Αρχική Blog Σελίδα 14112

Ανακαλύφθηκαν απολιθώματα ψαριών, ζώων και δέντρων από τη μέρα της «Αποκάλυψης» πριν 66 εκατ. χρόνια

Για πρώτη φορά Αμερικανοί και Ευρωπαίοι επιστήμονες πιστεύουν ότι βρήκαν ίχνη -απολιθώματα ψαριών, δέντρων και ζώων- αμέσως μετά την κατακλυσμική πρόσκρουση στη Γη πριν περίπου 66 εκατομμύρια χρόνια ενός μεγάλου αστεροειδούς που οδήγησε στην εξαφάνιση των έως τότε κυρίαρχων δεινοσαύρων, αλλά και του 75% όλης της πανίδας και της χλωρίδας εκείνης της εποχής.

Ανασκαφές στην περιοχή Μπάουμαν στη Βόρεια Ντακότα των ΗΠΑ έφεραν στο φως μια εντυπωσιακή συλλογή απολιθωμάτων, τα οποία είχαν σκεπαστεί από πολλαπλά θραύσματα που είχαν πέσει από τον ουρανό, προφανώς μετά την εκτίναξη τους στον αέρα μετά την πρόσκρουση. Τα απολιθώματα έφεραν επίσης ενδείξεις ότι είχαν κατακλυστεί από το νερό, πιθανώς εξαιτίας ενός τεράστιου τσουνάμι που προκάλεσε η πτώση του αστεροειδούς με διάμετρο γύρω στα 12 χιλιόμετρα.

Οι 12 ερευνητές, με επικεφαλής τον παλαιοντολόγο Ρόμπερτ ΝτεΠάλμα του Πανεπιστημίου του Κάνσας, που θα κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), εκτιμούν ότι για πρώτη φορά οι επιστήμονες έχουν την ευκαιρία να πάρουν μια ιδέα των τρομερών γεγονότων που συνέβησαν μερικά λεπτά έως ώρες μετά την πρόσκρουση του αστεροειδούς σε μια περιοχή στο σημερινό Κόλπο του Μεξικού.

Η πρόσκρουση δημιούργησε στη χερσόνησο Γιουκατάν τον κρατήρα Τσιξουλούμπ, με διάμετρο σχεδόν 200 χιλιομέτρων, ο οποίος είναι σήμερα σε μεγάλο βαθμό υποθαλάσσιος, θαμμένος 600 μέτρα κάτω από το βυθό. Οι επιστήμονες χρονολόγησαν τα απολιθώματα της Β.Ντακότα ότι έχουν ηλικία 65,76 εκατομμύρια χρόνια, η οποία ταιριάζει με την χρονολόγηση για την πτώση του αστεροειδούς.

Η πρόσκρουση, η οποία θα ταρακούνησε τη Γη όσο ένας σεισμός 10 έως 11 βαθμών, θα εκτόξευσε δισεκατομμύρια τόνους λιωμένων και διαλυμένων πετρωμάτων προς κάθε κατεύθυνση σε απόσταση χιλιάδων χιλιομέτρων. Τα απολιθωμένα ψάρια που βρέθηκαν, έχουν βράγχια γεμάτα από τέτοια θραύσματα (υαλώδεις τηκτίτες), διαμέτρου έως πέντε χιλιοστών, τα οποία θα είχαν κατακλύσει το νερό, όπου θα έπεσαν μαζικά σαν πύρινες βολίδες με ταχύτητες 150 έως 300 χιλιομέτρων την ώρα. Ανάλογα τέτοια θραύσματα, που θα είχαν προκαλέσει τεράστιες πυρκαγιές στα δάση, βρέθηκαν εγκλωβισμένα μέσα σε απολιθώματα ρητίνης δέντρων.

20926339 2

Πιθανώς χρειάστηκαν έως 17 ώρες εωσότου το γιγάντιο τσουνάμι από τον Μεξικό διασχίσει μια απόσταση 3.000 χιλιομέτρων και φθάσει στη Βόρεια Ντακότα, σε μια περιοχή όπου τότε υπήρχε θάλασσα και σήμερα είναι ξηρά, όπου βρέθηκαν τα απολιθώματα. Το τσουνάμι θα συμπαρέσυρε οτιδήποτε ζωντανό και άψυχο βρήκε στο δρόμο του. Γι’ αυτό, στο «νεκροταφείο» απολιθωμάτων στη Βόρεια Ντακότα βρέθηκαν στοιβαγμένα σε διαδοχικούς σωρούς ψάρια, κλαδιά δέντρων, θηλαστικά, έντομα, οστά δεινοσαύρων και άλλα αρχαία ζώα όπως αμμωνίτες.

Ανάμεσα στους ερευνητές είναι ο καθηγητής γεωλογίας Γουόλτερ Αλβάρεζ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, ο οποίος, μαζί με τον νομπελίστα πατέρα του Λούις, ανέπτυξαν από το 1979 τη διάσημη πλέον θεωρία της πρόσκρουσης ως αιτίας εξαφάνισης των δεινοσαύρων.

