Αρχική Blog Σελίδα 15331

Το Lely Center Ελλάδας παρουσίασε το νέο Astronaut A5, το νέο ορόσημο στο άρμεγμα & τη νέα υπηρεσία Υποστήριξης Διαχείρισης Φάρμας FMS

Στo event « Τα ορόσημα στην αγελαδοτροφία» που πραγματοποιήθηκετην Πέμπτη 26/4/2018 στο ξενοδοχείο Porto Palace στην Θεσσαλονίκη, το Lely Center Ελλάδας παρουσίασε σε 30 γαλακτοπαραγωγούς αγελαδοτρόφους της Ελλάδας το νέο αρμεκτικό ρομπότ Astronaut A5, το νέο ορόσημο στο άρμεγμα και τους εισήγαγε στον νέο κόσμο της Διαχείρισης Φάρμας  που πλέον θα υποστηρίζεται από την νέα υπηρεσία FMS.

 To FMS είναι ένα νέο concept service & υποστήριξης από την Lely που καθιστά τη Lely ταυτόχρονα συνεργάτη, προμηθευτή, τεχνικό service και σύμβουλο της φάρμας. Με τη νέα του έκδοση, διατίθεται πλέον σε 4 επίπεδα που περιλαμβάνουν ψηφιακά farmscans, αναλύσεις δυνατοτήτων και αδυναμιών, επισκέψεις στη φάρμα, training events, σεμινάρια και κυρίως βοήθεια στην στοχοθεσία & στον εξορθολογισμό βάσει των θεμιτών αποτελεσμάτων. Σημαντικό να αναφερθεί είναι πως μέσω του FMS ο κτηνοτρόφος και ο σύμβουλος δουλεύουν μαζί για την βελτιστοποίηση της φάρμας και καλούνται σε μια συνεχή πρόκληση για υπεροχή.

Astronaut A5

Στην ομάδα του FMS εντάχθηκε και επίσημα ο κ. Στέλιος Πυρπύλης, ο οποίος εξειδικεύεται στον τομέα της αγελαδοτροφίας και συνεργάζεται χρόνια με πολλές μονάδες αγελάδων. Η νέα αυτή συνεργασία ανακοινώθηκε στο event και αναμένεται να αποδώσει τα μέγιστα στις ρομποτικές φάρμες Lely της Ελλάδας.

Αξίζει να σημειωθεί πως η εισαγωγή της νέας υπηρεσίας FMS συνέπεσε με την εισαγωγή του νέου ρομπότ αρμέγματος Astronaut A5, του νέου ορόσημου στον τομέα του ρομποτικού αρμέγματος που συνδυάζει τις αποδεδειγμένες & ευρέως αποδεκτές αρχές του αυτόματου αρμέγματος 1) με την απαράμιλλη αξιοπιστία (εκτεταμένο παγκόσμιο πρόγραμμα δοκιμών με πάνω από 2 εκατομμύρια αρμέγματα σε ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών για άψογη λειτουργία υπό οποιεσδήποτε συνθήκες), 2) με την ευκολία χρήσης (επανασχεδιασμένο διαισθητικό περιβάλλον με όλες τις σχετικές πληροφορίες διαθέσιμες σε μία μόνο σελίδα) και 3) με την αποδοτικότητα ως προς το κόστος (μειωμένη κατανάλωση απορρυπαντικού και νερού & χρήση ενέργειας μειωμένη έως και κατά 20%).

Astronaut A5 γ

Με το A5, η άνεση των αγελάδων βελτιώθηκε περαιτέρω καθώς πέρα από το περιβάλλον του στάβλου με την ελεύθερη κυκλοφορία, την ιδέα του I-flow και τα ευρύχωρα κουτιά αρμέγματος βάσει του σχεδίου της Lely, το νέο ρομπότ απέκτησε νέο υβριδικό βραχίονα: σιωπηλό, γρηγορότερο, ενεργειακά αποδοτικότερο και πιο ακριβή ο οποίος, ακολουθώντας άμεσα κάθε κίνηση της αγελάδας κατά τη διάρκεια του αρμέγματος και παραμένοντας κοντά στον μαστό, διορθώνει γρήγορα κάθε απροσδόκητη κίνηση.

Astronaut A5 β

Ο συνδυασμός της νέας υπηρεσίας FMS με το νέο ρομπότ αρμέγματος Astronaut A5 ανοίγει ένα λαμπρό μέλλον για τους αγελαδοτρόφους και τις οικογένειές τους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το slogan της Lely, το λαμπρό μέλλον γίνεται δικό τους από επιλογή.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την κα Μεντέτη Ελίζα – Marketing & Communications (e.menteti@milkplan.com) ή τον κ. Παπαδόπουλο Άρη – Sales Manager (apapadopoulos@the.lelycenter.com).

Σχετικά με το Ελληνικό Lely Center της H.D.A.:

Η Hellenic Dairy Automations, το Lely Center της Ελλάδας, είναι θυγατρική εταιρία της Milkplan Α.Ε. Εμπορεύεται κατ’ αποκλειστικότητα τα προϊόντα Lely για γαλακτοπαραγωγικές μονάδες και παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης για το σύνολο των προϊόντων της.

Σχετικά με τον Όμιλο Lely

Η Lely ιδρύθηκε το 1948 αφιερώνοντας όλες τις προσπάθειές της στη δημιουργία ενός βιώσιμου, αποδοτικού και ευχάριστου μέλλοντος στον τομέα της κτηνοτροφίας για τους πελάτες της. Εδώ και πολλά χρόνια η Lely ηγείται στα αυτοματοποιημένα ρομποτικά αμελκτικά συστήματα με περισσότερα από  χρόνια εμπειρίας & γνώσης στον κλάδο της κτηνοτροφίας. Ο Όμιλος Lely δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 40 χώρες και απασχολεί περίπου 1.200 ανθρώπους.

