Αρχική Blog Σελίδα 13962

Δήμος Αλεξάνδρειας: Προκήρυξη θέσεων καθαριστριών, με σύμβαση μίσθωσης έργου, στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ, ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΡΓΟΥ,

ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019

Η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Αλεξάνδρειας, με την αριθ.42/7-09-2018 με ΑΔΑ:6ΜΜ9ΟΛΜΨ-ΚΨΥ απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, προκηρύσσει σαράντα έξι (46) θέσεις Καθαριστριών/των, με Σύμβαση Μίσθωσης Έργου (Σ.Μ.Ε.), για το σχολικό έτος 2018-2019, ως εξής:

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν ως απαραίτητα δικαιολογητικά συμμετοχής τα εξής:

γ1 γ2 γ3

  1. Αίτηση (που θα αναφέρει ότι ο ενδιαφερόμενος, υποβάλει μοναδική αίτηση στο (Χ σχολείο) και δεν υπέβαλλε αίτηση σε κάποιο άλλο σχολείο Α/θμιας Εκπ/σης του Δήμου μας).
  2. Φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής Ταυτότητας
  3. ΑΜΚΑ ( Φωτοαντίγραφο)
  4. Αριθμό Μητρώου ΙΚΑ (Φωτοαντίγραφο)
  5. Φωτοαντίγραφο εκκαθαριστικού σημειώματος της εφορίας φορολογικού έτους 2017
  6. Πρόσφατο Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης
  7. Βεβαίωση καλής εκτέλεσης καθηκόντων από τον Διευθυντή του σχολείου (εφόσον υπάρχει).

Τα δικαιολογητικά, όπως αναφέρονται παραπάνω, θα κατατίθενται στους Διευθυντές των ανωτέρω Σχολείων, από την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018 έως και τη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα 13:00.

Σημειώνεται ότι:

(α) Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι από την ημερομηνία της υπογραφής της έως 30-06-2019 και

(β)Η αμοιβή του/της καθαριστή/ριας καθορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα 7867/1.9.2017 απόφαση των  Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και  Θρησκευμάτων – Οικονομικών (ΦΕΚ 3083/6-09-2017 ΤΕΥΧΟΣ Β΄) και προσδιορίζεται από τον αριθμό των αιθουσών του σχολείου.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να απευθύνονται:

α)στους Διευθυντές των Σχολείων  &

β) στο γραφείο της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (στο Δημαρχείο Αλεξάνδρειας, 1ος όροφος,  αρμόδια υπάλληλος κα Μοσχοτά Κρυστάλλω, τηλ. 23333 50157).

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 ΓΚΙΟΥΡΤΖΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Ευχαριστήρια επιστολή του Κοινωνικού Φαρμακείου Δήμου Αλεξάνδρειας

Ευχαριστήρια επιστολή του Κοινωνικού Φαρμακείου Δήμου Αλεξάνδρειας προς τον Πρόεδρο του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Μέριμνας Αθανάσιο Γ. Παντόπουλο και σε όλα τα μέλη του ΚΑΠΗ για την συνεργασία τους στη συγκέντρωση φαρμάκων

Την εγκάρδια ευγνωμοσύνη του εκφράζει το Κοινωνικό Φαρμακείο προς τον Πρόεδρο του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Μέριμνας, Αθανάσιο Γ. Παντόπουλο καθώς και όλα τα μέλη του ΚΑΠΗ, για την άμεση ανταπόκριση και την εξαιρετική συνεργασία ώστε να συγκεντρωθούν φάρμακα τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες του Κοινωνικού Φαρμακείου του Δήμου μας.

Η προσφορά αυτή, αποτελεί πράξη αλληλεγγύης και συμπαράστασης στην προσπάθεια του Κοινωνικού Φαρμακείου να στηρίξει ευπαθείς οικογένειες , καθώς και στην διευκόλυνση του έργου των στελεχών του Κοινωνικού Φαρμακείου.

Εθελοντική Αιμοδοσία στο Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρειας, την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018, στις 9:00

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ

ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ, 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ ΣΤΙΣ 9 ΤΟ ΠΡΩΙ

Ο Δήμος Αλεξάνδρειας καλεί όλους τους Δημότες, να συμμετέχουν στην Εθελοντική Αιμοδοσία που διοργανώνει, σε συνεργασία με το τμήμα Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Βέροιας και τις τοπικές ενορίες του Δήμου Αλεξάνδρειας την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018 από τις 09:00 π.μ. εως 12:00 μ.μ. στο Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρειας. Σκοπός είναι η ενίσχυση του αποθέματος της Ομάδας Εθελοντών Αιμοδοτών, που εξυπηρετεί την κάλυψη έκτακτων κυρίως, περιστατικών ασθενείας ή ατυχήματος δημοτών μας.

Η εθελοντική αιμοδοσία είναι μια χειρονομία καλής θέλησης,φροντίδας και αγάπης προς τον συνάνθρωπο μας. Δεν υπάρχει πολυτιμότερο δώρο απ’ την εθελοντική αιμοδοσία,αφού στην πραγματικότητα  είναι ένα δώρο δύναμης και ελπίδας γι’ αυτόν που το δέχεται.

Δυστυχώς στην χώρα μας, η έλλειψη και η ανεπάρκεια αίματος είναι μια ακόμα υπαρκτή κατάσταση, ειδικά τους μήνες του καλοκαιριού όπου η ζήτηση είναι αυξημένη λόγω των πολλών τροχαίων και η προσφορά περιορισμένη με αποτέλεσμα να θέτει σε κίνδυνο την ζωή όσων χρειάζονται το αίμα ως θεραπευτικό μέσο.

Η εθελοντική αιμοδοσία είναι απόλυτα ασφαλής και ο δότης δεν διατρέχει κανέναν απολύτως κίνδυνο για την υγεία του.

Προσφέροντας λίγα λεπτά από τον χρόνο μας γινόμαστε πρότυπα κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς.

