Αρχική Blog Σελίδα 16838

Θέλουν να κόψουν και το επίδομα θέρμανσης – Το πάνε λάου – λάου…

Δυσάρεστα τα νέα για τους δικαιούχους επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης. Από ότι διαφαίνεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θα επιλέξει να πληρώσει στους δικαιούχους το επίδομα συνολικά μέσα στο 2016.

Οι χιλιάδες πολίτες που περίμεναν να εισπράξουν το επίδομα θέρμανσης για να προμηθευτούν μ’ αυτό πετρέλαιο, τώρα θα πρέπει να βρούνε τα χρήματα που χρειάζονται για να ζεσταθούν και να περιμένουν το 2016 για να εισπράξουν το επίδομα.

Τα χρήματα όμως του επιδόματος ίσως για φέτος να είναι λιγότερα, μπορεί και τα μισά.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κος Τρύφων Αλεξιάδης είπε πως φέτος οι δικαιούχοι θα είναι λιγότεροι και πως επιβάλλεται η συνολική δαπάνη του επιδόματος θέρμανσης να πέσει στο μισό. Κατά πάσα πιθανότητα το επιδόμα από τα 0,35€ που ήταν μέχρι σήμερα θα πέσει στο μισό. Έτσι οι δικαιούχοι θα προμηθευτούν το πετρέλαιο 0,50 έως 0,55€ το λίτρο.

Κόμβος Κουλούρας: Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της Ημαθίας συνεχίζουν τον αγώνα τους – Βίντεο

Συνεχίζουν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι τον δίκαιο αγώνα τους στον κόμβο της Κουλούρας.

Σήμερα απέστειλαν ψήφισμα στον Αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας Κώστα Καλαϊτζίδη ο οποίος στηρίζει τον αγώνα τους.

Βίντεο: Συνεντεύξεις

Διαβάστε ολόκληρο το ψήφισμα:

ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΗΜΑΘΙΑΣ

Κουλούρα 23/10/2015

Οι αγρότες και κτηνοτρόφοι της Ημαθίας σήμερα 23/10/2015 συγκεντρωμένοι στον κόμβο της Κουλούρας διατρανώνουμε από κοινού την αντίθεσή μας στα μέτρα της πιο ανάλγητης και άδικης φορολόγησης που έχει υποστεί ποτέ ο πιο παραγωγικός κλάδος στην Ελλάδα. Τα συγκεκριμένα μέτρα τα οποία έχουν υπογραφεί στο τρίτο μνημόνιο μας   διαλύουν. Σε μία γεωργία και κτηνοτροφία οι οποίες υποφέρουν από το μεγαλύτερο κόστος παραγωγής στην Ευρώπη

από την έλλειψη ρευστότητας και χρηματοδότησης του κλάδου

από την κατάρρευση των τιμών των προϊόντων

από την απώλεια των αγορών

από καιρικές αντιξοότητες και καταστροφικές ζημίες στην φυτική και ζωική παραγωγή τα τελευταία χρόνια

έρχονται να προστεθούν και τα ισοπεδωτικά μέτρα της αύξησης του ΦΠΑ των εφοδίων

η αφαίρεση μιας σχετικά μικρής επιστροφής στον Ε.Φ.Κ πετρελαίου

η κατάργηση του αγροτικού τιμολογίου στο ηλεκτρικό ρεύμα

η αύξηση σταδιακά του συντελεστή του φόρου στο 26% και της προκαταβολής του στο 100%.

Και μαζί με όλα αυτά συζητείται και ο διπλασιασμός ή τριπλασιασμός των εισφορών στον ΟΓΑ.

Φαντάζεται κανείς ότι μπορεί να υπάρξει αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή κάτω από τέτοιες συνθήκες:

Φαντάζεται κανείς ότι μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη και παραγωγή εθνική πλούτου όταν διαλύεται ο κύριος παραγωγικός ιστός της Εθνικής Οικονομίας:

Φαντάζεται κανείς ότι αυτός είναι ο δρόμος της εξόδου της χώρας από την κρίση:

Την ύστατη στιγμή κάνουμε την πρόταση για ένα ουσιαστικό διάλογο με το Υπουργείο Οικονομικών και την Κυβέρνηση ώστε άμεσα να βρεθούν τα ισοδύναμα, ώστε απρόσκοπτα να συνεχίσουμε την εργασία μας και τις δραστηριότητες μας συμβάλλοντας ουσιαστικά στην οικονομική ανάταση της χώρας. Ως τότε παραμένουμε μαχητικά στις κινητοποιήσεις μας, διεκδικώντας της παραμονής στο τόπο και στις εστίες μας, το δικαίωμα  στην εργασία μας, το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια.

Σε κάθε περίπτωση κάνουμε ξεκάθαρο ότι τα μέτρα αυτά θα περάσουν.

Είτε γιατί θα βρεθούμε δυναμικά απέναντί τους.

Είτε γιατί ξεκαθαρίζουμε ότι «ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος».

ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ & ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΗΜΑΘΙΑΣ

DJI00749DJI00746DJI00751DSC09148DSC09145DSC09147DSC09154sx-agro--eks

Θεσσαλονίκη: Ορκωμοσία Νέων Αξιωματικών ΣΣΑΣ

Σήμερα Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015, πραγματοποιήθηκε η τελετή ορκωμοσίας νέων Αξιωματικών Υγειονομικού, Οικονομικού, Στρατολογικού – Στρατιωτικών Νομικών Συμβούλων και Ψυχολογικού, στις εγκαταστάσεις της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων στη Θεσσαλονίκη.

Στην τελετή παρέστη ο Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ, Αντιπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Παρασχόπουλος, εκπροσωπώντας τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ, ο οποίος και επέδωσε τα ξίφη.

WFR_1682

Επίσης παρέστησαν αντιπροσωπείες Αξιωματικών των ΕΔ – ΣΑ και εκπρόσωποι των Θρησκευτικών, Προξενικών και Πανεπιστημιακών Αρχών καθώς και συγγενείς των ορκισθέντων.

