Αρχική Blog Σελίδα 16291

Ανέκδοτο: Ας πρόσεχε…

Ας πρόσεχε…

Ο μικρός Τασούλης βλέπει το αυτοκίνητο του μπαμπά του να περνάει απ’ το πάρκο της παιδικής χαράς και να πηγαίνει προς το δάσος. Περίεργο το σκασμένο, ακολουθεί το αμάξι και το συναντάει κάποια στιγμή παρκαρισμένο. Εκτός απ’ τ’ αμάξι όμως βλέπει και το μπαμπά ν’ αγκαλιάζει τη Θεία Λέλα και να τη φιλάει και να της βγάζει την φούστα, μπλούζα και…

Ξετρελαίνεται απ’ τον ενθουσιασμό και τρέχει, τρέχει, τρέχει, πάει στο σπίτι και λέει στη μαμά του:

-Μαμάκα, μανούλα ο μπαμπάς και η θεία στο πάρκο…

Η μαμά του λέει να ηρεμήσει και να της πει την ιστορία.

– Ήμουν στο πάρκο και ο μπαμπάς και η θεία Λέλα πέρασαν με το αυτοκίνητο του μπαμπά. Τους ακολούθησα και τους είδα στο δάσος. Ο μπαμπάς έδινε στη Θεία Λέλα ένα μεγάλο φιλί και μετά την βοήθησε να βγάλει τη φούστα της. Μετά η Θεία Λέλα τον βοήθησε να βγάλει το παντελόνι του. Μετά η θεία Λέλα ξάπλωσε στη θέση του συνοδηγού και ο μπαμπάς…

– Α, Τασούλη, είπε η μαμά, αυτή είναι μια πολύ ωραία ιστορία. Να μας την πεις το βράδυ που θα είμαστε όλοι μαζί στο τραπέζι. Θέλω να δω το ύφος του μπαμπά όταν την ακούσει…

Το βράδυ στο τραπέζι η μαμά ζητάει απ’ τον μικρό Τασούλη να πει την ιστορία του. Ο μικρός αρχίζει να λέει. Περιγράφει το αυτοκίνητο στο δάσος, το ξεντύσιμο, το ξάπλωμα στη θέση του συνοδηγού και…

– Και μετά ο μπαμπάς και η θεία Λέλα έκαναν το ίδιο πράγμα που έκανε η μαμά με το θείο Μητσάρα τότε που ο μπαμπάς ήταν ταξίδι…!

Πλατύ: Υπολειτουργεί ο ηλεκτροφωτισμός των πυλώνων του γηπέδου. Έλλειψη λουτρών

Στην πρόσφατη επίσκεψή μας για το φιλανθρωπικό φιλικό που έγινε στο γήπεδο του Πλατέος διαπιστώσαμε τα δύο σοβαρά προβλήματα που πλήττουν το δημοτικό  στάδιο και τις εγκαταστάσεις του.

Όταν λόγω σκοτεινότητας αναγκάστηκε η χρήση των τεσσάρων πυλώνων και των κεντρικών προβολέων επί του σκέπαστρου της κερκίδας, διαπιστώθηκαν τα κενά που υπάρχουν στον ηλεκτροφωτισμό του γηπέδου. Γεγονός είναι ότι υπάρχουν αρκετοί καμένοι λαμπτήρες που χρίζουν άμεσης αντικατάστασης. Αποτέλεσμα του παραπάνω ήταν, τα τελευταία λεπτά του αγώνα να εξελιχθούν κάτω από …ημίφως!!

Επιπλέον και συνεχίζοντας στο ίδιο θέμα, διαπιστώσαμε μετά τη λήξη του αγώνα ότι δεν υπάρχουν λουτρά φιλοξενουμένων! Η εικόνα των ημίγυμνων παικτών της Κρύας Βρύσης να τρέχουν στα αποδυτήρια των γηπεδούχων για να κάνουν μπάνιο, χαρακτηρίζεται από κωμικοτραγική έως ντροπιαστική.

Υποχρέωση και καθήκον της δημοτικής αρχής είναι η άμεση επίλυση αυτών των δύο προβλημάτων.

Με δεδομένη τη δυναμική της ιστορικής ομάδας του Αστέρα, που κατά γενική άποψη αναμένεται να αναρριχηθεί σε υψηλότερες κατηγορίες καθώς και διακρίσεις τα επόμενα χρόνια, κρίνεται επιτακτική η επίλυση αυτών των δύο θεμάτων.

