Αρχική Blog Σελίδα 15311

Με την δική μου ματιά – Από την Πηγή Περσιάδου

Κοιτάς στον καθρέφτη σου και ανακαλύπτεις μια νέα άσπρη τρίχα ή μια νέα ρυτίδα.

Κοιτάς το κορμί σου που αλλάζει προς το χειρότερο.

Σκέφτεσαι ότι γερνάς.

Πηγή Περσιάδου
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Πηγή Περσιάδου

Και βλέπεις πιό νέους από σένα να μοιάζουν γερασμένοι και πιό μεγάλους από σένα να μοιάζουν πιό νέοι.

Και ψάχνεις την αιτία.

Και ανακαλύπτεις ψάχνοντας, ότι κανείς δεν γερνάει από τα χρόνια που περνάνε.

Αν έχει ενδιαφέροντα, αν φροντίζει την υγεία του, αν προσφέρει ότι μπορεί στα παιδιά του χωρίς να ξεχνάει τον εαυτό του, αν κάνει πράγματα που τον ευχαριστούν, αν ζει με ευγένεια, με αγάπη, με χαμόγελα και μικρές στιγμές ευτυχίας, κανείς δεν γερνάει.

Αν δεν επιτρέπει να τον στενοχωρούν, αν δεν επιτρέπει να του υποδεικνύουν τι να κάνει, αν δεν επιτρέπει στους αρνητικούς ανθρώπους να τον πλησιάζουν, δεν γερνάει.

Οι ευχάριστες σκέψεις, οι ευχάριστες ασχολίες, οι ευχάριστες παρέες, χαράσσονται στην ψυχή και από εκεί μεταφέρονται στο δέρμα, στα όργανα, στο κορμί και δεν γερνάς.

Η ζωή που δεν ζεις σε γερνάει.

Η αδιαφορία, οι χαμένες ώρες, οι μη αναγνωρίσιμες προσπάθειες, το ανώφελο άγχος να σε πειράζει.

Οι ρυτίδες μη σε πειράζουν.

Άλλαξε τις αιτίες τους και φρόντισε όλες να είναι όμορφα χαραγμένες στο πρόσωπό σου και να έχουν να διηγηθούν ωραίες ιστορίες που κάνουν τις ρυτίδες, άξιες να αγαπηθούν από πολλούς.

Έφη Αχτσιόγλου : Νομοθετική ρύθμιση για τις συντάξεις χηρείας και πρόγραμμα επιδότησης για τα “μπλοκάκια”

Βρισκόμαστε σε συνεχή διαπραγμάτευση με τους εταίρους για το Ασφαλιστικό, δήλωσε από την Βουλή, η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, η οποία προανήγγειλε νομοθετική ρύθμιση για τις συντάξεις χηρείας, επισημαίνοντας πως με την διάταξη αυτή θα μπει ένα τέλος στις περιπτώσεις συντάξεων χηρείας που είναι πολύ χαμηλές.

Κατά την τοποθέτησή της στην συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης της επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφης Γεννηματά και της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματός της για τα προβλήματα του ΕΦΚΑ και τις καθυστερήσεις των συντάξεων, η κ. Αχτσιόγλου, επισήμανε πως η καλύτερη υπεράσπιση ενός δημόσιου και αναδιανεμητικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης είναι η μείωση της ανεργίας, η αντιμετώπιση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας και η ουσιαστική μεταβολή των εργασιακών σχέσεων υπέρ της αξιοπρεπούς εργασίας.

Προσθέτοντας πως «δεν είναι εύκολο να αντιστραφεί μια πορεία διάλυσης χρόνων» η κ. Αχτσιόγλου ανέφερε ωστόσο, ότι γίνεται ξεκάθαρο πλέον ότι η κυβέρνηση έχει καταφέρει να γυρίσει σελίδα: «Με τη μεταρρύθμιση που υλοποιούμε, βάλαμε κανόνες στο σύστημα, πληρώσαμε ληξιπρόθεσμα, κλείσαμε πληγές του παρελθόντος και σήμερα δουλεύουμε για να περάσουμε στο επόμενο επίπεδο, να αναβαθμιστεί το δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και να ανακτήσει τη χαμένη του αξιοπιστία», σημείωσε η υπουργός Εργασίας.

«Δεν υπάρχει ίσως μεγαλύτερη απόδειξη αυτού από την ίδια την εκτέλεση του προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ, που στο πρώτο οκτάμηνο του 2017 παρουσιάζει πλεόνασμα 467 εκ. ευρώ έναντι προϋπολογισμένου ελλείμματος 510 εκ. ευρώ, σημειώνοντας έτσι μια θετική απόκλιση άνω των 950 εκ. ευρώ επί του προϋπολογισμού», πρόσθεσε η κ. Αχτσιόγλου και υπενθύμισε ότι «το 2015 παραλάβαμε το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης με έλλειμμα 1,186 δισ. ευρώ, παρά τις 11 διαδοχικές μειώσεις που κάνατε την περίοδο 2010-2014 στις συντάξεις και οι οποίες προκάλεσαν απώλειες στο εισόδημα των συνταξιούχων της τάξης του 52%».

«Σημαντικοί παράγοντες γι’ αυτή τη θετική εξέλιξη στην εκτέλεση του προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ, αποτέλεσαν, η μείωση της ανεργίας στο 21,1%, ο περιορισμός της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας, που επί των ημερών των προηγούμενων κυβερνήσεων έλαβε τρομακτικές διαστάσεις, και τέλος, η αύξηση της εισπραξιμότητας», σημείωσε.

