Αρχική Blog Σελίδα 3

Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ: Μια εικόνα, χίλιες λέξεις

Οι απόψεις και προτάσεις της ΕΛΕΤΑΕΝ για το νέο Χωροταξικό των ΑΠΕ

Αναλυτικό Υπόμνημα υπέβαλε η ΕΛΕΤΑΕΝ στο ΥΠΕΝ στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το σχέδιο Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου (ΕΧΠ) για τις ΑΠΕ. Το Υπόμνημα ενσωματώνει την εκτενή εσωτερική διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε με τα μέλη της ΕΛΕΤΑΕΝ μέσω γραπτών υπομνημάτων και έκτακτης γενικής συνέλευσης και φυσικά μέσω διαδοχικών συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου. Συνοδεύεται από πίνακα με κωδικοποιημένες τις προτάσεις κατ’ άρθρο και χάρτη που απεικονίζει τις ζώνες αποκλεισμού του σχεδίου ΕΧΠ.

Στη συνοδευτική επιστολή της, η ΕΛΕΤΑΕΝ σημειώνει τα ακόλουθα:

Η συνολική αξιολόγηση για το σχέδιο του ΕΧΠ ΑΠΕ που τέθηκε σε διαβούλευση είναι αρνητική.

Το σχέδιο περιέχει τεχνικά προβλήματα, ασάφειες και θέματα εφαρμογής, ορισμένα από τα οποία φαίνεται να οφείλονται σε ελλιπή γνώση της τεχνολογίας και της επιστήμης της αιολικής ενέργειας.

Όμως, το βασικό πολιτικό πρόβλημα είναι οι υπερβολικοί οριζόντιοι αποκλεισμοί ενάντια στην αιολική ενέργεια: αδίκως και χωρίς τεκμηρίωση -και σε ορισμένες περιπτώσεις σε αντίθεση με τις αποφάνσεις της ΣΜΠΕ- κηρύσσεται ζώνη αποκλεισμού για νέα αιολικά πάρκα πάνω από το 61% της ελληνικής επικράτειας. Μάλιστα αποκλείονται οι κατ’ εξοχήν πιο ανεμώδεις περιοχές της Ελλάδας.

Ερώτηση 1: Ποιες είναι, ενδεικτικά, κάποιες από τις πιο προβληματικές διατάξεις πολιτικής του σχεδίου ΕΧΠ ΑΠΕ;

Ερώτηση 2: Τι πρέπει να γίνει με τις μεταβατικές διατάξεις;

Ερώτηση 3: Γιατί δεν είναι επαρκείς οι μεταβατικές διατάξεις που περιέχει το σχέδιο ΕΧΠ ΑΠΕ;

Ο ακόλουθος χάρτης απεικονίζει τις ζώνες αποκλεισμού κατά το νέο ΕΧΠ.

2026 06 24 dt map zones gr scaled 1

Ο αποκλεισμός αυτός, με τον τρόπο που επιχειρείται, είναι σε αντίθεση με:

  • την έως πρόσφατα διακηρυγμένη βούληση της πολιτείας για αύξηση της αιολικής ενέργειας στο μείγμα τεχνολογιών,
  • την ευρωπαϊκή νομοθεσία και ιδίως της Οδηγίας REDIII,
  • την διαπίστωση της πρόσφατης (με ημερομηνία 3.6.2026) έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα, ότι η αύξηση του μεριδίου της αιολικής ενέργειας θα ενισχύσει την ευελιξία του ενεργειακού συστήματος.

Αυτή η πολιτική αποκλεισμού της αιολικής ενέργειας ενσωματώνεται ξαφνικά στο σχέδιο του ΕΧΠ χωρίς καμία εκτίμηση επιπτώσεων. Δεδομένων των πολλών ετών που αφιερώθηκαν στην εκπόνησή του, αυτή η έλλειψη είναι ανεξήγητη. Πάντως, πρέπει να θεωρούνται βέβαιες οι ακόλουθες συνέπειες:

  1. Αύξηση στο κόστος ενέργειας. Η μη αξιοποίηση των πιο αποδοτικών αιολικά περιοχών της χώρας, ισοδυναμεί με μεγάλη μείωση παραγωγής της πιο φθηνής ηλεκτρικής ενέργειας. Το έλλειμα θα καλυφθεί με ακριβότερη ενέργεια.
  2. Αύξηση της ενεργειακής εξάρτησης. Το έλλειμα αιολικής παραγωγής θα οδηγήσει σε αύξηση εισαγωγών φυσικού αερίου για ηλεκτροπαραγωγή.
  3. Αύξηση της απόκλισης από το στόχο μείωσης των εκπομπών. Το 2025 οι εκπομπές CO2 από την ηλεκτροπαραγωγή στην Ελλάδα ήταν 55% αυξημένες σε σχέση με το στόχο ΕΣΕΚ. Το πρόβλημα θα συνεχιστεί και θα ενταθεί, εξαιτίας του ελλείματος αιολικής ενέργειας που θα προκαλέσει το νέο ΕΧΠ.

Πριν την έγκριση οποιουδήποτε σχεδίου, το ΥΠΕΝ πρέπει να ποσοτικοποιήσει τις επιπτώσεις αυτές.

Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στις μεταβατικές διατάξεις:

  • Οι διατάξεις του σχεδίου δεν είναι επαρκείς και εμπεριέχουν νομικές επιλογές που θα οδηγήσουν εν δυνάμει σε αδικίες.
  • Αγνοούν επίσης το γεγονός ότι από τα έργα που καταλαμβάνουν, μόνο ένα μικρό ποσοστό θα υλοποιηθεί εξαιτίας των λοιπών αδειοδοτικών περιορισμών και διοικητικών εμποδίων. Ούτε τα έργα με ΑΕΠΟ πρέπει να εκλαμβάνεται ότι θα υλοποιηθούν, διότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών είναι σε διαδικασία τροποποίησης και οι υπηρεσίες -όσες δεν ελέγχονται απευθείας από το Υπουργείο Ενέργειας- τα αντιμετωπίζουν ως νέα αιτήματα και πολύ συχνά τα απορρίπτουν, παρόλο που αφορούν βελτιώσεις των υφιστάμενων ΑΕΠΟ!

