Αρχική Blog Σελίδα 15310

Εγκύκλιος για τη χορήγηση σύνταξης, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και τις διμερείς συμβάσεις

Υπουργείο Εργασίας

Εγκύκλιο για τον τρόπο υπολογισμού της διακρατικής σύνταξης με βάση το χρόνο ασφάλισης στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), τα έτη διαμονής στην Ελλάδα και το συνυπολογισμό των περιόδων ασφάλισης ή κατοικίας σε άλλες χώρες, σύμφωνα με τους Κανονισμούς της Ε.Ε. και τις διμερείς συμβάσεις, υπέγραψε ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος.

Οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη για τη θεμελίωση και το ύψος των διακρατικών αυτών συντάξεων στηρίζονται στην Ενωσιακή Αρχή του συνυπολογισμού περιόδων ασφάλισης και κατοικίας.

Ως εκ τούτου, τα ποσά τα οποία προκύπτουν, σε εφαρμογή του άρθρου 7, παρ. 2 του Ν. 4387/2016, δεν είναι συγκρίσιμα με τις συντάξεις τις οποίες εκδίδει ο ΕΦΚΑ για το χρόνο ασφάλισης που διανύεται αποκλειστικά στην Ελλάδα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανακοίνωση του ΥΠΠΕΘ για το στεγαστικό φοιτητικό επίδομα 2015-2016

Με αφορμή πλήθος ερωτημάτων που απευθύνουν φοιτητές και γονείς στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σχετικά με την καταβολή του στεγαστικού επιδόματος του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016, ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Γιώργος Αγγελόπουλος απέστειλε σήμερα στους Πρυτάνεις των ΑΕΙ επιστολή με την οποία επισημαίνει ότι το Υπουργείο έχει ήδη διαθέσει το ποσό των 3.427.000 ευρώ στα ΑΕΙ που έχουν υποβάλει σχετικά αιτήματα και σημειώνει:

Μετά την κατάργηση των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου των Περιφερειών και Νομαρχιών την 31/12/2016 σύμφωνα με το Ν. 4270/2014, οι οποίες είχαν ως αρμοδιότητα τον έλεγχο των δικαιολογητικών, καθώς και την πληρωμή του στεγαστικού επιδόματος των φοιτητών, η αρμοδιότητα αυτή μεταβιβάστηκε βάσει του αρ. 31 του Ν. 4452/2017 στα Α.Ε.Ι.

Επομένως, για την καταβολή του στεγαστικού επιδόματος στους δικαιούχους για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος των δικαιολογητικών των δικαιούχων από τα Α.Ε.Ι.

Συγκεκριμένα, σε σύνολο 34 ΑΕΙ:

  • 31 ΑΕΙ έχουν υποβάλει αιτήματα χρηματοδότησης, εκ των οποίων στα 26 ΑΕΙ το ΥΠΠΕΘ έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία χρηματοδότησής τους καταβάλλοντας άμεσα στους προϋπολογισμούς τους το συνολικό ποσό των 3.427.000 ευρώ, ενώ στα 5 ΑΕΙ που υπέβαλαν πρόσφατα αίτημα χρηματοδότησης αναμένεται άμεσα η χρηματοδότησή τους.
  • 3 ΑΕΙ δεν έχουν ακόμη αιτηθεί στο Υπουργείο τη χρηματοδότησή τους για το στεγαστικό επίδομα. (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και ΑΣΠΑΙΤΕ).
  • Στην επιστολή επισημαίνεται ότι από τα 26 ΑΕΙ που το ΥΠΠΕΘ έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία χρηματοδότησής τους:
  • 21 ΑΕΙ δεν έχουν καταβάλει μέχρι σήμερα το στεγαστικό επίδομα στους δικαιούχους-φοιτητές
  • 5 ΑΕΙ (Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, ΕΚΠΑ, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας) έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία και έχει καταβληθεί το στεγαστικό επίδομα στους δικαιούχους-φοιτητές.

Η θεραπεία των γυναικών με ορμόνες για την εμμηνόπαυση δεν αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, δείχνουν δύο νέες κλινικές δοκιμές

Οι μεγαλύτερες και πιο μακρόχρονες, έως σήμερα, κλινικές δοκιμές σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις της ορμονικής θεραπείας στις γυναίκες με εμμηνόπαυση, κατέληξαν στην καθησυχαστική διαπίστωση ότι τα φάρμακα δεν αυξάνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Η μελέτη διαλύει έτσι τις σχετικές ανησυχίες ότι μια γυναίκα στη φάση της εμμηνόπαυσης κινδυνεύει να συντομεύσει τη ζωή της λόγω καρκίνου ή καρδιαγγειακού επεισοδίου, αν κάνει ορμονική θεραπεία για να απαλλαχθεί από τα ενοχλητικά συμπτώματα όπως οι εξάψεις.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Τζόαν Μάνσον του Νοσοκομείου Brigham & Women της Βοστώνης, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA (Journal of American Medical Association), σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» και τη βρετανική «Γκάρντιαν».

