Η δευτεραθλήτρια του 1ου ομίλου της Α2 ΕΠΣΗ ομάδα του Άραχου, γιόρτασε χθες την επιτυχία της ανόδου της στην επόμενη κατηγορία, με ένα ανεπανάληπτο ποντιακό και λαϊκό γλέντι που πραγματοποιήθηκε σε κεντρική ταβέρνα του χωριού.
Το γλέντι έφτασε στο ζενίθ με χορούς, πλούσια εδέσματα, ποτά σε αφθονία και φανταστικό κέφι. Μεταξύ των παραβρισκόμενων διακρίναμε τον Δήμαρχο Αλεξάνδρειας κ. Παναγιώτη Γκυρίνη συνοδευόμενο από αρκετούς Αντιδημάρχους, καθώς και τον βουλευτή Ημαθίας κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο οι οποίοι χάρηκαν και αυτοί με την ψυχή τους την επιτυχία της ομάδας του Άραχου.
Τέλος, συνομιλήσαμε με τον πρόεδρο της ομάδας κ. Σίμο Μυλωνά, τον κ. Σωτήρη Παπαδόπουλο (ο οποίος μας έλυσε την απορία για την παρουσία του εκεί…) και τον έμπειρο παίκτη και στυλοβάτη της άμυνας της ομάδας, Κώστα Κάκογλου.
Η εκπομπή “στον τόπο που γεννήθηκα…” ξανά κοντά σας με ένα ακόμα όμορφο ταξίδι. Επισκεπτόμαστε έναν τόπο ξακουστό. Είμαστε στην Μακεδονία μας στην γη που η Ελλάδα μας την έχει για καμάρι . Μια πόλη λοιπόν θα γνωρίσουμε σήμερα , με ευλογημένο ιστορικό παρελθόν.
Ένας τόπος εύφορος , προικισμένος από την φύση. Η Αλεξάνδρεια πλησιάζει σε πληθυσμό την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ημαθίας την Νάουσα. Χτισμένη στο κέντρο του μεγάλου κάμπου της κεντρικής Μακεδονίας είναι το κέντρο ενός δήμου που αποτελείται από 35 μικρότερα χωριά. Η περιοχή απλώνονταν κάτω από τις βόρειες παρυφές των Πιερίων μέχρι τους καλαμιώνες του Βάλτου των Γιαννιτσών και κάτω από τα υψώματα της Βέροιας μέχρι τον ποταμό Λουδία και τις εκβολές του Αλιάκμονα στο Θερμαϊκό κόλπο, ενώ αρκετοί την επεκτείνουν μέχρι και τον ποταμό Αξιό.
Μαθαίνουμε για την ιστορία , για τις εκκλησιές του τόπου για άγνωστες πτυχές της ιστορίας που ακούγονται για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση .
Οι κάτοικοι του ρουμλουκιού είναι στενά συνδεδεμένοι με το κατσούλι. Όπως επίσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με τα τραγούδια του τόπου που έχουν και αυτά την σημασία τους . Θα ενημερωθούμε για την εκπαίδευση της Αλεξάνδρειας, για την κοινωφελή επιχείρηση του Δήμου Αλεξάνδρειας .
Τα αγροτικά θέματα θα μας απασχολήσουν όπως επίσης και οι μαγειρικές της Αλεξάνδρειας .
Στον πολιτιστικό σύλλογο θα βρεθούμε και θα γνωρίσουμε μια παρέα παλιών κατοίκων που θα μας ταξιδέψουν ….
Στην πλατεία ετοιμαζόμαστε για να ακούσουμε σκοπούς ρουμλουκιώτικους , να γνωρίσουμε τις υπόλοιπες γεύσεις του τόπου αλλά και να σφίξουμε το χέρι όλων όσων βρέθηκαν εδώ έναν προς έναν να τους ευχαριστήσουμε…
Αυτή την Κυριακή 3 Μαίου στις 11:45 στην 4Ε έρχεται η εκπομπή “στον τόπο που γεννήθηκα…” για την Αλεξάνδρεια…Σε επανάληψη την Τετάρτη 6 Μαίου στις 16:45 …Την ίδια ώρα παγκόσμια και μέσω δορυφόρων αλλά και διαδικτύου
Τέταρτη(4η) θέση για τον ΝΗΣΑΪΚΟ μας (στο σύνολο 13ων ομάδων) στην τελική κατάταξη του βαθμολογικού πίνακα, μετά και την ολοκλήρωση της σημερινής αγωνιστικής η οποία ήταν και η τελευταία για το πρωτάθλημα της Α2 ΕΠΣ ΗΜΑΘΙΑΣ.
