Αρχική Blog Σελίδα 16897

Κριτική θεώρηση ενός κόμικ στο βιβλίο εργασιών της ΣΤ τάξης.

bas-mirts2[1]
Γράφει η εκπαιδευτικός κα Βασιλική Μηρτσέκη

“Μια εικόνα χίλιες λέξεις “λέμε πολλές φορές όταν θέλουμε να δώσουμε τα δυνατά συναισθήματα αλλά και τις σκέψεις που μας περνάει μια εικόνα. Το καλύτερο βέβαια θα ήταν να λέγαμε ‘Μια εικόνα ,χίλιες σκέψεις, χίλια συναισθήματα”.

Στη σύγχρονη κοινωνία μας η εικόνα είναι αντικείμενο πολιτισμού καθώς εκφράζει τις  αντιλήψεις  αλλά και τι θέτει ως  αξίες . Οι πολιτισμοί  γίνονται κατανοητοί  με εργαλείο τη γλώσσα..Η εικόνα είναι και αυτή ένα κείμενο που πρέπει να εξηγήσουμε και να  κατανοήσουμε .Για αυτό το λόγο εντάσσουμε -καθώς είναι κείμενο το οποίο αποτελείται από εικόνες-   και το comic στο σχολείο  και μάλιστα το διδάσκουμε  από τα νήπια (πολλές φορές και από τον παιδικό σταθμό).Το comic είναι και αυτό ένα σύνολο εικόνων που πρέπει να αποκωδικοποιηθεί και να κατανοηθεί.

Για τον καθηγητή του Πανεπιστημίου κ. Πλειό (καθηγητής και Πρόεδρος  του τμήματος  επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών) η εικόνα είναι ρεαλιστική αλλά οδηγεί και σε μια διαδικασία του” τι δείχνει ,τι υφίσταται “με τον τρόπο που  παρουσιάζει τη γνώση και την πληροφορία μέσα από συγκεκριμένες περιπτώσεις στην καθημερινή ζωή ,αλλά -και αυτό θέλω να το προσέξετε λίγο περισσότερο-προσεγγίζει την πληροφορία  και ό,τι αυτή δίνει από μακριά χωρίς να αγγίζει ιδιαίτερα τον παρατηρητή. Για τον ίδιο, οι ιδιότητες των εικόνων επηρεάζουν τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς των ανθρώπων. Ως ιδιότητες αναφέρει   α)τον ερμηνευτικό ρεαλισμό β)τη δημιουργία συμβόλων γ)τη πρόσληψη της εικόνας ανάλογα με το περιβάλλον που ζούμε δ)τη προσωποποίηση. . Η προσωποποίηση δεν είναι τίποτα περισσότερο από το ότι οι πληροφορίες  και η γνώση που θέλουμε να μεταφέρουμε δίνονται  μέσα από μια εικόνα. Αν συνοψίσουμε όλα όσα αναφέρθηκαν :η εικόνα είναι ρεαλιστική, παρουσιάζει τη γνώση και την πληροφορία μέσα από περιπτώσεις της καθημερινής ζωής χωρίς να αγγίζει τον παρατηρητή και οι πληροφορίες και η γνώση μεταφέρονται μέσα από  αυτή αβίαστα στον ίδιο.,…

Ας δούμε και τι λέει ο ψυχολόγος Σεϋμουρ Βrunner, ψυχολόγος που το έργο του διέπει την παιδαγωγική πράξη καθώς έχει ασχοληθεί με τη γνωστική ψυχολογία και τις γνωστικές θεωρίες μάθησης. Ο Brunner μέσα από τη θεωρία του της ανακαλυπτικής μάθησης λέει πως οι μαθητές μαθαίνουν και μπορούν να γνωρίσουν τον κόσμο μέσω α) της πράξης β)της εικόνας γ)και μέσω συμβόλων κυρίως της γλώσσας. Ο,τι κάνει το παιδί, αυτό μαθαίνει. Όσο αναπτύσσονται τα παιδιά κατανοούν τη γνώση η οποία τους παρουσιάζεται με εικονική μορφή εικόνες ,φωτογραφίες και εμπειρίες που έχουν απομνημονεύσει. Έτσι μεγαλώνοντας αναπαριστούν τις κοινωνικές εμπειρίες και τις πολιτιστικές αξίες που έχουν μάθει. Η σχέση εικόνας- παιδιού είναι πολύ στενή από ότι  είδαμε μέχρι τώρα. Το παιδί παίρνει στοιχεία από την εικόνα, τα ενσωματώνει στην δική του πραγματικότητα, δημιουργεί μια συγκεκριμένη άποψη και συμπεριφορά και τέλος  η εικόνα του περνάει υποσυνείδητα μηνύματα καθώς ζει ένα μέρος της “πραγματικότητας” που ζει ο ήρωας των εικόνων του.

Αν κάνουμε άλλη μια περίληψη των όσων αναφέρθηκαν: Η εικόνα είναι ρεαλιστική, παρουσιάζει τη γνώση και την πληροφορία μέσα από περιπτώσεις της καθημερινής ζωής χωρίς να αγγίζει τον παρατηρητή ,οι πληροφορίες και η γνώση μεταφέρονται μέσα από  αυτή (την εικόνα) αβίαστα, ό,τι κάνει το παιδί αυτό μαθαίνει ,κατανοεί τη γνώση του κόσμου του και το πως λειτουργεί ο κόσμος του μέσα από την εικονιστική μορφή και έτσι αναπαριστά μεγαλώνοντας τις κοινωνικές εμπειρίες και τις πολιτιστικές αξίες που έχει  μάθει… Συμφωνείτε πιστεύω μέχρι εδώ πως η εικόνα έχει μεγάλη δύναμη στο παιδί και του μαθαίνει πως είναι ο κόσμος..Για να δούμε λίγο την επόμενη εικόνα. Είναι ένα μέρος από ένα comic όπου τα παιδιά καλούνται να γράψουν την ιστορία του  Ντοναλντ  Ντακ..(ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ β τεύχος, σελίδες 28-29-30)