Ο συνεργάτης του Ντέηβιντ Μπέρνχαμ δήλωσε ότι «είχαμε καταλάβει πως άσχημα πράγματα συνέβησαν αμέσως μετά την πρόσκρουση, αλλά έως τώρα κανένας δεν είχε βρει την ‘κάνη που καπνίζει’. Έτσι, μας έλεγαν ‘ακούμε για την έκρηξη που σκότωσε τους δεινόσαυρους, αλλά γιατί δεν υπάρχουν πτώματα παντού;’. Τώρα έχουμε πια και νεκρά σώματα. Δεν είναι δεινόσαυροι, αλλά τελικά θα βρεθούν και αυτοί». Ήδη στον «υγρό τάφο» της Βόρεια Ντακότα, σύμφωνα με τον ΝτεΠάλμα, βρέθηκαν και απολιθωμένα απομεινάρια δεινοσαύρων.

‘Αλλοι επιστήμονες πάντως θεωρούν πιθανό ότι η πρόσκρουση του αστεροειδούς δεν ήταν η μοναδική αιτία για την εξαφάνιση των δεινοσαύρων, στην οποία πιθανώς συνέβαλαν επίσης κατακλυσμικές και μακρόχρονες εκρήξεις ηφαιστείων, καθώς και η κλιματική αλλαγή.

* Επισυνάπτεται φωτογραφία: Απολιθωμένα ψάρια - Προέλευση: Robert DePalma

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Επιστήμονες με επικεφαλής μια Ελληνίδα «πείραξαν» τα φυτά, ώστε να μεγαλώνουν πιο γρήγορα και να χρειάζονται λιγότερο νερό

Διεθνής ομάδα επιστημόνων, με επικεφαλής μια Ελληνίδα της διασποράς, βρήκαν ένα πρωτοποριακό τρόπο τροποποίησης των φυτών, έτσι ώστε αυτά να μπορούν να αναπτύσσονται ταχύτερα και επιπλέον να χρειάζονται λιγότερο νερό.

Με δεδομένο ότι η παγκόσμια γεωργία εκτιμάται ότι απορροφά για τις αρδευτικές και άλλες ανάγκες της περίπου το 70% της παγκόσμιας κατανάλωσης νερού, τέτοιες καινοτομίες μπορούν στο μέλλον να βοηθήσουν σε αποτελεσματικότερες καλλιέργειες και σε εξοικονόμηση νερού.

Οι ερευνητές από τη Βρετανία, τη Γερμανία και την Κίνα, με επικεφαλής την ερευνήτρια δρα Μαρία Παπανάτσιου του Ινστιτούτου Μοριακής, Κυτταρικής και Συστημικής Βιολογίας του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης, που πειραματίσθηκαν με το φυτό Αραβιδόψις (που ανήκει στην οικογένεια του φυτού της μουστάρδας) και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Science”, ανέπτυξαν μια νέα μέθοδο, ώστε να επιταχύνουν το άνοιγμα και το κλείσιμο των στομάτων, δηλαδή των μικροσκοπικών πόρων των φύλλων, μέσω των οποίων εισέρχεται στα φυτά το διοξείδιο του άνθρακα του αέρα, ώστε να πραγματοποιηθεί η φωτοσύνθεση.

Τα φυτά χάνουν το μεγαλύτερο μέρος του νερού τους με τη μορφή υδρατμών από τα στόματα αυτά μέσω της διαδικασίας της διαπνοής. Χάρη στη νέα τεχνική, τα φυτά χάνουν πλέον λιγότερο νερό στην ατμόσφαιρα, χωρίς να μειώνεται η ποσότητα του διοξειδίου που απορροφούν από αυτήν για τις ενεργειακές ανάγκες τους. Προηγούμενες απόπειρες να «χειραγωγηθούν» οι πόροι των φύλλων και έτσι να εξοικονομηθεί νερό, είχαν ως «τίμημα» να μειοώνεται το εισερχόμενο διοξείδιο, άρα να επιβραδύνεται η φωτοσύνθεση και η ανάπτυξη του φυτού.

Με τη νέα τεχνική, γίνονται και το δύο, χωρίς το ένα (εξοικονόμηση νερού) να αποβαίνει σε βάρος του άλλου (παραγωγή βιομάζας και ανάπτυξη του φυτού). Τα τροποποιημένα φυτά, υπό κανονικές συνθήκες, αναπτύσοσνται πιο γρήγορα και παράλληλα χρειάζονται λιγότερο νερό, αφού έχουν μικρότερες απώλειες στο περιβάλλον.

Όπως δήλωσε η Μ. Παπαντάτσιου, «τα φυτά πρέπει να πετύχουν τον καλύτερο δυνατό συμβιβασμό ανάμεσα στη φωτοσύνθεση και στην απώλεια νερού, ώστε να διασφαλίσουν την ανάπτυξη και απόδοσή τους. Υιοθετήσαμε μια προσέγγιση που χρησιμοποιείται πλέον στη νευροεπιστήμη και λέγεται οπτογενετική, ώστε να εφοδιάσουμε καλύτερα τα στόματα, που παίζουν ουσιώδη ρόλο στην εξισορρόπηση ανάμεσα στην πρόσληψη του διοξειδίου του άνθρακα και στην απώλεια του νερού. Χρησιμοποιήσαμε ένα γενετικό εργαλείο που δρα σαν ‘διακόπτης’, επιτρέποντασς στα στόματα να συγχρονιστούν καλύτερα με τις συνθήκες του φωτός και συνεπώς να βελτιώσουν την αποδοση του φυτού σε συνθήκες φωτισμού που συχνά υπάρχουν στη γεωργία».

Η Μ. Παπανάτσιου πήρε το διδακτορικό της το 2014 από το Εργαστήριο Φυσιολογίας των Φυτών και Βιοφυσικής του Πανεπιστημίου της Γκασκώβης στη Σκωτία και από το 2016 είναι ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Μοριακής, Κυτταρικής και Συστημικής Βιολογίας του ίδιου Πανεπιστημίου.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

http://science.sciencemag.org/content/363/6434/1456

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το σήμα για έναρξη καλλιεργητικής περιόδου τεύτλων και τη λειτουργία της ΕΒΖ έδωσαν ο Στ. Πιτσιόρλας

Το σήμα για την έναρξη της φετινής καλλιεργητικής περιόδου τεύτλων, και βέβαια τη λειτουργία των εργοστασίων της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης ΑΕ (ΕΒΖ) σε Πλατύ Ημαθίας και Ορεστιάδα Έβρου, έδωσαν και επίσημα  από τη Θεσσαλονίκη ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο υποψήφιος στρατηγικός επενδυτής, Λούκας Φέκερ και μερίδα παραγωγών, διαψεύδοντας έτσι από κοινού όσους έβλεπαν τους τίτλους τέλους της εταιρείας.

 Στη διάρκεια χθεσινής συνάντησης όλων των πλευρών που έγινε στα γραφεία της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, παρουσία και της διοίκησης της ΕΒΖ, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, δίνοντας επίσημα το σήμα για την έναρξη της φετινής τευτλοκαλλιέργειας, επισήμανε ότι η όλη διαδικασία φέτος θα πραγματοποιηθεί με ευθύνη του υποψήφιου στρατηγικού επενδυτή της Innovation Brain και των Hellenic Farmers Company που θα συμμετέχουν με ποσοστό 20% στο νέο σχήμα που θα «τρέχει» από πολύ σύντομα τη βιομηχανία.

     Μάλιστα, στο σημείο αυτό ο κ. Πιτσιόρλας, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά, «έχουμε μία σοβαρή επενδυτική πρόταση, που αποδέχεται και η Tράπεζα Πειραιώς»,  διατύπωσε την εκτίμησή του ότι «πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών». Διευκρίνισε επίσης ότι ο στρατηγικός επενδυτής θα έχει πολύ σύντομα έτοιμο το επενδυτικό του σχέδιο για την εξυγίανση της ΕΒΖ, το οποίο και θα αντικαταστήσει αυτό που κατατέθηκε ήδη στο δικαστήριο από την Τράπεζα Πειραιώς για υπαγωγή της βιομηχανίας στα άρθρα 106 β & δ του πτωχευτικού κώδικα.

   Μεταξύ άλλων, ο κ. Πιτσιόρλας επανέλαβε ότι η τακτοποίηση των οικονομικών οφειλών προς τους εργαζόμενους της εταιρείας (2 εκατ. ευρώ) και τους τευτλοπαραγωγούς (2,5 εκατ. ευρώ) θα γίνει από την ΕΒΖ με την παρούσα της μορφή και επανέλαβε ότι η καταβολή του deminimis ύψους 1 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «είναι θέμα ημερών, αν όχι ωρών».

   Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Innovation Brain, Λούκας Φέκερ, χαρακτηρίζοντας «ιστορική» τη σημερινή ημέρα και ευχαριστώντας δημόσια τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης για τη «σοφή» και «δυναμική» του πολιτική που συντέλεσε θετικά στο να μην χαθεί η φετινή τευτλοκαλλιεργητική περίοδο, αλλά και να μην «ναυαγήσει» η συμφωνία που βρίσκεται προ πυλών να τελεσφορήσει, επισήμανε ότι «θα τρέξουμε τη φετινή παραγωγή, αλλά και το πρόγραμμα εξυγίανσης με αμερικανικά κεφάλαια».

    Μεταξύ άλλων, ο ίδιος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επισήμανε ότι η ποιότητα της ελληνικής ζάχαρης είναι η καλύτερη σε όλη την Ευρώπη και τονίζοντας πως τα προηγούμενα χρόνια πωλούνταν σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή, εξέφρασε τη θέση του ότι «υπό την προϋπόθεση ότι οι καλλιεργητές θα συνεχίσουν να παράγουν ποιοτική ζάχαρη, δεν φοβάμαι το κόστος παραγωγής, γιατί είμαι πεπεισμένος ότι θα πετύχουμε τις καλύτερες δυνατές τιμές πώλησης».

Χαράς ευαγγέλια από τους παραγωγούς

 Ανακουφισμένος και χαρούμενος, δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος των τευτλοπαραγωγών Κεντρικής Μακεδονίας, Αθανάσιος Πίππας, που αποτελεί έναν από τους έξι που συμμετέχουν στην Hellenic Farmers Company, η οποία και συμπράττει με τον υποψήφιο στρατηγικό επενδυτή στο σχήμα εξυγίανσης της ΕΒΖ.

    «Θέλω να συγχαρώ τον κ. Πιτσιόρλα γιατί πίστεψε στον αγώνα μας για συνέχιση της τευτλοκαλλιέργειας. Σκοπός ήταν να μην σβήσει κανένα φουγάρο στην Ελλάδα. Ευελπιστούμε σε μία νέα καλή χρονιά και απευθύνω κάλεσμα στους αγρότες να στηρίξουν την προσπάθειά μας», είπε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

    Ο ίδιος επισήμανε ότι εξασφαλίστηκε «καλό τιμολόγιο φέτος για τους παραγωγούς» και στο πλαίσιο αυτό διατύπωσε την εκτίμησή του ότι «θα πετύχουμε τουλάχιστον διπλασιασμό των περσινών εκτάσεων που καλλιεργήθηκαν και που ανέρχονταν σε 13.000 στρέμματα». Μάλιστα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο από σήμερα κιόλας οι καλλιεργητές να σπεύσουν στα εργοστάσια προκειμένου να προμηθευτούν τους σπόρους, για να ξεκινήσουν έτσι άμεσα την σπορά. Τα συμβόλαια για την νέα καλλιεργητική σεζόν θα υπογράψει με τους αγρότες ο επενδυτής και συγκεκριμένα η Innovation Brain.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Δωδεκάχρονος κατέληξε από ανακοπή. Πνίγηκε ενώ έτρωγε

Ένας δωδεκάχρονος άφησε την τελευταία του πνοή από ανακοπή καρδιάς, νωρίς το πρωί στο νοσοκομείο Ιπποκράτειο, παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες των γιατρών να τον κρατήσουν στη ζωή. Το άτυχο αγοράκι πνίγηκε καθώς έτρωγε ένα λουκάνικο.

Στις 4 τα ξημερώματα κλήθηκε το ΕΚΑΒ από τους γονείς του παιδιού που το βρήκαν να μην μπορεί να μιλήσει. Μάλιστα στο σημείο έφτασαν τρία ασθενοφόρα, ένα από τα οποία ήταν Κινητή Ιατρική Μονάδα.

“Έφτασαν τρία ασθενοφόρα, ο γιατρός δε, ήταν εξειδικευμένος” ανέφερε στο ΑΠΕ ΜΠΕ η διοικήτρια του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου στη Θεσσαλονίκη, Βασιλική Παπαχριστοδούλου. “Η ανάταξη του παιδιού άρχισε από το σπίτι, έγινε μια τεράστια και συνεχής προσπάθεια καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης, σε όλη τη διαδρομή μέχρι και το νοσοκομείο. Δόθηκε μάχη για να κρατηθεί στη ζωή” τόνισε η διοικήτρια του Ιπποκρατείου.

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, ο δωδεκάχρονος κατέληξε από ανακοπή καρδιάς, η οποία προήλθε από απόφραξη των αεροφόρων οδών. Τα ακριβή αίτια του θανάτου του θα διερευνηθούν στο πλαίσιο της νεκροψίας- νεκροτομής.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τουρκία: Aπόλυτο θρίλερ στην Κωνσταντινούπολη- O Ερντογάν χάνει μητροπολιτικούς δήμους

Σημαντικές πόλεις και δήμους χάνει ο Ρετζέτ Ταγίπ Ερντογάν, όσο και να δηλώνει νικητής, έναντι της “Συμμαχίας του Λαού” του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος και του Καλού Κόμματος, στις δημοτικές εκλογές που ολοκληρώθηκαν χθeς το βράδυ.

Η Άγκυρα, όπως προέβλεπαν οι δημοσκοπήσεις, αλλάζει χέρια μετά από 15 χρόνια. Η Σμύρνη που δεν την κέρδισε ποτέ είναι και πάλι στο Ρεπουμπλικανικό κόμμα, ενώ σε θρίλερ έχει εξελιχθεί η εκλογή δημάρχου στην Κωνσταντινούπολη,  όπως διαφαινόταν και στις δημοσκοπήσεις. Η διαφορά ανέρχεται σε μερικές χιλιάδες ψήφους, ενώ και οι δύο υποψήφιοι δηλώνουν νικητές.

Ο Εκρέμ Ιμάμογλου, υποψήφιος του Ρεπουμπλικανικού κόμματος, δηλώνει ότι επικράτησε με 28.000 ψήφους, μιλώντας σε υποστηρικτές του και επικαλούμενος δεδομένα που έχει στη διάθεσή του το κόμμα του. Λεπτά νωρίτερα, ο υποψήφιος του κυβερνώντος κόμματος στην Κωνσταντινούπολη Μπιναλί Γιλντιρίμ δήλωσε ότι κέρδισε. Η διαφορά στην επίσημη ροή κόλλησε στο 98,8% της καταμέτρησης με περίπου 4.000 ψήφους υπέρ του κ. Γιλντιρίμ.

Η αξιωματική αντιπολίτευση καλεί το Ανώτατο Εκλογικό Συμβούλιο να παρέμβει και να ανακοινώσει τα τελικά και σωστά συγκεντρωτικά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ντογάν τα αποτελέσματα του Ανώτατου Εκλογικού Συμβουλίου στο 99,69% της καταμέτρησης δείχνουν τον Εκρέμ Ιμάμογλου να προηγείται με 48,80% και 27.000 ψήφους.

Ανεξάρτητα πάντως από την έκβαση στην Κωνσταντινούπολη, την Άγκυρα και την Αττάλεια που χάνει το κόμμα του Ερντογάν, στις δημοτικές εκλογές σύμφωνα με τα ανεπίσημα αποτελέσματα η Λαϊκή Συμμαχία του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης του κ. Ερντογάν και του Κόμματος Εθνικιστικής Δράσης του Ντεβλέτ Μπαχτσελί, συγκεντρώνει συνολικό ποσοστό 51,81% έναντι 37,61% της Εθνικής Συμμαχίας του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος του Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου και του Καλού Κόμματος της ακροδεξιάς Μεράλ Ακσενέρ.

Το ΑΚΡ σύμφωνα με τα ανεπίσημα αποτελέσματα που μεταδίδει το πρακτορείο Αναντολού, αυξάνει τα ποσοστά του στο 44,42 % έναντι 42,87% το 2014, ενώ αύξηση παρουσίασε και το CHP το οποίο έφτασε στο 30,07 % έναντι 26,34% το 2014.

Το CHP κυριαρχεί και πάλι στα παράλια και πιο συγκεκριμένα από τη Σμύρνη που δεν έχασε ποτέ, στη Ρεδεστό, δηλαδή Τεκίρνταγ, τα Δαρδανέλια, τη Γιάλοβα, το Αϊδίνιο, τη Μούγλα, την Αττάλεια, το Χάταϊ, τη Σινόπη, τα Άδανα και τη Μερσίνα.

Νίκη του κόμματος του Ταγίπ Ερντογάν καταγράφεται σε αρκετές πόλεις της Νοτιανατολικής Τουρκίας όπου η πλειοψηφία του πληθυσμού είναι κουρδικής καταγωγής με σημαντικότερη στο Σιρνάκ, στα σύνορα με την Συρία που εθεωρείτο άνδρο του κουρδικού κόμματος. Αποτέλεσμα που δείχνει ότι η πολιτική των τοποτηρητών που έκαναν σημαντικά έργα υποδομών απέδωσε.

Μια πρώτη ανάγνωση των αποτελεσμάτων, δείχνει ότι ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν φαίνεται να «πληρώνει» την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης στην Τουρκία, κάτι που βιώνουν οι Τούρκοι πολίτες στην καθημερινότητά τους. Και γι’ αυτό στην ομιλία του μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τόνισε ότι έχει μπροστά του 4,5 χρόνια χωρίς εκλογές για να υλοποιήσει στιβαρό οικονομικό πρόγραμμα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα

Καφάτος--ειδήσεις

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Γιάννης Καφάτος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος

Θα γίνει μεγάλος σεισμός στις …  ή απλώς Πρωταπριλιά;

  • Καλό μήνα και προσέξτε ποιος θα σας πει ψέμα για να τηρήσει το έθιμο της πρωταπριλιάς ή απλώς θα συνεχίσει την τακτική του…
  • Από το Σάββατο το μεσημέρι που κι εμείς στας Αθήνας κουνηθήκαμε επαρκώς από τον σεισμό των 5 και κάτι Ρίχτερ στο Γαλαξίδι έχει ξεσπάσει ο συνήθης πόλεμος των σεισμολόγων και σεισμολογούντων.
  • «Η σεισμολογία είναι μόνη επιστήμη που δεν έχει καμία εξέλιξη» μου είπε κάποιος συνομιλητής μου και μάλλον είχε δίκιο αφού η μόνη εξέλιξη, δηλαδή η πρόγνωση, ακόμη είναι άπιαστο όνειρο.
  • Κι όμως ο καυγάς των σεισμολόγων καλά κρατεί και φυσικά αποκτά όλα τα αντιαισθητικά στοιχεία ενός καυγά που πίσω του κρύβονται αρκετές χιλιάδες ευρώ για την έρευνα.
  • Ποιος στην Ελλάδα δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι «θα γίνει σεισμός»; Προφανώς σε μια σεισμογενή περιοχή σεισμοί θα γίνονται και όποιος το πει θα πέσει μέσα!
  • Το ερώτημα είναι πότε, πού και ποιας έντασης θα είναι ο σεισμός που …θα γίνει;
  • Αυτό δεν μπορεί να απαντηθεί όσο και να σκοτώνονται μέσω τηλεοράσεων οι διάφοροι επιστήμονες περί τη σεισμική δραστηριότητα.
  • Το θέμα λοιπόν δεν είναι ούτε να κοπούν τα κονδύλια για την έρευνα φυσικά αλλά να τηρούνται απαρέγκλιτα οι νόμοι για την ανέγερση κτιρίων για την αντισεισμική τους θωράκιση.
  • Το θέμα είναι να δαπανηθούν χρήματα για την ενημερώση των πολιτών και κυρίως των μαθητών για την συμπεριφορά σε έναν σεισμό.
  • Το θέμα είναι τα σχολεία και άλλα κτίρια να έχουν ελεγθεί αν είναι λαβωμένα και άρα πιο ευάλωτα σε έναν πιθανό μεγάλο σεισμό.
  • Αυτά πρέπει να κάνει η πολιτεία! Αυτά πρέπει να απαιτήσουμε οι πολίτες.
  • Αυτά τα απτά πρέπει να πιέσουμε οι πολίτες να γίνουν. Πίεση στους δήμους, στους βουλευτές, στους υπουργούς.
  • Δεν έχει νόημα να ζούμε με αυταπάτες.
  • Από την άλλη οι επιστήμονες οφείλουν να βάλουν τον κώλο τους κάτω και να ψάχνουν και να ονειρεύονται και να βρουν το «άγιο δισκοπότηρο» της πρόγνωσης αν αυτό είναι δυνατόν. Αλλά να το κάνουν χωρίς να χρησιμοποιούν τα μέσα ενημέρωσης για να πιέσουν τρομάζοντας τον κόσμο.
  • Ναι, θα γίνει σεισμός… Ωραία και τι θα κάνουμε όταν γίνει ο σεισμός που «προβλέπουν» με μαντεψιές περιφερόμενης χαρτορίχτρας οι διάφοροι σεισμολογούντες;
  • Αυτό είναι το ζήτημα. Εκεί πρέπει να παρέμβουμε όλοι μας: Οι επιστήμονες, οι πολιτικοί, οι πολίτες.
  • Ο σεισμός είναι σαν τους «Βαρβάρους» του Καβάφη. Μόνο που θα έρθει και δεν πρέπει να μας βρει «στην αγορά συναθροισμένους» να κοιτάμε τον σκυλοκαυγά των «ειδικών». Πρέπει να μας βρει προετοιμασμένους, με γερά και ασφαλή κτίρια!
    Να μας βρει εκπαιδευμένους να βοηθήσουμε όσους το έχουν ανάγκη αν πληγούν από τον σεισμό… που είπαμε …θα έρθει!

Γερμανία: Έκκληση για την ενίσχυση της ΕΕ απηύθυνε η Άγγελα Μέρκελ και επέκρινε τις πρακτικές προστατευτισμού

Έκκληση για την ενίσχυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απηύθυνε η καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ από το Αννόβερο, ενώ τόνισε ότι ο προστατευτισμός ζημιώνει όλες τις πλευρές.

 «Πρέπει ως Ευρωπαίοι να ενεργούμε από κοινού, να βρίσκουμε κοινή θέση», δήλωσε η κυρία Μέρκελ εγκαινιάζοντας χθες το βράδυ την έκθεση τεχνολογίας στο Αννόβερο, η οποία θεωρείται η μεγαλύτερη στον κόσμο.

Η καγκελάριος αναφέρθηκε ακόμη στις προτάσεις που θα παρουσιάσει ήδη φέτος η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τους τρόπους αντίδρασης στις στρεβλώσεις του διεθνούς ανταγωνισμού και της ψηφιακής οικονομίας. «Δεν πρέπει να θεωρούμε ποτέ ότι ο καλύτερος επιχειρηματίας είναι το κράτος. Αλλά βιώνουμε την αλλαγή των κανόνων του παιχνιδιού και για αυτό χρειαζόμαστε απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα. Και αυτό δεν είναι ένας δρόμος που μπορεί να βαδίσει ένα κράτος μόνο του», πρόσθεσε η κυρία Μέρκελ.

Από την πλευρά του ο Στέφαν Λεβέν, πρωθυπουργός της Σουηδίας, τιμώμενης χώρας της φετινής διοργάνωσης, τόνισε την ανάγκη για στενότερη συνεργασία ανάμεσα στη χώρα του και την Γερμανία στον τομέα της βιομηχανίας. «Θα μπορούσαμε να μάθουμε αρκετά ο ένας από τον άλλον και προκειμένου να παραμείνουμε παρόντες στην τεχνολογική αλλαγή, πρέπει όλοι οι παίκτες να συνεργαστούν. Δεν είναι η αλλαγή, αλλά η ακινησία που είναι επικίνδυνη. Είναι καιρός να θαυμάσουμε και να αντιληφθούμε ότι υπάρχουν πάντα  τόσα πολλά να μάθουμε», δήλωσε ο κ. Λεβέν.

Έκκληση για την αναγέννηση της Ευρώπης απηύθυνε στο πλαίσιο των εγκαινίων της έκθεσης και ο πρόεδρος του Κεντρικού Συνδέσμου Ηλεκτροτεχνολογίας και Ηλεκτροβιομηχανίας (ZVEI) Μίχαελ Τσίζεμερ, ο οποίος σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αλλάξει αν θέλει να διατηρήσει το ειδικό της βάρος και στο μέλλον. «Αυτό αποτελεί πρόκληση για όλους μας – και για την βιομηχανία. Η Ευρώπη πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω ως βιομηχανική περιοχή. Η βιομηχανία δεν χρειάζεται απομόνωση, αλλά αέρα για να αναπνεύσει», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι η Κίνα αποτελεί μάλλον ευκαιρία παρά κίνδυνο για την Ευρώπη. «Χρειαζόμαστε όμως ίδιους κανόνες για όλους», κατέληξε.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ψήφο στον Κυμπουρόπουλο κι όχι στις Ραλλίες – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η ψήφος στις ευρωεκλογές κατά ένα περίεργο, αλλά ερμηνεύσιμο λόγο, αποτελούσε – κι εν πολλοίς αποτελεί- μια χαλαρή ψήφο. Ή και ψήφο διαμαρτυρίας προς την εκάστοτε κυβέρνηση.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Για πολλά χρόνια που δεν ίσχυε ο σταυρός προτίμησης, η Ελλάδα είχε την τύχη να την εκπροσωπούν στην Ευρωβουλή προσωπικότητες υψηλότατου επιστημονικού, πολιτικού και κοινωνικού κύρους. Πρόχειρα, επί παραδείγματι, θυμάμαι τους Γιάγκο Πεσματζόγλου, Αναστάσιο Πεπονή,  Λεωνίδα Μπουρνιά, Γεώργιο Μαύρο, Ευάγγελο Αβέρωφ, Γιάννη Μπούτο,  Παναγιώτη Λαμπρία, Μαριέττα Γιαννάκου, Λεωνίδα Κύρκο, Θεόδωρο Σκυλακάκη,  Παρασκευά Αυγερινό, Δημήτριο Τσάτσο, Γιάννο Κρανιδιώτη,  Κωστή Χατζιδάκη,  Γιάννη Βαρβιτσιώτη.  Δηλαδή, προσωπικότητες κολοσσοί.

Όταν ξεκίνησε στην Ελλάδα ο σταυρός προτίμησης κι ο σοφός λαός πήρε την κατάσταση στα χέρια του, ξεκίνησε η «παραγωγή» ευρωβουλευτών με κριτήριο την αναγνωρισημότητα  και την «λάμψη» των προσώπων. Είδαμε να εκλέγονται καθαρίστριες (σέβομαι το επάγγελμά τους και το υπολήπτομαι, αλλά δεν νομίζω  ότι πολιτικά, επιστημονικά και πνευματικά μπορούσαν και μπορούν να μας προσφέρουν κάτι), ποδοσφαιριστές που δυσκολεύονταν ακόμη και να μιλήσουν, αοιδοί και λοιπά πρόσωπα ελάχιστου ειδικού βάρους αναφορικά με τον σκοπό που θα ήταν εντεταλμένοι να υπηρετήσουν στην Ευρωβουλή.

Έτσι, παρακολουθούμε συστηματικά τους ανεπαρκείς ευρωβουλευτές που στέλνουμε με τις ψήφους μας, να είναι απόντες! Είτε πραγματικά είτε ουσιαστικά. Χωρίς τη δυνατότητα καίριων και ουσιαστικών παρεμβάσεων, χωρίς κύρος, χωρίς έργο. Ελάχιστοι είναι εκείνοι που όντως παράγουν έργο. Έργο ουσίας κι όχι απλώς να καταθέτουν ερωτήσεις ανοησίας με στόχο το εγχώριο ακροατήριό τους…

Γιατί τα λέω αυτά; Πολύ απλά επειδή σε λιγότερο από δυο μήνες θα κληθούμε να ψηφίσουμε εκπροσώπους μας για την Ευρωβουλή. Κι οφείλουμε να στείλουμε αρίστους κι όχι απλά γνωστούς των τηλεπαραθύρων,  της show biz ή άλλους που απλά φέρουν το επίθετο του μπαμπά τους…

Παρακολουθούσα προσφάτως στην Ευρωβουλή την ψηφοφορία που αλλάζει από εδώ και στο εξής το διαδίκτυο. Ξέρετε ότι ανάμεσα στους 92 ευρωβουλευτές που απείχαν της ψηφοφορίας, οι δέκα ήταν από την Ελλάδα; Οι Δημήτρης Παπαδημούλης (δήλωσε άρρωστος), Κωνσταντίνα Κούνεβα (επικαλέστηκε υποχρέωση) και Στέλιος Κούλογλου από τον ΣΥΡΙΖΑ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, Γιώργος Κύρτσος, Ελίζα Βόζενμπεργκ και Θοδωρής Ζαγοράκης από τη ΝΔ. Η Εύα Καϊλή από την Ελιά, ο Σωτήριος Ζαριανόπουλος από το ΚΚΕ και ο Νότης Μαριάς, πρώην των ΑΝΕΛ και νυν ανεξάρτητος… Ανέφερα τα ονόματα ενδεικτικά, αφού οι περισσότεροι εξ αυτών ζητούν εκ νέου την ψήφο μας.

Κι ερωτώ: Είχαν το δικαίωμα να λείπουν από μια κρίσιμη ψηφοφορία που αλλάζει τα πάντα στο διαδίκτυο και δη προς περιορισμό της ενημέρωσης; Τους στείλαμε με την ψήφο μας στην Ευρωβουλή για να απέχουν; Για να κάνουν τους Κινέζους;  Μόνο για να εισπράττουν περί τα 18 χιλιάδες ευρώ μηνιαίως και να κάνουν δημόσιες σχέσεις προσκαλώντας συστηματικά ψηφοφόρους τους για να τους επιδείξουν το Ευρωκοινοβούλιο;

Να πω και κάτι ακόμη: Μια απλή ανάγνωση των υποψηφίων ευρωβουλευτών που έχουν ανακοινώσει ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία, μας καταδεικνύει ότι η Αριστερά με τις προτάσεις της ευτελίζει το Ευρωκοινοβούλιο –δεν περίμενε κάποιος κάτι διαφορετικό- και υποτιμά την αριστεία, την επιστημοσύνη και την ίδια την πολιτική. Η δε Νέα Δημοκρατία –πλην των νέων της προτάσεων- επιμένει σε πρόσωπα φθαρμένα, ψυχή και σώματι απόντα από τις διαδικασίες.

Άρα; Άρα η μπάλα είναι στα πόδια μας. Εμείς θ’ αποφασίσουμε αν εκείνοι που θα στείλουμε θα μας εκπροσωπούν επαρκώς και δεν θα είναι άφωνοι, ωσεί παρόντες και οιονεί απόντες.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί. Ο λαός μας έχει αποδείξει πλειστάκις ότι δεν ξέρει τι του γίνεται. Μα θα ήμουν χαρούμενος αν ψήφιζε (ενδεικτικά αναφέρω) τον σπουδαίο άνθρωπο και κορυφαίο επιστήμονα Στέλιο Κυμπουρόπουλο αντί τη παίκτρια reality και αοιδό Ραλλία Χρηστίδου. Θα ήμουν χαρούμενος αν ψήφιζε εκείνους που τα βιογραφικά τους είναι πλήρη επαγγελματικών κι επιστημονικών ενσήμων κι όχι εκείνους των οποίων εμπεριέχουν ως μοναδικούς τίτλους μια καλή πάσα στα γήπεδα ή τις …πορείες στη Γένοβα…

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Δευτέρας 01 Απριλίου 2019

εφημερίδες 2Α

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 01/04/2019

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: «Τελευταία ευκαιρία για τα αυθαίρετα»

ΕΘΝΟΣ: «Αυτοί θα εισπράξουν από την εφορία, με Εβραία γυναίκα τσιράκι του Στουρνάρα»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: «Αναδρομικά ενός έτους με 3 αιτήσεις»

ΕΣΤΙΑ: ««Ναυμαχία» υπερδυνάμεων για 10 λιμάνια της Ελλάδας. «Μάχη» ΗΠΑ-Κίνας-Γερμανίας-Ρωσία-Γιατί το ΚΑΣ μπλοκάρει τους Κινέζους στον Πειραιά»

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ:  «Πρώτο βήμα για απαλλαγή από το ΔΝΤ»

ΜΑΚΕΛΕΙΟ: ««Σερνικοθήλυκος» κροίσος»

ΤΑ ΝΕΑ: «Σφίγγει ο κλοιός με νέα στοιχεία για τον «Μανόλο του Παππά» Ένοχη σιωπή από Μαξίμου για Πετσίτη»

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: «Το χρήμα του Manolo εκθέτει Τσίπρα, Παππά»

KONTRA NEWS: «Όλες οι αλλαγές για τους συνταξιούχους»

ESPRESSO: «Φώτο-σοκ από την υπόθεση θανάτου της Αρετής. «αγκαλιά» με τον Σατανά. Η πεντάλφα στο φόρεμα της φοιτήτριας και το μαχαίρι στο λαιμό»

STAR: «Σπαραγμός στο τελευταίο «αντίο» στην 22χρονη Αρετή. Την έβλεπαν να πεθαίνει. Σοκάρουν οι φωτογραφίες από σατανιστικές τελετές»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:  «Το τριπλό στοίχημα των τραπεζών. NFPs, λειτουργική κεδροφορία, πιστωτική επέκταση»

Καιρός: Ο καιρός στη χώρα για σήμερα Δευτέρα 01-04-2019

Καιρός kairos

Πρόγνωση για σήμερα Δευτέρα 01-04-2019

Γενικά χαρακτηριστικά – προειδοποιήσεις

Γενικά αίθριος καιρός. Τοπικές νεφώσεις στην ανατολική και νότια νησιωτική χώρα με πιθανότητα τοπικών βροχών τις πρωινές ώρες στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.

Άνεμοι από βόρειες διευθύνσεις στο Αιγαίο 6 πρόσκαιρα έως 7 μποφόρ.

Μικρή άνοδος της θερμοκρασίας.

Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: Γενικά αίθριος. Τοπικές νεφώσεις στα ανατολικά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 2 με 4 μποφόρ και στα ανατολικά βορειοανατολικοί με την ίδια ένταση.

Θερμοκρασία: Από 05 έως 21 βαθμούς κελσίου. Στη Δυτική Μακεδονία και τη Θράκη τοπικά 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλονίκη

Καιρός: Αίθριος.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 2 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 07 έως 20 βαθμούς κελσίου.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, Δυτική Στερεά, Δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: Γενικά αίθριος. Λίγες τοπικές νεφώσεις από το απόγευμα. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 21 βαθμούς κελσίου. Στην Ήπειρο η ελάχιστη τοπικά 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, Ανατολική Στερεά, Εύβοια, Ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: Γενικά αίθριος.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στα ανατολικά έως 7 μποφόρ με εξασθένηση από το μεσημέρι.

Θερμοκρασία: Από 05 έως 20 βαθμούς κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: Λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες στην Κρήτη, όπου πιθανώς να σημειωθούν ασθενείς βροχές τις πρωινές ώρες.

Άνεμοι: Βόρειοι 5 με 6 τοπικά 7 μποφόρ με εξασθένηση από το μεσημέρι.

Θερμοκρασία: Από 11 έως 17 βαθμούς κελσίου.

Νησιά Ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: Γενικά αίθριος με λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες στα νότια, όπου πιθανώς να σημειωθούν τοπικές βροχές τις πρωινές ώρες.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 10 έως 18 βαθμούς κελσίου.

Αττική

Καιρός: Αίθριος.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ με εξασθένηση από το απόγευμα.

Θερμοκρασία: Από 09 έως 19 βαθμούς κελσίου.

 

Πρόγνωση για την Τρίτη 02-04-2019

Καιρός: Λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες στην Κρήτη και τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά, οπότε είναι πιθανό να εκδηλωθούν πρόσκαιροι όμβροι κυρίως στα ορεινά.

Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί στα δυτικά 3 με 5, στα ανατολικά 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Χωρίς αξιόλογη μεταβολή.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