Για να γίνει κάποιος εθελοντής αιμοδότης χρειάζεται:

                Να είναι 18-60 ετών και υγιής

                Να έχει κοιμηθεί καλά το προηγούμενο βράδυ

                Να μην έχει καταναλώσει αλκοόλ και φάρμακα

                Να έχει πάρει ένα ελαφρύ γεύμα όχι όμως μεσημεριανό

Το ΑΙΜΑ αποτελεί κοινωνικό αγαθό,

το οποίο δεν παράγεται αλλά ούτε αντικαθίσταται,

παρά ΜΟΝΟ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ.

5 Λεπτά από το χρόνο σου, είναι αρκετά για να σώσεις μια ζωή!

 Ο Αντιδήμαρχος

Του Αυτοτελούς Τμήματος Κοινωνικής

Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού

Στέφανος Δριστάς

Το λυκόφως της «Αυγής» – πλησιάζει το τέλος της αποστολής του σκάφους Dawn της NASA στη Δήμητρα

Έπειτα από 11 χρόνια διαδοχικών παρατηρήσεων και ανακαλύψεων, που το αμερικανικό διαστημικό σκάφος Dawn (Αυγή) έκανε αρχικά στην Εστία και μετά στη Δήμητρα, στα δύο μεγαλύτερα σώματα στη ζώνη των αστεροειδών μεταξύ Άρη και Δία, πλησιάζει πλέον το τέλος της αποστολής του.

Όπως ανακοίνωσε η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA), κάποια στιγμή ανάμεσα στα μέσα Σεπτεμβρίου και στα μέσα Οκτωβρίου το σκάφος, που ξεμένει από καύσιμα (υδραζίνη), θα χάσει την ικανότητά του να επικοινωνεί με τη Γη. Θα παραμείνει όμως για αρκετές δεκαετίες ως κοσμικό φάντασμα σε σιωπηλή τροχιά γύρω από τη Δήμητρα, η οποία δεν διαθέτει ατμόσφαιρα, ώσπου τελικά θα συντριβεί στην επιφάνειά της.

Η κόστους 467 εκατ. δολαρίων  πετυχημένη αποστολή του Dawn, το οποίο είχε εκτοξευθεί το 2007, είχε παραταθεί αρκετές φορές έως τώρα, ξεπερνώντας κατά πολύ τις αρχικές προσδοκίες. Το σκάφος τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη  διαμέτρου 530 χιλιομέτρων Εστία (που τυπικά θεωρείται αστεροειδής, ενώ είναι πρωτοπλανήτης) και τη μελέτησε κατά τη διετία 2011-2012, ενώ από το 2015 μέχρι σήμερα έκανε το ίδιο στη διαμέτρου 950 χιλιομέτρων Δήμητρα (που θεωρείται νάνος πλανήτης).

Και στις δύο περιπτώσεις τράβηξε εντυπωσιακές εικόνες, οι οποίες επέτρεψαν για πρώτη φορά στους επιστήμονες να δουν από κοντά τα δύο σώματα, που είναι γεμάτα κρατήρες, φαράγγια, βουνά, ακόμη και κρυοηφαίστεια.

«Η κληρονομιά του Dawn είναι ότι εξερεύνησε δύο από τους τελευταίους αχαρτογράφητους κόσμους του εσωτερικού ηλιακού μας συστήματος, αποκαλύπτοντας εξωτικά, μυστηριώδη τοπία ανόμοια με οτιδήποτε είχαμε δει ποτέ», δήλωσε ο επικεφαλής της αποστολής μηχανικός Μαρκ Ράιμαν του Εργαστηρίου Αεριώθησης (JPL) της NASA.

Το Dawn είναι το μόνο μέχρι σήμερα σκάφος που έχει τεθεί σε τροχιά γύρω από ένα σώμα στη ζώνη των αστεροειδών, καθώς επίσης το μόνο που έχει τεθεί σε τροχιά διαδοχικά γύρω από δύο σώματα.

Μεταξύ άλλων, τα ευρήματα του Dawn παρέχουν ενδείξεις ότι κάτω από την επιφάνεια της Δήμητρας μπορεί να υπάρχει ένας ωκεανός, όπως στους πιο μακρινούς δορυφόρους, Εγκέλαδο του Κρόνου και Ευρώπη του Δία. Επιπλέον, η Δήμητρα διαθέτει ένα βουνό, που έχει διπλάσιο ύψος από το Έβερεστ και φαράγγια μεγάλα όσο τουλάχιστον το Μεγάλο Φαράγγι (Γκραντ Κάνιον) στις ΗΠΑ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Επιστήμη – Αστρονομία: Ο φωτεινός πράσινος κομήτης Giacobini-Zinner θα είναι ορατός από Δευτέρα και για όλο το μήνα

Ένας κομήτης με πράσινη απόχρωση, ο 21Ρ/Giacobini-Zinner, θα είναι αρκετά φωτεινός το Σεπτέμβριο, ώστε να είναι ορατός από τη Γη με μικρό τηλεσκόπιο ή ακόμη και με ισχυρά κιάλια.

Τη Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου ο κομήτης θα έχει φθάσει στο περιήλιό του, δηλαδή στην κοντινότερη απόσταση της τροχιάς του από τον Ήλιο (στα 151,5 εκατ. χλμ.), αλλά ταυτόχρονα και στο περίγειό του, δηλαδή στην κοντινότερη απόστασή του από τη Γη (στα 58,5 εκατ. χλμ.).

Ο κομήτης είχε ανακαλυφθεί το 1900 από τον γάλλο αστρονόμο Μισέλ Γιακοβινί του Αστεροσκοπείου της Νίκαιας και ξανά το 1913 από τον Γερμανό αστρονόμο Ερνστ Τζίνερ του Αστεροσκοπείου του Μπάμπεργκ. Έκτοτε φέρει το όνομα και των δύο.