comic1eks

Η ιστορία έχει ως εξής : Ο Ντόναλντ έχει πτυχίο διακοσμητή. Τα ανήψια του τον σπρώχνουν να βγει να ψάξει για δουλειά.. Ο Ντόναλντ πάει σε ένα μαγαζί και βλέπει πως η βιτρίνα δεν είναι διακοσμημένη. Ο υπεύθυνος προσπαθεί να του πουλήσει μια μπανιέρα μα ο Ντόναλντ του εξηγεί ότι δεν πήγε να αγοράσει μπανιέρα αλλά πήγε να του κάνει τη βιτρίνα. Τότε ο καταστηματάρχης του δίνει ένα σφουγγάρι και νερό και τον σπρώχνει να καθαρίσει τα τζάμια. Ο Ντόναλντ συνεχίζει να διαμαρτύρεται πως είναι διακοσμητής και όχι καθαριστής τζαμιών μα ο καταστηματάρχης  δεν δέχεται κουβέντα και του λέει  να πιάσει αμέσως δουλειά ,τον πιέζει να τελειώσει γρήγορα γιατί τον περιμένει και άλλη δουλειά και ο Ντόναλντ την κάνει μονολογώντας ενώ τον παρατηρούν από έξω οι πελάτες που σχολιάζουν έκπληκτοι βλέποντας τον Ντόναλντ στην μπανιέρα να κρατά σφουγγάρι.

Έχοντας ήδη τεκμηριώσει τη δύναμη της εικόνας και αντιπαραβάλλοντας αυτό το comic στη θέση των όσων ανάφερα  πιο πάνω μπορούμε να διαπιστώσουμε  τα εξής αφού πρώτα όμως  επισημάνω κάτι ακόμα..Η εικόνα περιλαμβάνει και εξωγλωσσικά στοιχεία.. Οι εκφράσεις ,οι κινήσεις, ο τρόπος ακόμα και του σώματος ενός ήρωα comic επηρεάζουν την ερμηνεία ενός κειμένου τέτοιου είδους στην αποκωδικοποίηση των μηνυμάτων από τα παιδιά. Ας δούμε λοιπόν τα στοιχεία.
“Η εικόνα καθώς για τα παιδιά  είναι ρεαλιστική, παρουσιάζει τη γνώση και την πληροφορία μέσα από περιπτώσεις της καθημερινής ζωής  χωρίς να αγγίζει τον παρατηρητή.” Η ηλικία των μαθητών δεν επιτρέπει να έχουν πρόσβαση σε αυτή την  πραγματικότητα ΑΛΛΆ τους παρουσιάζει πως στη ζωή και έχοντας ένα πτυχίο αναγκάζεσαι  να κάνεις  άλλες δουλειές.

“Οι πληροφορίες και η γνώση μεταφέρονται μέσα από  αυτή (την εικόνα) αβίαστα. Το παιδί κατανοεί πως αυτό είναι πληροφορία της εποχής  που αναπαράγεται μέσω των εικόνων καθώς ήδη στην αρχή αναφέραμε πως η εικόνα αναπαριστά τις αντιλήψεις και τις αξίες μίας κοινωνίας.

“Ό,τι κάνει το παιδί ,αυτό μαθαίνει” το παιδί καλείται να συμπληρώσει τα κενά συννεφάκια με τις πληροφορίες που δίνονται. Υποσυνείδητα λοιπόν περνάει στο παιδί πως η ζωή ως  πτυχιούχος είναι αυτή.

“Κατανοεί τη γνώση του κόσμου του και το πως λειτουργεί ο κόσμος του μέσα από την εικονιστική μορφή και έτσι αναπαριστά μεγαλώνοντας τις κοινωνικές εμπειρίες και τις πολιτιστικές αξίες που έχει  μάθει”. Μέσα από τις εικόνες του comic κατανοεί τον κόσμο του  και πως λειτουργεί και θα αναπαραστήσει μεγαλώνοντας τις πολιτιστικές αξίες που έχει μάθει και τις κοινωνικές εμπειρίες. (Το πτυχίο είναι άχρηστο γιατί  θα κάνω άλλη δουλειά από αυτή που σπούδασα, η συμπεριφορά του εργοδότη μου θα είναι αυτή και εγώ φυσικά  δεν θα είμαι ευχαριστημένος γιατί θα αναγκαστώ  να κάνω κάτι άλλο καθώς δεν θα υπάρχουν δουλειές πάνω στο αντικείμενο που γνωρίζω.

H κ. Κανατσούλη καθηγήτρια Παιδικής Λογοτεχνίας στο τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Αριστοτέλειο) αναφέρει στο βιβλίο της “Ιδεολογικές διαστάσεις της παιδικής λογοτεχνίας” (όπου πραγματεύεται ως θέμα τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να χειραγωγηθεί ένα παιδί ή να ελεγχθεί ιδεολογικά ),πως “τα κείμενα μεταφέρουν αυτά που πιστεύει και πρεσβεύει ο δημιουργός τους. Ο εικονογράφος δεν μεταφέρει τις ιδεολογικές του προθέσεις με την πρώτη ματιά  και έτσι καλείται ο αναγνώστης να διαβάσει πίσω από την εικόνα”.  Ως αναγνώστες λοιπόν του συγκεκριμένου comic μπορεί να το βλέπουμε με την πρώτη ματιά  ως προσπάθεια καταγραφής μιας αστείας ιστορίας όμως το κρυφό μήνυμα που περνάει στα παιδιά υπάρχει και δεν είναι άλλο από αυτό που αναφέραμε και που θα επηρεάσει ως ένα βαθμό τα παιδιά καθώς ,η επαφή με την καθημερινότητα, ο βομβαρδισμός από τα ΜΜΕ για το ποσοστό ανεργίας των πτυχιούχων, οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες ,αυτά που βιώνουν γύρω τους μέσω της δικής τους οπτικής αντίληψης αλλά και από τις συζητήσεις των ενηλίκων , είναι άλλο ένα μέρος που ενισχύει την εικόνα που πήραν από το συγκεκριμένο comic.