Από τη Σχολή αποφοίτησαν 143 Αξιωματικοί εκ των οποίων δύο Αξιωματικοί Ελληνοκύπριοι, δύο Αξιωματικοί από την Ιορδανία, ένας Αξιωματικός από την Αρμενία και ένας Αξιωματικός από την Αλβανία και οι οποίοι κατανέμονται ως εξής:

76 στο Στρατό Ξηράς (47 ιατροί, 20 οικονομικοί, 1 κτηνίατρος, 3 φαρμακοποιοί, 1 οδοντίατρος και 4 ψυχολόγοι)

20 στο Πολεμικό Ναυτικό (6 ιατροί, 2 φαρμακοποιοί και 12 οικονομικοί)

26 στην Πολεμική Αεροπορία (17 ιατροί, 1 οδοντίατρος, 2 φαρμακοποιοί, 1 κτηνίατρος και 5 οικονομικοί))

11 στο Κοινών Σωμάτων Στρατολογικού Στρατιωτικών Νομικών Συμβούλων

4 στην Ελληνική Αστυνομία (ιατροί)

1WFR_0010WFR_0026WFR_0155WFR_2013WFR_0242WFR_1255WFR_1711WFR_1715WFR_1795WFR_1872WFR_9855WFR_9766WFR_9822WFR_9910

Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας: Μια γεωργία απαλλαγμένη από ΓΤΟ και φιλική προς την κλιματική αλλαγή

Στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας, σήμερα, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου υπογράμμισε την ανάγκη για μια έξυπνη γεωργία, απαλλαγμένη από ΓΤΟ, φιλική προς το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, που παραμένει όμως βιώσιμη και ανταγωνιστική. Μια γεωργία, που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της κοινωνίας, αποδίδοντας ταυτόχρονα προστιθέμενη αξία στα προϊόντα μας, προς όφελος των γεωργών και της αγροτικής οικονομίας.

apostolou-evagelos
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κος Βαγγέλης Αποστόλου

Ο Υπουργός τόνισε πως η Ελληνική κοινή γνώμη είναι ξεκάθαρα αντίθετη στο θέμα των ΓΤΟ, καθώς αμφισβητείται η ασφάλειά τους για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον. Υποστήριξε ότι, πέραν των σημερινών εργαλείων της ΚΑΠ, που ήδη αξιοποιούμε, θα πρέπει να αναληφθούν δράσεις για την αύξηση της παραγωγής πρωτεϊνούχων ζωοτροφών στην Ευρώπη, ώστε να εξασφαλίσουμε τις ανάγκες της κτηνοτροφίας, αξιοποιώντας την πλούσια και προσαρμοσμένη στις τοπικές συνθήκες χλωρίδα που διαθέτουμε και αποφεύγοντας τις εισαγωγές.

Όπως υπογράμμισε «στη χώρα μου, θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε τους εμπλεκόμενους, εξασφαλίζοντας τη διαφάνεια σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία των ΓΤΟ αλλά και την ανάδειξη των προοπτικών μιας γεωργίας βιώσιμης, απαλλαγμένης από ΓΤΟ, που σέβεται τους καταναλωτές, το περιβάλλον και την κοινωνία».

Σε ό,τι αφορά στην κλιματική αλλαγή, ο Υπουργός σημείωσε ότι «η γεωργία καλείται όχι μόνο να την μετριάσει αλλά και να προσαρμοστεί στις νέες και δυσκολότερες συνθήκες που δημιουργεί. Χρειαζόμαστε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, που θα οδηγεί σε μια γεωργία αειφόρα, κοινωνικά, περιβαλλοντικά αλλά και οικονομικά. Οι αδιαμφισβήτητοι στόχοι για την κλιματική αλλαγή πρέπει να συμβαδίζουν με τη μέριμνα για την επισιτιστική ασφάλεια και την παραγωγή τροφίμων προσιτών στον ευρωπαίο πολίτη. Αν δεν προστατέψουμε την υψηλών προδιαγραφών ευρωπαϊκή γεωργία, κινδυνεύουμε οι ανάγκες μας να καλυφθούν με εισαγωγές προϊόντων τρίτων χωρών, με χαμηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα, που επιβαρύνουν περισσότερο το παγκόσμιο περιβάλλον».

Ο Υπουργός τόνισε ότι οι περιβαλλοντικές υποχρεώσεις για τη γεωργία μας πρέπει να είναι ρεαλιστικές προσαρμοσμένες στις τοπικές ιδιαιτερότητες. Για παράδειγμα στην Ελλάδα επικρατούν οι εκτατικές μορφές γεωργίας και κτηνοτροφίας, που αποδεδειγμένα επιβαρύνουν πολύ λιγότερο το περιβάλλον, με ελάχιστες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Η διάσταση αυτή θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στη χάραξη των πολιτικών και των υποχρεώσεων του τομέα, όπως εξάλλου και το γεγονός ότι η προσπάθεια προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή είναι επίσης διαφορετική μεταξύ των περιφερειών της ΕΕ.

Τέλος, η ΚΑΠ, ιδιαίτερα μετά την τελευταία μεταρρύθμιση, λαμβάνει υπόψη την κλιματική αλλαγή, φροντίζει για την ελαχιστοποίηση των παρεμβάσεων στο οικοσύστημα και προσφέρει εργαλεία για μια έξυπνη κλιματικά γεωργία. Η όποια, λοιπόν, επιπλέον σκέψη για περιβαλλοντικούς όρους, θα πρέπει να εξετασθεί εντός της ΚΑΠ και αφότου μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα της μεταρρύθμισης σε σχέση με την κλιματική αλλαγή.