Επιπλέον, η υπουργός Εργασίας υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά εκπονήθηκε και υλοποιήθηκε μια συνολική στρατηγική αξιοποίησης της περιουσίας των φορέων κοινωνικής ασφάλισης με όρους κοινωνικής ανταπόδοσης και στόχο την ενίσχυση των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων και του Δημοσίου. «Για  πρώτη φορά το υπουργείο Εργασίας έχει σαφή εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε καταφέρει να βάλουμε τάξη στο χάος που δημιουργήθηκε επί 40 χρόνια», είπε χαρακτηριστικά.

Επισήμανε σχετικά, ότι «πλέον έχουμε στα χέρια μας για  πρώτη φορά ένα ενιαίο διορθωμένο μητρώο, όπου το 99,9% των εγγραφών είναι ορθές, όταν, τη στιγμή που προχωρήσαμε στην ενοποίηση των μητρώων, βρέθηκαν 28,8 εκατ. εγγραφές ασφαλισμένων από όλα τα πρώην ταμεία, παρά το γεγονός ότι όταν ανέλαβε αυτή η κυβέρνηση, το προσωπικό των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης ήταν μειωμένο κατά 30%, σε σχέση με το 2010».

Απαντώντας στην σφοδρή επίθεση που δέχθηκε η κυβέρνηση για τον νόμο Κατρούγκαλου, από την επικεφαλής της ΔΗΣΥ, η κ. Αχτσιόγλου, έκανε λόγο για «τρομολαγνεία που επικράτησε για το Ασφαλιστικό ήδη μήνες πριν την ψήφιση του ν. 4387/2016» και παρατήρησε ότι αυτή βασίστηκε εξαρχής σε ατεκμηρίωτα στοιχεία, «γι’ αυτό και όσοι την υπερασπίστηκαν εκτίθενται διαρκώς». Προσέθεσε δε, ότι «το 80% των ελευθέρων επαγγελματιών και το 90% των αγροτών πληρώνει λιγότερα απ’ ότι με το προηγούμενο σύστημα, κι αυτό δεν είναι υπόθεση ή εκτίμηση, αλλά κάτι που επιβεβαιώνουν τα ειδοποιητήρια που έχουν σταλεί στους επαγγελματίες, αλλά και οι ίδιες οι επαγγελματικές ενώσεις».

Πρόγραμμα επιδότησης για τα «μπλοκάκια»

Η υπουργός Εργασίας, χαρακτήρισε ως ένα από τα κύρια προβλήματα από τα οποία πάσχει η ελληνική αγορά εργασίας την «ψευδή αυτοαπασχόληση» – το φαινόμενο εκείνο όπου πίσω από το ‘’μπλοκάκι” κρύβεται η εξαρτημένη εργασία».

«Αποτελούσε ένα πρόβλημα απέναντι στο οποίο συνειδητά οι προηγούμενες κυβερνήσεις έκλειναν τα μάτια. Εμείς αποφασίσαμε να το αντιμετωπίσουμε, και μέχρι σήμερα συνολικά 36.000 εργαζόμενοι με ‘’μπλοκάκι” εντάχθηκαν  στην ειδική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ, και έχουν ευνοηθεί καθώς πληρώνουν κατά τα 2/3 χαμηλότερες εισφορές», ενημέρωσε την Βουλή.

Ακόμη η κ. Αχτιόγλου είπε ότι τις επόμενες μέρες τίθεται σε εφαρμογή πρόγραμμα επιδότησης ασφαλιστικών εισφορών συνολικού προϋπολογισμού 156 εκ. ευρώ, από το οποίο και θα ευνοηθούν 40.000 εργαζόμενοι. Το πρόγραμμα θα αφορά

όσους κατ’ ουσίαν εργοδότες, επιλέξουν να μετατρέψουν τον απασχολούμενο σε αυτούς με μπλοκάκι, σε μισθωτό.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σε ομηρία επαγγελματίες με χρέη από 20.000 έως 50.000 ευρώ – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Σε ομηρία για τους δύο επόμενους μήνες θα βρίσκονται χιλιάδες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που χρωστούν από 20.000 έως 50.000 ευρώ, οι οποίες δεν θα μπορούν να ενταχθούν στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών καθώς η τρόικα απαιτεί να πραγματοποιούν και αυτές μελέτη βιωσιμότητας.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Το πρόβλημα που ανέκυψε ανέλαβαν να επιλύσουν οι τράπεζες προκειμένου να μην τιναχτεί στον «αέρα» ο εξωδικαστικός μηχανισμός και να χαθεί η μεγάλη ευκαιρία για χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις, όπως περίπτερα, παντοπωλεία, εστιατόρια, κ.α., να ρυθμίσουν τις οφειλές που έχουν σε τράπεζες, εφορία, ασφαλιστικά ταμεία και πιστωτές με ευνοϊκούς όρους. Σύμφωνα με πληροφορίες οι τράπεζες έχουν ήδη δώσει εντολή στην PwC, η οποία είναι σύμβουλός τους για τις ρυθμίσεις του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων, να τους καταθέσει πρόταση στην οποία όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές θα περιγράφεται η fast track διαδικασία, βάσει της οποίας θα συντάσσεται η μελέτη βιωσιμότητας από μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

