Θα μας γυρίσουν στα μουλάρια; – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Τα μάθατε τα νέα; Η κυβέρνηση ανακάλυψε νέα «μαύρη» τρύπα κι ετοιμάζεται να ρίξει νέους φόρους στα αυτοκίνητα. Νέα χαράτσια για να βρεθεί το ένα (1) δις που λείπει για τη συντήρηση αυτού του κράτους –τέρατος.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Μια υφυπουργός που δεν ξέραμε, αποφάσισε ότι έφτασε η ώρα να τη μάθουμε.

Η υφυπουργός Οικονομικών λοιπόν, Κατερίνα Παπανάτσιου, ανακοίνωσε αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Φυσικά, αυτές οι αλλαγές απαιτούν την «εξαγωγή» κι άλλων φόρων από τις ήδη άδειες τσέπες μας. Αυτό σημαίνει ο συνυπολογισμός κυβικών, τιμής αγοράς, παλαιότητας και ρύπων που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο για να υπολογιστούν τα τέλη του.

Η κ. Παπανάτσιου, είναι ανεπίδεκτη μαθήσεως. Δεν έχει κατανοήσει το παραμικρό. Δεν έχει κατανοήσει, επί παραδείγματι, ότι όσο περισσότερο ακριβαίνουν τα τέλη, τόσο περισσότεροι καταθέτουν πινακίδες και τελικά χάνουν τα δημόσια ταμεία.

Κάποιος πρέπει αν της πει, ότι το 2010 το κράτος εισέπραττε από τέλη κυκλοφορίας περισσότερα από 1,6 δις ετησίως. Και πέρυσι (2015) δεν εισέπραξε ούτε ένα (1) δις!

Γιατί; Για τον απλούστατο λόγο ότι έχουν κατατεθεί στις εφορίες κοντά στις 750 χιλιάδες πινακίδες.

Έτσι χάθηκαν σχεδόν 600 εκ. από τέλη κυκλοφορίας, χώρια τα υπόλοιπα έσοδα από καύσιμα, ΦΠΑ ανταλλακτικών και σέρβις, ΚΤΕΟ, κάρτες καυσαερίων, τζίρους και ΦΠΑ ασφαλιστηρίων, που θα πλήρωναν αν κυκλοφορούσαν…

Αποτέλεσμα; Τζίφος!

Κι όμως μυαλό δεν βάζουν. Και συνεχίζουν τον ίδιο χαβά των φόρων. Και της γραφειοκρατίας, αφού οι νέες ρυθμίσεις προβλέπεται να δημιουργήσουν ένα άνευ προηγουμένου «πανηγύρι» στον υπολογισμό των νέων τελών.

Ένα κράτος παντελώς άχρηστο, που αδυνατεί να βρει που βρίσκονται διάσπαρτα 50 χιλιάδες (!!!) κρατικά αυτοκίνητα, καλείται τώρα να …ταξινομήσει 8 εκ. αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και να τους επιβάλλει κριτήρια από τα οποία θα εξαρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας!

Αν το καταφέρει αυτό η κυρία Παπανάτσιου, θα πρέπει να της κάνουμε υποκλίσεις.

Επειδή όμως εκ των προτέρων ξέρουμε τι θα συμβεί, οφείλουμε μόνο μια παρατήρηση:

Η κυβέρνηση και τα στελέχη της παραμένουν ανιάτως ασόβαροι.

Που οδηγούμαστε τώρα; Οδηγούμαστε σε μειώσεις των τελών κυκλοφορίας των παλιών, μικρού κυβισμού και αξίας  αυτοκινήτων κι όσων δεν μπορούν να υπολογιστούν οι ρύποι.

Αυτό όμως θα έχει σαν αποτέλεσμα να μειωθούν τα έσοδα του κράτους τα οποία ωστόσο δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να πέσουν κάτω από τα σημερινά επίπεδα.
Έτσι θα πρέπει να αυξηθούν τα τέλη των αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί μετά το 2005. Αυτά είναι περίπου 1,8 εκ.

Η εξίσωση είναι κάτι παραπάνω από δύσκολη, καθώς για ένα αυτοκίνητο δεκαετίας θα πρέπει να μειωθεί το τέλος λόγω μείωσης της αξίας, αλλά ταυτόχρονα να αυξηθεί λόγω των εκπομπών ρύπων. Για ένα καινούργιο αυτοκίνητο με χαμηλούς ρύπους, ο συντελεστής θα είναι μικρός, όμως το ίδιο αυτοκίνητο έχει πολλαπλάσια αξία από ένα αυτοκίνητο δεκαετίας και έτσι θα επιβαρυνθεί περισσότερο…
Το αλαλούμ λοιπόν συνεχίζεται, ακόμη σταθεροί συντελεστές δεν υπάρχουν και για ακόμη μια φορά το κυβερνητικό επιτελείο απλά πέτυχε να φέρει αναστάτωση… με σχέδια μιας επιτροπής η οποία κατάφερε με το τέλος ταξινόμησης να βάλει μπλόκο στα καινούργια αυτοκίνητα οδηγώντας σε ελαφρύνσεις για τα παλιά και ρυπογόνα!

Εν κατακλείδι: Είναι δυνατόν να κόπτονται για τα λαϊκά στρώματα και τελικά να τα επιβαρύνουν συνεχώς με φόρους;

Κι ως πότε τούτη η κυβέρνηση θα παριστάνει ότι δεν καταλαβαίνει πως η αγελάδα για να κατεβάσει γάλα πρέπει να τρέφεται… Τι θέλουν δηλαδή; Να καταθέσουν κι άλλοι τις πινακίδες τους και να γυρίσουμε στην κυκλοφορία με τα μουλάρια;

Ναι ξέρω, είναι υπερβολικός ο τίτλος, όσο κι η τελευταία ερώτηση…

Ή μήπως όχι;

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδα εφημερίδων του Σαββάτου 3 Ιουνίου 2017
Επόμενο άρθροΚερδίζουν έδαφος οι λαϊκές αγορές – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.