Δεν θα μπω στη διαδικασία να πω αν θεωρώ αποδεκτή  ή μη την ύπαρξη  του συγκεκριμένου comic στο βιβλίο εργασιών της Στ τάξης. Θέλοντας, πιθανόν, να δείξουν στα παιδιά την πραγματικότητα το ενέταξαν στο βιβλίο. Κείνο όμως που έχω να εκφράσω είναι πως  είναι η πραγματικότητα  της εποχής που γράφτηκε το βιβλίο, τελείως διαφορετικό για  τη ζωή ενός “πτυχιούχου” από αυτή που παρουσιάζεται  στο comic καθώς κανείς δεν ξέρει το μέλλον .Το προσδοκώμενο θα ήταν, αλλά και θα πρέπει να είναι, πως  με  αυτή την θεώρηση  πρέπει  να το αποδεχτούμε ως εκπαιδευτικοί αλλά και ως γονείς. Ως μιας εικόνας μεν του παρόντος (η οποία κυριολεκτικά  καθοδηγείται  με τις περιληπτικές φράσεις κάτω από τις εικόνες και δεν αφήνει στα παιδιά την ευκαιρία  να αυτενεργήσουν )αλλά η οποία δεν ξέρουμε αν θα υφίσταται στο μέλλον. Το να προϊδεάζουμε το μέλλον με τον τρόπο  που  δίνεται στο αντίστοιχο κείμενο, παρουσιάζοντάς το σε παιδιά που σε ένα χρόνο θα μπουν σε έναν νέο κύκλο εκπαίδευσης για 6 χρόνια διεκδικώντας ένα καλύτερο αύριο με ελπίδα για τη δική τους προσωπική επιτυχία σε ό,τι επιλέξουν, δεν νομίζω να τα βοηθάει σε αυτό  αλλά αντίθετα αυθυποβάλλονται  (σε συνδυασμό με την καθημερινή ζωή που βλέπουν γύρω τους )και κατευθύνονται στο συμπέρασμα πως οι σπουδές δεν έχουν αντίκρυσμα καθώς θα αναγκαστούν να κάνουν άλλα επαγγέλματα από αυτό που θα σπουδάσουν. Σκοπός  της εκπαίδευσης όμως είναι να τους  δώσουμε κίνητρα για μάθηση  και ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο και όχι να τα εκμηδενίσουμε.

Σίγουρα και είναι μέσα στο παιδαγωγικό  και κοινωνικό του έργο, ο εκπαιδευτικός πρέπει   να παρουσιάζει τη ζωή έτσι όπως είναι αλλά ταυτόχρονα, καθώς το συγκεκριμένο comic βρίσκεται σε βιβλίο μαθητών της ΣΤ τάξης που ακόμα δεν έχουν βγει στην κοινωνία ως ενήλικες, δεν κατανοούν το αύριο καθώς είναι προστατευμένα ακόμα από τους γονείς τους,  αυτο (και πιθανόν συναντούμε σε άλλα comic αλλά και  σε άλλα είδη κειμένων ),πρέπει να εξηγήσει στους μαθητές του πως αυτό μπορεί να ισχύει στο παρόν αλλά δεν είναι απαραίτητο να συμβεί και στο μέλλον και να δώσει με τον τρόπο του και την παιδαγωγική του καθοδήγηση μια τέτοια εικόνα , ώστε να κινηθεί το παιδί προς μια άλλη εικονιστική αντίληψη του μέλλοντος που θα λειτουργήσει ως  κίνητρο  για ένα καλύτερο μέλλον.

Τουρνουά Μίνι Μπάσκετ: ΓΑΣ Αλεξάνδρειας – Φίλιππος Βέροιας 25-50 (βίντεο-φωτο)

bil2
Ρεπορτάζ: Βασίλειος Σιμόπουλος

Συνέχεια του τουρνουά Μίνι μπάσκετ της ΕΚΑΣΚΕΜ και επόμενο παιχνίδι που φιλοξενήθηκε στο κλειστό του 2ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας, ήταν το ΓΑΣ Αλεξάνδρεια – Φίλιππος Βέροιας, το μεσημέρι του Σαββάτου 25 Απρίλη του 2015.

Ανώτερη η ομάδα της Βέροιας, επιβλήθηκε με το εμφατικό 50-25 του γηπεδούχου ΓΑΣ, με τους παίκτες όμως και των δύο ομάδων να επιδεικνύουν αρκετό ταλέντο και πάθος για το άθλημα του μπάσκετ. Γεγονός που αποδίδει καρπούς  απ’ ότι φαίνεται σε τόσο νεαρές ηλικίες (έως 15 ετών). Οι δύο προπονητές Παπαδόπουλος και Λευκόπουλος έμειναν αρκετά ικανοποιημένοι από την προσπάθεια των παικτών τους και αλληλοευχήθηκαν για καλή και επιτυχημένη συνέχεια στο έργο της παραγωγής νέων και ταλαντούχων παικτών.

Συνέχισε το ρεσιτάλ των σωστών σφυριγμάτων ο ρέφερι κ. Χατζηκώστας Αντώνης.

