Από σήμερα θα είναι ανοικτή η ηλεκτρονική εφαρμογή στο Taxis για την υποβολή των αιτήσεων είσπραξης του επιδόματος θέρμανσης.
Από σήμερα ανοίγει η ηλεκτρονική εφαρμογή στο Taxis για την υποβολή από τους δικαιούχους των αιτήσεων είσπραξης του επιδόματος θέρμανσης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών το επίδομα θέρμανσης θα είναι για φέτος μειωμένο μέχρι και 52,4%. Όσοι λοιπόν αγοράσουν πετρέλαιο θέρμανσης και υποβάλουν αίτηση μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου θα λάβουν το επίδομα οι δικαιούχοι στις 2 Φεβρουαρίου. Αυτοί που θα υποβάλουν αίτηση από την 1η Ιανουαρίου 2016 έως το τέλος του Μαΐου 2016 θα λάβουν το επίδομα θέρμανσης έως το τέλος Ιουνίου 2016.
Για το πετρέλαιο θέρμανσης το οικονομικό επιτελείο προγραμμάτισε να διαθέσει το ποσό των 105 εκατομμυρίων ευρώ. Αν αυτό το ποσό δεν επαρκέσει για την κάλυψη όλων όσων υπέβαλαν αίτηση, οι αιτήσεις τους θα παραμένουν σε εκκρεμότητα, δηλαδή θα πληρωθούν κατ’ αναλογία. Με ποιο απλά λόγια κινδυνεύουν να μην πάρουν ολόκληρο το επίδομα θέρμανσης.
Ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του πολίτη κ. Νίκος Τόσκας σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ επιβεβαίωσε ότι ειδική επιτροπή επεξεργάζεται σχέδιο που αφορά την αλλαγή των ταυτοτήτων στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του αναπληρωτή υπουργού μέσα στους επόμενους μήνες όλοι οι Έλληνες πολίτες θα αποκτήσουν τις νέου τύπου, σύγχρονες αστυνομικές ταυτότητες, ενώ το κόστος για τον κάθε πολίτη δεν θα ξεπεράσει τα 10 ευρώ. Στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει συσταθεί επιτροπή στην οποία μετέχουν ειδικευμένοι αξιωματικοί της αστυνομίας και η οποία θα παρουσιάσει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2016 την τελική της πρόταση για τα χαρακτηριστικά των νέων ταυτοτήτων.
Ο κ. Τόσκας επίσης ανέφερε ότι σχεδιάζεται η νέα ταυτότητα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι εύκολη η πλαστογράφησή της και έτσι να αποτελεί ένα αξιόπιστο έγγραφο.
Τρείς φίλοι ο Πέτρος, ο Ξενοφών και ο Ανδρέας ταξίδευαν με ένα κρουαζιερόπλοιο στις Κυκλάδες. Ήταν μεσάνυχτα και οι φίλοι συνεννοήθηκαν να βγούνε στο κατάστρωμα για να απολαύσουν τον έναστρο ουρανό και την θαλασσινή αύρα.
Εκεί λοιπόν που κάθονταν στο κατάστρωμα, αίφνης εμφανίζεται ένας διάβολος και τους λέει:
-Εσείς οι τρείς πολύ τους έξυπνους κάνετε. Σας έχω βαρεθεί να παινεύεστε και τώρα ήρθε η ώρα να δούμε πόσο έξυπνοι είστε. Θα μου ζητήσετε κάτι, ότι θέλετε και αν το κάνω θα πέφτετε στην θάλασσα. Αν δεν μπορέσω να το κάνω τότε θα πέσω εγώ στην θάλασσα και θα σκάσω…
Οι τρείς φίλοι έντρομοι δεν έβγαζαν άχνα…
Γυρνάει ο διάβολος προς τον Ανδρέα και του λέει: -Εσύ πρώτος, ζήτα κάτι.
Ο Ανδρέας με τρεμάμενη φωνή απαντάει: -Μμμμια χρυ χρυ σή κι κιθάρα με με χρυσές χο χορδές θέεελω.
Εξαφανίζεται ο διάβολος και σε πέντε δευτερόλεπτα εμφανίζεται με μια χρυσή κιθάρα με χρυσές χορδές. Λέει τότε στον Ανδρέα: Πάρτην και πήδα στην θάλλασσα.
Τι να κάνει ο Ανδρέας παίρνει την κιθάρα και πηδάει στην θάλασσα.
Γυρίζει ο διάβολος προς τον Ξενοφώντα και του λέει: -Σειρά σου, ζήτα κάτι.
Απαντάει ο Ξενοφών: -Θέλω ένα ασημένιο βιβλίο που να μιλάει για το τι γράφει μέσα.
Εξαφανίζεται ο διάβολος και σε πέντε δευτερόλεπτα εμφανίζεται με ένα ασημένιο βιβλίο το οποίο μιλούσε για τα περιεχόμενά του.
-Πάρε το βιβλίο που ζήτησες και πήδα γρήγορα στην θάλασσα.
Τι να κάνει ο Ξενοφών παίρνει το βιβλίο και πηδάει στην θάλασσα.
Γυρνάει ο διάβολος στον Πέτρο και του λέει: -Άντε να δούμε και σένα. Σίγουρα θα πας και συ στη θάλασσα να βρεις τους φίλους σου. Ζήτα λοιπόν και εσύ τι θέλεις.
Απαντάει ο Πέτρος στον καταραμένο:
-Θέλω έναν άδειο τυροτενεκέ και ένα κόσκινο για τραχανά.
