Αρχική Blog Σελίδα 16194

Υπάρχει απαλλαγή από τη φαρμακευτική δαπάνη για όσους κόπηκε το ΕΚΑΣ, υπενθυμίζει το υπουργείο Υγείας

Ανακοίνωση εξέδωσε το υπουργείο Υγείας με αφορμή την ανακριβή πληροφόρηση μερίδας των ΜΜΕ, όπως αναφέρει, σχετικά με τη μη λήψη από την κυβέρνηση αντισταθμιστικών μέτρων για την απώλεια του ΕΚΑΣ.

Το υπουργείο Υγείας, απαντώντας σε δημοσιεύματα, παραθέτει την από 05/09/2016 επιστολή του ΕΟΠΥΥ προς τους αρμόδιους φορείς, στην οποία ρητά αναφέρεται ότι όσοι, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 92 του Ν. 4387/2016 (Α’ 85), όπως ισχύει, στερούνται την παροχή ΕΚΑΣ, απαλλάσσονται οι ίδιοι και τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειάς τους, πλήρως από τη συμμετοχή στην φαρμακευτική δαπάνη.

Επίσης, στην ίδια επιστολή αναφέρεται ότι η διάταξη αυτή έχει ισχύ από 01/08/2016.

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας το θέμα της προστασίας της πρώτης κατοικίας

                Την ανάγκη να προστατευτεί η πρώτη κατοικία που, όπως είπε, σε πολλές περιπτώσεις είναι και η μόνη κατοικία, υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, μιλώντας στο περιφερειακό συμβούλιο όπου χαιρέτισε την πρωτοβουλία της επικεφαλής της παράταξης “Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα” Δέσποινας Χαραλαμπίδου να φέρει το θέμα στο συμβούλιο.

“Προστασία της πρώτης κατοικίας είναι προστασία της ίδιας της κοινωνικής συνοχής και της οικονομίας της χώρας” είπε ο περιφερειάρχης και επικαλούμενος, όπως είπε, δεδομένα που έχουν δημοσιοποιηθεί από την ΕΛΣΤΑΤ έκανε λόγο για περαιτέρω συρρίκνωση της οικοδομικής δραστηριότητας κατά 30% και περαιτέρω μείωση αυτή τη χρονιά στις τιμές των ακινήτων κατά 40%. “Αν συνεχιστούν αυτοί οι μαζικοί πλειστηριασμοί θα υπάρξει περαιτέρω πίεση στην οικοδομική δραστηριότητα που θα επηρεάσει αρνητικά και το ΑΕΠ της χώρας. Επιπλέον οι τιμές θα πιεστούν ακόμη περισσότερο, οι περιουσίες και η αξία περιουσιών θα συρρικνωθεί κι άλλο, ακόμη και οι ίδιες οι τράπεζες θα έχουν σημαντική επιδείνωση στα χαρτοφυλάκιά τους” πρόσθεσε και σημείωσε ότι πρέπει να προστατευτούν οι οφειλέτες που δεν μπορούν να πληρώσουν.

       Από την πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Γιάννης Ιωαννίδης είπε ότι πρέπει “να πολεμήσουμε όλοι για να μην χάσει την πρώτη κατοικία οποιοσδήποτε συνάνθρωπός μας”.

       Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου από τη “Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα” κάλεσε το Περιφερειακό Συμβούλιο να λάβει απόφαση μέσω της οποίας θα “ζητά να αποσυρθεί από την κυβέρνηση ή να παγώσει ο νόμος που επιτρέπει τους πλειστηριασμούς των σπιτιών και να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία που να περιλαμβάνει το ακατάσχετο της πρώτης κατοικίας”.

      “Δεν μπορείς να σώσεις και τον τραπεζίτη και τον οφειλέτη” σημείωσε ο Νίκος Χρυσομάλλης από την “Ελληνική Αυγή”  και ζήτησε να ληφθεί ομόφωνη απόφαση από το Περιφερειακό Συμβούλιο που να αναφέρει ξεκάθαρα ότι πρέπει να σωθούν εκείνοι οι οποίοι βρέθηκαν στη δυσχερή θέση εν έτει 2016 να κινδυνεύει η πρώτη κατοικία τους.

     Ο Δημήτρης Μούρνος από την παράταξη “Συμμετέχω” είπε ότι η ευθύνη όλων των κυβερνήσεων που συμφώνησαν τα μνημόνια είναι διαχρονική, τόνισε ότι δεν είναι ο ρόλος του περιφερειακού συμβουλίου να στρέφεται κατά της εκάστοτε κυβέρνησης και πρότεινε να σταλεί σχετικό ψήφισμα σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Θεόδωρος Ιγνατιάδης από τη “Λαϊκή Συσπείρωση” επισήμανε ότι το ζήτημα δεν πρέπει να εξετάζεται από τη σκοπιά των συμφερόντων των τραπεζών αλλά από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων ενώ η Νιόβη Παυλίδου από τους “Πολίτες Μπροστά” δήλωσε θετική στο να υποστηριχτεί η πρώτη κατοικία των πολιτών που αποδεδειγμένα τα εισοδηματικά τους κριτήρια τους βάζουν στο όριο της φτώχειας. Ο Θανάσης Αγαπητός από την “Ανταρσία” σχολίασε ότι τα λαϊκά στρώματα δεν περίμεναν από το Περιφερειακό Συμβούλιο να συζητήσει το θέμα αλλά βγήκαν στους δρόμους, πήγαν στα δικαστήρια και ανέδειξαν το ζήτημα.

Λείψανα των Αγ. Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης από την ομώνυμη Μονή της Λέσβου στην Πατρίδα Βέροιας

Τα Ιερά Λείψανα των Αγίων Ραφαήλ Νικολάου και Ειρήνης από την Ομώνυμη Ιερά Μονή στην Θερμή της Λέσβου, θα μεταφέρει στον Ι.Ν. Υπαπαντής του Χριστού στην Πατρίδα Βέροιας εκπρόσωπος της Ιεράς Μητρόπολης Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου, έπειτα από αίτημα του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου της Ενορίας της Πατρίδας.

Η Υποδοχή θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 17:30 στα Προπύλαια του Ι.Ν. Υπαπαντής του Χριστού στην Πατρίδα, με Στρατιωτικό άγημα και παρουσία του κλήρου της Ιεράς Μητρόπολης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, καθώς και επισήμων αρχών του τόπου μας.