ΓΑΣ Αλεξάνδρεια: Στάκταρης Ν, Πουαρίδης, Σωτηράκης, Γιοβανόπουλος, Νοτόπουλος, Αρβίθης, Πιπιλιαρίδης, Γκλεζάκος, Μουρατίδης, Εξαρχόπουλος, Παπαθεοδώρου, Γερακιώτης.

Φίλιππος Βέροιας: Αλμπανίδης, Κανακάρης, Βύζας, Μπιζάκης, Νατσοκ, Αλιατίδης, Καραγεωργίου, Χοργος, Σιδηρόπουλος, Τριανταφυλλίδης, Νάτσος, Καρμάτης.

Δείτε φωτογραφίες και βίντεο με φάσεις του αγώνα:

 

ΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

DSC05861 DSC05860 DSC05864 DSC05869 DSC05874 DSC05870 DSC05886 DSC05871 DSC05873 DSC05876 DSC05931 DSC05923 DSC05937 DSC05918 DSC05903 DSC05898 DSC05884

Τουρνουά Μίνι Μπάσκετ: Άθλος – ΑΟΚ Βέροιας 2 31 – 44 (Βίντεο-φωτο)

bil2
Ρεπορτάζ: Βασίλειος Σιμόπουλος

Το τουρνουά μπάσκετ ομάδων  κατηγορίας Μίνι της ΕΚΑΣΚΕΜ συνεχίστηκε κανονικά αυτό το Σάββατο και στο κλειστό γυμναστήριο του 2ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας, φιλοξενήθηκε το παιχνίδι μεταξύ του τοπικού Άθλου και του ΑΟΚ Βέροιας 2.

Τελικό σκορ 44-31 υπέρ της φιλοξενούμενης ομάδας που απέδειξε την ανωτερότητά της, γεγονός που μικρή σημασία δείχνει να έχει για τους δύο προπονητές Αγγέλη και  Πογδαμπεϊδη που μέσα από την τεχνική κατάρτιση που δείχνουν να κατέχουν οι νεαροί τους παίκτες, φανερώνεται και η πολύ καλή δουλειά που οι ίδιοι κάνουν.

Πολύ καλός ο διαιτητής κ. Χατζηκώστας Αντώνης.

Άθλος Αλεξάνδρειας: Θεοδωρίδης, Κυριαζόπουλος, Χαριτόπουλος, Παύλου, Ευθυμιόπουλος, Τσαρούχας, Ψυχογιός, Φαντάκης, Γιαντσιδιώτης, Τακούτης, Νοτόπουλος, Παπουλίδης.

ΑΟΚ Βέροιας 2: Δελιόπουλος, Φραντζής, Καραθανάσης, Βοργιαντζίδης, Γιάγκος, Στογιαννόπουλος, Ιωαννίδης, Βασιλειάδης, Ορφανίδης, Τσιρπανλής, Γιάννου, Δήμακας.

Παρακολουθείστε παρακάτω φωτογραφίες και βίντεο με φάσεις:

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

DSC05857
ΑΘΛΟΣ Αλεξάνδρειας
DSC05855
ΑΟΚ Βέροιας 2

DSC05852 DSC05860 DSC05849 DSC05850 DSC05853 DSC05865 DSC05866 DSC05867 DSC05873 DSC05877 DSC05878 DSC05884 DSC05886 DSC05854DSC05889

Πρεμιέρα των play off μπάσκετ: ΓΑΣ Αλεξάνδρεια-Ζαφειράκης Νάουσας 76-66 (Βίντεο-φωτο)

bil2
Ρεπορτάζ: Βασίλειος Σιμόπουλος

Δύσκολα μεν, δίκαια δε, έκανε το 1-0 ο ΓΑΣ

karagiozop1
Βοηθός: Σωτήρης Καραγκιοζόπουλος

            Η σειρά των αγώνων play off της Α΄ ΕΚΑΣΚΕΜ με έπαθλο την άνοδο στη Γ΄ Εθνική άρχισε χθες Σάββατο 25 του Απρίλη και στην Αλεξάνδρεια ο τοπικός ΓΑΣ με πλεονέκτημα έδρας υποδεχόταν τον Ζαφειράκη Νάουσας. Ήταν ένα παιχνίδι που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των πολυπληθών φιλάθλων που το παρακολούθησαν από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό. Αυτό το φαινόμενο τείνει να γίνει σύνηθες τον τελευταίο καιρό για την ομάδα της Αλεξάνδρειας, που ενώ αρχικά κυριαρχεί σχεδόν σε όλα τα παιχνίδια της δημιουργώντας μεγάλες διαφορές, μέσα σε λίγα λεπτά κυρίως στο 3ο δεκάλεπτο τις χάνει και τελειώνει με άγχος και αγωνία τον αγώνα, ευτυχώς γι’ αυτήν νικηφόρα μέχρι στιγμής.

DSC05967
ΓΑΣ Αλεξάνδρεια

Έτσι και στο συγκεκριμένο παιχνίδι έκανε ένα πολύ καλό α΄ ημίχρονο (κυρίως στο δεύτερο μισό του) όπου και πήρε διαφορά που άγγιξε κάποια στιγμή και τους 17 πόντους, φεύγοντας για την ανάπαυλα με +15 (39-24).