Χαχαχαχαχα, γέλασε ο διάβολος και εξαφανίστηκε. Σε πέντε δευτερόλεπτα ξαναεμφανίστηκε με τον τενεκέ και το κόσκινο για τον τραχανά. Λέει στο Πέτρο:
-Πάρτα και πήδα γρήγορα στην θάλασσα.
Λέει ο Πέτρος: – Ένα λεπτό δεν τελείωσα. Και παίρνει τον τενεκέ, βάζει επάνω στον τενεκέ το κόσκινο και κάθεται πάνω τους. Τότε ο Πέτρος αφήνει μια πολύ δυνατή κλανιά, μετά σηκώνεται παίρνει το κόσκινο το σηκώνει με το χέρι του και λέει στον διάβολο:
-Για πές μου τώρα, από ποια τρύπα έφυγε η κλανιά;
Κοιτάζει ο διάβολος το γεμάτο τρύπες κόσκινο, κεντράρει στην πιο κεντρική τρύπα, την δείχνει και λέει:
-Από αυτήν, από αυτήν έφυγε…
-Λάθος, του απαντάει ο Πέτρος, και δείχνοντας προς το κέντρο του πισινού του του λέει: Από αυτήν την τρύπα έφυγε βρε βλάκα…
Τι να κάνει ο διάβολος, δίνει ένα σάλτο και πέφτει κλαίγοντας στην θάλασσα…
Ένα μόλις εικοσιτετράωρο πριν την προγραμματισμένη βράβευσή της από τον Εμπορικό Σύλλογο Αλεξάνδρειας, η σπουδαία επιστήμονας και συμπολίτισσά μας κ. Σοφία Τρεσίντση μας υποδέχθηκε στο σπίτι της όπου διαμένει με τον σύζυγο και τα δύο τους παιδιά.
Μετά προθυμίας απάντησε στις ερωτήσεις – απορίες μας σε ότι αφορά τη μέγιστη διάκριση ευρεσιτεχνίας του προϊόντος «AquAsZero», επίτευγμα της ομάδος Ερευνητών Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ της οποίας η «δική μας» Σοφία αποτέλεσε εκ των βασικών στελεχών.
Μετά από κόπους και προσπάθειες ετών, η συγκεκριμένη ερευνητική ομάδα επινόησε και έθεσε σε εφαρμογή τη μέθοδο του μέλλοντος όπως αποδείχθηκε αργότερα, της εξουδετέρωσης δηλαδή του δηλητηριώδους στοιχείου αρσενικού από το πόσιμο νερό και με χαμηλό μάλιστα κόστος. Η πρώτη επίσημη διάκριση για το «AquAsZero» επετεύχθη το 2011 εντός ελληνικών συνόρων, με το προϊόν να κερδίζει το Α΄ βραβείο καινοτομίας του διαγωνισμού «Η Ελλάδα καινοτομεί». Ακολούθως επήλθε και η πανευρωπαϊκή αναγνώριση της ελληνικής αυτής πατέντας μέσω της διάκρισης στο διακεκριμένο πρόγραμμα αρωγής νεοφυών επιχειρήσεων «StartupBootCamp High TechXL», που έλαβε χώρα από 14-18 Οκτωβρίου στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Εκεί προκρίθηκε στις 11 πρώτες προνομιακές θέσεις, με προοπτική άμεσων και μεγάλων ευρωπαϊκών επιδοτήσεων.
Αυτά και άλλα πολλά είχαμε την τύχη και χαρά να πληροφορηθούμε συνομιλώντας με τη Σοφία, που εκτός των παραπάνω δεν παύει να είναι ένας απλός και καθημερινός άνθρωπος που ζει και κινείται ανάμεσά μας, χωρίς τυμπανοκρουσίες και αυτοπροβολή. Αυτό που προέχει αυτή τη στιγμή στη ζωή της είναι η οικογένειά της, για την οποία φροντίζει διαρκώς, μέσα από τις όποιες δυσκολίες της καθημερινότητας.
Αύριο λοιπόν το απόγευμα μπροστά από το Πνευματικό Κέντρο της Αλεξάνδρειας θα τιμηθεί όχι απλώς μία επιστήμονας λόγω της συμμετοχής της σε ένα κορυφαίο ερευνητικό επίτευγμα, αλλά ένα γνήσιο και σπάνιο ΠΡΟΤΥΠΟ για όλους τους νέους της πατρίδας μας που σε λίγο καιρό θα πάρουν τη «σκυτάλη» της ζωής στα χέρια τους!!
Δείτε την συνέντευξη στο βίντεο:
Εκ παραδρομής στο βίντεο αναφέρθηκε η κα Σοφία Τρεσίντση ως Υποψήφια Διδάκτωρ, ενώ η επιστήμονας είναι Διδάκτωρ.
Της ανταποκρίτριας του Έμβολος στην Θεσσαλονίκη Άννας Καταχανά
Παράσταση στο Κέντρο Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης» στην Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν οι χορωδίες Μελίκης.
Σαγηνευμένο το κοινό καταχειροκρότησε τις χορωδίες Μελίκης απολαμβάνοντας μια όμορφη μουσική βραδιά που θα τους μείνει αξέχαστη.
Η παράσταση «Παιδί. Ζωή. Τίποτ’ άλλο» πραγματοποιήθηκε για την ενίσχυση του συλλόγου ατόμων με αναπηρία «Μέριμνα Ζωής».
Συμπαραστάτες σ’ αυτήν την πρωτοβουλία η Δημοτική Κοινότητα Μελίκης, ο Δήμος Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης και η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Αλεξάνδρειας.
Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες στις χορωδίες Μελίκης για την όμορφη παρουσία και καλλιφωνία τους, αλλά και εύγε τους για τον σκοπό για τον οποίο έγινε η εκδήλωση.
Θα ήταν παράλειψη να μην συγχαρούμε και τον πάντα ευγενικό και δραστήριο πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Μελίκης κο. Αλέξανδρο Ακριτίδη που στηρίζει έμπρακτα και ουσιαστικά αυτές τις προσπάθειες.
Δείτε αποσπάσματα των χορωδιών Μελίκης στο Βίντεο:
Στο πλευρό των βαμβακοπαραγωγών της Ημαθίας ο αντιπεριφερειάρχης Κώστας Καλαϊτζίδης, με επιστολή για το δίκαιο των αιτημάτων τους προς τον αρμόδιο υπουργό και τον διοικητή του ΕΛΓΑ
Σύσκεψη, με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας κ.Κώστα Καλαϊτζίδη και την συμμετοχή των αγροτικών συλλόγων της Περιφερειακής Ενότητας, πραγματοποιήθηκε, το πρωί της Τρίτης 15 Δεκεμβρίου, στο τοπικό υποκατάστημα του ΕΛΓΑ Βέροιας.
Ο κ.Καλαϊτζίδης με επιστολή του προς τον αναπληρωτή υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος κ. Ευάγγελο Αποστόλου και τον διοικητή του ΕΛΓΑ κ.Νικόλαο Στουπή, ζήτησε την πλήρη ικανοποίηση των αιτημάτων των βαμβακοπαραγωγών της Ημαθίας, οι οποίοι επλήγησαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ζητώντας να γίνουν οι εκτιμήσεις ζημιών με βάση τα κανονιστικά δεδομένα που ίσχυαν μέχρι πέρσι, καθώς και να εξαιρεθούν για φέτος, λόγω του μικρού κλήρου, οι Ημαθιώτες βαμβακοπαραγωγοί , από την αυστηρότητα της εφαρμογής του νέου κανονισμού.
Ο κ. αντιπεριφερειάρχης επίσης ζήτησε από την διευθύντρια του υποκαταστήματος του ΕΛΓΑ Βέροιας, κ. Παπά, να μεταφέρει στους προϊσταμένους τους, την αναγκαιότητα ανοχής στις εκπρόθεσμες καταβολές των εισφορών ΕΛΓΑ, από τους Ημαθιώτες αγρότες, οι οποίοι βρίσκονται στα όρια της απόγνωσης, λόγω των γνωστών συγκυριών και δεν μπόρεσαν να καταβάλουν αυτές εμπρόθεσμα, με αποτέλεσμα να μην δικαιούνται αποζημιώσεων.
Ακολουθεί η επιστολή που απεστάλη από τον κ. Καλαϊτζίδη, προς τους κ.κ Αποστόλου και Στουπή
«Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Διοικητά,
Μετά το πρόβλημα που προέκυψε λόγω της φετινής καταστροφής στην βαμβακοπαραγωγή της Ημαθίας, ο οποία συμβαίνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά
Ζητούμε
Τη συνέχιση της εκτίμησης στην καλλιέργεια από την υπηρεσία του ΕΛΓΑ με βάση τα κανονιστικά δεδομένα έτσι όπως αυτά ίσχυαν μέχρι πέρυσι.
Θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας, ότι, στην Ημαθία ο μέσος κλήρος είναι αρκετά μειωμένος σε σχέση με τις άλλες περιοχές, για αυτό και το δείγμα μας είναι σχετικά μικρό.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να επιδειχθεί ανοχή, διότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις το μεγαλύτερο «δείγμα» θα στερούσε από πολλούς παραγωγούς το δικαίωμα στην συνδεδεμένη ενίσχυση.
Ύστερα από τα ανωτέρω, ζητούμε για φέτος την εξαίρεση των παραγωγών της Ημαθίας από την αυστηρότητα της εφαρμογής του νέου κανονισμού και την συνέχιση της εκτίμησης από τους γεωπόνους του ΕΛΓΑ.
Κύριοι,
Αναμένοντας τις ενέργειες σας, παραμένουμε στην διάθεσή σας για ότι θεωρείτε σκόπιμο.
Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας-Αλιείας Βρυξέλλες, 15 Δεκεμβρίου 2015 – Βαγγέλης Αποστόλου: Στόχος να αυξήσουμε το πρόσθετο ποσοστό των ενισχύσεων στους νέους αγρότες κατά την ενδιάμεση αναθεώρηση της ΚΑΠ
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βαγγέλης Αποστόλου εκπροσώπησε τη χώρα, συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα Χαράλαμπο Κασίμη, στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας, που συνεδρίασε στις 14 & 15 Δεκεμβρίου στις Βρυξέλλες. Βασικά θέματα που απασχόλησαν τους Υπουργούς ήταν η ενίσχυση των νέων γεωργών, η στρατηγική της ΕΕ για την αξιοποίηση της έρευνας και της καινοτομίας στη βιώσιμη ανάπτυξη της γεωργίας, της δασοκομίας και της αλιείας, στο πλαίσιο της βιο-οικονομίας, η ολοκλήρωση των νέων κανόνων σχετικά με τα προγράμματα διανομής γεωργικών προϊόντων στα σχολεία και οι ανησυχίες για την ποιότητα των εισαγόμενων μελισσοκομικών προϊόντων, που επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα του τομέα στην ΕΕ.
