Αρχική Blog Σελίδα 15332

Θεσσαλονίκη: Συλλεκτική μπύρα “Ρούπελ 1941”

Την πικράδα που αφήνει ο πόλεμος στις ψυχές των ανθρώπων διαδέχεται η υπόγλυκη γεύση της συλλεκτικής μπύρας “Ρούπελ 1941”, για να συμβολίζει μηνύματα υπέρ της ειρήνης αλλά και το γεγονός ότι οι Έλληνες δεν νικήθηκαν ποτέ στα οχυρά του Ρούπελ στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η συλλεκτική μπύρα θα κάνει φέτος την εμφάνισή της στον χώρο της κεντρικής εκδήλωσης του φεστιβάλ ιστορικής αναπαράστασης της μάχης των οχυρών του Ρούπελ, που διοργανώνουν στις 12 και 13 Μαΐου στην περιοχή ο δήμος Σιντικής, και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας.

Η ιδέα για τη δημιουργία της συλλεκτικής αυτής μπύρας προέκυψε από το Σωματείο “Στενωπός – Οχυρώσεις Μπέλλες Αγκίστρου” που έχει αναλάβει την οργάνωση του κεντρικού αναβιωτικού δρώμενου. “Σκεφτήκαμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα ανάλογων εκδηλώσεων στο εξωτερικό ώστε να αποκτήσει η εκδήλωση “Ρούπελ 1941. Η αναβίωση” τη δική της ομώνυμη συλλεκτική μπύρα. Επόμενη κίνησή μας ήταν να απευθυνθούμε στη γνωστή σερραϊκή μικροζυθοποιία Siris και τον Γιάνννη Μαρμαρέλη που ενθουσιάστηκε με την πρόταση” επισημαίνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο πρόεδρος του σωματείου, Γιάννης Χατζόπουλος.

Μπύρα ΡΟΥΠΕΛ 2

Ο ίδιος διευκρινίζει ότι η μπύρα θα πωλείται αποκλειστικά στο χώρο των κεντρικών εκδηλώσεων στο οχυρό Ρούπελ στις 12 και 13 Μαΐου αλλά και στο Σιδηρόκαστρο Σερρών, όπου θα πραγματοποιηθούν παράλληλες εκδηλώσεις.

Για την ίδια την μπύρα επισημαίνει ότι πρόκειται για μια ελληνική φρέσκια και μη παστεριωμένη Pilsner μπύρα που παράγεται στις Σέρρες και είναι συλλεκτική λόγω ποσότητας και ετικέτας η οποία κάθε χρόνο θα είναι διαφορετική. Είναι ουσιαστικά μια εκδοχή της Voreia Pilsner Beer σε συνεργασία με την μικροζυθοποιία Σερρών και Βόρειας Ελλάδας με τον διακριτικό τίτλο “Siris Microbrewery” που κατέκτησε το πρώτο βραβείο από το υπουργείο Ανάπτυξης στον τομέα “Καινοτομία και Ανάπτυξη”.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της, περιέχει αλκοόλ 5% και έχει αρώματα λουλουδιών και εσπεριδοειδών. Το χρώμα της είναι χρυσό, σχετικά διαυγές, με αρκετά γεμάτο λευκό αφρό, ο οποίος καταπέφτει αλλά παραμένει σχηματίζοντας ένα διακριτικό δαχτυλίδι. Στα αρώματά της κυριαρχούν ο λυκίσκος και η βύνη.

Σημειώνεται ότι συσκευασίες με τη συλλεκτική μπύρα “Ρούπελ 1941” παρέδωσε χθες  ο δήμαρχος Σιντικής Φώτης Δομουχτσίδης στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη, στο περιθώριο της σύσκεψης που είχε στη Θεσσαλονίκη ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, αντιπεριφερειάρχες και δημάρχους.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βόρεια Κορέα: Η χώρα συγχρόνισε την ώρα της με τη Νότια Κορέα

Η Βόρεια Κορέα συγχρόνισε σήμερα τα ρολόγια της με τη Νότια Κορέα, σε άλλη μια ένδειξη της αποκλιμάκωσης και της προσέγγισης που επιχειρεί η Πιονγκγιάνγκ με τη γείτονά της.

Αυτή η επαναφορά της ώρας “είναι το πρώτο πρακτικό μέτρο που λαμβάνεται μετά την τρίτη συνάντηση στην ιστορική σύνοδο κορυφής Βορρά-Νότου” που έγινε την περασμένη εβδομάδα, μετέδωσε το επίσημο βορειοκορεατικό πρακτορείο KCNA.

Για πολλά χρόνια, οι δύο Κορέες ήταν συγχρονισμένες, όμως τον Αύγουστο του 2015, καθώς οι σχέσεις τους είχαν επιδεινωθεί, η Βόρεια Κορέα αποφάσισε να αλλάξει ώρα γυρίζοντας πίσω κατά 30 λεπτά τους δείκτες των ρολογιών. Η απόφαση αυτή αναθεωρήθηκε μετά την πρόσφατη συνάντηση του ηγέτη της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν με τον πρόεδρο της Νότιας, Μουν Τζε-ιν.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η ευρωπαϊκή συνοριοφυλακή – ακτοφυλακή έτοιμη να ενισχύσει τα χερσαία σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας

Η ευρωπαϊκή συνοριοφυλακή και ακτοφυλακή είναι έτοιμη να ενισχύσει τη στήριξή της στα χερσαία σύνορα ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, λόγω της αύξησης των μεταναστευτικών ροών, ανέφερε σήμερα η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδια για θέματα μετανάστευσης, Νατάσα Μπερτό.

Κληθείσα να σχολιάσει δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για σημαντική αύξηση των μεταναστευτικών ροών από την Τουρκία προς την Ελλάδα, κατά τη σημερινή ενημέρωση προς τον Τύπο, η κ. Μπερτό είπε πως η Επιτροπή είναι ενήμερη και πως, πράγματι, τον τελευταίο μήνα υπήρξε αύξηση των μεταναστευτικών ροών. Σημείωσε πως η Επιτροπή και οι αρμόδιοι ευρωπαϊκοί οργανισμοί κάνουν ό,τι μπορούν για να στηρίξουν την Ελλάδα και πρόσθεσε ότι η ευρωπαϊκή συνοριοφυλακή και ακτοφυλακή είναι έτοιμη να ενισχύσει τη στήριξή της στα χερσαία σύνορα ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία. Ανέφερε, επίσης, ότι για το θέμα αυτό, ο Επίτροπος Μετανάστευσης, Δημήτρης Αβραμόπουλος, έχει έρθει σε επαφή με τις τουρκικές και τις ελληνικές αρμόδιες Αρχές.