Τα Ιερά Λείψανα θα παραμείνουν στην Πατρίδα για προσκύνηση των πιστών έως και την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016.

leipsana-eikona-ag-rafail-nikolaou-eirinis-1Καθημερινό πρόγραμμα ιερών ακολουθιών:

07:30-10:00 Όρθρος – Θ. Λειτουργία

17:30-19:00 Εσπερινός -Παράκληση στους Αγίους

Ο Ι. Ναός θα παραμένει καθημερινά ανοικτός από τις 07:30 το πρωί έως τις 23:00 το βράδυ

Τηλέφωνο επικοινωνίας για προγραμματισμό προσκυνηματικών εκδρομών:  6974280706 (π. Διονύσιος)

Νάουσα: Επιστολή ανεξαρτητοποίησης του Δημοτικού Συμβούλου της Τ.Κ. Χαρίεσσας κ. Γεωργιάδη Σταύρου

Χαρίεσσα 19-10-2016

ΑΑ   Αρ.Πρωτ.:

ΠΡΟΣ:     κ. Δήμαρχο Νάουσας     

ΚΟΙΝ :     κ. Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Νάουσας

ΘΕΜΑ :  Παραίτηση από Κοινό Τόπο     

κ.Δήμαρχε

                Αφού σας ευχαριστήσω για την τιμή και εμπιστοσύνη που δείξατε στο πρόσωπο μου και με συμπεριλάβατε στο ψηφοδέλτιο του Κοινού Τόπου, κάτι το οποίο οι συνδημότες μας το επιβράβευσαν και μέσα από πλήθος δυσκολιών με ανέδειξαν σύμβουλο της Τοπικής Κοινότητας Χαρίεσσας, θα ήθελα να σας ζητήσω να κάνετε αποδεκτή την παραίτηση μου από την ομάδα του Κοινού Τόπου.

                Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους αντιδημάρχους και δημοτικούς συμβούλους της παράταξης για την βοήθεια και συνεργασία, στο μέτρο που αυτή ήταν δυνατόν να γίνει.

                Από την θέση μου πλέον ως  Ανεξάρτητου Συμβούλου της Τοπικής Κοινότητας Χαρίεσσας θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για το καλό αυτού του τόπου, ανεξάρτητος πλέον από παρατάξεις και συνδυασμούς, από σκοπιμότητες και μικροπρέπειες.

                Οι λόγοι οι οποίοι με οδηγούν να λάβω μία τέτοια απόφαση είναι η εκ διαμέτρου αντίθετες αντιλήψεις οι οποίες έχουμε για την λειτουργία της αυτοδιοίκηση. Όταν ξεκινήσαμε μαζί την προσπάθεια για να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα στο Δήμο μας, είχαμε άλλα όνειρα και σχέδια. Δυστυχώς, το όραμα με το οποίο εμπνεύσαμε τη μεγάλη πλειοψηφία των δημοτών μας, χάριν του οποίου μας εμπιστεύτηκαν, δεν βλέπω να γίνεται πράξη.

Αντιθέτως, σε πολλά ζητήματα, ακολουθείτε μια αναποτελεσματική πολιτική τακτική, την οποία καυτηριάζατε κατά το παρελθόν, κάτι που κατά τη γνώμη μου δεν είναι προς όφελος των συνδημοτών μας. Επιπλέον οι ενέργειές σας σε συγκεκριμένα θέματα κινούνται σε εκ διαμέτρου αντίθετη τροχιά σε σχέση με τις δεσμεύσεις μας, γεγονός που με οδηγεί στην απόφαση να μην σας ακολουθήσω σε αυτή.

                Δηλώνω, ότι η κίνησή μου αυτή, δεν έχει σκοπό να βλάψει την παράταξη, αλλά να την αφυπνίσει και παράλληλα σας βγάζω από την δύσκολη θέση να με διαγράψετε από την δημοτική ομάδα κάτι το οποίο θέσατε ως απόφαση σας στην συνεδρίαση της ομάδας στις 18 Οκτ. 2016. Η παραίτηση μου από την ομάδα του Κοινού Τόπου, εκτιμώ ότι δικαιώνει την εμπιστοσύνη όλων όσων με τίμησαν και μου δίνει την απαραίτητη ελευθερία δράσεως που είναι απαραίτητη για την απρόσκοπτη και αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων μου.

 Γεωργιάδης Σταύρος

 Σύμβουλος Τ.Κ. Χαρίεσσας

 

Το «ΕΛΛΗΝΙΚΟ» στην επιτροπή αναφορών του Ε.Κ. και η Σύμβαση αγοραπωλησίας του

Η Σύμβαση για την πώληση του 100% των μετοχών της εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.», που πρόσφατα ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, αφορά στη μεταβίβαση   των μετοχών από το ΤΑΙΠΕΔ στην εταιρεία «HELLINIKON GLOBAL I S.A.», σε ποσοστό 30% κατά πλήρη κυριότητα και με δικαίωμα επί της επιφάνειας για το υπόλοιπο ποσοστό 70% επί του συνόλου του ακινήτου των 6.000.000 τετρ. μέτρων.

           Επί της παραπάνω αγοραπωλησίας, ασκήθηκε αναφορά στην αρμόδια Επιτροπή Αναφορών (PETI)  του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εξουσιοδοτήθηκα από την Ελληνική Κυβέρνηση να παραστώ και να απαντήσω στα όσα επικαλούνταν οι αναφέροντες πολίτες, αφού ήμουν εισηγητής κατά την ψήφιση του υπόψη νομοσχεδίου.

          Θεωρώ σκόπιμο να ενημερώσω τους Έλληνες πολίτες σχετικά με τη διαδικασία στην Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αλλά και για το περιεχόμενο της Σύμβασης αγοροπωλησίας, αφού πρόκειται για το μεγαλύτερο επενδυτικό έργο ιδιωτικών κεφαλαίων όλων των εποχών.

Α.   ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ (PETI) ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ

             Πραγματοποιήθηκε στις 11.10.2016  συνεδρίαση της Επιτροπής Αναφορών (PETI) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κατά την οποία συζητήθηκε η αναφορά υπ’ αρ. 0694/2015, που αφορά στην παραχώρηση του Ελληνικού, παρουσία των αναφερόντων και του βουλευτή Ημαθίας κ. Γ. Ουρσουζίδη, ως εκπροσώπου της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς και των εκπροσώπων της Ε. Επιτροπής.

            Οι αναφέροντες Κα Καμπούρη και κ. Πρασσάς, υποστήριξαν την αναφορά τους τονίζοντας τα βασικά σημεία της, περί παραβιάσεων του Διεθνούς και  Ενωσιακού Δικαίου στον τομέα του περιβάλλοντος και ειδικότερα των οικοτόπων και των υδάτινων πόρων, στην ανάγκη προστασίας  της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και του Ενωσιακού Δικαίου σχετικά με τον ανταγωνισμό.