Η μία τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή αφορούσε 16.608 γυναίκες που έπαιρναν είτε συνδυασμό ορμονών είτε ψευδοφάρμακο (πλασίμπο) επί έξι χρόνια κατά μέσο όρο. Η άλλη δοκιμή έγινε σε 10.739 γυναίκες που έκαναν το ίδιο (ορμονοθεραπεία ή πλασίμπο) επί επτά χρόνια κατά μέσο όρο.

Όλες οι γυναίκες ήσαν 50 έως 79 ετών και δεν διαπιστώθηκε κάποια αύξηση της θνησιμότητας μεταξύ των γυναικών που έκαναν την ορμονοθεραπεία. Οι γυναίκες αυτές είχαν τα ίδια ποσοστά θανάτου από καρκίνο, έμφραγμα ή εγκεφαλικό με τις γυναίκες που δεν έπαιρναν ορμόνες.

Όσο διήρκεσαν οι μελέτες, και στις δύο ομάδες (της ορμονοθεραπείας και του πλασίμπο) πέθαναν σχεδόν 7.500 γυναίκες ή ποσοστό περίπου 27%. Οι περισσότεροι θάνατοι συνέβησαν μετά τη διακοπή της ορμονοθεραπείας. Παρόμοια ήταν στις δύο ομάδες η θνησιμότητα από καρδιοπάθεια (περίπου 9%) και από καρκίνο (8%).

«Τα ευρήματα καθησυχάζουν τις γυναίκες αναφορικά με τη χρήση ορμονών για τα συμπτώματα ιδίως της πρώιμης εμμηνόπαυσης, τα οποία είναι πιο σοβαρά και διαταράσσουν την ποιότητα ζωής», δήλωσε η Μάνσον.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/2653735

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δημιουργική απασχόληση των παιδιών μέσα από τον Προσκοπισμό

Πολλοί είναι οι γονείς που με τη νέα σχολική χρονιά αναζητούν να απασχολήσουν εξωσχολικά με κάτι εποικοδομητικό τα παιδιά τους. Ο Προσκοπισμός μέσα από ένα ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα, συνδυάζει όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, πετυχαίνει μια πολυδιάστατη ανάπτυξη του παιδιού, το οποίο αποκτά ικανότητες, δεξιότητες, γνώσεις και αξίες.

18454430.foto1Το παιδί μέσω του συστήματος μικρών ομάδων, το οποίο ο Προσκοπισμός εφαρμόζει για περισσότερο από έναν αιώνα, αναλαμβάνει ρόλους, αναπτύσσει το αίσθημα της συμμετοχής και της υπευθυνότητας, ενώ περνάει από την παθητική στάση σε έναν πιο ενεργητικό ρόλο.

18454430.foto2Δημιουργεί παρέες, κοινωνικοποιείται, μαθαίνει να μοιράζεται, να φροντίζει τον εαυτό του και την ομάδα. Μαθαίνει να στηρίζεται στις δυνατότητές του, ενώ επιδιώκει συνεχή προσωπική και ομαδική βελτίωση. Αναπτύσσει το αίσθημα της ευγένειας, του σεβασμού, της ειλικρίνειας, της δικαιοσύνης, της αγάπης για τον συνάνθρωπο και το περιβάλλον.

18454430.foto4Μέσα από το ένσκοπο παιχνίδι και το σύστημα διαπαιδαγώγησης του Προσκοπισμού, όπου εφαρμόζεται η μάθηση στην πράξη, δημιουργούνται όλες οι κατάλληλες συνθήκες ώστε το παιδί να σκεφτεί, να στηριχτεί στις δυνατότητές του και να αυτοβελτιωθεί μέσα από την προσπάθειά του.