Ερώτηση του Προέδρου της ΔΗΜΑΡ για τις “καθυστερήσεις των αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ”

Ερώτηση του Προέδρου της ΔΗΜΑΡ και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θανάση Θεοχαρόπουλου προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,με θέμα τις “μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές των αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ”

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο Πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ, Βουλευτής Επικρατείας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Βαγγέλη Αποστόλου με θέμα τις “μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές των αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ”

 Η ερώτηση:

Είναι γνωστό ότι το 2014 υπήρξαν μεγάλες ζημιές στις αγροτικές καλλιέργειες σε πολλές περιοχές της χώρας λόγω πλημμυρών, παγετών, χαλαζοπτώσεων, άκαιρων βροχοπτώσεων και ανεμοθυελλών.

            Οι υπηρεσίες του ΕΛΓΑ παρά τις ελλείψεις προσωπικού, λόγω της αδικαιολόγητης καθυστέρησης στην έγκριση πρόσληψης εποχικού προσωπικού για το 2015, κατέβαλλαν μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες εκτίμησης των ζημιών και έκδοσης των πορισμάτων.

Είναι επίσης γνωστό, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί, ότι ύστερα από τις βελτιώσεις που έγιναν το 2010 στο θεσμικό πλαίσιο του ΕΛΓΑ, τη μείωση της εισφοροδιαφυγής λόγω της αλλαγής του τρόπου πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών και τη μεγάλη μείωση των λειτουργικών δαπανών, ο Οργανισμός έχει πλέον εξυγιανθεί οικονομικά και μετά το 2011 έχει επιχορηγηθεί ελάχιστα από τον κρατικό προϋπολογισμό.

            Παρά το γεγονός ότι ο ΕΛΓΑ έχει πλέον αποθεματικό, δηλαδή διαθέτει τους απαραίτητους πόρους υπάρχει πολύ μεγάλη καθυστέρηση στην πληρωμή των αποζημιώσεων με αποτέλεσμα πολλοί αγρότες σε διάφορες περιοχές της χώρας να βρίσκονται σε απόγνωση, αφού αδυνατούν να ανταποκριθούν σε πολύ βασικές τους υποχρεώσεις.

Ύστερα από τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1 Πότε θα ολοκληρωθούν από τον ΕΛΓΑ οι πληρωμές των αποζημιώσεων στους αγρότες που επλήγησαν το 2014 από τα έντονα καιρικά φαινόμενα;

2 Πότε θα ξεκινήσει η πληρωμή των αποζημιώσεων για τις ζημιές του 2015;

Ένας αστεροειδής με διάμετρο 470 μέτρα θα διέλθει πολύ κοντά από τον πλανήτη μας

Την 31η Οκτωβρίου αναμένεται να περάσει αρκετά κοντά από την Γη ένας μεγάλος αστεροειδής διαμέτρου 470 μέτρων. Ο αστεροειδής φέρει την ονομασία «2015 TB145» και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αστρονόμων της ΝΑΣΑ ίσως να είναι το μεγαλύτερο ουράνιο σώμα που θα πλησιάσει τόσο κοντά τη Γη έως το 2027.

Η ιστοσελίδα “Earth and Sky” αναφέρει ότι αν οι υπολογισμοί περί του μεγέθους του αστεροειδούς έχουν υπολογιστεί με κάποια σχετική ακρίβεια, τότε αυτός ο αστεροειδής είναι τουλάχιστον 28 φορές μεγαλύτερος  από τον μετεωρίτη Τσελιάμπινσκ που εισχώρησε  στην ατμόσφαιρα του πλανήτη μας πάνω από τη Ρωσία τον Φεβρουάριο του 2013.

Ο αστεροειδής 2015 TB145 θα πλησιάσει  τη Γη σε μια απόσταση περίπου 500.000 χιλιομέτρων, δηλαδή  μια απόσταση 1,3 φορές μεγαλύτερη από εκείνη που απέχει  η Σελήνη από τη Γη.

Ο αστεροειδής θα περάσει από τον πλανήτη μας στις 15.14 GMT (18.14 ώρα Ελλάδας) την 31η Οκτωβρίου και δε θα είναι ορατός με γυμνό μάτι παρά μόνο με την βοήθεια τηλεσκοπείων.

Κινητοποίηση αγροτών στον κόμβο Κουλούρας – Αγώνας για επιβίωση –Βίντεο –

Γράφει ο Πέτρος Κεφαλάς

Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες κάτω υπό συνεχή βροχή, οι αγρότες και κτηνοτρόφοι της Ημαθίας άρχισαν τις κινητοποιήσεις τους από τον κόμβο της Κουλούρας.

Η φορολογική λαίλαπα εναντίον τους αλλά και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που κατέστρεψαν την παραγωγή τους, κάνουν τις κινητοποιήσεις τους αναγκαίες όσο ποτέ άλλοτε. Η φορολογικές και καθ’ όλα άδικες και δυσβάστακτες επιβαρύνσεις που επιχειρούνται στον ήδη λοιμοκτονούντα  αγροτικό και κτηνοτροφικό τομέα αποτελούν την χαριστική βολή στον αγροτικό κρόταφο της χώρας. Είναι γνωστό ότι η φοροδοτική ικανότητα των αγροτών και κτηνοτρόφων έχει προ πολλού εξαντληθεί και αυτά που επιχειρούνται από τους ανίδεους των Βρυξελλών εναντίον τους για την ολοκληρωτική καταστροφή τους, η Ελληνική Κυβέρνηση θα πρέπει να προτάξει στήθη σθεναρά για την προστασία τους.

DSC09101

Η αγροτοκτηνοτροφία είναι ό μοναδικός πρωτογενής τομέας που απέμεινε στην χώρα μας και χρήζει προστασίας παρά φορομπηχτικής κατευθυνόμενης επιδρομής που έχει ως αντικειμενικό σκοπό την καταστροφή.

Εκτός από τον κόμβο της Κουλούρας οι αγρότες αναμένεται να στήσουν μπλόκα σε άλλα σημεία κατά μήκος της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ατζέντα των διεκδικήσεών τους εκτός από την φορολογία βρίσκονται ζητήματα που αφορούν το υψηλό κόστος παραγωγής και τα δάνεια.