Ένα στα πέντε ψάρια δεν είναι αυτό που νομίζουν ότι αγοράζουν οι καταναλωτές

Το 20% των ψαριών που αγοράζουν οι καταναλωτές παγκοσμίως, δηλαδή το ένα στα πέντε, δεν είναι αυτό νομίζουν ότι παίρνουν, εξαπατημένοι από παραπλανητικές πινακίδες στα ιχθυοπωλεία και στις άλλες ψαραγορές.

   Σε αυτό το σοκαριστικό συμπέρασμα κατέληξε μια νέα έρευνα που έγινε για λογαριασμό της περιβαλλοντικής οργάνωσης Oceana. Οι ερευνητές ανέλυσαν πάνω από 25.000 δείγματα ψαριών και άλλων θαλασσινών και, από αυτά, το 20% έφεραν εσφαλμένη σήμανση. Με άλλα λόγια, άλλο ψάρι έδειχναν και άλλο αγόραζαν στην πραγματικότητα οι καταναλωτές.

   «Είναι πολύ πιθανό ότι ο μέσος καταναλωτής έχει φάει άλλα ψάρια αντί άλλων. Πρόκειται για κοροϊδία. Απολαμβάνεις το φαγητό σου, αλλά έχεις πληρώσει του κόσμου τα λεφτά για ένα ψάρι χαμηλής ποιότητας» δήλωσε η διευθύντρια της Oceana Μπεθ Λόουελ.

   Η έκθεση της Oceana είναι μια αξιολόγηση (μετα-ανάλυση) άνω των 200 μελετών από 55 χώρες, μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα. Σε χώρες όπως η Ιταλία το ποσοστό εξαπάτησης σε ορισμένα είδη ψαριών ξεπερνά το 80%.

    Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η εξαπάτηση υπάρχει σε όλη την αλυσίδα, από τον συσκευαστή, τον χονδρέμπορο και τον εισαγωγέα-εξαγωγέα έως τον διανομέα και τον τελικό λιανοπωλητή (που περιλαμβάνει και τα εστιατόρια).

    Το 58% των ψαριών με τη λάθος σήμανση, συχνά έχουν αντικατασταθεί με άλλα είδη που μπορεί να αποτελούν κίνδυνο για την υγεία εγκύων και παιδιών. Σε μερικές περιπτώσεις, το ψάρι που πουλιέται, είναι απειλούμενο είδος.

     Η βιομηχανία θαλασσινών αντέδρασε, υποστηρίζοντας ότι η έρευνα της Oceana δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα διεθνώς. «Η μάχη κατά της απάτης στα θαλασσινά πρέπει να καλύψει όλη τη γκάμα, από τη βάρκα του ψαρά έως το τραπέζι του καταναλωτή», απάντησε η Λόουελ.

     Στην Ελλάδα μια έρευνα του 2015, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Food Research International» και η οποία είναι ανάμεσα σε αυτές που έλαβε υπόψη της η Oceana, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 38% των ψαριών και άλλων θαλασσινών στη χώρα μας φέρουν λανθασμένη σήμανση, ποσοστό μεγαλύτερο από κάθε άλλη κατηγορία τροφίμων.

Πλατύ: Ύστατη συγκέντρωση των μαθητών του Λυκείου. Η κλήση του εισαγγελέα με εντολή εκτέλεσης του ΦΕΚ.

Ίσως η τελευταία έκφραση αντίδρασης των μαθητών του Λυκείου Πλατέος ώστε να αρθεί η απόφαση της μεταφοράς του σχολείου στην Κορυφή, πραγματοποίησε σήμερα μερίδα μαθητών.

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε πορεία διαμαρτυρίας των μαθητών στο δρόμο, γεγονός που αποκλείστηκε λόγω της συνεχιζόμενης βροχόπτωσης. Πραγματοποιήθηκε λοιπόν συγκέντρωση και συζήτηση εντός του σχολικού κτιρίου, με την παρουσία και ορισμένων εκπροσώπων του Συλλόγου Γονέων του Λυκείου Πλατέος.