DSC05965
ΖΑΦΕΙΡΑΚΗΣ Νάουσας

Η επανάληψη ξεκίνησε όπως προείπαμε, με τους γηπεδούχους να δείχνουν σαν να ξέχασαν τον καλό τους εαυτό στα αποδυτήρια και τους φιλοξενούμενους να ροκανίζουν πολύ γρήγορα τη διαφορά. Τέλος 3ου δεκαλέπτου 55-50, ενώ στο ίδιο μοτίβο συνεχίστηκε και το τελευταίο δεκάλεπτο, όπου ο Ζαφειράκης φάνηκε να υπερτερεί σε δυνάμεις και ψυχολογία και το παιχνίδι να αρχίζει ουσιαστικά να ξαναρχίζει από την αρχή, μιας και οι Ναουσαίοι κατάφεραν να ισοφαρίσουν στα μισά του 4ου δεκαλέπτου (58-58). Στο time out εκείνης της στιγμής για τον ΓΑΣ, φάνηκε ότι συνδυάστηκαν και έδρασαν  δύο καθοριστικοί παράγοντες: οι φωνές του Γκότση (που μάλλον πρέπει να ακούστηκε και πέρα των γραμμών του τρένου της Αλεξάνδρειας) και το πείσμα και ο εγωισμός των έμπειρων παικτών που, βλέποντας το φάσμα της απώλειας του αβαντάζ της έδρας, τα έδωσαν όλα και κατάφεραν τη νίκη, αξιοποιώντας κάποιες συγκεκριμένες και καίριες φάσεις. Τελικό σκορ 76-66 υπέρ του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια και η σειρά τώρα μεταφέρεται στην έδρα του Ζαφειράκη το επόμενο Σάββατο, με την ομάδα της Νάουσας να θέλει να ισοφαρίσει για να πάει σε τρίτο ματς, ενώ από την άλλη η Αλεξάνδρεια θα επιδιώξει με μία ακόμη νίκη να κάνει το 2-0 και να περάσει στον τελικό των  play off.

DSC05914

Δεν έκρινε τον νικητή η διαιτησία των κκ Ελευθεριάδη Πλούταρχου και Παπαγεωργίου Κύρου.

Τα δεκάλεπτα: 14-10, 39-24 (ημ), 55-50, 76-66.

Παρακολουθείστε πλούσιο φωτογραφικό υλικό, καθώς και επιμελές βίντεο με στιγμιότυπα του αγώνα και δηλώσεις των: Τούφα (προπονητής Ζαφειράκη), Παπαγερίδη (παίκτης ΓΑΣ) και Γκότση (προπονητής ΓΑΣ).

Σύνθεση ΓΑΣ Αλεξάνδρεια (Γκότσης): Ρουσόπουλος 7(1), Νταμτσιόπουλος Γ, Ζησιός 7(1), Στογιαννόπουλος 8, Μπαλιάκας 2, Αβραμίδης 17(2), Παπαγερίδης 22(2), Περπερίδης, Μπαγιώκας, Νικολόπουλος 13(2), Σιτσάνης, Κωτούλας.

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα και δηλώσεις στο βίντεο:

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

DSC05967 DSC05965 DSC05962 DSC05972 DSC05984 DSC05999 DSC05994 DSC06000 DSC05949 DSC06023 DSC05933 DSC05958 DSC05930 DSC05928 DSC05970 DSC05961 DSC05957 DSC05925 DSC05920 DSC05919

Αύριο το μεγάλο παιδικό τουρνουά μπάσκετ του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια

Οι διακοπές του Πάσχα πέρασαν γρήγορα και οι ιθύνοντες του μπασκετικού ΓΑΣ Αλεξάνδρεια σε συνεργασία με την ΚΕΔΑ του Δήμου μας, διοργανώνουν ένα πρωτοποριακό και εντυπωσιακό όπως όλα προμηνύουν τουρνουά, αύριο το πρωί στο κλειστό γυμναστήριο του 2ου Γυμνασίου.

Βασικό δρώμενο θα είναι το 3 on 3 (τρεις με τρεις) με τα παιδιά να γνωρίζουν την ομαδικότητα και να αναπτύσσουν την συνεργασία, μέσα από ομάδες των τριών παικτών που θα δημιουργήσουν. Επίσης θα λάβουν χώρα διάφοροι διαγωνισμοί (πχ τριπόντων) και happenings, θα δοθούν βραβεία, ενώ έκπληξη θα προκαλέσουν σίγουρα τα γνωστά ονόματα επαγγελματιών καλαθοσφαιριστών οι οποίοι θα τιμήσουν την εκδήλωση με την παρουσία τους.

Κυριακή πρωί, να είστε όλοι εκεί!!

 

Προσοχή –Ηλεκτρονικό έγκλημα, με επικίνδυνα e-mail κλέβουν χρήματα και προσωπικά δεδομένα

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ενημερώνει του πολίτες για προσπάθεια αλίευσης χρηματικών ποσών και προσωπικών δεδομένων (phishing) με την αποστολή απατηλών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου .

Με τα μηνύματα αυτά προσεγγίζονται ανυποψίαστοι υποψήφιοι αγοραστές ή κυρίως πωλητές προϊόντων, σε ιστοσελίδες αγγελιών του διαδικτύου, με σκοπό να τους πείσουν, με απατηλό τρόπο [«ψάρεμα»], να αποστείλουν είτε διάφορα χρηματικά ποσά μέσω συστημάτων και εταιρειών ηλεκτρονικών πληρωμών – ταχυμεταφοράς σε λογαριασμούς του εξωτερικού, είτε ακόμη και προσωπικά τους στοιχεία και οικονομικά δεδομένα

Τα μηνύματα αυτά χρήζουν μεγάλης προσοχής, καθ’ ότι χρησιμοποιούν λογότυπα και στοιχεία on line υπηρεσιών, μέσω των οποίων διεκπεραιώνονται μεταφορές χρημάτων μέσω του Διαδικτύου και παρουσιάζονται εξαιρετικά αληθοφανή.