Εξάλλου, ερωτηθείσα σχετικά με την επιστολή που είχε στείλει τον περασμένο Μάρτιο ο Ολλανδός υπουργός Μεταναστευτικής ΠΟλιτικής προς τον κ. Αβραμόπουλο, επιστολή στην οποία ανέφερε ότι περισσότεροι από τους μισούς μετανάστες που φτάνουν στην Ολλανδία δεν έχουν καταγραφεί, η Ν. Μπερτό απάντησε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, οι ελληνικές και ιταλικές Αρχές καταγράφουν το 100% των μεταναστών που φτάνουν στα hotspot, λαμβάνοντας παράλληλα τα δακτυλικά τους αποτυπώματα με ψηφιακή μορφή. Πρόσθεσε, επίσης, ότι τόσο η Επιτροπή, όσο και οι αρμόδιες ευρωπαϊκές Αρχές παρακολουθούν πολύ στενά την κατάσταση στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ.

Τέλος, σχετικά με τις διαπραγματεύσεις για τη μεταρρύθμιση του κανονισμού του Δουβλίνου, η Ν. Μπερτό είπε ότι γίνονται όλες οι προετοιμασίες για να κατατεθεί από τη βουλγαρική Προεδρία η σχετική πρόταση και να συζητηθεί στη Σύνοδο Κορυφής του Ιουνίου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ινδία: Τους 150 έφτασαν οι νεκροί από τις αμμοθύελλες και τις καταιγίδες, με τους μετεωρολόγους να προειδοποιούν ότι τα ακραία φαινόμενα θα συνεχιστούν

Τους 150 έφτασαν οι νεκροί από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που πλήττουν αυτή την εβδομάδα την Ινδία, όπως ανακοίνωσαν σήμερα οι αρχές, την ώρα που πολλές περιοχές παραμένουν σε κατάσταση συναγερμού.

Μια άνευ προηγουμένου σφοδρότητας αμμοθύελλα κόστισε τη ζωή σε 121 ανθρώπους στη βόρεια Ινδία, κυρίως στα κρατίδια Ούταρ Πραντές και Ρατζαστάν. Εξάλλου, σε ένα ξεχωριστό μετεωρολογικό φαινόμενο, έντονες καταιγίδες στη νότια Ινδία στα κρατίδια Άντρα Πραντές και Τελανγκάνα προκάλεσαν τον θάνατο 21 ανθρώπων.

Στον βορρά τη νύκτα της Τετάρτης προς Πέμπτη άνεμοι που έπνεαν με ταχύτητα έως και 130 χιλιόμετρα την ώρα ξερίζωσαν δέντρα, έριξαν τοίχους σπιτιών και πυλώνες ηλεκτροδότησης.

Μόνο στην Άγκρα του Ούταρ Πραντές, όπου βρίσκεται το περίφημο Ταζ Μαχάλ, τουλάχιστον 43 άνθρωποι σκοτώθηκαν από την αμμοθύελλα. Το μνημείο δεν έχει υποστεί ζημιές. Επιπλέον 24 χωρικοί σκοτώθηκαν μόνο το Κεραγκάρθ, όπως μετέδωσε ο τοπικός Τύπος.

Τους 150 έφτασαν οι νεκροί από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που πλήττουν την Ινδία – EPA VISHAL
Τους 150 έφτασαν οι νεκροί από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που πλήττουν την Ινδία – EPA-VISHAL

Στη ζώνη του Μπαρατπούρ, στο βόρειο Ρατζαστάν, ξεριζώθηκαν περίπου χίλιοι στύλοι ηλεκτροδότησης με αποτέλεσμα να προκληθεί μια γιγαντιαία διακοπή ρεύματος και εκτιμάται ότι θα περάσουν αρκετές ημέρες μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη.

Η μετεωρολογική υπηρεσία προειδοποίησε ότι μπορεί να σημειωθούν και νέες θύελλες έως τη Δευτέρα και οι αρχές κάλεσαν τους κατοίκους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και κυρίως να μην κοιμούνται έξω, όπως συνηθίζουν να κάνουν πολλοί αυτήν την εποχή για να γλιτώσουν από την ανυπόφορη ζέστη.

Οι θύελλες αυτές είναι αποτέλεσμα της συνένωσης ενός βαρομετρικού χαμηλού, ασυνήθιστα υψηλών θερμοκρασιών και μεγάλης υγρασίας εξαιτίας των ανέμων. Σύμφωνα με τον ινδικό Τύπο, αυτού του είδους τα φαινόμενα ενδέχεται να γίνονται ολοένα και πιο συχνά εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

Θύελλες και καταιγίδες αφήνουν πίσω τους κάθε χρόνο θύματα στην Ινδία, όμως αυτές της εβδομάδας αυτής ήταν μεταξύ των πιο φονικών των τελευταίων δεκαετιών,

Οι αρχές έχουν καταγράψει 79 θανάτους στο μεγάλο, φτωχό κρατίδιο Ούταρ Πραντές και 30 στη γειτονική, τουριστική περιοχή Ρατζαστάν.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Υποτροφίες σε οικονομικά ασθενείς φοιτητές από το Ίδρυμα Λάτση για μεταπτυχιακές σπουδές εντός και εκτός Ελλάδας το 2018-2019

Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση ανακοίνωσε ότι προκηρύσσει τη χορήγηση 20 υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές επιπέδου Master’s σε όλα τα επιστημονικά πεδία για πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού με έναρξη το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019.

Στόχος είναι η στήριξη οικονομικά ασθενών φοιτητών, οι οποίοι έχουν αριστεύσει κατά τις προπτυχιακές σπουδές τους, προκειμένου να έχουν την ευκαιρία απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.

   Θα γίνουν δεκτές αιτήσεις μόνο για προγράμματα πλήρους φοίτησης (full-time) και όχι μερικής φοίτησης (part-time) ή εξ αποστάσεως (distance learning).