Περισσότερες πληροφορίες: https://www.lely.com/gr/centers/thessaloniki

 www.lely.com, www.hdautomations.com

Συνταγή: ΤΑΡΤΑ ΦΡΑΟΥΛΑΣ με ΣΟΚΟΛΑΤΑ Η Άννα σας δίνει την δική της εκδοχή της Τάρτας Φράουλας με Σοκολάτα, βασισμένη στην συνταγή της Ντίνας Νικολάου

ΤΑΡΤΑ ΦΡΑΟΥΛΑΣ με ΣΟΚΟΛΑΤΑ

Η Άννα σας δίνει την δική της εκδοχή της Τάρτας Φράουλας με Σοκολάτα, βασισμένη στην συνταγή της Ντίνας Νικολάου

Άννα Καταχανά Katahana
Από την Άννα Καταχανά – Ανταποκρίτρια του Έμβολος στην Θεσσαλονίκη

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΥΜΗ:
200 γρ. Φαρίνα
½ φάκελο (4 γρ.) Μπέικιν Πάουντερ1 Σοκολάτα ψιλοκομμένη για την κρέμα
1 φακελάκι Κρέμα Ζαχαροπλαστικής
80 γρ. ζάχαρη
90 γρ. βούτυρο μαλακό
1 αυγό ολόκληρο
½ κ.γλ. αλάτι
400 ml γάλα κρύο
250 γρ. φράουλες κομμένες στη μέση

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ:
250 γρ. Κουβερτούρα
150 ml κρέμα γάλακτος
100 γρ. ζάχαρη
40 γρ. βούτυρο
3τεμ. φράουλες

Strawberry Tart with Chocolate Τάρτα φράουλας με σοκολάτα 7Εκτέλεση:
Ανακατεύουμε στο μίξερ με τον γάντζο τη Φαρίνα, το Μπέικιν Πάουντερ, τη Σοκολάτα, το αυγό, το αλάτι, το βούτυρο και τη ζάχαρη μέχρι να γίνουν μία μπάλα γύρω από τον γάντζο. Αν χρειαστεί, προσθέτουμε ελάχιστο νερό όταν χτυπάμε το μίγμα, για να ομογενοποιηθεί καλύτερα η ζύμη. Παίρνουμε τη ζύμη και την τυλίγουμε σε πλαστική μεμβράνη. Βάζουμε τη ζύμη στο ψυγείο για 1,5 ώρα. Ετοιμάζουμε την Κρέμα Ζαχαροπλαστικής σύμφωνα με τις οδηγίες στη συσκευασία. Βγάζουμε τη ζύμη από το ψυγείο, στρώνουμε στον πυθμένα και στα τοιχώματα μιας βουτυρωμένης φόρμας διαμέτρου 20 εκατοστών. Απλώνουμε την κρέμα που ετοιμάσαμε και βυθίζουμε τις φράουλες.

Strawberry Tart with Chocolate Τάρτα φράουλας με σοκολάτα 2(Εάν μας έμεινε ζύμη κάνουμε λωρίδες και σκεπάζουμε την κρέμα με τις φράουλες σχηματίζοντας με τις λωρίδες ζύμης το σχήμα της πάστα φλώρας. Αλείφουμε τις λωρίδες ζύμης με τον κρόκο του αυγού). Ψήνουμε για 50 λεπτά σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς.

Strawberry Tart with Chocolate Τάρτα φράουλας με σοκολάτα 4
Όταν ψηθεί βγάζουμε το γλυκό από το φούρνο και το αφήνουμε να κρυώσει. Ετοιμάζουμε τη γκανάς σοκολάτας. Ψιλοκόβουμε την Κουβερτούρα. Ζεσταίνουμε την κρέμα γάλακτος και την αποσύρουμε από τη φωτιά. Ρίχνουμε μέσα στην κρέμα γάλακτος την κουβερτούρα και ανακατεύουμε μέχρι να λιώσει.

Μετά προσθέτουμε τη ζάχαρη και ανακατεύουμε. Τέλος, προσθέτουμε το βούτυρο και ανακατεύουμε καλά μέχρι να γυαλίσει η γκανάς.

Strawberry Tart with Chocolate Τάρτα φράουλας με σοκολάτα 5Την ώρα του σερβιρίσματος περιχύνουμε το γλυκό με τη γκανάς σοκολάτας και στολίζουμε με φράουλες.

Strawberry Tart with Chocolate Τάρτα φράουλας με σοκολάτα 6

Φτιάξε φυσικό αρωματικό σπιτιού με βότανα και μπαχαρικά! – Γράφει η Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Τι όμορφα που μυρίζει η λεβάντα, η ρίγανη και το φασκόμηλο, αμ η κανέλα δεν μοσκοβολά; Τι θα λέγατε να φέρναμε την άνοιξη στο σπίτι σας μες το καταχείμωνο;

μαρια αλιμπερτι1
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

 Θα σας πούμε ένα εύκολο τρόπο να έχετε το σπίτι σας ευωδιαστό χωρίς χημικά αρωματικά, να μυρίζει καθαριότητα και φρεσκάδα με ελληνικά βότανα που θα το φτιάξετε μόνοι σας

Αρωματικό χώρου με μήλο πράσινο και κανέλα:

  •  2 μεγάλα πράσινα ή άγουρα μήλα με το φλούδι
  • 2 μεγάλα πορτοκάλια με το φλούδι φυσικά
  • 5 ξυλάκια κανέλας
  • 2 κουταλιές σούπας γαρίφαλα
  • 1 κουταλιά σούπας λεβάντα άνθη

Οδηγίες:

Κόψτε τα μήλα και τα πορτοκάλια σε φέτες, ρίξτε τα σε μια κατσαρόλα με νερό Βάλτε το μίγμα να βράζει σε χαμηλή θερμοκρασία, προσθέστε την κανέλα, τα γαρίφαλα και το φασκόμηλο και άφησε να βράσουν όλα μαζί για μία ώρα σκεπασμένα.

Όταν κρυώσει το μίγμα βάλτε το σε μικρό μπολ επάνω στο καλοριφέρ να σιγοβράζει και να απλώνει το άρωμά του στο χώρο, ή σουρώστε το και βάλτε το σε ένα μπουκάλι σπρέι, με αυτό ψεκάστε τους εσωτερικούς χώρους του σπιτιού σας.

Πολύ ωραίος συνδυασμός για χαλάρωση μαζί με τον αρωματισμό χώρου είναι το φασκόμηλο με το λεμόνι και το μοσχοκάρυδο, ενώ για εκτόνωση το νεράντζι με την κανέλα και το τζίντζερ.

Φτιάξε φυσικό αρωματικό σπιτιού με βότανα και μπαχαρικά 1Κάντε συνδυασμούς των αρωματικών φυτών και των μπαχαρικών που σας αρέσει βάζοντας πάντα ένα εσπεριδοειδή και ξυλάκια κανέλας μέσα σε αυτό, το αποτέλεσμα είναι πιο δυνατό αν φυλάτε το μίγμα  στο ψυγείο.

