Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει)
Τα γαϊδούρια, τα «γαϊδούρια» και το γαϊδουράκι της Ζίτσας
Το γαϊδουράκι της Ζίτσας, γιατί έτσι θα το θυμόμαστε πλέον, οδηγήθηκε σε ευθανασία.
Πέρασε τις τελευταίες μέρες της ζωής του προφανώς μέσα σε φριχτούς πόνους.
Με όσους έτυχε να μιλήσω μέχρι χτες το βράδυ που βγήκε η είδηση όλοι μου έλεγαν πόσο μουδιασμένοι ή λυπημένοι αισθάνονται από την έκβαση αυτής της φριχτής ιστορίας.
Το γαϊδουράκι της Ζίτσας όμως πάνω απ΄όλα πέθανε προδομένο από αυτόν που υποτίθεται έπρεπε να το προσέχει, ώστε κι αυτό με τη σειρά του να προσφέρει τις υπηρεσίες του.
Στην υπόθεση αυτή, πέρα από την ίδια αυτή καθαυτή την πράξη του αντιδημάρχου – συνυπολογίζοντας και τη δική του θέση επί του θέματος είναι η εκκωφαντική σιωπή του Δημάρχου της περιοχής.
Είναι πραγματικά θλιβερό να πρέπει να παρεμβαίνει ο ίδιος ο Υπουργός των Εσωτερικών ώστε να κινηθούν οι διαδικασίες για τον έλεγχο του κυρίου, του κύρη του άμοιρου γαϊδουριού, μετά την πράξη για την οποία κατηγορείται.
Σκέφτομαι ότι για κάποιους μπορεί να θεωρείται πολυτέλεια να ασχολείται τόσος κόσμος, να αφιερώνονται τόσα ρεπορτάζ για το γεγονός ότι κάποιος έσερνε για πάνω από 700 μέτρα ένα γαϊδουράκι.
Όμως όταν κάποιος δεν σέβεται τη ζωή ενός κατοικίδιου, ενός οικόσιτου ζώου, πολύ εύκολα μπορεί να διολισθήσει σε πράξεις εναντίον άλλων αδύναμων – που η εμπειρία έχει δείξει ότι είναι οι γυναίκες και τα παιδιά.
Το γαϊδουράκι της Ζϊτσας πρέπει να γίνει σύμβολο. Η τιμωρία του δράστη οφείλει να είναι παραδειγματική. Αν και τελικά πολύ φοβάμαι ότι ανθρώπινη ζούγκλα μπορεί να επικρατήσει, και ως ισχυρή να προφυλάξει το δικό της μέλος και να μην υπολογίσει ένα άκακο πλάσμα που ανήκει σε άλλη φυλή.
Η υπόθεση του αντιδημάρχου της Ζίτσας είναι μια από εκείνες που σε κάνουν να θες διαλέξεις στρατόπεδο ή φυλή.
Το γαϊδουράκι, τα γαϊδούρια έχουν δώσει μια βρισιά στην κοινωνία μας. «Είσαι γαϊδούρι» λέμε, και ξέρεις τι δείχνει αυτή η βρισιά; Ότι εμείς ως «ισχυροί» την υπομονή, την ανοχή, την αγόγγυστη ανοχή τα θεωρούμε αδυναμία.
Γιάννης Καφάτος