Δείτε το βίντεο από τον κόμβο της Κουλούρας:

Φωτογραφίες:

DSC09096DSC09099DSC09101DSC09103DSC09100DSC09106DSC09102DSC09105DSC09115DSC09108DSC09111DSC09133DSC09120DSC09136DSC09125DSC09141DSC09135DSC09139

Στο πλευρό των αγροτών και κτηνοτρόφων ο αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας Κώστας Καλαϊτζίδης

Στο πλευρό των αγροτών και κτηνοτρόφων, στηρίζοντας τα δίκαια αιτήματα τους, ο αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας Κώστας Καλαϊτζίδης

Στην συγκέντρωση των αγροτών και των κτηνοτρόφων της Ημαθίας στον κόμβο της Κουλούρας, βρέθηκε το πρωί της Πέμπτης 22 Οκτωβρίου, ο αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας κ.Κώστας Καλαϊτζίδης, στηρίζοντας τα δίκαια αιτήματα τους, έναντι της επιχειρούμενης ασφαλιστικής και φορολογικής εξόντωσης τους.

kal1

Ο κ.αντιπεριφερειάρχης μετέφερε στους συγκεντρωμένους την συμπαράσταση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ.Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος δεν μπόρεσε να παραβρεθεί, λόγω του ότι βρισκόταν εκτός Ελλάδας. «Οφείλει η κυβέρνηση πάρει πίσω τα μέτρα που  εξισώνουν τις ασφαλιστικές εισφορές των αγροτών με αυτές του ΙΚΑ, όπως επίσης και να αναιρέσει την φορολογική εξόντωση τους, μέσω της αύξησης της προκαταβολής φόρου και της φορολογικής κλίμακας.

kal3

Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι μας στηρίζουν τον μόνο παραγωγικό τομέα της χώρας μας, που φέρνει συνάλλαγμα στον τόπο μας.  Χρειάζονται στήριξη λοιπόν στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν και όχι περαιτέρω μέτρα που θα τους αναγκάσουν να φύγουν από τα χωράφια και τους βοσκότοπους» τόνισε σε δήλωση του ο κ. Καλαϊτζίδης.

Το νομοσχέδιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥΣ

Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στους συνεταιρισμούς είναι απογοητευτική. Από τους 6.500 καταγεγραμμένους συνεταιρισμούς μόνο 1042 λειτουργούν οι δε υπόλοιποι 5.400 είναι στην πραγματικότητα ανύπαρκτοι συνεταιρισμοί – σφραγίδες, που  έπαψαν να λειτουργούν από καιρό. Στην κατάσταση αυτή προστίθεται και η υπερχρέωσή τους που σημαίνει ότι από τους  1042 μόνο 15-20 εμφανίζουν υγιή οικονομικά στοιχεία ενώ οι υπόλοιποι είτε είναι υπερχρεωμένοι είτε βρίσκονται σε μείωση της εμπορικής δραστηριότητας. Η εικόνα αυτή του συνεταιριστικού κινήματος έχει συμβάλει στο να απαξιωθεί, δικαίως ή αδίκως, η έννοια του συνεταιρίζεσθαι, στα μάτια του αγροτικού κόσμου αλλά και στο σύνολο της κοινωνίας.

Όμως η λειτουργία υγιών και δυνατών συνεταιρισμών είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα, ειδικά στη χώρα μας. Ως εκ τούτου, η δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για τη λειτουργία και ενδυνάμωσή τους αποτελεί πολιτική απόφαση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Με το νομοσχέδιο που δίνουμε τις επόμενες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση έχουμε δύο στόχους:

1.Ο πρώτος είναι να προσπαθήσουμε να εξαλείψουμε όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν συντελέσει στην απαξίωση του συνεταιριστικού κινήματος και να θέσουμε τις βάσεις για την μη επανάληψη τους .

2.Και ο δεύτερος είναι να βοηθήσουμε τους μικρούς αγρότες να επιβιώσουν στο σημερινό περιβάλλον της ακραίας ανταγωνιστικής παγκόσμιας αγοράς δημιουργώντας υγιείς συνεταιριστικές επιχειρήσεις που θα μπορούν και να τους βοηθούν να επιτύχουν χαμηλότερο κόστος παραγωγής και καλύτερες τιμές για τα αγροτικά τους προϊόντα.

Έτσι, το νομοσχέδιο περιέχει διατάξεις που επιδιώκουν από τη μια να ξεκαθαρίσουν το τοπίο όσον αφορά τη σημερινή κατάσταση των συνεταιρισμών και από την άλλη να δώσουν μια σοβαρή βάση εκκίνησης για δημιουργία υγιών συλλογικών επιχειρηματικών μονάδων.

1ος στόχος: Η αντιμετώπιση της υφιστάμενης κατάστασης και η αποφυγή της επανάληψης των παθογενειών του παρελθόντος

  1. Η αντιμετώπιση της υφιστάμενης κατάστασης με το πρόβλημα των συνεταιρισμών – σφραγίδων και των εύθραυστων οικονομικά συνεταιρισμών επιχειρείται να λυθεί με τις παρακάτω ρυθμίσεις:

Α. Με τον επανακαθορισμό του Εθνικού Μητρώου Αγροτικών Συνεταιρισμών και άλλων Συλλογικών Φορέων  που προβλέπει την καταγραφή σε μια ενιαία  βάση δεδομένων όσων  συνεταιρισμών πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής, δηλ. έχουν εγγραφεί στο Ειρηνοδικείο, έχουν παρουσιάσει ένα επιχειρησιακό πλάνο  διάρκειας 3 ετών και έχουν δεσμευτεί να υποβάλουν κάθε χρόνο τις οικονομικές τους καταστάσεις.