Εν τω μεταξύ το πρωί πραγματοποιήθηκε κάλεσμα του εισαγγελέα Βέροιας, όπου ενώπιόν του παρουσιάστηκαν η διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Εκπαίδευσης Ημαθίας κα Μαυρίδου, ο Αντιδήμαρχος Πλατέος κ. Δριστάς, η Πρόεδρος της ΔΕ Πλατέος κα Παντοπούλου και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Πλατέος κ. Κοζίδης. Η εντολή του αρμόδιου εισαγγελέα ήταν να διευκολυνθεί η κατάσταση, ώστε να εκτελεστεί η απόφαση του ΦΕΚ και να πραγματοποιηθεί η μεταφορά του λυκείου από το Πλατύ στην Κορυφή. Σε αντίθετη περίπτωση τόνισε ότι θα πραγματοποιηθούν συλλήψεις.

Το τί μέλει γενέσθαι, θα φανεί στα επόμενα κρίσιμα εικοσιτετράωρα, αφού μη λησμονούμε ότι βρισκόμαστε μόλις τρεις ημέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Στο πλευρό των μαθητών η ΕΛ.ΑΣ που θα διανείμει, την προσεχή Δευτέρα, φυλλάδια με συμβουλές οδικής ασφάλειας

Ενημερωτικά φυλλάδια, με συμβουλές οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής, τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους γονείς, θα διανείμει η ΕΛ.ΑΣ σε δημοτικά σχολεία σε όλη τη χώρα, τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου.

Αυτή η πρωτοβουλία του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας έχει ως στόχο να ενημερώσει, αλλά και να ευαισθητοποιήσει γονείς και μαθητές, σχετικά με θέματα οδικής ασφάλειας, ιδίως κατά τις μετακινήσεις τους από και προς τα σχολικά συγκροτήματα.

Τα ενημερωτικά φυλλάδια δίνουν συμβουλές και περιγράφουν με απλό τρόπο βασικούς κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για να ενημερωθούν οι μικροί μαθητές πως να κυκλοφορούν στο δρόμο με ασφάλεια. Παράλληλα, περιέχουν χρήσιμες οδηγίες για τους γονείς, έτσι ώστε να παρέχουν τη σωστή κυκλοφοριακή αγωγή στα παιδιά τους, δίνοντας το καλό παράδειγμα.

Τέλος, η Ελληνική Αστυνομία υπενθυμίζει ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

 

Θεσσαλονίκη: Ισόβια κάθειρξη στον 48χρονο αστυνομικό που έπνιξε την 7χρονη κόρη του

Αίθουσα δικαστηρίου

Την ποινή των ισόβιων δεσμών επέβαλε το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο (ΜΟΔ) Θεσσαλονίκης στον 48χρονο αστυνομικό που ομολόγησε ότι έπνιξε την 7χρονη κόρη του, τον περασμένο Ιούνιο, στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, γεγονός που είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο.

Το έγκλημα αποκαλύφθηκε, όταν ο δράστης, ο οποίος υπηρετούσε στα ΜΑΤ, επικοινώνησε τηλεφωνικά με την Άμεση Δράση κι ανέφερε σε συνάδελφό του ότι σκότωσε το παιδί του, μέσα στο διαμέρισμά του. Στην απολογία του ενώπιον του ΜΟΔ, εμφανίστηκε μετανιωμένος για την πράξη του, την οποία απέδωσε στα ψυχολογικά του προβλήματα, ενώ δήλωσε «θολωμένος». Δεν έπεισε όμως το δικαστήριο, το οποίο, απορρίπτοντας τον ισχυρισμό περί μειωμένου καταλογισμού, λόγω ψυχικής διαταραχής -όπως ισχυρίστηκε η υπεράσπισή του – τον έκρινε ένοχο, χωρίς να του αναγνωρίσει κανένα ελαφρυντικό, καταδικάζοντάς τον σε ισόβια κάθειρξη. Μετά την ετυμηγορία του δικαστηρίου, ο 48χρονος επέστρεψε στις φυλακές.