Η δημόσια πρόσκληση, στην οποία υπάρχουν αναλυτικές πληροφορίες για τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι υποψήφιοι, τα δικαιολογητικά, τον τρόπο υποβολής και το χρονοδιάγραμμα της επιλογής, είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση: http://www.latsis-foundation.org/ell/public-calls/prokiryksi-metaptyxiakon-ypotrofion-akadimaikou-etous-2018-2019/2018

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κύπρος: Θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος συζήτησαν οι αρχηγοί Αστυνομίας Κύπρου και Ελλάδος – Ο αρχηγός της ΕΛΑΣ συναντήθηκε με τον υπουργό Δικαιοσύνης

Θέματα δημόσιας τάξης και ασφάλειας, όπως είναι η απειλή της τρομοκρατίας, το οργανωμένο έγκλημα, τα ναρκωτικά, το έγκλημα στον κυβερνοχώρο, η παράτυπη μετανάστευση, η αστυνομική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, συζήτησαν οι αρχηγοί της Αστυνομίας Κύπρου, Ζαχαρίας Χρυσοστόμου, και Ελλάδος, αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Τσουβάλας.

Ο αρχηγός της ΕΛΑΣ επισκέπτεται την Κύπρο με επίσημη πρόσκληση του Κυπρίου ομολόγου του και συνοδεύεται από την αντιστράτηγο Ζαχαρούλα Τσιριγώτη, γενική επιθεωρήτρια Αλλοδαπών και Προστασίας Συνόρων, τον ταξίαρχο Πέτρο Τζεφέρη, διευθυντή του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων και την ταξίαρχο Αθανασία Κορκοντζέλου, διοικητή της Αστυνομικής Ακαδημίας.

Ο αρχηγός της κυπριακής Αστυνομίας ανέφερε ότι επί των ημερών τού κ. Τσουβάλα έχει ενισχυθεί περαιτέρω η αγαστή συνεργασία μεταξύ των δύο Αστυνομιών, τόσο σε επιχειρησιακό και επιτελικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών και εμπειρογνωμοσύνης. Ο κ. Τσουβάλας επεσήμανε τη διαχρονική και άριστη συνεργασία μεταξύ των δύο Αστυνομιών, ιδιαίτερα σε θέματα εσωτερικής ασφαλείας.

Ο αρχηγός της ΕΛΑΣ συναντήθηκε και με τον Κύπριο υπουργό Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, Ιωνά Νικολάου. Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα που επηρεάζονται από πολιτικές αποφάσεις, όπως η περαιτέρω ανάπτυξη των συνεργασιών των σωμάτων ασφαλείας σε υπηρεσιακά θέματα, θέματα εκπαίδευσης, αλλά και σε θέματα λειτουργίας. Επίσης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας των σωμάτων ασφαλείας Κύπρου-Ελλάδος με το αντίστοιχο σώμα του Ισραήλ, στο πλαίσιο  της συνεργασίας των τριών χωρών.

Ο Κύπριος υπουργός τόνισε ότι ο αρχηγός της ΕΛΑΣ επιδεικνύει συνεχές ενδιαφέρον στην προσπάθεια για περαιτέρω βελτίωση του επίπεδου ασφάλειας σε Ελλάδα και Κύπρο και πρόσθεσε ότι τα τελευταία χρόνια πάρα πολλά στελέχη της Αστυνομίας Κύπρου μετέχουν σε εκπαιδεύσεις, που διοργανώνονται από την Αστυνομική Ακαδημία της Ελληνικής Αστυνομίας, αυξάνοντας έτσι τον βαθμό ετοιμότητας και την υπηρεσιακή δυνατότητα της κυπριακής Αστυνομίας.

Ο αντιστράτηγος Τσουβάλας δήλωσε πως η συνεργασία μεταξύ της ελληνικής και της κυπριακής Αστυνομίας βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο και διαβεβαίωσε  πως η προσπάθεια είναι αυτή η συνεργασία να ενισχυθεί περαιτέρω, με γνώμονα την ανάγκη για ασφάλεια, αλλά και προς καθημερινή επιβεβαίωση πως Κύπρος και Ελλάδα είναι ανάμεσα στις ασφαλέστερες χώρες στον κόσμο.

Απόψε ο αρχηγός της Αστυνομίας Κύπρου, σε τελετή για τον αυριανό εορτασμό της προστάτιδας της Αγίας Ειρήνης, θα απονείμει στον αρχηγό της ΕΛΑΣ το Μετάλλιο Αξίας και Τιμής για τη συνδρομή του στην περαιτέρω ενίσχυση και αναβάθμιση της συνεργασίας μεταξύ των Αστυνομιών των δύο χωρών.

Φωτο από Cyprus Police News

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: “Εχουμε κάνει τόση δουλειά με τον Ντιμιτρόφ, που θα ηταν κρίμα να μην αποδώσει καρπούς”, δήλωσε ο Ν. Κοτζιάς

Το Σάββατο 12 Μαΐου θα βρεθεί στην Αθήνα ο μεσολαβητής του ΟΗΕ, Μάθιου Νίμιτς, και θα έχει συνάντηση με τους υπουργούς Εξωτερικών της Ελλάδας Νίκο Κοτζιά και της ΠΓΔΜ Νίκολα Ντιμιτρόφ, όπως ανακοίνωσε ο κ. Κοτζιάς στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε αμέσως μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της 3ης Υπουργικής Συνάντησης Ελλάδας, Αλβανίας, Βουλγαρίας, ΠΓΔΜ, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Οι κ.κ. Κοτζιάς και Ντιμιτρόφ συζήτησαν και στη σημερινή συνάντηση που είχαν το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ και όπως είπε ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών εξέτασαν διάφορες εναλλακτικές.

«Έχουμε κάνει τόση δουλειά, και εγώ και ο φίλος μου ο Ντιμιτρόφ, τους τελευταίους μήνες, που θα ήταν κρίμα να μην αποδώσει καρπούς», απάντησε ο κ. Κοτζιάς σε ερώτηση αν υπάρχει το ενδεχόμενο συμφωνίας και αφού διαβεβαίωσε ότι θα το παλέψουν μέχρι το τέλος παρατήρησε: «Λέμε ότι πιο συχνά βλέπουμε ο ένας τον άλλον παρά τις οικογένειες μας».

Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ αν θα προκάνουν (κατά την προσφιλή έκφραση του Χαρίλαου Φλωράκη) τις ημερομηνίες, ο κ. Κοτζιάς απάντησε: «Η Ιστορία προκάνει, εμείς οφείλουμε να προκάνουμε την ιστορία».

Ερωτηθείς αν υπήρξε συμφωνία για μια ονομασία για όλες τις χρήσεις έναντι όλων “erga omnes” απάντησε πως αν είχε συμβεί αυτό θα έκανε πάρτι. Δήλωσε μάλιστα πως σκοπεύει να κάνει πάρτι όταν συμβεί.

Ο κ. Κοτζιάς απευθύνθηκε στην ηγεσία της ΠΓΔΜ και την κάλεσε να κάνει τις δικές της υποχωρήσεις για να υπάρξει συμφωνία. «Εμείς είχαμε το κουράγιο να κάνουμε τις υποχωρήσεις μας, να κάνουν και αυτοί τις δικές τους υποχωρήσεις», σημείωσε.

«Νομίζω ότι σήμερα σκεφτήκαμε πολλές εναλλακτικές, θα ενημερώσουμε του πολιτικούς μας και εάν καταλήξουμε σε αυτές τις εναλλακτικές θα έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για συναντήσεις σε υψηλότερο επίπεδο», είπε ο κ. Κοτζιάς σε ερώτηση αν έχει έρθει η ώρα για μια νέα συνάντηση των πρωθυπουργών της Ελλάδας Αλέξη Τσίπρα και της ΠΓΔΜ Ζόραν Ζάεφ.

Σε ερώτηση αν οι εναλλακτικές αφορούσαν την τελική ονομασία και την αλλαγή του Συντάγματος της ΠΓΔΜ, απάντησε: «Θα μπορούσαν να είναι αυτά, τα συμπεράσματα δικά σας».

Για την κριτική που δέχθηκε επειδή συμφώνησε να εξεταστούν τα ελληνικά σχολικά βιβλία για στοιχεία αλυτρωτισμού ξεκαθάρισε ότι δεν έχουν τέτοια στοιχεία και γι΄ αυτό δεν φοβάται αυτή την εξέταση, ενώ δήλωσε πως δεν είναι οπαδός της φοβικής εξωτερικής πολιτικής.

 Για το συμβάν στο Αιγαίο

Σχετικά με το πρωινό συμβάν στο Αιγαίο, ο υπουργός Εξωτερικών είπε ότι τον απασχόλησε από τις 4.40 το πρωί, ήταν συνεχώς σε επικοινωνία, έδωσε οδηγίες και η Ελλάδα ζήτησε από την Τουρκία να πάρει τα μέτρα που προβλέπει το Διεθνές Δίκαιο.

 Κοντά σε συμφωνία με την Αλβανία

Ο κ. Κοτζιάς συναντήθηκε με τον Αλβανό ομόλογο του Ντιτμίρ Μπουσάτι και εξέφρασε την ικανοποίηση του γιατί, όπως είπε, «κοντεύουμε σε συμφωνία» στις αρχές Ιουνίου ανάμεσα στην Ελλάδα και την Αλβανία για θέματα που εκκρεμούσαν δεκαετίες ολόκληρες. Είπε, ακόμα, ότι μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να τελειώσει και το θέμα της ΑΟΖ με την Αλβανία.

Βήματα στη συνεργασία Ελλάδας, Αλβανίας, Βουλγαρίας, ΠΓΔΜ

Ο υπουργός Εξωτερικών δήλωσε ικανοποιημένος για τα αποτελέσματα της 3ης Υπουργικής Συνάντησης Ελλάδας, Αλβανίας, Βουλγαρίας, ΠΓΔΜ, για τη διασυνοριακή συνεργασία.

Στη διάρκεια της Συνάντησης αποφασίστηκε η εντατικοποίηση της συνεργασίας των υπουργείων Εξωτερικών των τεσσάρων χωρών, όχι μόνο σε επίπεδο υπουργών, αλλά και σε επίπεδο γενικών διευθυντών και ορισμένων διευθύνσεων που ασχολούνται με συγκεκριμένα θέματα, όπως το μεταναστευτικό.

Επίσης, θα δημιουργηθεί δίκτυο των πιο μεγάλων πανεπιστημίων και θα διοργανωθούν συναντήσεις δημοσιογράφων με στόχο την κατανόηση μεταξύ των κρατών.

Στην ειδική συνεδρίαση όπου την Ελλάδα εκπροσώπησε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθεί ένα συνέδριο στη Θεσσαλονίκη για θέματα της αρμοδιότητας τού υπουργείου, καθώς και να υπάρξει προσφορά τεχνογνωσίας από την Ελλάδα σε θέματα ευρωπαϊκής νομοθεσίας, π.χ. σε ό,τι αφορά στη διενέργεια διαγωνισμών.

Το όραμα τους είναι να μην αισθάνονται οι πολίτες των τεσσάρων χωρών ότι έχουν εμπόδια στις μετακινήσεις τους από τη μια περιοχή στην άλλη. Στο πλαίσιο αυτό, συζητήθηκαν η δημιουργία υδατοδρομίων και η αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παρακολούθηση της κίνησης στους αυτοκινητοδρόμους.

Στην ειδική συνεδρίαση στην οποία από την ελληνική πλευρά συμμετείχε ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας, διαπιστώθηκε ότι υλοποιήθηκαν οι αποφάσεις που είχαν ληφθεί στην προηγούμενη Συνάντηση (Οκτώβριος 2017). Όπως αποφασίστηκε, στη Σχολή Πυροσβεστικής στην Πτολεμαΐδα θα εκπαιδευθούν αξιωματικοί Πυροσβεστικής από τις άλλες χώρες, ενώ θα διοργανωθούν σεμινάρια, θα ενισχυθούν οι επαφές σε επιχειρησιακό επίπεδο σε θέματα ασφάλειας και θα υπάρξει ανταλλαγή πληροφοριών.

 Στη Θεσσαλονίκη και η επόμενη Συνάντηση

Η αναπτυξιακή οικονομία θα είναι το θέμα της επόμενης Υπουργικής Συνάντησης, η οποία θα γίνει στη Θεσσαλονίκη στα τέλη Οκτωβρίου-αρχές Νοεμβρίου και στην οποία θα εξεταστούν και τα στοιχεία για τις προσφυγικές ροές την περίοδο του καλοκαιριού.