Μία ιδιαίτερα τιμητική θέση για την ομάδα μας που κάτω από αντίξοες συνθήκες κατάφερε να κλείσει τα “αυτιά” και να μη επηρεαστεί από τις κακές “γλώσσες” και τους επικριτές της που διέδιδαν παντού – όσο βρισκόμασταν στην κορυφή – ότι από τον Γενάρη και μετά η ομάδα θα διαλυθεί, στοχεύοντας στο να βλάψουν και να χτυπήσουν το ηθικό των παικτών, του ΔΣ και όσων ήταν δίπλα μας και κοντά μας.
Παρόλα αυτά βρέθηκε η δύναμη και μπορέσαμε ΟΧΙ απλά να επιβιώσουμε αλλά να σταθούμε επάξια στο ύψος των περιστάσεων με αξιοπρέπεια και μαχητικότητα σε κάθε παιχνίδι, θυμίζοντας πολλές φορές κυρίως σ εμάς τους παλαιότερους τον ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ ΝΗΣΑΪΚΟ των περασμένων ετών που όλοι είχαμε αγαπήσει! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ λοιπόν στους μεγάλους πρωταγωνιστές αυτής της προσπάθειας, στους παίκτες μας που κάθε Κυριακή ήταν στο γήπεδο έτοιμοι να δώσουν την μάχη αψηφώντας την βροχή, την λάσπη και το κρύο σε κάκιστους αγωνιστικούς χώρους, δίνοντας το 101% των δυνάμεών τους για τη νίκη.
Επίσης θα πρέπει να αναφερθούμε στο μεγάλο έργο που πρόσφερε το Προπονητικό Τeam και το ΔΣ του ΑΣ ΝΗΣΑΪΚΟΣ οι οποίοι τράβηξαν και αυτοί από την πλευρά τους το δικό τους Γολγοθά αλλά παρέμειναν ακλόνητοι στυλοβάτες όλων αυτών που πέτυχε η ομάδα μας φέτος και ελπίζουμε η φετινή χρονιά να αποτελέσει γι’ αυτούς παράδειγμα για την επόμενη, κρατώντας τα καλά και μαθαίνοντας από τα λάθη.
Για το τέλος θα θέλαμε να κλείσουμε με μια ευχή για τον ιστορικό σύλλογο του Νησίου! Του χρόνου η Ν Η Σ Α Ϊ Κ Α Ρ Α να επανέλθει πιο ισχυρή, ενωμένη και ενισχυμένη σε όλα τα επίπεδα, βάζοντας ΕΝΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ στόχο……ΤΗΝ ΑΝΟΔΟ!!!!!
Συνέντευξη τύπου εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης η διοίκηση της ΑΕ Αλεξάνδρειας.
Μίλησαν ο Πρόεδρος της ΑΕ Αλεξάνδρειας κος Κώστας Κουρελάτος, ο Γενικός Γραμματέας κος Γιάννης Ουσταμπασίδης, προπονητής κος Κυριάκος Καρασαββίδης και ο αρχηγός της ομάδας κος Λάμπρος Μαγγανάρης.
Και εκεί που περιμέναμε να δούμε τουλάχιστον δεκάδες εθελοντές να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα για την καθαριότητα του σιδηροδρομικού σταθμού, αντίθετα είδαμε ανθρώπους μετρημένους στα δάκτυλα.
Τώρα το να γράφαμε ψευδέστατα ότι όλα πήγαν καλά και ότι ο κόσμος μετείχε σε αυτήν την κοινωνική συνάμα και οικολογική πράξη, ο « Έμβολος» δεν το κάνει. Αν έλειπαν και τα συνεργεία του Δήμου, τότε η κατάσταση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως απελπιστική.
