Αρχική Blog Σελίδα 14101

Μηχανισμό υποστήριξης των 38 δήμων της Κ.Μακεδονίας για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα προβλέπει σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας και του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ

Τη συγκρότηση ενός μηχανισμού υποστήριξης των 38 δήμων της Κεντρικής Μακεδονίας για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, με τη μορφή ενός Κέντρου Υποστήριξης τέτοιου είδους σχεδίων, προβλέπει το σύμφωνο συνεργασίας που υπέγραψαν ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας και ο διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ), Ευάγγελος Μπεκιάρης.

Στο πλαίσιο του συμφώνου θα υπάρξει επίσης ανταλλαγή δεδομένων κυκλοφορίας μεταξύ του Κέντρου Διαχείρισης Φωτεινής Σηματοδότησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του ζωντανού εργαστηρίου (livinglab) παρακολούθησης έξυπνης κινητικότητας του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.

                Η συγκεκριμένη συνεργασία διαμορφώνεται στο πλαίσιο υλοποίησης της δεύτερης φάσης του έργου REFORM- «Integrated Regional action plan For innovative, sustainable and  low carbon mobility» («Ολοκληρωμένο Περιφερειακό Σχέδιο Δράσης για Καινοτόμα, Βιώσιμη και Περιβαλλοντικά Φιλική Κινητικότητα») του Προγράμματος Interreg Europe, που υλοποιεί για λογαριασμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης με στόχο την προώθηση πολιτικών για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

                «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αξιοποιεί στην πράξη την πολύτιμη εμπειρία και γνώση που αποκτά από τη συμμετοχή της ως εταίρου σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Στόχος μας παραμένει η παροχή των πιο σύγχρονων εργαλείων και εφοδίων στους εμπλεκόμενους φορείς, για να υλοποιήσουν δράσεις με τελικό ωφελούμενο τον πολίτη της Κεντρικής Μακεδονίας. Ως Περιφέρεια, στο σχέδιο δράσης που συντάξαμε, στοχεύουμε να συντονίσουμε και να συνδράμουμε την προσπάθεια των δήμων για την ανάπτυξη, εφαρμογή και παρακολούθηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), για πιο ανθρώπινες, πιο ασφαλείς, πιο σύγχρονες μετακινήσεις και συνεπώς πόλεις. Το σύμφωνο συνεργασίας αποτελεί το πρώτο βήμα στην κατεύθυνση αυτή. Ο μηχανισμός υποστήριξης είναι ένα σημαντικό και συστηματικό μέσο δικτύωσης, ενημέρωσης και ανάδειξης των επιτευγμάτων όλων των εμπλεκομένων φορέων» τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

                Από την πλευρά του ο κ. Μπεκιάρης, ανέφερε ότι «το σύμφωνο συνεργασίας με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σηματοδοτεί την παροχή της υψηλής τεχνογνωσίας που διαθέτει το ΙΜΕΤ, μέσω της Περιφέρειας, στους Δήμους της Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε να συντάξουν και να αναβαθμίσουν τα ΣΒΑΚ τους. Αφορά και στους πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς στόχος των ΣΒΑΚ είναι η βελτίωση της καθημερινότητάς τους».

                Σημειώνεται ότι το Κέντρο Υποστήριξης Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι επισκέψιμο στον ιστότοπο: http://www.keyp-svak-rcm.imet.gr/, ενώ το σχέδιο δράσης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο του έργου REFORM, επιλέχθηκε από το Ιnterreg Europe Platform, για να παρουσιαστεί στην ετήσια εκδήλωση “EuropeLet’s Cooperate Event” στις 10 Απριλίου, στις Βρυξέλλες.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μια πολυάσχολη μέρα στο διάστημα: Δύο εκτοξεύσεις πυραύλων, μια άφιξη στην τροχιά της Σελήνης, το δεύτερο άγγιγμα του Ήλιου και ο βομβαρδισμός ενός αστεροειδούς

Μια ασυνήθιστα γεμάτη μέρα (και νύχτα) στο διάστημα είναι η σημερινή, καθώς έχουν προγραμματισθεί δύο εκτοξεύσεις μεγάλων πυραύλων, η άφιξη του ισραηλινού σκάφους Beresheet σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη, η δεύτερη κοντινή διέλευση από τον Ήλιο του αμερικανικού σκάφους Parker Solar Probe, καθώς και ο «βομβαρδισμός» του αστεροειδούς Ριούγκου από το ιαπωνικό σκάφος Hayabusa 2.

Η διαστημική μέρα ξεκινά με την εκτόξευση (στις 14:00 ώρα Ελλάδας) από τη ρωσική διαστημική υπηρεσία Roscosmos του μη επανδρωμένου μεταγωγικού Progress 72 από το διαστημοδρόμιο του Μπαϊκονούρ στο Καζακστάν. Το σκάφος θα μεταφέρει τρεις τόνους εφοδίων (τρόφιμα, καύσιμα, εξοπλισμό κ.α.) στην αποστολή 59 που σήμερα βρίσκεται στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS). Μετά από μόνο τρεις ώρες ταξίδι, το Progress 72 αναμένεται να «δέσει» στο ρωσικό τμήμα του ISS γύρω στις 17:25 ώρα Ελλάδας.

Λίγο πριν (στις 17:15 ώρα Ελλάδας) και αν όλα έχουν πάει καλά, το μικρό ρομποτικό ισραηλινό σκάφος Beresheet (Γένεσις), που είχε εκτοξευθεί στις 21 Φεβρουαρίου, θα κάνει με τις μηχανές του τον κατάλληλο ελιγμό διάρκειας έξι λεπτών, ώστε να μειώσει την ταχύτητα του από 8.500 σε 7.500 χιλιόμετρα την ώρα και θα εισέλθει σε ελλειπτική τροχιά γύρω από τη Σελήνη, που θα το φέρει για λίγες μέρες να κινείται σε απόσταση 500 έως 10.000 χιλιομέτρων από το φεγγάρι.

20940190

Είναι το πρώτο κρίσιμο βήμα, προκειμένου στις 11 Απριλίου το σκάφος ύψους ενάμισι μέτρου να επιχειρήσει αυτόνομη προσελήνωση, την πρώτη από μη αμιγώς κρατικό διαστημικό φορέα (τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό SpaceIL και τη δημόσια αεροδιαστημική εταιρεία Israel Aerospace Industries). Αυτό θα καταστήσει το Ισραήλ την τέταρτη χώρα που θα έχει «πατήσει» στο φεγγάρι, μετά τις ΗΠΑ, την ΕΣΣΔ-Ρωσία και την Κίνα.

