Μια συμφωνία με αντίκτυπο και στα εθνικά θέματα – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η συμφωνία του πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο, έγινε κι ο Αλέξης Τσίπρας παρουσίασε σε εθνικό διάγγελμα τις 15 θέσεις της, παρουσία του Ιερώνυμου.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Αυτό δεν αμφισβητείται, ανεξαρτήτως αν μετά τις αντιδράσεις στους κόλπους των κατώτερων κληρικών που χάνουν το δημοσιοϋπαλληλίκι, αλλά και κάποιες (μετρημένες στα δάκτυλα αφού εκείνοι θα διαχειρίζονται τα χρήματα) διαφωνίες Μητροπολιτών, ο αρχιεπίσκοπος άρχισε να μιλάει για… σχέδιο συμφωνίας. Αφού ήταν σχέδιο συμφωνίας, για ποιον λόγο παρουσιάστηκε σε εθνικό δίκτυο παρουσία των δυο ανδρών;

Ας το αφήσουμε αυτό στην άκρη κι ας μπούμε στη βαθιά ουσία.

Η συμφωνία ή το σχέδιο συμφωνίας (όπως θέλετε πείτε το) προκαλεί πολλά ερωτήματα και πιθανότατα ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου σε τεράστια εθνικά ζητήματα ακόμη και με την ίδια την εκκλησία, αφού όπως ισχυρίζονται νομικοί κύκλοι και συνταγματολόγοι, είναι πολύ πιθανόν οι νόμιμες θρησκείες της χώρας να πάψουν να καλύπτονται από τον χαρακτήρα του δημοσίου δικαίου και να περάσουν στον χαρακτηρισμό του ιδιωτικού.

Τι σημαίνει αυτό;

  1. Κατ’ αρχάς αύριο, στο εγγύς ή στο απώτερο μέλλον μπορεί να έρθουν οι δανειστές και να ζητήσουν την παύση της κρατικής χρηματοδότησης στην εκκλησία. Γεγονός που αν συμβεί θ’ αφήσει χιλιάδες κληρικούς και τις οικογένειές τους χωρίς εισόδημα. Η εκκλησία θα θεωρείται, περίπου, μια ΔΕΚΟ. Κι η χρηματοδότηση σ’ αυτές από το κράτος απαγορεύεται.
  2. Αφού πλέον οι κληρικοί θα αμείβονται από χρήματα με τα οποία επιδοτεί το κράτος την εκκλησία, οιοσδήποτε μπορεί να προσφύγει σε ελληνικό αλλά κυρίως στο ευρωπαϊκό δικαστήριο και να ζητήσει τη διακοπή αυτής της επιδότησης ως αντιβαίνουσα το ευρωπαϊκό δίκαιο.
  3. Η συμφωνία ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου στη Θράκη, όπου η Τουρκία στοχεύει μονίμως τους Έλληνες μουσουλμάνους.

Τι θα συμβεί εκεί, αφού αν φύγει η ελληνική εκκλησία από τον έλεγχο του κράτους, θα ζητήσουν να φύγουν κι οι μουσουλμάνοι, άρα το ελληνικό κράτος δεν θα μπορεί να διορίζει τους μουφτήδες; Με ότι αυτό συνεπάγεται στις επιδιώξεις της Τουρκίας να τους ορίζει εκείνη;

  1. Τι θα συμβεί με τις πιθανές προσφυγές άλλων δογμάτων και άλλων θρησκευτικών κοινοτήτων ή και εκκλησιαστικών ή νομικώ πρόσωπα της ήδη ισχύουσας νομοθεσίας, που θα ζητήσουν κρατική επιχορήγηση για τους μισθούς των λειτουργών τους; Δηλαδή, θα ζητήσουν κι απαιτήσουν, να συμβεί οικονομικά και μ’ εκείνες ότι με την ελληνική εκκλησία;
  2. Τι θα συμβεί με τους κληρικούς που θα γίνουν πλέον υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα; Θα λαμβάνουν 14 μισθούς;
  3. Ποιος θα διαχειρίζεται τα χρήματα της κρατικής επιδότησης; Ο αρχιεπίσκοπος ή οι μητροπολίτες; Και ποιος θα κάνει το έλεγχο;
  4. Θα μπορούν οι ιερείς να απολυθούν από τον Μητροπολίτη τους, καθώς θα ισχύσουν οι κανόνες του ιδιωτικού τομέα ή θα δημιουργηθεί ένα νέο στάτους κβο στον ιδιωτικό τομέα;

Όμως δεν είναι μόνο αυτά.

Είπαμε και χθες ότι από τις συζητήσεις και τη συμφωνία έμεινε εκτός –κατά τρόπο απαράδεκτο πολιτικά κι ηθικά- το Πατριαρχείο. Όμως, το Πατριαρχείο έχει υπό τη δικαιοδοσία του τις Μητροπόλεις των Νέων χωρών (Ηπείρου, Κεντρικής, Ανατολικής και Δυτικής Μακεδονίας, Θράκης και Βορείου Αιγαίου) καθώς και την εκκλησία της Κρήτης και το Άγιο Όρος. Εδώ προκύπτει άλλο ερώτημα:

– Τι γίνει με τους 1.400 ιερείς των Μητροπόλεων που ανήκουν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και δεν δεσμεύονται από αποφάσεις της εκκλησίας της Ελλάδος; Θα παραμείνουν στο Δημόσιο;

Το θέμα είναι τεράστιο κι είναι σαφές ότι σχεδιάστηκε στο πόδι και ως αντιπερισπασμό σε μεγάλα ζητήματα που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία. Και με την ευγενική χορηγία του αρχιεπισκόπου προς τον πρωθυπουργό.

Σχεδιάστηκε, επιπλέον, με έντονη πονηριά αναφορικά με την κένωση δέκα χιλιάδων θέσεων εργασίας, αφού ήδη αφήνονται υποσχέσεις για νέες προσλήψεις (αντίστοιχου αριθμού) και μάλιστα σε προεκλογική περίοδο.

Κάτι που ήδη ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος…

Τέλος, δεν μπορώ να μην αναφέρω ένα χαρακτηριστικό γεγονός από εκείνα που η ιστορία αναφέρει ως παράδοξα ή και ευτράπελα.

Ο φανατικός χριστιανός (μέχρι σημείου θρησκοληψίας), δικτάτορας Ιωάννης Μεταξάς, απαλλοτρίωσε, το 1939, την περιουσία της εκκλησίας υπέρ του δημοσίου.

Κι ο (κατά δήλωσή του) άθεος, Αριστερός,  Αλέξης Τσίπρας την ανακοστολόγησε υπέρ της εκκλησίας!

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Παρασκευής 9 Νοεμβρίου 2018
Επόμενο άρθροΑύξηση πρόσβασης των νοικοκυριών στο διαδίκτυο καταγράφει έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.