Παρακαλούνται οι πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για την αποφυγή οικονομικής εξαπάτησης τους και να μην πείθονται από τέτοια μηνύματα

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, στο πλαίσιο της προληπτικής δράσης της για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών, ενημερώνει τους πολίτες για την πρόληψη και αποφυγή εξαπάτησής τους από τις συνεχώς μεταλλασσόμενες μορφές απάτης, μέσω του διαδικτύου.

Συγκεκριμένα, το τελευταίο χρονικό διάστημα προσεγγίζονται ανυποψίαστοι χρήστες του διαδικτύου, οι οποίοι τυγχάνουν είτε υποψήφιοι αγοραστές είτε κυρίως πωλητές προϊόντων, σε ιστοσελίδες αγγελιών του διαδικτύου, και τους αποστέλλονται από κακόβουλους χρήστες απατηλά – παραπλανητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ( e – mails ).

Στα μηνύματα αυτά αναφέρουν ότι δήθεν επιθυμούν να αγοράσουν το προϊόν που προβάλλεται στην αγγελία, ισχυριζόμενοι επιπλέον ότι έχουν προβεί και στην κατάθεση του απαιτούμενου χρηματικού, σε γνωστή on line υπηρεσία, μέσω της οποίας διεκπεραιώνονται μεταφορές χρημάτων μέσω του διαδικτύου, ενώ κάτι τέτοιο δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Επισημαίνεται ότι τα μηνύματα αυτά χρήζουν μεγάλης προσοχής, καθότι χρησιμοποιούν λογότυπα και στοιχεία on line υπηρεσιών, μέσω των οποίων διεκπεραιώνονται μεταφορές χρημάτων μέσω του διαδικτύου και παρουσιάζονται εξαιρετικά αληθοφανή.

Στη συνέχεια ζητούν από τον ανυποψίαστο χρήστη κατάθεση επιπλέον εξόδων αποστολής, μέσω συστημάτων και εταιρειών ηλεκτρονικών πληρωμών – ταχυμεταφοράς σε λογαριασμούς του εξωτερικού, με σκοπό να αποκομίσουν οικονομικό όφελος

Με αφορμή αυτό το περιστατικό, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, παρακαλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην περίπτωση που λάβουν μέσω του διαδικτύου, τέτοιου είδους μηνύματα, για την αποφυγή πιθανής οικονομικής εξαπάτησης τους.

Τονίζεται ότι, τα μηνύματα έχουν ως σκοπό να πείσουν, με απατηλό τρόπο [«ψάρεμα»], τους ανυποψίαστους υποψήφιους αγοραστές είτε κυρίως πωλητές προϊόντων, σε ιστοσελίδες αγγελιών του διαδικτύου, να αποστείλουν:

είτε διάφορα χρηματικά ποσά μέσω συστημάτων και εταιρειών ηλεκτρονικών πληρωμών – ταχυμεταφοράς σε λογαριασμούς του εξωτερικού.

είτε ακόμη και τα προσωπικά τους στοιχεία (ταυτότητα, διαβατήριο, αριθμό φορολογικού μητρώου – Α.Φ.Μ., κ.λπ.), οικονοµικά δεδοµένα (αριθµούς τραπεζικών λογαριασµών, προσωπικούς κωδικούς -ΡΙΝ numbers), για να τα χρησιμοποιήσουν περαιτέρω για κακόβουλους σκοπούς.

Με αφορμή τα παραπάνω, συστήνεται οι χρήστες του διαδικτύου:

 

Να μην ανταποκρίνονται και να απαντάνε σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα μέσω των οποίων μπορεί ακόμη να ζητούνται και προσωπικά δεδομένα ή οικονομικά στοιχεία.

 Όταν πραγματοποιούν διαδικτυακές συναλλαγές, να προχωρούν σε επιβεβαίωση κατάθεσης χρημάτων στις υπηρεσίες που διεκπεραιώνουν τις μεταφορές χρημάτων μέσω του Διαδικτύου.

Να μην αποστέλλουν μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσωπικά τους στοιχεία (ταυτότητα, διαβατήριο, αριθμό φορολογικού μητρώου – Α.Φ.Μ., κ.λπ.) και οικονοµικά δεδοµένα (αριθµούς τραπεζικών λογαριασµών, προσωπικούς κωδικούς – ΡΙΝ numbers) κ.λπ.δεδομένα.

Να διασταυρώνουν τα στοιχεία κάθε υποψήφιου αγοραστή, πωλητή και μέσω δεύτερης πηγής ή τηλεφωνικού αριθμού.

Να πληκτρολογούν τις διευθύνσεις των ιστοσελίδων (URL) στον περιηγητή (browser) αντί να χρησιμοποιούν υπερσυνδέσμους (links) που αποστέλλονται μαζί με μηνύματα. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουν μια μορφή απάτης που μοιάζει με το «ψάρεμα» (phishing) και λέγεται «pharming» (παραπλάνηση), η οποία κάνει ανακατεύθυνση των χρηστών από τις νόμιμες τοποθεσίες διαδικτύου (Web) σε απομιμήσεις, με σκοπό την κλοπή προσωπικών στοιχείων.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

Τηλεφωνικά στον αριθμό: 111 88

Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr

Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones), με λειτουργικό σύστημα iOS-android:CYBERKID.

Μέσω Twitter «Γραμμή SOS Cyber Alert»: @ cyberalertGR

28η Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία

Η Δ.Ο.Ε. έχει καθιερώσει την 28η Απριλίου ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία», από το 2001 με στόχο την επικέντρωση του διεθνούς ενδιαφέροντος στα θέματα πρόληψης ατυχημάτων και επαγγελματικών ασθενειών.

 Η Ελλάδα έχει ενταχθεί επισήμως από το 2005 στην ομάδα των 100 και πλέον χωρών ανά τον κόσμο που συμμετέχουν ενεργά στις εκδηλώσεις, στο πλαίσιο της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας.