Λίγες ώρες αργότερα, στις 19:30 ώρα Ελλάδας, θα εκτοξευθεί από την ευρωπαϊκή Arianspace ένας πύραυλος Σογιούζ, που θα θέσει σε τροχιά τέσσερις τηλεπικοινωνιακούς δορυφόρους της εταιρείας SES.

Κάποια στιγμή εξάλλου μέσα στην Πέμπτη το σκάφος Parker Solar Probe της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) θα «αγγίξει» ξανά τον Ήλιο, φθάνοντας στο περιήλιο της τροχιάς του και κάνοντας τη δεύτερη κοντινή διέλευσή του από το άστρο μας. Το σκάφος επιβίωσε από την πρώτη του τολμηρή απόπειρα να περάσει μέσα από τις εξωτερικές περιοχές της ηλιακής ατμόσφαιρας πέρυσι το Νοέμβριο. Συνολικά έχει προγραμματισθεί να κάνει 24 τέτοιες κοντινές διελεύσεις τα επόμενα χρόνια, μελετώντας για πρώτη φορά τον Ήλιο από τόσο κοντά.

Τέλος, το βράδυ της Πέμπτης (στις 04:00 ώρα Ελλάδας της Παρασκευής), σύμφωνα με το Space.com, το σκάφος Hayabusa 2 της Ιαπωνικής Διαστημικής Υπηρεσίας (JAXA), που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον αστεροειδή Ριούγκου, θα εκτοξεύσει από απόσταση 500 μέτρων ένα βλήμα στην επιφάνεια του.

Στόχος του «βομβαρδισμού» είναι να δημιουργήσει ένα μικρό κρατήρα, όπου στη συνέχεια το σκάφος θα προσεδαφιστεί για να μελετήσει την περιοχή και να συλλέξει δείγμα για ανάλυση στη Γη. Το κόστους 150 εκατομμυρίων δολαρίων σκάφος, που εκτοξεύθηκε το Δεκέμβριο του 2014, έχει ήδη στείλει τρία μικρά ρόβερ παρατήρησης πάνω στον αστεροειδή, ενώ τον έχει ήδη αγγίξει μια φορά για να πάρει ένα πρώτο δείγμα.

 

* Επισυνάπτεται φωτογραφία: Parker Solar Probe 3 – Προέλευση: NASA
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αναδοχή και υιοθεσία χωρίς καθυστερήσεις, με διαφάνεια και στόχο όλα τα παιδιά να βρουν μια οικογένεια

«Για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα γνωρίζει το κράτος, πόσα παιδιά υπάρχουν σε όλη τη χώρα για αναδοχή και υιοθεσία. Η καταγραφή των παιδιών και η αποΐδρυματοποίηση αποτελεί κύριο μέλημά μας, όλα τα παιδιά να βρουν μια ζεστή αγκαλιά», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπουργός Εργασίας Θεανώ Φωτίου, με την ευκαιρία της έναρξης της εφαρμογής του νέου νόμου για την αναδοχή και την υιοθεσία.

Σήμερα, μάλιστα, αναμένεται να ξεκινήσει η εκπαίδευση της πρώτης ομάδας, 120 ατόμων, τα οποία θα χειριστούν τις αιτήσεις των υποψηφίων γονιών. Μετά από ένα μήνα θα εκπαιδευτούν οι χειριστές των φακέλων των ανηλίκων σε δημόσια και ιδιωτικά ιδρύματα, δήλωσε η κ. Φωτίου.

Οι κρατικές υπηρεσίες, δέχονται ετησίως πάνω από 300 αιτήσεις για υιοθεσία, αλλά, σύμφωνα με τη Σοφία Κωνσταντέλλια, πρόεδρο του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής, οι κρατικές υιοθεσίες δεν ξεπερνούν τις 75 το χρόνο. Την ίδια στιγμή, περίπου 2.500 παιδιά φιλοξενούνται σε ιδρύματα σε όλη την Ελλάδα.

Το 2017 προχώρησαν συνολικά 360 υιοθεσίες στην Ελλάδα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία με ιδιωτικές συμβάσεις, ενώ οι 60 έγιναν μέσω του κρατικού φορέα, του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Αττικής, και λίγες αποτελούν υιοθεσίες από άλλες χώρες (διακρατικές). Οι αναδοχές ήταν 225, εκ των οποίων οι 35 νέες μέσα στο έτος, οι υπόλοιπες συνεχίζονται από τα προηγούμενα χρόνια.

Μέχρι τώρα, ο χρόνος αναμονής για τους υποψήφιους γονείς μπορεί να έφτανε τα έξι χρόνια, γεγονός που, είτε αποθάρρυνε πολλά ζευγάρια, είτε  κατέφευγαν σε παράνομες μεθόδους απόκτησης ενός παιδιού.

Στο εξής, με το νέο νόμο για την αναδοχή και την υιοθεσία, θα απαιτούνται οκτώ ως δώδεκα μήνες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, σύμφωνα με την κ. Φωτίου.

Οι υποψήφιοι γονείς ως τώρα υπέβαλαν το αίτημα, κατά κύριο λόγο στην Αθήνα, ανεξάρτητα με τον τόπο διαμονής τους, αναφέρει η κ. Κωνσταντέλλια. Με το νέο νόμο αρμόδια θα είναι όλα τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας και όλες οι Περιφέρειες, δηλαδή οι γονείς θα μπορεί να κάνουν την  αίτηση στην Καλαμάτα, στην Καβάλα ή σε όποια πόλη είναι κοντά ο τόπος διαμονής τους.

Ένας από τους κύριους λόγους για τις χρονοβόρες αναμονές, εξηγεί η κ. Φωτίου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ήταν η έλλειψη κοινωνικών λειτουργών, οι οποίοι πολλές φορές, είτε δεν επαρκούσαν, λόγω του μεγάλου αριθμού αιτήσεων, είτε δεν υπήρχαν σε αρκετές πόλεις. Τώρα αυτό θα αντιμετωπιστεί, καθότι, για παράδειγμα, κάνει κάποιος αίτηση από την Ξάνθη, και αν δεν υπάρχει εκεί κοινωνικός λειτουργός για να έρθει σε επαφή με τους γονείς, ο Σύλλογος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας (ΣΚΛΕ) θα ορίζει έναν και η διαδικασία θα προχωράει. Επίσης, με το εθνικό μητρώο θα αναζητούνται παιδιά σε όλη την Ελλάδα, ενώ θα αφορά και αυτά, που μέχρι τώρα ήταν σε ιδιωτικά ιδρύματα.

