Αρχική Blog Σελίδα 14102

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας εγκαινίασε το Πολιτιστικό Κέντρο Πιερίας στην Καρίτσα

Το Πολιτιστικό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, στην Καρίτσα του Δήμου Δίου – Ολύμπου, εγκαινίασε σήμερα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, παρουσία της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας Σοφίας Μαυρίδου και των Περιφερειακών Συμβούλων Πιερίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Καρίτσα 2

Το Πολιτιστικό Κέντρο «Μακεδονία» είναι ένα έργο που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη θέση της Αίθουσας Πολλαπλών Χρήσεων, που είχε κατασκευαστεί από την πρώην Νομαρχία Πιερίας.

Καρίτσα 3

«Η διοίκησή μας αποφάσισε να αλλάξει η χρήση της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων και να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο πολιτιστικό κέντρο, για όλη την Πιερία. Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας εκπόνησαν τη μελέτη και υλοποίησαν όλες τις εργασίες για να αποκτήσει η Καρίτσα ένα πολιτιστικό έργο, που αποτελεί στολίδι για την ευρύτερη περιοχή. Ο πολιτισμός εξάλλου αποτελεί για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πυλώνα ανάπτυξης και σε συνδυασμό με τον τουρισμό δημιουργεί τις αναγκαίες συνθήκες για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και του βιοτικού επιπέδου των πολιτών», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Καρίτσα 4

Η κ. Μαυρίδου επισήμανε: «Είμαι υπερήφανη για το συγκεκριμένο έργο, που αποτελεί πολιτιστική παρακαταθήκη για την Πιερία, που κοσμεί την περιοχή μας και προσφέρει σημαντικά στην πολιτιστική ανάδειξη του τόπου μας».

Καρίτσα 6

Τη μελέτη του έργου εκπόνησε η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας στην Πιερία και χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα επενδυτικών δαπανών της Περιφερειακής Ενότητας.

Καρίτσα 1

Το κτίριο αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και μεσοπάτωμα. Έχει κεντρική αίθουσα δυναμικότητας 237 θέσεων, χώρο σκηνής 60 τ.μ., βοηθητικό χώρο προβολών και μετάφρασης, ενώ εξυπηρετεί και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία. Διαμορφώθηκε ο περιβάλλοντας χώρος, το κτίριο αναβαθμίστηκε αρχιτεκτονικά και ενεργειακά και εξοπλίστηκε πλήρως. Το συνολικό κόστος ανήλθε στα 730.000 ευρώ.

Συνάντηση του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με τον Πρωθυπουργό της Δανίας

Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, θα έχει σήμερα, Πέμπτη 4 Απριλίου, συνάντηση με τον Πρωθυπουργό της Δανίας,  Lars Løkke Rasmussen. 

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στις 15:00 στο Μέγαρο Μαξίμου και θα ακολουθήσουν δηλώσεις προς τους εκπροσώπους του Τύπου.

Ερώτηση 16 βουλευτών της Ν.Δ. σχετικά με την ετοιμότητα των εναερίων μέσων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου

Το Μάτι δεν πρέπει να επαναληφθεί

 Μετά και την περσινή τραγωδία στο Μάτι δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι ενόψει της αντιπυρικής περιόδου θα πρέπει να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την αποτελεσματική και έγκαιρη κατάσβεση πυρκαγιών. Κρίσιμο ρόλο σε αυτή την προσπάθεια διαδραματίζουν τα εναέρια μέσα. Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, η Νέα Δημοκρατία καταθέτει επίκαιρη επερώτηση για να ενημερωθεί αρμοδίως από τους Υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Άμυνας για τις ενέργειες που έχουν γίνει ώστε να είμαστε έτοιμοι για τις δασικές πυρκαγιές του καλοκαιριού.