«Η τρόικα δεν κάνει πίσω και είμαστε έτοιμοι να συμβιβαστούμε προκειμένου να σώσουμε το εγχείρημα του εξωδικαστικού και να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις», τονίζει υψηλόβαθμο στέλεχος της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών και προσθέτει: «Σε μια, το αργότερο δύο εβδομάδες θα πάρουμε στα χέρια μας την πρόταση της PwC για το πως θα πρέπει να συντάσσεται η μελέτη βιωσιμότητας και θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο μήνες μέχρι να συνεννοηθούμε με την τρόικα και να πάρουμε την απαραίτητη έγκρισή της». Στο ερώτημα τι θα γίνει με τις υπερχρεωμένες επιχειρήσεις που έχουν οφειλές από 20.000 έως 50.000 ευρώ, η απάντηση είναι ότι θα βρίσκονται σε ομηρία και στο «αέρα» καθώς για αυτό το χρονικό διάστημα δεν θα μπορούν να ενταχθούν αυτοματοποιημένα όπως προέβλεπε το αρχικό σχέδιο της ρύθμισης αλλά σε συνεργασία με τις τράπεζες θα συντάσσουν τις μελέτες βιωσιμότητας.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι μελέτες βιωσιμότητας δεν θα είναι κοινές για όλες αλλά θα είναι αλα καρτ. Ωστόσο το σχέδιο προβλέπει ότι θα επιλεγούν 2-3 κριτήρια που βρίσκονται ήδη στον νόμο του εξωδικαστικού μηχανισμού τα οποία θα κυριαρχούν. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει ένας «οδηγός» για να συνταχθεί η μελέτη βιωσιμότητας από μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Το θέμα της υπαγωγής των επιχειρήσεων που έχουν οφειλές σε Δημόσιο και ιδιώτες στον εξωδικαστικό μηχανισμό απασχόλησε τη συνάντηση που έγινε την Παρασκευή ανάμεσα σε στελέχη της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών με τα τεχνικά κλιμάκια.

Τα στελέχη των κλιμακίων των δανειστών υποστήριξαν ότι θα πρέπει να μπουν κριτήρια για την σύνταξη της μελέτης βιωσιμότητας, προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να περιοριστεί ο αριθμός που θα ενταχθεί τελικά στη ρύθμιση του εξωδικαστικού. Διότι σε διαφορετική περίπτωση θα μπορέσουν ενταχθούν στον εξωδικαστικό επιχειρήσεις οι οποίες μετά από λίγο χρονικό διάστημα δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στην καταβολή των μηνιαίων δόσεων είτε εάν πρόκειται για οφειλές προς το δημόσιο και τράπεζες είτε στους ιδιώτες.

Η μελέτη βιωσιμότητας αποτελεί το μεγάλο εμπόδιο, κυρίως για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, καθώς δεν έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία ή τα χρήματα για να απευθυνθούν σε έναν ειδικό προκειμένου να μπορέσουν να την συντάξουν. Για παράδειγμα, ποιους οικονομικούς δείκτες θα πρέπει να συμπεριλάβει ένα περίπτερο ή ένα μπακάλικο μέσα στην μελέτη βιωσιμότητας βάσει των οποίων οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα αποδεικνύουν ότι θα είναι βιώσιμες μετά από 5 ή 10 χρόνια; Στο ερώτημα αυτό θα κληθεί να απαντήσει η PwC, η οποία θα θέσει συγκεκριμένα κριτήρια για την σύνταξη της μελέτης βιωσιμότητας.

Στον δύσκολο δρόμο με αλήθειες μα και αγκάθια… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ένα ερώτημα που γίνεται από  κυβερνητικά στελέχη τις τελευταίες ώρες, είναι τι παραπάνω έκανε ο Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη κι άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις, όπως αναφέρεται σε μεγάλη μερίδα των ΜΜΕ και στις αναλύσεις έγκυρων πολιτικών παρατηρητών;

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η απάντηση είναι εύκολη κι αυτονόητη. Περιλαμβάνει πολλές παραμέτρους.

  1. Δεν ακολούθησε τον απλοϊκό κι εύκολο δρόμο των καταγγελιών.
  2. Δεν μοίρασε ανέξοδες κι ανεδαφικές υποσχέσεις, δεν συνθηματολόγησε.
  3. Έδειξε τι σημαίνει να είσαι πολιτικός μιας χώρας που ανήκει στην Ευρώπη.
  4. Δεν ήταν κολλημένος στο πράσινο και μπλε ΠαΣοΚ του παρελθόντος.
  5. Κατέθεσε συγκεκριμένο σχέδιο για πολλές εκφάνσεις της ζωής των Ελλήνων. Από την εφορία, μέχρι την Παιδεία.
  6. Αναφέρθηκε ευθέως στον παρασιτικό – κρατικό καπιταλισμό.

Αυτά και πολλά άλλα φαντάζουν «κινέζικα» στα ώτα και τους οφθαλμούς της Αριστεράς και του εθνολαϊκισμού με τον οποίο συγκυβερνά.

Ο Μητσοτάκης με νηφάλιο τρόπο έδειξε να θέλει να σπάσει αυγά.

Πρώτα με το κόμμα του. Και τη ΔΑΠ, την οποία ουσιαστικά κατάργησε, αφού είχε εξελιχθεί σε μια φοιτητική παράταξη που είχε τα μυαλά στα κάγκελα ( και Α και ΟΥ και ΔΑΠ ΝΟΥ ΔΥΟ ΦΟΥ ΚΟΥ ήταν το γελοίο σύνθημα αυτοπροσδιορισμού της), είχε μεταβληθεί σε βαθύτατη πελατειακή συνιστώσα, ενώ συχνά πυκνά ακόμη κι η πολιτισμική της δραστηριότητα εξαντλείτο σε πάρτυ στη… Μύκονο.