Η ΕΛΕΤΑΕΝ προσδοκά σε εκτενή διάλογο ώστε να θεραπευθεί το σχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση και έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και αβεβαιότητα για το μέλλον στον αιολικό κλάδο στην Ελλάδα.

Δείτε την συνοδευτική επιστολή της ΕΛΕΤΑΕΝ

Δείτε το αναλυτικό Υπόμνημα της ΕΛΕΤΑΕΝ για το ΕΧΠ ΑΠΕ

Κατεβάστε τον χάρτη με τις ζώνες αποκλεισμού κατά το νέο ΕΧΠ ΑΠΕ

Δείτε τον πίνακα με κωδικοποιημένες τις προτάσεις της ΕΛΕΤΑΕΝ για το νέο ΕΧΠ ΑΠΕ

Παράλληλα η ΕΛΕΤΑΕΝ απέστειλε σχετική επιστολή με ενημερωτικό σημείωμα στη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Δείτε την επιστολή της ΕΛΕΤΑΕΝ στη ΓΔ Ενέργειας της ΕΕ

Κατεβάστε στα αγγλικά τον χάρτη με τις ζώνες αποκλεισμού κατά το νέο ΕΧΠ ΑΠΕ

Η «Λαϊκή Συσπείρωση Κεντρικής Μακεδονίας», στηρίζει τους εργαζομένους στις Περιφέρειες, που απεργούν σήμερα

Η «Λαϊκή Συσπείρωση Κεντρικής Μακεδονίας», στηρίζει τους εργαζομένους στις Περιφέρειες, που απεργούν σήμερα με κύρια αιτήματα την: στελέχωση των υπηρεσιών, αύξηση 20% στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού και υπογραφή ΣΣΕ για τους υπαλλήλους των Περιφερειών.

Στην σημερινή συγκέντρωση της 24ωρης απεργίας των εργαζόμενων στις Περιφέρειες, μπροστά από το ΥΜΑΘ, παραβρέθηκαν οι  Περιφερειακοί Σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αβραμόπουλος Σωτήρης, Ιντζές Κώστας και Χαβατζάς Γιώργος. Δηλώσεις έκανε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης Κεντρικής Μακεδονίας» Αβραμόπουλος Σωτήρης.

Μ. Σχοινάς από Μέτσοβο: 80 εκ. ευρώ από τα προγράμματα βιολογικών που ανεστάλησαν κατευθύνονται σε αρδευτικά έργα–Έκτακτη στήριξη 1,8 εκ. ευρώ για τους παραγωγούς της Λαψίστας

Σαφές μήνυμα ότι η νέα εποχή για τον πρωτογενή τομέα περνά μέσα από τις επενδύσεις στο νερό και στις αγροτικές υποδομές έστειλε από το Μέτσοβο ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς, κατά τη δεύτερη περιφερειακή συνεδρίαση του Εθνικού Διαλόγου για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική.

Ειδικότερα, ο Υπουργός γνωστοποίησε ότι 80 εκατομμύρια ευρώ που απελευθερώνονται από τα προγράμματα βιολογικής κτηνοτροφίας και βιολογικής μελισσοκομίας -οι πληρωμές των οποίων είχαν παγώσει μετά από απόφαση του κ. Σχοινά κατόπιν ευρημάτων στους ελέγχους – θα κατευθυνθούν σε υποδομές νερού και μικρής κλίμακας δημόσια αρδευτικά έργα με δικαιούχους τους Δήμους της χώρας. «Κάθε ευρώ των ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων πρέπει να πιάνει τόπο και να πηγαίνει στους πραγματικούς δικαιούχους», τόνισε ο κ. Σχοινάς, υπογραμμίζοντας ότι οι διαθέσιμοι πόροι θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις που αφήνουν μόνιμο αποτύπωμα στον πρωτογενή τομέα και υπηρετούν την παραγωγή για δεκαετίες.

3 5

Παράλληλα, εξήγησε ότι η απόφαση ελήφθη μετά τους εκτεταμένους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στα προγράμματα βιολογικής παραγωγής, από τους οποίους προέκυψαν υψηλά ποσοστά μη συμμόρφωσης και οικειοθελών αποχωρήσεων, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση έχει λάβει στρατηγική απόφαση να βάλει τέλος σε πρακτικές που στερούν πόρους από τους πραγματικούς παραγωγούς.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη Λαψίστα και στην ανάγκη σωστής διαχείρισης του αρδευτικού νερού, σημειώνοντας ότι  η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον κάμπο της περιοχής αναδεικνύει με τον πιο εμφατικό τρόπο τη σημασία των επενδύσεων στις υδατικές υποδομές και στη σωστή διαχείριση του αρδευτικού νερού. Μάλιστα, από το βήμα της εκδήλωσης ανακοίνωσε ότι οι παραγωγοί της περιοχής που επλήγησαν από τη λειψυδρία κατά το 2025 θα ενισχυθούν με περισσότερα από 1,8 εκατ. ευρώ μέσω του καθεστώτος de minimis.

Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόταση που έχει υποβληθεί από τον ΤΟΕΒ Κρύας – Λαψίστας για αρδευτικό έργο προϋπολογισμού 21,6 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της πρόσκλησης για τα μεγάλα αρδευτικά έργα της χώρας. Όπως ανέφερε, η πρόταση βρίσκεται ήδη στο στάδιο της αξιολόγησης και στόχος του Υπουργείου είναι η σχετική διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο φθινόπωρο, ώστε να προχωρήσουν τα επόμενα βήματα για την υλοποίησή της.