18454430.foto3Όλα αυτά μέσα από τη φύση, τις εκδρομές και το παιχνίδι. Στη γειτονιά σας σίγουρα θα βρείτε ένα από τα 300 Προσκοπικά Συστήματα με περισσότερα από 20.000 μέλη σε όλη την Ελλάδα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τα καλύτερα πανεπιστήμια της Ελλάδας με τον υψηλότερο δείκτη απασχολησιμότητας αποφοίτων

QS Graduate Employability Rankings 2018

Η παγκόσμια ομάδα αναλυτών ανώτατης εκπαίδευσης της QS Quacquarelli Symonds ανακοίνωσε τα 500 κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου με βάση τον δείκτη απασχολησιμότητας των αποφοίτων ο οποίος εντοπίζει την σύνδεση των προγραμμάτων σπουδών με την αγορά εργασίας.

(Logo:  http://mma.prnewswire.com/media/554277/QS_Quacquarelli_Symonds_Logo.jpg )

Η τρίτη έκδοση του πίνακα Απασχολησιμότητας Αποφοίτων της QS – QS Graduate Employability Ranking δείχνει ότι μεταξύ των κορυφαίων 500 πανεπιστημίων ξεχωρίζουν τρία Ελληνικά με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο να παράγει τους πιο επιτυχημένους Έλληνες αποφοίτους.

Βασικά ευρήματα περιλαμβάνουν:

  • Τα τρία Ελληνικά πανεπιστήμια που συγκαταλέγονται στην κατάταξη είναι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (201-150), το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (201-250) και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (301-500).
  • Ο δείκτης που μετρά τις επιδόσεις αποφοίτων (QS Alumni Outcomes) αναδεικνύει τα πανεπιστήμια που παράγουν τους πιο επιτυχημένους αποφοίτους. Ο δείκτης βασίζεται στην ανάλυση των εκπαιδευτικών προφίλ 31.000 αποφοίτων με υψηλές επιδόσεις.
  • Το Ελληνικό πανεπιστήμιο με την υψηλότερη βαθμολογία για αυτόν τον δείκτη είναι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, με βαθμολογία 46,3/100. Αυτή είναι η 146η υψηλότερη βαθμολογία για τον συγκεκριμένο δείκτη.
  • Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών είναι το δεύτερο Ελληνικό πανεπιστήμιο με βαθμολογία 45,7/100 στον ίδιο δείκτη QS Alumni Outcomes.

Η μεθοδολογία

Για την παρούσα έρευνα η QS χρησιμοποιεί τους παρακάτω δείκτες:

  • Τη φήμη των εργοδοτών (Employer Reputation)
  • Τις επιδόσεις των αποφοίτων (Alumni Outcomes)
  • Τις συνεργασίες με εργοδότες (Partnerships with Employers)
  • Τις συνδέσεις εργοδότη-σπουδαστών (Employer-Student Connections)
  • Το ποσοστό απασχολησιμότητας αποφοίτων (Graduate Employment Rate)

Βασικά διεθνή ευρήματα περιλαμβάνουν:

  • Το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Λος Άντζελες (UCLA) και στην τρίτη θέση ακολουθεί το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.
  • Οι Ηνωμένες Πολιτείες φιλοξενούν πέντε από τα δέκα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου στην κατάταξη QS Graduate Employability τα οποία, βρίσκονται στην Καλιφόρνια ή στη Βοστώνη, Μασαχουσέτης.
  • Τα κορυφαία ιδρύματα των ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου ανταγωνίζονται το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ (4η θέση) και το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης (7η θέση).
  • Το κορυφαίο ίδρυμα της ηπειρωτικής Ευρώπης είναι το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας στη Ζυρίχη (16η θέση).

Πίνακας: Κατάταξης QS Graduate Employability 2018    

2018 Κατάταξη 2018 QSWUR      Πανεπιστήμιο   Χώρα   

πανπ1

© QS Quacquarelli Symonds 2004-2017 http://www.TopUniversities.com/. All rights reserved.

Ο επικεφαλής του τμήματος ερευνών της QS, κ. Μπεν Σόουτερ δήλωσε ότι, είναι απαραίτητη η βελτίωση συγκριτικών στοιχείων σχετικά με το πώς τα πανεπιστήμια προετοιμάζουν τους φοιτητές για την οικονομία του 21ου αιώνα. Αυτή η κατάταξη έχει σχεδιαστεί για να βελτιώσει τη συζήτηση που έχουμε σχετικά με αυτό το σημαντικό στοιχείο της αποστολής ενός πανεπιστημίου και να επιτρέψουμε στους φοιτητές να κάνουν ενημερωμένες παγκόσμιες συγκρίσεις.