Άρχισαν οι εγγραφές στους δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς των δήμων –Δικαίωμα εγγραφής και σε 4χρονα νήπια

Άρχισαν οι εγγραφές στους δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς των δήμων –Δικαίωμα εγγραφής και σε 4χρονα νήπια εφόσον ο δήμος δεν υπάγεται στον κατάλογο των 184 δήμων που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας

Γ. Πατούλης: Κανένας δεν έχει  δικαίωμα να προκαλεί σύγχυση σε χιλιάδες οικογένειες εξυπηρετώντας συντεχνιακά συμφέροντα

Με αφορμή αναφορές από δήμους της χώρας που καταγγέλλουν πως, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ενταχθεί στην υποχρεωτική εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καλούν με  ανακοινώσεις τους να εγγραφούν στα δημόσια νηπιαγωγεία τα νήπια ηλικίας 4 ετών η ΚΕΔΕ επισημαίνει τα εξής:

Προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα σύγχυσης και  να μην χάσουν οι γονείς σημαντικές παροχές,  ενημερώνουμε ότι η υποχρεωτική εγγραφή τετράχρονων σε νήπια ισχύει μόνο στους 184 δήμους της χώρας, που έχουν συμπεριληφθεί στον κατάλογο που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Να σημειωθεί ότι ακόμα και ανάμεσα στους 184 δήμους υπάρχουν περιπτώσεις για τις οποίες η ΚΕΔΕ έχει δεχθεί αναφορές και έγγραφες καταγγελίες,  ότι η ένταξη τους στον σχετικό κατάλογο του υπουργείου έγινε χωρίς τη δική τους συναίνεση. Θεωρούμε αυτονόητο ότι το υπουργείο οφείλει να προχωρήσει στις αναγκαίες διορθώσεις και στην έκδοση νέου πίνακα.

Διευκρινίζεται ότι στους υπόλοιπους δήμους, τα τετράχρονα νήπια μπορούν να εγγραφούν στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς κανονικά.  Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς έχει ήδη ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί κατά περίπτωση μέχρι τις 31 Μαΐου. Για τα χρονοδιαγράμματα και επιπλέον διευκρινίσεις,  οι γονείς μπορούν να απευθύνονται στις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων τους.

Οι Δήμοι αναρτούν σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα τους ή  στα δημοτικά καταστήματα και σε άλλα σημεία του Δήμου. Για διευκόλυνση των γονέων επισυνάπτουμε τον κατάλογο των δήμων που μπορούν να εγγράφονται τα 4χρονα στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.

Τα παιδιά που φοιτούν στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς απολαμβάνουν μεταξύ άλλων, προσχολική εκπαίδευση υψηλού επιπέδου,  διευρυμένο ωράριο, δωρεάν σίτιση και ιατρική φροντίδα.

Με αφορμή τις σχετικές εξελίξεις ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης υπογραμμίζει ότι σε κάθε περίπτωση στόχος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρώτου Βαθμού είναι να  διασφαλίσει ότι δε θα διαταραχθεί η καθημερινότητα και ο οικογενειακός προγραμματισμός των εργαζόμενων γονέων, οι οποίοι μέχρι σήμερα είχαν τη δυνατότητα να φιλοξενούνται τα παιδιά τους σε δημοτικές δομές που λειτουργούσαν 11, και όχι 9 μήνες το χρόνο και με διευρυμένο ωράριο.

Στη συνέχεια τονίζει ότι κανένας δεν έχει  δικαίωμα να προκαλεί σύγχυση σε χιλιάδες οικογένειες εξυπηρετώντας προφανή συντεχνιακά και μικροπολιτικά συμφέροντα.

Επισυνάπτεται ο κατάλογος των δήμων στους οποίους οι γονείς μπορούν να εγγράφουν τα 4χρονα νήπια στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς: 

ΔΗΜΟΙ+ΕΓΓΡΑΦΕΣ+5+5+2018

 

«Προϋπόθεση ανάπτυξης η αύξηση του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ» – Του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου

«Το φετινό καλοκαίρι αναμένεται θερμό για τις εξελίξεις σχετικά με θέματα όπως έξοδος της χώρας από το πρόγραμμα, χρέος, επιτροπεία.

Του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου*

Όλα δείχνουν ότι με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς πλησιάζουμε σε καταστάσεις κανονικότητας, όπως θα μπορούσε να τις χαρακτηρίσει κάποιος. Άρα πλέον πρέπει να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε με προσοχή τη μεταμνημονιακή εποχή, καθώς δεν πρέπει να υπάρχουν ψευδαισθήσεις ότι θα δούμε άμεσες αλλαγές στην κατάσταση της οικονομίας μας. Σε αυτό το πλαίσιο χάραξης της «επόμενης μέρας» είμαι πεπεισμένος ότι πρέπει να προτάξουμε την αύξηση του κατώτατου μισθού. Θεωρώ αναγκαία προϋπόθεση αλλαγής του κλίματος, τη βελτίωση των εισοδημάτων των Ελλήνων πολιτών και αυτό δεν προκύπτει ούτε από ιδεοληψία, ούτε επιδιώκοντας να γίνω σε κάποιους αρεστός.

Σκεπτόμενος τελείως επιχειρηματικά και γνωρίζοντας πολύ καλά ότι οι επιχειρηματικές δραστηριότητες και κυρίως αυτές των μικρομεσαίων, είναι άμεσα συνδεδεμένες με την κατανάλωση, είμαι βέβαιος ότι εφόσον αυξηθεί ο κατώτατος μισθός στα 751 ευρώ, θα υπάρχουν πολλαπλά οφέλη για το σύνολο της οικονομίας. Αρχικά θεωρείστε δεδομένο ότι μέρος αυτής της αύξησης των αποδοχών, θα ενισχύσει σημαντικά τους τζίρους πάρα πολλών επιχειρήσεων. Άρα θα κινηθεί επιτέλους η αγορά και θα πάρουν βαθιά «ανάσα» χιλιάδες συνάδελφοι που ασχολούνται με εμπόριο ή με παροχή υπηρεσιών. Για περίπου εννέα χρόνια βλέπαμε ότι η αγορά παρέλυε μέρα με τη μέρα, εξαιτίας της εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών που είχαν ως αποτέλεσμα ανεργία και μειώσεις μισθών και συντάξεων. Ακόμα και ο πλέον αδαής στα οικονομικά, καταλαβαίνει ότι είναι απαραίτητο να κινείται το χρήμα. Με τόσα πολλά υφεσιακά μέτρα, πως θα γινόταν κάτι τέτοιο; Στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας είχαμε επισημάνει ότι ένας από τους κυριότερους λόγους των «λουκέτων» που αυξήθηκαν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς στα χρόνια της κρίσης, ήταν και η δραστική μείωση της κατανάλωσης. Άρα εφόσον δοθεί η δυνατότητα για αναπροσαρμογή προς τα πάνω του κατώτατου μισθού, σημαντικό μέρος του αναμένεται να ενισχύσει επιχειρήσεις και καταστήματα που αυτή την στιγμή ακροβατούν ένα βήμα πριν από το απόλυτο κενό.