Με τη δημιουργία αυτής της βάσης δεδομένων των Αγροτικών Συνεταιρισμών στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα θα έχουμε

την εικόνα των συνεταιρισμών που  έχουν υγιή οικονομικά στοιχεία και σχέδιο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τους.

Β. Με την εισαγωγή τριών ρυθμίσεων για τους συνεταιρισμούς που  δεν είναι σε καλή οικονομική κατάσταση ή είναι ιδιαίτερα υπερχρεωμένοι:

α) τη συγχώνευση

β) τη πτώχευση

γ) και τη διάλυση

α) Με τη συγχώνευση δίνεται η δυνατότητα να συγχωνευθούν δύο ή περισσότεροι συνεταιρισμοί είτε με σύσταση ενός νέου είτε με την απορρόφηση του ενός ή των άλλων σε έναν ήδη υφιστάμενο και με τη μεταφορά  των στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού των συγχωνευόμενων ΑΣ στον νέο ΑΣ σύμφωνα με την τρέχουσα  λογιστική τους αξία και με την αντίστοιχη προσαρμογή των συνεταιριστικών μερίδων. (Άρθρο  23 συγχώνευση)

β) Με τη κήρυξη ενός συνεταιρισμού σε κατάσταση πτώχευσης, ο ΑΣ   προχωρεί στη διάλυσή του αφού αρχίσει η διαδικασία της εκκαθάρισης των περιουσιακών του στοιχείων  από τους διορισμένους προς τούτο εκκαθαριστές εκτός και εάν γίνει προσπάθεια σωτηρίας του είτε με την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα μέλη είτε με την επιτυχία πτωχευτικού συμβιβασμού. (Άρθρο 24, Πτώχευση). Ο συνεταιρισμός   εξοφλεί τα ληξιπρόθεσμα χρέη του από  το προϊόν της εκκαθάρισης. (Άρθρο 26, Εκκαθάριση- Ενέργειες εκκαθαριστών)

γ) Τέλος ένας συνεταιρισμός προχωρεί σε λύση του, είτε όταν πτωχεύσει ή όταν το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων του καταστεί κατώτερο από το 1/5 του συνεταιριστικού κεφαλαίου, ή μετά από απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης όταν διαπιστωθεί μετά από έλεγχο ότι η λειτουργία του απέβη παράνομη ή αν αδράνησε για τρεις (3) τουλάχιστον συνεχείς διαχειριστικές χρήσεις ή αν συνάγεται εγκατάλειψη του σκοπού του, λόγω μειωμένης δραστηριότητάς του (Άρθρο 25, Λύση)

Οι τρεις αυτές δυνατότητες θεωρούμε ότι θα ξεκαθαρίσουν το θολό τοπίο που έχουμε κληρονομήσει και θα επιτρέψουν στην Ελληνική Πολιτεία  στο μέλλον  να ελέγξει την εξέλιξή τους αλλά και να παρέμβει όταν χρειαστεί για να προλάβει τα φαινόμενα εκφυλισμού που συναντήσαμε κατά το παρελθόν σε όλο το συνεταιριστικό κίνημα. Σήμερα η χώρα μας καλείται να αντιμετωπίσει  καταλογισμούς και ανακτήσεις του παρελθόντος γιατί  τόσο οι  διοικήσεις των συνεταιρισμών όσο  και οι εκάστοτε κυβερνήσεις με πράξεις ή παραλείψεις οδήγησαν τους  συνεταιρισμούς  σε υπερχρέωση με αποτέλεσμα οι ρυθμίσεις που ακολούθησαν στα δάνειά τους να είναι αντίθετες  στις ευρωπαϊκές μας υποχρεώσεις. Σήμερα 600 περίπου εκ, ζητούνται πίσω από τις ευρωπαϊκές αρχές, γεγονός που δημιουργεί κίνδυνο για οικονομικό αδιέξοδο πολλών συνεταιρισμών.    Είμαστε αποφασισμένοι να μην επαναληφθεί πια αυτό το φαινόμενο και θα κάνουμε οτιδήποτε για να μπορέσουν οι συνεταιρισμοί να ξανασταθούν στα πόδια τους πάνω σε υγιείς οικονομικά βάσεις και με καθαρή συνεταιριστική νοοτροπία.

  1. Η αποφυγή των παθογενειών του παρελθόντος

Το νομοσχέδιο προβλέπει τις παρακάτω ρυθμίσεις που αντλήθηκαν από την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων και στόχο έχουν να δημιουργήσουν ένα αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας που θα δυσκολέψει πολύ στο μέλλον το να αναπαραχθούν παρόμοιες εκφυλιστικές καταστάσεις.

Α. Θεσπίζεται ο έλεγχος των συνεταιρισμών σε τρία επίπεδα:

α) σε επίπεδο λειτουργίας του συνεταιρισμού με τη δημιουργία του Εποπτικού Συμβουλίου στα όργανα διοίκησης , του οποίου ο ρόλος είναι να ελέγχει τις πράξεις του Διοικητικού Συμβουλίου και την τήρηση των διατάξεων του νόμου, του καταστατικού και των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης.

 β) σε επίπεδο τακτικού και έκτακτου διαχειριστικού, λογιστικού και οικονομικού ελέγχου των ετησίων χρηματοοικονομικών καταστάσεων των ΑΣ από διορισμένους ελεγκτές,

γ) σε επίπεδο κρατικής εποπτείας με

-τη δημιουργία του Εθνικού Μητρώου ΑΣ και άλλων Συλλογικών φορέων και της Αρμόδιας Ελεγκτικής αρχής στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη παρακολούθηση της σύννομης λειτουργίας και της δράσης τους, της νομιμότητας των πράξεών τους, την αξιολόγησή τους, τον έλεγχο του ισολογισμού, των λοιπών ετήσιων οικονομικών καταστάσεων και γενικά των βιβλίων και στοιχείων που τηρούνται από τους ΑΣ και εξακρίβωση της καταβολής της αξίας των συνεταιρικών μερίδων ή άλλων ληξιπρόθεσμων οικονομικών υποχρεώσεων των μελών τους και για να επιβάλλουν διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση μη σύννομης λειτουργίας,

-τη δημιουργία του Κλάδου Επιθεωρητών στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (άρθρο 41)

Β. Θεσπίζεται η δυνατότητα των μελών του ΑΣ, του Εποπτικού Συμβουλίου και των Ελεγκτών να συγκαλούν Γενική Συνέλευσηεάν διαπιστώσουν ορισμένες παραβάσεις τόσο σε επίπεδο λειτουργίας όσο και οικονομικής διαχείρισης του συνεταιρισμού.