«Αναρωτιέμαι γιατί το έκανε», δήλωσε από το βήμα του μάρτυρα η μητέρα της 7χρονης, η οποία κατά την εξέτασή της ξέσπασε σε κλάματα. Η ίδια επιβεβαίωσε ότι ο πρώην, πλέον, σύζυγός της – με τον οποίο εκτός από την 7χρονη έχει αποκτήσει ακόμη μία, μικρότερη σε ηλικία, κόρη – έπασχε από «απλή αγχώδη διαταραχή» και λάμβανε «ήπια φαρμακευτική αγωγή», ενώ μόλις είχε επιστρέψει στην υπηρεσία του ύστερα από 9μηνη γονική άδεια.  Περιέγραψε, ωστόσο, τη ζωή τους ως «φυσιολογική» και τον κατηγορούμενο ως «στοργικό πατέρα». Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να ήταν προσχεδιασμένο το έγκλημα, καθώς, όπως αποκάλυψε, ενώ είχε συμφωνήσει με τον δράστη να πάει εκείνος τα παιδιά σε συγγενικό τους πρόσωπο, ο 48χρονος άφησε μόνο τη μικρή κόρη κι επέστρεψε με τη μεγάλη στο σπίτι. Πρόσθεσε, δε, ότι αγνοούσε το γεγονός ότι ο τότε σύζυγός της εκείνη τη μέρα δεν πήγε στη δουλειά του και αρνήθηκε ότι προηγήθηκε κάποιος καβγάς μεταξύ τους.

Από την πλευρά του, αστυνομικός της Άμεσης Δράσης, που μίλησε πρώτος με το δράστη λίγο μετά το έγκλημα, κατέθεσε τα εξής: «Δέχθηκα την κλήση. Μου είπε στείλτε περιπολικό, διότι έπνιξα το παιδί μου. Είχε αργή αλλά σταθερή φωνή. Ήταν απόλυτα ψύχραιμος». Την εικόνα ενός ήρεμου και ψύχραιμου ανθρώπου, μετέφερε στο δικαστήριο και ο δεύτερος μάρτυρας – αστυνομικός,ο οποίος είχε μεταβεί στον τόπο του εγκλήματος. «Μας περίμενε έξω από το διαμέρισμα. Επανέλαβε το ίδιο πράγμα ότι έπνιξε το παιδί του. Μιλούσε καθαρά και δεν φαινόταν σε έξαλλη κατάσταση ή σε σοκ».

Η μητέρα του κατηγορούμενου αποκάλυψε ότι ο γιος της είχε αποπειραθεί το 2004 να αυτοκτονήσει, αλλά, όπως είπε, «σε δύο μήνες έγινε καλά». Ερωτηθείσα για τα ψυχολογικά προβλήματα που αντιμετώπιζε τον τελευταίο καιρό σημείωσε ότι είχε καταλάβει ότι δεν είναι καλά. «Είχε άγχος, δεν μιλούσε, κάπνιζε, ήταν στεναχωρημένος. Η γυναίκα του τον πίεζε να πάει στη δουλειά», ανέφερε.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, ο 48χρονος καθόταν ανέκφραστος στο εδώλιο, με σκυφτό το κεφάλι. Όταν ήρθε η ώρα της απολογίας του είπε ότι ήταν θολωμένος, μην μπορώντας όμως να καταλάβει πώς «οπλίστηκαν» τα χέρια του. «Δεν το έκανα για να εκδικηθώ τη γυναίκα μου. Μετά το συμβάν σκέφτηκα να αυτοκτονήσω. Δεν ήμουν καθόλου καλά ψυχολογικά. Πηγαίναμε με τη γυναίκα μου σε ψυχιάτρους. Από το 2014 ένιωθα θλίψη, απόγνωση, αϋπνία. Μετάνιωσα. Αισθάνομαι μία θλίψη, μία στενοχώρια. Δεν ήμουν καλά εκείνη τη μέρα. Είχα μαλώσει με την πρώην γυναίκα μου. Θόλωσα και πριν το καταλάβω έγινε το κακό. Δεν κατάλαβα πώς έγινε. Ζητώ συγγνώμη», απολογήθηκε, και πριν προλάβει να ολοκληρώσει η πρώην σύζυγός του εγκατέλειπε την αίθουσα, χειροκροτώντας ειρωνικά και ξεσπώντας σε λυγμούς.

Γνωστοποίηση υπουργικής απόφασης για μεταποίηση ροδάκινων – δαμάσκηνων

Υπογράφηκε από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου Υπουργική Απόφαση για τη μεταποίηση – χυμοποίηση κατηγοριών αποσυρομένων οπωροκηπευτικών από τους αποδέκτες της δωρεάν διανομής και συγκεκριμένα για μέγιστη ποσότητα 5.000 ροδάκινων – νεκταρινιών και 1.000 τόνων δαμάσκηνων.

Με την απόφαση ορίστηκε επίσης ότι η μέγιστη ποσότητα νωπών αποσυρομένων οπωροκηπευτικών ανά δικαιούχο δεν θα ξεπερνάει τα 5 κιλά ανά εβδομάδα.

Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Οκτωβρίου 2016.