            Ο αρμόδιος για το περιβάλλον εκπρόσωπος της Ε. Επιτροπής ανέφερε, ότι η          Ε.Επιτροπή συμμερίζεται την άποψη των αναφερόντων για την σημασία του έργου και επεσήμανε, ότι η περιβαλλοντική  νομοθεσία εφαρμόζεται κατά την φάση αδειοδότησης και υλοποίησης των έργων, μετά την υπογραφή των συναφών συμβάσεων. Σημείωσε ,ότι θα πρέπει να συνταχθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), εν όψει των εκτελεστικών πράξεων του νόμου 4062/2012. Υπέμνησε στους αναφέροντες, ότι είναι  δυνατή η προσφυγή στην Δικαιοσύνη  και διαβεβαίωσε, ότι θα παρακολουθεί την εξέλιξη του θέματος.

            Ως προς τα θέματα ανταγωνισμού, η εκπρόσωπος της Ε.Επιτροπής ανέφερε, ότι η έννοια της κρατικής ενίσχυσης συνδέεται με τη σωρευτική διαπίστωση τεσσάρων προϋποθέσεων, οι οποίες δεν συντρέχουν στην περίπτωση του συγκεκριμένου έργου. Παράλληλα, ανέφερε ότι η Ε.Επιτροπή δεν έχει δεχτεί καμμιά διαμαρτυρία από ενδιαφερόμενο ή συμμετέχοντα στο διαγωνισμό, καθώς και ότι δεν υφίστανται εξαιρέσεις από φορολογία, ούτε από ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις. Σχετικά με σχόλια για το τίμημα, για το οποίο έγινε η παραχώρηση του έργου, επεσήμανε επίσης, ότι αυτό ανατέθηκε, όπως θα έπρεπε, στον συμμετέχοντα, που πρόσφερε το υψηλότερο.  Τέλος, σημείωσε, ότι βάσει των όσων ανέφερε, αλλά και διευκρινίσεων από τις ελληνικές Αρχές, η  Ε.Επιτροπή θεωρεί ότι δεν υπάρχει λόγος διερεύνησης.

            Ο κ. Ουρσουζίδης ανέφερε, ότι η προοπτική αξιοποίησης του συγκεκριμένου χώρου παρέμενε εκκρεμής για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα, σήμερα που στη χώρα υφίστανται δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, οι επιλογές αξιοποίησης να είναι σαφώς περιορισμένες. Ωστόσο, έγινε σημαντική προσπάθεια από την κυβέρνηση για την βελτίωση των όρων που προβλέπονταν από την αρχική σύμβαση. Διευκρίνισε δε, ότι η κυβέρνηση εξέτασε την αρχική σύμβαση και πέτυχε πολύ σημαντικές βελτιώσεις, με προσθήκη σειράς έργων δημοσίου συμφέροντος ύψους 1,5 δις ευρώ, που έχουν ήδη συνομολογηθεί και περιληφθεί στη νέα τροποιητική σύμβαση,  έχουν λάβει δε, την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ανέφερε ενδεικτικά, ως προς τις περιβαλλοντικές βελτιώσεις, ότι το πάρκο θα έχει συνολική έκταση 2,6 εκατ. τετραγωνικά μέτρα και θα είναι ελεύθερα προσβάσιμο στους πολίτες, όπως και το μέτωπο της παραλίας συνολικού μήκους 3,5 χιλιομέτρων. Διευκρίνισε επίσης, ότι  το πάρκο θα συνδέεται άμεσα με τους τρεις όμορους δήμους και με το παραλιακό μέτωπο. Τόνισε επίσης, ότι προστέθηκε όρος – για την αποτροπή χρήσης μηχανοκίνητων μέσων – με την εξασφάλιση  προσβασιμότητας στο πάρκο με μέσο σταθερής τροχιάς. Ως προς το ζήτημα ανεύρεσης αρχαιολογικών ευρημάτων – κάτι που είναι απολύτως πιθανό –  αυξήθηκε ο χρόνος εξέτασης και λήψης μέτρων προστασίας από  την αρμόδια   Αρχαιολογική Υπηρεσία, από 60 σε 110 ημέρες. Εφόσον δε, για την ανάγκη ανάδειξης των αρχαιοτήτων,  προκύψει θέμα μείωσης της προβλεπόμενης δόμησης έως 5%, το γεγονός αυτό δεν  αποτελεί  λόγο καταγγελίας της σύμβασης.

            Ο εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης επεσήμανε επίσης, ότι τελικώς θα δομηθούν 2,7 εκατ. τετρ. μέτρων αντί των 3,6 εκατ. τ.μ., που είχε αρχικώς προβλεφθεί, με ποσοστό κάλυψης 35% επί της συνολικής έκτασης των 6 εκατ. τετραγωνικών μέτρων. Τέλος, τόνισε, ότι καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια εξισορρόπησης δομημένου και ελεύθερου χώρου, ενώ σημείωσε, παράλληλα, την δημιουργία σημαντικού αριθμού νέων θέσεων εργασίας, οι οποίες έχουν πολύ μεγάλη σημασία, ιδίως στην τρέχουσα συγκυρία.

          Από πλευράς μελών Επιτροπής Αναφορών (PETI), τον λόγο έλαβαν τέσσερις Έλληνες Ευρωβουλευτές και η Κα Keller (Πράσινοι, Γερμανία), οι οποίοι εξέφρασαν ανησυχία για τα περιβαλλοντικά ζητήματα, που εγείρονται στην αναφορά. Οι κ.κ Χουντής και Μαριάς και η κα Σακοράφα εξέφρασαν την πεποίθηση, ότι υφίστανται οι παραβιάσεις, που υποστηρίζουν οι αναφέροντες. Ο κ. Κύρκος αναφέρθηκε στην σημασία αξιοποίησης της περιοχής, μετά από 15ετή καθυστέρηση και επισήμανε την μεγάλη πλειοψηφία, με την οποία η ελληνική Βουλή ενέκρινε το έργο, καταλήγοντας, ότι η σύνταξη μελέτης στρατηγικών επιπτώσεων αναμένεται, ενώ συνέστησε απλώς την επαγρύπνηση των πολιτών, με στόχο την επίτευξη του εφικτού. Ανησυχία για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις εξέφρασε και η Κα Keller, με έμφαση σε τυχόν ζημία της υποθαλάσσιας χλωρίδας και κάλεσε την Ε.Επιτροπή να μην αναμείνει να επέλθει πρώτα κάποια ζημία. Υποστήριξε επίσης, την άποψη του κ. Μαριά για εξέταση ενδεχόμενης συμβολής των θεσμικών οργάνων της Ε.Ε. σε περιβαλλοντική ζημία μέσω του έργου, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Προγράμματος Προσαρμογής της Ελλάδας.

Ειδικότερα, ως προς την ακολουθητέα διαδικασία,  οι κ.κ. Χουντής και Μαριάς και οι Κες Σακοράφα και Keller ζήτησαν να παραμείνει ανοιχτή η αναφορά, ώστε να διερευνηθεί περαιτέρω το ζήτημα.  O κ. Μαριάς και η Κα Σακοράφα πρότειναν, στο πλαίσιο αυτό, να πραγματοποιηθεί διερευνητική επίσκεψη μελών της PETI στην Ελλάδα, ενώ ο κ. Χουντής και η Κα Σακοράφα πρότειναν την υποβολή προφορικής ερώτησης προς την Ε. Επιτροπή για το θέμα, ώστε να καταστεί δυνατή η συζήτηση στην Ολομέλεια.

Η PETI αποφάσισε να παραμείνει η αναφορά ανοικτή και να απευθυνθεί επιστολή προς στην ανάδοχο εταιρία, με την οποία θα ζητηθεί η άποψή της για τις επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής, καθώς και για τις ενέργειες στις οποίες προτίθεται να προβεί, ώστε το έργο να μην προκαλέσει περιβαλλοντική ζημία και να είναι συμβατό με τις Συνθήκες του Aarchus και της Φλωρεντίας. Επιστολή, επίσης, θα  απευθυνθεί και προς τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Οικονομικών, με την οποία θα επισημαίνεται η ανάγκη σύνταξης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ώστε να εξασφαλισθεί η πλήρης συμβατότητα με το Ενωσιακό Δίκαιο. Θα ζητηθεί, εκ νέου η άποψη της Ε.Επιτροπής, σε συνέχεια της συζήτησης, ιδίως για τα περιβαλλοντικά θέματα. Τέλος, με βάση τις συναφείς προτάσεις, θα ενημερωθεί η Ομάδα Εργασίας Οικονομικής Συνδρομής (FAWG) της Επιτροπής Οικονομικών Θεμάτων (ECON) για τυχόν συμβολή.

Το ζήτημα της υποβολής προφορικής ερώτησης προς την Ε.Επιτροπή θα αποφασισθεί από τους συντονιστές των πολιτικών ομάδων της  PETI σε μεταγενέστερο χρόνο, με την προοπτική ότι θα υπάρχουν περαιτέρω διαθέσιμα στοιχεία

Β.     ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

      Το  ακίνητο του Ελληνικού εδώ και μια δεκαπενταετία, αποτελεί ένα αναξιοποίητο χώρο σε μια απολύτως πλεονεκτική θέση, αυτό  εξάλλου μαρτυρά το εύλογο ενδιαφέρον των επενδυτών.  Το τελευταίο χρονικό διάστημα φιλοξενεί στις εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις του, δυστυχισμένους ανθρώπους, πρόσφυγες και μετανάστες – η αλήθεια είναι κάτω από πραγματικά δύσκολες συνθήκες.

       Η εγκατάλειψη είναι διάχυτη και όσο ο χώρος παραμένει ανεκμετάλλευτος αυτή η εικόνα δεν πρόκειται να αλλάξει. Το όραμα για ένα τεράστιο Μητροπολιτικό πάρκο των Αθηνών συνολικού εμβαδού 6.000 στρεμμάτων για μια ολόκληρη δεκαπενταετία – πριν την κρίση – παρέμεινε όραμα.

      Η ευκαιρία στα χρόνια πριν την κρίση, να αποκτήσει η πόλη της Αθήνας ένα τεράστιο πνεύμονα οξυγόνου, ικανού να επιδράσει στο μικροκλίμα της περιοχής, πέρασαν ανεκμετάλλευτα. Ανικανότητα; Έλλειψη αντιληπτικής ικανότητας;  Συμφέροντα;  Όλα τα   σενάρια υπάρχουν στα μυαλά των κατοίκων της πόλης των Αθηνών, και όχι μόνον.

Γ.    ΣΥΜΒΑΣΗ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΑΣ

  1. Η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών με τα Παραρτήματά της, η οποία αφορά το  σύνολο των μετοχών της ανώνυμης εταιρείας με τον διακριτικό τίτλο «ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.»,  έχει  υπογραφεί  στην Αθήνα στις  14.11.2014 μεταξύ:

 α) της ελληνικής ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.»,

 β)   της  ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «HELLINIKON GLOBAL I S.A.»      και

 γ)  της ελληνικής ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «LAMDA Development Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Ακινήτων»,  ως Εγγυητή της «HELLINIKON GLOBAL I S.A.»,

  1. Η Τροποποιητική Σύμβαση, που έχει υπογραφεί στην Αθήνα στις 19.7.2016 μεταξύ  των παραπάνω εταιρειών, (με την οποία τροποποιήθηκε η από 14.11.2014 αρχική Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών), αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της αρχικής Σύμβασης και αποτελεί  ενιαίο σύνολο μ’ αυτήν.

 Γ.        Η ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

      Με την από 25.11.2011 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ εγκρίθηκε η πώληση των μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. μέσω δημοσίου διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού ο οποίος διεξήχθη σε δύο φάσεις:

α)   Α΄ ΦΑΣΗ  ΤΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

     Η διαγωνιστική διαδικασία βασίστηκε στις διατάξεις των νόμων 3049/2002 και 3986/2011, καθώς και στις γενικές αρχές του ενωσιακού δικαίου, υποβλήθηκαν εννέα (9) Εκδηλώσεις Ενδιαφέροντος.

      Κατ’ εφαρμογή των Κριτηρίων Προεπιλογής του ΤΑΙΠΕΔ, επελέγησαν τέσσερις (4) επενδυτές για την συμμετοχή τους στην Β΄ Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, ως κάτωθι:

α)   Elbit Cochin Island Ltd,

β)   L&R London and Regional Group Holdings Limited,

γ)   Lamda Development S.A.

δ)   Qatari Real Estate Investment Company QSC

 β)    Β΄  ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

       Ακολούθως, εκδόθηκε η από 9.01.2013  Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών, η οποία απεστάλη στους ως άνω Προεπιλεγέντες Επενδυτές, προκειμένου να υποβάλουν προσφορά για την αγορά του συνόλου (100%) των μετοχών της Ελληνικό Α.Ε. Αφού ολοκληρώθηκε η σχετική διαδικασία, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε το τελικό σχέδιο Σύμβασης, το οποίο κοινοποιήθηκε και στους τέσσερις (4) στους Προεπιλεγέντες Επενδυτές.

       Περαιτέρω, ορίστηκε η 27η Φεβρουαρίου 2014 ως προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Εκ των ως άνω Προεπιλεγέντων Επενδυτών δεσμευτική προσφορά υπέβαλε μόνον η «LAMDA Development Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Ακινήτων». Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε την υποβληθείσα τεχνική προσφορά, ενώ δεν έκανε δεκτή την υποβληθείσα οικονομική προσφορά και ζήτησε από την εταιρεία να υποβάλει βελτιωμένη τελική προσφορά.

       Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη του όλες τις εκθέσεις και γνωμοδοτήσεις που προβλέπονται από το ν. 3986/2011, έκρινε παραδεκτή, δίκαιη και εύλογη την ως άνω υποβληθείσα προσφορά και η εταιρεία «LAMDA Development Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Ακινήτων» επιλέχθηκε ως «Αγοραστής».

       Τόσο η ως άνω διαγωνιστική διαδικασία, όσο και το Σχέδιο Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών υποβλήθηκε στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου,   διαπιστώθηκε η μη ύπαρξη κωλύματος υπογραφής του Σχεδίου Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών,  επικυρώθηκε ακολούθως και από το Τμήματος Μείζονος – Επταμελούς Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

      Σε συνέχεια των ως άνω, στις 14.11.2014 υπογράφηκε η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών μεταξύ: α)  ΤΑΙΠΕΔ,  β)  «HELLINIKON GLOBAL I S.A.» και  γ)  «LAMDA Development Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Ακινήτων» ως Εγγυητή της «HELLINIKON GLOBAL I S.A.»

 γ)    ΣΥΝΑΨΗ  ΤΗΣ  ΤΡΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ  ΣΥΜΒΑΣΗΣ

       Την 7η Ιουνίου 2016 υπογράφηκε μεταξύ των ιδίων συμβαλλόμενων μερών σχετικό Μνημόνιο Συναντίληψης, με το οποίο τα εν λόγω μέρη προσυμφώνησαν τη σύναψη Τροποποιητικής Σύμβασης.

        Σχέδιο της ως άνω Τροποποιητικής Σύμβασης υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας και διαπιστώθηκε η μη ύπαρξη κωλύματος υπογραφής της Τροποποιητικής Σύμβασης. Στις 19.07.2016 υπεγράφη από τα ίδια ως άνω μέρη  η Τροποποιητική Σύμβαση.

 δ)   ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΑ  ΣΤΟΙΧΕΙΑ  ΤΗΣ   ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ  ΣΥΜΒΑΣΗΣ  –  ΟΦΕΛΗ  ΓΙΑ  ΤΟ  ΕΛΛΗΝΙΚΟ  ΔΗΜΟΣΙΟ

        Η εταιρεία «LAMDA Development» ανακηρύχτηκε πλειοδότρια, με προσφορά ονομαστικής αξίας 915.000.000 €, αποδέχεται να διασφαλίσει, ότι η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ θα υλοποιήσει επενδυτικό σχέδιο συνολικής αξίας κατ’ ελάχιστο ποσό 4.589.516.994 €. Επομένως, το άθροισμα του Τιμήματος Αγοράς Μετοχών και της Επενδυτικής Υποχρέωσης ανέρχεται σε   5.504.516.994 €.

        Επιπρόσθετα, το ΤΑΙΠΕΔ θα συμμετέχει στα μελλοντικά οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν από την ανάπτυξη του Ακινήτου. Ειδικότερα, ο Πωλητής δικαιούται να λαμβάνει σε ετήσια βάση από τους μετόχους της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. (από την έβδομη επέτειο της Ημερομηνίας Μεταβίβασης και καθ’ όλη τη διάρκεια της Σύμβασης), το Δικαίωμα επί Αποδόσεων, όπως ορίζεται στο άρθρο 3.2 της Σύμβασης, 30% επί των καθαρών κερδών, (αφού μειωθούν κατά 15% απόσβεση επενδυτικού κεφαλαίου) .

        Περαιτέρω, με την από 19.07.2016 Τροποποιητική Σύμβαση ο Αγοραστής ανέλαβε, υπό συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, την υποχρέωση καταβολής του 51% του συνολικού ονομαστικού Τιμήματος Αγοράς Μετοχών έως τη δεύτερη επέτειο της Ημερομηνίας Μεταβίβασης.

         Ο Αγοραστής θα προχωρήσει στη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου εκτάσεως τουλάχιστον 2.000 στρεμμάτων που θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα παγκοσμίως (ενδεικτικά το Hyde Park του Λονδίνου έχει έκταση 1.420 στρέμματα) και θα χαρακτηρίζεται από βλάστηση που αναδεικνύει το μεσογειακό κλίμα και τη χλωρίδα της Αττικής. Σημειώνεται, ότι εκ του νόμου, οι χώροι πρασίνου και οι ελεύθεροι χώροι πρέπει να ανέρχονται στο 75% τουλάχιστον της συνολικής έκτασης του Πάρκου. Ο χώρος προβλέπεται να είναι προσβάσιμος στο κοινό χωρίς περιορισμούς και αναμένονται σημαντικά οφέλη, τόσο περιβαλλοντικά (π.χ. βελτίωση μικροκλίματος περιοχής).

         Το Μητροπολιτικό Πάρκο, οι κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου και οι ανοιχτοί χώροι στο Ακίνητο προβλέπεται να ανέρχονται μετά την εφαρμογή του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης σε τουλάχιστον 2.600 στρέμματα, ενώ εντός του Ακινήτου, κατά το σχεδιασμό της ανάπτυξης, επιπροσθέτως των παραπάνω στρεμμάτων, εκτάσεις συνολικού εμβαδού 300 στρεμμάτων θα προορίζονται για τις απαιτούμενες χρήσεις κοινής ωφέλειας και χρήσεις κοινωνικής ανταποδοτικότητας (π.χ. για μεταφορά στο Ακίνητο εγκαταστάσεων κοινωφελών χρήσεων από όμορες περιοχές και περιοχές του λεκανοπεδίου, ώστε στη θέση τους να δημιουργηθούν πνεύμονες πρασίνου).

           Παρά το γεγονός ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στο Ακίνητο δύναται εκ του νόμου να ανέλθει σε 3.600.000 τ.μ., η συνολική δόμηση στο Ακίνητο δεν θα υπερβεί τα 2.700.000 τ.μ., στα οποία συμπεριλαμβάνονται και περίπου 60.000τ.μ. υφιστάμενων διατηρητέων κτηρίων (3 υπόστεγα Πολεμικής Αεροπορίας, κτήριο Ανατολικού Αερολιμένα Αθηνών), καθώς και 27.000τ.μ. υφισταμένων και διατηρούμενων κοινωφελών χρήσεων (αμαξοστάσιο Τραμ, Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, εγκαταστάσεις ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ, εκκλησίες).

        Ως προς την Παράκτια Ζώνη, διασφαλίζεται   χαμηλό ποσοστό κάλυψης, που δεν θα υπερβαίνει το 15% επί του συνόλου της έκτασης της Παράκτιας Ζώνης, το οποίο εξασφαλίζει τη δημιουργία αδόμητου ελεύθερου μετώπου στην παραλία συνολικού μήκους ενός (1) χιλιομέτρου, διευκολύνοντας τις εξόδους του Μητροπολιτικού Πάρκου προς τη θάλασσα.  Επίσης, με δεδομένο ότι η «ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.» έχει το δικαίωμα επιφάνειας, της έκτασης του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής, προτίθεται να καλύψει τη συντήρηση και την ασφάλεια αυτού για όλη τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης.