Είναι η τέταρτη συνεχή χρονιά, που οι συντονιστές φορείς “Ώρα για δράση – Περιβαλλοντικός Σύλλογος Αττικής” και “ΕΕΕΔΣΑ – Ελληνική Εταιρία Διαχείρισης Στερών Αποβλήτων” διοργανώνουν στην Ελλάδα το θεσμό “Let’sDoitGreece”. Στα πλαίσια αυτού του θεσμού καλούνται οι πολίτες κάθε ηλικίας να προσέλθουν εθελοντικά και να προσφέρουν χρόνο και εργασία επ΄ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου.
Τώρα τι φταίει και οι πολίτες δεν ανταποκρίθηκαν στο χθεσινό κάλεσμα, το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν φταίνε οι πολίτες. Ίσως η ανεπαρκής ενημέρωση και λίγο η άγνοια περί των αξιών του εθελοντισμού, αυτά τα δύο δημιουργούν ένα κοκτέϊλ αδιαφορίας με αποτέλεσμα την μη συμμετοχή του κοινού σε αυτά τα καλέσματα.
Έπαινοι αξίζουν στα λιγοστά άτομα που προσέτρεξαν να αφιερώσουν χρόνο και εργασία για το καλό όλων των κατοίκων της πόλης μας!
Ασύλληπτα πράγματα πέτυχε φέτος η ΑΕ Αλεξάνδρειας, με ρεκόρ και πρωτιές που έκαναν αίσθηση όχι απλώς σε τοπικό αλλά σε πανελλήνιο επίπεδο.
Βοηθός ρεπορτάζ: Σωτήρης Καραγκιοζόπουλος
Κλείνοντας και τυπικά το πρωτάθλημα σήμερα με την τελευταία της νίκη (2-1 τα Παλατίτσια), τέλειωσε θριαμβευτικά ως πρωταθλήτρια και αήττητη το πρωτάθλημα, ενώ ας μην ξεχνάμε πως είχε ξεκινήσει ως ουραγός και μάλιστα με -12 βαθμούς ποινής. Σε σύνολο 24 αγώνων, σημείωσε 23 νίκες και μόλις μία ισοπαλία! Παράλληλα, ο Αποστόλης Λίτσι, κατάφερε «στο νήμα» να αναδειχθεί πρώτος σκόρερ του πρωταθλήματος, ξεπερνώντας κατά ένα γκολ τον Άγγελο Καραντουλαμά της Δόξας Λιανοβεργίου.
ΑΕ Αλεξάνδρειας
Στο τελευταίο ματς του πρωταθλήματος απέταντι στην πολύ καλοδουλεμένη ομάδα του ΠΑΟ Παλατίτσια, οι πρωταθλητές αν και δεν έθελξαν με την απόδοσή τους κατάφεραν να πάρουν μία ακόμη νίκη και να επισφραγίσουν θετικά την φιέστα που επακολούθησε. Το σκορ άνοιξε ο Λίτσι Απ. στο 13΄ (1-0) και αφού οι φιλοξενούμενοι δεν ισοφάρισαν στο 21΄ με το κοντινό σουτ του Σαρηγιαννίδη που πέρασε μόλις άουτ, στο 30΄ ο Ζερδαλής από χτύπημα κόρνερ έγραψε με γυριστή κεφαλιά το 2-0, δημιουργώντας σκορ ασφαλείας. Στο 35΄ νέα ευκαιρία για την καταιγιστική στο α΄ ημίχρονο Αλεξάνδρεια με τον Λίτσι Απ να σουτάρει και να αποκρούει σωτήρια ο Στυλίδης.
ΠΑΟ Παλατιτσίων
Στο β΄ ημίχρονο ο ΠΑΟ Παλατίτσια και με ευνοϊκό τον αέρα που έπνεε πήρε την πρωτοβουλία των κινήσεων και απείλησε όχι ιδιαίτερα σοβαρά τους γηπεδούχους από κάποια στημένα χτυπήματα, ενώ η Αλεξάνδρεια αρκέστηκε σε παιχνίδι αντεπιθέσεων χωρίς όμως ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα. Ο δυνατός άνεμος ήταν και ο σύμμαχος των φιλοξενουμένων στη φάση που κατάφεραν να μειώσουν, αφού στο δυνατό γέμισμα στην περιοχή της Αλεξάνδρειας, ο Μαγγανάρης δεν υπολόγισε καλά και με κεφαλιά έστειλε τη μπάλα στα δίχτυα της ομάδας του στο 60΄(2-1). Μέχρι το τέλος δημιουργήθηκαν και χάθηκαν ελάχιστες ευκαιρίες, με πιο τρανταχτές αυτή του Μπάλιου (90΄ σουτ από κοντά άουτ), ενώ ο Γκατζούφας απέτρεψε την ισοφάριση με μια εκπληκτική απόκρουση στις καθυστερήσεις.