Ο φετινός εορτασμός έχει θέμα «Δημιουργούμε όλοι μαζί κουλτούρα πρόληψης για την ΑΥΕ» (http://www.ilo.org/legacy/english/osh/index.html) και εστιάζει στην ανάπτυξη μεθόδων και εργαλείων για την καλλιέργεια νοοτροπίας πρόληψης για τα θέματα ασφάλειας και υγείας στην εργασία. Σύμφωνα με τη ΔΟΕ «Εθνική κουλτούρα επαγγελματικής ασφάλειας και υγείας είναι εκείνη κατά την οποία το δικαίωμα σε ένα ασφαλές και υγιές εργασιακό περιβάλλον είναι σεβαστό σε όλα τα επίπεδα, όπου οι κυβερνήσεις, οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι συμμετέχουν ενεργά στη διασφάλιση ενός ασφαλούς και υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος μέσω ενός συστήματος καθορισμένων δικαιωμάτων, ευθυνών και καθηκόντων και όπου η υψηλότερη προτεραιότητα δίνεται στην αρχή της πρόληψης».

Το Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα της ανάδειξης των θεμάτων ασφάλειας και υγείας στην εργασία, έχει προγραμματίσει τις ακόλουθες δράσεις:

 Γνωστοποίηση της Παγκόσμιας Ημέρας σε όλους τους εμπλεκόμενους για την ανάδειξη της σπουδαιότητας των θεμάτων ασφάλειας και υγείας και των φετινών προτεραιοτήτων. Ευαισθητοποίηση για το ευρύ κοινό με τη συμβολή των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (Αττικό Μετρό, ΗΣΑΠ, ΟΑΣΑ, τραμ κλπ.) με τη μετάδοση σχετικών spot (ταινίες κινουμένων σχεδίων μικρής διάρκειας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την ΑΥΕ) με την ευγενική χορηγία της ΣΤΑΣΥ Α.Ε..

 Έκθεση φωτογραφιών που παράγει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την ΑΥΕ (EU-OSHA) σε μορφή banners και διανομή ενημερωτικού υλικού στο σταθμό του Μετρό «Σύνταγμα» (έξοδος «Β. Αμαλίας») στις 27 & 28 Απριλίου με την ευγενική χορηγία της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.

 Επιστολές προς τους εκπαιδευτικούς της Β’θμιας εκπαίδευσης με προτάσεις για τη διεξαγωγή στοχευμένων δράσεων και με ενημερωτικό υλικό σχετικά με την ασφάλεια και υγεία στην εργασία στα σχολεία τον Απρίλιο και τον Μάιο.

 Εμπλουτισμός του διαδικτυακού τόπου του Υπουργείου, με στόχο την ενημέρωση του κοινού, τη διευκόλυνση στην πρόσβαση στοιχείων, με υλικό που διαθέτει η ΔΟΕ, καθώς και διασυνδέσεις και πληροφορίες που υπάρχουν διαθέσιμα στη χώρα μας και στην Ευρώπη σχετικά με τα θέματα ασφάλειας και υγείας στην εργασία.

Στο πλαίσιο συμμετοχής της χώρας μας στην πανευρωπαϊκού επιπέδου εκστρατεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία, «Ασφαλείς και υγιείς χώροι εργασίας: οφέλη για εσένα προσωπικά, οφέλη για τις επιχειρήσεις» με θέμα «Διαχείριση του άγχους και των ψυχοκοινωνικών κινδύνων στην εργασία» 2014-2015, στην οποία τονίζεται ιδιαίτερα ο ρόλος της δημιουργίας νοοτροπίας πρόληψης, διοργανώνονται οι ακόλουθες ενημερωτικές εκδηλώσεις:

 Βόλος – Ημερίδα στις 27 Μαΐου

 Ιωάννινα – 2 Ημερίδες στις 16 & 17 Ιουνίου

 Συμμετοχή σε σχετικές εκδηλώσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης άλλων φορέων με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα (ημερίδα Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας-Τμήμα Δυτικής Ελλάδας, εκδήλωση της ΕΥΔΑΠ, εκδήλωση της Εταιρείας Ιατρικής της Εργασίας και Περιβάλλοντος και του ΕΛΙΝΥΑΕ, ημερίδες στις Ένοπλες Δυνάμεις στη Λάρισα και στη Θεσσαλονίκη, Εργατικό Κέντρο Δράμας κλπ.).

 Συμμετοχή σε εκδηλώσεις άλλων φορέων με αφορμή την εκστρατεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία «Διαχείριση του άγχους και των ψυχοκοινωνικών κινδύνων στην εργασία» 2014-2015 (εσπερίδα του Ελληνικού Ινστιτούτου Διοικήσεως Παραγωγής Προϊόντων και Υπηρεσιών (ΕΙΔΠΠΥ) της ΕΕΔΕ, ημερίδα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Μάνατζμεντ και Διακυβέρνησης (EPLO) στη Σπάρτη, ημερίδα ΟΑΕΔ)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Α.Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ – Δείτε και το βίντεο που έκαναν τα παιδιά της ομάδας!

Η Α.Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ολοκληρώνει επιτυχώς τις φετινές της υποχρεώσεις με την αναμέτρηση κόντρα στην ομάδα των Παλατιτσίων και το «κερασάκι» στην τούρτα είναι η κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Η διοίκηση θέλοντας να ευχαριστήσει τον κόσμο για την φετινή του στήριξη στην πολύ δύσκολη προσπάθεια της ομάδας μας, ανοίγει τις πόρτες του δημοτικού σταδίου της πόλης μας και με ελεύθερη είσοδο καλεί τον κόσμο να έρθει στο γήπεδο και να χειροκροτήσει τους ποδοσφαιριστές μας.

Ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 26 Απριλίου και ώρα 5:00 το απόγευμα. Μετά το τέλος της αναμέτρησης θα ακολουθήσει φιέστα ανόδου με φαγητό, ποτό και μουσική στο κέντρο της πόλης και είστε όλοι καλεσμένοι.

Ελάτε να χειροκροτήσουμε τα παιδιά μας… Τους ΑΗΤΤΗΤΟΥΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ…..

Δείτε το βίντεο που έκανε η ομάδα:

 

Δήμος Αλεξάνδρειας: Έκδοση ψηφίσματος αναφορικά με την Π.Ν.Π.

“Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων  των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης προς επένδυση στην Τράπεζα της Ελλάδας”

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αλεξάνδρειας αποφάσισε, κατά τη συνεδρίαση της Πέμπτης 23 Απριλίου 2015, να εκδώσει το παρακάτω ψήφισμα, στην προσπάθειά του να δηλώσει ρητά και κατηγορηματικά τη θέση του ενάντια στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εξέδωσε η Κυβέρνηση.  Το κείμενο του ψηφίσματος έχει ως εξής:

 “Το Δημοτικό Συμβούλιο Αλεξάνδρειας συντασσόμενο στον αγώνα των θεσμικών οργάνων της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης, εκφράζει την αντίθεσή του με την έκδοση της Π.Ν.Π. Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης προς επένδυση στην Τράπεζα της Ελλάδας.

 Η  μεθόδευση αυτή της κυβέρνησης, πλήττει ευθέως την συνταγματικά  κατοχυρωμένη ανεξαρτησία του θεσμού της Αυτοδιοίκησης και ουσιαστικά ακυρώνει τον ρόλο της. Οι επιπτώσεις που θα έχει για κάθε τοπική οικονομία η εφαρμογή αυτής της πρωτοφανούς κυβερνητικής απόφασης θα είναι δραματικές.

 Ο Δήμος Αλεξάνδρειας:

Σε συνεννόηση με τα θεσμικά όργανα της Αυτοδιοίκησης, δε θα εφαρμόσει όσα προβλέπει η Π.Ν.Π., καθώς τίθεται σε κίνδυνο η ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών του, όπως και η δυνατότητά του να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις ανάγκες του, έως και την σύγκληση του τακτικού συνεδρίου της Κ.Ε.Δ.Ε. της 7ης Μαΐου, όπου και θα ληφθεί οριστική απόφαση για τη μετέπειτα στάση των Δήμων της χώρας, δηλώνει αποφασισμένος να εξαντλήσει κάθε πολιτική και νομική δυνατότητα, με σκοπό να ακυρωθεί το περιεχόμενο της Π.Ν.Π., καλεί την Κυβέρνηση να την αποσύρει άμεσα και να ξεκινήσει με πρωτοβουλία της έναν ειλικρινή διάλογο, προκειμένου να αναζητηθούν κοινά αποδεκτές λύσεις που στόχο θα έχουν την εξυπηρέτηση του εθνικού συμφέροντος.

 Τέλος, στα πλαίσια των κινητοποιήσεων ενάντια στην εφαρμογή της Π.Ν.Π., σήμερα Παρασκευή 24 Απριλίου,  ο Δήμαρχος Αλεξάνδρειας μαζί με το Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε. και Δημάρχους από όλη τη χώρα θα επιδώσουν στο Προεδρείο της Βουλής και στους Πολιτικούς Αρχηγούς όλων των κομμάτων το ψήφισμα της Κ.Ε.Δ.Ε. καθώς και αναλυτικό υπόμνημα με τις θέσεις της, ενόψει της σημερινής ψήφισης από τη Βουλή της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.

 Παράλληλα, ως ένδειξη συμπαράστασης και στήριξης στις κινητοποιήσεις της Αυτοδιοίκησης. σήμερα Παρασκευή 24 Απριλίου, οι υπηρεσίες του Δήμου Αλεξάνδρειας παρέμειναν συμβολικά κλειστές από τις 12 ως τις 3  το μεσημέρι, με εξαίρεση τις κοινωνικές υπηρεσίες.”

Δείτε ποια επικίνδυνα παιχνίδια αποσύρονται από τα ράφια

Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας ανακοίνωσε  την απόσυρση για 59 μη ασφαλή προϊόντα του Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών (RAPEX)

Τα προϊόντα που αναφέρονται στις εβδομαδιαίες κοινοποιήσεις του RAPEX είτε έχουν εντοπιστεί από τις αρμόδιες αρχές κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν κριθεί ως μη ασφαλή, με αποτέλεσμα να απαγορευτεί η διάθεσή τους στην αγορά, είτε ο ίδιοι οι παραγωγοί -έχοντας εντοπίσει κάποιο δυνητικό κίνδυνο που μπορεί αυτά να παρουσιάσουν- έχουν προβεί σε εθελούσια απόσυρσή τους από την αγορά και ανάκληση από τους καταναλωτές, στα πλαίσια των υποχρεώσεων τους βάσει του Άρθρου 5 της ΚΥΑ Ζ3-2810/2004 «Γενική Ασφάλεια των Προϊόντων».

Η Γ.Γ.Β. προχωράει  στη Δημοσίευση αυτών και στον Τύπο, προκειμένου αφενός να υπάρχει δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης του ευρύτερου καταναλωτικού κοινού και αφετέρου οι τυχόν διακινητές των προϊόντων αυτών στην ελληνική αγορά να προβαίνουν σε άμεση απόσυρσή τους και ταυτόχρονη ενημέρωση της εκάστοτε αρμόδιας αρχής για την επιτήρηση της αγοράς, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία υπάγεται το προϊόν.

Δείτε εδώ όλα  τα προιόντα που αποσύρονται