Τι έκανε ο Μητσοτάκης;

Παρουσιάζοντας το όραμά του για την Παιδεία, ξεκίνησε από την αλλαγή της  δικής του παράταξης και της απαγόρευσε τη συμμετοχή σε διαδικασίες εκλογής καθηγητών, πανεπιστημιακών συμβουλίων (πλην συμμετοχής σε κοινά ψηφοδέλτια) και οποιαδήποτε αφισοκόλληση μέσα στους χώρους των Πανεπιστημίων.

Ποιος άλλος το έχει κάνει; Και πολύ περισσότερο από την Αριστερά; Που χρησιμοποιεί εδώ και δεκαετίες τα Πανεπιστήμια για στρατολόγηση οπαδών και στελεχών;

Τι άλλο έκανε ο Μητσοτάκης;

Αναφέρθηκε στον παρασιτικό καπιταλισμό που επί δεκαετίες ευδοκίμησε στη χώρα μας.

Για όλους αυτούς τους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες που κατέστησαν «κόκκινες» τις εταιρίες τους, φορτώνοντας τα βάρη τους στις τράπεζες (δηλαδή σε όλους μας) κι εκείνοι σαλπάρουν με τα σκάφη τους στο Αιγαίο, έχοντας παρκάρει τα χρήματά τους στο εξωτερικό.

Ποιος άλλος το έχει κάνει; Ποιος λέει σ’ όλους αυτούς ότι θα δώσουν λογαριασμό;

Είπε κι άλλα. Που δεν ακούμε συχνά.

Αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα μείωσης του κράτους. Για την αναγκαιότητα αναδιοργάνωσης του κράτους. Για συνέργειες κράτους και ιδιωτικού τομέα. Για την τεράστια επέμβαση στον πρωτογενή τομέα.

Κι έδειξε και κάτι ακόμη, ιδιαιτέρως σημαντικό.

Έδειξε για ποιον λόγο όλα τα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά των δημοσκοπήσεων τον φέρουν ως βέβαιο νέο πρωθυπουργό κι ότι η μετριοπάθεια χωρίς υπερβολές, υποσχέσεις, δεσμεύσεις και ροπή προς τον λαϊκισμό, εκτιμώνται πλέον τα μάλα από την κοινωνία.

Η Θεσσαλονίκη του 2017, ανοίγει το δρόμο του Μητσοτάκη προς το Μέγαρο Μαξίμου.

Εδώ, όμως, υπάρχουν και τ’ αγκάθια. Εδώ υπάρχουν τέσσερα σημαντικά ερωτήματα:

  • Με ποιους θα κυβερνήσει;

Όταν, ακόμη και μέσα στη σημερινή κοινοβουλευτική του ομάδα δεν υπάρχουν περισσότεροι από 20-25 βουλευτές που ασπάζονται τις θέσεις του; Κι όταν όλοι οι άλλοι κάνουν λευκή απεργία και σιωπούν για τα «εγκλήματα» της κυβέρνησης ή γκρινιάζουν για το κόμμα ή αναζητούν ΜΟΝΟ καρέκλες; Φυσικά, οι εκλογές θα εκλέξουν νέα κοινοβουλευτική ομάδα, μεγαλύτερη κι –ελπίζω- πιο φρέσκια και συμβατή με τον Μητστοτάκη.

  • Θα περιοριστεί σ’ αυτούς και θα κάνει –όπως συνήθως γίνεται- κυβέρνηση της Β’ Αθηνών ή θα ανοιχτεί στην κοινωνία και θα δημιουργήσει μια κυβέρνηση άξιων ανθρώπων;
  • Θα αποφύγει τη στελέχωση του κρατικού μηχανισμού από κομματόσκυλα που αναμένουν σε προθαλάμους βουλευτικών ή κομματικών γραφείων για να τον αλώσουν ή θα αναζητήσει τους άξιους της κοινωνίας;
  • Ποια είναι τα πρόσωπα –πέραν του στενού του επιτελείου- που θα στελεχώσουν την ηγετική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας;

Οι απαντήσεις, το γνωρίζω, θα δοθούν συν των χρόνω.

Όμως, είναι αναγκαίες για να ταυτιστούν ή όχι με τις θέσεις που εξέφρασε στη Θεσσαλονίκη.

Εξόφληση αγροτών σε 60 ημέρες, γάλα και κρέας με “ονοματεπώνυμο” φέρνει σχέδιο νόμου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης

Εξόφληση αγροτών από τους εμπόρους εντός δύο μηνών, γάλα και κρέας με «ονοματεπώνυμο»,  προς όφελος κτηνοτρόφων και προστασίας των καταναλωτών, είναι μερικές από τις ουσιώδεις παρεμβάσεις που προωθούνται από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με το σχέδιο νόμου  για τη «Διακίνηση και εμπορία νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων και άλλες διατάξεις», το οποίο σήμερα κατατέθηκε στη Βουλή.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου οι έμποροι που προμηθεύονται νωπά και ευαλλοίωτα αγροτικά προϊόντα από παραγωγούς που εκδίδουν τιμολόγιο, οφείλουν να το εξοφλούν εντός 60 ημερών.

Από την πλευρά τους οι παραγωγοί οφείλουν να κοινοποιούν στη Διεύθυνση Γεωργικών, Ζωικών, Κτηνιατρικών και Αλιευτικών Ελέγχων του υπουργείου όλα τα απαραίτητα παραστατικά της συναλλαγής, προκειμένου εν συνεχεία αυτή να προχωρεί στους απαραίτητους διασταυρωτικούς ελέγχους για να διαπιστωθεί αν καταβλήθηκε  ή όχι το τίμημα.