Με όλες αυτές τις πρωτοβουλίες η Θεσσαλονίκη παίρνει τη θέση που της αξίζει, ως το αυτονόητο κέντρο όλης αυτής της περιοχής, επισήμανε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Σε απόλυτη εκλογική ετοιμότητα κάλεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης τα μέλη και στελέχη της Ν.Δ

Σε απόλυτη εκλογική ετοιμότητα και εγρήγορση κάλεσε τα μέλη και τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας ο πρόεδρος του κόμματος, Κυριάκος Μητσοτάκης, διότι, όπως είπε, “η αντίστροφη μέτρηση για να φύγει η χειρότερη κυβέρνηση που έχει γνωρίσει ο τόπος από τη μεταπολίτευση και μετά έχει αρχίσει και οι εκλογές αργά ή γρήγορα θα γίνουν”.

“Έχουμε δύσκολο αγώνα μπροστά μας. Για να πετύχουμε τον στόχο μας θα χρειαστεί όχι απλά να είμαστε ενωμένοι, αλλά και απόλυτα προσηλωμένοι στον κοινό μας στόχο. Έχουμε απέναντι μας έναν δύσκολο αντίπαλο, έναν αντίπαλο που δεν θα εγκαταλείψει εύκολα την εξουσία, διότι τρέφεται από αυτή και κυρίως τρέφεται από τον διχασμό και την πόλωση, που ο πολιτικός λόγος του ΣΥΡΙΖΑ παράγει”, είπε ο κ. Μητσοτάκης, στη διάρκεια εκδήλωσης με τη συμμετοχή μελών και στελεχών της Ν.Δ. σε αίθουσα του ξενοδοχείου “THE MET” και συνέχισε: “Η δικιά μας παράταξη έχει μια άλλη παρακαταθήκη. Έχει την παρακαταθήκη του ιδρυτή μας, του εθνάρχη του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Έχει την παρακαταθήκη της αλήθειας απέναντι στον λαϊκισμό, της συγκεκριμένης πολιτικής απέναντι στις ανεδαφικές υποσχέσεις, είναι η παρακαταθήκη της ενότητας απέναντι στον διχασμό”.

Για τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Ν.Δ τόνισε ότι “είναι συνδεδεμένη με το πιο ουτοπικό και ψεύτικο πρόγραμμα το οποίο ανακοινώθηκε ποτέ από πολιτικό αρχηγό” και σημείωσε: “Εμείς δεν πρόκειται να κάνουμε τα ίδια λάθη. Θα μιλήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας, θα υποσχεθούμε πράγματα που μπορούν να γίνουν και θα εμπνεύσουμε τον ελληνικό λαό με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση”.

Παρατήρησε ότι η χώρα χρειάζεται την αυτοπεποίθηση, σήμερα παρά ποτέ, επειδή αντιμετωπίζει και εθνικές προκλήσεις. “Τη χρειαζόμαστε για να είμαστε στιβαροί και να αντιμετωπίζουμε τα εθνικά θέματα με αξιοπρέπεια αλλά και με αυτοπεποίθηση, για να μην επιβουλεύεται κανείς τα εθνικά μας δίκαια”, επισήμανε.

Απευθυνόμενος στα μέλη και στελέχη, τους ευχαρίστησε για την παρουσία τους και σημείωσε: “Χαίρομαι γιατί σήμερα βλέπω εδώ όλη τη Νέα Δημοκρατία παρούσα, ενωμένη και αποφασισμένη σε ένα κοινό στόχο, να ξανακάνουμε την παράταξη μας κυβέρνηση το συντομότερο δυνατό”.

Παράλληλα τους κάλεσε να πάρουν μαζικά μέρος στις εσωκομματικές εκλογές της 13ης Μαΐου και τόνισε πως ήδη γράφτηκαν και ξαναγράφτηκαν στα μητρώα παλιά αλλά και πολλά νέα μέλη για να ψηφίσουν.

Ο κ. Μητσοτάκης περπάτησε ανάμεσα στα μέλη και στελέχη της Ν.Δ. αντάλλαξε χειραψίες και κουβέντιασε μαζί τους.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αθήνα: 12-13 Μαΐου το Ιδρυτικό Συνέδριο του Πράσινου Κινήματος

Στην τελική ευθεία για το ιδρυτικό του συνέδριο οδεύει το Πράσινο Κίνημα. Το κόμμα που είναι υποστηριχτές του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος, προέκυψε από την συνένωση των δυνάμεων που έχουν αποχωρήσει από τους Οικολόγους Πράσινους, κινημάτων από τον χώρο της οικολογίας και πολλών στελεχών από την αυτοδιοίκηση που ενστερνίζονται τις «Πράσινες» αρχές και πολιτικές.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ήδη υπάρχουν 58 τοπικές οργανώσεις σε όλη την Ελλάδα, ενώ στο Ιδρυτικό Συνέδριο αναμένονται περίπου 1000 σύνεδροι. Το Ιδρυτικό Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο ΚΥΒΕ Περιστερίου  12-13 Μαΐου και την έναρξη θα κηρύξει ο δήμαρχος της περιοχής Ανδρέας Παχατουρίδης. Η δομή του Πράσινου Κινήματος θα ακολουθεί αυτή του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος με δύο συμπροέδρους έναν άντρα και μία γυναίκα, οι οποίοι θα εκλεγούν αμεσοδημοκρατικά από το συνέδριο. Το ίδιο θα συμβεί και με τον γενικό γραμματέα του κόμματος. Η Κεντρική Επιτροπή αναμένεται να έχει πάνω από 50 άτομα, παρά το γεγονός ότι έχει επιλεγεί το «σκληρό» σύστημα της αποκλειστικής εξουσιοδότησης .

Πρέπει να επισημάνουμε ότι, το Πράσινο Κίνημα έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες για την συγκρότηση αυτοδιοικητικών σχεδιασμών σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας και σε πάνω από 70 Δήμους. Η απλή αναλογική που θα ισχύσει στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές ,  δίνει τη δυνατότητα στο Πράσινο Κίνημα να παίξει σημαντικό ρόλο στις τοπικές κοινωνίες. Το συνέδριο θα θέσει το κόμμα σε εκλογική ετοιμότητα, τόσο για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, όσο και για τις Εθνικές εκλογές, αλλά και τις ευρωεκλογές.

