλαβε η Κυβέρνηση αυτή, ήταν στο 10%, στο μισό και την έχει πάει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη στο 17,5%. Άρα, συγκλίνουμε.

Εξαγωγές, ο μέσος όρος της Ευρώπης … έχει σημασία, κ. Στραβελάκη, έχει σημασία, όμως, αυτό, έτσι βγαίνουν τα λεφτά, τα λεφτά δεν φυτρώνουν όπως θεωρεί η κυρία Αποστολάκη από το ΠΑΣΟΚ… Ο μέσος όρος των εξαγωγών ήταν 50% στην Ευρώπη, το παραλάβαμε 20% και το πήγαμε στο 40%.  Το υπερπλεόνασμα, που επικαλείται τώρα ξαφνικά η αντιπολίτευση, δεν φύτρωσε από κάπου, δεν μπήκε εδώ στο στούντιο κάποιος και έβαλε στην κάμερα… Άρα, να συμφωνήσουμε, λοιπόν, τελικά με την κάθε κυρία Αποστολάκη, το κάθε στέλεχος της Αντιπολίτευσης, ότι τελικά καλά έκανε η Κυβέρνηση αυτή και εφήρμοσε μία πολιτική, που ενώ μείωνε φόρους, αύξανε τα έσοδα. Να το συμφωνήσουμε αυτό. Πάμε τώρα πού θα το δώσουμε (σ.σ. το πλεόνασμα);

Δίνουμε τα περισσότερα που μπορούμε να δώσουμε με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Τα περισσότερα. Φτάνουμε στα όρια των δαπανών, των οροφών δαπανών. Άρα, ένας που έρχεται και λέει: «δώστε και δύο ακόμη φοροελαφρύνσεις». Πρώτον πρέπει να μας πει πόσο κοστίζει η κάθε φοροελάφρυνση. Να μας πει… Δεν μας λέει πώς ακριβώς όμως (σ.σ. το ΠΑΣΟΚ). Κι εγώ λέω ότι αύριο θα πάω στον πλανήτη Κρόνο. Ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει, κυρία Καραμήτρου. Το θέμα είναι πώς θα το κάνει αυτό. Είναι Αξιωματική Αντιπολίτευση, δεν είναι ένα κόμμα της σειράς.

Πρώτον, πρέπει να μας πουν πόσο κοστίζει. Δεύτερον, εφόσον έχουμε φτάσει τις οροφές δαπανών, γιατί αυτό δεν αμφισβητείται, είναι δεδομένο, ποιο μέτρο από αυτά που πήραμε -γιατί εμείς τι κάναμε; Μειώσαμε τον φόρο για όλους τους πολίτες, τον Φόρο Εισοδήματος σας θυμίζω, και φτάσαμε έναν φόρο που ήταν 29% με 100% προκαταβολή το 2019 στο 0% για τους νέους: 29%-0%, στο 9% για τους νέους μέχρι 30 ετών, το μειώσαμε 2 μονάδες για κάθε πολίτη και, αναλόγως και με την εισοδηματική βαθμίδα και το μηδενίσαμε, επίσης, για τους πολύτεκνους. Το φτάσαμε ως 9% για τους τρίτεκνους. Άρα, εμείς δώσαμε πάνω από 1 δισεκατομμύριο στη μεγαλύτερη φορολογική μεταρρύθμιση, που είναι ο Φόρος Εισοδήματος.

Εμείς τι λέμε; Σε αντίθεση με τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, μειώνουμε φόρους στην πράξη. Έχουμε μειώσει ή καταργήσει 83 άμεσους και έμμεσους φόρους. Έχουμε μειώσει 23 ΦΠΑ.

Τι θέλω να σας πω; Δύο πράγματα θέλω να πω και έχει αξία να το καταλάβει ο κόσμος αυτό. Το πρώτο που λέω είναι ότι εμείς δεν λέμε μόνο τι θα κάνουμε, δηλαδή ποιους φόρους θα μειώσουμε, λέμε και πώς θα το κάνουμε. Δηλαδή, πού θα βρούμε ευρώ- ευρώ για να το κάνουμε. Και το δεύτερο που λέω είναι: Κι εγώ λέω ότι θα μειώσω φόρους, κι ο συνάδελφος από την Αντιπολίτευση λέει ότι θα μειώσει φόρους, και ο τρίτος και ο τέταρτος και ο πέμπτος, ποια είναι η διαφορά; Αυτός που έχει μειώσει 83 φόρους, δηλαδή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θεωρώ ότι είναι πιο αξιόπιστος για να μειώσει και τους επόμενους.

Για το αν ο Α. Σαμαράς θα κάνει κόμμα και αν αυτό θα κοστίσει στην ΝΔ

Δεν θέλω να υποτιμήσω κανέναν. Θεωρώ ότι το πώς θα πάμε στις εκλογές εξαρτάται μόνο από δύο παράγοντες: Από την αποτελεσματικότητά μας, πόσο δηλαδή αυτό εδώ το πρόγραμμα του 2023 θα μοιάζει, θα είναι κοντά, αν γίνεται και 100% με τον απολογισμό του 2027. Ο πρώτος παράγοντας… Συνήθως τα προγράμματα, τα κόμματα τα βγάζουν κι όταν εκλέγονται τα βάζουν κάπου κάτω. Και ο δεύτερος λόγος είναι πόσο πειστικό θα είναι το πρόγραμμά μας, το αφήγημά μας, το όραμά μας για την επόμενη τετραετία.

Θεωρώ ότι μια Κυβέρνηση η οποία επανεξελέγη με ένα πρόγραμμα, εφόσον το πρόγραμμα αυτό το υλοποιεί και βγάζει ένα ακόμη πιο πειστικό για την επόμενη τετραετία, από αυτό κρίνεται από τους πολίτες και όχι από ένα προσωποπαγές κόμμα, αν ιδρυθεί, που ελπίζω να μην γίνει. Σίγουρα καλό δεν είναι. Δεν θα είναι ευχάριστη η εξέλιξη για την παράταξη. Ευχάριστη εξέλιξη για την παράταξη, το να κάνει ξανά ένα κόμμα, ένας άνθρωπος που τίμησε η παράταξη και τον εξέλεξε Πρόεδρό της, δεν θα είναι. Σίγουρα. Όλοι θέλουμε να μη γίνει.

Για την ημερομηνία των εκλογών

 Οι εκλογές θα γίνουν το 2027, πιστεύω την άνοιξη, μέντιουμ δεν είμαι. Οι εκλογές θα γίνουν το 2027.