α) Με τη δυνατότητα σύγκλισης ΓΣ εάν ζητηθεί από το ένα  πέμπτο (1/5) των μελών του ΑΣ και από το  1/20 τουλάχιστον των μελών σε περίπτωση αντιπροσωπευτικής ΓΣ για σπουδαίους λόγους που αφορούν την οικονομική κατάσταση ή/ και τη σημαντική μείωση των δραστηριοτήτων του ΑΣ και

β) Με το δικαίωμα του Εποπτικού Συμβουλίου ή των ελεγκτών να συγκαλέσουν ΓΣ χωρίς έγκριση του ΔΣ, (Άρθρο 11, Γενική Συνέλευση – Αρμοδιότητες – Σύγκληση)

γ) Με το δικαίωμα του 1/5 των μελών της ΓΣ ή του Υπουργού για έκτακτο διαχειριστικό, λογιστικό και οικονομικό έλεγχο και  υποβολή στην αρμόδια Εισαγγελική αρχή και στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης του πορίσματος των ελεγκτών όταν υπάρχουν ενδείξεις ότι έχουν τελεστεί πράξεις, που τιμωρούνται από τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα ή των άλλων ειδικών ποινικών νόμων, (Άρθρο 20, Έλεγχος)

Γ. Θεσπίζεται η ευθύνη των μελών σε σχέση με τον συνεταιρισμό:

α) με την αποχή του μέλους από δραστηριότητες ανταγωνιστικές στον ΑΣ, (άρθρο 7, δικαιώματα και υποχρεώσεις μελών)

β) με την ευθύνη των μελών και μετά την έξοδό τους από τον ΑΣ, για υποχρεώσεις που δημιουργήθηκαν όταν ήταν μέλη (άρθρο 9, ευθύνη και υποχρεώσεις των μελών προς τρίτους)

γ) με την ευθύνη των μελών του ΔΣ για κάθε ζημιά που προκάλεσαν με υπαιτιότητά τους στον ΑΣ κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και παραγραφή της ζημιάς από δόλο μετά από 10 έτη,

Δ. Δημιουργείται θεσμικό πλαίσιο για την αποφυγή φαινομένων κατάχρησης εξουσίας από μέλη του συνεταιρισμού ή του ΔΣ

α) με την απαγόρευση συγγενικής σχέσης μεταξύ των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και του Εποπτικού Συμβουλίου,

β) με την απαγόρευση ψήφισης από μέλος του ΔΣ για προσωπικό ή συγγενικό θέμα,

γ) με την έγκριση μόνο εξόδων κίνησης και παράστασης στις συνεδριάσεις του ΔΣ

δ) με την απαγόρευση για 3 χρόνια εκλογής των μελών του ΔΣ σε αιρετή θέση (Άρθρο 15, Διοικητικό και Εποπτικό Συμβούλιο)

ε) με τη θέσπιση αριθμού σταυρών προτίμησης στα 2/5  του όλου αριθμού των μελών του Διοικητικού ή Εποπτικού Συμβουλίου,

στ) με τη μη εκλογή μελών ΔΣ και ΕΠ εάν έχουν καταδικαστεί ή δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους στον συνεταιρισμό,

ζ) με την έκπτωση μέλους από ΔΣ ή ΕΣ εάν διαπιστωθεί οποιοδήποτε κώλυμα εκλογιμότητας ( Άρθρο 16, Αρχαιρεσίες)

η) και με την εκπαίδευση του ΔΣ και των μελών του συνεταιρισμού στο συνεταιριστικό πνεύμα

Ε. Θεσπίζονται ποινικές  διατάξεις  για μια σειρά από παραπτώματα

– με φυλάκιση από 3 μήνες έως ένα έτος μέλη του ΔΣ ή υπάλληλοι του ΑΣ εφόσον έχουν παράξει ψευδή στοιχεία ή έχουν κάνει εικονικές εγγραφές σε βιβλία ή δεν παραδίδουν βιβλία σχετικά με  την οικονομική κατάσταση του ΑΣ

-με φυλάκιση από 1 μήνα έως 1 έτος εάν ο ελεγκτής κατά την άσκηση των καθηκόντων του παρέχει εν γνώσει του ψευδή στοιχεία ή αποκρύπτει ή αρνείται αληθή γεγονότα ή περιστατικά, που αφορούν στη διαχείριση ή στην οικονομική κατάσταση των ΑΣ

-με φυλάκιση από ένα μήνα έως ένα έτος εάν μέλος α) ενεργεί πράξεις διοίκησης ή διαχείρισης ή ελέγχου μετά τη λήξη της θητείας του β) ψηφίζει χωρίς δικαίωμα ή ψηφίζει πολλές φορές ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο προκαλεί την παραγωγή μη γνήσιου αποτελέσματος εκλογής για την ανάδειξη Διοικητικών Συμβουλίων, Εποπτικών Συμβουλίων και άλλων οργάνων και αντιπροσώπων των ΑΣ .