Αξιοσημείωτη είναι η έντονη παρουσία του Πράσινου Κινήματος σε δράσεις κινηματικής διαδικασίας, όπως η  συμμετοχή σε πανελλαδική κλίμακα στο Lets Do it Greece σε 14 σημεία ταυτόχρονα. Ψηλά στην πολιτική ατζέντα του Πράσινου Κινήματος είναι η διαχείριση των απορριμμάτων, (και το προτεινόμενο μοντέλο που δίνει λύση στο πρόβλημα και χιλιάδες αυτοχρηματοδοτούμενες θέσεις εργασίας), η μπλε και πράσινη οικονομία, η κοινωνική οικονομία, η κυκλική οικονομία και γενικότερα μία διαφορετική οικονομική προσέγγιση για να βγούμε από την οικονομική κρίση και να μην επιστρέψουμε σε αυτήν. Το Πράσινο Κίνημα, αντιτάχθηκε σφόδρα και στο νομοσχέδιο – οπερέτα για τα αδέσποτα και δεσποζόμενα ζώα.

Διαβάστε ακόμα:

http://prasinokinima.gr/πανέτοιμο-το-πράσινο-κίνημα-στο-δρόμο/

Πράσινο κίνημα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ 

ΣΑΒΒΑΤΟ 12/5/2018

18:00-19:00  Προσέλευση μελών και προσκεκλημένων.-Εγγραφές Συνέδρων

19.00-21.00  Χαιρετισμοί εκπροσώπων κομμάτων
Χαιρετισμοί φορέων
Εναρκτήρια Ομιλία προέδρου Πράσινου Κινήματος
Κώστα  Καλογράνη
Κήρυξη της έναρξης εργασιών συνεδρίου από το δήμαρχο
Περιστερίου κ. Ανδρέα Παχατουρίδη                   .

ΚΥΡΙΑΚΗ 13/5/2018

09.00 – 10.00  Προσέλευση – Εγγραφές Συνέδρων

10.00 – 16.00 1η ΕΝΝΟΤΗΤΑ : ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

10.00 -11.00  Κλιματική Αλλαγή-Ενέργεια -Εξορύξεις-Πετρέλαια – Τουρισμός.

11.00-12.00   Αγροτική Πολιτική – Βιολογικές Καλλιέργειες – Παραδοσιακοί σπόροι

12.00-13.00   Μπλε και Πράσινη Οικονομία – Κυκλική Οικονομία – Κοινωνική
Οικονομία.

13.00-14.00   Διαχείριση Απορριμμάτων — Ανακύκλωση στην πηγή

14.00-15.00   Παιδεία – Νεολαία – Τεχνολογίες και Επαγγέλματα του μέλλοντος –
Επαγγελματικά Δικαιώματα.

15.00-15.30   Ανθρώπινα Δικαιώματα- Προσφυγικό

15.30-16.00  Δικαιώματα αδέσποτων και δεσποζώμενων ζώων

16.00-16.30   Διάλειμμα

16.30- 20.30  2η ΕΝΝΟΤΗΤΑ : Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ

16.30-17.30  Η Ελλάδα στην Ε.Ε και η Γεωπολιτική της θέση

17.30-19.30  Το Πράσινο Κίνημα στη πολιτική σκηνή της Ελλάδας.
.Συνταγματική Αναθεώρηση-Αποκέντρωση-Τοπική
Αυτοδιοίκηση- Συμμετοχικότητα -Απλή Αναλογική

19.30-20.30  Υπόλοιπα Ψηφίσματα / Προτάσεις Καταστατικών Αλλαγών /
Ανακοίνωση Κεντρικής Επιτροπής / Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων

ΛΗΞΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

 

ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ
Παίρνουμε Θέση—Η Πολιτική στην Πράξη

Φώφη Γεννηματά: Προτείνουμε 6 βασικούς στόχους ενός εθνικού ενεργειακού σχεδιασμού που έχει ανάγκη η χώρα

ΟΜΙΛΙΑ ΦΩΦΗΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ 3ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΗΑΕΕ

 Κυρίες και κύριοι σύνεδροι,

Αξιότιμοι διοργανωτές,

Θα ήθελα να σας συγχαρώ διότι το Συνέδριο σας είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, για πολλούς λόγους.

Τόσο στην Ελλάδα  όσο και διεθνώς οι εξελίξεις στην ενέργεια αυτή την περίοδο είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος κάθε συζήτησης.

Ο τομέας της ενέργειας γενικότερα βρίσκεται σε μια ραγδαία μετεξέλιξη, αποτελώντας βασική πτυχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, την οποία βιώνουμε ήδη.

Η πτυχή αυτή είναι και η λεγόμενη “ενεργειακή επανάσταση”, με την αποκεντρωμένη παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας, τις νέες οδεύσεις ενεργειακών πηγών, τις νέες τεχνολογίες διαχείρισης ενέργειας και ασφαλώς τις Α.Π.Ε.

Σε αυτό το νέο ενεργειακό σκηνικό που διαμορφώνεται παγκόσμια, έχει μεγάλη σημασία η Ελλάδα να είναι στην πρωτοπορία  των εξελίξεων.

 Χωρίς καθυστερήσεις, με πρόγραμμα και αποφασιστικότητα στην υλοποίηση μέτρων και πολιτικών, υπαγορευόμενες από  ένα μακροχρόνιο εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό.

Η πρόκληση της ενεργειακής μετεξέλιξης δημιουργεί νέες ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης.

Η Ενέργεια άλλωστε, ως παραγωγή και ως χρήση, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την οικονομική ανάπτυξη, τον ισόρροπο χωρικό σχεδιασμό και το περιβάλλον.

Κυρίες και Κύριοι,

Να θυμίσω για λίγο τα χαρακτηριστικά του δικού μας δρόμου στο χώρο της Ενέργειας που ήταν σταθερός και αποτελεσματικός.

Και την διαφορά μας από τον αδιέξοδο δρόμο των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ.

Θυμίζω:

Τις επενδύσεις από τους αγωγούς φυσικού αερίου που έφτασαν τα 10 δις ευρώ.