Ένας δεύτερος σημαντικός λόγος για τον οποίο εκτιμώ ότι τα 751 ευρώ θα αποδειχθούν καθοριστικός παράγοντας ανάκαμψης, είναι αυτός της ψυχολογίας. Όπως έχουν επισημάνει πολλοί πριν από εμένα, η πορεία που έχουν οι δείκτες σε μία οικονομία, εξαρτάται σημαντικά και από την ψυχολογία που επικρατεί στην αγορά. Είναι επιβεβλημένο να δοθεί λοιπόν ένα «σήμα» ότι κάτι αλλάζει, ότι τα πολύ δύσκολα τα αφήνουμε πίσω μας και αυτό το «σήμα» εκτιμώ ότι μπορεί να είναι η αύξηση του κατώτατου μισθού. Γνωρίζω καλά ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που μπορεί να τους είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανταποκριθούν σε αυτή την προοπτική, όμως με ταυτόχρονη μείωση του μη μισθολογικού κόστους, καθώς αυτό είναι το πραγματικό «αγκάθι» για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εκτιμώ ότι μπορεί να είναι απόλυτα διαχειρίσιμη η κατάσταση. Εδώ πρέπει να παρέμβει και η Πολιτεία, προστατεύοντας επιχειρήσεις που έχουν ελπίδες βιωσιμότητας, με ρεαλιστικές ρυθμίσεις και στοχευμένες δράσεις. Τέλος, υπάρχει και η κοινή λογική την οποία δεν πρέπει να αγνοούμε. Ξέρουμε καλά ότι οι μειώσεις μισθών που έχουν επιβληθεί προήλθαν μετά από τις ασφυκτικές πιέσεις των δανειστών. Μετά από τόσα χρόνια κρίσης, συζητάμε επιτέλους για αναπτυξιακές προοπτικές. Όπως είναι γνωστό, η Ελλάδα στο θέμα του ύψους των ακαθάριστων κατώτατων μισθών βρίσκεται στη δεύτερη ζώνη της Ευρώπης με 684 ευρώ, δηλαδή περίπου στο ίδιο επίπεδο με την Πορτογαλία που είναι στα 667 ευρώ, ενώ στην σχετική κατάταξη για τη δεύτερη ζώνη προηγείται η Ισπανία με 859 ευρώ κατώτατο μισθό. Ακόμα και η Μάλτα είναι στα 748 ευρώ. Δεν θα συζητήσω για τις χώρες που βρίσκονται αισθητά πάνω από εμάς, στην πρώτη ζώνη, όπως το Λουξεμβούργο με 1999 ευρώ ή την Ολλανδία στα 1614 ευρώ. Θα σταθώ όμως σε αυτές που βρίσκονται κάτω από εμάς και που υποτίθεται ότι με τόσο χαμηλούς μισθούς θα έπρεπε να έχουν κάνει σημαντικά βήματα προόδου, σύμφωνα με το σκεπτικό όσων αντιδρούν στην αύξηση του κατώτατου μισθού. Αλήθεια πιστεύει κανείς ότι, για παράδειγμα η Βουλγαρία με τον κατώτατο μισθό στα 261 ευρώ, μπορεί να αποτελέσει υπόδειγμα αναπτυξιακής πορείας ή οι άλλες οκτώ οικονομίες που ανήκουν σε χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ και που έχουν μισθούς που κυμαίνονται από 400 έως 503 ευρώ ; Δεν νομίζω… Αντίθετα, όσο παραμένουν οι μισθοί στη χώρα μας τόσο χαμηλά, αυξάνεται η κοινωνική ανισότητα που μπορεί να οδηγήσει σε περιθωριοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού και παρατηρούνται παραβατικές συμπεριφορές όπως η αδήλωτη εργασία, με αποτέλεσμα να πλήττονται και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Μέλημα όλων μας πρέπει να είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, η βελτίωση της επιχειρηματικότητας, η αύξηση της απασχόλησης, η εξωστρέφεια, η προώθηση των ελληνικών προϊόντων. Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω δεν σημαίνει ότι υποχρεωτικά θα πρέπει ο κατώτατος μισθός να παραμείνει στα 684 ευρώ και δεν νομίζω ότι η διαφορά του μέχρι τα 751 που προτείνω να φτάσει, είναι τόσο μεγάλη. Περισσότερο απαραίτητα είναι μέτρα που θα στηρίξουν τη λειτουργία επιχειρήσεων και επαγγελματιών, όπως μείωση της υπερφορολόγησης ή των πολύ υψηλών ασφαλιστικών εισφορών.

Έφτασε η ώρα να προχωρήσουμε μπροστά και η συζήτηση για την αύξηση του κατώτατου μισθού δεν πρέπει να μας τρομαζει, ούτε να αποτελεί «ταμπού». Και σίγουρα, αν γίνει υπό προϋποθέσεις, όχι μόνο δεν θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα αλλά μπορεί να σηματοδοτήσει και την αλλαγή πορείας που έχει ανάγκη η χώρα μας».

*Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου είναι πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Θρίλερ με ΕΥΠ, κατασκοπία κι αποκαλύψεις – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Συνεχή δημοσιεύματα εδώ και λίγες ώρες αναφέρουν για περίεργες ιστορίες κατασκοπείας, πέριξ της ΕΥΠ και του διοικητή της Γιάννη Ρουμπάτη.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Τρεις εφημερίδες, «Η Αυγή», «Τα Νέα» και η  «Καθημερινή», ανέφεραν ρεπορτάζ  που βασίζονται σε αναφορές ανώτατου αξιωματούχου της ΕΥΠ και κάνουν λόγο για αποκαλύψεις αναφορικά με τον διοικητή της.

Η «Αυγή» ανέφερε ότι «σε κατάσταση συναγερμού βρίσκεται η ΕΥΠ, καθώς ανώτατος αξιωματούχος ανέφερε ότι στην Κατεχάκη αναμένουν «πόλεμο αποσταθεροποίησης».

Η «Αυγή», κομματική εφημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ, γράφει χαρακτηριστικά:

«Η υπόθεση έχει τα πάντα. Πρώην εργαζομένους συνδικαλιστές που απολύθηκαν ως κατάσκοποι τρίτων μη φιλικών χωρών, διαρροή  ψυχομετρικών στοιχείων της υπηρεσίας σε… ψυχολόγο στο Cambridge της Μ. Βρετανίας, την εξαπάτηση μίας ολόκληρης κυβέρνησης και ενός πρώην πρωθυπουργού για τη δράση ξένων μυστικών υπηρεσιών, αλλά και μυστηριώδεις επιχειρηματίες που διαμένουν… δωρεάν στην Κωνσταντινούπολη και κυκλοφορούν ελεύθεροι ανά την Ευρώπη καίτοι εκκρεμεί διεθνές ένταλμα σύλληψής τους».