– με φυλάκιση από ένα μήνα μέχρι ένα  έτος, ή με χρηματική ποινή όποιος παρεμποδίζει τις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου ή του Εποπτικού Συμβουλίου  ή της Γενικής Συνέλευσης  των μελών των ΑΣ, με χρήση ή με απειλή σωματικής βίας ή με άλλη παράνομη πράξη ή παράλειψη. (Άρθρο 27, Ποινικές διατάξεις)

2ος στόχος: Η παροχή ευνοϊκού νομικού πλαισίου προκειμένου οι μικροί αγρότες να δημιουργήσουν μια συνεταιριστική επιχείρηση στο πνεύμα του συνεργατισμού και της κοινωνικής οικονομίας σε οικονομικά υγιείς βάσεις.

  1. Ο σεβασμός των αρχών της ισότητας, του συνεργατισμού και της κοινωνικής οικονομίας γίνεται με τις παρακάτω διατάξεις:

α) Με τη σύνθεση του κεφαλαίου του Συνεταιρισμού από συνεταιρικές μερίδες που μοιράζονται ισόποσα όλα τα μέλη. Κάθε μέλος κατέχει μία συνεταιρική μερίδα και  μία ψήφο στη Γενική Συνέλευση του συνεταιρισμού. Η συνεταιρική μερίδα είναι αδιαίρετη και ίση για όλα τα μέλη. Δίνεται δηλ. η δυνατότητα σε όλους τους αγρότες, ανεξάρτητα από το μέγεθος της αγροτικής τους εκμετάλλευσης, να συμμετάσχουν στη διοίκηση του συνεταιρισμού .

β) με το δικαίωμα των μελών να συμμετέχουν άμεσα στη λήψη των αποφάσεων και να μπορούν να εκλεγούν στα όργανα του ΑΣ. (Άρθρο 11, Γενική Συνέλευση – Αρμοδιότητες – Σύγκληση).

γ) με το σεβασμό των συλλογικών αποφάσεων εφόσον ανώτατο όργανο του συνεταιρισμού είναι η ΓΣ της οποίας οι αποφάσεις είναι υποχρεωτικές για όλα τα μέλη του ΑΣ, έστω και αν διαφωνούν ή είναι απόντα  (Άρθρο 13, Αποφάσεις Γενικής Συνέλευσης)

δ) με τη συνεταιριστική εκπαίδευση για όλα τα μέλη και κυρίως για όσα κατέχουν θέσεις στο ΔΣ και ΕΣ στα πλαίσια του συνεταιριστικού πνεύματος και της συνεργασίας ( Άρθρο 7, Δικαιώματα και υποχρεώσεις μελών)

ε) με τη καθολική και μυστική ψηφοφορία από τα έχοντα δικαίωμα μέλη (Άρθρο 16, Αρχαιρεσίες )

  1. Η δημιουργία ευνοϊκού πλαισίου προκειμένου οι συνεταιρισμοί να καταστούν υγιείς οικονομικά επιχειρήσεις

α) Η υποχρέωση του μέλους να παραδίδει το 80%  της ετησίας παραγωγής του και να προμηθεύεται τα  εφόδιά του  από τον ΑΣ, δημιουργεί την απαραίτητη βάση για την ουσιαστική λειτουργία του συνεταιρισμού. Η διάταξη αυτή παρόλο που είναι αυτονόητη για τους συνεταιρισμούς  κρίνεται απαραίτητη.

β) Η δυνατότητα επένδυσης από μη μέλη να μπορούν να αγοράσουν προαιρετικές μερίδες χωρίς δικαίωμα ψήφου.

γ) Η λειτουργία του ΑΣ σύμφωνα με το πλαίσιο μιας σύγχρονης επιχείρησης

-με το διορισμό Γενικού Διευθυντή εάν ο κύκλος εργασιών του ΑΣ είναι πάνω από ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ,

-με το πρόγραμμα δράσης και ανάπτυξης που συντάσσει το ΔΣ για την επόμενη χρήση, το οποίο συνοδεύεται από προϋπολογισμό εσόδων – εξόδων και το υποβάλλει για έγκριση στη Γενική Συνέλευση.

-με τη διάθεση του υπολοίπου των πλεονασμάτων για την ανάπτυξη του ΑΣ, την υποστήριξη δραστηριοτήτων κοινωνικού σκοπού και την εκπαίδευση των μελών του ΑΣ.

ΔΗΜΑΡ: Σχετικά με το ενδεχόμενο υποβάθμισης – παύσης του Τελωνείου Βέροιας

Παρέμβαση του προέδρου της ΔΗΜΑΡ, βουλευτή Επικρατείας και κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Θανάση Θεοχαρόπουλου, προς τον υπουργό Οικονομικών, με ερώτηση στη Βουλή για το θέμα του τελωνείου Βέροιας.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

Ιδιαίτερη αναστάτωση έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία και κυρίως τον επιχειρηματικό κόσμο της Ημαθίας το ενδεχόμενο αρχικά της υποβάθμισης του Τελωνείου Βέροιας από Α’ σε Β τάξης και της μετέπειτα ενδεχόμενης οριστικής παύσης λειτουργίας του. Είναι προφανές ότι τυχόν υποβάθμιση ή κατάργηση του Τελωνείου Βέροιας, αλλά και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων του θα συνιστούσε βαρύ πλήγμα για τον νευραλγικό τομέα των εξαγώγιμων προϊόντων πρωτογενούς παραγωγής και μεταποίησης του, ο οποίος αποτελεί και το συγκριτικό πλεονέκτημα του νομού. Επιβαρυντικές θα είναι οι επιπτώσεις και γενικότερα για την αναπτυξιακή δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής, σε μια κρίσιμη μάλιστα οικονομική συγκυρία, όπου ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις εξετάζουν την μεταφορά των δραστηριοτήτων τους σε γείτονες χώρες με πιο ευνοϊκό και φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον.

Στο νομό Ημαθίας δραστηριοποιούνται πλήθος επιχειρήσεων και παραγωγικών μονάδων, με εξαγωγικό δυναμισμό και σημαντικό κύκλο εργασιών, που συνεισφέρουν στην τοπική και εθνική οικονομία. Το ίδιο ισχύει και για τον διακινούμενο όγκο φορτίων που εξυπηρετεί το Τελωνείο, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο επαρχιακό μετά από αυτά της Αττικής και της Θεσσαλονίκης και διαθέτει εννέα φορολογικές αποθήκες.

Λόγω των τοπικών εξειδικεύσεων σε προϊόντα γης και ζωικού κεφαλαίου, στην Ημαθία λειτουργούν πολλά οινοποιεία, ποτοποιεία και κονσερβοποιίες, με την Ημαθία να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς εξαγωγών κομπόστας. Η λειτουργία επομένως του Τελωνείου είναι απαραίτητη για τον έλεγχο αλλά και τις εξαγωγικές τους δραστηριότητες. Η θέση δε στην οποία βρίσκεται σήμερα το Τελωνείο Βέροιας είναι ιδανική, καθώς βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τον Οδικό άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να έχει την δυνατότητα εξυπηρέτησης, των Περιφερειακών Ενοτήτων Πέλλας, Κοζάνης, Γρεβενών και Πιερίας. Τυχόν μεταφορά του Τελωνείου θα αύξανε δραματικά τον χρόνο διεκπεραίωσης των ελέγχων λόγου του αυξημένου όγκου συναλλαγών, τα έξοδα μετακίνησης των τοπικών επιχειρήσεων προκειμένου να ελεγχθούν, αλλά και τον κίνδυνο ατυχήματος λόγω συσσώρευσης πολλών βαρέων οχημάτων σε επαρχιακό δίκτυο λόγω επικίνδυνων καιρικών συνθηκών, ειδικά κατά τη χειμερινή περίοδο.

Υπάρχει βέβαια στην πορεία και η δυνατότητα της μετεγκατάστασης του Τελωνείου Βέροιας στην περιοχή της Πρώην Περιφερειακής Αγοράς της Κουλούρας Ημαθίας, όπου οι υπάρχουσες κτιριακές εγκαταστάσεις έχουν την δυνατότητα άμεσης λειτουργίας, και εξυπηρέτησης ακόμη της ενοποίησης των Τελωνείων Ημαθίας, Πέλλας και Πιερίας. Ο χώρος αυτός διαθέτει τα χαρακτηριστικά ενός νέου σύγχρονου Τελωνείου ευρωπαϊκών προδιαγραφών και πληροί τις προϋποθέσεις που έχει θέσει η Διεύθυνση του Τμήματος Τελωνείων του Υπουργείου Οικονομικών (δηλ. ο χώρος στέγασης να βρίσκεται σε κρατικό ακίνητο, σε ήδη διαμορφωμένο οδικό κόμβο και τα εξυπηρετούμενα οδικά φορτία να μην διέρχονται από κατοικημένες περιοχές).

Ειδικότερα, οι εν λόγω εγκαταστάσεις ανήκουν στην ΑΜΑΛΘΕΙΑ Α.Ε. (με μετόχους την Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με ποσοστό 51%, το Δήμο Βέροιας με ποσοστό 25% και την πρώην ΕΑΣ Βέροιας, που σήμερα τελεί υπό εκκαθάριση, με ποσοστό 24%), όπου με σχετική απόφαση του Δ.Σ. της παραχωρούνται χώροι άνευ ανταλλάγματος και για πενήντα έτη για την στέγαση του νέου Τελωνείου. Οι προτεινόμενοι χώροι βρίσκονται σε έκταση 357 στρεμμάτων με συνολικές εγκαταστάσεις εμβαδού 11.896,37 τ.μ., εκτός κατοικημένης περιοχής και σε διαμορφωμένο κόμβο επί της Εγνατίας Οδού, στο μέσο της απόστασης μεταξύ Ηγουμενίτσας και Κήπων Έβρου, εντός του άξονα Αθήνας – Αλεξανδρούπολης, και με μικρή χιλιομετρική απόσταση από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Χωροταξικά δε είναι στο μέσο των δύο όμορων νομών Πέλλας και Πιερίας.

Με δεδομένο ότι:

Οι επιπτώσεις της αναδιάρθρωσης των Δημόσιων Υπηρεσιών και της επίτευξης συγκεκριμένων δημοσιονομικών αποτελεσμάτων κινδυνεύουν να πλήξουν βαρύτατα την οικονομία, την εξωστρέφεια και την αναπτυξιακή ικανότητα της Ημαθίας.

Η διασφάλιση και παραμονή του Τελωνείου στην Βέροια προκύπτει από αντικειμενικούς λόγους.

Η κομβικότητα του γεωγραφικού σημείου, της Κουλούρας, δίνει οριστικό τέλος στην καθημερινή ταλαιπωρία του επιχειρηματικού κόσμου και εξοικονομεί κρίσιμους πόρους, σε χρόνο και χρήμα, για τη διακίνηση προϊόντων συγκριτικού πλεονεκτήματος της ευρύτερης περιοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η δημιουργία δε κομβικού επιχειρηματικού κέντρου στην Κουλούρα θα αποτελέσει πόλο έλξης σημαντικών επιχειρηματικών προτεραιοτήτων-δραστηριότητας και σημείο αναφοράς της ευρύτερης περιοχής.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1 Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου Οικονομικών η υποβάθμιση ή η κατάργηση του Τελωνείου Βέροιας;

2 Έχει ξεκινήσει η διαδικασία συγχώνευσης των τριών Τελωνείων, της Βέροιας, της Κατερίνης και της Σκύδρας; Κι αν ναι, έχει συνυπολογισθεί το κόστος που αυτή η απόφαση θα επιφέρει στους επαγγελματίες και τους άμεσα εμπλεκόμενους;

3 Προτίθεται να προχωρήσει στη μετεγκατάσταση του Τελωνείου στις εγκαταστάσεις της Κουλούρας, εξυπηρετώντας με τον τρόπο αυτό την προοπτική ενοποίησης των τελωνειακών αρχών;

Ο βουλευτής που ερωτά

Αθανάσιος Θεοχαρόπουλος