Στην περίπτωση που ο έμπορος δεν πληρώσει τον παραγωγό εντός 60 ημερών απειλείται με πρόστιμο ίσο με το 30% της αξίας του τιμολογίου και στην περίπτωση που ο παραγωγός δεν διαβιβάσει ηλεκτρονικά τα απαραίτητα παραστατικά απειλείται με πρόστιμο ίσο με το 5% της αξίας του τιμολογίου.

Το μοντέλο αυτό της νομοθέτησης ακολουθείται από αρκετές ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία) και όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου στόχος της είναι «να αποκαταστήσει τη δίκαιη ισορροπία μεταξύ παραγωγών και εμπόρων, εξαλείφοντας φαινόμενα της αδικαιολόγητης και προδήλως καταχρηστικής επιβολής όρων που ευνοούν το φαινόμενο των πολύμηνων καθυστερήσεων».

Σημειώνεται, δε, χαρακτηριστικά ότι «η αδικαιολόγητα μεγάλη καθυστέρηση εξόφλησης του παραγωγού και των μικρών και μεσαίων μεταποιητών καταλήγει στην έμμεση χρηματοδότηση των χονδρεμπόρων και των αλυσίδων καταστημάτων λιανικής πώλησης, οι οποίοι επωφελούμενοι της αυξημένης διαπραγματευτικής τους δύναμης, χρησιμοποιούν τα παρακρατούμενα χρηματικά ποσά για την εύκολη χρηματοδότηση δικών τους δραστηριοτήτων».

Γάλα και κρέας με «ονοματεπώνυμο»

Με το σχέδιο νόμου θεσμοθετείται η υποχρεωτική αναγραφή προέλευσης στο γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Επισήμανση, η οποία περιλαμβάνει τα εξής: α) το όνομα της χώρας όπου έγινε το άρμεγμα του γάλακτος β) το όνομα της χώρας που έγινε η επεξεργασία του γάλακτος γ) το όνομα της χώρας που έγινε η συσκευασία του προϊόντος.

Κατά αυτόν τον τρόπο, όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου, ικανοποιείται το αίτημα των καταναλωτών σχετικά με την προέλευση του γάλακτος ως κύριου συστατικού των μεταποιημένων γαλακτοκομικών προϊόντων, συμβάλει στη διασφάλιση της ποιότητάς τους και «προασπίζει τα συμφέροντα των Ελλήνων κτηνοτρόφων σε μια περίοδο κρίσιμη για την κτηνοτροφία σε επίπεδο ΕΕ».

Επίσης, τα κρεοπωλεία και τα καταστήματα λιανικής πώλησης που έχουν τμήμα κρεοπωλείου πέραν των άλλων υποχρεώσεών τους σχετικά με την επισήμανση καταγωγής-προέλευσης, υποχρεούνται να καταγράφουν το είδος κρέατος, τη χώρα καταγωγής ή τις χώρες εκτροφής στα παραστατικά που εκδίδονται από τον φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό που χρησιμοποιούν όπως π.χ. ταμειακές μηχανές, φορολογικοί εκτυπωτές.

Όπως εξηγείται στην αιτιολογική έκθεση, η Ελλάδα είναι έντονα ελλειμματική σε κρέας και ιδίως σε βόειο και χοιρινό,  το γεγονός δε αυτό, οδηγεί στην εφαρμογή αθέμιτων εμπορικών πρακτικών που πλήττουν τόσο τους κτηνοτρόφους όσο και τους καταναλωτές. Όπως αναφέρεται σχετικά οι υψηλότερες τιμές των ελληνικών κρεάτων αποτελούν ισχυρό κίνητρο για τους εμπόρους να προβούν σε παραπλάνηση των καταναλωτών.

Τέλος, μεταξύ άλλων, με το σχέδιο νόμου περιορίζονται σε 9 από 11 τα μέλη του ΔΣ του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ)

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

Αναβαθμίζει ο ΟΣΕ τις υπηρεσίες του προς τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις

Αναβαθμίζει ο ΟΣΕ τις υπηρεσίες του προς τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις.

Η αναβάθμιση περιλαμβάνει:

Την Αξιοποίηση του εμπορευματικού σταθμού του Θριασίου για εμπορικές αμαξοστοιχίες

Τον τερματισμό στην διέλευση εμπορευματικών συρμών μέσα από την Αθήνα

Την Ηλεκτροκινούμενη της ενωτικής γραμμή Αξιού

Την πλήρη αποκατάσταση κυκλοφορίας στη γέφυρα Αξιού στο Πολύκαστρο

Ειδικότερα όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά από την πρόσφατη ηλεκτροδότηση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών και στο πλαίσιο των μέτρων προσαρμογής που ελήφθησαν, κατόπιν εντολής του υπουργού κ Χρήστου Σπίρτζη οι εμπορικές αμαξοστοιχίες δεν θα κυκλοφορούν πλέον στις γραμμές νοτιότερα του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) αλλά θα κατευθύνονται εφεξής στον εμπορευματικό σταθμό του Θριασίου Πεδίου, όπου και θα πραγματοποιούνται όλες οι απαραίτητες διαδικασίες.

Η αλλαγή αυτή θα αποσυμφορήσει την κεντρική γραμμή μεταξύ ΣΚΑ, Αθήνας και Αγίου Ιωάννη Ρέντη / Πειραιά, αφήνοντας πρόσθετη χωρητικότητα για τα επιβατικά τραίνα που ξεκινούν και καταλήγουν στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών.

Πλέον, μέσα από την Αθήνα, δε θα διέρχονται εμπορευματικοί συρμοί.