Και επιπλέον ο κ. Σόουτερ δήλωσε ότι, τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι τα πανεπιστήμια δεν μπορούν να στηριχθούν μόνο στη φήμη τους. Πρέπει επίσης να διασφαλίσουν ότι δεσμεύονται για καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, καθώς και για τη δημιουργία ανάπτυξης σημαντικών σχέσεων με τις επιχειρήσεις όπου οι φοιτητές θα έχουν την δυνατότητα να συναντήσουν δυνητικούς μελλοντικούς εργοδότες.

Τον πλήρη πίνακα της κατάταξης QS Graduate Employability 2018 μπορείτε να τον βρείτε εδώ

Τη μεθοδολογία μπορείτε να την βρείτε εδώ

Το UCLA Engineering Online Masters STEM και πολλά άλλα κορυφαία διεθνή πανεπιστήμια, όπως το LSE, το Imperial College, το HEC-Paris και το RSM Erasmus θα συμμετάσχουν στην διεθνή έκθεση πανεπιστημίων για μεταπτυχιακά της QS – QS World Grad School Tour στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη στις 30 και 31 Οκτωβρίου 2017. Για περισσότερες πληροφορίες ενημερωθείτε στο topuniversities.com/greece

-Τέλος-

For interviews and commentary:

Simona Bizzozero

Director of Communications

QS Quacquarelli Symonds

simona@qs.com

@QS_pressoffice

+ 44(0)7880620856

+44 (0) 2072847248

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η καθημερινότητα στα σχολεία με τη ματιά των εκπαιδευτικών

Καθρέφτης της κοινωνίας είναι το σχολικό περιβάλλον με τις συνήθειες και τις συμπεριφορές των γονιών να αναπαράγονται από τα παιδιά. Το οικονομικό και πολιτιστικό περιβάλλον της γειτονιάς, αλλά και η συγκρότηση και η στήριξη της οικογένειας, σε μεγάλο βαθμό, καθορίζει την εξέλιξή τους στο σχολείο, επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, ενώ η δέσμευση και ευαισθητοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού παίζει μεγάλο ρόλο στο κατά πόσο άσχημες συμπεριφορές γίνονται ή όχι ανεκτές, προστατεύοντας τόσο τους διδάσκοντες, όσο και τους μαθητές.

18447355.35o photo 2Επίσης, η αλληλεπίδραση και συνύπαρξη μαθητών από την Ελλάδα και από άλλες χώρες, φαίνεται να είναι επωφελής για όλο το μαθητικό πληθυσμό. Δυστυχώς, ένα σημαντικό ποσοστό των παιδιών Ρομά δεν συνεχίζει στο Γυμνάσιο, ενώ δεν είναι πολλοί οι Ρομά, που τελικά τελειώνουν το δημοτικό.

Το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) συνομίλησε με εκπαιδευτικούς από σχολεία της Αττικής, στα Κάτω Πετράλωνα, τα Εξάρχεια, τα Άνω Λιόσια και τη Νέα Φιλαδέλφεια, οι οποίοι περιέγραψαν την καθημερινότητα στο σχολείο.

Η οικονομική κρίση χτύπησε και τα σχολεία

Τα Κάτω Πετράλωνα δεν ήταν ούτε πριν την οικονομική κρίση εύπορη περιοχή. Πόσο μάλλον, τα τελευταία χρόνια, που επλήγησαν πολλές μικρομεσαίες οικογένειες, οι οποίες απαρτίζουν την πλειονότητα του πληθυσμού. Για παράδειγμα, πολλά μαγαζιά στην περιοχή έκλεισαν.Στο 10ο Λύκειο φοιτούν Ελληνόπουλα, τόσο «χριστιανόπουλα», όσο και «μουσουλμανάκια» από το Γκαζοχώρι ή άθεα και παιδιά μετανάστες δεύτερης και τρίτης γενιάς, κυρίως με καταγωγή από την Αλβανία, κάποιοι Ρουμάνοι κλπ.

«Όλα τα παιδιά είναι ενταγμένα στα σύστημα, δε βλέπεις διαφορές λόγω καταγωγής, πηγαίνουν φροντιστήριο, δίνουν πανελλαδικές, αρκετά περνάνε, όμως λίγα σε καλές σχολές. Φέτος δυο πέτυχαν στο Πολυτεχνείο, μια στη Νομική και μια στην Ιατρική. Στην Ιατρική είχε πολλά χρόνια να περάσει κάποιος από το σχολείο μας και το κατάφερε μια μαθήτρια αλβανικής καταγωγής.  Γενικά η περιοχή είναι πολιτιστικά και πολιτισμικά υποβαθμισμένη και αυτό αντανακλάται στα παιδιά, είτε είναι Έλληνες, είτε μετανάστες», εξηγεί ο Χρήστος Χατζηχρήστος, μαθηματικός στο 10ο Λύκειο.