Μια σημαντική παράμετρος του νέου νόμου αφορά τα παιδιά, τα οποία διαμένουν σε ιδιωτικά ιδρύματα, ώστε να φύγουν από τα ιδρύματα και να βρουν μια οικογένεια. Εφόσον οι υποψήφιοι γονείς κριθούν κατάλληλοι, το ίδρυμα δεν μπορεί να κρατήσει πια τα παιδιά, πρέπει να τα δώσει. Μέχρι τώρα ήταν στη διοικητική τους ευχέρεια αν θα δεχόντουσαν ή όχι. Άλλα ιδρύματα ήταν συνεργάσιμα σε αυτή την κατεύθυνση, όπως τα Χωριά SOS, άλλα όχι.

Το μεγάλο στοίχημα: τα μεγαλύτερα παιδιά ή τα παιδιά με αναπηρία

Στην Ελλάδα η υιοθεσία σχετίζεται ακόμα με την αντίληψη του ενήλικα «δεν έχω παιδί, θέλω παιδί με αυτές τις προδιαγραφές και οφείλεις ως πολιτεία να μου το βρεις», περιγράφει η κ. Κωνσταντέλλια στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «και αυτή η νοοτροπία πρέπει να αλλάξει».

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, στο επίκεντρο βρίσκεται το παιδί, οι ενδιαφερόμενοι γονείς δεν το βλέπουν σα δικαίωμα, αλλά σαν ευκαιρία. Στην Αμερική λειτουργούν πρακτορεία, όπου κανείς πληρώνει για να βρει παιδί. Στην Ελλάδα, ευτυχώς, δεν έχει μπει ο παράγοντας χρήμα, συμπληρώνει η κ. Κωνσταντέλλια.

Στην αρχή οι συντριπτική πλειοψηφία των γονέων έρχονται με συγκεκριμένες προσδοκίες, το στερεότυπο παιδιού βρέφος-υγιές. «Αν αυτό είναι η μόνη σας επιθυμία, δεν μπορούμε να συνεργαστούμε», απαντά η κ. Κωνσταντέλλια.

Τα παιδιά που είναι διαθέσιμα, με τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι λίγα, γιατί οι γονείς κρατούν πλέον τα παιδιά και τα μεγαλώνουν, εκτός ακραίων καταστάσεων ή αν το δικαστήριο διαπιστώσει εκμετάλλευση, κακοποίηση κλπ.  Επίσης, έχουν μειωθεί οι ανεπιθύμητες  γέννες, πιθανόν, να έχει συμβάλει και ο μεγαλύτερος έλεγχος της ερωτικής πράξης από ότι τις προηγούμενες δεκαετίες. Υπάρχουν, όμως μεγαλύτερα παιδιά και παιδιά με αναπηρίες, τα οποία χρειάζονται και αυτά μια οικογένεια. Όσοι τελικά θα εμπλακούν στη διαδικασία θα προτιμήσουν κάποιο από αυτά, αναφέρει η κ. Κωνσταντέλλια.

Προσανατολισμός των παιδιών στην οικογενειακή φροντίδα, όχι στην ιδρυματική

«Αυτό που θέλουμε, είναι το παιδί να μην εισαχθεί καθόλου στο ίδρυμα, αλλά να πάει κατευθείαν σε ανάδοχη οικογένεια. Γι’ αυτό και όσοι προτίθενται να πάρουν αδέρφια, είτε για αναδοχή, είτε για υιοθεσία, προτιμώνται. Αν υπάρχει η δυνατότητα, προτιμούμε να μη χάσει την επαφή το παιδί με τη φυσική του οικογένεια και όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, να επιστρέψει», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Κωνσταντέλλια.

Έρχονται παιδιά κακοποιημένα 2, 5 και 10 χρόνων, λέει η κ. Κωνσταντέλλια. Ανάλογα με την περίπτωση κρίνεται αν θα πάει για αναδοχή ή υιοθεσία. Οι περισσότερες περιπτώσεις αφορούν γονείς εξαρτημένους από ουσίες.

Μονογονεϊκές οικογένειες

Το 40% των αιτήσεων για υιοθεσία είναι από μόνες γυναίκες. Πρόκειται για ανεξάρτητες γυναίκες, που δεν θεωρούν ότι χρειάζονται για την επιβίωσή τους ένα δεύτερο άτομο, απλώς θέλουν ένα παιδί, λέει η κ. Κωνσταντέλλια. Αποτελεί, έτσι κι αλλιώς σημείο των καιρών, το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι δεν επενδύουν στο γάμο, προσθέτει.

Αλλά η υιοθεσία από μονογονεϊκή οικογένεια συχνά αποτελεί ρίσκο, συνεχίζει η κ. Κωνσταντέλλια. Συχνά έρχονται στην υπηρεσία παιδιά από μονογονεϊκές οικογένειες, κυρίως στην ηλικία της εφηβείας, τα οποία έμειναν μόνα ή είναι πια ανεπιθύμητα, εξηγεί. Μπορεί να έχει πεθάνει η μητέρα, να μην υπάρχει η υπόλοιπη οικογένεια ή να μην θέλει πια το παιδί ούτε η μητέρα, ούτε κάποιος από την οικογένειά της. «Στην εφηβεία βγαίνουν όλα τα παράπονα, το παιδί αμφισβητεί το γονιό και ο γονιός, μην έχοντας τη βοήθεια, που χρειάζεται, δεν αντέχει τους κραδασμούς και παραδίδει το παιδί».

Ιδιωτικές υιοθεσίες

Όσοι θα θελήσουν να προχωρήσουν σε ιδιωτικές υιοθεσίες θα πρέπει να περάσουν την ίδια διαδικασία, πράγμα που μέχρι τώρα δεν ίσχυε. «Μέχρι τώρα, αυτές οι υιοθεσίες ήταν πιο ευάλωτες, πιο προβληματικές, γιατί δεν υπήρχε έλεγχος για το νέο περιβάλλον του παιδιού, κανένας περιορισμός στην ηλικία των γονιών, οι μελλοντικοί γονείς δεν περνούσαν από την αντίστοιχη συμβουλευτική διαδικασία, κλπ» υποστηρίζει η κ. Κωνσταντέλλια.

Ενώ ο νόμος απαγορεύει τη μεσολάβηση χρημάτων για την υιοθεσία ενός παιδιού, γεννιούνται παιδιά για να πωληθούν. Για παράδειγμα, ένας γιατρός ξέρει κάποια γυναίκα που γεννάει και δεν επιθυμεί το παιδί, και τη φέρνει σε επαφή με ένα ζευγάρι που θέλει παιδιά, περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Κωνσταντέλλια.