Με τη ρύθμιση αυτή είναι πλέον δυνατή η πύκνωση των επιβατικών δρομολογίων από και προς τον Σ.Σ. Αθηνών ενώ συντομεύεται κατά 3 ώρες περίπου η διαδρομή των εμπορευματικών συρμών προς την Ειδομένη.

     Επαναλειτουργία της Ενωτικής Γραμμής Αξιού, με ηλεκτροκίνηση

 Ολοκληρώθηκαν τα έργα ηλεκτροκίνησης στην Ενωτική Γραμμή Αξιού. Με την παράδοση της ηλεκτροκινούμενης πλέον γραμμής σε κυκλοφορία, μειώνονται σημαντικά οι χρόνοι μετακίνησης από και προς την Ειδομένη, οι απαιτήσεις σε προσωπικό των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων καθώς και το κόστος των εμπορευματικών συρμών. Το έργο, το οποίο πραγματοποιήθηκε με αυτεπιστασία από τον ΟΣΕ, έδωσε οριστική λύση σε ένα πάγιο αίτημα των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων.

  Αποκατάσταση, σε χρόνο ρεκόρ,  της κυκλοφορίας στη Γέφυρα του Αξιού στο Πολύκαστρο

Ο ΟΣΕ, αποκατέστησε σε χρόνο ρεκόρ την σιδηροδρομική κυκλοφορία στην Γέφυρα του Αξιού στο Πολύκαστρο, μέσα σε μία εβδομάδα από την εκδήλωση της καταστροφικής πυρκαγιάς που κατέστρεψε την επιδομή της γέφυρας (στρωτήρες και σιδηροτροχιές). Η πυρκαγιά είχε αναγκάσει τις διεθνείς εμπορικές αμαξοστοιχίες να χρησιμοποιούν την διαδρομή του Προμαχώνα με συνέπεια πολύ αυξημένο κόστος. Η σιδηροδρομική σύνδεση μέσω Ειδομένης έχει αποκατασταθεί.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γ. Πατούλης: Η Ελλάδα χρειάζεται εθνικό σχέδιο για την έξοδο από την κρίση

«Η Ελλάδα χρειάζεται εθνικό σχέδιο για να βγει από την κρίση και η αυτοδιοίκηση είναι έτοιμη να αναλάβει τις ευθύνες της, για να χτίσουμε όλοι μαζί, την Ελλάδα από την αρχή», επισήμανε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Γιώργος Πατούλης, από το βήμα της 82ης ΔΕΘ.

Σχολιάζοντας τις προγραμματικές προτεραιότητες, τόσο του πρωθυπουργού όσο και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σχετικά με την πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη, ο κ. Πατούλης τόνισε τα ακόλουθα:

«Τις τελευταίες δέκα ημέρες είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε από το βήμα της 82ης ΔΕΘ το βασικό πολιτικό πλαίσιο και τις προγραμματικές προτεραιότητες από τις ηγεσίες των δύο κομμάτων εξουσίας, με τις οποίες φιλοδοξούν αφενός να οδηγήσουν την χώρα ξανά στην ανάπτυξη, αφετέρου, να δώσουν ξανά στην κοινωνία ελπίδα κι αυτοπεποίθηση.

Ακούσαμε με ικανοποίηση από το στόμα του κ. πρωθυπουργού, του κ. Τσίπρα, ότι για τη σημερινή κυβέρνηση κύρια έγνοια “είναι να διαμορφώσουμε τους θεσμούς και τις πολιτικές που θα εγγυώνται ότι η Ελλάδα δεν θα ξαναγυρίσει στο παρελθόν”.

Δεν ακούσαμε όμως από εκείνον ούτε μια αναφορά στην ανάγκη να υπάρξει μεταρρύθμιση στη λειτουργία του κράτους, με αποκέντρωση και μεταβίβαση πόρων κι αρμοδιοτήτων από τα πάνω προς τα κάτω. Από το χρεοκοπημένο Κεντρικό Κράτος προς την Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ Βαθμού.

Ακούμε πολλά από την κυβέρνηση για την απλή αναλογική στις εκλογές της αυτοδιοίκησης. Αλλά δεν ακούμε τίποτα για ουσιαστικές πολιτικές που θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των πολιτών, με αιχμή του δόρατος τους δήμους, όπως υπαγορεύει η απλή λογική.

Ακούσαμε επίσης από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τον κ. Μητσοτάκη, και συμφωνούμε απόλυτα μαζί του, ότι “οι Έλληνες αξίζουμε καλύτερα”.

Για να κερδίσουμε όμως τα καλύτερα που αξίζουμε, χρειάζονται ουσιαστικές, γνήσιες μεταρρυθμίσεις. Και γνήσια μεταρρύθμιση είναι η αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας, με έμφαση στην αποκέντρωση και στον αναβαθμισμένο ρόλο των δήμων στην ανάκαμψη και στην τοπική ανάπτυξη. Αποκέντρωση και επιχειρηματικότητα αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την εκτίναξη των ευρωπαϊκών κοινωνιών, στην τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα.

Γνήσια μεταρρύθμιση είναι η πραγματική στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και επιχείρησης, του ελεύθερου επαγγελματία και του νέου επιστήμονα, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας.

Για να σηκώσει η Ελλάδα ξανά το κεφάλι ψηλά, πρέπει να στηριχθούμε πρώτα και πρώτα και πάνω από όλα, στις δικές μας δυνάμεις. Στο δικό μας σχέδιο. Στους δικούς μας θεσμούς. Στους πολίτες των τοπικών μας κοινωνιών.

Χρειάζεται να παραμερίσουμε αυτά που μας χωρίζουν και να διαμορφώσουμε ένα εθνικό σχέδιο με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Να εργαστούμε συλλογικά κι όχι κομματικά.