18447355.35o photo 4Τα προβλήματα μεταξύ των παιδιών προέρχονται από το περιβάλλον τους, η δική τους πραγματικότητα είναι διαφορετική

Στη γειτονιά των Κάτω Πετραλώνων δρουν συμμορίες, κυρίως μέσω οπαδών ομάδων, γίνεται διακίνηση ελαφρών ναρκωτικών και τα παραπάνω μεταφέρονται και στο σχολείο, περιγράφει ο κ. Χατζηχρήστος. Άλλοι μαθητές συμμετέχουν, άλλοι όχι, άλλοι ανάλογα με την περίσταση. «Πριν τρία χρόνια είχαμε σύγκρουση στο σχολείο Αλβανών από τη μια Ρουμάνων με Χρυσαυγίτες από την άλλη. Η συμπλοκή δεν έγινε για εθνοτικές διαφορές, απλώς ήταν θέμα παρέας. Κάποιος πείραξε το φίλο του άλλου, και μαζεύτηκαν οι άλλοι να τον υποστηρίξουν. Επίσης, υπήρχε Χρυσαυγίτης, που είχε κολλητό φίλο μουσουλμάνο. Του λέγαμε πώς γίνεται, μπερδευόταν, δεν είχε τι να πει. Στο τέλος παράτησε τη Χρυσή Αυγή. Τα σύνορα μεταξύ των παιδιών δεν είναι τόσο καθαρά, είναι πιο μπλεγμένα, δεν μπορείς να τα διαχωρίσεις με απόλυτο τρόπο. Πολλά πράγματα είναι περισσότερο υποβαλλόμενα από τους γονείς ή από τη γειτονιά, παρά από την πραγματικότητα των ίδιων των παιδιών», σύμφωνα με τον κ. Χατζηχρήστο.

18447355.35o photo 3Όταν ο σύλλογος καθηγητών προστατεύει διδάσκοντες και μαθητές

Στο 1ο Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας, όπου φοιτούν ως επί το πλείστον Ελληνόπουλα, αλλά και πολλά παιδιά με καταγωγή από την Αλβανία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, χώρες της Αφρικής, τη Σρι Λάνκα κλπ, οι καθηγητές και ο μαθητές έχουν πολύ καλές σχέσεις μεταξύ τους και η καθημερινότητα κινείται ομαλά, επισημαίνει η φιλόλογος Χριστιάνα Αμοράτη. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο σύλλογο καθηγητών, που είναι αρκετά προοδευτικός και ευαισθητοποιημένος. «Δεν υπάρχει καμία ανοχή στη βία, το ρατσισμό και παρόμοιες συμπεριφορές. Αν τυχόν κάποιος εκδηλώσει τέτοιες απόψεις, αμέσως συζητάμε μαζί του, δεν το αφήνουμε. Έχει εμπεδωθεί η κουλτούρα του διαλόγου και της ισοτιμίας των ανθρώπων», αναφέρει η κ. Αμοράτη.

Χάρις στον ενεργό σύλλογο καθηγητών δεν γίνονται ανεκτές, αρά και σε μεγάλο βαθμό δε συμβαίνουν, όπως σε άλλα σχολεία, παρεμβατικές συμπεριφορές γονέων, πχ, να πιέζουν, ακόμα και να εκβιάζουν τους καθηγητές να βάλουν υψηλότερους βαθμούς στα παιδιά τους.

Η αλληλεπίδραση και η συνολικότερη μόρφωση στη φιλοσοφία του σχολείου

Στο 35ο δημοτικό σχολείο της Αθήνας στα Εξάρχεια, η αλληλεπίδραση των μαθητών με διαφορετικές καταγωγές, είναι το ζητούμενο και ενθαρρύνεται. Μάλιστα φέτος, που καταργήθηκαν οι ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων), οι εγγραφές αυξήθηκαν, έφτασαν τους 120 οι μαθητές.

«Το σχολείο έχει παράδοση σε αυτόν τομέα. Έχουν περάσει παιδιά από κάθε γωνιά της γης, περίπου από είκοσι χώρες, το Βέλγιο, τη Ρωσία, τις Φιλιππίνες, την Ιταλία, όλα τα Βαλκάνια, το Ζαΐρ, το Μπαγκλαντές και τελευταία από τη Συρία, το Ιράν και το Αφγανιστάν», σημειώνουν οι δάσκαλοι Αργύρης Γεωργατζής και Μπάμπης Μπαλτάς.