Τα «Νέα», αναφέρουν ότι πρόκειται για  ένα κατασκοπικό θρίλερ για γερά νεύρα –που το σενάριό του θα ζήλευε ακόμη και ο μετρ της κατασκοπικής λογοτεχνίας Τζον Λε Καρέ, όπως αναφέρεται γλαφυρά– και το οποίο είχε στόχο την αποσταθεροποίηση και τελικώς τη διάλυση της ΕΥΠ με ένα καλά οργανωμένο σχέδιο επίθεσης κατά του διοικητή της.

Μάλιστα το σχέδιο επίθεσης κατά του κ. Ρουμπάτη θα υλοποιείτο «εντός των επομένων ημερών». Σύμφωνα με τον ανώνυμο παράγοντα της ΕΥΠ, πρωταγωνιστής της όλης επιχείρησης είναι ένα πρώην στέλεχος της Υπηρεσίας που έχει αποπεμφθεί και έχει καταδικαστεί για κατασκοπία υπέρ τρίτης χώρας. «Έτσι το σχέδιο παίρνει χαρακτηριστικά εθνικής προδοσίας» αναφέρουν χαρακτηριστικά «Τα Νέα».

Ταυτοχρόνως, ενεργό ρόλο φέρεται να έχει διαδραματίσει και δεύτερο πρόσωπο, με πλούσιο κατασκοπικό παρελθόν, το οποίο δεν αποκλείεται να έχει στρατολογηθεί και να έχει εργαστεί για λογαριασμό της τουρκικής μυστικής υπηρεσίας, της περιβόητης ΜΙΤ.

Η «Καθημερινή», στο δικό της ρεπορτάζ, αναφέρει ότι ο αξιωματούχος της ΕΥΠ που διέρρευσε την υπόθεση σχολιάζει ότι  «έχει αρχίσει υπόγειος πόλεμος από ένα παρακράτος που έχει ως βάση το οργανωμένο έγκλημα, την κατασκοπεία ή και τα δύο».

Συμφώνως με τον ρεπορτάζ της «Καθημερινής» (που πάντα είναι έγκυρο και χωρίς κομματικές εξαρτήσεις), πρόσωπο κλειδί στην όλη υπόθεση αποτελεί συνδικαλιστής της ΕΥΠ που έχει απολυθεί στο παρελθόν!

«Ο συγκεκριμένος πρώην υπάλληλος της ΕΥΠ είχε βρεθεί να κατέχει χιλιάδες διαβαθμισμένα έγγραφα, ενώ έχει κατηγορηθεί για απάτη και για παράνομη παρέμβαση σε αρχείο δεδομένων και συγκεκριμένα στα ψυχομετρικά τεστ των υποψηφίων για πρόσληψη, μερικά εκ των οποίων, όπως αναφέρει η πηγή της υπηρεσίας, έχουν βρεθεί ακόμη και σε… πανεπιστήμιο του εξωτερικού».

Κατά το ρεπορτάζ της «Καθημερινής», υπάρχουν άλλα δυο πρόσωπα που εμπλέκονται στην υπόθεση. Το ένα διαμένει στο εξωτερικό, καθώς έχει καταδικαστεί για απάτη στη χώρα μας, αλλά η χώρα που διαμένει αρνείται να τον εκδώσει. Το δεύτερο είναι η σύντροφός του.

Προσέξτε:

Στο πολιτικό παρασκήνιο και στα δημοσιογραφικά γραφεία διακινείται και μια άλλη πληροφορία. Συμφώνως με την οποία συντόμως θα δημοσιευθούν ιστορίες σκανδάλων πέριξ του διοικητή της ΕΥΠ.

Πρώτον ότι συγγενής του στη Βόρεια Ελλάδα διαθέτει εταιρεία που προωθεί «χρυσές  βίζες» σε Τούρκους.

Δεύτερον ότι συμμετέχει σε εταιρείες στην Ιταλία, που εμπλέκονται σε διακίνηση μεταναστών.

Τρίτον, ότι φέρεται να εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής παρενόχλησης.

Η όλη ιστορία, συμφώνως με πολιτικούς παρατηρητές κι αναλυτές, είναι δυσώδης και περίεργη.

Οι διαρροές από τον υψηλόβαθμο αξιωματούχο της ΕΥΠ, έγιναν κατά πολλούς, εξ αιτίας των τεράστιων τριβών και προστριβών εντός της υπηρεσίας.

Υπάρχει, όμως κι η άποψη άλλων, που ισχυρίζονται ότι έγιναν για ν’ απαξιωθούν κάποια πρόσωπα εν όψει των αναμενόμενων δημοσιευμάτων εις βάρος του διοικητή της ΕΥΠ, που αναμένεται να δημιουργήσουν αχό.

Φούσκα το σχέδιο «Πυθία»

Τα δύο ρεπορτάζ, πάντως, σε «Νέα» και «Καθημερινή» αναφέρουν και το περιβόητο σχέδιο «Πυθία» που η θεωρία συνωμοσίας ήθελε να έχει εξυφανθεί για να δολοφονηθεί ο πρώην Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής. Γράφει η «Καθημερινή»: «Παράλληλα, ως “φόντο”, βρίσκεται και η υπόθεση “Πυθία” που διερευνάται από τη Δικαιοσύνη και στο σκέλος της περί απόπειρας κατά του τότε πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, με την ανώτατη πηγή της ΕΥΠ να εκφράζει προβληματισμό για τις διαστάσεις που έχει προσλάβει.

Και τούτο, όπως λέγεται, παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει έγγραφο της ΕΥΠ, του 2009, που δεν έχει δει το φως της δημοσιότητας, στο οποίο αναφέρεται η εκτίμηση πως οι πληροφορίες που είχαν δοθεί στην Αθήνα δεν επιβεβαιώθηκαν έστω και μερικώς. Αντιθέτως, στο έγγραφο διατυπώνεται η εκτίμηση πως στόχος του προσώπου που προσκόμισε το σχετικό υλικό δεν ήταν άλλος από την παραπλάνηση των ελληνικών αρχών».

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι ημερησίων εφημερίδων του Σαββάτου 5 Μαΐου 2018

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 5/5/2018

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: « Οικοδομικοί συνεταιρισμοί.Ποιοι χτίζουν, ποιοι “παγώνουν” »

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: « Εκλεβαν επίτηδες τους συνταξιούχους   »

ΕΘΝΟΣ: « Φοιτητής στον τόπο σου  »

EΣΤΙΑ: «Οι τουρκικοί χάρτες-πρόκλησις χωρίς το Καστελλόριζο  »

ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ: « Η απάντηση της Μυτιλήνης»

Η ΑΥΓΗ: « Αντιπολίτευση με ψέματα για τις συντάξεις »

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: «   Καθαρή έξοδος, καθαρότερες οι διαχωριστικές γραμμές. Αρθρο του Αλέξη Τσίπρα στην ” ΕΦ.ΣΥΝ” »

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: «Ανάσα για καταστηματάρχες.Θα μπορούν να κρατούν ανοικτές τις επιχειρήσεις τους και μετά τη σύνταξη »

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: « Ο λαός να ανοίξει άλλο δρόμο με οργανωμένη πάλη και συμπόρευση με το ΚΚΕ »

ΤΑ ΝΕΑ: « Κρυφή ρήτρα βάζουν οι δανειστές »

Η βραδυνή: «Φρίκη για τη «Καμόρα» του καρκίνου»

Ο ΛΟΓΟΣ: « Οι νέοι γυρίζουν την πλάτη στο πολιτικό σύστημα»

Kontranews: « Γιατί ξήλωσαν τον Φραγκιαδάκη από την Εθνική  »

Εspresso: « Sex  στο νέο ριάλτι του ΑΝΤ1 »

ΜΑΚΕΛΙΟ: «Βρώμικα ανώμαλα πάθη»

STAR: «Master sex στην κουζίνα των οργίων»

ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: « “Με συμφωνητικό θα έδινε τη μίζα”. Νέο κύμα αποκαλύψεων για τους υπουργικούς συμβούλους »

Στο  ΚΑΡΦΙ του Σαββατοκύριακου: «   »

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ: « Τα σχέδια Τσίπρα με φόντο τις εκλογές »

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: « Τα “καυτά” μέτωπα της δ’ αξιολόγησης  »

ΚΕΦΑΛΑΙΟ: « Τι παιχνίδι παίζεται με τη Folli Follie  »

AXIA news: « Βάζουν χέρι σε ξενοδόχους, βιομήχανους και μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους »

Αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας κατά μία βαθμίδα από τον οίκο αξιολόγησης DBRS

Στην αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας κατά μία βαθμίδα, σε Β από CCC, προχώρησε ο οίκος αξιολόγησης DBRS Ratings Limited, διατηρώντας και τη θετική προοπτική της οικονομίας της χώρας.

Η αναβάθμιση οφείλεται στην ισχυρή μεταρρυθμιστική πρόοδο που έχει επιτύχει η Ελλάδα από το 2010, τις θετικές ενδείξεις οικονομικής ανάκαμψης το 2017 και τα τρία συνεχόμενα χρόνια δημοσιονομικής υπεραπόδοσης. Επιπλέον, οι πολιτικοί κίνδυνοι είναι πλέον χαμηλότεροι, έχει ολοκληρωθεί η τρίτη αξιολόγηση του προγράμματος και η τέταρτη και τελευταία είναι καθ’ οδόν, γεγονότα που ο DBRS θεωρεί θετικά σημάδια.

Η θετική προοπτική αντικατοπτρίζει το τι προσδοκάται να γίνει εντός των επόμενων μηνών, δηλαδή την έξοδο από το πρόγραμμα και τις διαπραγματεύσεις για την ελάφρυνση του χρέους.

Μια περαιτέρω αναβάθμιση θα μπορούσε να υποκινηθεί μεταξύ άλλων από τη συνεχιζόμενη, επιτυχή εφαρμογή των δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και τη λήψη μέτρων για την ελάφρυνση του χρέους.

Τον περασμένο μήνα (4/4) ο DBRS ανέφερε σε σχόλιό του ότι είναι ενθαρρυντικές οι ενδείξεις από τη μακρά και δύσκολη διαδικασία οικονομικής και χρηματοπιστωτικής προσαρμογής της Ελλάδας.

«Καθώς το τρίτο πρόγραμμα χρηματοδοτικής βοήθειας κοντεύει στο τέλος του και η Ελλάδα ετοιμάζεται για την πρόσβασή της στην αγορά, οι μεταρρυθμίσεις που έγιναν αποφέρουν καρπούς και περαιτέρω μεταρρυθμίσεις αναμένονται», σημείωνε μεταξύ άλλων ο οίκος.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη – Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα

«Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ» ΤΟΝΙΣΕ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Mitsotakis k Tzitzikostas Μητσοτάκης κ Τζιτζικώστας 5

 Κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη είχε σήμερα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας στο γραφείο του στην Περιφέρεια, ενώ στη συνέχεια συμμετείχαν από κοινού σε σύσκεψη με τους Αντιπεριφερειάρχες και τους Δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Mitsotakis k Tzitzikostas Μητσοτάκης κ Τζιτζικώστας 4

Υποδεχόμενος τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας ο κ. Τζιτζικώστας τον ευχαρίστησε για το ενδιαφέρον του για τα θέματα της Κεντρικής Μακεδονίας, σημειώνοντας ότι δεν πρόκειται για μία συνάντηση εθιμοτυπική ή επικοινωνιακή, αλλά για μία συνάντηση ουσίας. «Είμαστε εδώ για να συζητήσουμε θέματα, προβλήματα και προοπτικές της περιοχής μας. Έρχεστε σε μια περιφέρεια, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που, εδώ και τρία χρόνια, είναι πρωταθλήτρια και στην παραγωγή έργου και στην απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων, η οποία είναι υπόδειγμα και πρότυπο για την καλή συνεργασία του Α’ και του Β’ βαθμού της Αυτοδιοίκησης. Εδώ έχουμε αφήσει στην άκρη οποιαδήποτε κομματική λογική και έχουμε προτάξει μόνο αυτό που μας ενώνει: την αντιμετώπιση των προβλημάτων προς όφελος των πολιτών», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Mitsotakis k Tzitzikostas Μητσοτάκης κ Τζιτζικώστας 2

«Είναι η πρώτη φορά που Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, πέρα από τις επισκέψεις εθιμοτυπικού χαρακτήρα, επισκέπτεται την Κεντρική Μακεδονία και ζητά μια σύσκεψη με τους εκπροσώπους του πρώτου και δεύτερου βαθμού Αυτοδιοίκησης, τον Περιφερειάρχη, τους Αντιπεριφερειάρχες και τους Δημάρχους. Αυτό αποτελεί έμπρακτη απόδειξη όχι μόνο του προσωπικού και ουσιαστικού σας ενδιαφέροντος για όλα όσα κάνουμε στον τόπο μας, αλλά και της πεποίθησής σας ότι μόνο αν αλλάξει το μοντέλο διοίκησης της χώρας και θέσει στο επίκεντρο τις Περιφέρειες και τους Δήμους –ένα μοντέλο διοίκησης από κάτω προς τα πάνω-, θα βγει η χώρα από την κρίση», υπογράμμισε κατά την παρέμβασή του στη σύσκεψη με τους Δημάρχους ο κ. Τζιτζικώστας.