         Επιπλέον, ο Αγοραστής αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλει κάθε προσπάθεια, ώστε η «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ» να υλοποιήσει και ολοκληρώσει έργα και υποδομές δημοσίου ενδιαφέροντος, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1.500.000.000,00 €, σύμφωνα πάντοτε με την υποχρέωση για την ανάπτυξη του Ακινήτου σε συμμόρφωση με το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, όπως θα έχει εγκριθεί πριν την Ημερομηνία Μεταβίβασης.

        Ειδικότερα, επιδιώκεται η ολοκλήρωση έως την 7η επέτειο της Ημερομηνίας Μεταβίβασης, με ταυτόχρονη δέσμευση για εξάντληση κάθε δυνατότητας για ολοκλήρωση εντός της πρώτης πενταετίας του 67% αυτών, από την αδειοδότηση του έργου, των εξής έργων:

  • Ανοιχτοί χώροι του Μητροπολιτικού Πάρκου
  • Κύριες εγκαταστάσεις Δικτύων Κοινής Ωφέλειας
  • Έργα ανασύστασης/διευθέτησης ρεμάτων
  • Δημιουργία εκτεταμένου δικτύου πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων πενήντα (50) km.
  • Αθλητικές και πολιτιστικές χρήσεις εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου
  •  Κατασκευή κέντρου διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών
  • Κατασκευή σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων και χώρος μεταφόρτωσης/ προσωρινής αποθήκευσης ανακυκλώσιμων προϊόντων στο Ακίνητο για την διαχείριση απορριμμάτων αποκλειστικά και μόνο του Ακινήτου
  • Ανάληψη του 50% του κόστους μελέτης και κατασκευής κέντρου διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών, σταθμού μεταμόρφωσης απορριμμάτων και χώρου μεταφόρτωσης/προσωρινής αποθήκευσης ανακυκλώσιμων προϊόντων σε περιοχή εκτός του ακινήτου υπό προϋποθέσεις
  • Δημιουργία χώρων στέγασης των σωματείων ΑΜΕΑ εντός του Ακινήτου με αντίστοιχες των σημερινών προδιαγραφές
  •  Ανάπλαση/αναβάθμιση παραλίας ενός (1) χιλιομέτρου.

         Τα υπόλοιπα έργα και υποδομές δημοσίου ενδιαφέροντος, τα οποία υποχρεούται να υλοποιήσει είναι:

  •  Πρωτεύουσες συγκοινωνιακές υποδομές,
  • Απαιτούμενα λιμενικά έργα,
  • Παράκαμψη και υπογειοποίηση τμήματος της Λεωφόρου Ποσειδώνος (εφόσον εγκριθεί)
  • Αναπαλαίωση, λειτουργία και ανάδειξη των διατηρητέων κτηρίων που περιγράφονται στην Τροποποιητική Σύμβαση,
  • Ενίσχυση συνδεσιμότητας μέσων σταθερής τροχιάς.

      Επιπλέον, η αναβάθμιση και η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου και η σύνδεση της πόλης με τη θάλασσα αποτελούν έναν σημαντικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό στόχο του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης.

      Περαιτέρω, προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα δίκτυο χώρων πρασίνου, το οποίο θα περιλαμβάνει διαδρομές πρασίνου. Αυτές θα συνδέουν το Μητροπολιτικό Πάρκο με την Παράκτια Ζώνη μέσω διαδρομών κατά μήκος των ρεμάτων και ενός κεντρικού πεζοδρόμου, καθώς και με τις   πολεοδομικές ενότητες των όμορων δήμων.

      Επίσης, ο Αγοραστής δεσμεύεται ότι θα υλοποιηθεί το προαναφερθέν εκτεταμένο δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, που θα συνδέεται και με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, με σκοπό τη διασφάλιση της πρόσβασης στο μέγιστο δυνατό τμήμα του Ακινήτου χωρίς τη χρήση Ι.Χ. επιβατικού αυτοκινήτου.

Ε)   ΔΙΑΡΚΕΙΑ  ΣΥΜΒΑΣΗΣ

α)    Η  Διάρκεια της Σύμβασης ορίζεται για 99 χρόνια.

β)    Εμπράγματα δικαιώματα επί του ακινήτου.

       Ο Επενδυτής αγοράζοντας το σύνολο των μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. δυνάμει της σύμβασης, θα αποκτήσει δικαίωμα κυριότητας στο 30% του ακινήτου. Τα τμήματα αυτά στα οποία θα έχει πλήρη κυριότητα προορίζονται κυρίως για τις περιοχές προς πολεοδόμηση, αφορούν δηλαδή τμήματα στα οποία θα κτιστούν σπίτια και θα πωληθούν.

        Στο υπόλοιπο 70% του ακινήτου, ο Επενδυτής θα έχει μόνο Δικαίωμα Επιφανείας, δηλαδή θα έχει κυριότητα μόνο στα κτίσματα που θα ανεγερθούν επί της έκτασης και όχι στη γη. Το δικαίωμα επιφανείας ο Επενδυτής θα το έχει για 99 έτη (ισόχρονα της σύμβασης) και μετά το πέρας των 99 ετών η έκταση θα επιστρέψει κατά πλήρη κυριότητα στο Δημόσιο (με εξαίρεση, όπως ανεφέρθη ανωτέρω, το 30% που θα έχει μεταβιβαστεί οριστικώς στον Επενδυτή και αυτός πιθανότατα θα το έχει μεταβιβάσει περαιτέρω). Θα πρέπει να επισημανθεί, ότι το σχέδιο αξιοποίησης του ακινήτου προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2041, δηλαδή το ένα τέταρτο της διάρκειας της Σύμβασης αφορά στην ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου, και κάποια ακόμη έτη για την απόσβεση του επενδυτικού κεφαλαίου των 7 δις ευρώ.

Ζ)   ΙΟΒΕ (ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧ/ΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ – Ιούλιος 2016)

       Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ,  η αξιοποίηση του ακινήτου του Ελληνικού αναμένεται να έχει μια μακροπρόθεσμη θετική επίπτωση στην καταπολέμηση της ανεργίας, με τη δημιουργία 75.000 θέσεων εργασίας από την κατασκευή και λειτουργία των έργων και 15.000 μόνιμων θέσεων εργασίας. Επίσης η συμβολή της ανάπτυξης του Ακινήτου στο ΑΕΠ, στο τέλος της επενδυτικής περιόδου (το έτος 2041)  αναμένεται να είναι κατά 7,42 δισεκ. ευρώ υψηλότερο (+2.4%), από αυτό που θα ήταν αν δεν είχε πραγματοποιηθεί η επένδυση.  Άμεσα οφέλη θα προκύψουν και από τα δημοσιονομικά έσοδα του έργου, τα οποία  επεκτείνονται και σε πόρους από την άμεση και έμμεση φορολόγηση της οικονομικής δραστηριότητας και του πλούτου που αναμένεται να δημιουργηθεί. Τα φορολογικά έσοδα από την κατασκευαστική δραστηριότητα και τη λειτουργία των επιμέρους επιχειρηματικών δραστηριοτήτων αναμένεται να πλησιάσουν τα 14,1 δισεκ. Ευρώ.  Τέλος, το Ελληνικό Δημόσιο αναμένεται να εισπράξει έσοδα από τον επικείμενο διαγωνισμό αδειοδότησης του καζίνο, καθώς και από τους φόρους παιγνίων σε ετήσια βάση.

                                            Γιώργος Ν. Ουρσουζίδης

                                        Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ

 

Σειρά νέων προγραμμάτων από τα οποία θα ωφεληθούν 60.000 άνεργοι δρομολογεί ο ΟΑΕΔ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Σειρά νέων προγραμμάτων από τα οποία θα ωφεληθούν 60.000 άνεργοι δρομολογεί ο ΟΑΕΔ, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διοικητής του Οργανισμού, Μαρία Καραμεσίνη

Περισσότεροι από 60.000 άνεργοι θα ωφεληθούν από τα νέα Προγράμματα του ΟΑΕΔ, τα οποία αναμένεται να υλοποιηθούν μέσα στο 2016, όπως εξαγγέλει η διοικητής του Οργανισμού, Μαρία Καραμεσίνη, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Η κ.Καραμεσίνη αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ανεργίας δίνοντας τη δική της ερμηνεία για τις ανοδικές τάσεις που παρουσίασε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ μίλησε και για το σχέδιο αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ, που στόχο έχει τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού και την ευκολότερη πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες του.

Ήδη, από χθες Τρίτη, ξεκίνησε το Πρόγραμμα Εργασιακής Εμπειρίας που αφορά σε 3.000 νέους, ηλικίας 25-29 ετών. «Ξεκίνησαν από χθες», αναφέρει η κ. Καραμεσίνη, «οι υποδείξεις ανέργων σε επιχειρήσεις, οι οποίες θα προσφέρουν θέσεις πρακτικής άσκησης σε άνεργους νέους ηλικίας 25-29 ετών. Αφορά 3.000 θέσεις προσφερόμενης άσκησης και έχει ήδη δοθεί εντολή στους εργασιακούς συμβούλους των ΚΠΑ να επικοινωνήσουν με τους ανέργους, που βρίσκονται στους πίνακες κατάταξης, για να προσέλθουν στα ΚΠΑ και να λάβουν το συστατικό τους. Μετά την ολοκλήρωση της πρακτικής άσκησης θα ακολουθήσει ένα Πρόγραμμα, το οποίο θα επιχορηγήσει νέες θέσεις εργασίας για τους ίδιους νέους, στις ίδιες ή άλλες επιχειρήσεις από αυτές που έκαναν την πρακτική τους άσκηση».

Η διοικητής του ΟΑΕΔ μίλησε και για μια σειρά νέων Προγραμμάτων που αναμένεται άμεσα να ξεκινήσουν, με πρώτο το Πρόγραμμα Επιχορήγησης Επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων 30-49 ετών, το οποίο θα πάρει σάρκα και οστά μέσα στο Νοέμβριο.

«Υπάρχουν πολλά Προγράμματα που θα ακολουθήσουν. Το πρώτο Πρόγραμμα αφορά άνεργους ηλικίας 30-49 ετών, με έμφαση στους μακροχρόνια άνεργους, και επιχορηγεί νέες θέσεις εργασίας σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα και ΚΟΙΝΣΕΠ. Οι επιχειρήσεις θα επιχορηγούνται για την πρόσληψη των ανέργων και την απασχόλησή τους για 12 μήνες. Ο αριθμός των ωφελούμενων ανέργων ανέρχεται στις 10.000. Η αναζήτηση των ανέργων για πρόσληψη θα γίνεται υποχρεωτικά από το μητρώο του Οργανισμού και οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν μέχρι 10 επιλογές υποψηφίων. Ο ΟΑΕΔ θα αναρτήσει σύντομα στην ιστοσελίδα του τη σχετική πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις σύντομα, καθώς αναμένεται η ΚΥΑ με βάση την οποία θα βγει η πρόσκληση».

Η κ.Καραμεσίνη τόνισε, επίσης, ότι ο ΟΑΕΔ δίνει πλέον έμφαση στην απασχόληση και όχι στην Κατάρτιση με Προγράμματα μεγαλύτερης διάρκειας. «Στόχος μας πλέον», δήλωσε, «είναι να δώσουμε έμφαση στην Απασχόληση και όχι στην αέναη Κατάρτιση και μάλιστα Κατάρτιση που δεν έχει συνάφεια με τις σπουδές των ανέργων. Γι’αυτό και στο Πρόγραμμα Πρακτικής ‘Ασκησης, έχουμε 4 μήνες πρακτική άσκηση και 8 μήνες απασχόληση, και προσπαθούμε να υπάρχει αντιστοίχιση των σπουδών των συμμετέχόντων με το αντικείμενο της θέσης εργασίας. Και με αυτόν τον τρόπο, η μεν κατάρτιση να είναι πραγματικά μια εμπειρία πάνω στις σπουδές τους, η δε απασχόληση να είναι το πρώτο βήμα της εργασιακής τους ένταξης».

Παράλληλα, η διοικητής του ΟΑΕΔ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έδωσε μια συνοπτική εικόνα για μια σειρά άλλων Προγραμμάτων που θα «τρέξουν» στο επόμενο διάστημα. Πρόκειται για τα εξής: α) Πρόγραμμα για την επιταγή επανένταξης που σχετίζεται με τη μετατροπή του επιδόματος ανεργίας, σε επίδομα εργασίας για 10.000 επιδοτούμενους ανέργους. Αναμένεται Νομοθετική Ρύθμιση και εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει μέσα στο Νοέμβριο. β) Πρόγραμμα που θα αφορά στις επιχειρήσεις ΟΤΑ, Πρώτου και Δεύτερου βαθμού, και άλλων Δημοσίων Φορέων και θα απευθύνεται σε 15.000 μακροχρόνια άνεργους άνω των 55 ετών. γ )Στη συνέχεια έπονται δύο Προγράμματα ένα για ΚΟΙΝΣΕΠ και ένα για ΚΟΙΣΠΕ. Στην πρώτη περίπτωση θα υπάρχει επιχορήγηση για τα ιδρυτικά μέλη των ΚΟΙΝΣΕΠ προκειμένου να καλύψουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και στη δεύτερη περίπτωση για να μπορούν να προσλάβουν ΑμΕΑ και δ) δρομολογείται πρόγραμμα για το νοσηλευτικό προσωπικό στα νοσοκομεία, 12μηνης διάρκειας για 10.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα, σε θέσεις, τις οποίες έχει εντοπίσει το υπουργείο Υγείας και έχει υποδείξει στον ΟΑΕΔ.