Στο ευρύτερο πλαίσιο της συζήτησης για τη νέα ΚΑΠ, ο κ. Σχοινάς υπογράμμισε ότι η Ελλάδα θα διεκδικήσει μια ισχυρή πολιτική με επαρκείς πόρους, μεγαλύτερη εθνική ευελιξία και ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση του νερού, στους νέους αγρότες, στην ανταγωνιστικότητα και στον συνεργατισμό.

«Η Ελλάδα δεν έχει κανένα λόγο να προσέλθει στη διαπραγμάτευση αμυνόμενη. Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε πρωταγωνιστές», ανέφερε χαρακτηριστικά, δίνοντας το στίγμα της ελληνικής θέσης για την επόμενη ημέρα της ευρωπαϊκής αγροτικής πολιτικής.

Παράλληλα, ανάφερε ότι  η συζήτηση για τη νέα ΚΑΠ δεν μπορεί να εξαντλείται στους αριθμούς και στο ύψος των κονδυλίων που θα διατεθούν μετά το 2028. Το πραγματικό διακύβευμα είναι το παραγωγικό μοντέλο που θα επιλέξει η Ευρώπη για τις επόμενες δεκαετίες και η θέση που θα καταλάβει η Ελλάδα μέσα σε αυτό.

Όπως εξήγησε, στο επίκεντρο της ελληνικής θέσης βρίσκεται η ανάγκη διατήρησης μιας ισχυρής Κοινής Αγροτικής Πολιτικής με επαρκείς πόρους, μεγαλύτερη εθνική ευελιξία και περισσότερη εμπιστοσύνη στα κράτη-μέλη, ώστε να μπορούν να προσαρμόζουν τα εργαλεία πολιτικής στις πραγματικές ανάγκες των παραγωγών τους.

4 5

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο γεγονός ότι οι ανάγκες της μεσογειακής γεωργίας δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με τα ίδια εργαλεία που σχεδιάζονται για εντελώς διαφορετικές γεωργικές πραγματικότητες της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης. Τόνισε, συγκεκριμένα, ότι  για χώρες όπως η Ελλάδα, το νερό αποτελεί πλέον στρατηγικό αγαθό και η διαχείρισή του οφείλει να βρεθεί στον πυρήνα της νέας αγροτικής πολιτικής.

Παρουσιάζοντας τις βασικές κατευθύνσεις της ελληνικής πρότασης για τη νέα περίοδο, ο κ. Σχοινάς έθεσε ως προτεραιότητες τη στήριξη των νέων και νεοεισερχόμενων αγροτών, τη δίκαιη ενίσχυση του εισοδήματος των παραγωγών με έμφαση στις μικρομεσαίες εκμεταλλεύσεις, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω επενδύσεων, καινοτομίας και νέων αλυσίδων αξίας, τη στήριξη του συνεργατισμού, καθώς και τη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων με ιδιαίτερη έμφαση στο αρδευτικό νερό.

Κλείνοντας, σημείωσε ότι η διαβούλευση για τη νέα ΚΑΠ που ξεκινά στην Περιφέρεια από το Μέτσοβο αποτελεί μια συζήτηση εθνικού προσανατολισμού, οι αποφάσεις της οποίας θα επηρεάσουν το παραγωγικό αποτύπωμα της χώρας για ολόκληρη την επόμενη γενιά. 

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας χρηματοδοτεί μέσω του ΕΣΠΑ επτά έργα αποκατάστασης Ιερών Μονών του Αγίου Όρους

Επτά έργα υποδομής σε ιερές μονές του Αγίου Όρους χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω του ΕΣΠΑ, έπειτα από την υπογραφή ισάριθμων αποφάσεων από την Περιφερειάρχη Αθηνά Αηδονά.

Τα έργα θα πραγματοποιηθούν στις Ιερές Μονές Καρακάλλου, Κουτλουμουσίου, Ξενοφώντος, Μεγίστης Λαύρας, Σίμωνος Πέτρας και Αγίου Παύλου και ο συνολικός προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 5,3 εκ. ευρώ.

Όπως τόνισε η κ. Αηδονά, «αξιοποιούμε τους ευρωπαϊκούς πόρους του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε να αποκαταστήσουμε, συντηρήσουμε και κάνουμε λειτουργικό και ασφαλές το δομημένο περιβάλλον των ιερών μονών του Αγίου Όρους. Οι ιερές μονές, σκήτες και καλύβες, αποτελούν τον μνημειακό πλούτο στην Αθωνική Πολιτεία, που είναι πλούτος όλων μας. Κι έχουμε ευθύνη να προστατεύσουμε και να διατηρήσουμε αυτή τη μοναδική κληρονομιά. Αυτό κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Με έργα – παρακαταθήκη για την Κιβωτό της Ορθοδοξίας, με έργα υποδομής και ανάδειξης, με έργα, που κάνουν ασφαλείς και λειτουργικές τις κτιριακές υποδομές, τόσο για τους μοναχούς, όσο και για τα εκατομμύρια των πιστών από όλο τον κόσμο».

Τα επτά έργα που εγκρίθηκαν είναι τα εξής:

1.«Συντήρηση-αποκατάσταση Καθολικού και Πύργου Ιεράς Μονής Καρακάλλου»: Το Καθολικό είναι κτίσμα του 16ου αιώνα και με εξαίρεση τον εξωνάρθηκα και το κωδωνοστάσιο που αφορούν μεταγενέστερες προσθήκες, ανήκει σε μία οικοδομική φάση. Θα πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης, με σεβασμό στην αρχιτεκτονική του Καθολικού και του Πύργου. Το Καθολικό της μονής δεν παρουσιάζει στατικά προβλήματα και βρίσκεται γενικά σε αρκετά καλή κατάσταση διατήρησης. Ο Πύργος της μονής, αν και παρουσιάζει ιδιαίτερο οικοδομικό ενδιαφέρον λόγω του αμιγούς οχυρωματικού του χαρακτήρα, υπάρχουν λίγες γραπτές μαρτυρίες και η χρονολόγησή του είναι δύσκολη. Είναι πιθανό να κατασκευάστηκε τον 16ο αιώνα, περίοδο ανακαίνισης της μονής και επίσης δεν παρουσιάζει στατικά προβλήματα, αλλά σημαντικές φθορές που θα αποκατασταθούν.