Χρειάζεται να στηριχθούμε σε θεσμούς που εμπιστεύονται οι πολίτες κι έχουν αποδείξει ότι μπορούν να λειτουργούν υπερβαίνοντας τις μικροκομματικές σκοπιμότητες, όπως είναι η Αυτοδιοίκηση, στην οποία πρέπει να δοθούν νέοι ρόλοι και νέες αρμοδιότητες.

Η Μεταρρύθμιση στη λειτουργία του Κράτους και της Αυτοδιοίκησης πρέπει να αποτελέσει μέρος του εθνικού σχεδίου για την έξοδο της χώρας από την κρίση και την παρακμή. Είναι η μεγάλη ευκαιρία της Ελλάδας για να αλλάξει ταχύτητα. Είναι ο δρόμος που ακολούθησαν όλες οι χώρες της Ευρώπης για να βγουν από την κρίση».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Ποιες υποθέσεις θα ελέγχονται κατά προτεραιότητα απο την Εφορία – Εγκύκλιος της ΑΑΔΕ

Τις εκκρεμείς υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων που θα ελέγχονται κατά προτεραιότητα από τους ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων προσδιορίζει εγκύκλιος του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή. Πρόκειται για υποθέσεις οι οποίες προτεραιοποιούνται ανάλογα με την χρήση που αφορούν και την φορολογική παράβαση.

Έτσι, όπως προβλέπεται στην εγκύκλιο, οι χρήσεις του 2001 και μετά θα ελέγχονται κατά προτεραιότητα με βάση το κριτήριο της μη υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Για υποθέσεις απο το 2006 και μετά κριτήριο θα είναι η ύπαρξη συμπληρωματικών στοιχείων στην υπόθεση. Σημειώνεται ότι στην κατηγορία αυτή ανήκει ένα μεγάλο μέρος από τις υποθέσεις που περιλαμβάνονται στις λίστες φοροδιαφυγής οι οποίες και θα ελεγχθούν κατά προτεραιότητα με βάση τις οδηγίες που δίνονται στην εγκύκλιο. Για χρήσεις από το 2011 έως και το 2013 κριτήριο για έλεγχο κατά προτεραιότητα είναι η αποφυγή της παρέλευσης της προθεσμίας πενταετούς παραγραφής.

Αναλυτικά στην εκγύκλιο διευκρινίζονται μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

“από τις εκκρεμείς υποθέσεις που ελέγχονται κατά προτεραιότητα σύμφωνα με τα ανωτέρω, οι Προϊστάμενοι των Ελεγκτικών Υπηρεσιών προτεραιοποιούν και προβαίνουν στην έκδοση πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρων και προστίμων, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 28 του ν.4174/2013, ως κάτωθι:

(α) για ελεγχόμενες χρήσεις 2001 και μετά, με βάση τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθ. 84 του ν.2238/1994 (μη υποβολή δήλωσης στη φορολογία εισοδήματος),

(β) για ελεγχόμενες χρήσεις 2006 και μετά, με βάση τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθ. 84 και της περ. α’ της παρ. 2 του άρθ. 68 του ν.2238/1994 (συμπληρωματικά στοιχεία),

(γ) για ελεγχόμενες χρήσεις 2008 και μετά, με βάση τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθ. 36 του ν.4174/2013 σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθ. 72 του ίδιου νόμου (σε περίπτωση φοροδιαφυγής),

(δ) για ελεγχόμενες χρήσεις 2011, 2012 και 2013, με βάση τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθ. 84 του ν.2238/1994 και για φορολογικά έτη 2014 και επόμενα με βάση τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν.4174/2013 (πενταετής παραγραφή).

Ως εκκρεμείς υποθέσεις ελέγχου νοούνται οι προτεραιοποιημένες υποθέσεις, για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρων και προστίμων μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.”

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Γενοκτονία των Ελλήνων της Μ. Ασίας βαφτίστηκε «Καταστροφή» από το προεδρείο της Βουλής, καταγγέλλει ο βουλευτής της ΝΔ, Μ. Χαρακόπουλος

Επιστολή με την οποία καταγγέλλει, ότι στην πρόσφατη συνεδρίαση του Κοινοβουλίου η οποία ήταν αφιερωμένη στην «Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας», απαλείφθηκε ο όρος «Γενοκτονία» και αντικαταστάθηκε αυθαιρέτως από τον όρο «Καταστροφή», απέστειλε στον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση, ο βουλευτής της ΝΔ Μάξιμος Χαρακόπουλος.

«Κατάπληξη και ιδιαιτέρως αλγεινή εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι κατά τη συνεδρίαση του ελληνικού κοινοβουλίου στις 15 Σεπτεμβρίου 2017, η οποία ήταν αφιερωμένη στην «Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας», εκ μέρους του προεδρεύοντος κ. Δημήτρη Κρεμαστινού απαλείφθηκε ο όρος «Γενοκτονία», οποίος αντικαταστάθηκε αυθαιρέτως με τον όρο «Καταστροφή», αναφέρει ο κ. Χαρακόπουλος, ο οποίος κοινοποιεί την επιστολή του στον πρωθυπουργό, τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τους προέδρους των κομμάτων και τους πρώην προέδρους της Βουλής, ενώ ενημέρωσε και την Ομοσπονδία Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδος.