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο»

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και τον δημοσιογράφο κ. Νίκο Σβέρκο

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλή σας ημέρα κύριε Σπίρτζη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα σας κύριε Σβέρκο και καλημέρα στους ακροατές σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λοιπόν ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των συμφωνιών και των δραστηριοτήτων αυτού του κυβερνητικού κλιμακίου, του μεγάλου κυβερνητικού κλιμακίου που βρέθηκε στη Βόρεια Μακεδονία συμμετείχατε και εσείς, αφορούσε τα ζητήματα των μεταφορών, και νομίζω ότι έχουμε πολύ σημαντικά και ισάξια πράγματα τα οποία αποφασίστηκαν και συμφωνήθηκαν και οι συμφωνίες αυτές πήραν και τη μορφή των μνημονίων συνεργασίας. Ποια θεωρείτε ότι είναι τα πιο σημαντικά κομμάτια τα οποία θα πρέπει να ξεχωρίσουμε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, είναι στον τομέα, όπως αναφέρατε και εσείς, των Μεταφορών και των Υποδομών, της Ενέργειας, των Τηλεπικοινωνιών, των νέων Τεχνολογιών, στη Δημόσια Διοίκηση, στην Οικονομία, στην Ανάπτυξη. Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος τομέας στην πρωτογενή παραγωγή ή τη μεταποίηση της, που δεν καλύφθηκε και δεν θα έχουμε συνεργασία. Κι αν θέλετε κύριε Σβέρκο αυτός είναι ο στόχος, το όραμα που πρέπει να έχουμε για την περιοχή μας. Είναι πραγματικά αξιοζήλευτο, όταν πηγαίνει κανείς σε κάποια χώρα της κεντρικής Ευρώπης να ταξιδεύει από τη μία χώρα στην άλλη, να βλέπει ότι μετακινούνται εκατομμύρια πολίτες που εργάζονται σε μία χώρα και που η μόνιμη κατοικία τους είναι σε μία άλλη χώρα. Παραδείγματος χάρη εκατομμύρια άνθρωποι μένουν στο Βέλγιο και εργάζονται στο Λουξεμβούργο, κάθε μέρα. Είναι πραγματικά το όραμα μας και για τη  δική μας περιοχή, για τα Βαλκάνια, η γειτονιά μας, να έχει τέτοια χαρακτηριστικά. Δε μπορεί δηλαδή να είμαστε σε ένα δογματισμό που πιστεύουν κάποιοι, ότι κινδυνεύουμε ακόμη από τις χώρες που έχουμε στα βόρεια σύνορά μας και όχι από αλλού. Και θεωρώ ότι με την υλοποίηση -γιατί σε αυτή τη φάση είμαστε- της συμφωνίας των Πρεσπών ανοίγει ο δρόμος γίνονται τα πρώτα βήματα και χθες, ήταν το πρώτο και ουσιαστικό να μπορέσουμε να πετύχουμε τέτοιου είδους συνεργασίες σε γειτονικούς λαούς και γειτονικές χώρες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι και νομίζω κιόλας ότι αν το δει κανείς γεωγραφικά το όλο ζήτημα είναι προφανές ότι θα υπάρχουν οφέλη. Αν σκεφτεί κανένας ότι τη Βόρεια Μακεδονία το επίνειό της, αν θέλουμε να το βάλουμε έτσι πολύ αφαιρετικά, είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είναι η Θεσσαλονίκη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς. Μα η χώρα μας έχει φυσική της ενδοχώρα ιστορικά τα Βαλκάνια και τα Βαλκάνια είχαν έξοδο στη θάλασσα στις μεταφορές, σε μία σειρά από δραστηριότητες, τη χώρα μας. Αυτό μετά το δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο σταμάτησε. Επικράτησαν άλλου είδους λογικές και η χώρα μας και οι βαλκανικοί λαοί έχουν μείνει πίσω στην ανάπτυξη, έχουν μείνει πίσω στις σχέσεις τους, έχουν μείνει πίσω στην ανάπτυξη κοινών εταιρειών,  κοινών δραστηριοτήτων, με τα πλεονεκτήματα που έχει η κάθε χώρα.  Τα Βαλκάνια έχουν μία απίστευτη γεωπολιτική θέση που δεν την έχουν εκμεταλλευτεί γιατί έχουν εγκλωβιστεί σε τέτοιες λογικές. Είναι μία σειρά από θέματα λοιπόν, που μπορούμε πραγματικά να προχωρήσουμε και να δώσουμε και σε μας και στους γειτονικούς λαούς, πολλά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια. Πάντως είναι ξεχωριστής σημασίας και η συμφωνία για το air policing στο FIR των Σκοπίων καθώς η Ελλάδα θα ενισχύσει τον ρόλο της και τον πρωταγωνιστικό της ρόλο και στον τομέα της άμυνας αλλά και στον τομέα της ασφάλειας, έτσι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχάς ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας υπέγραψε τη συμφωνία, την αντίστοιχη συμφωνία, για την πολεμική αεροπορία που έθεσε τη Βόρεια Μακεδονία επί της ουσίας στην αεροπορική προστασία της δικής μας χώρας. Και οι υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας στη συμφωνία που έγινε, έχει μία σειρά  από θέματα για τον εναέριο χώρο, για την εκπαίδευση του προσωπικού της Πολιτικής Αεροπορίας της Βόρειας Μακεδονίας, για την επιτήρηση των αεροδρομίων, για τους επιτηρητές τους δηλαδή τους ελεγκτές τους, για ότι υπάρχει. Το θέμα και το ερώτημα είναι το εξής. Αν δε γινόταν η συμφωνία των Πρεσπών, αν δεν προχωρούσαμε σε μία τέτοια πολιτική ο operator, o  λειτουργός του αεροδρομίου στη γειτονική Χώρα, στα Σκόπια, του αεροδρομίου των Σκοπίων, στη βόρεια Μακεδονία, είναι τουρκική εταιρεία. Οι υπέρμαχοι λοιπόν της μη συμφωνίας των Πρεσπών, ποια είναι η πρότασή τους;  Ποια ήταν η πρόταση τους; Δηλαδή τι θέλουν να κάνουμε με τους γείτονές μας; Τι θέλουν να κάνουμε με τη Βόρεια Μακεδονία; Είναι ερωτήματα που τώρα πια μπορούμε με ψυχραιμία ακόμη και  οι  πιο θερμοκέφαλοι εχθροί της συμφωνίας των Πρεσπών να μας τα εξηγήσουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νομίζω ότι αυτές οι εξηγήσεις είναι αναγκαίες και απαραίτητες. Και θέλετε να μας εξηγήσετε λίγο; Δυστυχώς πάντα σε αυτές τις διαδικασίες επειδή όταν γίνονται κάποιες τέτοιες καλές εξελίξεις, πάντα θα βρεθεί κάποιος που θα διασπείρει μία ψευδή είδηση και θα προσπαθήσει να καπελώσει …