Στην παρέμβασή του για τους νέους γεωργούς ο Υπουργός υποστήριξε ότι για να παραμείνει βιώσιμη η Ευρωπαϊκή Γεωργία, χρειάζεται τους νέους, που τολμούν και επενδύουν σε καινοτόμες λύσεις, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι η ανεργία των νέων αποτελεί σοβαρό πρόβλημα ιδιαίτερα για ορισμένα κράτη μέλη. Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «η επίλυση των ζητημάτων που δυσκολεύουν την εγκατάσταση των νέων στη γεωργία, πέρα από τα κίνητρα που δίνει η Κοινή Αγροτική Πολιτική και που προσπαθήσαμε να τα αξιοποιήσουμε στο έπακρο, είναι πολλαπλά σκόπιμη. Στην Ελλάδα, ένα πρόσθετο ποσοστό 2% των άμεσων ενισχύσεων δίνεται σε νέους αγρότες. Λαμβάνοντας υπόψη και την ανάγκη δημογραφικής ανανέωσης του αγροτικού πληθυσμού, το ποσοστό αυτό δεν επαρκεί, παρά το γεγονός ότι επιπλέον κονδύλια ύψους άνω των 300 εκ. € θα διατεθούν από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης για την είσοδο 24.000 περίπου νέων αγροτών στον τομέα. Στην ενδιάμεση αναθεώρηση της ΚΑΠ στόχος μας πρέπει να είναι η εύλογη αύξηση του ποσοστού αυτού, οφείλουμε να στηρίξουμε τους νέους που δείχνουν ενδιαφέρον για τον αγροτικό χώρο».Ο Υπουργός υπογράμμισε ακόμη ότι «η προσέλκυση των νέων στον αγροτικό τομέα, συνδέεται άμεσα με τις ευρύτερες αναπτυξιακές πολιτικές με την ποιότητα της ζωής στην ύπαιθρο, που διασφαλίζεται με γενικότερα μέτρα για την αναβάθμισή της» και ζήτησε πρωτοβουλίες από την ΕΕ, που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις, είτε μέσω των μέτρων για την ανάπτυξη της υπαίθρου, είτε μέσω της περιφερειακής πολιτικής είτε μέσω των τομεακών προγραμμάτων.
Σε ότι αφορά στη στρατηγική της ΕΕ για την αξιοποίηση της έρευνας και της καινοτομίας στη βιώσιμη ανάπτυξη της γεωργίας, της δασοκομίας και της αλιείας, στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας, ο Υπουργός υποστήριξε πως η έρευνα πρέπει να λαμβάνει υπόψη ότι ο βασικός προσανατολισμός της γεωργίας και της αλιείας είναι η παραγωγή επαρκούς ποσότητας ασφαλών τροφίμων, σε τιμές προσιτές για όλους τους πολίτες, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ικανοποιητικό εισόδημα για τους παραγωγούς. Όπως τόνισε, «στόχος μας είναι η βιώσιμη ανάπτυξη, η προστασία του περιβάλλοντος, οι καινοτόμες πρακτικές για τη βιώσιμη αξιοποίηση των φυσικών πόρων, τη χρήση της βιομάζας, τη μείωση της σπατάλης των τροφίμων, προτεραιότητες στις οποίες δεν έχει καμία θέση η χρήση γενετικών τροποποιήσεων ή κλωνοποιήσεων». Ο κ. Αποστόλου υπογράμμισε ότι προϋπόθεση της στρατηγικής της ΕΕ πρέπει να είναι η αναγνώριση της σημασίας της γεωργικής, της δασοκομικής και της αλιευτικής δραστηριότητας και η συνολική προσφορά της στη σημερινή κοινωνία και στις επόμενες γενιές, ώστε οι πολιτικές μας να είναι ασφαλείς για τους παραγωγούς και αποτελεσματικές για την κοινωνία στο σύνολό της. Η έρευνα πρέπει να προσφέρει απαντήσεις στα προβλήματα του αγροτικού κόσμου, άμεσα εφαρμόσιμες, που θα παρέχουν ασφάλεια για τον καταναλωτή, για το περιβάλλον και για το εισόδημα του αγρότη. Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής πρέπει να είναι μέρος της στρατηγικής της ΕΕ, αφού ο πρωτογενής τομέας αποτελεί τη μεγαλύτερη ασπίδα για την προάσπιση του φυσικού περιβάλλοντος. Στην Ελλάδα και στη Νότια Ευρώπη, η μορφολογία των εδαφών και οι εναλλαγές των αγροτικών και δασικών εκτάσεων δημιουργούν πολύτιμα αγροδασικά οικοσυστήματα, που χρήζουν ενιαίας και προσεκτικής διαχείρισης.
Σε σχέση με τα υπόλοιπα θέματα που απασχόλησαν του Συμβούλιο, ο Υπουργός ΑΑ-Τ υποστήριξε την πρόταση της Προεδρίας για τα νέα μέτρα σχετικά με τα προγράμματα διανομής γεωργικών προϊόντων στα σχολεία, τονίζοντας τη σημασία τους για την καλλιέργεια καλών διατροφικών συνηθειών στους μαθητές, αλλά και για την εξομάλυνση των αγορών. Τόνισε την πολλαπλή σημασία της μελισσοκομίας για τη γεωργία, το περιβάλλον και την οικονομία και ζήτησε να καθιερωθούν αυστηρότερες διατάξεις για την επισήμανση της προέλευσης του μελιού αλλά και των προϊόντων του τομέα ώστε να προστατεύονται τόσο οι παραγωγοί, όσο και οι καταναλωτές. Ζήτησε ακόμη την αντιμετώπιση των «δόλιων πρακτικών» στην αγορά, με ενίσχυση των ελέγχων και ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των Κρατών Μελών, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής και η ανταγωνιστικότητα των υγιών Ευρωπαίων παραγωγών, με άμεσο αποτέλεσμα στην οικονομία της υπαίθρου και στη διατήρηση του αριθμού των μελισσών και της βιοποικιλότητας.