2.«Αποκατάσταση – Λειτουργική αναβάθμιση νότιας κόρδας της Ι. Μ. Κουτλουμουσίου – Δυτικό τμήμα»: Έχουν καταγραφεί σημαντικές φθορές και θα πραγματοποιηθούν εργασίες στερέωσης και συντήρησης, αναδιαρρυθμίσεις των χώρων φιλοξενίας και ανακατασκευή της στέγης. Επίσης προγραμματίζονται εργασίες στον Πύργο του Καμπαναριού, ηλεκτρομηχανολογικές παρεμβάσεις και νέα δίκτυα.

3.«Αναβάθμιση – Διαμόρφωση 4ου ορόφου ΝΔ πτέρυγας της Ι. Μ. Ξενοφώντος»: Στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός του ορόφου και η επίλυση των λειτουργικών ζητημάτων. Η αποκατάσταση θα επιτευχθεί μέσω επεμβάσεων που διέπονται από σεβασμό στην αγιορείτικη αρχιτεκτονική και στις λειτουργικές ανάγκες των μοναχών, ενώ θα ανανεωθούν οι εγκαταστάσεις και τα δίκτυα.

4.«Αποκατάσταση της ερήμου Ι. Καλύβης ‘Κοίμησης της Θεοτόκου Γ’’ (μακαριστού γερ. Δαμασκηνού) της Ι. Σκήτης Αγίας Άννης, Ι. Μ. Μ. Λαύρας»: Το συγκρότημα, του οποίου η πιθανότερη περίοδος ανέγερσης είναι τα μέσα του 18ου αιώνα, αποτελείται από τρία λιθόκτιστα κτήρια με επιμήκη κάτοψη προσαρμοσμένη στο απότομο ανάγλυφο του εδάφους. Η Καλύβη παραμένει ακατοίκητη από τη δεκαετία του 1980 και σήμερα βρίσκεται σε κατάσταση εγκατάλειψης και εξελισσόμενης κατάρρευσης. Πυκνή βλάστηση καλύπτει τον περιβάλλοντα χώρο, ενώ σημαντικά προβλήματα και βλάβες εντοπίζονται στις ξύλινες κατασκευές (στέγες, δάπεδα, κουφώματα) και στις τοιχοποιίες που μένουν απροστάτευτες στις καιρικές συνθήκες. Στόχος των παρεμβάσεων είναι η Ιερά Καλύβη να διατηρήσει την παραδοσιακή της αρχιτεκτονική και θα καταστεί ξανά πλήρως λειτουργική.

5.«Αποκατάσταση – ενίσχυση αναλημματικών τοίχων και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου Ι. Καλύβης Αγ. Αρχαγγέλων Ι. Σκήτης Ευαγγελισμού της Θεοτόκου της Ι.Μ. Ξενοφώντος»: Το συγκρότημα, κατασκευασμένο μεταξύ 1899-1930, έχει ανεγερθεί σε έντονα επικλινές έδαφος, με αποτέλεσμα τη σταδιακή υποβάθμιση των αναλημματικών τοίχων, την καθίζηση των δαπέδων και την αποσταθεροποίηση των λιθοδομών. Επιπλέον, η ανεπαρκής αποστράγγιση έχει οδηγήσει σε έντονη υγρασία, επηρεάζοντας τη στατική επάρκεια των φερουσών τοιχοποιιών. Φθορές εντοπίζονται σε πολλά σημεία, δημιουργώντας προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας για τους μοναχούς. Το σχέδιο αποκατάστασης προβλέπει τη διατήρηση της αισθητικής αρμονίας του περιβάλλοντος, την ανάδειξη των αρχικών αρχιτεκτονικών στοιχείων και την ενίσχυση της αντοχής των κατασκευών, ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια βιωσιμότητα του χώρου.

6.«Μετατροπή παλαιού ελαιοτριβείου Ι. Μ. Σίμωνος Πέτρας σε χώρο έκθεσης και κατασκευή ημιώροφου εργαστηρίων»: Το φυσικό αντικείμενο της πράξης αφορά στη μετατροπή του παλαιού ελαιοτριβείου της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας Αγίου Όρους σε χώρο έκθεσης, με παράλληλη κατασκευή ημιωρόφου για τη δημιουργία εργαστηρίων αγιογραφίας και ραπτικής. Το υφιστάμενο κτήριο, που ανεγέρθηκε το 1851, αποτελεί σημαντικό δείγμα λαϊκής αρχιτεκτονικής και διατηρεί ιστορικό και λειτουργικό ενδιαφέρον, καθώς σώζεται μεγάλο μέρος του παλαιού μηχανολογικού εξοπλισμού του. Κατά το παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί ως ελαιοτριβείο, προσφοριό και χώρος φιλοξενίας, ενώ η σημερινή μορφή του προέκυψε ύστερα από επεμβάσεις του 1985. Εκτός της αποκατάστασης θα τοποθετηθούν νέες ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και δίκτυα. Συνολικά, οι προβλεπόμενες επεμβάσεις συνδυάζουν την προστασία και ανάδειξη του ιστορικού χαρακτήρα του μνημείου με τη λειτουργική αναβάθμισή του για σύγχρονες ανάγκες.

7.«Αποκατάσταση του Α ́ επιπέδου της ΒΔ πτέρυγας και διαμόρφωση χώρων φροντίδας ηλικιωμένων ατόμων (γηροκομείο) της Ι. Μ. Αγίου Παύλου Αγίου Όρους Άθω»: Οι εργασίες που προβλέπονται θα είναι ήπιες και θα αποκαταστήσουν τα προβλήματα του χώρου, ο οποίος παρέμενε για χρόνια αδιαμόρφωτος. Το γηροκομείο θα αναπτυχθεί σε μία στάθμη συνολικού εμβαδού 200 τ.μ. και θα περιλαμβάνει τις λειτουργίες σύμφωνα με το κτιριολογικό πρόγραμμα που προβλέπει η αρχιτεκτονική μελέτη.