Πολύ καλή η διαιτησία του κ. Διαμαντόπουλου και των βοηθών του κκ. Νατσιούρα και Καλυβιώτη.
Μετά τη λήξη του αγώνα που σήμανε και τη λήξη της σεζόν στην Α2, ακολούθησαν ξέφρενα πανηγύρια και φιέστα για τους Αλεξανδρινούς ενώ παραχωρήθηκε συνέντευξη τύπου στα τοπικά ΜΜΕ, όπου πρόεδρος, γεν. γραμματέας, προπονητής και αρχηγός των παικτών απάντησαν σε ερωτήσεις και έκαναν την αποτίμηση της χρονιάς που παρήλθε.
Με μεγάλη συμμετοχή από παιδιά διαφόρων ηλικιών πραγματοποιήθηκε του τουρνουά 3on3 του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια, στο κλειστό του 2ου Γυμνασίου.
Συμμετείχε ακόμη και ο σύλλογος Φίλιππος Βέροιας. Μέσα σε χαρούμενο και εορταστικό κλίμα, οι πιτσιρικάδες έπαιξαν, σούταραν, ίδρωσαν και βραβεύτηκαν αποκομίζοντας εμπειρίες αλλά και πολλούς φίλους.
Παρακολουθείστε πλούσιο φωτογραφικό ρεπορτάζ και βίντεο:
“Μια εικόνα χίλιες λέξεις “λέμε πολλές φορές όταν θέλουμε να δώσουμε τα δυνατά συναισθήματα αλλά και τις σκέψεις που μας περνάει μια εικόνα. Το καλύτερο βέβαια θα ήταν να λέγαμε ‘Μια εικόνα ,χίλιες σκέψεις, χίλια συναισθήματα”.
Στη σύγχρονη κοινωνία μας η εικόνα είναι αντικείμενο πολιτισμού καθώς εκφράζει τις αντιλήψεις αλλά και τι θέτει ως αξίες . Οι πολιτισμοί γίνονται κατανοητοί με εργαλείο τη γλώσσα..Η εικόνα είναι και αυτή ένα κείμενο που πρέπει να εξηγήσουμε και να κατανοήσουμε .Για αυτό το λόγο εντάσσουμε -καθώς είναι κείμενο το οποίο αποτελείται από εικόνες- και το comic στο σχολείο και μάλιστα το διδάσκουμε από τα νήπια (πολλές φορές και από τον παιδικό σταθμό).Το comic είναι και αυτό ένα σύνολο εικόνων που πρέπει να αποκωδικοποιηθεί και να κατανοηθεί.