Mitsotakis k Tzitzikostas Μητσοτάκης κ Τζιτζικώστας 3

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της επικείμενης αλλαγής του εκλογικού νόμου για την ανάδειξη των εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης με το νομοσχέδιο «Κλεισθένης» τονίζοντας ότι «δεν πρόκειται για μεταρρύθμιση αλλά για απορρύθμιση της αυτοδιοίκησης το νομοσχέδιο που προτείνει η κυβέρνηση. Η ΕΝΠΕ και η ΚΕΔΕ συζητούσαν επί δύο χρόνια για τα προβλήματα της αυτοδιοίκησης και μόλις την περασμένη εβδομάδα αντιληφθήκαμε ότι τόσα χρόνια μας κορόιδευαν, όχι μόνο εμάς, αλλά και τους πολίτες τους οποίους εκπροσωπούμε. Απορρυθμίζουν την αυτοδιοίκηση και ταυτόχρονα απορρυθμίζουν την καθημερινότητα των πολιτών. Δεν είναι δυνατόν εδώ και δύο χρόνια να έχουμε καταθέσει όλες τις προτάσεις μας και η ‘μεταρρύθμιση’ της Κυβέρνησης να μη ρυθμίζει κανένα από τα κρίσιμα θέματα της αυτοδιοίκησης, κανένα πρόβλημα των περιφερειών και των δήμων. Με την απλή αναλογική επιδιώκει να ελέγξει την αυτοδιοίκηση κομματικά», σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας, ο οποίος ζήτησε από τον κ. Μητσοτάκη να δεσμευτεί ότι η επόμενη κυβέρνηση θα πάρει πίσω το νομοσχέδιο.

Mitsotakis k Tzitzikostas Μητσοτάκης κ Τζιτζικώστας 6

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης αφού εξέφρασε τη χαρά του για την επίσκεψη διατύπωσε την απόλυτη αντίθεσή του στο νομοσχέδιο για την Αυτοδιοίκηση: «Οι πρωτοβουλίες αυτές δε λύνουν κανένα θέμα. Αντίθετα προσθέτουν ένα πολύ μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας σχετικά με το εκλογικό σύστημα με το οποίο θα γίνουν οι επόμενες εκλογές. Η δική μας δέσμευση είναι ξεκάθαρη: ο εκλογικός νόμος της αυτοδιοίκησης, θα αλλάξει ξανά και οι επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές θα γίνουν με το ίδιο εκλογικό σύστημα με αυτό που ισχύει σήμερα. Και το λέω αυτό διότι είμαι απολύτως σίγουρος ότι οι εθνικές εκλογές, θα προηγηθούν των αυτοδιοικητικών εκλογών, και μάλιστα θέλω να επισημάνω το παράδοξο ο αρμόδιος Υπουργός να μη θέλει να γίνουν οι αυτοδιοικητικές εκλογές μαζί με τις ευρωεκλογές, όπως ήταν αρχικά σχεδιασμένο, και να συζητά οι εθνικές εκλογές να γίνονται μαζί με τις αυτοδιοικητικές, κάτι το οποίο θα είναι πρωτοφανές, δεν έχει συμβεί ποτέ στα χρόνια της Μεταπολίτευσης».

Αναφερόμενος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έδωσε συγχαρητήρια στη Διοίκηση, τόσο για το έργο όσο και για τη συνεργασία που υπάρχει με τους Δήμους. «Συγχαρητήρια για το έργο σας και για την άριστη συνεργασία που έχετε πετύχει με τους Δήμους της περιοχής σας, μια συνεργασία που αποτελεί υπόδειγμα και για τις άλλες περιφέρειες. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ειδικά η Θεσσαλονίκη, μπορεί να συνεχίσει να είναι, πρωταθλήτρια στην ανάπτυξη και να δημιουργήσει θέσεις απασχόλησης», σημείωσε ο Πρόεδρος της ΝΔ.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στα σημαντικά έργα που έχουν υλοποιηθεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη από την Περιφέρεια, έργα που βελτιώνουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των πολιτών και συμβάλλουν στην ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της περιοχής. Επίσης, ο κ. Τζιτζικώστας επεσήμανε τις καθυστερήσεις που σημειώνονται σε οδικά έργα τα οποία υλοποιεί η Εγνατία Οδός ΑΕ και έχουν βγει εκτός χρονοδιαγράμματος (1 χλμ. στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης- Ποτίδαιας, οδικός άξονας Θέρμης- Γαλάτιστας, δυτική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης και σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ).

Mitsotakis k Tzitzikostas Μητσοτάκης κ Τζιτζικώστας 1

Στη συνέχεια, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας μίλησε και για τα αναγκαία έργα υποδομής που πρέπει να γίνουν στην περιοχή όπως η κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης- Έδεσσας, η μετατροπή του τμήματος του ΠΑΘΕ μέχρι τους Ευζώνους σε ένα σύγχρονο, κλειστό, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, η σύνδεση της Νάουσας με την Εγνατία οδό στην Ημαθία και η σύνδεση του Αγίου Όρους με την Εγνατία Οδό. Παράλληλα, ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κεντρική Μακεδονία, με κύριο αυτό του υψηλού ποσοστού ανεργίας που πλήττει ειδικά τους νέους.

Τέλος, ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης και επέκτασης δικτύου του Φυσικού Αερίου στα μεγάλα αστικά κέντρα και στον ηλεκτροφωτισμό του οδικού δικτύου όλης της Περιφέρειας, καθώς και σε έργα πολιτισμού και περιβάλλοντος που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Κεντρική Μακεδονία.

Θεσσαλονίκη: Το μέλλον του ελληνικού βερίκοκου μπορεί να είναι λαμπρό, υπό προϋποθέσεις

Την εκτίμηση ότι τα επόμενα χρόνια το ελληνικό βερίκοκο μπορεί να “θριαμβεύσει” στις αγορές του εξωτερικού, ξεκλειδώνοντας μάλιστα και νέες, υπό την προϋπόθεση ότι παραγωγοί και κράτος θα “αναλάβουν καθένας τις ευθύνες του και θα προχωρήσουν τάχιστα τις διαδικασίες που απαιτούνται”, διατύπωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT Hellas, Γιώργος Πολυχρονάκης.

Ο ίδιος σημείωσε ότι φέτος οι εξαγωγές του προϊόντος αναμένεται να σημειώσουν νέο ρεκόρ, ύστερα από το περσινό, που αποτέλεσε και το πρώτο σε διάστημα πενταετίας.