Ερώτηση κατέθεσε ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θανάσης Θεοχαρόπουλος μαζί με τον Μιχάλη Τζελέπη, βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, προς τους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, με θέμα την μεγάλη καθυστέρηση στις πληρωμές των τευτλοπαραγωγών.
Αναλυτικά η ερώτηση:
Η τευτλοκαλλιέργεια είναι γνωστό ότι συνεχίζει να αποτελεί σημαντική πηγή εισοδήματος για αρκετούς αγρότες της χώρας παρά τη μεγάλη μείωση των καλλιεργούμενων εκτάσεων τα τελευταία χρόνια.
Είναι επίσης γνωστό από στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση των Μετόχων ότι η οικονομική κατάσταση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης είναι δραματική και λόγω έλλειψης χρημάτων δεν μπορούν να πληρωθούν οι οφειλές προς τους αγρότες από τη φετινή καμπάνια.
Η αδυναμία άμεσης πληρωμής των οφειλών που μαζί με τα μεταφορικά ανέρχονται σε 13 εκατ. ευρώ προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία στους τευτλοπαραγωγούς που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις και ενδεχομένως αναγκασθούν και αυτοί να εγκαταλείψουν την τευτλοκαλλιέργεια.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1 Πότε θα πληρωθούν οι τευτλοπαραγωγοί; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα εξόφλησης όλων των οφειλών προς τους αγρότες;
2 Ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για το μέλλον της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης;
«Αυτή η κυβέρνηση θα μείνει στην ιστορία ως η κυβέρνηση των πλειστηριασμών», επισήμανε ο Βουλευτής Ημαθίας της Νέας Δημοκρατίας, Απόστολος Βεσυρόπουλος, στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της συζήτησης του πολυνομοσχεδίου για την πώληση σε funds στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων.
Ο κ. Βεσυρόπουλος, τόνισε ότι από την Τετάρτη το πρωί θα είναι αντιμέτωποι με πλειστηριασμούς, νοικοκυριά και επιχειρήσεις που έχουν καθυστερούμενες οφειλές άνω των 90 ημερών σε τράπεζες. Δίνεται τη δυνατότητα στις τράπεζες, οι οποίες πλέον είναι υπό τον έλεγχο ξένων, να πωλούν τα κόκκινα δάνεια αλλά και όχι μόνο, σε εισπρακτικές εταιρείες που θα δημιουργήσουν ξένα funds.
Ο Βουλευτής Ημαθίας, ήταν έντονα επικριτικός απέναντι στην κυβέρνηση στην ομιλία του, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Άκουσα κάποιους από το ΣΥΡΙΖΑ να υπερασπίζονται αυτή την επιλογή και να επιχειρηματολογούν υπέρ των funds, με το επιχείρημα ότι αυτά θα μπορούν να προτείνουν ευνοϊκότερους όρους στους δανειολήπτες. Τότε γιατί δεν σκεφθήκατε να προτείνετε να το κάνουν αυτό οι ίδιες οι τράπεζες σε μια μεταβατική περίοδο, να προτείνουν δηλαδή οι ίδιες οι τράπεζες την τροποποίηση όρων προς το ευνοϊκότερο;
Μιλάτε για αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας των funds και των εισπρακτικών εταιρειών.
Όταν το κεφάλαιο αυτών των εταιρειών περιορίζεται στις 100.000 ευρώ ενώ θα κληθούν να αναλάβουν τη διαχείριση μεγαλύτερων αξιών, για ποιο αυστηρό πλαίσιο μιλάτε; Όταν τους δίνετε το δικαίωμα ακόμα και να άρουν το τραπεζικό απόρρητο των πολιτών, τι ακριβώς διαπραγματευτήκατε; Τι είδους διαπραγμάτευση είναι αυτή που δίνει το δικαίωμα σε funds να μην αγοράζουν μόνο τα κόκκινα δάνεια αλλά και τα ενήμερα δάνεια μιας επιχείρησης, αυτά δηλαδή που εξυπηρετούνται κανονικά.
Υπάρχουν πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που τυγχάνει να έχουν ένα κόκκινο δάνειο, λόγω της κρίσης, αλλά καταφέρνουν να διατηρούν ενήμερα άλλα δάνεια και να πληρώνουν τις οφειλές τους. Για ποιο λόγο να πωλούνται και τα ενήμερα δάνεια στα funds; Δεν καθίσταται έτσι εκβιάσιμη και απόλυτα ελεγχόμενη μια τέτοια επιχείρηση;
Γιατί κάλλιστα θα μπορεί αυτός που έχει αγοράσει το δάνειο να ζητήσει και τη μεταβολή των όρων των εξυπηρετούμενων δανείων. Όταν μάλιστα αυτές οι εταιρείες θα μπορούν να μεταπωλήσουν τα δάνεια που αγόρασαν από ελληνικές τράπεζες σε άλλες τράπεζες του εξωτερικού ή σε άλλα funds».