 

Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Ημαθίας: Παραίτηση Καραμελίδη

Ανακοινωνεται στα σωματεια της ΕΠΣ ΗΜΑΘΙΑΣ ότι μετα τον εξαναγκασμο σε παραιτηση του Προεδρου της Ενωσης μας από το αξιωμα του και από το Δ.Σ. της ΕΠΣ(για την γνωστη υποθεση της καρτας Υγειας στην ΕΠΟ) και την αναδιαρθρωση του Δ.Σ.,η νεα συνθεση του Δ.Σ. της Ενωσης εχει ως ακολουθως:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Α` ΑΝΤ/ΔΡΟΣ: ΚΡΟΥΣΤΑΛΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Β` ΑΝΤ/ΔΡΟΣ: ΤΣΙΒΑΛΙΔΗΣ ΣΠΥΡΟΣ

ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: ΒΑΛΣΑΜΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΑΝ.Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: ΤΣΙΡΑΝΙΔΗΣ ΘΩΜΑΣ

ΤΑΜΙΑΣ: ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΑΝ.ΤΑΜΙΑΣ: ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΜΕΛΟΣ: ΠΑΠΑΔΙΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΜΕΛΟΣ: ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΜΕΛΟΣ: ΒΛΑΧΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΜΕΛΟΣ: ΚΟΞΕΝΟΓΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

 

 Το Δ.Σ. συνελθον υπο την Προεδρια του Κ.ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ανακυρηξε ομοφωνα τον απελθωντα Προεδρο κ.ΚΑΡΑΜΕΛΙΔΗ ΓΕΩΡΓΙΟ ως επιτιμο Προεδρο της ΕΠΣ Ημαθιας.

Απάντηση του Υπουργού Δικαιοσύνης στον βουλευτή Χρήστο Αντωνίου για το ζήτημα της δεύτερης ευκαιρίας των εντίμως πτωχευσάντων.

Σε συνέχεια της αναφοράς που κατατέθηκε από τον βουλευτή Ημαθίας Χρήστο Αντωνίου και άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για το ζήτημα της δεύτερης ευκαιρίας των εντίμως πτωχευσάντων στα χρόνια της κρίσης, ενημερώνουμε ότι ο Υπουργός Δικαιοσύνης απήντησε ότι οι προβληματισμοί που τίθενται, λαμβάνονται υπόψιν.

Για το ζήτημα συστάθηκε επιτροπή που θα επεξεργαστεί το θέμα συνολικά σε υπό εκπόνηση νομοσχέδιο.

Ο Χρήστος Αντωνίου και οι βουλευτές που συνυπέγραψαν την αναφορά, προφανώς θεωρούν το ζήτημα ιδιαίτερα σημαντικό και θα παρακολουθούν προσεκτικά τη νομοθετική εξέλιξή του.

Χρήστος Αντωνίου

Βουλευτής Ημαθίας ΣΥΡΙΖΑ

Όλες οι αλλαγές που θα ισχύσουν από φέτος στο γυμνάσιο – Ποιες είναι

Ο περιορισμός των μαθημάτων που εξετάζονται τον Ιούνιο, η μετατροπή των τριμήνων σε τετράμηνα, η επέκταση της ενισχυτικής διδασκαλίας, η πιλοτική περιγραφική αξιολόγηση, ο εξορθολογισμός της ύλης, η μείωση των ωρών διδασκαλίας, η αλλαγή του τρόπου εφαρμογής βιωματικών δράσεων και συνθετικών εργασιών, καθώς και η θέσπιση της ημέρας σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, είναι οι αλλαγές που θα ισχύσουν από φέτος σε όλα τα γυμνάσια της χώρας.

Ωστόσο, αν και ήταν γνωστές εδώ και μήνες, οι αναλυτικές αλλαγές έγιναν γνωστές σήμερα, Πέμπτη, τέσσερις ημέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων, από το υπουργείο Παιδείας, το οποίο προχώρησε σε σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

Ειδικότερα, οι αλλαγές συνοψίζονται στα εξής σημεία:

  1. Τα μαθήματα επεκτείνονται έως τις 31 Μαΐου, κάτι που γίνεται σε συνδυασμό με τον περιορισμό των εξετάσεων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του έτους περιορίζονται σε τέσσερα (4) για όλες τις τάξεις (από δώδεκα που όριζε το προηγούμενο Προεδρικό Διάταγμα για τη Α΄, δεκατρία για τη Β΄ και δεκατέσσερα για τη Γ΄ τάξη) και αυτά είναι: α) η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (με κοινή εξέταση της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), β) τα Μαθηματικά, γ) η Φυσική, δ) η Ιστορία.
  2. Χωρίζεται ο διδακτικός χρόνος σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, «με το προηγούμενο καθεστώς το σχολείο βρισκόταν σε εξεταστικό πυρετό από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και μετά ξανά από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Με τον χωρισμό σε τετράμηνα επέρχονται οι εξής αλλαγές στην προηγούμενη εικόνα: Αφενός τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα κάθε τετραμήνου μπορούν να διενεργηθούν με μεγαλύτερη άνεση, ένα ή δύο σε κάθε βδομάδα, αφού το χρήσιμο χρονικό διάστημα διπλασιάζεται (τουλάχιστον από τα μέσα Οκτωβρίου έως 20 Ιανουαρίου και από τέλη Ιανουαρίου έως 31 Μαϊου). Αφετέρου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να γνωρίσουν καλά τους/τις μαθητές/τριες και να σχηματίσουν εμπεριστατωμένη γνώμη σχετικά με την επίδοσή τους, αξιοποιώντας πολλαπλούς τρόπους αξιολόγησης, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν σε τόσα γραπτά τεστ». Σημειώνεται, επίσης, ότι στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν αντί ωριαίου διαγωνίσματος, την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας. Σχεδιάζεται δε, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των εργασιών στη διαδικασία μάθησης και αξιολόγησης.
  3. Η ενισχυτική εκπαίδευση στο γυμνάσιο επεκτείνεται και μετά τη λήξη του έτους. Συγκεκριμένα, σε όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα ή κάποια μαθήματα, το σχολείο θα τους προσφέρει εντατικά μαθήματα το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου και στη συνέχεια θα εξετάζονται σε επαναληπτική εξέταση κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου. «Στόχος είναι το σχολείο να υποστηρίζει τους/τις μαθητές/τριες που δεν επέτυχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και να μην τους/τις υποχρεώνει, είτε να καταφύγουν σε βοήθεια επί πληρωμή, είτε -αν δεν έχουν τέτοια δυνατότητα- να τα βγάλουν πέρα μόνοι/ες τους για να εξετασθούν τον Σεπτέμβριο», αναφέρει το υπουργείο.
  4. Σε πειραματικά και σε άλλα σχολεία, αντιπροσωπευτικά των διαφόρων περιοχών και τύπων σχολείων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, θα εφαρμοστεί πιλοτικά η περιγραφική αξιολόγηση, η οποία, σύμφωνα με το υπουργείο, «προσφέρει ουσιαστική ανατροφοδότηση στους/στις μαθητές/τριες και μπορεί να βελτιώσει πραγματικά τη διαδικασία μάθησης». Διευκρινίζεται, επίσης, ότι η περιγραφική αξιολόγηση θα συνοδεύει σε αυτά τα σχολεία την αριθμητική αξιολόγηση.
  5. Όσον αφορά το περιεχόμενο σπουδών, για όλα τα γνωστικά αντικείμενα γυμνασίου και λυκείου δημιουργήθηκαν στο ΙΕΠ επιτροπές, στις οποίες συμμετείχαν, εκτός από στελέχη του ΙΕΠ, σχολικοί σύμβουλοι και έμπειροι εκπαιδευτικοί, που ανταποκρίθηκαν σε σχετική πρόσκληση και επιλέχθηκαν για το έργο του εξορθολογισμού της ύλης.

Οι επιτροπές επιδίωξαν τους παρακάτω στόχους:

  1. Η διδακτέα ύλη να είναι αντίστοιχη των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών κάθε ηλικίας, δηλαδή συμβατή με τη μαθησιακή ετοιμότητά τους (κατανοησιμότητα), αλλά και να ακουμπά στα μαθησιακά ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών αυτής της γενιάς, να κινεί την περιέργειά τους.
  2. Η ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης κάθε μαθήματος να είναι εφικτή εντός των ωρών που διατίθενται για το συγκεκριμένο μάθημα, έτσι ώστε να είναι δυνατή η πραγματοποίηση ανακεφαλαιωτικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων.
  3. Η έκταση της διδακτέας ύλης και η ποσότητα των πληροφοριών να περιορισθεί, ώστε να εξασφαλισθεί άνεση χρόνου για ενεργητική μάθηση, για μαθητοκεντρικό σχεδιασμό της διδασκαλίας (διερευνητική μάθηση, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, μέθοδος επίλυση προβλήματος…) και να περιοριστεί η μετωπική διδασκαλία, προκειμένου όλοι/ες οι μαθητές/τριες να οικοδομήσουν επιτυχώς τη νέα γνώση.
  4. Η διδακτέα ύλη να συνοδευτεί από προτάσεις για δραστηριότητες και project, καθώς και πηγές συμπληρωματικού διδακτικού υλικού, που μπορούν να υποστηρίξουν τη διερευνητική μάθηση.
  5. Η διδακτέα ύλη να επικεντρώνεται στα σημαντικά τμήματα/έννοιες και να επιδιώκεται εμβάθυνση σε αυτά (με την αφιέρωση επαρκούς χρόνου).
  6. Να προσεγγισθούν συνοπτικά ή να τεθούν εκτός διδακτέας ύλης στοιχεία που αποτελούν λεπτομέρειες, ή στοιχεία που είναι «άκαιρα» σε κάποια τάξη.
  7. Να περιοριστούν θεματικές επαναλήψεις εντός του ίδιου γνωστικού αντικειμένου από τάξη σε τάξη ή από κεφάλαιο σε κεφάλαιο.

Πέρα από τις γραπτές αναλυτικές οδηγίες διαχείρισης της διδακτέας ύλης ανά γνωστικό αντικείμενο, οι οποίες θα σταλούν άμεσα στα σχολεία, εντός του Σεπτεμβρίου προγραμματίζεται ενημέρωση των σχολικών συμβούλων όλων των ειδικοτήτων, σχετικά με τον εξορθολογισμό της ύλης, αλλά και τις άλλες αλλαγές που προαναφέρθηκαν. Οι σχολικοί σύμβουλοι θα κληθούν στη συνέχεια να ενημερώσουν και να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς στην εφαρμογή της πρότασης εξορθολογισμού. Ήδη έχει πραγματοποιηθεί ενημέρωση των σχολικών συμβούλων ξένων γλωσσών και έπονται και οι άλλες ειδικότητες.

  1. Το πρόγραμμα του γυμνασίου έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών, για προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας, ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων. Με σχετική εγκύκλιο θα διευκρινισθεί με ποιον τρόπο θα αποφασίζεται η αξιοποίηση του διαθέσιμου τρίωρου για τις δράσεις που προαναφέρθηκαν. Επίσης, αυτό το τρίωρο μπορεί να αξιοποιηθεί για συνεδριάσεις του συλλόγου των εκπαιδευτικών, για συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας ή του ίδιου τμήματος για τον σχεδιασμό κοινών δράσεων ή τη συζήτηση επί παιδαγωγικών/διδακτικών προβλημάτων, κ.τ.λ.
  2. Οι λεγόμενες Βιωματικές Δράσεις και οι Συνθετικές Εργασίες, που εντάχθηκαν πριν τρία χρόνια ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τώρα εντάσσονται ως τρόπος εργασίας, ως μέθοδος, στο πλαίσιο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων. Έτσι, οι βιωματικές δραστηριότητες που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο και τους νέους/ες συμμαθητές/τριες, εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο. Οι πρώτες διδακτικές ώρες του μαθήματος θα αφιερωθούν στο ξεπέρασμα των ανησυχιών που προκαλεί ο άγνωστος χώρος και τα άγνωστα πρόσωπα και στη σταδιακή ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην ομάδα, στην κοινότητα του νέου τμήματος. Όσον αφορά στις δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης», αυτές εντάσσονται στη Μουσική της Β΄ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ΄ τάξης. Σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα θα αφιερώνονται κάποιες εβδομάδες του σχολικού έτους σε βιωματικές δραστηριότητες, σχετικές με τη μουσική, τα εικαστικά ή τον συνδυασμό τους με άλλες τέχνες.
  3. Θεσπίστηκε για τη Γ΄ τάξη του γυμνασίου η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού». Σε συνεννόηση με κάθε σχολική μονάδα οι υπεύθυνοι του οικείου ΚΕ.ΣΥ.Π. θα προγραμματίσουν και θα υλοποιήσουν κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας, αφενός μια αναλυτική ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο, αφετέρου σχετικές βιωματικές δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης κάθε σχολικής μονάδας.