Οι εκπαιδευτικοί στο συγκεκριμένο σχολείο προκρίνουν τη συμβίωση ως την καλύτερη διδακτική μέθοδο, σε αντιδιαστολή με τον αμιγή, και άρα απομονωμένο από το κοινωνικό γίγνεσθαι μαθητικό πληθυσμό. «Ιδιαίτερα στην περίπτωση των προσφύγων, στα μαθήματα που είχαν οργανωθεί μέσα στους καταυλισμούς, η συμμετοχή ήταν μικρή. Από την ώρα που ήρθαν στο “κανονικό” σχολείο, οι γνωσιακές τους προσδοκίες αυξήθηκαν. Προχωρούν γρήγορα, τόσο στη γλώσσα, όσο και στα μαθήματα. Ειδικά τα πρωτάκια και δευτεράκια σημειώνουν αμέσως μεγάλη πρόοδο, είναι πολύ δεκτικά», τονίζουν οι δάσκαλοι.

18447355.35o photo 5Επίσης, και τα ελληνόπουλα αποκομίζουν κέρδος. Το μάθημα εμπλουτίζεται, για παράδειγμα στη γεωγραφία, όταν άλλοι γνωρίζουν περισσότερα για την Ευρώπη, άλλοι για την Ασία, άλλοι για την Αφρική. «Μας ενδιαφέρει ο συνολικός δείκτης ευφυίας των παιδιών, η γλώσσα, απαραίτητη μεν, δεν αποτελεί παρά το επικοινωνιακό εργαλείο», υποστηρίζουν.

«Βέβαια, τα πράγματα δεν είναι πάντα ιδανικά. Υπήρχαν γονείς, και μπορεί να ξαναϋπάρξουν, που αντέδρασαν, λέγοντας “οι ξένοι είναι πάρα πολλοί”. Επιμείναμε, όμως, στη φιλοσοφία της συμβίωσης, το σχολείο δεν ενέδωσε στις ακραίες φωνές. Σιγά- σιγά πείστηκαν και οι πιο δύσπιστοι, καθότι είδαν, πως το πρακτικό κομμάτι, αυτό που τελικά ενδιαφέρει όλους τους γονείς, δηλαδή να “προχωρούν τα παιδιά τους στα γράμματα”, συνέβαινε με επιτυχία», περιγράφουν οι δύο δάσκαλοι.

Πέρα από το καθιερωμένο σχολικό πρόγραμμα, το δραστήριο και εξωστρεφές διδακτικό προσωπικό και η υποστηρικτική διεύθυνση του σχολείου συμβάλει με εξωσχολικές δράσεις στην πιο ολοκληρωμένη μόρφωση των μαθητών. Σημαντική παράμετρος στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχολείου, αποτελεί το πνεύμα συνεργασίας, που έχει αναπτυχθεί με τη γειτονιά, τις αυτόνομες δομές, τις μη κυβερνητικές οργανώσεις και τους δασκάλους. Τα παιδιά παίρνουν μέρος σε εκδρομές, επισκέψεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο, που είναι δίπλα, τα πάρκα, τις πλατείες, οργανώνουν εκθέσεις, φτιάχνουν χάρτες με την ιστορία της γειτονιάς τους και διοργανώνουν ξεναγήσεις και εκδηλώσεις.

Μαθητές Ρομά: μεγάλο ζήτημα η σχολική διαρροή

Το 2ο δημοτικό Άνω Λιοσίων, βρίσκεται σχεδόν μέσα στον καταυλισμό του Άι Γιάννη. Περιτριγυρίζεται κυρίως από παράγκες και λίγα σπίτια. Το 85% των μαθητών είναι Ρομά και το υπόλοιπο παιδιά παλιννοστούντων από τον Εύξεινο Πόντο και λίγα με καταγωγή από την Αλβανία.

Τα παιδιά από τον Πόντο και την Αλβανία προχωρούν κανονικά. Έρχονται οι γονείς, ρωτούν, μιλούν καλύτερα τη γλώσσα από τους μαθητές Ρομά, παρότι οι γονείς τους μιλούν σπαστά. Στην συντριπτική πλειοψηφία των Ρομά, τα πράγματα είναι κάπως αλλιώς…