Για τον καθηγητή του Πανεπιστημίου κ. Πλειό (καθηγητής και Πρόεδρος του τμήματος επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών) η εικόνα είναι ρεαλιστική αλλά οδηγεί και σε μια διαδικασία του” τι δείχνει ,τι υφίσταται “με τον τρόπο που παρουσιάζει τη γνώση και την πληροφορία μέσα από συγκεκριμένες περιπτώσεις στην καθημερινή ζωή ,αλλά -και αυτό θέλω να το προσέξετε λίγο περισσότερο-προσεγγίζει την πληροφορία και ό,τι αυτή δίνει από μακριά χωρίς να αγγίζει ιδιαίτερα τον παρατηρητή. Για τον ίδιο, οι ιδιότητες των εικόνων επηρεάζουν τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς των ανθρώπων. Ως ιδιότητες αναφέρει α)τον ερμηνευτικό ρεαλισμό β)τη δημιουργία συμβόλων γ)τη πρόσληψη της εικόνας ανάλογα με το περιβάλλον που ζούμε δ)τη προσωποποίηση. . Η προσωποποίηση δεν είναι τίποτα περισσότερο από το ότι οι πληροφορίες και η γνώση που θέλουμε να μεταφέρουμε δίνονται μέσα από μια εικόνα. Αν συνοψίσουμε όλα όσα αναφέρθηκαν :η εικόνα είναι ρεαλιστική, παρουσιάζει τη γνώση και την πληροφορία μέσα από περιπτώσεις της καθημερινής ζωής χωρίς να αγγίζει τον παρατηρητή και οι πληροφορίες και η γνώση μεταφέρονται μέσα από αυτή αβίαστα στον ίδιο.,…
Ας δούμε και τι λέει ο ψυχολόγος Σεϋμουρ Βrunner, ψυχολόγος που το έργο του διέπει την παιδαγωγική πράξη καθώς έχει ασχοληθεί με τη γνωστική ψυχολογία και τις γνωστικές θεωρίες μάθησης. Ο Brunner μέσα από τη θεωρία του της ανακαλυπτικής μάθησης λέει πως οι μαθητές μαθαίνουν και μπορούν να γνωρίσουν τον κόσμο μέσω α) της πράξης β)της εικόνας γ)και μέσω συμβόλων κυρίως της γλώσσας. Ο,τι κάνει το παιδί, αυτό μαθαίνει. Όσο αναπτύσσονται τα παιδιά κατανοούν τη γνώση η οποία τους παρουσιάζεται με εικονική μορφή εικόνες ,φωτογραφίες και εμπειρίες που έχουν απομνημονεύσει. Έτσι μεγαλώνοντας αναπαριστούν τις κοινωνικές εμπειρίες και τις πολιτιστικές αξίες που έχουν μάθει. Η σχέση εικόνας- παιδιού είναι πολύ στενή από ότι είδαμε μέχρι τώρα. Το παιδί παίρνει στοιχεία από την εικόνα, τα ενσωματώνει στην δική του πραγματικότητα, δημιουργεί μια συγκεκριμένη άποψη και συμπεριφορά και τέλος η εικόνα του περνάει υποσυνείδητα μηνύματα καθώς ζει ένα μέρος της “πραγματικότητας” που ζει ο ήρωας των εικόνων του.
Αν κάνουμε άλλη μια περίληψη των όσων αναφέρθηκαν: Η εικόνα είναι ρεαλιστική, παρουσιάζει τη γνώση και την πληροφορία μέσα από περιπτώσεις της καθημερινής ζωής χωρίς να αγγίζει τον παρατηρητή ,οι πληροφορίες και η γνώση μεταφέρονται μέσα από αυτή (την εικόνα) αβίαστα, ό,τι κάνει το παιδί αυτό μαθαίνει ,κατανοεί τη γνώση του κόσμου του και το πως λειτουργεί ο κόσμος του μέσα από την εικονιστική μορφή και έτσι αναπαριστά μεγαλώνοντας τις κοινωνικές εμπειρίες και τις πολιτιστικές αξίες που έχει μάθει… Συμφωνείτε πιστεύω μέχρι εδώ πως η εικόνα έχει μεγάλη δύναμη στο παιδί και του μαθαίνει πως είναι ο κόσμος..Για να δούμε λίγο την επόμενη εικόνα. Είναι ένα μέρος από ένα comic όπου τα παιδιά καλούνται να γράψουν την ιστορία του Ντοναλντ Ντακ..(ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ β τεύχος, σελίδες 28-29-30)
Η ιστορία έχει ως εξής : Ο Ντόναλντ έχει πτυχίο διακοσμητή. Τα ανήψια του τον σπρώχνουν να βγει να ψάξει για δουλειά.. Ο Ντόναλντ πάει σε ένα μαγαζί και βλέπει πως η βιτρίνα δεν είναι διακοσμημένη. Ο υπεύθυνος προσπαθεί να του πουλήσει μια μπανιέρα μα ο Ντόναλντ του εξηγεί ότι δεν πήγε να αγοράσει μπανιέρα αλλά πήγε να του κάνει τη βιτρίνα. Τότε ο καταστηματάρχης του δίνει ένα σφουγγάρι και νερό και τον σπρώχνει να καθαρίσει τα τζάμια. Ο Ντόναλντ συνεχίζει να διαμαρτύρεται πως είναι διακοσμητής και όχι καθαριστής τζαμιών μα ο καταστηματάρχης δεν δέχεται κουβέντα και του λέει να πιάσει αμέσως δουλειά ,τον πιέζει να τελειώσει γρήγορα γιατί τον περιμένει και άλλη δουλειά και ο Ντόναλντ την κάνει μονολογώντας ενώ τον παρατηρούν από έξω οι πελάτες που σχολιάζουν έκπληκτοι βλέποντας τον Ντόναλντ στην μπανιέρα να κρατά σφουγγάρι.