Ομιλία του προέδρου της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου στην Βουλή, κατά την συζήτηση του σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Ομιλία του προέδρου της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου στην Βουλή, κατά την συζήτηση του σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και βελτίωση του πλαισίου για τα παίγνια, ρυθμίσεις για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρεία και λοιπές διατάξεις».

Θα ξεκινήσω με τη νέα ρύθμιση των 72 δόσεων. Η αλήθεια είναι ότι αφήνει εκτός εκείνους που έχουν πραγματική ανάγκη. Τι προτείνουμε εμείς;

Προτείνουμε η εξόφληση να γίνει σε 120 δόσεις για να μπορέσετε να εισπράξετε κάτι. Επίσης, γιατί πρέπει το κράτος να είναι τοκογλύφος; Όταν καθυστερεί το κράτος να πληρώσει δεν πληρώνει τόκο, ο πολίτης γιατί πρέπει να πληρώνει; Το ίδιο ισχύει και με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις. Αυτό λέγεται νόμιμη τοκογλυφία! Επίσης, για τα χρέη μετά την 1η/1ου/ 2024 η πρότασή μας είναι η πλήρης αποσύνδεση, ενώ για τις τρέχουσες υποχρεώσεις προτείνουμε πλήρη αποσύνδεση, γιατί η ρύθμιση λειτουργεί ανεξάρτητα.

Κυβερνάτε 7χρόνια. Τι πετύχατε. Ποια προβλήματα των Ελλήνων λύσατε; Για την ακρίβεια, τι πετύχατε; Τίποτα! Η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα της Ευρώπης, πληρώνουμε το ακριβότερο ρεύμα της Ευρώπης, το ακριβότερο καύσιμο της Ευρώπης, την ακριβότερη τηλεφωνία της Ευρώπης, τους περισσότερους φόρους της Ευρώπης, τα ακριβότερα πρόστιμα της Ευρώπης.

Και επειδή όλοι οι βουλευτές της αντιπολίτευσης βγαίνουν στα κανάλια και κάνουν διαγνώσεις και βαθυστόχαστες αναλύσεις, το πρόβλημα είναι ότι κανείς δεν δίνει λύσεις. Κανείς δεν κάνει προτάσεις. Μόνον εμείς, στην Ελληνική Λύση.

Η αλήθεια είναι ότι η ακρίβεια συμφέρει τη ΝΔ. Δεν έχουμε βιομηχανία τροφίμων. Όλα είναι εισαγόμενα. Μια αλυσίδα ελέγχει το 40% του λιανεμπορίου τροφίμων. Πώς λέγεται αυτό; Καρτέλ! Πέντε άνθρωποι ελέγχουν τα 3/4 της αγοράς. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Η ελεύθερη οικονομία βασίζεται στον ανταγωνισμό και εδώ ανταγωνισμός δεν υπάρχει. Κάνυον τις τριγωνικές συναλλαγές τους, δεν φορολογούνται – φοροαποφεύγουν έχουν κατασκευαστικές εταιρείες, χτίζουν, υπερτιμολογούν τα logistics, μηδενίζουν τον τζίρο, δεν καταβάλλουν φόρο. Την ίδια ώρα οι έλεγχοι και τα πρόστιμα που επιβάλλονται είναι για γέλια.

Η δήθεν ρύθμιση για τα δάνεια (που βγαίνατε στα κανάλια και λέγατε ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί η απόφαση του Αρείου Πάγου) αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση δεν είναι υπηρέτης των δανειοληπτών αλλά των τραπεζών. Η δική μας πρόταση είναι ο δανειολήπτης να μπορεί να αγοράζει το δάνειό του όσο το αγοράζουν τα funds. Όσο αφορά, δε, το γιατί φέρατε αυτή τη ρύθμιση, η απάντηση είναι ότι αν δεν την φέρνατε και το δικαστήριο δικαίωνε τους δανειολήπτες, οι τράπεζες θα ήταν υποχρεωμένες να πληρώσουν έντοκα όλα τα ποσά και να τα επιστρέψουν στους δανειολήπτες. Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί εξαιρούνται οι δανειολήπτες που έχουν εξοφλήσει την ρύθμισή τους; Κύριοι, η ρύθμιση που φέρατε είναι ο ορισμός της απάτης! Πρόκειται περί απάτης.

Και ρωτώ, στην Γερμανία, γιατί είναι προαιρετική η χρήση κάρτας; Και γιατί εδώ η κάρτα είναι υποχρεωτική; Εμείς λέμε η χρήση πλαστικού χρήματος να γίνει προαιρετική. Με τον τρόπο αυτό μειώνονται οι προμήθειες των τραπεζών και το κέρδος πηγαίνει στον πολίτη.

Πού ακούστηκε χώρα να επιτρέπει στον Τούρκο ή τον Βούλγαρο να αγοράζει σπίτια στην εδώ; Καταργήστε τώρα την golden visa που έχει φέρει τους Τούρκους στην Ελλάδα και αγοράζουν σπίτια.

Επιβάλλετε πλαφόν στην επιτοκιακή ψαλίδα που υπάρχει για δάνεια και καταθέσεις.

Από το 2019 που οι καταθέσεις έφταναν τα 185 δισεκ ευρώ, με τον πληθωρισμό στο 20% χάθηκαν 6,6 δισεκ. ευρώ καταθέσεων.

Έρχεται ο Τσίπρας…. Τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς ποιος τους επέβαλε; Ο Τσίπρας! Δηλ. να πατάει κάποιος ένα κουμπί και να σου παίρνει το σπίτι. Κι ήρθε και ανακοίνωσε σκιώδη κυβέρνηση με πρώην αποτυχημένους, πρώην υβριστές του και πρώην κλακαδόρους του Μητσοτάκη! Όσο για τον Σαμαρά, είχε κι αυτός ένα καράβι στα χέρια και το οδήγησε στα βράχια, έκοψε μισθούς και συντάξεις, είπε πολλά και έκανε ένα τίποτα.