«Η καθημερινότητά μας είναι διαφορετική από τα υπόλοιπα σχολεία», αναφέρει ο δάσκαλος Γιάννης Μαρούτας. «Καταρχάς, σε μας ουσιαστικά τώρα, το Σεπτέμβριο, γίνονται οι εγγραφές, ενώ ο κανονισμός προβλέπει να τελούνται το Μάιο. Ως το τέλος του καλοκαιριού είχαν γραφτεί για το νέο έτος μόλις 5 παιδιά. Και η δυναμικότητα του σχολείου είναι 180 μαθητές. Παρότι η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γνωρίζει την κατάσταση και μας διευκολύνει, όσο μπορεί, τελικά αρκετοί δάσκαλοι έρχονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς, όταν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η σχολική διαρροή. «Μπορεί να μην έρθουν κάποιες ημέρες τα παιδιά ή να διακόψουν τελείως για διάφορους λόγους. Μετά τα Χριστούγεννα, πολλά παιδιά δεν επιστρέφουν, ενώ μετά το Πάσχα ο μαθητικός πληθυσμός μένει ο μισός. Για παράδειγμα όταν βρέχει, ή έγινε φασαρία στον καταυλισμό, οι γονείς τα κρατούν σπίτι. Επίσης, οι γονείς δεν ξυπνούν τα παιδιά για το σχολείο. Όταν δεν έχουν όρεξη, δεν έρχονται και κανείς δεν τους πιέζει. Τα παιδιά, που θέλουν να έρθουν στο μάθημα, έρχονται μόνα τους», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Έχουμε παιδιά ως 16 χρόνων στο σχολείο», λέει ο κ. Μαρούτας και προσθέτει: «Μπορεί κάποια να φύγουν για ένα χρόνο και να επιστρέψουν τον επόμενο, πηγαίνουν να βοηθήσουν τους γονείς τους στη δουλειά, κάποια κορίτσια να παντρευτούν, κλπ. Ιδιαίτερα τα κορίτσια μετά τα 12 δεν τα στέλνουν πια στο σχολείο. Οι γονείς φοβούνται μήπως τα πειράξουν στο δρόμο. Και είναι κρίμα, επειδή υπάρχουν κορίτσια, που θέλουν να συνεχίσουν το σχολείο».

18447355.35o photo 1Πέρσι τελείωσαν 10 με 15 παιδιά Ρομά την έκτη τάξη και από αυτά περίπου 6 πήγαν στο Γυμνάσιο. «Να φανταστείτε, στο Γυμνάσιο, που είναι δίπλα, φοιτούν το πολύ 20 παιδιά Ρομά. Ο κανόνας λέει, πως τα παιδιά που μελετούν, παρακολουθούν, συμμετέχουν έστω και λίγο και τελικά αποφοιτούν, προέρχονται από οικογένειες κάπως συγκροτημένες, ένας από τους γονείς έχει σταθερή δουλειά κλπ», επισημαίνει.

Παλιότερα πρόσφερε το σχολείο στους μαθητές μέσω προγραμμάτων κολατσιό. Μετά, κάτι αντίστοιχα προγράμματα μέσω του Δήμου, δεν προχώρησαν.  Για φέτος, αναφέρει ο κ. Μαρούτης, δεν ξέρει τι θα γίνει. «Πολλά παιδιά έρχονται νηστικά στο σχολείο. Προσπαθούμε να βάλουμε και τους γονείς να ενεργοποιηθούν, οι οποίοι είναι στην ουσία και οι ίδιοι παιδιά. Στην πρώτη δημοτικού έχουμε γονείς μαθητών 18- 19 χρονών. Δεν μπορεί να έρχεται το παιδί στο ολοήμερο με ένα παριζάκι».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Βέροια – Ι ΜΕΡΑΡΧΙΑ ΠΖ : Επετειακοί Στρατιωτικοί Αθλητικοί Αγώνες στο Στρατόπεδο «ΟΠΛΑΡΧΗΓΟΥ ΖΑΦΕΙΡΑΚΗ» Νάουσα

Ανακοινώνεται ότι, η Ιη Μεραρχία Πεζικού σε συνέχεια προγραμματισμένων επετειακών δράσεων – πολιτιστικών εκδηλώσεων, στο πλαίσιο του συνεορτασμού της γενέθλιας ημέρας και των 120 χρόνων από ιδρύσεώς της (19 Μαρτίου 1897) από κοινού με τη ΙΙ Μηχανοκίνητη Μεραρχία Πεζικού, θα πραγματοποιήσει επετειακούς Στρατιωτικούς Αθλητικούς Αγώνες με την ονομασία «Τρόπαιο 120 Χρόνων Ιστορίας Ι ΜΠ και ΙΙ Μ/Κ ΜΠ» στην έδρα της Β΄ ΜΚ/Δ (Στρατόπεδο «ΟΠΛΑΡΧΗΓΟΥ ΖΑΦΕΙΡΑΚΗ»), την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017 και ώρα 16:30

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.