Ξεκίνησαν Ο TAP, ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός, ο αγωγός Eastmed . Συνάντησαν την πολεμική και την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ευτυχώς με την επιμονή μας τότε, σήμερα γίνονται πράξη.

Την ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων. Γίνεται πράξη αφού πλήρωσε ο λαός μας την καθυστέρηση του ΣΥΡΙΖΑ με 150 εκ. ευρώ.

Τις διαδικασίες για τα Έξυπνα Δίκτυα, τις Έξυπνες Πόλεις, τα θέματα της Ενεργειακής Δημοκρατίας. Επί 3 χρόνια από το 2015 δεν έγινε απολύτως τίποτε.

Το «εξοικονομώ κατ’ οίκον», ένα πρόγραμμα που αξιολογήθηκε ως το δεύτερο καλύτερο της Ευρώπης.

Η Κυβέρνηση το εξήγγειλε 13 φορές και 13 το ακύρωσε. Και αφού ξεκίνησε, υλοποιείται στραβά.

Τις διαδικασίες για τις έρευνες υδρογονανθράκων, με προοπτική επενδύσεων 20 δις ευρώ.

Επί 3 χρόνια η Ελλάδα βρίσκεται σε ενεργειακό λήθαργο , ενώ γύρω γίνεται κοσμογονία.

Η Κυβέρνηση όφειλε  να έχει προωθήσει τις τρεις συμβάσεις που της  παραδώσαμε και να έχει  κυρώσει όλες τις υπόλοιπες.

Κυρίως όμως, όφειλε να έχει προκηρύξει νέο γύρο παραχωρήσεων, προκειμένου να αξιοποιήσει την ευνοϊκή επενδυτική συγκυρία των ερευνών που γίνονται στις ΑΟΖ Αιγύπτου, Ισραήλ, Κύπρου, Λιβάνου. Μια συγκυρία που έχει συγκεντρώσει στην περιοχή μας τις μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες του κόσμου.

Κορυφαία δράση, πρέπει να είναι η ενεργοποίηση του Ταμείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γενεών. Του μεγάλου κουμπαρά για το ασφαλιστικό σύστημα και τις συντάξεις των Ελλήνων πολιτών, που νομοθετήσαμε το 2013. Δεν έχει ούτε καν εκδώσει την Υπουργική Απόφαση για να πηγαίνουν τα έσοδα που εισπράττει το δημόσιο από τις έρευνες στο ταμείο αυτό.

Θυμίζω ακόμα ότι:

Σχεδιάσαμε την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας μέσω  της «μικρής ΔΕΗ». Με προοπτική ισχυρών επενδύσεων, ύψους 6 δις ευρώ, και μέσω του υγιούς ανταγωνισμού φθηνότερων τιμολογίων για τον πολίτη, ασφαλών υπηρεσιών προς όλους.

Αντ’ αυτού η Κυβέρνηση επί 3 χρόνια οδήγησε σε υπερχρέωση της, σε επενδυτική στασιμότητα και οικονομική ασφυξία, και τώρα την ξεπουλά όσο- όσο.

Με μηδενικά ανταλλάγματα, με «αφαίρεση» πελατών της ΔΕΗ, με ρυθμίσεις για αδιαφανείς πωλήσεις μονάδων.

Και τέλος να επισημάνω ότι εμείς καθιερώσαμε τις πολιτικές στήριξης των ασθενέστερων νοικοκυριών (Σε 700.000 φτωχά νοικοκυριά), με το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, ενώ χορηγήσαμε σημαντικές εκπτώσεις για μονάδες Κοινωνικής Αλληλεγγύης, και για την σύνδεση νοικοκυριών με το δίκτυο φυσικού αερίου.

Τα έτη 2015-2018 αποτελούν τρία χρόνια χαμένων ευκαιριών για την ενέργεια, για την υλοποίηση έτοιμων σχεδίων με προοπτική για επενδύσεις, θέσεις εργασίας, δημιουργία και πρόοδο.

Κυρίες και Κύριοι,

Είναι ώρα να περάσουμε όμως από την κριτική του σήμερα, στις προτάσεις για το αύριο.

Η χάραξη ενεργειακού σχεδιασμού είναι εθνική ανάγκη και αναγκαία συνθήκη (προϋπόθεση) για την πολυπόθητη παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε κομβική χώρα στον Ενεργειακό τομέα, ισχυροποιώντας έτσι την πολιτική της επιρροή.

Η πρόκληση της ενεργειακής μετεξέλιξης δημιουργεί επίσης νέες ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης.

Ένας εθνικός μακροχρόνιος ενεργειακός σχεδιασμός λαμβάνει υπόψη:

  • Τη στροφή της Ε.Ε. από τη γραμμική στην κυκλική οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
  • Τις αποφάσεις για την Ενεργειακή Ένωση,
  • Τους στόχους για το 2030 και το 2050,
  • Τη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα
  • και φυσικά τις εθνικές μας προτεραιότητες.

Εμείς στο Κίνημα Αλλαγής, προτείνουμε 6 βασικούς στόχους ενός εθνικού μακροχρόνιου ενεργειακού σχεδιασμού που έχει ανάγκη η χώρα:

  1. Την εξασφάλιση και θωράκιση της ενεργειακής μας επάρκειας και ασφάλειας.
  2. Την παροχή προσιτών και ποιοτικών ενεργειακών αγαθών στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, σε όλες τις περιοχές της χώρας με ουσιαστική αντιμετώπιση της «ενεργειακής φτώχειας»,
  3. Την ανάδειξη του γεωπολιτικού ρόλου της χώρας μέσω των πλεονεκτημάτων που παρέχουν οι ενεργειακές οδεύσεις και πηγές για το φυσικό αέριο και την ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς να παραβλέπουμε τις νέες παραγωγικές μας δυνατότητες από τα εντοπισμένα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
  4. Την προώθηση της αναπτυξιακής διάστασης της ενέργειας μέσω των επενδύσεων, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την παραγωγή καινοτόμων ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών.
  5. Την ενεργή συμμετοχή στις διεθνείς προσπάθειες για καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, που ενισχύθηκαν σημαντικά με την ιστορική συμφωνία στο Παρίσι.
  6. Την σταδιακή μετάβαση σε ένα ενεργειακό σύστημα μηδενικού ισοζυγίου εκπομπών ως το 2050.