Η Ελλάδα έχει γίνει ενεργειακό ναυάγιο. Καταστρέψατε τα μηχανήματα στην δυτ. Μακεδονία με εκρηκτικά. Ουσιαστικά καταστρέψατε 20.000 θέσεις εργασίας. Η Καστοριά πεθαίνει. Γούνες και δερμάτινα στην Ρωσία τέλος! Στήσατε ανεμογεννήτριες χωρίς να έχετε εφοδιαστεί με μπαταρίες αποθήκευσης. Αργείτε να προχωρήσετε σε εξορύξεις. Γιατί δεν θεσπίζετε ανώτατο όριο κέρδους στα διυλιστήρια; Με 80 δολ. / βαρέλι η τιμή του πετρελαίου, η βενζίνη θα έπρεπε να πωλείται στα 1,5 ευρώ.  Προχωρήστε σε πάταξη του λαθρεμπορίου με ιχνηλάτηση.

Και επειδή γίνεται λόγος τελευταία για τους λαγοκέφαλους, ξέρετε τι φταίει γι’ αυτό το πρόβλημα; Η υπεραλίευση! Ποιος κάνει υπεραλίευση; Οι Τούρκοι. Σύμφωνα με δημοσίευμα του voicenews, έκθεση του ινστιτούτου «Αρχιπέλαγος» (κατάθεση στα πρακτικά) αναφέρει ό τι 12 ημέρες μετά την λήξη της επίσημης αλιευτικής περιόδου, οι Τούρκοι ρυμούλκησαν μεγάλους κλωβούς με ζωνταντούς ερυθρούς τόνους. Πώς επιτρέπει η Ελλάδα να αλιεύεται ο θαλάσσιος πλούτος μας από τους Τούρκους; Κανείς δεν τους ενόχλησε. Ούτε η Frontex, ούτε οι ελληνικές αρχές.

Τι θα κάνουμε εμείς ως Ελληνική Λύση; Εμείς θα θεσπίσουμε κατώτατο μισθό στα 1.500 ευρώ, 5νθήμερη εργασία, κατάργηση της 13ωρης εργασίας, επαναφορά του εφ’ άπαξ, επαναφορά των βαρέων ενσήμων, επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης, αυξήσεις στις συντάξεις.

Δεσμευόμαστε απέναντι στους Έλληνες για δημιουργία ενός κανονικού ΕΣΥ, για έλεγχο του σκανδάλου των υποκλοπών και απόδοση κατηγοριών για εσχάτη προδοσία στους εμπλεκόμενους, για έλεγχο όλων για οικονομικά εγκλήματα, για δήμευση των περιουσιών όσων έκλεψαν χρήματα του ελληνικού λαού, για κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, για κλείσιμο των Funds, για κατάργηση των παρόχων ενέργειας που κερδοσκοπούν. Θα βάλουμε τέλος στις γαλάζιες ακρίδες, στους γαλάζιους λαγοκέφαλους, στις γαλάζιες κομπίνες. Όλα αυτά με την Ελληνική Λύση τέλος!

Θεσσαλονίκη: Ξεκίνησε η δίκη στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο για τον θάνατο 33χρονου και 46χρονης αστυνομικού στη Χαλκιδική 

Με την υποβολή αιτημάτων ξεκίνησε, ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Θεσσαλονίκης, η δίκη για τον θάνατο δύο ανθρώπων στη Χαλκιδική, όταν ένας καβγάς για ασήμαντη αφορμή εξελίχθηκε σε τραγωδία, στοιχίζοντας τη ζωή σε έναν 33χρονο και σε μία 46χρονη αστυνομικό- με την τελευταία να τραυματίζεται θανάσιμα κατά την εκτέλεση του καθήκοντός της.

Στο εδώλιο του κατηγορουμένου παραπέμφθηκαν να δικαστούν ένας 27χρονος κι ένας 63χρονος –ο πρώτος για ανθρωποκτονία με δόλο (κακούργημα) και ο δεύτερος για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, κατά συρροή, (πλημμέλημα).

Το περιστατικό διαδραματίστηκε τα ξημερώματα της 5ης Απριλίου 2025, στο 41ο χλμ της επαρχιακής οδού Νέων Μουδανιών – Σάρτης, όπου, καταμεσής του δρόμου, ενεπλάκησαν σε επεισόδιο ο 27χρονος κι ο 33χρονος, με αποτέλεσμα ο δεύτερος να πέσει αναίσθητος στο οδόστρωμα, να παρασυρθεί από διερχόμενο φορτηγάκι που οδηγούσε ο 63χρονος και να χάσει τη ζωή του. Κατά την ίδια παράσυρση τραυματίστηκε σοβαρά η 46χρονη αστυνομικός, που ως μέλος πληρώματος βρέθηκε στο σημείο για να εκτονωθεί η κατάσταση. Η 46χρονη, μητέρα τεσσάρων παιδιών, υπέκυψε τελικά δύο μήνες αργότερα, μετά από νοσηλεία.

Η ιατροδικαστική έκθεση που συντάχθηκε όσον αφορά τον θάνατο του 33χρονου δημιούργησε νέα δεδομένα στη διερεύνηση των ποινικών ευθυνών του 27χρονου, καθώς ανάμεσα στα ευρήματα υπήρχε ένα χτύπημα στο πρόσωπο που πιθανολογήθηκε ότι προήλθε από ένα μεγάλο δαχτυλίδι που φορούσε ο 27χρονος και φαίνεται να λειτούργησε ως σιδερογροθιά. Το ιατροδικαστικό πόρισμα φαίνεται να διαπιστώνει ότι ο θάνατος του 33χρονου προήλθε τόσο από το συγκεκριμένο χτύπημα όσο και από την παράσυρση.

Υπό τις παραπάνω συνθήκες, ο εισαγγελέας πρωτοδικών Πολυγύρου αναβάθμισε την κατηγορία για τον 27χρονο, από το πλημμέλημα της επικίνδυνης σωματικής βλάβης σε ανθρωποκτονία με δόλο, πράξη για την οποία απολογήθηκε στην ανακρίτρια Πολυγύρου και αποφασίστηκε η προφυλάκισή του (βρίσκεται 14 μήνες σε καθεστώς προσωρινής κατάστασης).

Η δίκη στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο ξεκίνησε το πρωί με αιτήματα που υπέβαλαν οι υπερασπιστές των δύο κατηγορουμένων. Οι συνήγοροι του νεότερου σε ηλικία κατηγορούμενου ζήτησαν είτε την αναβολή είτε τη διακοπή της δίκης, για να κληθεί να καταθέσει η ιατροδικαστής, να επισκοπηθεί το επίμαχο δαχτυλίδι που βρίσκεται στη δικογραφία και να εξεταστεί η μετατροπή της κατηγορίας στην αρχική της (πλημμεληματική μορφή). Από την άλλη, οι συνήγοροι του δεύτερου κατηγορούμενου έθεσαν ζητήματα ακυρότητας της διαδικασίας για δικονομικό λόγο. Το δικαστήριο διέκοψε για να εξετάσει τα παραπάνω αιτήματα.

Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα τιμήθηκε – παρουσία του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη – η μνήμη της άτυχης αστυνομικού Μαρίας Ζαφείρη με την ανέγερση μνημείου, ενώ το όνομά της δόθηκε στον δρόμο μπροστά από το Αστυνομικό Τμήμα Σιθωνίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ: Ο Τραμπ πιέζει ώστε να μειωθεί η τιμή των καυσίμων

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ζήτησε από την αμερικανική δικαιοσύνη να εξετάσει τις πρακτικές των πετρελαϊκών εταιρειών, τις οποίες κατηγόρησε ότι «εξαπατούν» τους καταναλωτές διατηρώντας υψηλές τις τιμές των καυσίμων.

Ο πόλεμος στο Ιράν προκάλεσε κατακόρυφη άνοδο των τιμών της ενέργειας τόσο στις ΗΠΑ όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, κυρίως λόγω του αποκλεισμού του Στενού του Ορμούζ, μια κρίσιμης σημασίας θαλάσσιας οδού για τις εξαγωγές υδρογονανθράκων. Οι ΗΠΑ και το Ιράν σύναψαν την προηγουμένη εβδομάδα μνημόνιο κατανόησης για τον τερματισμό των εχθροπραξιών, με αποτέλεσμα την αποκλιμάκωση των τιμών του πετρελαίου, κάτι το οποίο δεν αντικατοπτρίζεται στις τιμές των καυσίμων, όπως κατήγγειλε ο Τραμπ.

«Οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες δεν μειώνουν τις τιμές τους στην αντλία  ανάλογα με τις κατακόρυφα χαμηλότερες τιμές που πληρώνουν για το πετρέλαιο», παραπονέθηκε ο πρόεδρος των ΗΠΑ στο Truth Social. «Με άλλα λόγια, οι πελάτες εξαπατώνται», πρόσθεσε. Κατά συνέπεια, ο Ρεπουμπλικάνος τόνισε ότι «ζήτησα από το υπουργείο Δικαιοσύνης να αρχίσει αμέσως να εξετάζει το θέμα. Οι τιμές της βενζίνης καλό θα ήταν να αρχίσουν να μειώνονται πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο βλέπω τώρα».

Ο Τραμπ πιέζεται να πείσει τους Αμερικάνους ότι η πολεμική του εκστρατεία στη Μέση Ανατολή δεν έχει βλάψει μόνιμα την αγοραστική τους ισχύ ενόψει και των ενδιάμεσων εκλογών του Νοεμβρίου που προμηνύονται δύσκολες για τους Ρεπουμπλικάνους. Οι τιμές των καυσίμων είναι ένα ευαίσθητο θέμα για τους Αμερικάνους, όπου τα ιδιωτικά οχήματα αποτελούν το βασικό μέσο μεταφοράς. Αν και οι τιμές έπεσαν τις τελευταίες ημέρες κάτω από το συμβολικό όριο των 4 δολαρίων το γαλόνι (3,8 λίτρα), παραμένουν πιο υψηλές σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα του πολέμου, όταν ήταν περίπου 3 δολάρια.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ – Ιράν: Ο Αμερικανός ΥΠΕΞ Ρούμπιο ξεκίνησε μια περιοδεία- αστραπή στις χώρες του Κόλπου για να τις καθησυχάσει αναφορικά με το μνημόνιο κατανόησης

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο θα έχει σήμερα συνομιλίες με αξιωματούχους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κατά την πρώτη ημέρα μιας περιοδείας του στις χώρες του Κόλπου, σε μια προσπάθεια να τις καθησυχάσει για το μνημόνιο κατανόησης που υπέγραψαν οι ΗΠΑ με το Ιράν.

Ο Ρούμπιο, που έφτασε χθες Τρίτη το βράδυ στο Αμπού Ντάμπι, πρόκειται να συναντηθεί σήμερα κεκλεισμένων των θυρών με τον πρόεδρο των Εμιράτων, τον Μοχάμεντ μπιν Ζαγέντ αλ Νάχιαν. Όταν ρωτήθηκε κατά την άφιξή του αν στις συζητήσεις του με ηγέτες της περιοχής θα γίνει λόγος για τις ανησυχίες τους αναφορικά με το μνημόνιο κατανόησης, ο Αμερικανός υπουργός απάντησε: «Αυτό σίγουρα θα προκύψει σε αυτές τις συνομιλίες».

Παράλληλα ο Ρούμπιο επανέλαβε ότι η Ουάσινγκτον δεν θα δεχθεί την επιβολή διοδίων ή τελών για τη διέλευση από το Στενό του Ορμούζ. «Πρόκειται για μια διεθνή θαλάσσια οδό. Καμία χώρα δεν έχει δικαίωμα να επιβάλει διόδια ή τέλη σε διεθνείς θαλάσσιες οδούς», υπογράμμισε, την ώρα που Ιράν και Ομάν υπογραμμίζουν «την κυριαρχία τους επί των χωρικών τους υδάτων».

Στη συνέχεια ο Ρούμπιο θα μεταβεί στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν, όπου θα συμμετάσχει αύριο Πέμπτη σε συνεδρίαση των χωρών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου. Αυτή είναι η πρώτη επίσκεψη υψηλόβαθμου Αμερικανού αξιωματούχου στη Μέση Ανατολή μετά την υπογραφή ενός πρωτοκόλλου συμφωνίας μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν. Τις δηλώσεις του Ρούμπιο θα παρακολουθούν στενά οι Ρεπουμπλικάνοι προκειμένου να δουν πώς ένας μέχρι πρότινος ιδιαίτερα σκληρός επικριτής του Ιράν θα παρουσιάσει αυτή τη συμφωνία την οποία πολλοί στο εσωτερικό του κόμματος θεωρούν ότι ισοδυναμεί με παράδοση.

Τόσο ο Ρούμπιο όσο και ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς θεωρούνται πιθανοί υποψήφιοι του Ρεπουμπλικανικού κόμματος για την προεδρία στις επόμενες εκλογές, με στελέχη του κόμματος και πρώιμες δημοσκοπήσεις να παρουσιάζουν συχνά τη μεταξύ τους κούρσα αμφίρροπη.

Η αποστολή του Ρούμπιο είναι δύσκολη: να πείσει τις χώρες του Κόλπου ότι η συμφωνία στην οποία κατέληξαν ΗΠΑ και Ιράν για τον τερματισμό του πολέμου είναι καλή, την ώρα που οι ηγέτες της περιοχής ανησυχούν ότι η Ουάσινγκτον δέχθηκε να κάνει μεγάλες υποχωρήσεις οι οποίες θα ενισχύσουν την Τεχεράνη και θα αλλάξουν την ισορροπία ασφαλείας στην περιοχή.

Επίμαχα είναι κάποια στοιχεία του σχεδίου συμφωνίας που δεν περιλαμβάνει περιορισμούς στο πρόγραμμα βαλλιστικών πυραύλων του Ιράν, προβλέπει τη δημιουργία ενός ταμείου ανοικοδόμησης του Ιράν ύψους 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων και διατάξεις που θα μπορούσαν να επεκτείνουν την περιφερειακή επιρροή και τον έλεγχο της Τεχεράνης σε κρίσιμες οδούς μεταφοράς πετρελαίου.

Και οι έξι χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου είναι στρατηγικής σημασίας σύμμαχοι για τις ΗΠΑ και προσέφεραν επιμελητειακή υποστήριξη στην Ουάσινγκτον στη διάρκεια του πολέμου που ξέσπασε στις 28 Φεβρουαρίου με τα αμερικανοϊσραηλινά πλήγματα εναντίον του Ιράν.

Εξάλλου όλες τους έγιναν στόχος των ιρανικών αντιποίνων: τα Εμιράτα έγιναν στόχος περισσότερων από 2.800 drones και πυραύλων, ενώ σκληρά επλήγησαν και το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν. Οι ηγέτες των χωρών της περιοχής έχουν εδώ και χρόνια στενές σχέσεις με τον Τραμπ και έχουν δεσμευθεί να επενδύσουν δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ. Αλλά αναλυτές επισημαίνουν ότι οι χώρες αυτές αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν μόνες τα αντίποινα του Ιράν και έχουν αρχίσει να έχουν αμφιβολίες για την αξιοπιστία των ΗΠΑ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 37χρονη που συνόδευε μεθυσμένη την 8χρονη κόρη της

Στη σύλληψη μιας 37χρονης προχώρησαν αστυνομικοί στη Θεσσαλονίκη, καθώς φέρεται να εξέθεσε σε κίνδυνο την ανήλικη κόρη της, ενώ βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ.

Το περιστατικό σημειώθηκε λίγο μετά τις 11 χθες το βράδυ, στην περιοχή της Νεάπολης, όταν αστυνομικοί εντόπισαν τη γυναίκα να κάθεται σε πεζοδρόμιο μαζί με την 8χρονη κόρη της. Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., η 37χρονη ήταν εμφανώς ζαλισμένη, λόγω κατανάλωσης αλκοόλ. Σε βάρος της σχηματίστηκε δικογραφία για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 26χρονου για σειρά ληστειών με θύματα ηλικιωμένες

Την εξιχνίαση ληστειών με θύματα κυρίως ηλικιωμένες γυναίκες, που διαπράχθηκαν σε εισόδους ή στο εσωτερικό πολυκατοικιών, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε η ΕΛ.ΑΣ. Ως δράστης ταυτοποιήθηκε 26χρονος και εις βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για ληστεία κατ’ εξακολούθηση.

Σύμφωνα με την έρευνα του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Λευκού Πύργου, από τις 10 Μαΐου έως τις 3 Ιουνίου 2026, ο κατηγορούμενος φέρεται να διέπραξε τέσσερις ληστείες, χρησιμοποιώντας σωματική βία, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις η επίθεση ήταν ιδιαίτερα σφοδρή, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των θυμάτων. Η συνολική λεία του εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις 7.000 ευρώ σε τιμαλφή.

Ο 26χρονος εντοπίστηκε, χθες το απόγευμα, στις Συκιές και κατά τον έλεγχο φέρεται να αντιστάθηκε, ασκώντας σωματική βία εναντίον των αστυνομικών της ΟΠΚΕ, ενώ επιχείρησε να διαφύγει, χωρίς όμως να τα καταφέρει, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αστυνομίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