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τη Μίκρα λέτε τώρα;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι με τη Μίκρα. Τι έγινε τώρα εκεί με τη Μίκρα δηλαδή; Τα προφανή ας πούμε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας πω κάτι. Επειδή και εγώ την πρώτη φορά που πήγα στη Βόρεια Μακεδονία, με ρώτησαν αν θα αλλάξουμε το όνομα του αεροδρομίου και είπαμε δεν αλλάζει το όνομα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, βρήκαν σαν ευκαιρία, την τοποθέτηση του πρωθυπουργού για το ραντάρ, η οποία είναι απολύτως σωστή. Το ραντάρ που ελέγχει τις υπερπτήσεις δεν είναι στο αεροδρόμιο, δεν είναι ραντάρ του αεροδρομίου. Είναι ραντάρ που ελέγχει τις υπερπτήσεις και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βάθος. Έχει μία εμβέλεια μιας ακτίνας 320 χιλιομέτρων. Είναι προφανές ότι είναι έξω από το αεροδρόμιο στο  Τρίλοφο, στην ευρύτερη περιοχή της Μίκρας.  Καμία σχέση με τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου. Επομένως αν χρειάζεται για να δικαιώσουμε όλους αυτούς που κάτι πρέπει να βρουν να πουν για τη χθεσινή μέρα για τη συμφωνία των Πρεσπών να μετακινήσουμε το ραντάρ να τους ικανοποιήσουμε! Είναι τρελά αυτά τα πράγματα, αλλά εντάξει να μην τους χαλάσουμε χατίρι…  Αλλά το θέμα είναι, ότι αυτό το ραντάρ που είναι εκτός αεροδρομίου, που είναι στη Μίκρα, είναι στο Τρίλοφο,  δε θα εξυπηρετεί μόνο τη χώρα μας. Εξυπηρετεί και τη γειτονική χώρα για να μπορεί να ελέγχει τις υπερπτήσεις της, τις πτήσεις στον εναέριό της χώρο. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι πάρα – πάρα πολύ σημαντικό. Οπότε όλα τα άλλα περιττεύουν και όλοι καταλαβαίνουμε το πόσο οι πολίτες της γειτονικής χώρας, οι πολίτες της Βόρειας Μακεδονίας, ήθελαν να συνεργαστούν με εμάς, ήθελαν να έχουν άλλες σχέσεις, να γυρίσουν σελίδα με εμάς. Ιστορικά με αυτό το λαό δεν έχουμε πολεμήσει ποτέ ενάντια. Μαζί έχουμε πολεμήσει, άρα πρέπει επιτέλους να αποκαταστήσουμε μία δήθεν αντιπαλότητα, κατά τη γνώμη μου, που κάποιοι την εκμεταλλεύτηκαν για να κάνουν και καριέρες και να κάνουνε και πολλά άλλα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ακριβώς έτσι. Κύριε Σπίρτζη σας ευχαριστούμε πολύ για αυτή την επικοινωνία. Καλή σας ημέρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=A-JRHmr5v6I

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ: Πρόγραμμα στήριξης «εγκλωβισμένων» εργαζομένων

Η Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφη Αχτσιόγλου, υπέγραψε την απόφαση έναρξης υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα στήριξης «εγκλωβισμένων» εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα.

Ο πρώτος κύκλος της δράσης “Εξατομικευμένη υποστήριξη εργαζομένων για την προσαρμογή στις αλλαγές του οικονομικού περιβάλλοντος” αφορά εργαζόμενους που βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, καθώς και εργαζόμενους που συμμετείχαν ή θα συμμετάσχουν σε τριμερείς συμφιλιωτικές συναντήσεις του Υπουργείου Εργασίας.

Το πρόγραμμα θα καλύψει αρχικά 13.400 ωφελούμενους, οι οποίοι θα λάβουν εξατομικευμένη συμβουλευτική, κατάρτιση και πιστοποίηση σε οριζόντιες δεξιότητες και γνώσεις, καθώς και εφάπαξ επίδομα έως 1.150 €.

Οι αιτήσεις για εγγραφή στο μητρώο ωφελουμένων μπορούν να υποβάλλονται από τις 4/4/2019 ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα http://epiteliki-ergasias.gov.gr/, της Ειδικής Υπηρεσίας Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ ΥΠΕΚΑΑ.

Η συγκεκριμένη δράση έρχεται ως συνέχεια των νομοθετικών παρεμβάσεων υπέρ των εργαζομένων, της ενίσχυσης του ελεγκτικού έργου του Σ.ΕΠ.Ε. και της αύξησης των τριμερών συναντήσεων του Υπουργείου, με στόχο την προστασία του κόσμου της εργασίας.

ΥΠΑΑΤ: Λίγες μέρες έμειναν για τον πρώτο μαραθώνιο καινοτομίας crowdhackathon Agrifood του ΥΠΑΑΤ

Λίγες μέρες απομένουν για την ολοκλήρωση του πρώτου μαραθώνιου καινοτομίας για τον αγροδιατροφικό τομέα crowdhackathon #Agrifood του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί 5-7 Απριλίου 2019, στο be finnovative (Πειραιώς 74, Μοσχάτο).

Το Υπουργείο διοργανώνει τον crowdhackathon #Agrifood για την ανάπτυξη εφαρμογών και υπηρεσιών στο ευρύτερο πεδίο του αγροτοδιατροφικού τομέα, με την τεχνολογική και επιχειρησιακή υποστήριξη της ελληνικής εταιρείας τεχνολογίας και καινοτομίας Crowdpolicy.

Στόχος του Μαραθωνίου είναι η δημιουργία καινοτόμων πρωτότυπων πιλοτικών εφαρμογών οι οποίες α) βελτιώνουν υφιστάμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και διαδικασίες του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων και προτείνουν νέες, β) δημιουργούν νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για όλη την κοινότητα που δραστηριοποιείται στον αγροδιατροφικό τομέα (γεωργοί, κτηνοτρόφοι, αλιείς, μελισσοκόμοι, επιχειρήσεις και καταναλωτές) και γ) προωθούν καινοτόμα επιχειρηματικά και τεχνολογικά μοντέλα από νέες ομάδες – startup επιχειρήσεις της χώρας μας.

Στο crowdhackathon #Agrifood μπορούν να συμμετέχουν νέοι προγραμματιστές, αναλυτές, φοιτητές και γενικότερα όσοι ενδιαφέρονται να αναπτύξουν πιλοτικές εφαρμογές για τον αγροδιατροφικό τομέα και να τις εξελίξουν. Μέσα από τη δράση κινητοποιείται το δημιουργικό ανθρώπινο κεφάλαιο, ενισχύεται η δημιουργία και η νεανική επιχειρηματικότητα, προωθείται η καινοτομία στον αγροδιατροφικό τομέα με τελικό αποτέλεσμα την ενεργό συμβολή στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας μας. Η δράση είναι μέρος της προσπάθειας  του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να ενισχύσει την εξωστρέφειά του, να εμπνεύσει και να παρακινήσει  νέους επιστήμονες να ασχοληθούν με την καινοτομία και την τεχνολογία στον αγροδιατροφικό τομέα.

Οι καλύτερες πιλοτικές εφαρμογές και υπηρεσίες που θα παραχθούν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, βραβεύονται με χρηματικά έπαθλα και θα εξελιχθούν με την υποστήριξη της διοργάνωσης. Για όλες τις ομάδες θα υπάρχουν δυνατότητες δικτύωσης και διερεύνησης συνεργασιών. Στη διαδικασία θα συμμετέχουν στελέχη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και στελέχη του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα ως μέντορες που θα υποστηρίξουν τις ομάδες.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ.

Ενημερωτικό σημείωμα και βίντεο από την επίσκεψη του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κ. Μητσοτάκη στα Σεπόλια

«Μακάρι αυτά που λέτε στον κόσμο να τα τηρήσετε. Έστω να κάνετε τα μισά από αυτά», είπε ένας κάτοικος των Σεπολίων στον Κυριάκο Μητσοτάκη στη διάρκεια της χθεσινής επίσκεψής του στην συγκεκριμένη γειτονιά της Αθήνας. «Λέω λίγα και θέλω να τα κάνω όλα. Γι’ αυτό δεν λέω πολλά» ήταν η άμεση απάντηση του προέδρου της ΝΔ.

 Είχε όμως και άλλες απροσδόκητες στιγμές η χθεσινή μίνι περιοδεία στα Σεπόλια. «Είσαι ευχαριστημένος από τη σημερινή κυβέρνηση;» ρώτησε έναν καταστηματάρχη ο Κυριάκος Μητσοτάκης, για να πάρει την απάντηση: «Με άριστα το 10 τους βάζω 1». «Eγώ τι βαθμό παίρνω;», τον ξαναπροκάλεσε ο πρόεδρος της ΝΔ.  «Αν δείξεις καλή διαγωγή μπορεί να πάρεις και 11, αλλά μέχρι τώρα 8» τού είπε ο καταστηματάρχης και ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν άφησε την βαθμολογία ασχολίαστη: «Το 8 είναι είναι μια χαρά, για να έχουμε και περιθώρια προόδου».

Δείτε το βίντεο:

Δήλωση του αναπληρωτή Εκπροσώπου Τύπου της Ν.Δ. κ. Γιάννη Μαστρογεωργίου για την Υπόθεση Πετσίτη

Ο αναπληρωτής Εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, κύριος Γιάννης Μαστρογεωργίου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

 «Κάθε μέρα που περνάει και ένα νέο στοιχείο για τον Μανώλη Πετσίτη έρχεται στη δημοσιότητα. Ο κ. Παππάς είπε ψέματα ότι αμέσως μετά την νίκη του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε σχέσεις με την κυβέρνηση, καθώς νέο βίντεο τον εμφανίζει στο Μαξίμου δίπλα στον κ. Τσίπρα ακόμη και το βράδυ του δημοψηφίσματος.

 Τα ερωτήματα που θέτουμε πρέπει να απαντηθούν: Με ποια ιδιότητα μπαινόβγαινε ο Πετσίτης στο Μαξίμου, και ποιες είναι οι σκοτεινές σχέσεις που τον συνδέουν με τον Νίκο Παππά, τον Αρτέμη Αρτεμίου και τον Λαυρέντη Λαυρεντιάδη;»

“Πάνω σε ρέματα ο ΧΥΤΑ Γραμματικού”, καταγγέλλει ο Νίκος Χουντής – Ερώτηση προς Κομισιόν

Ν. Χουντής:

«Ο ΧΥΤΑ Μαραθώνα-Γραμματικού χτίζεται παράνομα πάνω σε ρέματα. Κινδυνεύει η ασφάλεια των πολιτών, η δημόσια υγεία και το περιβάλλον»

«Να σταματήσει η δοκιμαστική λειτουργία γιατί είναι παράνομη»

  • Ερώτηση προς Κομισιόν

Πώς είναι δυνατόν η Περιφέρεια Αττικής να προσκομίζει η ίδια μελέτη του ΙΓΜΕ που αποδεικνύει ότι ο ΧΥΤΑ Γραμματικού έχει χωροθετηθεί πάνω σε ρέματα και να συνεχίζεται η κατασκευή του;

Πώς είναι δυνατόν, η Περιφέρεια Αττικής  να αρνείται πεισματικά να πραγματοποιήσει νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για να προστατεύσει τη θαλάσσια περιοχή NATURA, στην οποία εκβάλλουν τα επιφανειακά ύδατα του ΧΥΤΑ, όπως προβλέπει η ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία;

Αυτά τα ερωτήματα απευθύνει ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑΕ), Νίκος Χουντής προς την Κομισιόν, αναδεικνύοντας το γεγονός ότι όλες οι επιστημονικές μελέτες, μεταξύ των οποίων και η μελέτη του ΙΓΜΕ, που η ίδια η Περιφέρεια Αττικής παρήγγειλε και προσκόμισε ενώπιον της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που εξέταζε την καταλληλότητα της χωροθέτησης του ΧΥΤΑ Γραμματικού, βεβαιώνουν ότι ο ΧΥΤΑ χτίζεται πάνω σε ρέμα, και μάλιστα με λεκάνη απορροής πολύ μεγαλύτερων διαστάσεων από το ελάχιστο εμβαδό της λεκάνης απορροής που ορίζει η νομοθεσία για να θεωρείται ρέμα (ν. 4258/2014).

Αναλυτικότερα, στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, υπενθυμίζει αρχικά στην Κομισιόν ότι, «Κατά την εξέταση της αναφοράς 0573/2011, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον ΧΥΤΑ Μαραθώνα-Γραμματικού, σε μελέτη του ΙΓΜΕ που η ίδια η Περιφέρεια Αττικής παρήγγειλε και προσκόμισε ενώπιον της Επιτροπής Αναφορών, βεβαιώνεται ότι ο ΧΥΤΑ χτίζεται πάνω σε ρέμα», κάτι που επιβεβαιώνεται και από όλες τις διαθέσιμες επιστημονικές μελέτες, οι οποίες μάλιστα «προσδιορίζουν τη λεκάνη απορροής του ρέματος, έως 80% μεγαλύτερη του ελάχιστου επιτρεπόμενου ορίου».

Στη συνέχεια, ο Έλληνας ευρωβουλευτής, αφού επισημαίνει για άλλη μια φορά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι, «Τα επιφανειακά ύδατα του ΧΥΤΑ εκβάλλουν σε θαλάσσια περιοχή NATURA 2000», γεγονός για το οποίο, η εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία επιβάλλουν νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την προστασία του οικοτόπου, εκφράζει την έκπληξή του για το γεγονός ότι, «η Περιφέρεια Αττικής εξακολουθεί να κρύβεται πίσω από απόφαση του ΣτΕ ότι δεν υπάρχει ρέμα, το οποίο όμως έκρινε, όχι την ουσία, αλλά τη νομιμότητα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε».

Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ καλεί την Κομισιόν, «με βάση τη νομοθεσία και την αρχή της προφύλαξης, να αντιταχθεί σε κάθε δοκιμαστική λειτουργία του ΧΥΤΑ και σε κάθε αίτημα χρηματοδότησης των λοιπών εγκαταστάσεων της Ολοκληρωμένης Εγκατάστασης Διαχείρισης Αποβλήτων Μαραθώνα-Γραμματικού, πριν ξεκαθαρισθεί τελείως η ύπαρξη ή μη ρέματος και αφού υπάρξει η απαραίτητη νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που επιβάλλει η ευρωπαϊκή νομοθεσία (Άρθρο 6 παρ.3 της οδηγίας 92/43 για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων καθώς και της άγριας πανίδας και χλωρίδας)

 Η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή, έχει ως εξής:

Κατά την εξέταση της αναφοράς 0573/2011, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον ΧΥΤΑ Γραμματικού, η Περιφέρεια Αττικής προσκόμισε μελέτη του ΙΓΜΕ, που βεβαιώνει ότι ο ΧΥΤΑ χτίζεται πάνω σε ρέμα, λεκάνης απορροής πολύ μεγαλύτερης του ελάχιστου ορίου (1km2) που θεσπίζει ο ν. 4258/2014 για τον χαρακτηρισμό ρέματος.

Υπενθυμίζεται ότι:

-Η αρμόδια Υπηρεσία Επιθεωρητών του Υπουργείου Περιβάλλοντος, παρά την αντίθετη γνώμη της προϊσταμένης αρχής, εξέδωσε τελεσίδικη απόφαση (27.3.2014), με την οποία βεβαίωνε ότι ο ΧΥΤΑ χτίζεται πάνω σε ρέματα, τονίζοντας ότι η θέση χωροθέτησης είναι ακατάλληλη, γι’ αυτόν και μόνο τον λόγο.

-Τα επιφανειακά ύδατα του ΧΥΤΑ εκβάλλουν σε θαλάσσια περιοχή NATURA2000, γεγονός για το οποίο, η νομοθεσία επιβάλλει νέα ΜΠΕ[1] για την προστασία του οικοτόπου.

-Κατόπιν των ανωτέρω και επειδή η Περιφέρεια Αττικής εξακολουθεί να κρύβεται πίσω από απόφαση του ΣτΕ ότι δεν υπάρχει ρέμα, κρίνοντας όμως, όχι την ουσία, αλλά τη νομιμότητα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε,

Ερωτάται:

Τι μέτρα προτίθεται να λάβει, με βάση τη νομοθεσία και την αρχή της προφύλαξης, ώστε να αντιταχθεί σε κάθε δοκιμαστική λειτουργία του ΧΥΤΑ και σε κάθε αίτημα χρηματοδότησης των λοιπών εγκαταστάσεων της ΟΕΔΑ[2], πριν ξεκαθαρισθεί τελείως η ύπαρξη ή μη ρέματος και αφού υπάρξει η απαραίτητη νέα ΜΠΕ που επιβάλλει η ευρωπαϊκή νομοθεσία[3];

[1] Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

[2] Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Αποβλήτων

[3] Άρθρο 6 παρ.3 της οδηγίας 92/43 για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων καθώς και της άγριας πανίδας και χλωρίδας

ΠΚΜ: Οι προσκυνηματικές διαδρομές της Κεντρικής Μακεδονίας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Ουκρανών επισκεπτών

Συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη διεθνή έκθεση τουρισμού UITT 2019 στο Κίεβο

Σε κορυφαίο διεθνή προορισμό και στον προσκυνηματικό τουρισμό αναδεικνύεται η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ιδιαίτερα στις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η πρόσφατη συμμετοχή της Περιφέρειας στη διεθνή έκθεση τουρισμού UITT 2019 στο Κίεβο της Ουκρανίας (27-29 Μαρτίου 2019) επιβεβαίωσε το ήδη έντονο ενδιαφέρον των Ουκρανών επισκεπτών για τις προσκυνηματικές διαδρομές της Κεντρικής Μακεδονίας.

 «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με το εξαιρετικό θρησκευτικό και μοναστηριακό απόθεμα, το ιερό όρος Άθω των απανταχού ορθοδόξων χριστιανών, αλλά και τον απαράμιλλο συνδυασμό φύσης και θάλασσας, είναι ένας προορισμός που διαθέτει όλα εκείνα τα μοναδικά χαρακτηριστικά για να πρωταγωνιστήσει ως κορυφαίος διεθνής τουριστικός προορισμός, ειδικά για τις αγορές της νοτιοανατολικής Ευρώπης, που αποτελούν και τις βασικές αγορές για την περιοχή μας. Και για τους Ουκρανούς επισκέπτες η Κεντρική Μακεδονία αποτελεί τον ιδανικό προορισμό που προσφέρει πρωτόγνωρες, αυθεντικές εμπειρίες. Αυτά είναι τα μηνύματα που λαμβάνουμε συνομιλώντας με επαγγελματίες τουρισμού από την Ουκρανία, αυτό καταδεικνύουν και οι αριθμοί. Αν και έχουμε ισχυρό ανταγωνισμό από γειτονικές χώρες, κυρίως την Τουρκία και τη Βουλγαρία, η Κεντρική Μακεδονία με τη συνεχή παρουσία της σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού των χωρών αυτών και με πλήθος άλλων δράσεων, όπως στοχευμένα workshops και Β2Β συναντήσεις με συνέργειες με τα κατά τόπους γραφεία του Ε.Ο.Τ. και τις πρεσβείες μας, έχει καταστεί ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους προορισμούς για αυτές τις αγορές», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε στη διεθνή τουριστική έκθεση UITT 2019 στο Κίεβο ως συνεκθέτης στο ενιαίο περίπτερο του Ε.Ο.Τ., παρουσιάζοντας το τουριστικό της προφίλ στο κοινό και σε εκπροσώπους μεγάλων τουριστικών γραφείων, όπως η TUI Ukraine, με έμφαση στα θεματικά τουριστικά της προϊόντα, όπως ο θρησκευτικός, ο ιαματικός και ο πολιτιστικός τουρισμός.

Πάνω από 100.000 Ουκρανοί τουρίστες επισκέπτονται τη χώρα μας τα δύο τελευταία χρόνια με αυξητικές τάσεις, ενώ και για φέτος οι προκρατήσεις είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, σύμφωνα με πληροφορίες του τοπικού γραφείου του Ε.Ο.Τ. Οι επισκέπτες από την Ουκρανία ενδιαφέρονται κυρίως για διακοπές σε παραθαλάσσιες περιοχές, πάντοτε όμως συμπεριλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους επισκέψεις σε μοναστήρια και ιστορικές ορθόδοξες εκκλησίες, καθώς και εκδρομές σε περιοχές φυσικού κάλλους, όπου εξασκούν ποικίλες δραστηριότητες.