Όλες οι υιοθεσίες, όπου αποδεικνύεται ότι υπάρχει ανταλλαγή χρημάτων, είναι παράνομες, αλλά αυτό αποκαλύπτεται μια φορά στα δυο χρόνια, εξηγεί η κ. Κωνσταντέλλια.

Διακρατικές υιοθεσίες

Οι διακρατικές υιοθεσίες γίνονται είτε από την Περιφέρεια, είτε από τη Διεθνή Κοινωνική Υπηρεσία.

Βάσει των στοιχείων της Διεθνούς Κοινωνικής Υπηρεσίας σημειώνεται αυξητική τάση για διακρατικές υιοθεσίες. Την τελευταία δεκαετία ο οργανισμός έχει προχωρήσει τις διαδικασίες για 150 οικογένειες από την Ελλάδα, ενώ μέσω του κρατικού φορέα έχουν ολοκληρωθεί από το 2010 ως το 2017, 28 υιοθεσίες από διάφορα κράτη.

Η κύρια χώρα, που συνεργαζόταν η Διεθνή Κοινωνική Υπηρεσία μέχρι πρότινος ήταν η Αιθιοπία, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του οργανισμού, Βίκυ Μεγαρίτη. «Το 2018 η Αιθιοπία ανέστειλε τις διακρατικές υιοθεσίες, γιατί κάποιες χώρες δεν τηρούσαν τη μεταπαρακολούθηση, που επιβάλλεται μέχρι το παιδί να ενηλικιωθεί και διαπιστώθηκαν περιπτώσεις παιδιών, τα οποία είχαν παραμεληθεί». Έχει ξεκινήσει μια συνεργασία με την Ουγκάντα, ενώ συνεχίζεται, αλλά σε μικρότερο βαθμό, με τη Βουλγαρία και την Ταϊλάνδη.

Από τη στιγμή, που ένα ζευγάρι ή μια γυναίκα κάνουν την αίτηση και στείλουν τα δικαιολογητικά (οικονομική και οικογενειακή κατάσταση, σωματική και ψυχική υγεία), η διαδικασία αξιολόγησης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε ένα εξάμηνο και να σταλεί ο φάκελος στις αρχές της χώρας. Τότε ξεκινούν οι διεργασίες για το ταίριασμα γονιών και παιδιού, ενώ ακολουθούν άλλα δυόμιση χρόνια με ταξίδια στη χώρα προέλευσης για τη γνωριμία γονέων και παιδιών, πριν μπορέσουν να φέρουν οριστικά οι γονείς το παιδί στην Ελλάδα, περιγράφει η κ. Μεγαρίτη.

Ο νέος νόμος επηρεάζει έμμεσα και θετικά τις διακρατικές υιοθεσίες, διότι η εγγραφή των γονέων στο μητρώο θα δίνει πιο άμεσα στοιχεία στη χώρα αίτησης.

Η διαδικασία

Για τους υποψήφιους θετούς ή ανάδοχους γονείς η διαδικασία θα είναι ενιαία, πράγμα επίσης καινούργιο. Οι διαδικασίες γίνονται ηλεκτρονικά. Κάποιος μπορεί να συμπληρώσει την αίτηση από τον υπολογιστή του και να παρακολουθεί το φάκελό του. «Δεν περιμένει στο σκοτάδι, ούτε μπορούν να γίνουν πράγματα κάτω από το τραπέζι», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Φωτίου.

Όλα τα παιδιά για αναδοχή ή υιοθεσία είτε βρίσκονται σε ίδρυμα, δημόσιο ή ιδιωτικό, είτε σε οικογένεια, είτε εγκαταλείπονται σε νοσοκομεία ή μαιευτήρια αποκτούν δικό τους ηλεκτρονικό φάκελο με όλα τα στοιχεία της καταγωγής τους. Συγχρόνως, κάθε παιδί θα το συνοδεύει το ΑΣΟΑ (Ατομικό Σχέδιο Οικογενειακής Αποκατάστασης), στο οποίο αναφέρονται πληροφορίες για το μέλλον του παιδιού (αν ζουν οι γονείς του, αν θα δοθεί για υιοθεσία, κλπ).

Στον νέο νόμο οι υποψήφιοι γονείς θα εκπαιδεύονται, ώστε να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τυχόν προβλήματα, και στο τέλος θα εξετάζονται. Μέχρι τώρα, γινόταν μια συμβουλευτική για το γονεϊκό ρόλο, τώρα όμως παίρνει πιο επίσημη μορφή, με ευρύ θεματικό αντικείμενο και επιστημονικό προσωπικό  (ψυχολόγους, νομικούς κλπ).

Κάποιοι γονείς θα βρουν παιδιά όπως τα έχουν ζητήσει, άλλοι όχι, και κάποιοι θα πρέπει να αλλάξουν τις προτιμήσεις τους ή να περιμένουν.

Αν πάντως, στα τρία χρόνια δε βρουν παιδί, βγαίνουν από το σύστημα, διευκρινίζει η κ. Φωτίου, και θα μπορούν μετά από τρία χρόνια να ξαναϋποβάλουν αίτηση.

Όταν το παιδί ενηλικιώνεται, έχει πρόσβαση, εφόσον το επιθυμεί, στα δυο αυτά αρχεία, μια ακόμη καινοτομία του νέου νόμου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βρέθηκε ο πρώτος στον κόσμο οργανισμός που παράγει χλωροφύλλη, αλλά δεν κάνει φωτοσύνθεση

 Καναδοί επιστήμονες ανακάλυψαν για πρώτη φορά στον κόσμο ένα οργανισμό, που μπορεί να παράγει χλωροφύλλη, παρόλα αυτά δεν κάνει φωτοσύνθεση, όπως θα αναμενόταν.

 Το παράξενο με τον περίεργο οργανισμό, που βαφτίστηκε corallicolid και ζει στη γαστρική κοιλότητα μιας ευρείας γκάμας κοραλλιών και ανεμώνων, είναι ότι είχε περάσει απαρατήρητος μέχρι σήμερα, παρόλο που υπάρχει περίπου στο 70% των κοραλλιών ανά τον κόσμο.

«Είναι ο δεύτερος σε αφθονία συγκάτοικος των κοραλλιών πάνω στον πλανήτη, αλλά μέχρι σήμερα δεν τον είχε βρει κανένας. Αυτός ο οργανισμός εγείρει νέα βιοχημικά ερωτήματα. Μοιάζει με παράσιτο και σίγουρα δεν είναι φωτοσυνθετικός, μολονότι παράγει χλωροφύλλη», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής βοτανολόγος, Πάτρικ Κίλινγκ, του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας, που έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature”.

ΚοράλιπουδενφωτοσυνθέτειΠηγήPatrickKeelingLab UBC

Η χλωροφύλλη είναι η πράσινη χρωστική ουσία των φυτών και φυκών, η οποία τους επιτρέπει να απορροφούν ενέργεια από τον ήλιο μέσω της φωτοσύνθεσης. «Να έχει κανείς χλωροφύλλη χωρίς φωτοσύνθεση, είναι κάτι πραγματικά πολύ επικίνδυνο, επειδή η χλωροφύλλη είναι πολύ καλή στο να απορροφά ενέργεια, αλλά χωρίς τη φωτοσύνθεση να απελευθερώνει στη συνέχεια αργά αυτή την ενέργεια, είναι σα να ζει κανείς με μια βόμβα στα κύτταρα του», δήλωσε ο Κίλινγκ.

«Είναι για να ξύνεις το κεφάλι σου με απορία. Δεν γνωρίζουμε για ποιο λόγο αυτοί οι οργανισμοί διατηρούν τα γονίδια της φωτοσύνθεσης. Κάποια άγνωστη έως τώρα βιολογία εμπλέκεται στην περίπτωση τους, κάτι που ποτέ πριν δεν έχουμε ξαναδεί», δήλωσε ο ερευνητής Γουάλνταν Κουόνγκ και ανέφερε ότι ασφαλώς θα συνεχιστεί η μελέτη.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://www.nature.com/articles/s41586-019-1072-z

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Γερασμένος» ο στόλος των βαρέων οχημάτων στην Ελλάδα. Ποια μέτρα προτείνουν οι εισαγωγείς για την ανανέωση των οχημάτων

«Πρωτοπόρος», από πλευράς παλαιότητας του στόλου βαρέων οχημάτων είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ). Ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων σήμερα είναι 18,8 έτη, όταν ο μέσος όρος Ευρώπης είναι τα 12 έτη. Η Ρουμανία έχει μέσο όρο ηλικίας τα 15 έτη, η Σλοβενία τα 12 έτη, ενώ η Γαλλία και η Δανία έχουν 7 και 7,7 έτη αντίστοιχα.

Η αυξημένη ηλικία του ελληνικού στόλου συνοδεύεται προφανώς από μειωμένη οδική ασφάλεια και έχει ως συνέπεια περισσότερα ατυχήματα και μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων.

Σύμφωνα με τους δείκτες επικινδυνότητας τα βαρέως τύπου οχήματα ηλικίας 16-20 ετών είναι 33,5 περισσότερες φορές εμπλεκόμενα σε ατυχήματα σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα ηλικίας 0-5 ετών, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΕΑΑ. Επίσης, δυστυχώς, ο αριθμός θυμάτων είναι 12,5 φορές μεγαλύτερος από αυτόν των οχημάτων ηλικίας 0-5 ετών.

Ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για πρώτη φορά έθεσε πριν λίγες εβδομάδες περιορισμούς και στόχους για τις εκπομπές CO2 των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Με αυτήν την απόφαση θα επιτευχθεί η γενικότερη μείωση των εκπομπών και η κάλυψη των στόχων που τέθηκαν στη συμφωνία του Παρισιού. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τις εκπομπές CO2 των βαρέων οχημάτων, οι στόχοι είναι έως το 2025 να υπάρξει μείωση 15% και έως το 2030 να υπάρξει περαιτέρω μείωση 30%.

Από το 2022 οι στόχοι θα τεθούν και για οχήματα μικρότερου μεικτού βάρους καθώς και για τα λεωφορεία.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΕΑΑ, το σύστημα προσομοίωσης VECTO (vehicle energy consumption tool) θα εφαρμοστεί για την ορθή καταγραφή των εκπομπών CO2, καθώς και για την κατανάλωση καυσίμων για όλα τα οχήματα άνω των 3.500 kg. Από 1/1/2019 το σύστημα αυτό είναι υποχρεωτικό για όλα τα νέα οχήματα, οι δε καταγραφές του συστήματος θα παρουσιάζονται ετησίως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα είναι δημοσίως διαθέσιμες για καθένα από αυτά τα οχήματα.

Η έλλειψη της εφαρμογής αυτών των στόχων μπορεί αντί μειώσεων, να οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών CO2 έως και κατά 9% στο διάστημα 2010-2030, λόγω της αυξημένης δραστηριότητας στον τομέα μεταφορών.

Ως προς τα μέτρα αντιμετώπισης, ο ΣΕΑΑ προτείνει κλιμάκωση του κόστους χρήσης, με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία, να υπάρξουν μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και τέλη διοδίων για τα νεότερα οχήματα, να υπάρξουν κυκλοφοριακές ελευθερίες στα νεότερα οχήματα, ισχυρές επιδοτήσεις των επαγγελματιών μεταφορέων, να δοθούν κίνητρα για τα φορτηγά ιδιωτικών επιχειρήσεων, να υπάρξουν αυστηροί κανόνες για τις επιχειρήσεις που επιμένουν να χρησιμοποιούν υπέργηρα οχήματα για μεταφορές με πιο συχνούς τεχνικούς ελέγχους, καλύτερη εφαρμογή του «πράσινου» δακτυλίου και αυστηροί έλεγχοι στους ξένους μεταφορείς που διακινούν, πολλές φορές παράτυπα, φορτία με παλαιότερα οχήματα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα

Καφάτος--ειδήσεις

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Γιάννης Καφάτος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος

Ο 17αρηδες ψηφίζουν, το θέμα είναι αν θα πάνε…

  • Με βάση τον «Κλεισθένη 1» από τις επόμενες εκλογές θα ψηφίζουν οι 17αρηδες και οι 17αρισσες!
  • Πολύ σημαντική απόφαση και ελπίδα ότι μπορεί το εκλογικό σώμα να αυγατίσει μιας και τα τελευταία χρόνια η αποχή αυξάνει τα ποσοστά της.
  • Και όσο αυξάνονται τα ποσοστά της αποχής τόσο χάνει η Δημοκρατία και τόσο μεγαλώνει ένα κομμάτι του ενεργού πληθυσμού της χώρας που γίνεται ανεύθυνο.
  • Η συμμετοχή των πολιτών στις εκλογές είναι – όσο κι αν ακούγεται κλισέ ή ντεμοντέ – η γιορτή της Δημοκρατίας. Είναι η πιο σημαντική στιγμή για έναν πολίτη αφού με την ψήφο του αναλαμβάνει μια ευθύνη.
  • Γιατί η Δημοκρατία δεν είναι μόνο δικαιώματα, επιδόματα και λοιπά. Είναι και υποχρεώσεις. Και η μέγιστη των υποχρεώσεων είναι η συμμετοχή του πολίτη στις εκλογές.
  • Τα τελευταία χρόνια η απαξίωση του πολιτικού συστήματος  – για την οποία ευθύνονται το πολιτικό προσωπικό (χαχα, εμείς το επιλέγουμε!) αλλά και κομμάτι του συστήματος εξουσίας που ασκούν τα ΜΜΕ – έχει κάνει πολύ κόσμο να γυρίσει την πλάτη του στην εκλογική διαδικασία.
  • Πρώτα κοιτάνε τον καιρό και μετά τα γκάλοπ τα εκλογικά επιτελεία των κομμάτων και κυρίως της Κυβέρνησης – που έχει την ευθύνη για την ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών.
  • Αλλά η παραλία θα είναι πάντα εκεί. Και την επόμενη Κυριακή των εκλογών.
  • Γι’ αυτό χαίρομαι που οι νέοι από τα 17 τους θα μπορούν να ψηφίσουν! Θες η κάψα της πρώτης φοράς, θες η ελπίδα ότι αυτοί καταλαβαίνουν καλύτερα και αλλιώς την πολιτική από ό,τι εμείς οι …μεγάλοι … χαίρομαι και ελπίζω ότι θα νικήσουν την ανευθυνότητα της αποχής!
  • Βλέπεις αυτοί, οι 17αρηδες μπορεί να είναι παιδιά, αλλά ελπίζω ότι δε θα συμπεριφερθούν παιδιάστικα σαν κάτι ενήλικες που προτιμούν τον καναπέ, το πληκτρολόγιο και την παραλία εκείνη ειδικά την Κυριακή που πρέπει να πάνε ψηφίσουν!
  • Η Δημοκρατία χρειάζεται υπεύθυνους πολίτες, και η ελπίδα στα νέα παιδιά είναι ό,τι έχει απομείνει από μια γενιά – τη δική μου που είμαι στα 50 – που έκανε ό,τι μπορούσε για να απαξιώσει και την πολιτική και τις διαδικασίες (όταν αυτά δεν είχαν κάποιο αντίκρισμα… ευμάρειας – να το πω κομψά!)
  • (ελπίζοντας ότι οι νέοι ψηφοφόροι δεν είναι χρυσαυγίτες ) Να πάνε να ψηφίσουν όποιο κόμμα, όποιο Δημοκρατικό κόμμα επιθυμούν και αν είναι δυνατόν να ξεσηκώσουν και τους γονείς, και τους άλλους, τέλος πάντων, που έχουν γυρίσει την πλάτη τους στην υπέρτατη έκφραση Δημοκρατίας.
  • Η Δημοκρατία χρειάζεται τους πολίτες και οι πολίτες μόνο σε συνθήκες δημοκρατίας μπορούν να εκφραστούν και να ζήσουν. Η Δημοκρατία δεν είναι για τους λίγους και χρειάζεται υπευθυνότητα. Αυτή που έχουν χάσει οι «μεγάλοι» και που είμαι σίγουρος – θέλω να είμαι σίγουρος – ότι την διαθέτουν τα νέα παιδιά!

 

Γιάννης Καφάτος

Το ΝΑΤΟ προτίθεται να αυξήσει σημαντικά την παρουσία του στην Μαύρη Θάλασσα

   Το ΝΑΤΟ προτίθεται  να αυξήσει σημαντικά την στρατιωτική του παρουσία στην Μαύρη Θάλασσα με στόχο να εγγυηθεί την ασφαλή διέλευση των ουκρανικών πλοίων μέσω του πορθμού το Κέρτς, δήλωσε κατά την διάρκεια ενημέρωσης  για τους ξένους δημοσιογράφους στην Ουάσιγκτον η πρεσβευτής των ΗΠΑ στο ΝΑΤΟ  Κέι Μπέϊλι Χάτσισον.   

       Η ίδια δήλωσε ότι στην διάσκεψη των υπουργών Εξωτερικών των χωρών μελών του ΝΑΤΟ, που πραγματοποιείται στη Ουάσιγκτον, θα εγκριθεί το λεγόμενο «πακέτο  της Μαύρης Θάλασσας», το οποίο προβλέπει την λήψη μέτρων υποστήριξης της Ουκρανίας στη διένεξή της με την Ρωσία».

      «Πρόκειται για ένα πακέτο, το οποίο ενισχύει την επιτήρηση, την επιτήρηση από αέρος , ενώ επίσης προβλέπει την αποστολή μεγάλου αριθμού πλοίων των χωρών του ΝΑΤΟ στην Μαύρη Θάλασσα, ώστε να εγγυηθούν την ασφαλή διέλευση των ουκρανικών πλοίων δια μέσου του πορθμού του Κέρτς στην Αζοφική Θάλασσα», δήλωσε η Χάτσισον.

       Η Αμερικανίδα πρεσβευτής προσέθεσε ότι στην παρούσα φάση απαιτείται να δοθεί στην λεκάνη της Μαύρης Θάλασσας «μεγαλύτερη προσοχή, ώστε να εγγυηθούμε ότι τα ύδατα αυτά θα είναι ελεύθερα»  και οι χώρες της περιοχής «θα απαλλαγούν από την ρωσική παρέμβαση».

       Η Αμερικανίδα πρεσβευτής δεν ανέφερε συγκεκριμένες λεπτομέρειες του σχεδίου.

      «Είναι πολύ σημαντικό, οι κάτοικοι της Ουκρανίας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Γεωργίας να νοιώθουν ασφαλείς στην ζώνη της Μαύρης Θάλασσας, τόσο στα ύδατα τους όσο και στην ξηρά», δήλωσε η Χάτσισον, προσθέτοντας ότι οι πρωτοβουλίες που εξετάζει το ΝΑΤΟ είναι «εξαιρετικά σημαντικές» για τις χώρες που γειτονεύουν με την Ρωσία στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.

       «Η Ρωσία εγκαθιστά εξοπλισμούς στην Κριμαία, ενώ η Κριμαία είναι τμήμα της Ουκρανίας» δήλωσε η Χάτσισον, υπογραμμίζοντας  ότι οι ΗΠΑ και οι χώρες μέλη του ΝΑΤΟ πρέπει να έχουν την δυνατότητα να αντιπαρατεθούν με την Ρωσία  στην Μαύρη Θάλασσα.

        «Είναι ανεπίτρεπτο το ότι κρατούν σε φυλακή στη Μόσχα τους Ουκρανούς ναύτες. Πρέπει να πεισθούμε, ότι έχουμε την δυνατότητα να αναχαιτίσουμε την επιθετικότητα της Ρωσίας» δήλωσε η Χάτσισον.

         Μεταξύ άλλων, υψηλόβαθμός αξιωματούχος του Στέιτ Ντιπαρτμέντ,  ο οποίος μίλησε ενώπιον των δημοσιογράφων και ζήτησε να μην κατονομαστεί, επισήμανε ότι «το πακέτο της Μαύρης Θάλασσας  είναι μέρος της απάντησης στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει το ΝΑΤΟ  στην περιοχή».

       «Όχι μόνο εξαιτίας του συμβάντος στον πορθμό του Κερτς, αλλά και επειδή θεωρούμε ότι η Ρωσία απειλεί τη συμμαχία σε όλη την ανατολική της πτέρυγα και όχι μόνο στον βορρά», επεσήμανε ο  αξιωματούχος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η σημαία σκάνδαλο και το ΚΑΣ της απελπισίας – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Πολλά εν ολίγοις σήμερα. Να τα πάρουμε από την αρχή.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Α. Για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης που έγινε αεροδρόμιο της… Μίκρας, τα είπαμε και στο χθεσινό μας άρθρο. Δεν ήταν μια φράση που ακούστηκε εν τη ρύμη του λόγου του Αλέξη Τσίπρα. Ήταν μια φράση που ήταν γραμμένη ΚΑΙ στο κείμενό του, που δόθηκε στους δημοσιογράφους πριν την κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Ζάεφ. Άρα, συνειδητά ειπώθηκε!

Γιατί ειπώθηκε; Δεν μπορώ να γνωρίζω. Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι ήρθε ως συνέχεια όσων συμβαίνουν μετά τη συμφωνία των Πρεσπών. Κι ότι εξόργισε ακόμη περισσότερο την πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας. Κι επιπλέον, ανερυθρίαστα άλλαξε την ονομασία του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, που συμβόλιζε αυτό που είπε δακρύζοντας ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το 1992, πως «η Μακεδονία είναι μια και είναι Ελληνική».

Β. Πήγε ο Αλέξης Τσίπρας στα Σκόπια για να κάνει φιέστα. Δίπλα του, μπροστά του, πίσω του, ανέμιζε η σημαία με τον ήλιο της Βεργίνας! Δηλαδή, το κορυφαίο σύμβολο αλυτρωτισμού και σφετερισμού της ελληνικής ιστορίας!

Τι σημαίνει η σημαία; Η κάθε σημαία κράτους; Σημαίνει – συμβολίζει την ψυχή και την ταυτότητά του. Τι μαθαίνουν τα Σκοπιανόπουλα στα σχολεία τους, ότι είναι η σημαία τους; Μαθαίνουν την καταγωγή τους από τους Μακεδόνες του Μεγάλου Αλεξάνδρου! Άρα, ο απόλυτος αλυτρωτισμός…

Γελάνε και τα μουστάκια του Ζάεφ κάτω από τη σημαία με τον ήλιο της Βεργίνας.

Σκέφτομαι ότι θα τρίζουν τα κόκκαλα του καθηγητή Ανδρόνικου που ανακάλυψε τον ήλιο στη Βεργίνα της Βέροιας των Μακεδόνων.

Γ. Οι άνθρωποι που θα έφτιαχναν μια «αναπτυξιακή τράπεζα» για να ενισχύσει την «κοινωνική οικονομία» και θα έκαναν «πράσινη ανάπτυξη» με IOU’s αφού προηγουμένως έβρισκαν χαμηλότοκα δάνεια απ τους BRICS και «δωρεάν πετρέλαιο» απ’ τον Μαδούρο, ισχυρίζονται στα σοβαρά ότι η αγορά των Σκοπίων τώρα μόλις άνοιξε για εμάς και υπόσχεται οικονομική απογείωση!
Κάπου στο βάθος ακούγεται ένα φρρρπ καθώς ο μπάρμπα Αλέκος ο Φλαμπουράρης ρουφάει τις τελευταίες σταγόνες φραπέ, μαζί με το καλαμάκι…

Δ.  Για σκεφτείτε;

Ν’ ανήκεις στις οικογένειες των 124 νεκρών σε Μάνδρα και Μάτι και να βλέπεις την Δούρου να ξυρίζεται και να χασκογελάει.

Να είσαι Έλληνας και δη Μακεδόνας και να ακούς τον Πρωθυπουργό ν’ αλλάζει από τα Σκόπια το όνομα του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» σε Μίκρας, κάνοντας φιέστα.

Να εκφέρεις άποψη για τα αυτονόητα και να γίνεσαι «φασίστας».

Αλλά ευτυχώς, γλιτώσαμε από τη Χούντα των Σαμαροβενιζέλων.

Ε. Κατασχέσεις και πλειστηριασμοί σε 1.168.438 φορολογούμενους. Το  θέμα είναι να αντιλαμβάνονται ότι οι κατασχέσεις έχουν προοδευτικό πρόσημο…

ΣΤ.  Αρχαιολόγοι, δασολόγοι, υπερασπιστές του κορμοράνου συνασπίστηκαν και έκαναν τον μισό Πειραιά αρχαιολογικό χώρο. Ο σκοπός της απόφασης του ΚΑΣ, να εμποδιστεί η επένδυση της Cosco, ύψους 600 εκατομμυρίων.

Άκου εκεί να θέλουν να κάνουν πολυτελές ξενοδοχείο κι εμπορικό κέντρο στο λιμάνι. Αφού έχουμε τόσα αρχαία, ξενοδοχεία και μαγαζιά, τι τα χρειαζόμαστε τα χρήματα των Κινέζων;

ΚΑΣ. Αρχικά, της Κεντρικής Αρχής Στασιμότητας…

Ξέρετε ποια είναι η ουσία; Ότι την ώρα που αναζητούμε επενδύσεις, εμείς με ιδεοληψίες και κουταμάρες τις διώχνουμε. Το βλέπουμε καθημερινά και συστηματικά. Με κορωνίδα την εμβληματική επένδυση του Ελληνικού που καρκινοβατεί εδώ και τόσα χρόνια.

Μια απλή μεταρρυθμιστική κίνηση χρειαζόταν και χρειάζεται. Να σταματήσει η αδειοδοτική διαδικασία να αποτελεί υπόθεση διάφορων και πολλών θεσμικών οργάνων.

Εκτός και αν αποφασίσουμε ότι εδώ είμαστε ένα μόνιμο νεκροταφείο των αρχαίων προγόνων.  Και εμείς, οι απόγονοι, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ανάβουμε τα καντήλια στα μνήματα.

Κινέζοι, φονιάδες των λιμανιών, go home…

Ζ. Ήθελα νάξερα που είναι αυτό το ΚΑΣ στον αρχαιολογικό χώρο του Θησείου, που ζέχνει από το σκουπιδομάνι; Τι κάνει αυτό το ΚΑΣ στην θαμμένη Ακαδημία Πλάτωνος; Τι κάνει στους αρχαιολογικούς χώρους όλης της Ελλάδας; Με τα απίθανα ωράρια και τους ανεπαρκέστατους υπαλλήλους; Τι κάνει όταν το ΚΚΕ ανεβάζει πανό στην Ακρόπολη; Τι έκανε τόσα χρόνια στον Πειραιά; Που τώρα θυμήθηκε ότι είναι… αρχαιολογικός χώρος…

Να σας πω τι κάνει; Κωλυσιεργεί συστηματικά με κυβερνητικές πλάτες ή και εντολές τις επενδύσεις (όπως οι δασολόγοι που είδαν δάσος στο… Ελληνικό) επειδή εκείνοι που το συνθέτουν οραματίζονται την Αριστερή Ελλάδα που πολεμά τον καπιταλισμό και τα διεθνή αρπακτικά…

Αλλά, θέλουν να εισπράττουν τον μισθό τους στην ώρα του. Χωρίς όμως να έχουν ανακαλύψει το … αρχαίο λεφτόδεντρο…

Σε πιάνει απελπισία….

 

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Πέμπτης 21 Μαρτίου 2019

εφημερίδες 2Α

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 21/03/2019

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: «Χωρίς επίδομα ενοικίου φοιτητές – νέοι»

ΕΘΝΟΣ: «Ευνοϊκές αλλαγές για εργαζόμενους σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: «Αλλάζει ο νόμος για παραθαλάσσια αυθαίρετα»

ΕΣΤΙΑ: «Η Cosco σαλπάρει» για λιμάνια του Λιβάνου»

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: «Ακροβασίες στη Βρετανία. Μετά την Cosco φιάσκο και με τα ΕΛΠΕ»

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: «Η πρώιμη απολογία του Μιχαλολιάκου »

ΜΑΚΕΛΕΙΟ: «Νέος «Άγιος Πρεβέζης» ο θρήσκος Μπόλαρης»

Ο ΛΟΓΟΣ: ««Πράσινο φως» από την Κομισιόν για την αποδέσμευση του 1 δις. ευρώ. Εκταμίευση δόσης»

ΤΑ ΝΕΑ: «Απολογία Παππά για τον Μανόλο»

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: «Μεγάλη κατάκτηση στην πάλη για τα συμφέροντα των εργαζομένων»

Η ΑΥΓΗ: «Τα ψεύτικα τα fake news τα μεγάλα…»

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ: «Μεγάλος ασθενής – επικίνδυνος γείτονας»

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: «Νίκος Παππάς . Μισές αλήθειες ατόφια ψέματα»

KONTRA NEWS: «Τρόμος στη Ν.Δ. για τη Novartis»

ESPRESSO: « Τρελός έρωτας της μοιραίας δικηγόρου με τον Νονό του κορυδαλλού »

STAR: «Πεθερά έβγαλε στο κλαρί τη νύφη»

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:  «Αλλάζουν όλα στον αιγιαλό»

Καιρός: Ο καιρός στη χώρα για σήμερα Τετάρτη 04-04-2019

kairos223

Πρόγνωση για σήμερα Τετάρτη 03-04-2019

Γενικά χαρακτηριστικά – προειδοποιήσεις

Αραιές νεφώσεις κατά περιόδους αυξημένες με πρόσκαιρες τοπικές βροχές στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Τις απογευματινές ώρες πιθανώς να εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι ορεινά της Ηπείρου και της Δυτικής Στερεάς.

Άνεμοι στο Ιόνιο νοτιοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ και στο Αιγαίο βόρειοι βορειοανατολικοί 5 με 7 μποφόρ με μικρή εξασθένηση από το μεσημέρι.

Θερμοκρασία σε μικρή πτώση στα ανατολικά.

Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές στη Δυτική και Κεντρική Μακεδονία με πιθανότητα μεμονωμένων όμβρων στα ορεινά.

Άνεμοι: Από ανατολικές διευθύνσεις 4 με 5 και τοπικά στα ανατολικά 6 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση από το μεσημέρι.

Θερμοκρασία: Από 07 έως 18 βαθμούς κελσίου. Στη Δυτική Μακεδονία και τη Θράκη τοπικά 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλονίκη

Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές.

Άνεμοι: Νοτιοανατολικοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 07 έως 18 βαθμούς κελσίου.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, Δυτική Στερεά, Δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: Νεφώσεις παροδικά αυξημένες με πιθανότητα τοπικών βροχών ή όμβρων στα ορεινά κυρίως της Ηπείρου και της Δυτικής Στερεάς.

Άνεμοι: Από ανατολικές διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 07 έως 18 βαθμούς κελσίου. Στην Ήπειρο η ελάχιστη τοπικά 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, Ανατολική Στερεά, Εύβοια, Ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στα ανατολικά τοπικά μέχρι το μεσημέρι 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 06 έως 17 βαθμούς κελσίου.

 

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: Στην Κρήτη νεφώσεις παροδικά αυξημένες με πιθανότητα τοπικών βροχών. Στα υπόλοιπα αραιές νεφώσεις.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 5 με 6 και τοπικά 7 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση μετά το μεσημέρι.

Θερμοκρασία: Από 11 έως 17 βαθμούς κελσίου.

Νησιά Ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές με τοπικές βροχές στα Δωδεκάνησα.

Άνεμοι: Στα βόρεια βορειοανατολικοί 5 με 7 μποφόρ βαθμιαία εξασθένηση μετά το μεσημέρι στα νότια βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 11 έως 18 βαθμούς κελσίου.

Αττική

Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στα ανατολικά τοπικά 7 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση από το μεσημέρι.

Θερμοκρασία: Από 09 έως 17 βαθμούς κελσίου. Στα ανατολικά η μέγιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Πρόγνωση για την Πέμπτη 04-04-2019

Καιρός: Στην Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και το Ιόνιο παροδικές νεφώσεις με τοπικές βροχές και στα Δωδεκάνησα πιθανότητα μεμονωμένων όμβρων το μεσημέρι – απόγευμα. Στην υπόλοιπη χώρα λίγες νεφώσεις αυξημένες στα ηπειρωτικά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες, οπότε θα εκδηλωθούν σποραδικοί όμβροι η μεμονωμένες καταιγίδες κυρίως στα ορεινά.

Άνεμοι: Στα δυτικά νότιοι νοτιοανατολικοί 3 με 5 και βαθμιαία στο Ιόνιο 6 μποφόρ. Στα ανατολικά βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Χωρίς αξιόλογη μεταβολή.

 
<pre>ΑΠΕ-ΜΠΕ</pre>