Ο Νίκος κάθεται σιωπηλός στην τάξη.. Η παρουσία του απουσία..”Δεν τραβάει .. Δεν διαβάζει “λέει συχνά πια ο δάσκαλος στους γονείς του και εκείνοι αρχίζουν να ντρέπονται που ο μικρός δεν τα καταφέρνει..
Γράφει η εκπαιδευτικός Βασιλική Μηρτσέκη
Μα τον Νίκο δεν τον σηκώνει ο δάσκαλος να πει μάθημα και εκείνος εδώ και καιρό δεν τολμάει να σηκώσει το χέρι του. Αν το κάνει οι άλλοι θα τον κοροϊδέψουν.. Ο δάσκαλος θα του φωνάξει και για άλλη μια φορά θα του πει: “Να διαβάζεις Νίκο. Πάλι αδιάβαστος ήρθες”..Και το παιδί βουλιάζει όλο και πιο πολύ σε χαμένα γνωστικά αντικείμενα που δεν μπορεί να κατανοήσει. Η Σταυριανή κοιτά σαν χαμένη. Ακόμα συλλαβίζει και ας πάει Ε τάξη, αργεί να αντιγράψει και δεν μπορεί να ακολουθήσει την τάξη…Προέρχεται από οικογένεια που τα παιδιά τη χαρακτηρίζουν ¨φτωχή”. Μένει σε ένα σπίτι έξω από την πόλη, χωρίς άλλα παιδιά στην οικογένεια, χωρίς φίλους και οι γονείς της γεωργοί στηρίζονται από την σύνταξη του παππού που μένει μαζί τους. Τα ρούχα της φθαρμένα, παλιά αλλά καθαρά είναι αδύνατο να συναγωνιστούν τα ρούχα των συμμαθητριών της. Δυο κορίτσια την κάνουν παρέα μα και αυτή δεν θέλει ελεημοσύνη. Ετσι νιώθει.. Έχει κλειστεί στον εαυτό της και πια δεν μιλάει και δεν χαμογελάει.. Μα κανείς δεν το βλέπει.
Η Σταυριανή απλά περιθωριοποιήθηκε. Ο Χρήστος και ο Πάνος “σκοτώνονται” συνεχώς. Ο ένας αντιμετωπίζει ως αντίπαλο τον άλλο. Πρώτοι σε όλα θέλουν να είναι.. Στα μαθήματα, στους φίλους, στις σκανταλιές, στα πειράγματα.. Μόνο που τα πειράγματά τους πολλές φορές είναι επικίνδυνα. Ποιος να τολμήσει να τα βάλει μαζί τους; Συνέχεια βρίσκονται έξω από το γραφείο του Διευθυντή και οι γονείς πάντα δίπλα να προσπαθούν να καταλάβουν τι τρέχει..” Η τάξη αυτή είναι ανάγωγη και κακομαθημένα όλα τα παιδιά”, “Δεν είναι τάξη αυτή..Είναι βάσανο”.. “Δύσκολη τάξη για το δάσκαλο που θα τα πάρει. Πρέπει να έχει Άγιο για να τη βγάλει καθαρή”. Και ένας δάσκαλος ή μια δασκάλα αναλαμβάνει την τάξη, του χτυπάνε φιλικά την πλάτη..”Άντε και καλό κουράγιο..¨Και εκείνος ξεκινά..Δεν βιάζεται. Τα μαθήματα μπορούν να περιμένουν λίγο.. Ξέρει εξάλλου τι έχει σημασία για τα παιδιά. Γνωρίζεται μαζί τους. Παρατηρεί την ώρα που διδάσκει. Περπατάει ανάμεσα στα παιδιά και δίνει ευκαιρίες σε όλα να μιλήσουν.. Ξεχωρίζουν από μακριά οι μαθητές που ήταν οι πιο δημοφιλείς και ..αγαπημένα παιδιά για μαθητές και δασκάλους.. Ο Νίκος κρύβεται μα ο δάσκαλος τολμά να του κάνει μια ερώτηση. Καταλαβαίνει πως ο Νίκος δεν μπορεί να κατανοήσει τι τον ρώτησε. Απλοποιεί την ερώτηση. Τον υποβοηθά κιόλας. Πετάγονται οι μαθητές να συμπληρώσουν. Κάποιοι γελούν. Και σίγουρα δεν είναι η πρώτη φορά.. Σταματάει την εξέταση.. Σοβαρεύει..