Παράλληλα, προκρίνουμε το τρίπτυχο ενεργειακός σχεδιασμός-στρατηγική συμμαχία ΔΕΗ-ιδιωτών και επενδύσεις στην ενέργεια.

Αυτή η λύση μπορεί να μας οδηγήσει στην αποφασιστική ενδυνάμωση της Ελληνικής παραγωγής στον ηλεκτρισμό και στην μείωση του κόστους για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες.

Ειδικότερα, ο ενεργειακός μας σχεδιασμός θα πρέπει να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τα εξής:

  • Μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και αποφυγή ενεργειακής και οικονομικής σπατάλης, με μόχλευση επενδύσεων σε έργα εξοικονόμησης ενέργειας.
  • Ενίσχυση της συμμετοχής των ΑΠΕ στο ενεργειακό μίγμα, με ενεργό ρόλο και συμμετοχή στην παραγωγή τόσο της ΔΕΗ στις ΑΠΕ, όσο και των καταναλωτών / πολιτών, μεμονωμένα ή συλλογικά.
  • Δημιουργία εγχώριας παραγωγής υλικών ΑΠΕ και εξοικονόμησης ενέργειας σε συνεργασίες με το ΚΑΠΕ, ΑΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα με έμφαση στα καινοτόμα προϊόντα.
  • Εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της ενεργειακής αγοράς και του αποτελεσματικού μετασχηματισμού της στο άμεσο μέλλον, με την ορθή οργάνωση, στελέχωση και λειτουργία όλων των αρμόδιων δομών (κυβέρνηση και αρμόδιοι κρατικοί οργανισμοί, ανεξάρτητες αρχές, Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, Επιτροπή Ανταγωνισμού).
  • Ενίσχυση των απαιτούμενων ενεργειακών υποδομών και δικτύων της χώρας, των διασυνδέσεων με γειτονικές χώρες και της αποθήκευσης ενέργειας.
  • Ιδιαίτερη έμφαση να δοθεί στην ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα αλλά και με χώρες της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
  • Στοχευμένη περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου.
  • Προώθηση της διαφοροποίησης ενεργειακών πηγών και οδών διαμετακόμισης, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και γειτονικά κράτη-μέλη και τρίτες χώρες.
  • Την ολοκλήρωση του αγωγού ΤΑΡ ως άμεση προτεραιότητα καθώς και του αγωγού IGB. Θα βελτιώσουν την ασφάλεια εφοδιασμού αλλά και την ανταγωνιστικότητα των τιμών φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή.
  • Ουσιαστική συνεισφορά στην ανάπτυξη της Ενεργειακής Ένωσης. Η Ενεργειακή Ένωση είναι μια πρωτοβουλία στρατηγικού χαρακτήρα που αναδιαμορφώνει την ευρωπαϊκή ενεργειακή αγορά. Σε αυτή την αναδιαμόρφωση πρέπει να είμαστε από τους πρωταγωνιστές.

Συνοψίζοντας ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός αποτελείται από άξονες όπως η ενεργειακή ασφάλεια, η ενεργειακή δημοκρατία, η καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας, η υλοποίηση νέων υποδομών, η αξιοποίηση των υδρογοναθράκων και η ανάπτυξη της πράσινης οικοδομής.

Για τη διαμόρφωση αυτού του σχεδιασμού θέλουμε την ενεργή συμμετοχή και εμπλοκή στη διαβούλευση των τοπικών κοινωνιών.

Πάνω από όλα οι πολιτικές μας πρέπει να έχουν ως στόχο την αναβάθμιση της γεωστρατηγικής σημασίας της Ελλάδας, ως πόλου πολιτικής σταθερότητας, ειρήνης και ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή και την ανάδειξή της σε σημαντικό ενεργειακό κόμβο της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης.

Κυρίες και κύριοι σύνεδροι,

Πλησιάζοντας προς το τέλος της ομιλίας μου θέλω να επαναλάβω αυτό που τόνισα και στην αρχή.

Η Ελλάδα πρέπει και μπορεί να βρεθεί στην πρωτοπορία των ενεργειακών εξελίξεων.

Η ενεργειακή μετεξέλιξη είναι μια ευκαιρία για τη χώρα να αναδιαμορφώσει το αναπτυξιακό της πρότυπο.

Και θέλω να κλείσω, δίνοντας ένα μικρό αλλά χαρακτηριστικό παράδειγμα, για το πώς μπορούμε να βρεθούμε μπροστά.

Ένας από τους στόχους, όπως προανέφερα, του ενεργειακού μας σχεδιασμού είναι η παραγωγή και εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών στον τομέα της ενέργειας.

Η τεχνολογία του blockchain παρέχει στη σύγχρονη εποχή πληθώρα πρακτικών έξυπνης διαχείρισης της ενέργειας και άλλων ζητημάτων γύρω από αυτήν.

Η κινητροδότηση μικρών και μικρομεσαίων νεοφυών επιχειρήσεων για ανάπτυξη τέτοιων εφαρμογών εδώ στην Ελλάδα θα προσφέρει μεγάλα πλεονεκτήματα στην ελληνική οικονομία σε πολλά επίπεδα.

Από το braindrain στο braingain, έως την προστιθέμενη αξία στο ΑΕΠ της χώρας.

Κυρίες και κύριοι σύνεδροι,

Μπορεί η μεταβατική εποχή στην οποία ζούμε να εμφανίζει αβεβαιότητες για το πώς τελικά θα διαμορφωθεί το ενεργειακό τοπίο, αλλά αυτό δεν θα πρέπει να μας φοβίζει.

Κρύβει και  ευκαιρίες για  την Ελλάδα που δεν πρέπει να πάνε χαμένες.

Χρειάζεται γι αυτό όμως μια αξιόπιστη Κυβέρνηση, με αναπτυξιακό σχέδιο, με ευρύτατη κοινοβουλευτική πλειοψηφία και νωπή εντολή ,που θα οδηγήσει τη χώρα με ασφάλεια σε βιώσιμη έξοδο από την κρίση.

Γι αυτό ζητάμε εκλογές , εδώ και τώρα ώστε να μην διαμορφωθούν τετελεσμένα που θα οδηγήσουν σε νέα αδιέξοδα.

Είμαι αισιόδοξη ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε.