Αρχική Blog Σελίδα 14113

H ΕΕ βάζει «φρένο» από το 2022 σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα (Die Welt)

Υποχρεωτικά  ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας για  όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2022, προβλέπει συμφωνία της ΕΕ που επιτεύχθηκε στο Στρασβούργο. μεταξύ διαπραγματευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με  εκπροσώπους των κυβερνήσεων των κρατών μελών της ΕΕ , γράφει η εφημερίδα Die Welt , τονίζοντας ότι το μέτρο αυτό αποσκοπεί στη μείωση των τροχαίων .

Τα συστήματά αυτά θα εμποδίζουν την υπερβολική ταχύτητα , την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ , θα προειδοποιούν ακόμη  για κόπωση ή απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Το 2017, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περίπου 25.300 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της Ευρώπης. Η υπηρεσία αποδίδει το 90% όλων των ατυχημάτων σε ανθρώπινο λάθος.
Όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα, στο μέλλον περίπου 30 βοηθητικά συστήματά  οδήγησης υψηλής τεχνολογίας θα πρέπει να τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα. Εκτός από τα συστήματα ελέγχου που εμποδίζουν την εκκίνηση του αυτοκινήτου σε περίπτωση υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, θα περιλαμβάνουν κάμερες και αισθητήρες για καταγραφή δεδομένων στα
τροχαία ατυχήματα – παρόμοια με τα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών.

Το αυτοκίνητο θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα

Ένα άλλο βοηθητικό μέσο οδήγησης είναι το αυτόματο σύστημα πέδησης που θα εμποδίζει τους οδηγούς να υπερβαίνουν τα όρια  ταχύτητας. Το σύστημα ISA (Intelligent Speed Adaption) θα παρεμβαίνει στα ηλεκτρονικά του οχήματος όταν εντοπίζει ένα όριο ταχύτητας βάσει ψηφιακών οδικών χαρτών ή αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Στη συνέχεια, ο οδηγός θα ενημερώνεται για αυτό στην οθόνη. Αν δεν ανταποκριθεί, το όχημα θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα. Θεωρητικά, ο οδηγός θα μπορεί να απενεργοποιήσει προσωρινά το σύστημα, για παράδειγμα κατά την προσπέραση. Αν αγνοεί όμως το όριο ταχύτητας για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ηλεκτρονικό σύστημα θα τον προειδοποιεί  με διαφορά ηχητικά  και οπτικά σήματα .

Ορισμένα από τα συστήματα ελέγχου βρίσκονται ήδη σε πολυτελή αυτοκίνητα, λέει η Ευρωπαία Επίτροπος Βιομηχανίας Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα . Στο μέλλον, ωστόσο, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε όλα τα οχήματα.  Τα συστήματα ελέγχου στην Ευρώπη θα τοποθετηθούν  από το έτος 2022. Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα από το 2024
“Ορισμένα από τα συστήματα είναι ήδη έτοιμα για παραγωγή σήμερα ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης”, ανακοίνωσε  ο Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA) . «Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας , θα είναι σε θέση να αποτρέψουν   τα ατυχήματα, ενώ τα συστήματα παθητικής ασφάλειας, όπως ζώνες ή οι  αερόσακοι μετριάζουν  κυρίως το ατύχημα.»

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ETSC) – ένας μη κυβερνητικός οργανισμός που θέλει να κάνει ασφαλέστερη την οδική ασφάλεια, χαιρέτισε την απόφαση. «Υπήρχαν μόνο ελάχιστες αποφάσεις τα τελευταία 50 χρόνια, που μπορούν να αναφέρονται ως ορόσημα για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθυντής του ETSC Αντόνιο Αβενόζο. Οι προγραμματισμένες αλλαγές είναι πλέον μία από αυτές και θα είναι τόσο σημαντικές  όσο και η εισαγωγή των πρώτων ζωνών ασφαλείας.

Ωστόσο, ο σύλλογος αυτοκινητιστών ADAC εξέφρασε επιφυλακτικότητα. Αν και χαιρέτισε με ικανοποίησή τη συντριπτική πλειοψηφία των μέτρων, καθώς βελτιώνουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, τόνισε ότι  τα συστήματα θα πρέπει να έχουν ένα θετικό λόγο κόστους-οφέλους, και να αντιπροσωπεύουν ένα λογικό πρόσθετο κόστος για τους αυτοκινητιστές.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Α’ Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Φρανς Τίμερμανς

Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, θα συναντηθεί σήμερα, Δευτέρα 1 Απριλίου, με τον Α’ Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υποψήφιο των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών (PES) για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Φρανς Τίμερμανς. 

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στις 11:00, στο Μέγαρο Μαξίμου. 

Ομιλία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βέροια

Κ Μητσοτάκης Βέροια

Κύριε συνάδελφε, αγαπητέ Απόστολε, κύριε Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κυρία και κύριοι ευρωβουλευτές, φίλες και φίλοι, Νεοδημοκράτισσες και Νεοδημοκράτες.

Είναι εντυπωσιακή η υποδοχή την οποία μου επιφυλάξατε σήμερα στην Ημαθία. Πρώτα στην Αλεξάνδρεια και τώρα στη Βέροια. Αποτελεί τη συνέχεια μιας τριήμερης περιοδείας, η οποία ξεκίνησε από τη Δυτική Θεσσαλονίκη, μας έφερε στις Σέρρες, στη γενέτειρα του Εθνάρχη του Κωνσταντίνου Καραμανλή, για να καταλήξουμε σήμερα σε αυτήν την πολύ όμορφη συγκέντρωση στην Ημαθία. Πρέπει να σας πω, φίλες και φίλοι, ότι το μήνυμα το οποίο εισπράττω και εδώ  από την Κεντρική Μακεδονία είναι το ίδιο. Η Ελλάδα είναι έτοιμη για μία μεγάλη πολιτική αλλαγή στις εκλογές που έρχονται. Θα δείξουμε την πόρτα της εξόδου στον κ. Τσίπρα και θα φέρουμε ξανά στα πράγματα τη μεγάλη μας Παράταξη, τη Νέα Δημοκρατία. Την Παράταξη των μεγάλων εθνικών επιλογών, την Παράταξη η οποία τελικά είχε πάντα το δίκιο με το μέρος της, που βρέθηκε πάντα στη σωστή μεριά της Ιστορίας.

            Κ Μητσοτάκης Βέροια 2

Φίλες και φίλοι, σε 8 εβδομάδες ακριβώς από σήμερα, στις 26 Μαΐου, έχουμε εκλογές και δύο τινά μπορεί να συμβούν. Είτε θα έχουμε εθνικές εκλογές μαζί με τις ευρωεκλογές, είτε θα έχουμε ευρωεκλογές εκλογές μόνες τους, γιατί ο κ. Τσίπρας θα έχει επιλέξει να εξαντλήσει την τετραετία και να πάει μέχρι τον Οκτώβριο. Στη δεύτερη περίπτωση, οι ευρωεκλογές μετατρέπονται σε εθνικές εκλογές, σε ένα μεγάλο δημοψήφισμα, στην πρώτη ευκαιρία που θα έχει ο ελληνικός λαός να εκφραστεί μετά από 4 χρόνια. Και για αυτό έχει τόσο μεγάλη σημασία, σε αυτές τις εκλογές, να μην πάει ούτε μία ψήφος χαμένη. Η αντίδραση στο ΣΥΡΙΖΑ και η άρνηση στο ΣΥΡΙΖΑ, είναι δεδομένη. Τη βλέπετε, την εισπράττετε παντού. Ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να βγει από το σιδηρόφρακτο Μαξίμου. Δεν μπορεί να κάνει αυτό το οποίο κάνουμε εμείς και όλα μας τα στελέχη, να κινηθεί μέσα στην κοινωνία, να σφίξει χέρια, να ακούσει τον προβληματισμό σας, να συζητήσει μαζί σας, να σας μιλήσει. Είναι απομονωμένος σήμερα μέσα στα προβλήματα τα οποία ο ίδιος δημιούργησε. Εμείς από την άλλη πλευρά είμαστε εδώ, είμαστε παρόντες. Το Κόμμα είναι σε απόλυτη εγρήγορση.

Θέλω να ευχαριστήσω τα κομματικά μας στελέχη,  όλες και όλους εσάς, τους παλιούς υποστηρικτές της Παράταξης, που σήμερα μας δίνετε αυτήν την ορμή, αυτήν την ώθηση να κάνουμε αυτό το μεγάλο άλμα στο μέλλον. Γιατί, φίλες και φίλοι, έρχομαι στη Μακεδονία σε μία δύσκολη συγκυρία. Έρχομαι σε μία εποχή όπου οι Μακεδόνες, αλλά και όλοι Έλληνες αισθάνονται πληγωμένοι. Αισθάνονται προδομένοι. Αισθάνονται ταπεινωμένοι από μία κυβέρνηση η οποία υπέγραψε τη Συμφωνία των Πρεσπών, την οποία εμείς καταψηφίσαμε. Πού ήταν όλοι αυτοί οι οποίοι με τόσο μεγάλη ευκολία σήμερα παριστάνουν τους υπερασπιστές της Μακεδονίας, όταν εμείς μέσα στη Βουλή δίναμε τον αγώνα μας απέναντι στη Συμφωνία των Πρεσπών και προειδοποιούσαμε όλους για τις ευθύνες τους που αναλαμβάνουν απέναντι στην Ελλάδα και απέναντι στην ιστορία;

Κ Μητσοτάκης Βέροια 3

Φίλες και φίλοι,  είμαστε ένα ανοικτό και  δημοκρατικό Κόμμα. Ως ανοικτό και δημοκρατικό  Κόμμα έχουμε την υποχρέωση να συζητάμε και να τους ακούμε όλους. Αλλά θέλω να σας επαναλάβω, για άλλη μία φορά, ότι η Νέα Δημοκρατία στο ζήτημα της Συμφωνίας των Πρεσπών, από την πρώτη στιγμή, προειδοποίησε για τις εξελίξεις οι οποίες ερχόντουσαν. Δώσαμε τη μάχη στη Βουλή με τρόπο σκληρό, υποβάλαμε πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης. Εξηγήσαμε, όμως, με απόλυτη ειλικρίνεια ότι η κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών δημιουργεί αρνητικά τετελεσμένα τα οποία δύσκολα να αμβλυνθούν την επόμενη μέρα και θέσαμε όλες και όλους προ των ευθυνών τους. Και αυτό το οποίο έγινε στη Βουλή ήταν κάτι το οποίο ξεφεύγει από τα συνηθισμένα κοινοβουλευτικά έθιμα αυτής της χώρας. Μία ετερόκλητη συμμαχία με αντάλλαγμα υπουργεία και θέσεις υπερψήφισε τη Συμφωνία των Πρεσπών δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο τετελεσμένα, δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα στα μακεδονικά μας προϊόντα.

Ήμαστε με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, τον Απόστολο Τζιτζικώστα, σε μία σύσκεψη πριν από δύο μέρες. Συζητήσαμε με τους παραγωγούς, τους επιχειρηματίες της βορείου Ελλάδος, οι οποίοι ξαφνικά διαπιστώνουν ότι τα μακεδονικά τους προϊόντα κινδυνεύουν διότι κάποιοι άλλοι ισχυρίζονται ότι είναι «Μακεδόνες» και ότι τα προϊόντα τους μπορούν να λέγονται «μακεδονικά». Και ξέρετε γιατί έγινε αυτό, φίλες και φίλοι; Το αποκάλυψε ο κ. Ζάεφ σε μία συνέντευξη που έδωσε πριν από δύο μέρες. Είπε ξεκάθαρα ότι «δέχθηκα τον όρο Βόρεια Μακεδονία», λες και μας έκανε καμία φοβερή παραχώρηση ο κ. Ζάεφ, «διότι ο κ. Τσίπρας μου έδωσε “μακεδονική” γλώσσα και “μακεδονική” εθνότητα». Με άλλα λόγια ο κ. Τσίπρας είπε «ναι» εκεί που έξι πρωθυπουργοί είχαν πει «όχι». Αυτή τη Συμφωνία, την οποία υπέγραψε ο κ. Τσίπρας, θα μπορούσαμε και εμείς να την είχαμε υπογράψει το 2008 στο Βουκουρέστι. Και όπως είπαμε «όχι» τότε και αντισταθήκαμε σε μεγάλες πιέσεις. Ξέρετε, εμείς το 2008 θα μπορούσαμε με μεγάλη ευκολία να είχαμε υπογράψει αυτή τη Συμφωνία. Ο Κώστας  Καραμανλής, όμως τότε είχε το θάρρος να πει «όχι» στις μεγάλες πιέσεις που του ασκήθηκαν διότι δεν ήταν διατεθειμένος να κάνει αυτό το οποίο έκανε ο κ. Τσίπρας.

Θα προχωρήσουμε, λοιπόν, φίλες και φίλοι, μπροστά. Θα αμβλύνουμε τις αρνητικές επιπτώσεις της Συμφωνίας των Πρεσπών. Θα δουλέψουμε μαζί με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε μία μεγάλη επικοινωνιακή στρατηγική η οποία θα εξηγήσει γιατί η καρδιά της Μακεδονίας είναι εδώ, γιατί η Μακεδονία είναι ελληνική, γιατί η Μακεδονία είναι Βεργίνα, γιατί η Μακεδονία είναι Μέγας Αλέξανδρος και γιατί όταν μιλάμε για την πραγματική Μακεδονία μιλάμε για την Μακεδονία στην οποία εσείς γεννηθήκατε, μεγαλώσατε και στην οποία θέλουν να μεγαλώσουν τα παιδιά σας. Και θα υπερασπιστούμε και θα στηρίξουμε τους Έλληνες παραγωγούς με ένα συγκροτημένο σχέδιο για να μπορούν τα ελληνικά μακεδονικά προϊόντα να μην κινδυνεύουν από τα προϊόντα του βόρειου γείτονά μας.

Και όλα αυτά θα τα κάνουμε με συνέπεια, με πίστη ότι έχουμε την Ιστορία με το μέρος μας και θα τα κάνουμε διότι εμείς έχουμε συναίσθηση της Ιστορίας μας. Έχουμε συναίσθηση των ιστορικών ευαισθησιών που τόσο έντονες είναι εδώ στην Μακεδονία. Ξέρετε, το έχω πει πολλές φορές, και δεν θα το έλεγα σήμερα εάν δεν είχαμε αυτούς τους φίλους οι οποίοι επιχείρησαν να παρέμβουν στη σημερινή μας συζήτηση. Εμένα  ο παππούς μου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκίνησε από την Κρήτη, επικεφαλής σώματος εθελοντών για να έρθει να πολεμήσει στον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο.  Και πολλοί Κρητικοί τότε δεν γύρισαν πίσω, έπεσαν για να είναι η Μακεδονία σήμερα ελληνική. Αυτά κάποιοι προφανώς τα ξέχασαν.  Για κάποιους αυτά δεν είχαν μεγάλη σημασία.  Το αποκάλυψε και ο ίδιος ο κ. Λαφαζάνης λέγοντας ότι ο κ. Τσίπρας το 2015 ήταν έτοιμος να κάνει οποιαδήποτε συμφωνία για τη Μακεδονία. Γιατί για κάποιους φαίνεται αυτές οι ιστορικές ευαισθησίες δεν έχουν πολύ μεγάλη αξία.  Είναι αυτοί οι οποίοι γαλουχήθηκαν, ενδεχομένως, με άλλες ιδέες. Είναι αυτοί οι οποίοι με πολύ μεγάλη ευκολία -όποιος διαδήλωνε κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών- τον χαρακτήριζαν ακροδεξιό, γραφικό, λαϊκιστή, εθνικιστή. Πατριώτες είμαστε, φίλες και φίλοι, όλοι εμείς που διαμαρτυρηθήκαμε κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών.  Με αίσθηση της Ιστορίας και της βαρύτητας της Ιστορίας μας.

Κ Μητσοτάκης Βέροια 5

Φίλες και φίλοι, η κυβέρνηση αυτή κλείνει έναν επώδυνο κύκλο για τη χώρα, για τα εθνικά της συμφέροντα, για την οικονομία.  Και καθώς οδεύουμε στο τέλος αυτού του τετραετούς κύκλου -ο οποίος ενδεχομένως να κράτησε περισσότερο από ότι κάποιοι περίμεναν- η ελληνική κοινωνία, σύσσωμη, θα κάνει τον απολογισμό της. Και από τον κ. Τσίπρα και από την παρέα του θα θυμάται ορισμένα πολύ συγκεκριμένα πράγματα, όταν θα έρθει η  ώρα να προσέλθει στην κάλπη και να ψηφίσει. Πιστεύω ότι η ελληνική κοινωνία και οι Έλληνες πολίτες θα προσέλθουν απολύτως συνειδητοποιημένοι.  Διακρίνω στην ελληνική κοινωνία μια βουβή οργή.  Διακρίνω κόσμο σιωπηλό ο οποίος έχει βιώσει πόνο, του οποίου η ζωή έχει γίνει χειρότερη τα τελευταία 4 χρόνια, ο οποίος δεν μας μιλάει ανοιχτά, αλλά ο οποίος ξέρει πολύ καλά ότι δεν πρόκειται να ξαναδώσει στον κ. Τσίπρα μια τρίτη ευκαιρία. Θα δώσει πρώτη ευκαιρία στον Κυριάκο Μητσοτάκη, στη Νέα Δημοκρατία και με την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού θα μπορέσουμε, επιτέλους, να βάλουμε αυτή τη χώρα σε μια τροχιά ανάπτυξης. Θα θυμούνται λοιπόν οι Έλληνες πολίτες από τον κ. Τσίπρα τέσσερα πράγματα τα οποία θέλω να θυμάστε και εσείς.  Σας τα λέω συνοπτικά. Τα ψέματα και την εξαπάτηση.  Το πώς έταζε ότι θα σκίσει τα μνημόνια, θα αυξήσει τις συντάξεις και θα μπορέσει με κάποιο μαγικό τρόπο να σας κάνει όλους πλουσιότερους.  Σας εξαπάτησε και σας κορόιδεψε.  Την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ με ένα νόμο και με ένα άρθρο ήρθε να τον αυξήσει να μπορέσει να σας επιβαρύνει και άλλο με φόρους τους οποίους δεν αντέχετε.

Οι πολίτες θα θυμούνται τους φόρους, το γεγονός ότι διέλυσε τη μεσαία τάξη.  Το γεγονός ότι πήρε από τους παραγωγικούς Έλληνες πολύ περισσότερα από όσα χρειαζόντουσαν και τους οποίους τιμώρησε με την πολιτική του. Θα θυμούνται τη συμφωνία των Πρεσπών και τα αισθήματα απογοήτευσης, προδοσίας, ταπείνωσης τα οποία αισθάνθηκαν οι Έλληνες. Θα θυμούνται όμως και τον διχασμό και το δηλητήριο με το οποίο δυστυχώς μπόλιασε την πολιτική ζωή του τόπου.  Ένα δηλητήριο και ένας διχασμός ο οποίος δυστυχώς, φίλες και φίλοι, συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Θα θυμούνται έναν κύριο Τσίπρα ο οποίος προσπαθεί και σήμερα ακόμα να διχάσει την ελληνική κοινωνία.  Τι μας λέει ο κ. Τσίπρας σήμερα;  Εσείς, λέει, στη Νέα Δημοκρατία, συντάσσεστε με την ακροδεξιά.

Του απαντάμε: η Νέα Δημοκρατία, το κόμμα του Κωνσταντίνου Καραμανλή, είναι η μεγάλη λαϊκή κεντροδεξιά παράταξη που πάντα βρέθηκε απέναντι στα άκρα. Ο κ. Τσίπρας -του θυμίζουμε- είναι αυτός που κυβέρνησε 4 χρόνια με τον κ. Καμμένο.  Ο κ. Τσίπρας είναι αυτός ο οποίος και σήμερα ακόμα δεν διευκολύνει την ολοκλήρωση της δίκης της Χρυσής Αυγής. Θα μας πει ο κ. Τσίπρας ότι εμείς στη Νέα Δημοκρατία είμαστε με το κεφάλαιο, είμαστε με κάποιες ελίτ, είμαστε με τους λίγους πλούσιους και όχι με τους πολλούς. Θα του απαντήσουμε ότι η Νέα Δημοκρατία είναι το κόμμα του αγρότη, είναι το κόμμα του μικρομεσαίου επαγγελματία, είναι το κόμμα του βιοπαλαιστή, είναι το κόμμα της Ελλάδος που ξυπνάει νωρίς. Είναι το κόμμα της εργασίας, με άλλα λόγια. Είναι ένα πλατύ λαϊκό κόμμα, το οποίο ακουμπάει σε όλες τις κοινωνικές τάξεις, το οποίο έχει βαθιές ρίζες στην ελληνική κοινωνία και το οποίο την επόμενη μέρα έχει υποχρέωση να σταθεί δίπλα σε όλους τους Έλληνες, αλλά πρωτίστως σε αυτούς οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

Θα μας μιλήσει πάλι ο κ. Τσίπρας, και θα μας πει ότι εμείς δήθεν συντασσόμαστε με τη διαπλοκή και τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα. Και θα του απαντήσουμε: δεν είμαστε εμείς αυτοί που βάλαμε στο ευρωψηφοδέλτιό μας τον κύριο Κόκκαλη, το όνομα το οποίο ταυτίστηκε όσο κανένα άλλο με τη διαπλοκή στη χώρα μας. Την ίδια στιγμή, για στενούς συνεργάτες που μπαινόβγαιναν μέσα στο Μαξίμου, αποκαλύπτονται συνταρακτικά πράγματα για παράξενες ροές χρήματος από Κυπριακές off shore, τις οποίες όλως τυχαίως τις στήνουν οι ίδιοι οι δικηγόροι οι οποίοι συνομιλούν με το στενό συνεργάτη και Υπουργό του κυρίου Τσίπρα, τον κύριο Παππά. Αυτοί οι σκοτεινοί δρόμοι της διαπλοκής θα αποκαλυφθούν φίλες και φίλοι. Θα αποκαλυφθούν, και θα πέσει και το τελευταίο φύλλο συκής. Το τελευταίο φύλλο συκής απέναντι σε όλους αυτούς οι οποίοι μας έλεγαν, ότι ως αριστεροί έχουν δήθεν κάποιο ηθικό πλεονέκτημα απέναντι σε εμάς τους κεντροδεξιούς. Ότι είναι φτιαγμένοι από μία άλλη πάστα, ότι έχουν άλλο χαρακτήρα, ότι έχουν άλλη εντιμότητα. Όχι, φίλες και φίλοι. Αυτά δεν υπάρχουν. Δεν υπάρχουν για τη Νέα Δημοκρατία, τη μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη, την παράταξη που τόσα προσέφερε σε αυτόν τον τόπο. Την παράταξη η οποία έπεσε, αλλά δεν γονάτισε, την παράταξη η οποία άλλαξε και ξανασηκώθηκε. Και η σημερινή σας παρουσία εδώ, ο δυναμισμός και η ενέργεια που εκπέμπετε, είναι η καλύτερη απόδειξη ότι σήμερα η Νέα Δημοκρατία είναι η μόνη ρεαλιστική ελπίδα για την έξοδο της Ελλάδος από την κρίση.

Καθώς ερχόμουν στο διάδρομο για να μπω να σας μιλήσω, με έπιασε μια κυρία και μου είπε κάτι το οποίο ακούω σε κάθε γωνιά της Ελλάδος: “κάντο για τα παιδιά μας, ώστε τα παιδιά μας να μην αισθάνονται την ανάγκη να φύγουν στο εξωτερικό”. Μιλούσα στη Νιγρίτα σε κάποιες κυρίες. Τα παιδιά τους σπουδάζουν στη Θεσσαλονίκη. Σε πολύ καλές σχολές. Μου είπαν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Σήμερα τα νέα παιδιά τα οποία τόσο έχουν παλέψει, με τη δική σας στήριξη, για να μπορέσουν να σπουδάσουν, να πάρουν καλά διπλώματα, αισθάνονται ότι δεν έχουν μέλλον στην Ελλάδα. Αισθάνονται ότι πρέπει να φύγουν στο εξωτερικό, διότι αυτή η Ελλάδα τους πρόδωσε. Δεν τους έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργήσουν, να κάνουν πράξη τα δικά τους όνειρα.            Αυτό πρέπει να αλλάξουμε την επόμενη μέρα, φίλες και φίλοι. Και αυτό περνά μέσα από μία συλλογική προσπάθεια να αποκτήσουμε πάλι ως κοινωνία αυτή τη χαμένη αυτοπεποίθηση. Να πιστέψουμε στις δυνάμεις μας. Να πορευτούμε ενωμένοι, να κάνουμε τις μεγάλες αλλαγές που χρειάζεται ο τόπος, αλλά πάνω απ’ όλα να δώσουμε έμφαση στην οικονομία, στην απασχόληση, στις νέες δουλειές.

Και θέλω να γνωρίζετε φίλες και φίλοι, ότι η Νέα Δημοκρατία έχει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για το πώς η οικονομία μπορεί και πάλι να πάρει μπροστά. Εάν θυμηθείτε, πηγαίνοντας στην κάλπη, ένα πράγμα από το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας, συγκρατείστε αυτό: Η Νέα Δημοκρατία θα μειώσει φόρους και εισφορές και θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις απασχόλησης, μέσα από πολλές ιδιωτικές επενδύσεις. Φόροι από τη μία, δουλειές από την άλλη. Μόνο έτσι θα μπορέσει και πάλι να πάρει μπροστά η οικονομία. Έχουμε μιλήσει για το πώς θα μειώσουμε τη φορολογία για όλους τους Έλληνες. Τον ΕΝΦΙΑ κατά 30% μέσα σε μία διετία. Για όλους τους Έλληνες, όχι μόνο για κάποιους. Τον φόρο στις επιχειρήσεις από το 29% στο 20%, για όλες τις επιχειρήσεις, όχι μόνο τις μεγάλες, αλλά και τους μικρούς και μικρομεσαίους επιχειρηματίες.

Κ Μητσοτάκης Βέροια

Έχουμε μιλήσει για το πώς θέλουμε να μειώσουμε τις εισφορές μέσα από ένα νέο ασφαλιστικό σύστημα γιατί σήμερα οι παραγωγικοί Έλληνες, και ειδικά οι ελεύθεροι επαγγελματίες, γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι αισθάνονται ότι δεν δουλεύουν πια για τον εαυτό τους. Και ότι το άθροισμα φόρων και εισφορών είναι τόσο βαρύ που ή θα οδηγηθούν στη φοροδιαφυγή και στην εισφοροδιαφυγή ή θα σταματήσουν να δουλεύουν.

Εγώ δεν θέλω, φίλες και φίλοι, μία φορολογία και ένα ασφαλιστικό σύστημα το οποίο να τιμωρεί την επιχειρηματική επιτυχία. Εγώ θέλω ο προκομμένος Έλληνας, ο οποίος εργάζεται σκληρά, ο οποίος κερδίζει για τον εαυτό του και για την οικογένειά του, να πληρώνει λογικούς φόρους, να πληρώνει τις εισφορές του αλλά να αισθάνεται ότι η πρόσθετη εργασία έχει όφελος για τον ίδιο και την οικογένειά του. Για αυτό και θα αλλάξουμε και θα μειώσουμε τους φόρους, για αυτό και θα προτείνουμε ένα νέο ασφαλιστικό σύστημα με μειωμένες εισφορές για όλους τους Έλληνες, συμπεριλαμβανομένων και των αγροτών μας οι οποίοι έχουν υποφέρει τα τελευταία χρόνια από την πολιτική αυτής της Κυβέρνησης.

Αλλά, φίλες και φίλοι, η Νέα Δημοκρατία είναι και το κόμμα το οποίο ξέρει πώς θα αξιοποιήσει τα μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας. Και μιας και βρίσκομαι σε ένα τόπο τον οποίο πραγματικά θεωρώ ευλογημένο, στην κεντρική Μακεδονία, στην Ημαθία, επιτρέψτε μου χρησιμοποιώντας κάποια παραδείγματα από τα δικά σας πλεονεκτήματα να αναδείξω συνολικά τη στρατηγική μας για την επόμενη μέρα. Για σκεφτείτε λίγο πόσο σημαντικό είναι στην Ημαθία, εδώ που βρισκόμαστε, να αναπτύξουμε ένα νέο τουριστικό προϊόν το οποίο δεν θα αναδεικνύει απλά τον κλασικό μας πολιτισμό, αλλά θα τον συνδέει με τις βυζαντινές μας εκκλησίες, με τον οινοτουρισμό, με τον τουρισμό του βουνού, στο πλαίσιο μιας συνολικής αξιοποίησης αυτού του τόπου, ο οποίος τόσες ομορφιές έχει.

Η σύνδεση τουρισμού και πολιτισμού είναι απολύτως κρίσιμη για την επόμενη μέρα και χαίρομαι ιδιαίτερα που με τις πρωτοβουλίες της Περιφέρειας, του Απόστολου Τζιτζικώστα, θα έχουμε ένα νέο μουσείο στη Βεργίνα, σε αυτό τον τόπο με τόσο βαρύ ιστορικό συμβολισμό. Και -πραγματικά το πιστεύω αυτό- δεν πρέπει να υπάρξει, αγαπητέ Απόστολε, επισκέπτης ο οποίος θα έρθει στην Θεσσαλονίκη, θα έρθει στη βόρεια Ελλάδα και δεν θα περάσει από τη Βεργίνα. Όχι μόνο γιατί η Βεργίνα σηματοδοτεί ένα πολιτιστικό μνημείο παγκόσμιου βεληνεκούς, αλλά για να αντιληφθούν όλες και όλοι ότι ο μακεδονικός πολιτισμός, ο ελληνικός μακεδονικός πολιτισμός γεννήθηκε εδώ. Και ότι οι τάφοι του Φιλίππου και των Μακεδόνων βασιλέων αποτελούν την καλύτερη απόδειξη για την ελληνικότητα της Μακεδονίας.

Ο πρωτογενής μας τομέας μπορεί να κάνει θαύματα. Ξέρω ότι σήμερα οι αγρότες περνάνε δύσκολα. Ξέρω, όμως, επίσης ότι μιλάω σε μία περιοχή όπου ο πρωτογενής τομέας έχει καταφέρει να κάνει το ελληνικό ροδάκινο παγκόσμια πρωτοπόρο. Είμαστε πρώτοι σε αυτόν τον κλάδο χάρη στις αξιέπαινες προσπάθειες των παραγωγών και όσων επεξεργάζονται το ροδάκινο. Αλλά πρέπει να κοιτάξουμε πιο μπροστά. Στα καινούρια προϊόντα τα οποία έρχονται. Σκέφτηκα, πριν έρθω, να σας μιλήσω για την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης. Ξέρετε πόσο πονεμένη και πόσο δύσκολη υπόθεση είναι αυτή. Αλλά για σκεφτείτε λίγο, πέντε χρόνια στο μέλλον, πώς θα μπορούσαμε ενδεχομένως αντί να παράγουμε μόνο ζάχαρη να μπορούμε  να παράγουμε και στέβια. Να μπορούμε να εμπλουτίζουμε τα προϊόντα μας με νέες γλυκαντικές ουσίες τις οποίες αναζητεί σήμερα η παγκόσμια αγορά. Και αυτό θέλουν να κάνουν και οι ροδακινοπαραγωγοί διότι αντιλαμβάνονται ότι και οι διατροφικές συνήθειες αλλάζουν στο μέλλον.

Σκεφτείτε λίγο πώς μπορούμε να μετατρέψουμε εδώ την Κεντρική Μακεδονία σε ένα πυλώνα παραγωγικής μεταποίησης με μία στρατηγική που θα στηρίξει τις βιομηχανικές μονάδες οι οποίες υπάρχουν, είναι σημαντική η συνεισφορά του Α.Ε.Π. της Κεντρικής Μακεδονίας στη βιομηχανία. Πώς θα διευκολύνουμε να γίνουν επενδύσεις, πώς θα αναδείξουμε τις βιομηχανικές μας περιοχές ώστε να διευκολύνουμε αυτούς που θέλουν να επενδύσουν να πάνε σε μια βιομηχανική περιοχή και να μην χρειάζονται να ταλαιπωρούνται με βαριές αδειοδοτικές διαδικασίες. Όλα αυτά, φίλες και φίλοι, αποτελούν μέρη του προγράμματός μας. Θα ωφεληθεί η Ημαθία, θα ωφεληθεί η Κεντρική Μακεδονία, θα ωφεληθεί ολόκληρη η Ελλάδα από μια κυβέρνηση η οποία θα βάλει ως πρώτο στόχο να πάρει ξανά μπροστά η μηχανή της οικονομίας. Από μια κυβέρνηση η οποία δεν θα διαπραγματευθεί, καθ΄ οποιονδήποτε τρόπο, οποιαδήποτε γραφειοκρατική καθυστέρηση, η οποία θα προσελκύσει κεφάλαια και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίες. Διότι  σήμερα μόνο -και πρέπει να είμαστε ειλικρινείς-  οι θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα είναι αυτές που θα κρατήσουν τα παιδιά μας στην Ελλάδα.  Αυτή την πραγματικότητα αρχίζει και την αντιλαμβάνεται ο ελληνικός λαός διότι ξέρει πάρα πολύ καλά ότι δεν είναι δυνατόν όλοι εσείς να πληρώνετε φόρους, να απομυζούμε την πραγματική οικονομία, για να στηρίζουμε ένα μεγάλο πελατειακό κράτος. Για να μπορεί ο κ. Τσίπρας και οι φίλοι του να κάνουν διορισμούς της τελευταίας στιγμής -μπας και μπορέσουν να υφαρπάξουν  καμιά ψήφο- να γεμίσουν το δημόσιο με συμβασιούχους και να υπόσχονται μονιμοποιήσεις τις οποίες δεν μπορούν να κάνουν.

Αυτό, φίλες και φίλοι, πριονίζει το κλαδί πάνω στο οποίο καθόμαστε.  Εμείς θέλουμε να μεγαλώσουμε την οικονομία.  Και θέλουμε μετά να μοιράσουμε το κοινωνικό μέρισμα με δίκαιο τρόπο.  Αυτή είναι η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας, αυτή την πολιτική μπορούμε να κάνουμε πράξη. Και μετά από 10 χρόνια κρίσης πραγματικά πιστεύω ότι είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ένα μεγάλο άλμα στο μέλλον.  Και αυτό το μεγάλο άλμα στο μέλλον δεν θα το κάνουμε μόνοι μας. Θα το κάνουμε σε συνεργασία με την τοπική Αυτοδιοίκηση δεύτερου και  πρώτου βαθμού. Και θέλω με την ευκαιρία αυτή να χαιρετίσω και να ευχαριστήσω τον Απόστολο Τζιτζικώστα για την παρουσία του σήμερα μαζί μας στη Βέροια. Θέλω να επαναλάβω την αμέριστη στήριξή μας στο πρόσωπό του και τη βεβαιότητά μας ότι θα επανεκλεγεί με πολύ υψηλά ποσοστά Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας. Και αυτό το λέω όχι μόνο επειδή με τον Απόστολο γνωριζόμαστε πάρα πολλά χρόνια. Τον εκτιμώ βαθιά. Δεν είναι μόνο προσωπική αυτή η άποψη. Είναι και μια άποψη η οποία λέει ότι την επόμενη μέρα, αν θέλουμε πραγματικά να μιλήσουμε για περιφερειακή ανάπτυξη, πρέπει να δουλέψουμε μαζί με τις περιφέρειες.

Το κράτος αναλαμβάνει το δικό του ρόλο. Και οι περιφέρειες τον δικό τους ρόλο.  Την επόμενη μέρα πρέπει να μπορούμε να συνομιλούμε με τους εκλεγμένους περιφερειάρχες μας. Ο Πρωθυπουργός κανονικά -το έχουμε συζητήσει με τον Απόστολο- θα πρέπει να συνεδριάζει με τους 13 εκλεγμένους περιφερειάρχες με την ίδια συχνότητα με την οποία συγκαλείται το υπουργικό Συμβούλιο. Γιατί στις περιφέρειες χτυπά η αναπτυξιακή καρδιά της Ελλάδος. Άρα θέλουμε την επόμενη μέρα να έχουμε εκλεγμένους περιφερειάρχες οι οποίοι να προέρχονται από τη Νέα Δημοκρατία και οι οποίοι να συμμερίζονται τις απόψεις μας, τις θέσεις μας, τις ιδέες μας για το πώς πρέπει να αναπτυχθεί ο τόπος.

Κ Μητσοτάκης Βέροια 4

Απόστολε, έχεις την αμέριστη στήριξή μας, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα συνεργαστούμε άριστα την επόμενη μέρα.  Έχεις κάνει ένα εξαιρετικό έργο και πιστεύω ότι και οι πολίτες της Ημαθίας προσβλέπουν στα σημαντικά έργα τα οποία έχεις δρομολογήσει για να μπορέσουν επιτέλους να ολοκληρωθούν όπως το μουσείο, η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πατρίδα-Νάουσα για να συνδεθεί επιτέλους με την Εγνατία, η  νέα πτέρυγα του νοσοκομείου της Βέροιας. Σημαντικά έργα τα οποία φέρνουν τη σφραγίδα της περιφέρειας. Άρα, φίλες και φίλοι, και στις περιφερειακές εκλογές θα βγάλουμε πολιτικά συμπεράσματα.  Καμία περιφέρεια στο ΣΥΡΙΖΑ και όσο το δυνατόν περισσότερες περιφέρειες στη Νέα Δημοκρατία.

Αλλά, φίλες και φίλοι, επανέρχομαι στο μείζον διακύβευμα.  Οι εκλογές της 26ης Μαΐου θα είναι η πρώτη ευκαιρία την οποία θα έχετε, την οποία θα έχουν οι Έλληνες πολίτες, να προσέλθουν στην κάλπη μετά από 4 χρόνια. Σκεφτείτε το, για 4 χρόνια δεν έχουμε ψηφίσει σε καμία εκλογή και θα είναι μια ευκαιρία για όλους μας να κάνουμε έναν απολογισμό και να στείλουμε τα μηνύματά μας για την επόμενη μέρα. Θα είναι μία ευκαιρία να μιλήσουμε για την Ελλάδα, αλλά να μιλήσουμε και για την Ευρώπη -έχουμε τη χαρά να είναι μαζί μας εν ενεργεία ευρωβουλευτές, η Μαρία Σπυράκη, ο Γιώργος Κύρτσος, αλλά και υποψήφιοι ευρωβουλευτές-  για να δώσουμε την επόμενη μέρα το δικό μας αγώνα για μία Ευρώπη όπως τη θέλουμε. Γιατί η Ευρώπη θα παίξει την επόμενη μέρα και πάλι καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις και τη νέα  Κοινή Αγροτική Πολιτική, η οποία θα συμφωνηθεί από το επόμενο Ευρωκοινοβούλιο. Για το πώς θα αξιοποιήσουμε Ευρωπαϊκούς πόρους για να φυλάξουμε τα σύνορά μας. Ξέρουμε να διαπραγματευόμαστε στην Ευρώπη για λογαριασμό της Ελλάδος και αυτός είναι ένας λόγος ακόμα για τον οποίο πρέπει να στηριχθεί η Νέα Δημοκρατία στις ευρωεκλογές που έρχονται.

Φίλες και φίλοι, αυτές οι κάλπες θα είναι πάνω απ’ όλα η ευκαιρία για μια μεγάλη συμπόρευση η οποία θα φέρει μαζί στην ίδια κοίτη μιας μεγάλης πολιτικής αλλαγής, ανθρώπους από διαφορετικές προελεύσεις. Κατ’ αρχάς, τους παλιούς παραδοσιακούς υποστηρικτές της Νέας Δημοκρατίας που βλέπω και σήμερα ανάμεσά μας. Σας ευχαριστώ από καρδιάς για ότι έχετε κάνει για τη μεγάλη μας Παράταξη. Ξέρω, ότι όλοι περάσαμε δύσκολες στιγμές. Υπήρξαν εποχές που κάποιοι έσπευδαν να μας ξεγράψουν. Υπήρχαν εποχές που πίστευαν κάποιοι ότι η Νέα Δημοκρατία θα έχει την τύχη του ιστορικού μας πολιτικού αντιπάλου, του ΠΑΣΟΚ και θα οδηγηθεί, δηλαδή, σε μονοψήφια ποσοστά. Χάρις σε εσάς η Νέα Δημοκρατία σήμερα είναι όρθια, είναι δυνατή, είναι αισιόδοξη και είναι έτοιμη για μία ακόμη μεγάλη πολιτική νίκη. Θα συμπορευτούμε όμως και με παλιούς φίλους μας τους οποίους τα τελευταία 10 χρόνια κάπου τους χάσαμε στην πορεία. Είμαι σίγουρος ότι και σήμερα υπάρχουν ανάμεσά μας άνθρωποι οι οποίοι ήρθαν σε συγκέντρωση της Νέας Δημοκρατίας μετά από πολλά χρόνια.  Γυρίστε στη Νέα Δημοκρατία. Η Νέα Δημοκρατία είναι το σπίτι σας. Δεν θα σας διαψεύσουμε. Σας χρειαζόμαστε σε αυτή τη μεγάλη εκλογική μάχη.

Θα συμπορευτούν όμως μαζί μας και άνθρωποι από άλλους πολιτικούς χώρους. Θα συμπορευτούν διότι βλέπουν ότι όταν τα διλήμματα της επόμενης μέρας είναι τόσο σκληρά, οι ιδεολογικές αποχρώσεις του παρελθόντος ξεθωριάζουν. Οι ιδεολογικές και κομματικές ταμπέλες δεν έχουν τόσο μεγάλη σημασία. Έρχονται μαζί μας γιατί βλέπουν στη Νέα Δημοκρατία τη μεγάλη δύναμη της προόδου, της μετριοπάθειας, της σοβαρότητας. Συμπορευόμαστε μαζί τους, τους ευχαριστούμε για τη στήριξή τους.

Τέλος, επιτρέψτε μου να κάνω μία ειδική μνεία στη νεολαία μας. Στους νέους ψηφοφόρους. Στα παιδιά των 17,  18, 19 ετών, τα οποία για πρώτη φορά θα προσέλθουν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα. Ως ώριμοι πολίτες θα πρέπει και αυτοί να πάρουν τις τύχες τους στα χέρια τους. Τους λέω κατ’ αρχάς να έρθουν να ψηφίσουν. Να μην αφήσουν κάποιους άλλους να πάρουν αποφάσεις που τους αφορούν. Τους λέω, να σκεφτούν πολύ προσεκτικά ποιο κόμμα μπορεί την επόμενη μέρα να κάνει τη δική τους ζωή καλύτερη. Ποιο κόμμα μπορεί να τους εξασφαλίσει ποιοτική παιδεία και πτυχία τα οποία να έχουν αξία. Ποιο κόμμα προτάσσει στο σχέδιό του την επαγγελματική εκπαίδευση ως εναλλακτική διαδρομή για όλα τα παιδιά τα οποία δεν θέλουν ή δεν μπορούν να σπουδάσουν στο πανεπιστήμιο, ώστε και αυτά να έχουν μία διαδρομή που θα τους εξασφαλίσει επαγγελματική επιτυχία. Τους ζητώ να σκεφτούν ποιο κόμμα πραγματικά μιλά για νέες δουλειές, θέλει να φέρει τα νέα παιδιά πίσω και μπορεί την επόμενη μέρα να τους εξασφαλίσει ένα καλύτερο αύριο.

Η Νέα Δημοκρατία φίλες και φίλοι είναι το κόμμα που ταυτίζεται με τα συμφέροντα της νέας γενιάς και ξέρω πολύ καλά ότι η νέα γενιά μερικές φορές σκέφτεται αντισυστημικά. Δεν έρχεται συχνά σε εκδηλώσεις, όπως η σημερινή. Θα πρέπει εμείς, εσείς να τους μιλήσετε και να τους εξηγήσετε γιατί είναι στο δικό τους συμφέρον να έρθουν και να στηρίξουν τη Νέα Δημοκρατία.

Δεν χρειάζεται να αφιερώσουμε πολύ χρόνο, φίλες και φίλοι, να εξηγήσουμε γιατί απέτυχε ο κύριος Τσίπρας. Το γνωρίζετε και εσείς πολύ καλά, το γνωρίζει η ελληνική κοινωνία: ο κύριος Τσίπρας ανήκει ήδη στο παρελθόν. Η μεγάλη πρόκληση για εμάς και τα στελέχη μας, για τις νομαρχιακές μας οργανώσεις, για τις τοπικές μας οργανώσεις, είναι να πείσουμε τους πολίτες ότι υπάρχει ένα καλύτερο αύριο με τη Νέα Δημοκρατία, ότι οι ζωές τους πραγματικά μπορεί να γίνουν καλύτερες και ότι αυτή η δεκαετής κρίση δεν μας αξίζει. Ότι μπορούμε καλύτερα και ότι μπορούμε να ξεφύγουμε από τη μιζέρια, από το γκρίζο, από την καταχνιά η οποία έχει πέσει πάνω στη χώρα. Να ονειρευτούμε και πάλι, να χαμογελάσουμε και πάλι, να αισθανόμαστε σίγουροι ότι τα παιδιά μας θα έχουν ένα καλύτερο μέλλον στην πατρίδα μας. Αυτή είναι η μάχη την οποία σας καλώ να δώσουμε. Αυτή είναι η ουσία της μάχης των επόμενων εκλογών, είναι μία μάχη για την Ελλάδα που έρχεται, όχι για την Ελλάδα που φεύγει. Και αυτή η Ελλάδα που έρχεται, σας διαβεβαιώνω, θα είναι μία φωτεινή Ελλάδα, θα είναι μία αισιόδοξη Ελλάδα, θα είναι η Ελλάδα που μας αξίζει, θα είναι η Ελλάδα που ονειρευόμαστε, θα είναι η Ελλάδα την οποία όλες και όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε πράξη γιατί αξίζουμε καλύτερα, μπορούμε καλύτερα και σας καλώ όλες και όλους μαζί να κάνουμε τη νίκη της Νέας Δημοκρατίας τη νίκη της Ελλάδος.

Σας ευχαριστώ για τη δύναμή σας, για το χειροκρότημά σας, για το πάθος σας, για τη στήριξή σας στη μεγάλη μας παράταξη τη Νέα Δημοκρατία. Καλό αγώνα και με τη νίκη. Να είστε καλά, σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

Τουρκία – εκλογές: Είναι «πολύ καθαρό» ότι η αντιπολίτευση κέρδισε στην Κωνσταντινούπολη, λέει ο υποψήφιός της Εκρέμ Ιμάμογλου

Ο υποψήφιος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τον θώκο του δημάρχου της Κωνσταντινούπολης υποστήριξε πριν από λίγο ότι είναι «πολύ καθαρό» πως το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα (CHP) επικράτησε στον μεγαλύτερο δήμο της Τουρκίας.

«Ξέρω ότι κερδίσαμε στην Κωνσταντινούπολη, είναι πολύ καθαρό», είπε ο υποψήφιος του CHP, ο Εκρέμ Ιμάμογλου, σε δημοσιογράφους.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Θύματα κλοπών έπεσαν ηλικιωμένοι σε Ημαθία και Θεσσαλονίκη

περιπολικό

Θύματα κλοπών κοσμημάτων και χρηματικών ποσών έπεσαν ηλικιωμένοι σε περιοχή της Ημαθίας και στη Θεσσαλονίκη.

Στη Νάουσα συνελήφθησαν χθες από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας μία 30χρονη και ένας 35χρονος για υπόθεση κλοπής από ηλικιωμένη. Όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, η 30χρονη αφαίρεσε με σωματική βία από 82χρονη μια χρυσή αλυσίδα που φορούσε στο λαιμό της και διέφυγε με το αυτοκίνητο, στο οποίο την περίμενε ο 35χρονος συνεργός της.

Νωρίτερα οι δύο συλληφθέντες είχαν προσεγγίσει ζευγάρι ηλικιωμένων στην οικία του σε περιοχή της Ημαθίας. Η 30χρονη, σύμφωνα με την αστυνομία, προσπάθησε να αφαιρέσει από την κατοχή τους μία χρυσή αλυσίδα και χρηματικό ποσό, χωρίς να τα καταφέρει.

Στη Θεσσαλονίκη 27χρονος μαζί με δύο συνεργούς του έκλεψε χρηματικό ποσό και ρολόγια χειρός από το διαμέρισμα ηλικιωμένης γυναίκας. Οι τρεις τους μπήκαν στο σπίτι της ηλικιωμένης, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, προφασιζόμενοι ότι θα επισκευάσουν ηλεκτρολογικό πρόβλημα από το οποίο προερχόταν δήθεν βλάβη του ανελκυστήρα.

Ο 27χρονος, ο οποίος συνελήφθη από περιπολούντες αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Λευκού Πύργου, όπως προέκυψε από την έρευνα μαζί με συνεργούς του, με τον ίδιο τρόπο δράσης προέβη σε δύο ακόμα περιπτώσεις κλοπής μέσα στον Μάρτιο αφαιρώντας χρηματικά ποσά, χρυσαφικά και τιμαλφή.

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη οδηγός που εγκατέλειψε δύο τραυματίες, θύματα τροχαίου

Στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης εντοπίστηκε από αστυνομικούς και συνελήφθη οδηγός που ενεπλάκη  σε τροχαίο ατύχημα και εγκατέλειψε τους τραυματίες.

Το τροχαίο συνέβη στις 17.15 το απόγευμα στη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, στο ύψος της οδού Τρίτση, όταν το όχημα που οδηγούσε ο συλληφθείς συγκρούστηκε με δίκυκλο στο οποίο επέβαιναν ένας άνδρας και μία γυναίκα.

Από τη σύγκρουση οι επιβαίνοντες στη μηχανή τραυματίστηκαν και διακομίστηκαν με ασθενοφόρο στο εφημερεύον νοσοκομείο.

Ο οδηγός που εγκατέλειψε το σημείο, εντοπίστηκε αργότερα στην Περιφερειακή Οδό, στο ύψος της οδού Κατσιμίδη, συνελήφθη και σήμερα θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα.

Νεπάλ: Τουλάχιστον 25 νεκροί και 400 τραυματίες από ισχυρή καταιγίδα

Τουλάχιστον 25 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και εκατοντάδες τραυματίστηκαν από την ισχυρή καταιγίδα και τους κεραυνούς που έπληξαν μεγάλο τμήμα του νότιου Νεπάλ σήμερα το βράδυ, όπως ανακοίνωσαν οι αρχές.

Ο πρωθυπουργός του Νεπάλ Κ.Π. Σάρμα Όλι, με ανάρτησή του στο Twitter σημείωσε ότι οι νεκροί ανέρχονται στους 25 και οι τραυματίες στους 400. Διαβεβαίωσε ότι ελικόπτερα είναι έτοιμα να συμμετάσχουν στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης και έδωσε συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων.

Ο Ρατζές Παουντέλ, υψηλόβαθμος αξιωματούχος της περιφέρειας Μπάρα, όπου σημειώθηκαν οι περισσότερες καταστροφές, είπε ότι ο απολογισμός ενδέχεται να αυξηθεί αφού οι διασώστες ακόμη δεν έχουν καταφέρει να φτάσουν σε πολλές περιοχές.

Η Μπάρα απέχει 62 χιλιόμετρα νότια της πρωτεύουσας Κατμαντού και συνορεύει με το κρατίδιο Μπιχάρ της Ινδίας.

Οι ισχυρές καταιγίδες που συνοδεύονται από κεραυνούς είναι σύνηθες φαινόμενο στο Νεπάλ την άνοιξη, η έντασή τους όμως σπανίως είναι τέτοια που να θρηνεί η χώρα θύματα.

Ο αστυνομικός Σάνου Ραμ Μπαταράι είπε ότι ομάδες διασωστών οδεύουν προς τα χωριά που έχουν πληγεί, όμως είναι πολύ δύσκολο να φτάσουν στα θύματα κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Η τοπική τηλεόραση μετέδωσε ότι από την καταιγίδα ξερριζώθηκαν δέντρα και στύλοι του ηλεκτρικού, καταπλακώνοντας πολλούς ανθρώπους.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Αγώνες υπερελαφρών αεροσκαφών στην Καρδίτσα

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Αγώνες υπερελαφρών αεροσκαφών στην Καρδίτσα

Επισκέπτες ξεναγήθηκαν και θαύμασαν τα μικρά αεροπλάνα, στο πλαίσιο των αγώνων υπερελαφρών αεροσκαφών, στο αεροδρόμιο της Μυρίνης λίγο έξω από την πόλη της Καρδίτσας, Κυριακή 31 Μαρτίου 2019. Οι αγώνες οργανώθηκαν από την Αερολέσχη του νομού Καρδίτσας, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας(ΕΛΑΟ). Εντάσσονται στο ετήσιο πανελλήνιο πρόγραμμα της ΕΛΑΟ και αφορούν σε Αγώνες του Πανελλήνιου Κυπέλλου Υπερελαφρών Αεροσκαφών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: H Μαδρίτη γιόρτασε την ώρα του πλανήτη σβήνοντας τα φώτα με μουσική, χορό και 500 κεριά

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

H Μαδρίτη γιόρτασε την ώρα του πλανήτη σβήνοντας τα φώτα με μουσική, χορό και 500 κεριά

Οι μουσικές παραστάσεις, οι χοροί, και η φλόγα των πεντακοσίων κεριών συνοδεύουν τον εορτασμό της Ώρας της Γης στη Μαδρίτη, όπου μεταξύ 20:30 και 21:30 το Σάββατο 30 Μαρτίου έσβησαν τα φώτα στα κυριότερα κτίρια και τα πιο εμβληματικά μνημεία της πόλης.

Προέλευση: EFE -- ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αλεξάνδρεια: Εγκαινιάστηκε με λαμπρότητα το Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο της πόλης. – βίντεο – φωτό

Ιστορικής σημασίας θα πρέπει να χαρακτηριστεί για την πόλη της Αλεξάνδρειας η σημερινή ημερομηνία, Κυριακή 31 Μαρτίου του 2019, καθώς έλαβε χώρα η πολυαναμενόμενη τελετή εγκαινίων του Συνεδριακού Εκθεσιακού Κέντρου. Ένα πραγματικό στολίδι για την πόλη αλλά και ολόκληρο τον δήμο, που θα αποτελέσει μελλοντικά σημείο αναφοράς και εστία πολυθεματικών πολιτισμικών εκδηλώσεων, συνεδρίων, εκθέσεων κλπ, προσδίδοντας ύφος και ανάλογο κύρος στο κέντρο της Αλεξάνδρειας.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Η παρουσία του κόσμου ήταν εξαιρετικά μεγάλη ήδη από την αρχή του καθιερωμένου αγιασμού, που τελέστηκε από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ.κ. Παντελεήμονα. Αρκετοί ήταν και οι επίσημοι από τον χώρο της πολιτικής, τοπικής αυτοδιοίκησης, Στρατού Ξηράς και Σωμάτων Ασφαλείας. Στη συνέχεια ο δήμαρχος Αλεξάνδρειας Παναγιώτης Γκυρίνης έκοψε την καθιερωμένη κόκκινη κορδέλα στην είσοδο του κτηρίου, ανοίγοντας τον δρόμο στον κόσμο να μπει και να θαυμάσει από κοντά το νέο πολιτισμικό κόσμημα του τόπου μας. Ομιλίες εκφώνησαν ο δήμαρχος Αλεξάνδρειας, ο Περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Ημαθίας Θεόφιλος Τεληγιαννίδης, ενώ έγιναν βραβεύσεις παρελθόντων δημάρχων που συνετέλεσαν κατά τη θητεία τους στην δρομολόγηση του σπουδαίου αυτού έργου. Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η βράβευση της συζύγου του αείμνηστου πρώην δημάρχου Δημήτριου Μπρουσκέλη, δεδομένου ότι ο ίδιος αποτέλεσε τον θεμελιωτή της  κατασκευής του Εκθεσιακού Κέντρου.

Τέλος, η βραδιά ολοκληρώθηκε ονειρικά για όλους τους παρευρισκόμενους, με την εξαίρετη συναυλία των Έλλης Πασπαλά και Ευανθίας Ρεμπούτσικα.

Δείτε το βίντεο:

Φωτο:

ALEX EGAIN SYN KENTR 1 ALEX EGAIN SYN KENTR 2 ALEX EGAIN SYN KENTR 3 ALEX EGAIN SYN KENTR 4 ALEX EGAIN SYN KENTR 5 ALEX EGAIN SYN KENTR 6 ALEX EGAIN SYN KENTR 7 ALEX EGAIN SYN KENTR 8 ALEX EGAIN SYN KENTR 9 ALEX EGAIN SYN KENTR 10 ALEX EGAIN SYN KENTR 11 ALEX EGAIN SYN KENTR 12 ALEX EGAIN SYN KENTR 13 ALEX EGAIN SYN KENTR 14 ALEX EGAIN SYN KENTR 15 ALEX EGAIN SYN KENTR 16 ALEX EGAIN SYN KENTR 17 ALEX EGAIN SYN KENTR 18 ALEX EGAIN SYN KENTR 19 ALEX EGAIN SYN KENTR 20 ALEX EGAIN SYN KENTR 21 ALEX EGAIN SYN KENTR 22 ALEX EGAIN SYN KENTR 23 ALEX EGAIN SYN KENTR 24 ALEX EGAIN SYN KENTR 25 ALEX EGAIN SYN KENTR 26 ALEX EGAIN SYN KENTR 27 ALEX EGAIN SYN KENTR 28 ALEX EGAIN SYN KENTR 29 ALEX EGAIN SYN KENTR 30 ALEX EGAIN SYN KENTR 31 ALEX EGAIN SYN KENTR 32 ALEX EGAIN SYN KENTR 33 ALEX EGAIN SYN KENTR 34 ALEX EGAIN SYN KENTR 35 ALEX EGAIN SYN KENTR 36 ALEX EGAIN SYN KENTR 37 ALEX EGAIN SYN KENTR 38 ALEX EGAIN SYN KENTR 39 ALEX EGAIN SYN KENTR 40 ALEX EGAIN SYN KENTR 41 ALEX EGAIN SYN KENTR 42 ALEX EGAIN SYN KENTR 43 ALEX EGAIN SYN KENTR 44 ALEX EGAIN SYN KENTR 45 ALEX EGAIN SYN KENTR 46 ALEX EGAIN SYN KENTR 47 ALEX EGAIN SYN KENTR 48 ALEX EGAIN SYN KENTR 49 ALEX EGAIN SYN KENTR 50 ALEX EGAIN SYN KENTR 51 ALEX EGAIN SYN KENTR 52 ALEX EGAIN SYN KENTR 53 ALEX EGAIN SYN KENTR 54 ALEX EGAIN SYN KENTR 55 ALEX EGAIN SYN KENTR 56 ALEX EGAIN SYN KENTR 57 ALEX EGAIN SYN KENTR 58 ALEX EGAIN SYN KENTR 59 ALEX EGAIN SYN KENTR 60 ALEX EGAIN SYN KENTR 61 ALEX EGAIN SYN KENTR 62 ALEX EGAIN SYN KENTR 63 ALEX EGAIN SYN KENTR 64 ALEX EGAIN SYN KENTR 65 ALEX EGAIN SYN KENTR 66 ALEX EGAIN SYN KENTR 67 ALEX EGAIN SYN KENTR 68