Επιτακτική κρίνεται πλέον η ανάγκη για τη συνεχή και δυναμική παρουσία του ελληνικού βερίκοκου στις αγορές του εξωτερικού καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, με σταθερή ποιότητα και ποσότητα, τόσο των επιτραπέζιων ποικιλιών προς νωπή κατανάλωση, όσο κυρίως των προϊόντων σε μεταποιημένη μορφή (κομπόστες, χυμοί και μαρμελάδες), όπως υπογράμμισε ο κ. Πολυχρονάκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, “τρέχουν παράμετροι για τον κλάδο”, που καθιστούν αναγκαίο “η πολιτεία να σπεύσει στη δημιουργία των αναγκαίων προϋποθέσεων διείσδυσης στις νέες αγορές, όπως κάνουν όλοι οι ανταγωνιστές μας (Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία κ.λπ). Πρέπει η ελληνική πολιτεία να εφαρμόσει τη βασική αρχή της ανάπτυξης, που λέει ότι κύρια μέριμνά της πρέπει να είναι η δημιουργία αξιόπιστων, ευέλικτων και αποδοτικών μηχανισμών, με τη βοήθεια των οποίων οι επιχειρηματικοί φορείς της χώρας θα οικοδομήσουν όλες τους τις αναπτυξιακές δραστηριότητες, παρακάμπτοντας και εξουδετερώνοντας τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και εξαλείφοντας τις εκκρεμότητες για την σύναψη κυρίως διμερών φυτοϋγειονομικών συμφωνιών με Τρίτες χώρες που ενδιαφέρονται όπως π.χ η Κίνα”.

Αναφερόμενος στη φετινή παραγωγή στην Ελλάδα, ο κ. Πολυχρονάκης σημείωσε ότι με τις καλλιεργούμενες εκτάσεις να καταγράφονται περισσότερες, είναι αυτονόητο ότι θα είναι αυξημένη της περσινής, η οποία ανήλθε 95.000-100.000 τόνους. Η εξαγώγιμη παραγωγή δε, όπως τόνισε, αναμένεται να κινηθεί ανοδικά φέτος, έναντι της περσινής χρονιάς, “λόγω προβλημάτων οφειλομένων στις καιρικές συνθήκες στις ανταγωνίστριες ομοιοπαραγωγές χώρες”. Για τη φετινή παραγωγή, ο ίδιος σημείωσε ότι “αναμένεται να είναι πρωϊμότερη κατά 10-15 ημέρες” (σ.σ.η συγκομιδή και διάθεση του ελληνικού βερίκοκου έχει επεκταθεί και καλύπτει την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου).

Οι εξαγωγές του ελληνικού βερίκοκου, σύμφωνα με τον ίδιο, παρουσιάζουν “διακυμάνσεις με μεγάλες αυξομειώσεις. Οι υπερπρώιμες και οι όψιμες ποικιλίες κατευθύνονται κυρίως στις εξαγωγές, με την ποικιλία Μπεμπέκο να διοχετεύεται τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και εκτός των συνόρων”.

Υπενθυμίζεται ότι η παγκόσμια παραγωγή βερίκοκου ανήλθε σε 3.955.025 τόνους το 2016, έναντι 4.053.213 του 2015 με κυριότερες χώρες παραγωγής τις Τουρκία, Ουζμπεκιστάν Ιράν, Αλγερία και Ιταλία. Η Ελλάδα κατατάσσεται, κατά τον κ.Πολυχρονάκη, στην 12η θέση της παγκόσμιας παραγωγής. Η παραγωγή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως σημείωσε, παραμένει σταθερή (633.867 το 2016, έναντι 710.056 το 2015) και “προβλέπεται να αυξάνεται, όταν την ίδια στιγμή η κατανάλωση στην Γηραιά Ήπειρο, παρουσιάζει κόπωση”.

Η καλλιέργεια βερίκοκων: στους 120.000 τόνους η παραγωγή την επόμενη 3ετία

Η καλλιέργεια των βερίκοκων την τελευταία 20ετία σημείωσε σημαντική ανανέωση και εμπλουτισμό ποικιλιών, μετά το πλήγμα που δέχτηκαν οι οπωρώνες της από την ίωση της sharka (που εξακολουθεί να υφίσταται). Σημειώθηκε παράλληλα επέκταση καλλιεργειών τόσο σε παραδοσιακές περιοχές, όσο και σε άλλες, κατάλληλες ήτοι Αργολίδα, Κορινθία, Θεσσαλία, Χαλκιδική Δυτική Μακεδονία αλλά και Καβάλα”.

Οι καλλιεργούμενες ποικιλίες είναι οι παραδοσιακές Τυρίνθου, Μπεμπέκου, Διαμαντοπουλου αλλά και νέες (λόγω ανθεκτικότητας στην sharka) όπως είναι η νεράιδα, aurora και άλλες πατενταρισμένες κοκκινόσαρκες “με κριτήριο τόσο για την πρωιμότητα, την εμφάνιση του καρπού, το χρώμα του φλοιού, το μέγεθος, την γεύση και άρωμα, όσο και για την μετασυλλεκτική ανθεκτικότητα του στην τυποποίηση, συσκευασία και μεταφορά, για διάθεσή του στον καταναλωτή για τις επιτραπέζιες ποικιλίες, αλλά και στην επεξεργασία τους στις μεταποιητικές βιομηχανίες”.

Σύμφωνα με τον κ. Πολυχρονάκη, την τελευταία πενταετία καταγράφεται σταθερή η αύξηση των φυτεύσεων οπωρώνων βερίκοκου, αλλά και οι προοπτικές εξέλιξης της και ως αποτέλεσμα, ο ίδιος εκτιμά ότι “την επόμενη τριετία η εκτιμώμενη παραγωγή θα είναι της τάξης των 120.000 τόνων”.

Οι ευθύνες μερίδας των παραγωγών

“Δυστυχώς έχει εμπεδωθεί η νοοτροπία σε μερίδα των Ελλήνων αγροτών, ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον στην αξιοποίηση των εμπορικών προοπτικών των παραγομένων προϊόντων με συνέργειες και σύμπραξη τους σε Ομάδες Παραγωγών(κάτω του 10%) μετά από προσθήκη αξίας από την επεξεργασία και τυποποίησή τους. Δυστυχώς, επαναπαύονται στην διαχείριση και είσπραξη των ενισχύσεων-επιδοτήσεων των καλλιεργούμενων εκτάσεων και δεν φροντίζουν για τη βελτίωση της ποιότητας με την εφαρμογή ορθών γεωργικών πρακτικών (έχουν εγκαταλειφθεί πολλές καλλιέργειες)” σημειώνει και προσθέτει ότι επιπλέον αγκάθι αποτελεί το γεγονός ότι πολλά φρούτα διακινούνται κατευθείαν από το χωράφι ατυποποίητα για εξαγωγή, χωρίς παραστατικά με συνέπεια να πλήττεται η φήμη τους.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