Ανήκει στην «οικογένεια» κομητών του Δία, ο οποίος έχει «συλλάβει» γύρω του -χάρη στη μεγάλη βαρυτική έλξη του- εκατοντάδες κομήτες. Έχει διάμετρο δύο χιλιομέτρων και θα είναι ορατός από τη Γη τις πρωινές ώρες καθ’ όλο το Σεπτέμβριο, ενώ από τον Οκτώβριο θα γίνει όλο και πιο αχνός.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι στατίνες δεν μειώνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας στους ηλικιωμένους χωρίς καρδιαγγειακά προβλήματα, με εξαίρεση τους διαβητικούς

Οι καρδιαγγειακά υγιείς ηλικιωμένοι που παίρνουν στατίνες, δεν μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακή πάθηση ή πρόωρο θάνατο στο μέλλον, σύμφωνα με μια νέα ισπανική επιστημονική μελέτη.

Το όποιο προστατευτικό αποτέλεσμα περιορίζεται στους ανθρώπους με διαβήτη τύπου 2, που είναι 75 έως 85 ετών και στους οποίους τα εν λόγω φάρμακα σχετίζονται όντως με μειωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Ραφέλ Ράμος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Ζιρόνα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal (BMJ), ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 47.000 άτομα άνω των 75 ετών, χωρίς ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου.

Στους ανθρώπους χωρίς διαβήτη τύπου 2 η λήψη στατινών σε βάθος εξαετίας δεν σχετιζόταν με μείωση του κινδύνου για στεφανιαία νόσο, στηθάγχη, έμφραγμα, εγκεφαλικό ή πρόωρο θάνατο οποιασδήποτε αιτιολογίας.

Όμως στα άτομα ηλικίας 75-85 ετών με διαβήτη, που έπαιρναν στατίνες, παρατηρήθηκε σημαντική μείωση 24% της πιθανότητας καρδιαγγειακής πάθησης και 16% της πρόωρης θνησιμότητας.

Οι ερευνητές συμπέραναν ότι τα ευρήματά τους δεν υποστηρίζουν την ευρεία χορήγηση στατινών στους ηλικιωμένους, εκτός και αν πάσχουν από διαβήτη τύπου 2.

Η καρδιαγγειακή νόσος είναι η κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως, ιδίως για τους ανθρώπους άνω των 75 ετών. Η συνταγογράφηση στατινών στους ηλικιωμένους εμφανίζει αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο σε όσους έχουν διαγνωσμένα καρδιαγγειακά προβλήματα επικίνδυνα υψηλή χοληστερίνη.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://www.bmj.com/content/362/bmj.k3359

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παγκόσμια Ημέρα Πρόληψης Αυτοκτονίας – Έχουμε όλοι έναν ρόλο να παίξουμε

Με μία αυτοκτονία κάθε 40 δευτερόλεπτα, το στοίχημα της πρόληψης παραμένει παγκόσμια πρόκληση. Σε όλο τον κόσμο περισσότεροι από 800.000 θάνατοι οφείλονται σε αυτοκτονίες, γεγονός που τοποθετεί την αυτοκτονία μεταξύ των 20 κορυφαίων αιτιών θανάτου, για ανθρώπους όλων των ηλικιών. Μάλιστα για τους νέους ηλικίας 15-29 ετών, η αυτοκτονία ήταν δεύτερη αιτία θανάτου το 2016.

    Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα είναι η πρώτη με θέμα: «Να εργαστούμε μαζί για την πρόληψη της αυτοκτονίας», το οποίο θα διατηρηθεί για τις Παγκόσμιες Ημέρες του 2019 και του 2020, όπως ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση για την Αποτροπή των Αυτοκτονιών, τονίζοντας: «Επιλέξαμε αυτό το θέμα καθώς υπογραμμίζει το πιο σημαντικό συστατικό για την αποτελεσματική παγκόσμια πρόληψη: Συνεργασία στον τομέα της αυτοκτονίας. Έχουμε όλοι έναν ρόλο να παίξουμε και μαζί μπορούμε να αντιμετωπίσουμε συλλογικά τις προκλήσεις που παρουσιάζει η αυτοκτονική συμπεριφορά στην κοινωνία σήμερα».

    Κάθε αυτοκτονία είναι μια τραγωδία που πλήττει οικογένειες και ολόκληρες κοινότητες και έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στους ανθρώπους που μένουν πίσω. Όπως τονίζεται από την Ένωση, για κάθε αυτοκτονία, περίπου 135 άτομα υποφέρουν από έντονη θλίψη ή επηρεάζονται με οποιονδήποτε τρόπο, γεγονός που ανεβάζει τον συνολικό αριθμό τους σε 108 εκατ. άτομα κάθε χρόνο.

Για κάθε αυτοκτονία, 25 άτομα κάνουν μια απόπειρα αυτοκτονίας και πολλοί περισσότεροι έχουν σοβαρές σκέψεις αυτοκτονίας.

      Η αυτοκτονία είναι το αποτέλεσμα της σύγκλισης γενετικών, ψυχολογικών, κοινωνικών και άλλων παραγόντων κινδύνου, που σε ορισμένες περιπτώσεις συνδυάζονται με εμπειρίες τραυματισμού και απώλειας, σημειώνει η Διεθνής Ένωση για την Αποτροπή των Αυτοκτονιών, επισημαίνοντας ότι οι άνθρωποι που αφαιρούν την ίδια τη ζωή τους αντιπροσωπεύουν μια ετερογενή ομάδα, με μοναδικές, πολύπλοκες και πολύπλευρες αιτιώδεις επιρροές που προηγούνται της τελικής τους πράξης. Αυτή η ανομοιογένεια αποτελεί πρόκληση για τους ειδικούς στην πρόληψη της αυτοκτονίας.