Αφήνει το βιβλίο και όρθιος στην μέση της τάξης στρέφει το βλέμμα του σε έναν έναν τους μαθητές.. Δεν κοροϊδεύει κανείς μαθητή του, δεν έχει κανείς δικαίωμα να προσβάλλει τον άλλο επειδή “δεν ξέρει”. Μιλάει για τα αισθήματα αυτού του παιδιού, για το πως νιώθει το παιδί, δίνει δικά του παραδείγματα, βάζει ένα “αστέρι” της τάξης να νιώσει όπως νιώθει ο Νίκος..Χρειάζεται τρόπος και κόπος να καταλάβουν τα παιδιά.. Χρειάζεται δουλειά να μάθουν να νιώθουν τι σημαίνει μαθησιακές δυσκολίες και πως νιώθει ένα παιδί όταν δεν το αποδέχονται.. Ο δάσκαλος βοηθά το Νίκο αλλά και τα άλλα τα παιδιά. Το Νίκο ώστε να ενταχθεί στην τάξη και τους συμμαθητές του να τον αποδεχτούν. Κάνει ομάδες, εντάσσει το Νίκο, δίνει εργασίες, χρησιμοποιεί χρώματα για να επισημαίνει ο Νίκος τα βασικά, κάνει ερωτήσεις, δείχνει εικόνες, κάνει σχεδιαγράμματα, υπογραμμίζει, συζητά με το Νίκο και επειδή διαφαίνεται πως οι μαθησιακές του δυσκολίες δείχνουν πιθανή δυσλεξία τον απαλλάσσει από τα γραπτά. Πλέον ο Νίκος και χωρίς χαρτί από το ΚΕΔΔΥ εξετάζεται προφορικά στις ίδιες ερωτήσεις με τα παιδιά. Πάνω από όλα το παιδί και όχι τα χαρτιά. Και πραγματικά ο Νίκος “φορτσάρει”. Ο γονείς το βλέπουν. Ο Νίκος άλλαξε. Έχει πια αυτοπεποίθηση. Μα ο δάσκαλος δεν μένει μόνο στο μάθημα. Δίνει ευκαιρίες για να εργαστούν σε διάφορες εργασίες και αποκαλύπτεται μπροστά τους ένα μικρό ταλέντο στη φωτογραφία. Και αυτό το ταλέντο δεν μένει ανεκμετάλλευτο έτσι οργανώνεται στο τέλος της χρονιάς ένας διαγωνισμός φωτογραφίας για όλο το σχολείο και ο Νίκος με τη βοήθεια που του παρέχει παραδίδει μαθήματα για το διαγωνισμό..
Ο μικρός μαθητής πια, έχει τις ίδιες ευκαιρίες και ας μη περάσει ο δρόμος του από το Πανεπιστήμιο.. Το μέλλον κανείς όμως δεν το ξέρει. Μα αυτός σήμερα είναι πια ένα χαρούμενο παιδί. Η Σταυριανή είναι ένα παιδί που μεγαλώνει μοναχικά. Στερημένα .. Δεν έχει τις ίδιες παραστάσεις με τους συμμαθητές της.. Κάποιοι οριοθέτησαν το παιδί ως παιδί με οριακή νοημοσύνη.. Μα πως μπορείς να το λες όταν δεν ξέρεις; Όταν δεν ξέρεις το σπίτι του, το χώρο του; Το πως ζει; Ίσως είναι αργά για παρέμβαση μα η Σταυριανή το μόνο της μειονέκτημα είναι το ότι δεν έχει εμπειρίες, δεν έχει φίλους, παρέες..Ο δάσκαλος βλέπει πως προσπαθεί. Σίγουρα δεν θα μπορέσει να καλύψει όλα τα κενά της.. Αλλά είναι παιδί που μπορεί με τη βοήθειά του να καλύψει κάποια απόσταση. Συζητά με τους μαθητές..Κάποιοι πραγματικά κοιτούν τη Σταυριανή με μια “κατώτερη” ματιά. Κάποιοι άλλοι όμως απλά δεν ήξεραν.. Δεν προσβάλλει το παιδί. Φέρνει απλά στο τμήμα μια ιστορία, μια ταινία και μετά συζητούν..
Η ενσυναίσθηση πάλι γίνεται μέσο για να πλησιάσουν την Σταυριανή.. Αποφασίζουν οι μαθητές να τη βοηθήσουν. Κάθονται μαζί της κάθε μέρα και άλλος. Της δείχνουν τα μαθήματα. Τη βοηθούν σε ό,τι δεν καταλαβαίνει. Οι δικές της ασκήσεις είναι διαφορετικές πιο κοντά στις δικές της παραστάσεις μα το θέμα είναι ότι αυτό που πρέπει να παρουσιαστεί παρουσιάζεται..Ακόμα και το συντακτικό και η γραμματική παρουσιάζονται μέσα από παραδείγματα από τη δική της ζωή. Διαβάζουν παραμύθια στο χώρο της βιβλιοθήκης και η Σταυριανή τα αφηγείται στην τάξη και τα ζωγραφίζει. ΑΠΛΆ μεν αλλά τα ζωγραφίζει.. Δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο αλλά τουλάχιστον πια δεν είναι μόνη. Μια φορά κάθε βδομάδα μετά τη συνεννόηση του δασκάλου πρώτα με τους γονείς της Σταυριανής και μετά με τους άλλους γονείς, μένει στο σπίτι των κοριτσιών που είναι φίλες της.. Δεν είναι πια μόνη..Το μέλλον της κανείς δεν το ξέρει. Αλλά για τη Σταυριανή πια το ότι την αποδέχονται είναι το πιο σημαντικό. Για αυτό είναι ευτυχισμένη.
Η τάξη του Χρήστου και του Πάνου είναι η πιο ζωηρή. Όλοι να μιλήσουν, όλοι να ναι πρώτοι, όλοι να κάνουν το δικό τους. Σκοτωμοί, παρεξηγήσεις, προβλήματα ..Και ο Θεός βοηθός.”Είναι από τις τάξεις που κάνεις το Σταυρό σου και περιμένεις πότε θα πάνε στο..Γυμνάσιο(???)”(αυτό λέγεται από πολλούς. Είτε γονείς, είτε από όσους εμπλέκονται με την τάξη) Είπαμε πρώτα τα παιδιά κάτι υπάρχει για να ναι τόσο ζωηροί..Πρέπει ο δάσκαλος να κάνει ένα πλάνο..Να βρεθεί ένας τρόπος να ελεγχθεί η κατάσταση πριν τραυματιστεί κανείς. Πρώτο σχέδιο.. Εφημερία.. Ο κάθε εκπαιδευτικός έχει εφημερία κάθε βδομάδα. Και ο δάσκαλος εξηγεί στα παιδιά τι σημαίνει εφημερία. Και ήρθε η ώρα να βάλει τη φαντασία στη μέση. Περνάει στους μαθητές του πως είναι κάτι σαν..δύναμη SWATT που σημαίνει ¨Ομάδα άμεσης επέμβασης σε προβλήματα”. Και έτσι τους κάνει..βοηθούς “ελέγχου”. Κάθε φορά που έχει εφημερία, αναλαμβάνουν και οι δυναμικοί μαθητές του τα “δικά τους πόστα”. Άλλοι στις πόρτες, άλλοι στις εξώπορτες, άλλοι στους διαδρόμους..