Έχοντας ήδη τεκμηριώσει τη δύναμη της εικόνας και αντιπαραβάλλοντας αυτό το comic στη θέση των όσων ανάφερα πιο πάνω μπορούμε να διαπιστώσουμε τα εξής αφού πρώτα όμως επισημάνω κάτι ακόμα..Η εικόνα περιλαμβάνει και εξωγλωσσικά στοιχεία.. Οι εκφράσεις ,οι κινήσεις, ο τρόπος ακόμα και του σώματος ενός ήρωα comic επηρεάζουν την ερμηνεία ενός κειμένου τέτοιου είδους στην αποκωδικοποίηση των μηνυμάτων από τα παιδιά. Ας δούμε λοιπόν τα στοιχεία.
“Η εικόνα καθώς για τα παιδιά είναι ρεαλιστική, παρουσιάζει τη γνώση και την πληροφορία μέσα από περιπτώσεις της καθημερινής ζωής χωρίς να αγγίζει τον παρατηρητή.” Η ηλικία των μαθητών δεν επιτρέπει να έχουν πρόσβαση σε αυτή την πραγματικότητα ΑΛΛΆ τους παρουσιάζει πως στη ζωή και έχοντας ένα πτυχίο αναγκάζεσαι να κάνεις άλλες δουλειές.
“Οι πληροφορίες και η γνώση μεταφέρονται μέσα από αυτή (την εικόνα) αβίαστα. Το παιδί κατανοεί πως αυτό είναι πληροφορία της εποχής που αναπαράγεται μέσω των εικόνων καθώς ήδη στην αρχή αναφέραμε πως η εικόνα αναπαριστά τις αντιλήψεις και τις αξίες μίας κοινωνίας.
“Ό,τι κάνει το παιδί ,αυτό μαθαίνει” το παιδί καλείται να συμπληρώσει τα κενά συννεφάκια με τις πληροφορίες που δίνονται. Υποσυνείδητα λοιπόν περνάει στο παιδί πως η ζωή ως πτυχιούχος είναι αυτή.
“Κατανοεί τη γνώση του κόσμου του και το πως λειτουργεί ο κόσμος του μέσα από την εικονιστική μορφή και έτσι αναπαριστά μεγαλώνοντας τις κοινωνικές εμπειρίες και τις πολιτιστικές αξίες που έχει μάθει”. Μέσα από τις εικόνες του comic κατανοεί τον κόσμο του και πως λειτουργεί και θα αναπαραστήσει μεγαλώνοντας τις πολιτιστικές αξίες που έχει μάθει και τις κοινωνικές εμπειρίες. (Το πτυχίο είναι άχρηστο γιατί θα κάνω άλλη δουλειά από αυτή που σπούδασα, η συμπεριφορά του εργοδότη μου θα είναι αυτή και εγώ φυσικά δεν θα είμαι ευχαριστημένος γιατί θα αναγκαστώ να κάνω κάτι άλλο καθώς δεν θα υπάρχουν δουλειές πάνω στο αντικείμενο που γνωρίζω.
H κ. Κανατσούλη καθηγήτρια Παιδικής Λογοτεχνίας στο τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Αριστοτέλειο) αναφέρει στο βιβλίο της “Ιδεολογικές διαστάσεις της παιδικής λογοτεχνίας” (όπου πραγματεύεται ως θέμα τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να χειραγωγηθεί ένα παιδί ή να ελεγχθεί ιδεολογικά ),πως “τα κείμενα μεταφέρουν αυτά που πιστεύει και πρεσβεύει ο δημιουργός τους. Ο εικονογράφος δεν μεταφέρει τις ιδεολογικές του προθέσεις με την πρώτη ματιά και έτσι καλείται ο αναγνώστης να διαβάσει πίσω από την εικόνα”. Ως αναγνώστες λοιπόν του συγκεκριμένου comic μπορεί να το βλέπουμε με την πρώτη ματιά ως προσπάθεια καταγραφής μιας αστείας ιστορίας όμως το κρυφό μήνυμα που περνάει στα παιδιά υπάρχει και δεν είναι άλλο από αυτό που αναφέραμε και που θα επηρεάσει ως ένα βαθμό τα παιδιά καθώς ,η επαφή με την καθημερινότητα, ο βομβαρδισμός από τα ΜΜΕ για το ποσοστό ανεργίας των πτυχιούχων, οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες ,αυτά που βιώνουν γύρω τους μέσω της δικής τους οπτικής αντίληψης αλλά και από τις συζητήσεις των ενηλίκων , είναι άλλο ένα μέρος που ενισχύει την εικόνα που πήραν από το συγκεκριμένο comic.