«Αρχικώς, θεωρώντας ότι επρόκειτο για ακούσια φραστική αλλοίωση, επισημάναμε στο προεδρείο την αλλαγή του επίσημου όρου. Από την απάντηση που λάβαμε, όμως, αντιληφθήκαμε, μετ’ εκπλήξεως, ότι η απάλειψη του όρου «Γενοκτονία» έγινε κατόπιν συγκεκριμένης στόχευσης και ότι προφανώς είχε προσυμφωνηθεί. Στο συμπέρασμα αυτό συνέτεινε και το ότι η αυθαίρετη αυτή παρέμβαση συμβαίνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά», αναφέρει ο κ. Χαρακόπουλος και προσθέτει ότι η διαχείριση που έγινε από το προεδρείο της Βουλής, ήταν το λιγότερο απαράδεκτη καθώς παραβιάζει επίσημες αποφάσεις του κοινοβουλίου και του ελληνικού κράτους.

Ο βουλευτής κάνει αναφορά σε απόφαση της Βουλής του 1998 για την «καθιέρωση της 14ης Σεπτεμβρίου ως ημέρας εθνικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος», αλλά και στο προεδρικό διάταγμα που εκδόθηκε το 2001 για την «Οργάνωση εκδηλώσεων μνήμης της 14ης Σεπτεμβρίου».

«Είναι, πιστεύουμε, αδιανόητο, το προεδρείο της Βουλής να προβαίνει σε αυθαίρετες αλλοιώσεις επίσημων αποφάσεων, τις οποίες μάλιστα επιδιώκει να επιβάλει δια της πλαγίας οδού, βάσει των ιδεολογικών ή άλλων προθέσεων κάποιας συγκυριακής πλειοψηφίας. Ωστόσο, γίνεται σε όλους σαφές ότι τέτοιες πρακτικές που παραβιάζουν τους κανόνες της λειτουργίας του κοινοβουλίου, δεν μπορεί να μείνουν αναπάντητες, καθώς δημιουργείται αρνητικό προηγούμενο», αναφέρει ο κ. Χαρακόπουλος. Υπογραμμίζει δε, ότι η απόφαση της Βουλής του 1998  στηρίχθηκε σε πλήθος επιστημονικών συγγραμμάτων αλλά και μαρτυριών, βάσει των οποίων τα γεγονότα αυτά συνάδουν με τον όρο «γενοκτονία», όπως αυτός περιγράφηκε και καθιερώθηκε από τον Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών το 1948.

Η Τουρκία αρνείται πεισματικά να αποδεχθεί τις ευθύνες της για το επαχθές και προσχεδιασμένο έγκλημα της εξάλειψης του χριστιανικού στοιχείου από την τουρκική επικράτεια, με σκοπό την διαμόρφωση ενός θρησκευτικά ομογενοποιημένου κράτους, αναφέρει ο κ. Χαρακόπουλος και επισημαίνει ότι «μια πιθανή δική μας παραίτηση από τη διεκδίκηση της αναγνώρισης της Γενοκτονίας εκ μέρους της ‘Αγκυρας, στο όνομα της προσδοκώμενης βελτίωσης των διμερών σχέσεων, θα έχει πιθανότατα την αντίθετη κατάληξη, όπως άλλωστε μας έχει διδάξει η πρόσφατη ιστορία».

Ο κ. Χαρακόπουλος ζητεί από το προεδρείο της Βουλής να αποκαταστήσει άμεσα ως οφείλει τον όρο «Γενοκτονία», στην περιγραφή της ημερήσιας διάταξης για την «Ημέρα Εθνικής Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας», σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του ελληνικού Κοινοβουλίου από το 1998, και να προβεί στις δέουσες ενέργειες για την προώθηση του αιτήματος αναγνώρισης της Γενοκτονίας από τη διεθνή κοινότητα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

Σύσκεψη στο υπουργείο Υγείας για την εποχική γρίπη

Σύσκεψη με αντικείμενο τον «Προγραμματισμό Δράσεων για την εποχική γρίπη στην Ελλάδα 2017-2018» πραγματοποιήθηκε, εχθές, στο υπουργείο Υγείας, υπό τον γγ Δημόσιας Υγείας, Γιάννη Μπασκόζο και ομάδα επιστημόνων από το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) με επικεφαλής τον πρόεδρο, Θ. Ρόζενμπεργκ, το Ινστιτούτο Παστέρ και στελέχη του υπουργείου.

     Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης τονίστηκε η σημασία της επιστημονικής και κοινωνικής ευθύνης των επαγγελματιών υγείας για την προστασία τόσο των ιδίων, όσο και των ασθενών τους, μέσω του εμβολιασμού κατά της γρίπης. Έμφαση δόθηκε στην ιδιαίτερη σημασία της αύξησης της εμβολιαστικής κάλυψης των επαγγελματιών υγείας σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, Μονάδες Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών, Μονάδες Τεχνητού Νεφρού, Αιματολογικά-Ογκολογικά Τμήματα.

     Ο κ. Μπασκόζος σημείωσε ότι για τη στοχοθέτηση της συγκεκριμένης δράσης το υπουργείο θα προωθήσει κάθε δυνατή πρωτοβουλία. Ακόμη, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στο θέμα της επικοινωνίας και της έγκαιρης ενημέρωσης του κοινού για τον εμβολιασμό, με προτεραιότητα στις ευπαθείς ομάδες.

         Επίσης, συζητήθηκαν θέματα για την εργαστηριακή επιτήρηση της γρίπης, την έκδοσης οδηγιών για την επιδημιολογική επιτήρησή της σε χώρους υγείας, τη σπουδαιότητα της λειτουργίας του δικτύου παρατηρητών νοσηρότητας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (sentinel) και την ενεργητική επιτήρηση των σοβαρών περιστατικών της γρίπης αλλά και των συνεπειών αυτής.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