Υπάρχει καθηκοντολόγιο και κάθε φορά επαναλαμβάνεται η ίδια εντολή: “Εσείς απλά εντοπίζετε το πρόβλημα και ενημερώνετε πως αν συνεχίσουν αυτό που κάνουν (κυρίως διαπληκτισμούς) θα ενημερώσετε τους εκπαιδευτικούς εφημερίας”. Ο Πάνος και ο Χρήστος είναι σε κάθε μία από τις δύο πόρτες..Απλά σταματούν τους μαθητές να ανεβαίνουν στις τάξεις. Την επόμενη βδομάδα ο δάσκαλος τους έχει μαζί στην …περιπολία. Το καλύτερο είναι να τους φέρει κοντά με αυτό τον τρόπο καθώς συζητούν ήρεμα. Δεν τους αντιμετωπίζει ως ..δημιουργούς φασαρίας αλλά ως μαθητές με ανησυχίες…Την επόμενη είναι μόνο οι δυο τους. Παρεμβαίνουν στους μαθητές που διαπληκτίζονται και τον φωνάζουν όταν έχουν θέμα συνέχισης της παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών…Το σχέδιο “εφημερία” αποδίδει καθώς τα δύο παιδιά συνεργάζονται. Όσο για την “φασαρία” της τάξης αυτή μετατρέπεται σε δημιουργικότητα. Μαθήματα προς διδασκαλία παρουσιάζονται από τα παιδιά προγράμματα για την βία επίσης και για κάθε παγκόσμια ημέρα. Ομάδες αντι-bulling αναλαμβάνουν να εξηγήσουν στους μικρότερους τι δεν πρέπει να κάνουν μέσα σε αυτούς και ο Πάνος και ο Χρήστος που έχουν αλλάξει.
Ο Πάνος πια έχει μάθει να μετράει μέχρι το 10 πριν ξεσπάσει και πολλές φορές χρησιμοποιεί μια ελαστική μικρή μπάλα εκτόνωσης που κρύβει μέσα στα χέρια του. Τον βοηθάει όχι μόνο να μη θυμώνει εύκολα, αλλά και να συγκεντρώνεται περισσότερη ώρα..Τώρα πια βοηθά και ως μαθηματικό μυαλό τους υπόλοιπους. Από την άλλη ο Χρήστος αναλαμβάνει να βοηθάει στα μαθήματα της γλώσσας και να οργανώνει ομάδες και επιτέλους κάθονται μαζί. Βέβαια κάποιες φορές διαπληκτίζονται αλλά το παρελθόν δεν μοιάζει με το παρόν…Αυτή η τάξη έχει ακόμα φασαρία. Ο δάσκαλος κάθε μέρα βγαίνει… “κουφός” από τις φωνές τους και με πονοκέφαλο από τις ερωτήσεις τους αλλά πια η “φασαρία” έχει μετατραπεί σε δημιουργικότητα και κάτι μοναδικό συμβαίνει!!! Τα παιδιά επιτέλους παίζουν μαζί. Έχουν γίνει ομάδα. Μη μου πείτε ότι σε όλους μας δεν έχει τύχει μια τέτοια τάξη, ή δεν είχατε τέτοιους μαθητές. Το θέμα είναι ο δάσκαλος να ναι εκεί. Λίγο ψυχολόγος, λίγο εφευρέτης, λίγο θεωρητικός, πολύ πρακτικός, πάντα υπομονετικός και πάνω από όλα δημιουργικός σε όλα τα επίπεδα.
Η γνώση δεν έχει σημασία όταν οι μαθητές μας έχουν άλλα να αντιμετωπίσουν και κυρίως τον εαυτό τους. Πρέπει κάποια παιδιά να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και κάποια άλλα να τιθασεύσουν τον εγωισμό τους για να μπορέσει ο δάσκαλος και οι μαθητές να λειτουργήσουν ως ομάδα για να προχωρήσουν στη γόνιμη γνώση ..Πρέπει ο δάσκαλος να μπορεί να αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες, να στηρίζει αλλά και να βοηθάει το κάθε παιδί ανάλογα με ό,τι αυτό κουβαλάει στην πλατούλα του από το περιβάλλον του, αλλά και ανάλογα με το χαρακτήρα και την προσωπικότητά του.
Να κοιτάξει να βγάλει προς τα έξω τα καλά στοιχεία και να τιθασεύσει τα αρνητικά.. Και κάθε παιδί που ο δάσκαλος θα βοηθήσει, κάποια στιγμή στο μέλλον το παιδί αυτό θα καταφέρει πολλά περισσότερα από όσα του πρόσδιδε ο περίγυρός του. Ο δάσκαλος έχει τη δύναμη να δώσει φτερά σε ένα παιδί. Αρκεί να προσέξει την ψυχή του..
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.