Δεν θα μπω στη διαδικασία να πω αν θεωρώ αποδεκτή ή μη την ύπαρξη του συγκεκριμένου comic στο βιβλίο εργασιών της Στ τάξης. Θέλοντας, πιθανόν, να δείξουν στα παιδιά την πραγματικότητα το ενέταξαν στο βιβλίο. Κείνο όμως που έχω να εκφράσω είναι πως είναι η πραγματικότητα της εποχής που γράφτηκε το βιβλίο, τελείως διαφορετικό για τη ζωή ενός “πτυχιούχου” από αυτή που παρουσιάζεται στο comic καθώς κανείς δεν ξέρει το μέλλον .Το προσδοκώμενο θα ήταν, αλλά και θα πρέπει να είναι, πως με αυτή την θεώρηση πρέπει να το αποδεχτούμε ως εκπαιδευτικοί αλλά και ως γονείς. Ως μιας εικόνας μεν του παρόντος (η οποία κυριολεκτικά καθοδηγείται με τις περιληπτικές φράσεις κάτω από τις εικόνες και δεν αφήνει στα παιδιά την ευκαιρία να αυτενεργήσουν )αλλά η οποία δεν ξέρουμε αν θα υφίσταται στο μέλλον. Το να προϊδεάζουμε το μέλλον με τον τρόπο που δίνεται στο αντίστοιχο κείμενο, παρουσιάζοντάς το σε παιδιά που σε ένα χρόνο θα μπουν σε έναν νέο κύκλο εκπαίδευσης για 6 χρόνια διεκδικώντας ένα καλύτερο αύριο με ελπίδα για τη δική τους προσωπική επιτυχία σε ό,τι επιλέξουν, δεν νομίζω να τα βοηθάει σε αυτό αλλά αντίθετα αυθυποβάλλονται (σε συνδυασμό με την καθημερινή ζωή που βλέπουν γύρω τους )και κατευθύνονται στο συμπέρασμα πως οι σπουδές δεν έχουν αντίκρυσμα καθώς θα αναγκαστούν να κάνουν άλλα επαγγέλματα από αυτό που θα σπουδάσουν. Σκοπός της εκπαίδευσης όμως είναι να τους δώσουμε κίνητρα για μάθηση και ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο και όχι να τα εκμηδενίσουμε.
Σίγουρα και είναι μέσα στο παιδαγωγικό και κοινωνικό του έργο, ο εκπαιδευτικός πρέπει να παρουσιάζει τη ζωή έτσι όπως είναι αλλά ταυτόχρονα, καθώς το συγκεκριμένο comic βρίσκεται σε βιβλίο μαθητών της ΣΤ τάξης που ακόμα δεν έχουν βγει στην κοινωνία ως ενήλικες, δεν κατανοούν το αύριο καθώς είναι προστατευμένα ακόμα από τους γονείς τους, αυτο (και πιθανόν συναντούμε σε άλλα comic αλλά και σε άλλα είδη κειμένων ),πρέπει να εξηγήσει στους μαθητές του πως αυτό μπορεί να ισχύει στο παρόν αλλά δεν είναι απαραίτητο να συμβεί και στο μέλλον και να δώσει με τον τρόπο του και την παιδαγωγική του καθοδήγηση μια τέτοια εικόνα , ώστε να κινηθεί το παιδί προς μια άλλη εικονιστική αντίληψη του μέλλοντος που θα λειτουργήσει ως κίνητρο για ένα καλύτερο μέλλον.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.