Σύμφωνα, εξάλλου, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), ενώ η σχέση μεταξύ αυτοκτονίας και ψυχικών διαταραχών (ιδίως κατάθλιψη και διαταραχές από τη χρήση οινοπνεύματος) είναι καλά εδραιωμένη στις χώρες υψηλού εισοδήματος, πολλές αυτοκτονίες συμβαίνουν παρορμητικά σε στιγμές κρίσης με μείωση της ικανότητας για την αντιμετώπιση ισχυρού στρες που προκαλείται συνήθως από οικονομικά προβλήματα, διάλυση σχέσεων ή χρόνιο πόνο και ασθένεια. Επιπλέον, οι συγκρούσεις, οι καταστροφές, η βία, η απώλεια και η αίσθηση απομόνωσης συνδέονται στενά με την αυτοκτονική συμπεριφορά. Τα ποσοστά αυτοκτονίας είναι επίσης υψηλά μεταξύ των ευάλωτων ομάδων που υφίστανται διακρίσεις,. Μέχρι στιγμής, ο ισχυρότερος παράγοντας κινδύνου για αυτοκτονία είναι μια προηγούμενη απόπειρα αυτοκτονίας.

Εκτιμάται ότι σε ποσοστό περίπου 20% οι αυτοκτονίες παγκοσμίως οφείλονται στην κατάποση φυτοφαρμάκων και οι περισσότερες από αυτές συμβαίνουν στις αγροτικές – γεωργικές περιοχές χωρών με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα. Το 2016, επισημαίνει ο ΠΟΥ, οι αυτοκτονίες που συνέβησαν σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος ξεπέρασαν το 79% του συνόλου των αυτοκτονιών παγκοσμίως.

    Ωστόσο, η διαθεσιμότητα και η ποιότητα των δεδομένων σχετικά με τις απόπειρες και τις αυτοκτονίες είναι κακή. Μόνο 60 κράτη μέλη του ΠΟΥ διαθέτουν ποιοτικά στοιχεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα για την εκτίμηση των ποσοστών αυτοκτονίας.

     Σύμφωνα με τον Οργανισμό, το 2016, ο παγκόσμιος μέσος όρος θνησιμότητας από αυτοκτονίες ανά 100.000 κατοίκους ήταν 10,6. Ανά περιοχή κάλυψης του Οργανισμού, η Αφρική είχε μέσο όρο 7,4, η Αμερική (Βόρεια & Νότια) 9,8, η νοτιανατολική Ασία 13,2, η Ευρώπη 15,4, η ανατολική Μεσόγειος 3,9 και ο δυτικός Ειρηνικός 10,2.

    Στην Ευρώπη και ειδικότερα στο βόρειο τμήμα της, βρίσκονται οι χώρες με τον μεγαλύτερο μέσο όρο θνησιμότητας από αυτοκτονίες παγκοσμίως: Λιθουανία 31,9, Ρωσική Ομοσπονδία 31, Λευκορωσία 26,2. Η Ελλάδα με 5 αυτοκτονίες ανά 100.000 κατοίκους ήταν στην καλύτερη θέση της Ευρώπης, με την Κύπρο στο 5,3, τη Μάλτα στο 7,5, την ΠΓΔΜ στο 7,9 την Ιταλία στο 8,2 και την Ισπανία στο 8,7.

Η Αντίγκουα & Μπαρμπούντα στην Καραϊβική κατέχει τον χαμηλότερο αριθμό θνησιμότητας από αυτοκτονίες στον κόσμο με 0,5 ανά 100.000 κατοίκους. Ακολουθούν τα Μπαρμπέιντος με 0,8, οι Μπαχάμες και η Γρανάδα με 1,7.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ- Κ. Γαβρόγλου : Είμαστε πανέτοιμοι, πρώτη φορά τοποθετήθηκαν τόσοι πολλοί αναπληρωτές στην ώρα τους

«Είμαστε πανέτοιμοι, για πρώτη φορά φέτος τοποθετήθηκαν τόσοι πολλοί αναπληρωτές  στην ώρα τους», διαβεβαιώνει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ένα 24ωρο πριν το πρώτο κουδούνι στα σχολεία. «Σχεδόν το σύνολο των κενών έχει καλυφθεί, ενώ τα βιβλία είναι ήδη στη θέση τους», λέει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ενώ για τις αλλαγές που ανακοίνωσε σε ό,τι αφορά τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά και τον επανασχεδιασμό του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξηγεί πως «τον Σεπτέμβριο του 2020 θα συναντηθούν οι μεταρρυθμίσεις του Λυκείου με τις μεταρρυθμίσεις της Ανώτατης Εκπαίδευσης».

«Τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν θα έχουν εισαχθεί οι πρώτοι φοιτητές με το νέο σύστημα θα έχει ολοκληρωθεί και το σχέδιό μας για την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», σημειώνει, ενώ χαρακτηρίζει «εκ του πονηρού και σπέκουλα» τις αντιδράσεις στην κατάργηση της εξέτασης του μαθήματος των Λατινικών στις πανελλαδικές εξετάσεις.

«Κάποιοι αποφάσισαν να ιδεολογικοποιήσουν όλη αυτή την υπόθεση με τα Λατινικά», παρατηρεί και προσθέτει πως «οι περισσότεροι από όσους χύνουν κροκοδείλια δάκρυα δεν έχουν πει ποτέ πώς πρέπει να διδάσκονται”.

Αναφορικά με τον νέο θεσμό των ενδοσχολικών εξετάσεων διαβεβαιώνει πως «όπως προγραμματίζουμε να γίνουν οι εξετάσεις δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι αδιάβλητες», σημειώνοντας πως το 10% που αρχικά θα συνυπολογίζεται στην τελική βαθμολογία για την εισαγωγή στα τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα κλιμακωθεί σταδιακά, καθώς «είναι ένα σύστημα με μία δυναμική και μία προοπτική».

Στην κριτική για τις σχολές ελεύθερης πρόσβασης απαντά πως «υπάρχουν παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν και όχι μόνον να αποκτήσουν δεξιότητες για το επάγγελμα που θέλουν να ασκήσουν» και υπερασπίζεται την άποψη πως «το Πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο για να βρεις δουλειά, το Πανεπιστήμιο είναι και για να μορφωθείς».

Σε ό,τι αφορά τις ενστάσεις στις θεσμοθετημένες και δρομολογούμενες συνέργειες ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ επισημαίνει πως «Το εγχείρημα έχει τη συναίνεση της συντριπτικής πλειοψηφίας των διδασκόντων στα ΑΕΙ». Εκφράζει δε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στη Μακεδονία για τη συγκρότηση ενός νέου ενιαίου ιδρύματος, το οποίο θα έχει και ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, υπάρχει ομόφωνη απόφαση όλων των διοικήσεων τεσσάρων ιδρυμάτων και συγκεκριμένα του Διεθνούς Πανεπιστημίου, του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, του ΤΕΙ στην Καβάλα και του ΤΕΙ στις Σέρρες.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στη Σμαρώ Αβραμίδου:

Ερ.: Ποια είναι η εικόνα για τα σχολεία πριν από το πρώτο κουδούνι;

Απ.: Είμαστε πανέτοιμοι. Για πρώτη φορά φέτος τοποθετήθηκαν τόσοι πολλοί αναπληρωτές στην ώρα τους. Είκοσι χιλιάδες αναπληρωτές τοποθετήθηκαν την περασμένη Τετάρτη. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν το σύνολο των κενών έχει καλυφθεί, ενώ τα βιβλία είναι ήδη στη θέση τους. Προφανώς θα υπάρξουν κάποια προβλήματα –ελάχιστα- και τα έχουμε εντοπίσει. Είναι πάντα πάρα πολύ δύσκολο να έχεις σαφή εικόνα της πραγματικότητας, γιατί πρέπει οι διευθυντές των σχολείων να ενημερώνουν τους διευθυντές της εκπαίδευσης, οι οποίοι να ενημερώνουν τους περιφερειακούς διευθυντές και όλα αυτά τα στοιχεία να έρχονται μετά από επεξεργασία –και το τονίζω το θέμα της επεξεργασίας ή “φιλτραρίσματος”– στο υπουργείο κι εκεί πάντα υπάρχουν κάποιες δυσκολίες και κάποια προβλήματα τελευταίας στιγμής, με κάτι έκτακτο που μπορεί να έχει συμβεί σε κάποιον κλπ. Πάντως είναι σαφές ότι πάμε φέτος καλύτερα από πέρυσι, όπως πέρυσι πήγαμε καλύτερα από πρόπερσι. Αυτό έχει σημασία και νομίζουμε ότι επιτέλους μπαίνουμε σε μία κανονικότητα.

Ερ.: Υπήρξε μέριμνα για τις ειδικότητες και τα ειδικά σχολεία, όπου παραδοσιακά υπάρχουν κενά;

Απ.: Το μεγαλύτερο ποσοστό των προσλήψεων έγινε στην ειδική αγωγή. Στην ειδική αγωγή όμως έχουμε ένα πρόβλημα κι αυτό είναι το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης των εκπαιδευτικών που είναι δίπλα στα παιδιά. Εκεί τα κονδύλιά μας είναι πολύ περιορισμένα και προσπαθούμε να λύνουμε το κάθε πρόβλημα, αφού το μελετήσουμε, ώστε να κάνουμε τη μέγιστη αξιοποίηση των κονδυλίων που έχουμε. Πάντως κι εκεί ακόμη με ελλείψεις -το λέω για να μην κρύβουμε και τα προβλήματα που έχουμε ακόμη- κι εκεί είμαστε καλύτερα από πέρυσι. Όπως ακούσαμε ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη μόνιμη πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, μιας και οι ανάγκες εκεί είναι πάρα πολύ πιεστικές.

Ερ. Μετά την ανακοίνωση των αλλαγών στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι αντιδράσεις επικεντρώθηκαν κυρίως σε τρία σημεία: Πρώτο στο κατά πόσο διασφαλίζεται αδιάβλητο των ενδοσχολικών εξετάσεων, δεύτερο στην κατάργηση της εξέτασης των Λατινικών και τρίτο στην κατηγοριοποίηση των Σχολών…

Απ:Καταρχήν έχει μεγάλο ενδιαφέρον η τόσο μεγάλη έμφαση στο θέμα των Λατινικών. Κάποιοι αποφάσισαν να ιδεολογικοποιήσουν όλη αυτή την υπόθεση με τα Λατινικά και να κάνουν μία σύνδεση, η οποία δεν δικαιολογείται από τίποτε. Η σύνδεση που γίνεται είναι ότι καταργώντας τα Λατινικά από ένα μάθημα εξεταζόμενο πανελλαδικά θα καταργήσουμε και τις κλασικές σπουδές.

Νομίζω ότι πρέπει να δούμε ποια είναι η Γ’ Λυκείου, διότι -όπως έχουμε πει κι έχουμε ξαναπεί- η Γ’ Λυκείου είναι μία τάξη που δεν υπάρχει πια στο ελληνικό σχολείο, δεν υφίσταται. Θέλουμε να είμαστε μία χώρα με Γ’ Λυκείου, ή θέλουμε να είμαστε μία χώρα χωρίς Γ’ Λυκείου, που τώρα δεν την παίρνει κανείς στα σοβαρά; Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι η Γ’ Λυκείου θα έχει τον χαρακτήρα του προπαρασκευαστικού έτους, άρα λίγα μαθήματα, πολλές ώρες, μία άνεση στην τάξη, να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να κάνει επί της ουσίας τη δουλειά του.

Τα Λατινικά, λοιπόν, ξέρετε πώς διδάσκονται τώρα. Και όλοι όσοι χύνουν κροκοδείλια δάκρυα δεν έχουν πει ποτέ πώς πρέπει να γίνονται, τι πρέπει να κάνουμε. Είναι μέρος του προβλήματος όλοι όσοι σήμερα σκίζουν τα ιμάτιά τους γι’ αυτό.

Πρέπει να είναι σαφές ποιος έχει διασώσει τις κλασικές σπουδές από όλους όσοι ήθελαν για δεκαετίες να τις έχουν ως “μουμιοποιημένα” γνωστικά πεδία. Πολλοί από όσους σήμερα διαμαρτύρονται ήταν αυτοί που θέλανε να τις έχουν σαν μουσειακά αντικείμενα: Γραμματική, συντακτικό, τίποτε άλλο και εμείς ήμασταν αυτοί, που θέσαμε το θέμα των μεταφράσεων, το θέμα του να ανοίξει και να γίνει κατανοητή η μαγεία των αρχαίων κειμένων από πλατειά κοινωνικά στρώματα. Ορισμένοι θέτουν το θέμα της αναγκαιότητας του μαθήματος για τις περαιτέρω σπουδές. Αυτό ισχύει για ελάχιστα γνωστικά πεδία, και πολλά από τα Τμήματα των κοινωνικών και των ανθρωπιστικών σπουδών απαιτούν σοβαρές γνώσεις κοινωνιολογίας –ενός σύγχρονου μαθήματος που σίγουρα ενδιαφέρει πολύ τους νέους.

Ερ.: Θα εξετάζατε το ενδεχόμενο να παραμείνει ως μάθημα που θα διδάσκεται στις προηγούμενες τάξεις;

Απ.: Αφότου ολοκληρώσουμε τις αλλαγές στη Γ’ Λυκείου, έτσι όπως κάναμε και στην Γ’ Λυκείου θα κάνουμε μια πολύ πλατιά συζήτηση ως προς το περιεχόμενο και το πρόγραμμα σπουδών της Α’ και Β’ Λυκείου κι εκεί θα κατατεθούν προτάσεις. Δεν μπορεί από τώρα κανείς να λέει, είμαι υπέρ ή είμαι κατά, πρέπει να δούμε τι είδους προτάσεις θα κατατεθούν, ποια θα είναι τα ωρολόγια προγράμματα κλπ

Αλλά, ξέρετε, τα Λατινικά όσοι τα χρειάζονται μπορούν να τα μάθουν και στα πρώτα έτη των Πανεπιστημίων και γίνονται τέτοια μαθήματα. Οι δικές μας προτάσεις έχουν σαν στόχο να σταματήσει ο εκφυλισμός των μαθημάτων στο σχολείο —γενικής παιδείας, Λατινικών κτλ. Σήμερα ο κόσμος γελάει με το μάθημα των Λατινικών, γιατί όταν πάρει κανείς 18,5 θεωρεί ότι είναι αποτυχία στις εξετάσεις. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά….

Ερ.: Πώς θα είναι αδιάβλητες οι ενδοσχολικές εξετάσεις;

Απ.:  Έτσι όπως προγραμματίζουμε εμείς να γίνουν οι εξετάσεις δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι αδιάβλητες. Διότι ομάδες σχολείων θα βάζουν τα θέματα, θα διορθώνονται τα γραπτά από καθηγητές άλλων σχολείων με κλήρωση και σε κόλλες που το όνομα του μαθητή θα είναι καλυμμένο.

Ερ.: Η αντιπολίτευση λέει πως αν δεν υπάρχει μία τράπεζα θεμάτων ο βαθμός δυσκολίας των εξετάσεων ανά περιοχή θα διαφοροποιείται δημιουργώντας στρέβλωση…

Απ.: Αυτό είναι λάθος με την εξής έννοια. Την τράπεζα θεμάτων αυτοί που την πρότειναν την πρότειναν για να την εξευτελίσουν. Διότι την πρότειναν και ταυτοχρόνως όλη η Ελλάδα ήξερε ποια είναι τα θέματα, άρχισαν να κυκλοφορούν στα φροντιστήρια και εξευτελίστηκε ο θεσμός. Είναι οι ίδιοι που τώρα θέλουν να τον υπερασπιστούν, θέλουν να τον ξαναστήσουν. Εμείς, λοιπόν, λέμε  ότι δεν μπορείς  να κάνεις τέτοιου είδους πράγματα, γιατί ήδη στη συνείδηση του κόσμου είναι ένας διαβλητός θεσμός.

Στο δικό μας σύστημα δεν τίθεται θέμα αδιάβλητου. Εκείνο που λέτε είναι μήπως σε μία ομάδα κάποιου Δήμου τα θέματα να είναι διαφορετικής δυσκολίας από ό,τι σε άλλη ομάδα άλλου Δήμου. Αυτό θα το διασφαλίσουμε με τις οδηγίες που θα δώσουμε για την κλιμάκωση των θεμάτων  –κάτι για το οποίο έχουμε τεράστια εμπειρία λόγω των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ερ.: Πώς θα κλιμακωθεί το 10% του συνυπολογισμού των ενδοσχολικών εξετάσεων στην τελική βαθμολογία για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Απ.: Ο λόγος που προτείνουμε το σύστημα αυτό είναι επειδή έχει μία προοπτική. Δηλαδή, αν τυχόν τα πράγματα αρχίσουν να λειτουργούν καλά το 10% θα γίνει 20% και αντίστοιχα το 90% θα γίνει 80%, μετά το 20% θα γίνει 30% και αντίστοιχα το 80% θα γίνει 70% και πάει λέγοντας, άρα είναι ένα σύστημα με μία δυναμική και μία προοπτική.

Ερ. Θα υπάρχουν Σχολές δύο ταχυτήτων;

Απ.: Δεν είναι δύο ταχυτήτων. Καταρχήν ξέρετε ότι και σήμερα υπάρχουν πολύ προβληματικά Τμήματα όπου σε “πετάει”πρώτα για να μορφωθείς και συνάμα για να αποκτήσεις τις δεξιότητες που χρειάζονται για το επάγγελμα το σύστημα, ανεξάρτητα αν θέλεις να σπουδάσεις το συγκεκριμένο αντικείμενο ή όχι. Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι τον Σεπτέμβριο του 2020, όπου θα είναι οι πρώτοι φοιτητές που εισαχθούν με το νέο σύστημα, θα έχει ολοκληρωθεί και το σχέδιο για την νέα αρχιτεκτονική των ΑΕΙ. Και αυτό δεν είναι ένας σχεδιασμός για το μέλλον, αλλά έχουμε ήδη αρχίσει να τον υλοποιούμε, ψηφίζοντας τους σχετικούς νόμους για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου.

Άρα, τον Σεπτέμβριο του 2020 θα συναντηθούν οι μεταρρυθμίσεις του Λυκείου με τις μεταρρυθμίσεις της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπου όλα τα Τμήματα θα έχουν το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό και έχει τις υποδομές που χρειάζεται, γιατί ήδη έχουμε δεσμεύσει κονδύλια. Άρα τα παιδιά θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε ισοδύναμα τμήματα. Το να είναι χαμηλής ζήτησης ένα τμήμα δεν σημαίνει ότι είναι ένα χαμηλής ακαδημαϊκότητας Τμήμα .Έχει τη σημασία του αυτό. Γιατί υπάρχουν παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο και δεν είναι σωστό να λέει κανείς σε αυτά τα παιδιά, “μην το επιλέγεις γιατί δεν το επιλέγουν πολλά παιδιά”.

Ερ. Ο πρύτανης του ΑΠΘ εκτιμά ότι δεν είναι δυνατόν για την οικονομία και ανάπτυξη μιας χώρας να είναι όλοι απόφοιτοι Πανεπιστημίων, γιατί έτσι οδηγηθήκαμε στο brain drain. Η προσωπική σας άποψη ποια είναι;

Απ.: Με τον κ.Μήτκα έχουμε πολύ βαθιές διαφωνίες σε αυτό το ζήτημα, όπως έχουμε και βαθιές διαφωνίες με τον κ.Μητσοτάκη. Εμείς δεν είμαστε της λογικής με ποιον τρόπο θα αφήνουμε τα παιδιά έξω από τους εκπαιδευτικούς θεσμούς. Εμείς είμαστε της λογικής πώς περισσότερα παιδιά θα αξιοποιήσουν αυτά που η Πολιτεία έχει υποχρέωση να προσφέρει. Το Πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο για να βρεις δουλειά. Το Πανεπιστήμιο είναι και για να μορφωθείς. Ζούμε σε μία περίοδο, όπου όλοι λέμε ότι ένας νέος ώσπου να πάρει σύνταξη θα αλλάξει τουλάχιστον επτά δουλειές. Άρα, τι σημαίνει αυτό, ότι πρέπει να πάρει επτά πτυχία; Όχι. Πρέπει να έχει μία τέτοια μόρφωση, που να μπορεί να αξιοποιήσει αυτά που έχει μάθει με αυτή την ευελιξία.

Ερ. Στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο προβλέφθηκε παράταση κάποιων μηνών στις θητείες των νυν πρυτάνεων του ΕΚΠΑ και το ΑΠΘ…

Απ. Η παράταση που δόθηκε είναι για λόγους πρακτικούς. Να τελειώνουν όλες οι θητείες στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους ώστε να μην υπάρχει καμία αναστάτωση στη διάρκεια του έτους.

Ερ.: Για το θέμα των συνενώσεων υπάρχουν αντιδράσεις σχετικά με το ενδεχόμενο να υποβαθμίζονται ιδρύματα που θα συνενωθούν με τα ΤΕΙ. Πώς απαντάτε σε αυτή την κριτική;

Απ.: Εμείς αυτή τη στιγμή και με πρωτοβουλία της κυβέρνησης, αρχίσαμε μία συζήτηση για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης, που έχει να γίνει από το 1980. Εμείς τώρα συζητάμε τα επόμενα 30 χρόνια. Μέσα σε αυτή τη συζήτηση και τις ρυθμίσεις αυτής της συζήτησης υπάρχουν τα εξής: Πρώτον οι συνέργειες ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, διότι πρώτη φορά έχουν παρθεί στα σοβαρά τα ΤΕΙ, μέχρι τώρα όλες οι κυβερνήσεις τα είχαν αγνοήσει με προκλητικό τρόπο. Δεύτερον το θέμα των εντελώς καινούριων τμημάτων. Ιδρύονται εντελώς καινούρια τμήματα. Σε κάθε νομοθέτηση που κάνουμε –και σ’ αυτή που αναφερθήκατε για το Ιόνιο και τα Γιάννενα- δεσμευτήκαμε στη Βουλή για προσωπικό και χρήματα. Επίσης δημιουργούμε διετή προγράμματα σπουδών, που θα δίνουν επαγγελματικά πτυχία ευρωπαϊκών προσόντων και επίσης αξιοποιούμε διάφορα παρατημένα αγροδιατροφικά πάρκα, κληροδοτήματα κ.λπ. Άρα πάμε για μία νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων μας.

Ερ.: Με αυτήν την αρχιτεκτονική εκτιμάτε πως επιτυγχάνεται ο στόχος για ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας;

Απ.: Βεβαίως. Αν δείτε πού ήμασταν πριν από έναν χρόνο, αν δείτε πού ήμασταν πριν από δύο χρόνια, σήμερα είμαστε πολύ πιο κοντά στον στόχο. Σε αυτό συμβάλλει και η δημιουργία ενός νέου θεσμού, του Πανεπιστημιακού Ερευνητικού Κέντρου.

Ερ. Υπάρχει και μία μεγάλη συζήτηση για το Διεθνές Πανεπιστήμιο…

Απ.: Με το Διεθνές Πανεπιστήμιο υπάρχει μία ομόφωνη απόφαση όλων των διοικήσεων -αυτό δεν έχει ξαναγίνει- δηλαδή του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, του Διεθνούς Πανεπιστημίου, του ΤΕΙ στην Καβάλα και του ΤΕΙ στις Σέρρες, για ένα νέο Ίδρυμα, το οποίο θα έχει και ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών. Αυτό εμείς το μελετάμε τώρα αλλά είναι από τα εντυπωσιακά πορίσματα, ακριβώς επειδή γύρω από αυτό συναινούν όλο τα Ιδρύματα, διότι το πόρισμα αυτό έχει προκύψει από μία επιτροπή που δεν την προτείναμε εμείς αλλά τα ίδια τα Ιδρύματα, είναι επιτροπές που ζητήσαμε να συγκροτηθούν “από τα κάτω”.

Ερ. Υπάρχουν πανεπιστημιακοί που βλέπουν ότι συνάδελφοί τους στα ΤΕΙ αναβαθμίζονται και εν μία νυκτί γίνονται καθηγητές πανεπιστημίων…

Απ.: Υπάρχει  μία ανησυχία ανάμεσα σε πανεπιστημιακούς, ότι με το να ενταχθούν οι καθηγητές των ΤΕΙ θα υποβαθμιστούν τα πανεπιστήμια. Εγώ λέω να μην είμαστε τόσο φοβικοί και πριν το κάνουμε αυτό να βλέπουν τα βιογραφικά των συναδέλφων μας από τα ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ σήμερα, όπως και τα Πανεπιστήμια, έχουν εξαιρετικής ποιότητας διδάσκοντες και ιδιαίτερα προβληματικές περιπτώσεις. Δεν οι προβληματικές περιπτώσεις υπάρχουν και στα Πανεπιστήμια. Μπορεί κάπου να είναι λίγο περισσότεροι, αλλού λιγότεροι, γι’ αυτό είπαμε ότι οι καθηγητές πρώτης βαθμίδας των ΤΕΙ θα κρίνονται για να ενταχθούν στο Πανεπιστήμιο, θα είναι σε προσωποπαγείς θέσεις και θα κριθούν για να ενταχθούν. Οπότε δεν καταλαβαίνω που βασίζεται αυτή η κριτική.

Ερ.: Ο κ.Παρασκευόπουλος σας παρέδωσε το πόρισμα της Επιτροπής μελέτης ζητημάτων για την ακαδημαϊκή ελευθερία και ειρήνη. Ποια είναι η συνέχεια;

Απ.: Την επόμενη εβδομάδα επισήμως θα το παραδώσουμε στα ιδρύματα, στις φοιτητικές παρατάξεις και τις κομματικές νεολαίες, για να έχουμε την άποψή τους.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΓΕΣ: Παραδόθηκαν στην Τουρκία οι δύο Τούρκοι στρατιωτικοί που εντοπίστηκαν χθες εντός του ελληνικού εδάφους στην περιοχή Φέρες του Έβρου

 Ολοκληρώθηκε χθες το απόγευμα  η παράδοση στην Τουρκία των 2 Τούρκων στρατιωτικών οι οποίοι εντοπίστηκαν χθες το πρωί εντός του ελληνικού εδάφους, στην περιοχή Φέρες του Έβρου. 

Για το περιστατικό το Γενικό Επιτελείο Στρατού ανακοινώνει πως σήμερα Κυριακή,  γύρω στις 11:00,  «στην περιοχή Ευθύνης της 12ης  Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού (ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ), πλησίον του χωρίου Φέρες, 150 μέτρα περίπου από την οριογραμμή, εντός του ελληνικού εδάφους, εντοπίστηκε από ελληνική περίπολο, Τούρκος έφεδρος υπαξιωματικός, φέροντας τον ατομικό οπλισμό του άνευ πυρομαχικών. Περί τις 14:00, εντοπίστηκε στην ίδια περίπου περιοχή και δεύτερος Τούρκος στρατιωτικός (Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός), ο οποίος δεν έφερε οπλισμό, ούτε  πυρομαχικά.

Σε έγγραφη κατάθεσή τους προς τις ελληνικές στρατιωτικές αρχές, ο μεν πρώτος, παραδέχθηκε ότι χάθηκε εντός του ελληνικού εδάφους ο δε δεύτερος, ότι βρισκόταν σε αναζήτηση του πρώτου, εντός του ελληνικού εδάφους. Στους 2 Τούρκους στρατιωτικούς, έγιναν ιατρικές εξετάσεις για να διαπιστωθεί ότι είναι καλά στην υγεία τους. Διαπιστώθηκε η υψηλή ετοιμότητα, η άμεση αντίδραση των ελληνικών τμημάτων προκάλυψης, καθώς και η σωστή λειτουργία του Συστήματος Διοίκησης και Ελέγχου.  Κατόπιν επαφής των Διοικητών Ταγμάτων Προκάλυψης, ολοκληρώθηκε η παράδοση των 2 στρατιωτικών στην Τουρκία στις 18:30».

Όπως αναφέρει το ΓΕΣ για το θέμα επικοινώνησαν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας Πάνος Καμμένος και της Τουρκίας Χουλουσί Ακάρ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη – 83ηΔΕΘ: Πρόγραμμα για μηδενικά απορρίμματα προωθεί η Coca Cola

Διαδραστικό κέντρο ανακύκλωσης θα λειτουργήσει τον προσεχή Οκτώβριο, μέσα σε χώρο του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης, με πρωτοβουλία της Coca Cola και στο πλαίσιο του προγράμματος “zero waste cities”.

“Θα κάνουμε συλλογή πλαστικών και στη συνέχεια θα τα μετατρέπουμε σε έπιπλα και αντικείμενα για την πόλη, με ζωντανή 3D ρομποτική εκτύπωση” ανακοίνωσε η Σίσσυ Ηλιοπούλου, διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και επικοινωνίας σε εκδήλωση που διοργάνωσε σήμερα η Coca Cola στην 83η ΔΕΘ.

Στόχος της εταιρίας είναι να καταστεί η Θεσσαλονίκη, η πρώτη “zero waste city” στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη μέσα από ένα πρόγραμμα, με προοπτική τριετίας που στηρίζεται στους άξονες: παρέμβαση, εκπαίδευση και αλλαγή συμπεριφοράς.

“Για πρώτη φορά λανσάρουμε στην Ελλάδα το “Print Your City” μέσω του οποίου, με τη χρήση νέων τεχνολογιών, απορρίμματα μπορούν να μετατραπούν σε χρηστικά αντικείμενα” τόνισε από την πλευρά της η Λίλιαν Νεκταρίου, γενική διευθύντρια της Coca Cola για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα. Πρόθεση της εταιρίας είναι ως το 2030, το 50% των συσκευασιών της να προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά όπως επίσης και να ανακυκλώνεται το 100% των συσκευασιών προϊόντων της.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