Ι ΜΕΡΑΡΧ ΠΖ1

Συνελήφθη 49χρονος σε περιοχή του Κιλκίς για καλλιέργεια κάνναβης

Από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Παιονίας εντοπίσθηκαν 35 δενδρύλλια κάνναβης και πάνω από 16 κιλά κάνναβης

Συνελήφθη χθες (18-9-2017) το μεσημέρι, από αστυνομικούς της Ομάδας Ασφάλειας του Αστυνομικού Τμήματος Παιονίας, ένας 49χρονος ημεδαπός για καλλιέργεια κάνναβης.

Ειδικότερα, εντοπίστηκε ο 49χρονος σε περιοχή του Κιλκίς, όπου σε παρακείμενο στην οικία του ειδικά διαμορφωμένο χώρο, διαπιστώθηκε να καλλιεργεί 35 δενδρύλλια κάνναβης, ύψους 2 έως 4 μέτρων, τα οποία εκριζώθηκαν και κατασχέθηκαν.

Κάνναβ ΤΑ Κιλκις 12Επιπλέον, σε αποθήκη της οικίας του, εντοπίσθηκε κάνναβη συνολικού βάρους 16 κιλών και 121,4 γραμμαρίων και συγκεκριμένα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • αποσπάσματα δενδρυλλίων κάνναβης προς αποξήρανση βάρους 12 κιλών και 65 γραμμαρίων,
  • κάνναβη βάρους 3 κιλών και 356,4 γραμμαρίων,
  • αποξηραμένα φύλλα κάνναβης βάρους 700 γραμμαρίων.

Κάνναβ ΤΑ Κιλκις 13Ο συλληφθείς, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του, θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Κιλκίς.

Θεσσαλονίκη: Τρεις νεκροί και μία τραυματίας ύστερα από τροχαίο στο κέντρο της πόλης

Πολύνεκρο τροχαίο σημειώθηκε στις 3 τα ξημερώματα, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μπροστά από το δημαρχιακό μέγαρο της πόλης (συμβολή οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Βασ. Γεωργίου). Τρεις άνδρες έχασαν τη ζωή του και μία γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά ύστερα από σύγκρουση δύο δίκυκλων μηχανών με Ι.Χ. αυτοκίνητο. 

Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το τροχαίο δυστύχημα στο κέντρο τη Θεσσαλονίκης -με απολογισμό τρεις νεκρούς κι έναν σοβαρό τραυματισμό- ερευνά η Τροχαία.

Κατά τη σφοδρή σύγκρουση των δύο μοτοσικλετών με ΙΧ αυτοκίνητο, που οδηγούσε 67χρονος  Γερμανός, έχασαν τη ζωή τους οι δύο οδηγοί των δικύκλων, όπως επίσης ο συνεπιβάτης της μίας μηχανής. Σύμφωνα με την Αστυνομία, νεκροί είναι 22χρονος Έλληνας, 28χρονος Αλβανός κι ένας συμπατριώτης του δεύτερου, 51 ετών. Οι δύο τελευταίοι επέβαιναν στην ίδια μοτοσικλέτα και συνδέονταν συγγενικά.

Από το σημείο του δυστυχήματος (συμβολή οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Βασ. Γεωργίου) ανασύρθηκε σοβαρά τραυματισμένη 18χρονη Ελληνίδα (επέβαινε στην ίδια μηχανή με τον 22χρονο) η οποία μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο «Παπανικολάου», όπου νοσηλεύεται.

Ο 67χρονος οδηγός του αυτοκινήτου κρατείται και ανακρίνεται.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνταγή: Πένες στο φούρνο με γάλα και τυρί (Σερμίκα) – Υλικά για 12 άτομα – Δείτε την συνταγή στο βίντεο a la minute

Ξαφνικά σας ειδοποιούν ότι θα σας επισκεφθούν φιλικά πρόσωπα με τα παιδιά τους. Και τώρα μεσημεριάτικα τι να τους προσφέρεται; Μη σκάτε… Φτιάξτε την Σερμίκα,  δηλαδή πένες με γάλα και τυρί στον φούρνο.

Το φαγητό αυτό γίνεται γρήγορα και είναι πεντανόστιμο. Τα παιδιά ξετρελαίνονται να το τρώνε.

Προσοχή το φαγητό ψήνεται στον φούρνο σε θερμοκρασία 170 βαθμούς για 30 με 40 λεπτά περίπου.

Δείτε την συνταγή a la minute στο βίντεο: