Αρχική Blog Σελίδα 8

Κ. Χατζηδάκης: Είναι η ώρα του διαλόγου με τους αγρότες

Το αγροτικό ζήτημα είναι το βασικό θέμα της συνέντευξης του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη στην RealNews. Και, όπως, αναλυτικά, αναφέρει, «η κυβέρνηση αντιμετωπίζει με σοβαρότητα και μετριοπάθεια το θέμα.

Δεν κουνά το δάχτυλο στους αγρότες και αντιμετωπίζει με ενσυναίσθηση τα προβλήματα που έχουν, αναγνωρίζοντας το δίκιο τους σε πολλές περιπτώσεις. Από την άλλη πλευρά, βρεθήκαμε σε μια εξαιρετικά δύσκολη θέση με όσα έγιναν το καλοκαίρι με τον ΟΠΕΚΕΠΕ», υπενθυμίζει με την ταυτόχρονη επισήμανση ότι «μέχρι πριν λίγο καιρό, δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα πληρωθούν οι αγροτικές επιδοτήσεις. Έγινε αγώνας δρόμου για να συμφωνήσουμε με την Κομισιόν στις αλλαγές που έπρεπε να γίνουν και να ξεκινήσουν οι πληρωμές».
Και, επαναλαμβάνει ότι «ήδη φέτος έχουν πληρωθεί μέχρι τώρα 2,6 δισ. ευρώ από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, τον ΕΛΓΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό και μέχρι το τέλος του έτους θα έχει καταβληθεί επιπλέον 1,2 δισ. ευρώ. 600 εκατ. ευρώ δηλαδή παραπάνω σε σχέση με πέρσι!».
Διαμηνύει, μάλιστα, ότι «λύση στα προβλήματα μπορεί να προκύψει μόνο μέσα από το διάλογο. Και νομίζω ότι πλέον ήρθε η ώρα του διαλόγου», υπογραμμίζει υπενθυμίζοντας συγχρόνως τη συνάντηση που είχε ο ίδιος και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας με τους αγρότες της Κρήτης, αλλά και την πρόσκληση για διάλογο που είχε απευθύνει για αύριο, Δευτέρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στο ερώτημα αν τίθεται ζήτημα να μην πραγματοποιηθεί η μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης δίνει την εξής χαρακτηριστική απάντηση: «Είναι άραγε ο ΟΠΕΚΕΠΕ κάποιο κελεπούρι και φοβούνται κάποιοι μην το χάσουμε; Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω τη συζήτηση αυτή μετά από όλα τα προβλήματα που έχουν προκύψει με τον συγκεκριμένο φορέα. Εν πάση περιπτώσει, το νομοσχέδιο για τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ συζητείται ήδη στην Επιτροπή της Βουλής!».
Πρόκειται, σύμφωνα με τον Κ. Χατζηδάκη, «για μια μεγάλη μεταρρύθμιση, που την έχει ανακοινώσει ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, και η οποία σε συνδυασμό με το Σχέδιο Δράσης για τις αγροτικές επιδοτήσεις, αντιμετωπίζει παθογένειες δεκαετιών και βάζει τάξη στη διαχείριση των αγροτικών επιδοτήσεων. Η ΑΑΔΕ έχει όλα τα εχέγγυα αποτελεσματικότητας. Και εργαζόμαστε καθημερινά, ώστε η μεταρρύθμιση να γίνει πράξη. Στο τέλος της δύσκολης αυτής διαδρομής, κερδισμένοι θα βγουν οι έντιμοι αγρότες που θα δουν να παίρνουν παραπάνω χρήματα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια».
Για τα αιτήματα, ειδικότερα, των αγροτών, λέει πως δεν μπορεί να προαναγγείλει «τις αποφάσεις της κυβέρνησης που θα προκύψουν μετά τον συνολικό διάλογο που θα γίνει με τους αγρότες». Μπορεί, ωστόσο, να διαβεβαιώσει ότι «έχουμε τη διάθεση να αντιμετωπίσουμε και να δώσουμε λύσεις σε όσα το δυνατό περισσότερα προβλήματα, τόσο για τη γεωργία όσο και για την κτηνοτροφία μας που φέτος, πράγματι, πλήττεται περισσότερο».
Ωστόσο, διευκρινίζει, «υπάρχουν συγκεκριμένα όρια μέσα στα οποία μπορούμε να κινηθούμε. Πρώτον, δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε τα όριο των δυνατοτήτων που μας δίνει ο προϋπολογισμός. Δεύτερον, δεν μπορούμε να παραβιάσουμε τη συμφωνία που έγινε με τον Κομισιόν για τη μεταρρύθμιση του συστήματος των αγροτικών επιδοτήσεων».
Στα του Προϋπολογισμού, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης δηλώνει ότι «το 2026 η ελληνική οικονομία θα συνεχίσει να προχωρεί με σταθερά βήματα. Οι Έλληνες θα δουν την οικονομία μας, για μια ακόμη χρονιά, να αναπτύσσεται με διπλάσιους ρυθμούς σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, να συγκλίνει περαιτέρω με τις πιο προηγμένες χώρες και τα εισοδήματα να ενισχύονται».
Επιπλέον, στη σύγκριση μεταξύ 2019 και 2026, αναφέρει: «Το πραγματικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ αναμένεται να έχει αυξηθεί σωρευτικά κατά 15,7% από το 2019, οι επενδύσεις να έχουν αυξηθεί κατά 96% και οι καθαρές αμοιβές εξαρτημένης εργασίας κατά 32%, δηλαδή σημαντικά πάνω από τον πληθωρισμό».
Στο πεδίο των μεταρρυθμίσεων, εξ άλλου, ο Κ. Χατζηδάκης προαναγγέλλει έξι από αυτές που «είτε θα τρέξουν είτε θα ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες:
Πρώτον, θα τρέξουν δυο διυπουργικές πρωτοβουλίες για κράτος πιο φιλικό στους πολίτες, που συντονίζω προσωπικά. Η μία αφορά την καθημερινότητα και την αντιμετώπιση “ιστοριών καθημερινής τρέλας” από το βαθύ κράτος. Η δεύτερη την απλοποίηση διοικητικών διαδικασιών στο πλαίσιο του προγράμματος ΜΙΤΟΣ. Δεύτερον, θα έχουμε την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου και των ειδικών χωροταξικών πλαισίων για τη βιομηχανία, τον τουρισμό και τις ΑΠΕ. Τρίτον, θα προχωρήσουμε στην επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης με νέους Κώδικες και ψηφιακά εργαλεία. Τέταρτον, θα προωθήσουμε νομοσχέδιο για μια πιο ολιστική διαχείριση των υδάτων. Πέμπτον, θα πραγματοποιηθεί ο διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου για το νέο Λύκειο και την καθιέρωση του εθνικού απολυτηρίου. Και έκτον, θα συνεχίσει, βεβαίως, να εξελίσσεται η μεταρρύθμιση για το σύστημα αγροτικών επιδοτήσεων, με την εφαρμογή του οριστικού, ψηφιακού και διαφανούς συστήματος. Οι μεταρρυθμίσεις είναι ο μόνος δρόμος για περισσότερη παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα ώστε να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα της χώρας για νέες και καλύτερες δουλειές, για καλύτερα εισοδήματα», επισημαίνει.
Ενώ για την εκλογή του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη στο τιμόνι του Eurogroup, ο αντιπρόεδρος υπογραμμίζει, για μία ακόμη φορά, τη «μεγάλη επιτυχία για τον ίδιο», αλλά και τη «μεγάλη εθνική επιτυχία, που αποτυπώνει τη μεγάλη πρόοδο που έχει καταγράψει η ελληνική οικονομία, τα τελευταία χρόνια, με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».
Σε άλλο, τέλος, σημείο της συνέντευξης, ο Κ. Χατζηδάκης επαναλαμβάνει τον εκλογικό στόχο της Νέας Δημοκρατίας: «Εμείς, σε κάθε περίπτωση, θα διεκδικήσουμε την αυτοδυναμία, διότι πιστεύουμε ότι οι αυτοδύναμες κυβερνήσεις λειτουργούν με πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο στην πατρίδα μας. Αν, βεβαίως, προκύψει ανάγκη για συνεργασίες, η Νέα Δημοκρατία έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι δεν αποτελεί παράγοντα αστάθειας».
Και καταλήγει: «Ας είμαστε όμως ξεκάθαροι: Οι συνεργασίες δεν διατάσσονται. Στις εκλογές του 2023, όταν εφαρμόστηκε ένα σύστημα απλής αναλογικής από τον κ. Τσίπρα, όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα της αντιπολίτευσης είχαν τονίσει ότι δεν θα συνεργάζονταν ούτε μεταξύ τους ούτε βεβαίως με τη Νέα Δημοκρατία. Αυτό το αντιλήφθηκαν οι πολίτες, οι οποίοι έδωσαν στη δική μας παράταξη αυτοδυναμία. Διότι αντιλήφθηκαν ότι η Ελλάδα χρειάζεται πάνω από όλα σταθερότητα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η νέα εποχή του Δημόσιου τομέα: Αποτελεσματικότητα και διαφάνεια μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους και το 2025

Τα τελευταία χρόνια, η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού κράτους έχει αναδείξει τη σημασία της δημιουργίας ενός πιο αποδοτικού και ευέλικτου δημόσιου τομέα.

Το 2025 αποδεικνύεται ακόμα μια καθοριστική χρονιά για την ενσωμάτωσή της στην καθημερινότητα των πολιτών, με τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών να αυξάνεται συνεχώς. Οι πρόσφατες στατιστικές καταδεικνύουν ότι η κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχει επικεντρωθεί στην απλοποίηση των διαδικασιών, προσφέροντας ενοποιημένες υπηρεσίες για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, γεγονός που οδηγεί σε σημαντικές κοινωνικές και οικονομικές μεταβολές. Επιπλέον, τόσο η αξιολόγηση των υπηρεσιών του Δημοσίου από τους πολίτες που «έτρεξε» το Υπουργείο Εσωτερικών, όσο και η έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης δείχνουν την εξαιρετική δουλειά που γίνεται στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού. Οι υπηρεσίες που έχουν αναπτυχθεί έχουν λάβει ιδιαίτερα θετικό πρόσημο από τους πολίτες, κάτι που αποτυπώνεται και στις υψηλές βαθμολογίες που έλαβαν. Αξιοσημείωτη είναι η απλούστευση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών, η οποία έχει επιφέρει σημαντικές ετήσιες εξοικονομήσεις κόστους και χρόνου, καθώς και θετικά περιβαλλοντικά οφέλη, εδραιώνοντας τη θέση της ψηφιακής διακυβέρνησης ως πυλώνα της σύγχρονης δημόσιας διοίκησης.
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους είναι ένα στοίχημα που κερδίζουμε χρόνο με τον χρόνο, με σταθερό στόχο να διευκολύνουμε διαρκώς τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες αλληλεπιδρούν με το Δημόσιο. Από το 2019 έως σήμερα, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιεί με συνέπεια έναν πολυδιάστατο εκσυγχρονισμό, με ξεκάθαρο πολιτικό πρόσημο: μια καλύτερη καθημερινότητα με λιγότερη γραφειοκρατία, περισσότερη αποτελεσματικότητα, διαφάνεια και ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος και τους θεσμούς του. Το 2025 αποτέλεσε μια χρονιά ουσιαστικής επιτάχυνσης αυτής της προσπάθειας. Τα νούμερα από μόνα τους δε λένε πολλά· αποκτούν όμως πραγματική αξία όταν μεταφράζονται σε λιγότερες ουρές, λιγότερα email και τηλεφωνήματα, λιγότερη ταλαιπωρία για τους πολίτες και οικονομίες κλίμακος για τη Δημόσια Διοίκηση. Ενδεικτικά, 8,8 εκατομμύρια πολίτες έχουν χρησιμοποιήσει το gov.gr, πραγματοποιώντας περισσότερες από 394,2 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές, γεγονός που αποτυπώνει τη σταθερή ενσωμάτωση των ψηφιακών υπηρεσιών στην καθημερινότητά μας. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο και έδωσαν υψηλές βαθμολογίες στις ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr και του Gov.gr Wallet, στην πρώτη αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών. Το 2026 βρίσκει τη χώρα σε μια ώριμη φάση ψηφιακής μετάβασης, με θεσμική συνέχεια, πολιτική βούληση και ξεκάθαρο προσανατολισμό. Συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση: αξιοποιούμε την τεχνολογία όχι ως αυτοσκοπό, αλλά ως εργαλείο για ένα κράτος πιο αποτελεσματικό που συμβάλλει καθοριστικά στην αναπτυξιακή τροχιά της χώρας», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
** 2.211 ψηφιακές υπηρεσίες και έπεται συνέχεια **
Μέχρι τώρα, το gov.gr έχει καταφέρει να καλύψει ένα ευρύ φάσμα αναγκών των πολιτών, προσφέροντας 2.211 ψηφιακές υπηρεσίες. Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί: το συνολικό πλήθος των ψηφιακών συναλλαγών ξεπερνά τα 394 εκατομμύρια, με 8.880.857 μοναδικούς χρήστες που έχουν εκδώσει τουλάχιστον ένα ηλεκτρονικό έγγραφο ή έχουν υποβάλει μια ηλεκτρονική δήλωση. Αυτές οι υπηρεσίες παρέχουν τη δυνατότητα στους πολίτες να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους από την άνεση του σπιτιού τους, μειώνοντας σημαντικά την ανάγκη για φυσικές επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες.
Αυτό αποτυπώνεται και στα στατιστικά που αφορούν ειδικές κατηγορίες υπηρεσιών. Για παράδειγμα, οι Υπεύθυνες Δηλώσεις παρουσίασαν αύξηση 11.192.280 από τον Δεκέμβριο του 2024 μέχρι σήμερα, φτάνοντας συνολικά τα 38.640.228, ενώ η εξουσιοδότηση ζει έναν δυναμικό εκσυγχρονισμό με 8.622.284 συναλλαγές, δηλαδή αύξηση 1.843.434. Παρομοίως, η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου έφτασε τα 13.483.750, καταγράφοντας 6.186.145 νέες χρήσεις μόνο το τελευταίο έτος.
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προγραμματίζει, επίσης, να ενσωματώσει 270 νέες κοινές υπηρεσίες από τις 13 Περιφέρειες μέσω της πλατφόρμας e-perifereies. Το εν λόγω έργο, που είναι μέρος του νομοσχεδίου για το AI Factory “Pharos”, που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή στοχεύει στην ψηφιοποίηση και ομογενοποίηση των διαδικασιών, προσφέροντας μια ενιαία και αποτελεσματική εμπειρία στους πολίτες.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και η ψηφιακή είσοδος στα γήπεδα μέσω του Gov.gr Wallet που έχει εδραιωθεί στην πράξη . Περισσότερα από 2,4 εκατομμύρια εισιτήρια έχουν προσωποποιηθεί, με 1,77 εκατ. στο ποδόσφαιρο και 670 χιλ. στο μπάσκετ, αποτυπώνοντας την ευρεία υιοθέτηση της νέας ψηφιακής εμπειρίας από τους φιλάθλους.
Το Κτηματολόγιο επίσης, καταγράφει σταθερή και μετρήσιμη πρόοδο, με τα στοιχεία να αποτυπώνουν τη δυναμική των ψηφιακών του υπηρεσιών. Τον Νοέμβριο σημειώθηκε ιστορικό ρεκόρ, καθώς 70.135 πολίτες ολοκλήρωσαν τις υποθέσεις τους ψηφιακά, ενώ οι εκκρεμότητες υποχώρησαν σε ιστορικό χαμηλό για τον μήνα, στις 241.038. Στο διάστημα από 1 Ιανουαρίου έως 30 Νοεμβρίου 2025, έχουν ολοκληρωθεί 629.371 πράξεις, εξυπηρετώντας σχεδόν 630.000 υποθέσεις πολιτών. Την ίδια περίοδο, οι εκκρεμότητες μειώθηκαν από 300.000 στις αρχές του έτους σε 241.038 στο τέλος Νοεμβρίου, με τον ρυθμό αποκλιμάκωσης να έχει επιταχυνθεί το τελευταίο εξάμηνο και πλέον να διαμορφώνεται σε περίπου 5% μείωση ανά μήνα.
** Οι αξιολογήσεις δείχνουν το θετικό πρόσημο **
Στην αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών που έγινε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών και πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2025, οι Υπεύθυνες Δηλώσεις βαθμολογήθηκαν με 9, το Ποινικό Μητρώο με 8,8 και η Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου με 8,6, μεταξύ άλλων. Το Gov.gr Wallet αξιολογήθηκε με 8,4, ενώ τα ψηφιακά εισιτήρια για αθλητικές εκδηλώσεις συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες από όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Σημαντικά είναι και τα θετικά περιβαλλοντικά οφέλη από την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, καθώς εκτιμάται ότι η μετάβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες έχει συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 33.000 τόνους και στην εξοικονόμηση 62,5 εκατομμυρίων φύλλων χαρτιού, ενώ έχουν αποτραπεί επίσης 19,1 εκατομμύρια μετακινήσεις ετησίως. Οι πολίτες, σύμφωνα με την αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, έχουν δείξει θετική αντίδραση προς τις ψηφιακές υπηρεσίες, καθώς σχεδόν όλες οι υπηρεσίες του gov.gr έχουν λάβει υψηλές βαθμολογίες.
Συνολικά, η πορεία αυτού του ψηφιακού μετασχηματισμού αποδεικνύει ότι το κράτος προχωρά σε μία εποχή όπου η τεχνολογία λειτουργεί ως βασικός καταλύτης για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της δημόσιας διοίκησης. Αυτή η μετάβαση δεν αγγίζει μόνο την αύξηση της αποτελεσματικότητας, αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας, της εμπιστοσύνης και της κοινωνικής συνοχής. Με πρωτοβουλίες που βασίζονται στην καινοτομία και την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση, το κράτος γυρίζει σελίδα, προσφέροντας στους πολίτες μια καλύτερη, πιο προσιτή και λιγότερο γραφειοκρατική εμπειρία.
Η θεσμική συνέχεια και η πολιτική βούληση είναι κρίσιμα στοιχεία στην πορεία αυτού του εκσυγχρονισμού. Τα δυνατά αποτελέσματα της πρόσφατης ψηφιοποίησης αντικατοπτρίζουν τη σταθερή δέσμευση της Κυβέρνησης να παρέχει υπηρεσίες που να ανταγωνίζονται τον ιδιωτικό τομέα σε ποιότητα και αποδοτικότητα. Η ενσωμάτωσή του ψηφιακού μετασχηματισμού σε μακροπρόθεσμες στρατηγικές ανάπτυξης υποδεικνύει μία αναπτυξιακή τροχιά που δεν είναι μόνο χρήσιμη, αλλά και ζωτικής σημασίας για την οικονομία της χώρας.
Αναμφίβολα, ο δρόμος για έναν πλήρως ψηφιακό κρατικό τομέα είναι ακόμη μακρύς και απαιτεί συνεχή προσπάθεια, επενδύσεις και εκπαίδευση των πολιτών και των υπαλλήλων σε νέες τεχνολογίες. Παρ’ όλα αυτά, η κατεύθυνση είναι σαφής: η ψηφιοποίηση δεν είναι ένας απλός στόχος, αλλά μια αναγκαιότητα για τη διασφάλιση ενός κράτους πιο προσανατολισμένου στον πολίτη.

** Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους με νούμερα **

2.211 ψηφιακές υπηρεσίες
394.220.809 ψηφιακές συναλλαγές (έγγραφα ή δηλώσεις έχουν εκδοθεί/υποβληθεί ηλεκτρονικά)
8.880.857 μοναδικοί χρήστες έχουν χρησιμοποιήσει το gov.gr εκδίδοντας ένα τουλάχιστον έγγραφο ή υποβάλλοντας μια ηλεκτρονική δήλωση
38.640.228 υπεύθυνες δηλώσεις (+11.1 εκατ. από το Δεκέμβριο του 2024)
8.622.284 εξουσιοδοτήσεις (+1.8 εκατ. από το Δεκέμβριο του 2024)
13.483.750 ψηφιακές βεβαιώσεις εγγράφου-γνήσιο υπογραφής (+6.1 εκατ. από το Δεκέμβριο του 2024)
248.350 ψηφιακές βεβαιώσεις ιδιωτικού συμφωνητικού (+118.231 από το Δεκέμβριο του 2024)
21.323.038 σε 46 Ιδρύματα συνολικές συναλλαγές eGov-KYC για την επικαιροποίηση στοιχείων πιστωτικά ιδρύματα/χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί
69.156 σε 6 Ιδρύματα συνολικές συναλλαγές consent για συγκαταθεση μέσω gov.gr & Gov.gr Wallet για τη σύναψη συμβολαίου με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου
564 σε 2 Ιδρύματα συνολικές συναλλαγές με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβαση στο διαδίκτυο και την συνδρομητική τηλεόραση
1.511.005.836 ταυτοποιήσεις πολιτών σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες από 1/1/2020 (287.926.742 το 2025)
2.191.854.467 διαλειτουργικότητες που δόθηκαν από 1/1/2020 (512.904.406 το 2025)
3.384.931 ερωτήματα στον ψηφιακό βοηθό mAIgov
Ψηφιακά ταυτοποιημένα εισιτήρια στο Gov.gr Wallet:
Προσωποποιημένα Εισιτήρια 2024-2025: 1481408
Σύνολο Προσωποποιημένων Εισιτηρίων: 2436028
Σύνολο Προσωποποιημένων Εισιτηρίων Ανηλίκων: 364518
Σύνολο Προσωποποιημένων ξένων: 42618
Basketball personalizations: 669.649
Football personalizations: 1.766.379

Γιάννης Χατζηδοπαυλάκης / ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κώστας Τσιάρας: Η προσχηματική άρνηση στον διάλογο δεν συνεισφέρει στην επίλυση των αγροτικών προβλημάτων και κρίνεται από τους πολίτες

Την αντίθεσή του στη λογική των τελεσιγράφων διατύπωσε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, σε συνέντευξή του στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο, με τον Ντίνο Σιωμόπουλο και τη Στέλλα Γκαντώνα.

«Η λογική “εμείς δίνουμε τα αιτήματά μας και, ανάλογα αν ικανοποιούνται ή δεν ικανοποιούνται, θα δούμε αν έλθουμε στον διάλογο”, δεν είναι λογική προσπάθειας επίλυσης των προβλημάτων», τόνισε ο κ. Τσιάρας.

Αναγνώρισε ότι υπάρχουν προβλήματα στον αγροτικό χώρο, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «όταν υπάρχει πρόβλημα, καθόμαστε στο τραπέζι του διαλόγου και το λύνουμε». Πρόσθεσε ότι και μόνο η προσέλευση στον διάλογο συνεισφέρει στην προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων, καλώντας εκ νέου τους αγρότες να ανταποκριθούν στην πρόσκληση του Πρωθυπουργού και να προσέλθουν στον διάλογο, σημειώνοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση αδικούν τον ίδιο τον αγώνα που οι ίδιοι δίνουν.

«Αυτή τη στιγμή μια κυβέρνηση και ένας Πρωθυπουργός απευθύνουν πρόσκληση και λένε: ελάτε να καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου και να λύσουμε τα προβλήματα. Το ποιος, με προσχηματικό τρόπο, επιχειρεί να μη βρεθεί σε αυτό το τραπέζι της συζήτησης, είναι κάτι που το κρίνουν οι πολίτες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε ότι αφορά τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ξεκαθάρισε ότι η μεταρρύθμιση στον Οργανισμό «είναι μια δύσκολη μεταρρύθμιση, η οποία όμως θα συνεχιστεί». Υπογράμμισε ότι η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μετάβαση σε μια νέα εποχή διαφάνειας και δικαιοσύνης είναι αδιαπραγμάτευτη, εκφράζοντας την αντίθεσή του στο αίτημα μη υπαγωγής του Οργανισμού στην ΑΑΔΕ.

«Δεν γίνεται από τη μία πλευρά να λέμε ότι έχουμε ένα φαύλο σύστημα, στο οποίο κάποιοι επιτήδειοι παίρνουν χρήματα, και από την άλλη, όταν πάμε να διορθώσουμε αυτό το σύστημα, οι ίδιοι άνθρωποι να λένε “μην προχωρήσετε”», ανέφερε. Αναγνώρισε ότι υπάρχουν συνέπειες από τη μεταρρύθμιση, όπως οι καθυστερήσεις στις πληρωμές, σημειώνοντας ότι η πολιτική ευθύνη έχει αναληφθεί. Τόνισε, ωστόσο, ότι η προσπάθεια να εμποδιστεί μια αναγκαία και αυτονόητη αλλαγή συνιστά αντίφαση και υποκρισία.

Αναφερόμενος στο τιμολόγιο του ηλεκτρικού ρεύματος, σημείωσε ότι μέσω του προγράμματος ΓΑΙΑ είναι κλειδωμένη η τιμή για 2+8 χρόνια στα 9,2 λεπτά, υπενθυμίζοντας την εντολή του Πρωθυπουργού να εξεταστεί η χρονική επέκταση του προγράμματος. Παράλληλα, τόνισε ότι το πρόγραμμα παραμένει ανοιχτό, ώστε να ενταχθούν και όσοι αγρότες δεν έχουν ακόμη ενταχθεί.

Για το πετρέλαιο αγροτικής χρήσης, υπενθύμισε ότι η παρούσα κυβέρνηση νομοθέτησε την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Αναγνώρισε ότι υπάρχουν ζητήματα τόσο στην ενσωμάτωση τιμολογίων όσο και στον υπολογισμό της κατανάλωσης ανά στρέμμα και ανά καλλιέργεια. Σε ό,τι αφορά το πρώτο, ανέφερε ότι η ΑΑΔΕ εξετάζει τρόπους υπολογισμού και των τιμολογίων που δεν έχουν γίνει αποδεκτά, ενώ για το δεύτερο σημείωσε ότι η ΕΘΕΑΣ προχωρά σε επανυπολογισμό της κατανάλωσης πετρελαίου ανά στρέμμα και ανά καλλιέργεια, καθώς ο υφιστάμενος υπολογισμός έχει πραγματοποιηθεί προ δεκαετίας. Το τελικό ποσό επιστροφής προς τους αγρότες μπορεί να φτάσει έως και τα 150 εκατ. ευρώ, μετά την καταβολή των δύο δόσεων που υπολείπονται και τον συνυπολογισμό της αύξησης κατά 50% του ορίου επιστροφής του ΕΦΚ, κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού.

Αναφερόμενος στην ευλογιά, επισήμανε ότι η αποτελεσματική αντιμετώπισή της προϋποθέτει στενή συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ, των ΔΑΟΚ των Περιφερειών και των ίδιων των κτηνοτρόφων, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες, όπου η νόσος βρίσκεται σε ύφεση.

Κλείνοντας, απηύθυνε εκ νέου πρόταση διαλόγου, υπογραμμίζοντας: «Είμαστε εδώ για να λύσουμε τα προβλήματα. Αν δεν προσέλθει η άλλη πλευρά, η ευθύνη βαραίνει το κάθε μέρος».

ΑΣΓ Δ. Αλεξάνδρειας, Μπλόκο Νησελίου κόμβος Εγνατίας

Καταθέτουμε σήμερα στην κυβέρνηση και σε δημόσια διαβούλευση, αιτήματα και προτάσεις για τα οποία πρέπει να γίνει συζήτηση και και βρεθούν λύσεις.

Προτείνουμε ταυτόχρονα την ανάληψη πρωτοβουλίας από το ΥΠΑΑΤ για συγκρότηση συνεδρίου για το αγροτικό ζήτημα.

Οι προτεινόμενες συναντήσεις 30-50 εκπροσώπων είναι δοκιμασμένες, θνησιγενεις ατελέσφορες.Ανικανες να αγγίξουν καν τις παρυφές του αγροτικού ζητήματος.

Αιτήματα:

– Νέος οργανισμός των αγροτικών πόρων με προσωρινή διαχείριση από ευρωπαϊκό μηχανισμό.

– Ίδρυση, αυτοχρηματοδοτούμενου αγροτικού επιμελητηρίου.

– Ποινές , καταλογισμοι της ΕΕ για τις διαχειριστικές ανεπάρκειες,να επιβαρύνουν των κρατικό προϋπολογισμό.

– Άμεση αποπληρωμή των παλαιότερων οφειλών.

– Νέο μέτρο 23 για το 2025,για σιταρι, βαμβακι, ηλίανθο μηδικες,βιομ.ροδακινο,ρυζι.

– Αδιαθετα ΣΣ ΚΑΠ στις ζημιογόνες καλλιέργειες που κατέρρευσαν οι τιμές τους,στις συνδεδεμένες και τα εκοσχεμ.

– Ενσωμάτωση των αποκλεισμένων νεοεισερχόμενων,του 2024 στο Μ23.

– Άμεση ένταξη των νέων αγροτών του 2024.

– Προκήρυξη νέας πρόσκλησης Νέων αγροτών με κατεύθυνση στις εκμεταλλεύσεις των φρούτων και κηπευτικών.

– Ένταξη σε πρόγραμματα,του παγετού της άνοιξης,των μήλων,αχλαδιών,

και για βροχοπτώσεις 18-20 Αυγούστου 2024.

– Εξόφληση της επιστροφής του ΕΦΚ για όλους στην εκκαθαριστική του Ιανουαρίου,με όποια μέθοδο χρειαστεί.

– Ανανεωση του πίνακα λίτρων με ενσωμάτωση και για τις ανάγκες άρδευσης.Νεος μηχανισμός ταχείας επιστροφής.

– Παρατάσεις προθεσμίας εισφορών Έλγα, ώστε να μη χάσει κανείς την αποζημίωση του,για τα τρία τελευταία έτη.

– Κόστος kwh στα 7 λεπτά.

– Αναστολή εφαρμογής ηλεκτρονικού δελτίο αποστολης.

– Μηχανισμός συγκέντρωσης όλων των αγροτικών οφειλών,με ρυθμίσεις πρακτικές, (δεν είμαστε μισθωτοί)

– Αύξηση ορίων κάρτας αγρότη.

– Ευκολότερη ένταξη στους αναπτυξιακούς νόμους.

– Αύξηση αγροτικών συντάξεων.

– Έγκαιρα μέτρα ,για την απειλή έλλειψης αρδευτικού νερού.Ανάρτηση μας και σχόλια μας, από 24-9. https://www.facebook.com/share/p/179fBSw8u4/

– Έρευνα, εναρμονισμένων πρακτικών,

Καταγγελία μας από 24-11 . https://www.facebook.com/share/p/1Jx8F7gvGb/

ΑΕΕ:

Ολοκλήρωση 31 Μαΐου, για τις μόνιμες καλλιέργειες 31 Μαρτίου.Διασταυρωτικοι έως 31 Αυγούστου,για συγκεκριμένες διορθώσεις.Γεωχωρικοι έως 31 Σεπτεμβρίου.

Αναστολή του ατακ.

Καθιερωση υποχρεωτικού ηλεκτρονικού συμφωνητικού, σύναψης έως 31 μαϊου με αναδρομική ισχύ από 1-1.Με τον έλεγχο στον ιδιοκτήτη.

Καπ:

Άμεσες ενισχύσεις στις εκτατικές ,και βιομηχανικές καλλιέργειες.Με αύξηση της βασικής-συνδεδεμενης για να καταστούν βιώσιμες,όπως όριζε πάντα η ΕΕ .Μεταφορα των άσκοπων άμεσων, στις έμμεσες με επιπλεων πόρους,για τις καλλιέργειες νωπων φρούτων κηπευτικών,με σκοπό τη αύξηση της παραγωγής και της παραγωγικότητας την προώθηση και την τυποποίηση.Για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, πλούτου, και συναλλάγματος.

Ένα εκοσχεμ ανά καλλιέργεια περιβαλλοντικής κατεύθυνσης, πρακτικό, ελεγξιμο,αυτοχρηματοδοτουμενο, .

Δημιουργια αλληλέγγυου ,μόνιμου μηχανισμού από τους πόρους (5-7%)του ΣΣ ΚΑΠ για παρέμβαση έκτακτης ενίσχυσης.

Έλγα :

Κατάργηση του γενικού ασφαλίστρου του 4% . Προσθήκη νέων ασφαλιστικών αιτιών.Αναλογιστικές μελέτες , στατιστικη ανάλυση.Δυνατοτητα μη ασφάλισης μόνο σε καλλιέργειες που προκύπτει ασφάλιστρο άνω

του 10%.

Αποζημίωση μόνο όταν η ζημιά υπερβαίνει την ασφαλισμένη αξία του συνόλου της εκμετάλλευσής,και μέχρι του 100%.

Επιλογή ασφαλισμένης αξίας ανά τεμάχιο σε εύρος +,- 30%.

Ανάρτηση πορίσματος ανά τεμάχιο σε 5 μέρες. Αρχικώς προσδιορισμός αποζημίωσης,με αναλογικη απομείωση αν απαιτηθεί στην εκκαθάριση.

Αρδευση:

Οι ΤΟΕΒ να είναι ΝΠΙΔ,να εποπτεύονται από δημόσια αρχή. Να λειτουργούν σε τοπικό επίπεδο και κύριος σκοπός τους να είναι η διοίκηση , η λειτουργία και η συντήρηση των εγγειοβελτιωτικών έργων.

Η ανάθεση των σχετικών αρμοδιοτήτων εποπτείας και ελέγχου των υπηρεσιών ύδατος στη ΡΑΑΕΥ δημιουργεί συνθήκες αγοράς υπηρεσιών ύδατος και κατ επέκταση την ιδιωτικοποίηση του νερού,σε εναρμονισμένη αγορά,καρτέλ.Κάτι που έγινε και στην ενέργεια.

Ζητάμε :

– την κατάργηση του νόμου περί ΡΑΑΕΥ

– την επανασύσταση της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, αρμόδια για τα νερά και τους παρόχους

-την δημιουργία κεντρικής υπηρεσίας εγγείων βελτιώσεων ανά περιφέρεια, στελεχωμένη με επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων που θα έχει στην αρμοδιότητά της τον πλήρη και αυστηρό έλεγχο και εποπτεία των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, την σύνταξη μελετών όπως και την ευθύνη εκσυγχρονισμού του δικτύου άρδευσης και παρακολούθησης εκτέλεσης των έργων ανά περιφέρεια.Την αναβάθμιση των κοινοτικών-δημοτικών σε τοεβ.

.

Προτάση συνεδρίου:

Πρόταση ουσιαστικού διαλόγου για το αγροτικό πρόβλημα.

– Ανάληψη,άμεσα πρωτοβουλίας συνέδριου σε χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει την, κατάθεση των προτάσεων στις 6 θεματικές ενότητες για θέματα της κτηνοτροφίας , αλιείας,μελισσοκομίας και των εκτατικών,δενδρώδων,κηπευτικών.

– Συμετοχή των μπλόκων με ενα εκπρόσωπο, σε κάθε θεματική. Αποκλειστικά για την κατάθεση των προτάσεων.Με συνολικό προβλεπόμενο χρόνο +-3 ωρών, τών 4-5λεπτων, παρουσιάσεων.

– Με κλαδικους παράγοντες και γραμματειακή υποστήριξη που θα ορίσει το ΥΠΑΑΤ.

Ταυτόχρονα με την επεξεργασία και τα συμπεράσματα του προτού κύκλου τον συνοψισμο θεμάτων.

– Σχηματισμός 6 ολιγομελων επιτροπων για την συζητηση των προτάσεων με τον αρμόδιο γραμματέα του υπουργείου.

– Χρόνος στην κυβέρνηση,να επεξεργαστεί και να προβεί σε ανακοινώσεις και δεσμεύσεις.

– Μια ενδεχόμενη άρνηση αποδοχής της πρότασης ,μας οδηγεί σε συνεδριακό διάλογο με την αντιπολίτευση. στο ρόλο της κυβέρνησης.

Καταλογίζουμε την αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης για το

σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ.

Την μη τροποποίηση του κανονισμού Έλγα.

Της ατελείωτες και μακροχρόνιες καθυστερήσεις των πληρωμων.

Την αδικαιολόγητη καθυστέρηση,της ΑΕΕ,των διασταυρωτικων,του Μονιτορινγκ,των ελέγχων,που έφεραν την απληρωσια.

Το συνολικά ανεφάρμοστο και αντιαπτυξιακό ΣΣ ΚΑΠ 2023-27.

«Η κυβέρνηση ας σταματήσει το κρυφτό και ας απαντήσει τι φοβάται και συνεχίζει να ταυτίζεται με τον κ. Χιλετζάκη»

«Η κυβέρνηση ας σταματήσει το κρυφτό και ας απαντήσει τι φοβάται και συνεχίζει να ταυτίζεται με τον κ. Χιλετζάκη»

Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής

Η Νέα Δημοκρατία χθες είπε φτηνά ψέματα.

Η κυρία Σδούκου σε ένα ρεσιτάλ αντιφάσεων ισχυρίστηκε αρχικά ότι ο φερόμενος ως εγκέφαλος του κυκλώματος Μύρων Χιλετζάκης δεν ήταν ποτέ μέλος της Νέας Δημοκρατίας, μετά μας ενημέρωσε ότι έχει διαγραφεί και κατέληξε ότι είναι αδρανές μέλος της Νέας Δημοκρατίας επειδή τάχα δεν έχει πληρώσει τις συνδρομές του.

Έφτασε μάλιστα στο σημείο να δηλώσει πως στην 50χρονη πολιτική διαδρομή της Νέας Δημοκρατίας δεν δημοσιοποιούνται οι διαγραφές (!). Ενδεικτικό της αντίληψης της κυβερνητικής παράταξης για τη δημοκρατική και διαφανή λειτουργία των κομμάτων.

Από χθες κυκλοφορεί σειρά προσφάτων φωτογραφιών και βίντεο που αποδεικνύουν πως ο κ. Χιλετζακης συνόδευε τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Τσιάρα, τον Μάιο σε περιοδεία στην Κρήτη και βρίσκεται παντού με τον κ. Αυγενάκη με τελευταίο στιγμιότυπο στις 29 Νοεμβρίου του 2025.

Όπου σταθεί και όπου βρεθεί προπαγανδίζει για τη Νέα Δημοκρατία.

Η κυβέρνηση ας σταματήσει το κρυφτό και ας απαντήσει τι φοβάται και συνεχίζει να ταυτίζεται με τον κ. Χιλετζάκη και όλους τους πρωταγωνιστές του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, τους οποίους ουδέποτε έδιωξε από τις τάξεις της.

Ο Τάσος Μπαρτζώκας με τον Πρόεδρο της ΔΕΕΠ Ημαθίας, τους Προέδρους ΔΗΜΤΟ και Λύκειο Ελληνίδων Βέροιας

Με τον Πρόεδρο της ΔΕΕΠ Ημαθίας, τους Προέδρους ΔΗΜΤΟ και Λύκειο Ελληνίδων Βέροιας, ο Τάσος Μπαρτζώκας στην Αθήνα.

Τον Πρόεδρο της ΔΕΕΠ Ημαθίας Ηλία Ηλιόπουλο, τη Φωτεινή Αθανασάκη, τον Πρόεδρο της ΔΗΜΤΟ Νάουσας Βαγγέλη Αδαμίδη, τον Πρόεδρο της ΔΗΜΤΟ Βέροιας Μιχάλη Νοταρίδη, την Πρόεδρο της ΔΗΜΤΟ Αλεξάνδρειας Δήμητρα Βενιοπούλου και την Κατερίνα Γαλλίκα, με τους οποίους συνδέουν κοινοί στόχοι για ένα καλύτερο αύριο, υποδέχθηκε στην Αθήνα, ο Βουλευτής Ημαθίας Τάσος Μπαρτζώκας, μετά την πρώτη μέρα της Συνόδου των Προέδρων ΔΕΕΠ και ΔΗΜΤΟ της Νέας Δημοκρατίας.

Την ίδια μέρα υποδέχθηκε και το Λύκειο Ελληνίδων Βέροιας κατά την καθιερωμένη ετήσια επίσκεψή του στην πρωτεύουσα.

mpartzokas deep

Κώστας Τσιάρας: Με διάλογο και στοχευμένες παρεμβάσεις η επανεκκίνηση του πρωτογενούς τομέα

Κώστας Τσιάρας: Με διάλογο και στοχευμένες παρεμβάσεις η επανεκκίνηση του πρωτογενούς τομέα

 

  • Στις δημοκρατίες τα προβλήματα λύνονται με διάλογο, όχι με αντιπαραθέσεις στις εθνικές οδούς
  • Ο διάλογος πρέπει να περιλαμβάνει και την επανεκκίνηση του πρωτογενούς τομέα μέσα από μια εθνική στρατηγική
  • Για κάποιους πίσω από άρνηση της μεταρρύθμισης στον ΟΠΕΚΕΠΕ, βρίσκεται στην πραγματικότητα η άρνηση της διαφάνειας
  • Η αντιπολίτευση είναι σαν να λέει ότι δεν θέλει  να γίνουν έλεγχοι

Σαφές μήνυμα υπέρ του διαλόγου με τον αγροτικό κόσμο και της αναζήτησης ουσιαστικών και βιώσιμων λύσεων για το μέλλον της πρωτογενούς παραγωγής, έστειλε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2026. Παράλληλα αποδόμησε τα επιχειρήματα τμήματος της αντιπολίτευσης που αντιτίθεται στην υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ θέτοντας το ξεκάθαρο ερώτημα: «Δεν θέλετε να μεταφέρουμε τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην εποχή της διαφάνειας και της δικαιοσύνης;», ενώ υπογράμμισε ότι στην πραγματικότητα όσοι αντιτίθενται στη μεταρρύθμιση στον ΟΠΕΚΕΠΕ, είναι σαν να λένε ότι δεν θέλουν να γίνονται έλεγχοι, καθώς μόνο η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα ελέγχων σε βάθος και σε όλα τα επίπεδα.

Όπως τόνισε, «οι δυσκολίες στον πρωτογενή τομέα είναι αδιαμφισβήτητες», επισημαίνοντας ότι η κλιματική κρίση, τα ακραία καιρικά φαινόμενα και το ασταθές διεθνές περιβάλλον δημιουργούν πιέσεις που δεν μπορούν να αγνοηθούν, επηρεάζοντας τόσο το κόστος παραγωγής όσο και τη λειτουργία των αγορών και των εφοδιαστικών αλυσίδων. Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι η κυβέρνηση δεν κρύβεται από τα προβλήματα και επιλέγει συνειδητά τον δρόμο της ειλικρίνειας και της ευθύνης.

«Η κυβέρνηση είναι εδώ για να στηρίξει αλλά και για να πει την αλήθεια. Γιατί το μέλλον του πρωτογενούς τομέα δεν χτίζεται με υποσχέσεις, αλλά με ειλικρίνεια και με έργα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στις αγροτικές κινητοποιήσεις, ο Υπουργός ξεκαθάρισε ότι ο διάλογος αποτελεί τη μόνη βιώσιμη και δημοκρατική οδό επίλυσης των προβλημάτων. «Στις δημοκρατίες τα προβλήματα λύνονται με διάλογο, όχι με αντιπαραθέσεις στις εθνικές οδούς», δήλωσε, καλώντας τους αγρότες «να ξανασκεφτούν τη στάση τους και να αξιοποιήσουν τη μοναδική ευκαιρία που τους δίνεται να θέσουν τα προβλήματά τους στο ανώτατο πολιτικό επίπεδο».

Όπως σημείωσε, ο διάλογος δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στη διαχείριση της καθημερινότητας, αλλά οφείλει να αφορά τη συνολική προοπτική της αγροτικής παραγωγής. «Ο διάλογος δεν μπορεί να αφορά μόνο τη διαχείριση του σήμερα. Πρέπει να αφορά το restart της αγροτικής παραγωγής», τόνισε, προσθέτοντας ότι στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι «ένας πρωτογενής τομέας ελκυστικός, σύγχρονος και ανταγωνιστικός».

Ο Κώστας Τσιάρας υπογράμμισε ότι το 2025 αποτέλεσε μεταβατική χρονιά, κατά την οποία αποκαλύφθηκαν πλήρως χρόνιες παθογένειες στη λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ, ενώ το 2026 σηματοδοτεί τη μεγάλη επανεκκίνηση του πρωτογενούς τομέα. Όπως ανέφερε, η επανεκκίνηση αυτή στηρίζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: «το νέο, απολύτως διάφανο και εκσυγχρονισμένο ΟΠΕΚΕΠΕ, το νέο σύστημα πληρωμών, τις στοχευμένες πληρωμές και ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για το μέλλον της ελληνικής γεωργίας».

Τόνισε ότι η μεταρρύθμιση στον ΟΠΕΚΕΠΕ είναι η μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί εδώ και δεκαετίες στον πρωτογενή τομέα, επισημαίνοντας ότι η μεταφορά κρίσιμων λειτουργιών στην ΑΑΔΕ διασφαλίζει ουσιαστικούς και πραγματικούς ελέγχους, πλήρη διαφάνεια στη διαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων και την απρόσκοπτη συνέχιση των ενισχύσεων προς τους πραγματικούς παραγωγούς.

Ο Υπουργός ξεκαθάρισε ότι η στήριξη της κυβέρνησης προς τον αγροτικό κόσμο αποτυπώνεται σε μετρήσιμα στοιχεία. Υπενθύμισε ότι μόνο τον Δεκέμβριο οι πληρωμές προς τους παραγωγούς ξεπερνούν το 1,2 δισ. ευρώ, ενώ συνολικά έως το τέλος του έτους οι πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ φτάνουν τα 3,8 δισ. ευρώ, τα περισσότερα των τελευταίων ετών. Παράλληλα, σημείωσε ότι πολλά από τα αιτήματα που διατυπώνονται στις κινητοποιήσεις έχουν ήδη υλοποιηθεί, όπως το αγροτικό τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος στα 9,2 λεπτά ανά κιλοβατώρα, η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο και η ενίσχυση των παραγωγών μέσω στοχευμένων παρεμβάσεων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη ζωική παραγωγή, η οποία, όπως σημείωσε, δοκιμάστηκε τον τελευταίο χρόνο από μια ιστορική κρίση λόγω ζωονόσων, όπως η ευλογιά και η πανώλη, που έπληξαν κτηνοτροφικές μονάδες και απείλησαν τη βιωσιμότητα του κλάδου. Όπως ανέφερε, η κυβέρνηση στάθηκε και εξακολουθεί να στέκεται στο πλευρό των κτηνοτρόφων, διαθέτοντας συνολικά περίπου 185 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις και ζωοτροφές. «Η αποζημίωση που δίνεται ανά ζώο είναι η μεγαλύτερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση», τόνισε, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η αντιμετώπιση τέτοιων κρίσεων απαιτεί τη συμβολή όλων και την αυστηρή τήρηση των μέτρων βιοασφάλειας με καθοδήγηση της επιστημονικής κοινότητας.

Ο Κώστας Τσιάρας αναφέρθηκε, επίσης, στις προκλήσεις της επόμενης περιόδου, όπως η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, η εσωτερική σύγκλιση, οι διεθνείς εμπορικές συμφωνίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η προοπτική ένταξης νέων χωρών, υπογραμμίζοντας ότι ο διάλογος με τον αγροτικό κόσμο είναι απαραίτητος για να διαμορφωθούν πολιτικές με προοπτική και ανθεκτικότητα.

Κλείνοντας, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι ο διάλογος με τους αγρότες δεν αφορά μόνο το παρόν, αλλά το μέλλον της ελληνικής υπαίθρου. «Πρέπει να περάσουμε από ένα μοντέλο παραγωγής επιβίωσης σε ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο», σημείωσε, τονίζοντας ότι ο Προϋπολογισμός του 2026 θέτει τις βάσεις για έναν πρωτογενή τομέα σύγχρονο, ανταγωνιστικό και ελκυστικό για τις νεότερες γενιές. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η επιβίωση, ο εκσυγχρονισμός και η ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα είναι υπόθεση εθνική».

Όποιος αρνείται τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ αρνείται τη διαφάνεια

Στην αποδόμηση των επιχειρημάτων όσων αντιδρούν στη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ προχώρησε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας απαντώντας στις παρεμβάσεις εκπροσώπων της, ξεκαθαρίζοντας ότι η συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί τον μόνο δρόμο για τη μετάβαση του Οργανισμού σε ένα καθεστώς διαφάνειας, δικαιοσύνης και ουσιαστικού ελέγχου. Ο Υπουργός έθεσε ευθέως το πολιτικό διακύβευμα της συζήτησης, σημειώνοντας ότι πίσω από την άρνηση της μεταρρύθμισης βρίσκεται στην πραγματικότητα η άρνηση της διαφάνειας. «Μας λέτε ότι δεν θέλετε να μεταφέρουμε τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ. Δεν θέλετε να μεταφέρουμε τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην εποχή της διαφάνειας και της δικαιοσύνης; Δεν θέλετε να ξεκαθαρίσουμε μια υπόθεση που όλα τα προηγούμενα χρόνια ταλαιπώρησε τον Οργανισμό και λειτούργησε άδικα για τους έντιμους αγρότες;», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας στο επιχείρημα ότι η ΑΑΔΕ δεν πρέπει να εμπλακεί στη διαδικασία των πληρωμών, ο Κώστας Τσιάρας ξεκαθάρισε ότι η χάραξη της αγροτικής πολιτικής και η διάθεση των πόρων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής παραμένει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ενώ ο ρόλος της ΑΑΔΕ είναι αυστηρά ελεγκτικός. «Η πολιτική που αφορά στις χρηματοδοτήσεις χαράσσεται από το Υπουργείο. Η ΑΑΔΕ έχει ρόλο ελεγκτικό», σημείωσε, εκφράζοντας απορία για την εμμονή στην αντίθετη επιχειρηματολογία.

Στο ίδιο πλαίσιο, υπογράμμισε ότι η ΑΑΔΕ είναι ο μόνος φορέας που διαθέτει τη δυνατότητα πραγματικών διασταυρωτικών ελέγχων σε πολλαπλά επίπεδα. «Από τη στιγμή που η ΑΑΔΕ μπορεί να κάνει διασταυρωτικούς ελέγχους σε επίπεδο Ε9, Κτηματολογίου, myDATA, ποιος άλλος μπορεί να το κάνει αυτό;», διερωτήθηκε, προσθέτοντας ότι αν κάποιος απορρίπτει αυτή τη λύση, τότε «θα πρέπει να μπούμε σε ένα άλλο είδος συζήτησης».

Ο Υπουργός προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, τονίζοντας ότι η άρνηση της μεταρρύθμισης συνιστά υποκρισία. «Αν το ζητούμενο δεν είναι να υπάρχει διαφάνεια στον ΟΠΕΚΕΠΕ, τότε δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε. Διαφορετικά υποκρινόμαστε», είπε, αφήνοντας σαφείς αιχμές για όσους, ενώ στο παρελθόν κατηγορούσαν την κυβέρνηση για αδράνεια, σήμερα καταγγέλλουν την αλλαγή πορείας.

Παράλληλα, υπενθύμισε ότι η λειτουργία των ελέγχων έχει ήδη απτά αποτελέσματα, επισημαίνοντας ότι «στο τέλος της ημέρας βλέπουμε συλλήψεις ανθρώπων που έχουν εμπλακεί στο μεγάλο ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ». Όπως ανέφερε, αυτό αποδεικνύει ότι η ελληνική πολιτεία, η αστυνομία και η δικαιοσύνη λειτουργούν και κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ο Κώστας Τσιάρας ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση έχει αναλάβει τις πολιτικές ευθύνες που της αναλογούν, σε αντίθεση με προηγούμενες κυβερνήσεις. «Οι προηγούμενες κυβερνήσεις θα αναλάβουν το μερίδιο της ευθύνης που τους αναλογεί; Εμείς το αναλάβαμε», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι η μεταρρύθμιση είναι δύσκολη αλλά αναγκαία.

Παράλληλα,  έθεσε με σαφήνεια το δίλημμα της επόμενης μέρας: «Η σημερινή συζήτηση αφορά μια δύσκολη μεταρρύθμιση, τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην εποχή της διαφάνειας και της δικαιοσύνης». Όπως ανέφερε, κάποιοι θα στηρίξουν την προσπάθεια «να βγουν όλα επιτέλους στο φως», ενώ κάποιοι άλλοι θα επιμείνουν «σε μια μικροκομματική και μικροπολιτική εκμετάλλευση».

Απαντώντας, δε, στα πυρά της αντιπολίτευσης έθεσε στο τραπέζι το ζήτημα των δημοσιονομικών διορθώσεων που έχει πληρώσει διαχρονικά η χώρα. «Έχετε ιδέα τι δημοσιονομικές διορθώσεις έχει πληρώσει η χώρα;», διερωτήθηκε, ανακοινώνοντας ότι καταθέτει στα πρακτικά το σύνολο των σχετικών στοιχείων, τα οποία –όπως είπε– αφορούν όχι μόνο την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και παλαιότερες κυβερνήσεις.

Ο Υπουργός κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι επιλέγει συνειδητά να αγνοεί τα δεδομένα. «Αν θέλετε να μείνετε στη γνωστή υποκρισία, “δεν ξέρουμε, δεν είδαμε, δεν καταλάβαμε τίποτα”», είπε, επισημαίνοντας ότι «έρχεται η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τις δικές της δημοσιονομικές διορθώσεις και σας λέει αν γνωρίζατε ή δεν γνωρίζατε».

Αναφερόμενος στα ζητήματα πληρωμών προς τους αγρότες και ειδικότερα στο Μέτρο 23, ο Κώστας Τσιάρας ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί να τακτοποιήσει κάθε εκκρεμότητα. «Οτιδήποτε οφείλεται στους αγρότες μέχρι το τέλος του χρόνου θα τακτοποιηθεί», δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι μιλάμε για συνολικό ποσό που φτάνει τα 3,8 δισ. ευρώ. «Δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν δεν σας αρέσει, δικό σας θέμα είναι», πρόσθεσε.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα των νέων αγροτών, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται για ελληνική ιδιαιτερότητα, αλλά για πανευρωπαϊκό πρόβλημα. Όπως σημείωσε, «η δημόσια συζήτηση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής σήμερα αφορά το πώς θα προσελκύσουμε νέους ανθρώπους στον πρωτογενή τομέα», υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα αφορά όλες τις χώρες της ΕΕ.

Παράλληλα, απέρριψε αιχμές περί έλλειψης ενημέρωσης και διαλόγου, υπενθυμίζοντας ότι υπήρξαν θεσμικές πρωτοβουλίες και προσκλήσεις προς όλα τα κόμματα. Ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι υπήρξε ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, παρουσία του προέδρου του ΕΛΓΑ και πρόσκληση για διάλογο «αλλά κανείς δεν προσήλθε».

Ο Κώστας Τσιάρας υπενθύμισε, επίσης, ότι αντιπροσωπείες κομμάτων είχαν επισκεφθεί και προηγούμενες διοικήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ, απορρίπτοντας τη ρητορική περί δήθεν άγνοιας.

Κλείνοντας, ο Υπουργός έθεσε με ωμό τρόπο το πραγματικό διακύβευμα της αντιπαράθεσης: «Ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζετε το θέμα είναι σαν να λέτε ότι δεν θέλετε να γίνουν έλεγχοι». Μια φράση που συνοψίζει, όπως σημείωσε, τη διαφορά ανάμεσα σε όσους θέλουν «να βγουν όλα στο φως» και σε όσους επιλέγουν να εμποδίζουν τη διαδικασία κάθαρσης.

Πέτρος Παππάς: Ο Προϋπολογισμός 2026 αφήνει πίσω τα άτομα με αναπηρία και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες

Ο Προϋπολογισμός 2026 αφήνει πίσω τα άτομα με αναπηρία και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες

Σφοδρή κριτική στον Κρατικό Προϋπολογισμό 2026 άσκησε από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και Υπεύθυνος του ΚΤΕ Ατόμων με Αναπηρία και Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων, Πέτρος Παππάς, τονίζοντας ότι πρόκειται για έναν προϋπολογισμό που ελάχιστα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, των οικογενειών τους και των πολιτών που βρίσκονται στο όριο της φτώχειας.

Ο Πέτρος Παππάς επισήμανε ότι το ζήτημα δεν συνιστά απλώς πολιτική διαφωνία, αλλά αποτυπώνει μια διαφορετική – και βαθιά προβληματική – αντίληψη για το κοινωνικό κράτος και το κράτος δικαίου. Όπως ανέφερε, η ίδια η κυβέρνηση παραδέχεται την αδυναμία της να υλοποιήσει κρίσιμες παρεμβάσεις του Ταμείου Ανάκαμψης που αφορούν τον πυρήνα των πολιτικών για την αναπηρία.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις αλλεπάλληλες αναθεωρήσεις έργων που αφορούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της πρόνοιας, την εθνική πύλη παροχών αναπηρίας και την αποδυνάμωση του προγράμματος προσωπικού βοηθού, το οποίο – όπως υπογράμμισε – παραμένει χωρίς εθνικό σχεδιασμό, σταθερή χρηματοδότηση και επαρκή εκπαίδευση προσωπικού, μετατρεπόμενο σε «ένα όνειρο απατηλό» για τα άτομα με αναπηρία.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής στάθηκε εκτενώς και στην ειδική αγωγή, σημειώνοντας ότι στον Προϋπολογισμό 2026 δεν προβλέπεται καμία ουσιαστική ενίσχυση. Τόνισε ότι η παράλληλη στήριξη εξακολουθεί να εξαρτάται από το ΕΣΠΑ, το οποίο ολοκληρώνεται, ενώ οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής λειτουργούν συχνά σε συνθήκες που δεν συνάδουν με ένα αξιοπρεπές εκπαιδευτικό περιβάλλον. Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του στην κατάσταση σχολικών δομών ειδικής αγωγής, οι οποίες – παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών – δεν πληρούν βασικές προδιαγραφές ασφάλειας και αξιοπρέπειας.

Σε ό,τι αφορά τη στέγαση και τη φτώχεια, ο Πέτρος Παππάς επισήμανε ότι σχεδόν το ένα τρίτο των νοικοκυριών επιβαρύνεται υπέρμετρα από το κόστος κατοικίας, ενώ οι δομές υποστηριζόμενης διαβίωσης για άτομα με αναπηρία παραμένουν ελάχιστες. Υπογράμμισε ότι οι δήμοι, αν και έχουν κρίσιμο ρόλο, δεν μπορούν να ανταποκριθούν λόγω της υποχρηματοδότησης. Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής προτείνει εθνικό πρόγραμμα υποστηριζόμενης διαβίωσης, αναβάθμιση των υφιστάμενων δομών και πολιτικές προσιτής κατοικίας για τα άτομα με αναπηρία και τους φροντιστές τους.

Αναφερόμενος στον τομέα της υγείας, σημείωσε ότι οι αυξημένες δαπάνες που επικαλείται η κυβέρνηση αφορούν κυρίως επενδυτικά έργα και όχι τη στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού του ΕΣΥ. Χωρίς ουσιαστικές αυξήσεις και κίνητρα για γιατρούς και νοσηλευτές, το δημόσιο σύστημα υγείας – όπως προειδοποίησε – οδηγείται σε σταδιακή κατάρρευση. Το ΠΑΣΟΚ προτείνει μηδενική συμμετοχή σε φάρμακα και υπηρεσίες για τα άτομα με αναπηρία και τους χρονίως πάσχοντες, ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας και ένα βιώσιμο, καθολικά προσβάσιμο ΕΣΥ.

Για την κοινωνική πρόνοια, ο Πέτρος Παππάς υπογράμμισε ότι το γεγονός πως το 75,9% των δαπανών κατευθύνεται σε επιδόματα και όχι σε υπηρεσίες μεταφέρει το βάρος φροντίδας στις οικογένειες. Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής προτείνει τη δημιουργία ενός εθνικού συστήματος κοινωνικών υπηρεσιών, με κέντρα ημέρας σε κάθε περιφερειακή ενότητα, υπηρεσίες αποφόρτισης των οικογενειών, ουσιαστική αναβάθμιση των ΚΔΑΠ ΜΕΑ – ιδίως των δημοτικών – και αύξηση του voucher, ώστε οι δομές να είναι βιώσιμες.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Πέτρος Παππάς υπογράμμισε ότι το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής καταθέτει ένα συνεκτικό και ρεαλιστικό όραμα για μια κοινωνία ισότητας, αξιοπρέπειας και ευκαιριών για όλους, όπου η Πολιτεία δεν αφήνει κανέναν πίσω, αλλά στηρίζει ενεργά κάθε πολίτη ώστε να συμμετέχει ισότιμα στην κοινωνική και οικονομική ζωή.

Για όλους αυτούς τους λόγους, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής ξεκαθάρισε ότι ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2026 δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και γι’ αυτό το κόμμα τον καταψηφίζει.

14-12-2025 Στοχευμένοι τροχονομικοί έλεγχοι στην Κεντρική Μακεδονία

Στοχευμένοι τροχονομικοί έλεγχοι στην Κεντρική Μακεδονία

 

Πραγματοποιήθηκαν 1.267 έλεγχοι οχημάτων και βεβαιώθηκαν 428 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Στο πλαίσιο του ειδικού τροχονομικού σχεδιασμού της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, πραγματοποιήθηκαν στοχευμένοι τροχονομικοί έλεγχοι από χθες (13 Δεκεμβρίου 2025) το απόγευμα έως σήμερα (14 Δεκεμβρίου 2025) τις πρώτες πρωινές ώρες, σε Ημαθία, Κιλκίς, Πέλλα, Πιερία, Σέρρες και Χαλκιδική, με στόχο την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν 1.267 έλεγχοι οχημάτων και βεβαιώθηκαν 428 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ως εξής:

  • 71 για παραβίαση ορίου ταχύτητας,
  • 10 για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
  • 7 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
  • 3 για αντικανονικούς ελιγμούς,
  • 3 για αντικανονικό προσπέρασμα,
  • 3 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • 2 για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
  • 1 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και
  • 328 για λοιπές παραβάσεις.

Η προσπάθεια για την αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων και της ασφαλούς κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο είναι καθημερινή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

 

Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων ζητάει από την Πολιτεία μέτρα για να ανακτηθεί η κοινωνική εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη

Ψήφισμα εκδόθηκε μετά το τέλος της γενικής συνέλευσης των μελών της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων με το οποίο ζητούν από την Πολιτεία τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων σε συνταγματικό και νομοθετικό επίπεδο ώστε να ανακτηθεί η κοινωνική εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη και παράλληλα ζητούν από τα πολιτικά κόμματα να απέχουν από προτροπές και παρεμβάσεις σε ανοιχτές δικαστικές υποθέσεις, ενισχύοντας έτσι την αμφισβήτηση και δυσπιστία στον θεσμό.

Αναλυτικότερα,  το ψήφισμα της ΕνΔΕ αναφέρει:

«Οι Δικαστές και Εισαγγελείς – μέλη της κατά την Τακτική Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εφετείου Αθηνών:

•  Ζητούμε από την Πολιτεία τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων σε συνταγματικό και νομοθετικό επίπεδο ώστε να ανακτηθεί η κοινωνική εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη. Ειδικότερα διεκδικούμε στα πλαίσια της επικείμενης συνταγματικής αναθεώρησης: α) την αλλαγή του τρόπου επιλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης ώστε να μην αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο της εκάστοτε κυβέρνησης αλλά να λαμβάνεται δεσμευτικά υπόψη η δημοκρατικά διατυπωμένη άποψη του Δικαστικού Σώματος, β) την απαγόρευση κατάληψης δημοσίων θέσεων από δικαστικούς λειτουργούς που αφυπηρέτησαν από το Δικαστικό Σώμα την τελευταία 3ετία πριν την αφυπηρέτησή τους. Απαιτούμε την λήψη νομοθετικών μέτρων που διασφαλίζουν την ομαλή διεξαγωγή των δικών και την προστασία των δικαστικών λειτουργών εντός και εκτός δικαστικής αίθουσας.

•  Ζητούμε από τα πολιτικά κόμματα να απέχουν από προτροπές και παρεμβάσεις σε ανοιχτές δικαστικές υποθέσεις, ενισχύοντας έτσι την αμφισβήτηση και δυσπιστία στον θεσμό.

•  Εκφράζουμε την αγωνία και την ανησυχία των Ευρωπαίων Δικαστών για τις ολοένα και περισσότερες παρεμβάσεις των εθνικών κυβερνήσεων στο δικαιοδοτικό τους έργο.

• Ο θεμιτός στόχος της επιτάχυνσης στους ρυθμούς έκδοσης των δικαστικών αποφάσεων οφείλει να συνδυάζεται με τη διατήρηση της ποιότητας τους, την ενδελεχή επεξεργασία των υποθέσεων και την αποτροπή της εργασιακής εξουθένωσης των δικαστικών λειτουργών. Στα πλαίσια αυτά καθίσταται αναγκαία τόσο η αύξηση των οργανικών θέσεων στα Εφετεία της χώρας όσο και η θεσμοθέτηση της δικαστικής μεσολάβησης ως κύριου εργαλείου εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών.

Διεκδικούμε την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στον δημόσιο τομέα. Την αύξηση των βασικών μισθών κατά 20% και των επιδομάτων στα επίπεδα πριν την οικονομική κρίση της δεκαετίας του 2010, ώστε να αποκατασταθούν οι απώλειες από την διαρκή υποτίμηση του πραγματικού μισθού μας».

ΑΠΕ-ΜΠΕ