Πρόγραμμα Νεανικής Επιχειρηματικότητας

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η κ.Καραμεσίνη στο Πρόγραμμα Νεανικής Επιχειρηματικότητας, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει στο τέλος του έτους ή στις αρχές του 2017 και αφορά 2.000-2.500 άνεργους ηλικίας 18-29 ετών. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «πρόκειται για ένα πρόγραμμα νεανικής επιχειρηματικότητας, το οποίο αυτή τη στιγμή ετοιμάζουμε σε συνεργασία με τους Κοινωνικούς Εταίρους. Θα υπάρξει μια Κοινοπραξία, μια Προγραμματική Συμφωνία πολύ σύντομα. Θα προσπαθήσουμε αυτό να γίνει μέσα στο 2016, διαφορετικά στις αρχές του νέου χρόνου. Στόχος μας είναι η διαρκής συνεργασία, που ήδη υφίσταται, με τους επιχειρηματικούς φορείς».

«Ειδικότερα», πρόσθεσε, «ο ΟΑΕΔ θα προκηρύξει ένα καινοτόμο πρόγραμμα προώθησης της επιχειρηματικότητας των νέων. Ωφελούμενοι θα είναι 2.000-2.500 νέοι ηλικίας 18-29 ετών, που θα υποβάλουν για χρηματοδότηση ένα βιώσιμο επιχειρηματικό σχέδιο. Στους νέους αυτούς που θα ξεκινήσουν μόνοι ή με άλλους μαζί ατομικές ή εταιρικές επιχειρήσεις, θα παρέχεται, εκτός από χρηματοδότηση, υποστήριξη στη σύνταξη του επιχειρηματικού τους σχεδίου και στην παρακολούθηση των πρώτων βημάτων της επιχείρησης τους από συμβούλους του ΟΑΕΔ και μέντορες που θα υποδείξουν οι εργοδοτικές οργανώσεις (ΣΕΒ, ΣΕΤΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ)».

Εν τω μεταξύ ερωτηθείσα για την πορεία της ανεργίας τον περασμένο Αύγουστο, μήνα κατά τον οποία κινήθηκε ανοδικά, η κ. Καραμεσίνη είπε: «Υπάρχει μια ανοδική πορεία στην εγγεγραμμένη ανεργία στον ΟΑΕΔ, η οποία καταγράφεται εδώ και αρκετό καιρό. Αυτό οφείλεται σε μια μεγάλη προσπάθεια που κάνει ο ΟΑΕΔ να προσελκύσει ανέργους, οι οποίοι δεν γράφονται στον Οργανισμό μας. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχουν στα Προγράμματα Απασχόλησης, γιατί θέλουμε να δώσουμε ίσες ευκαιρίες σε όλους τους πολίτες που βρίσκονται σε αυτήν την κατάσταση- δηλαδή στους ανέργους στους οποίους στοχεύουν τα Προγράμματα- να συμμετέχουν σε αυτά. Έτσι, αυξάνεται ο αριθμός των εγγεγραμμένων. Από τον προηγούμενο Μάρτιο που βγήκε το πρώτο Πρόγραμμα για τους μακροχρόνια άνεργους άνω των 50 ετών, κάνουμε συστηματικά ειδοποιήσεις στους ανέργους που εντάσσονται στις διάφορες κατηγορίες στους οποίους απευθύνονται τα Προγράμματα, να έρθουν να γραφτούν, διότι επίκειται η έναρξη του Προγράμματος. Το ίδιο κάναμε και για τα δύο Προγράμματα Εργασιακής Εμπειρίας 18-24 και 25-29 ετών. Βεβαίως, εκτός από αυτό υπάρχουν και τα Προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας, τα οποία στοχεύουν στους μακροχρόνια ανέργους. Για να μπορέσει κάποιος να συμμετέχει σε αυτά τα Προγράμματα, πρέπει να ξεκινήσει την εγγραφή του ώστε να μετράει η διάρκεια της μακροχρόνιας ανεργίας. ‘Αρα, υπάρχουν διπλά κίνητρα για τους ανέργους και αυτοί που δεν συμμετέχουν από μόνοι τους ειδοποιούνται από εμάς να γραφτούν».

Αναδιοργάνωση του ΟΑΕΔ

Ο ΟΑΕΔ εκσυγχρονίζεται και στο πλαίσιο αυτό έχει ξεκινήσει από το 2014 ένα σχέδιο αναδιοργάνωσης για το οποίο η κ.Καραμεσίνη ανέφερε: «Έχει ξεκινήσει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται περίπου εδώ και 2,5 χρόνια. Ο πρώτος στόχος μας είναι η άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη με το νέο portal, με το τηλεφωνικό κέντρο, με τις υπηρεσίες υποδοχής σε κάθε ΚΠΑ και γενικά με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες ώστε να μην χρειάζεται κάποιος να έρθει στον ΟΑΕΔ για να κάνει τη δουλειά του. Οι περισσότερες υπηρεσίες, πλέον, γίνονται ηλεκτρονικά εκτός απο ορισμένες που γίνονται σε ΚΕΠ, όπως π.χ παροχή εγγράφων και πιστοποιητικών».

«Το δεύτερο σκέλος της αναδιοργάνωσης», είπε, «έχει να κάνει με την παροχή περισσότερων και πιο στοχευμένων υπηρεσιών στους ανέργους. Εκτός δηλαδή απο το να δίνουμε επιδόματα ανεργίας και να κάνουμε προγράμματα απασχόλησης, αναπτύσσουμε δραστηριότητά μας στον τομέα της συμβουλευτικής υποστήριξης. Φιλοδοξούμε μέσα από αυτό, οι άνεργοι να έχουν πρόσβαση στις ηλεκτρονικές μας υπηρεσίες, που θα περιλαμβάνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα και νέες θέσεις εργασίας από τη μεριά των εργοδοτών. Οι σύμβουλοι θα καλύψουν και το κομμάτι της επαφής με τους εργοδότες και της τοποθέτησης των ανέργων.Το τρίτο σκέλος της αναδιοργάνωσης αφορά στη βελτίωση των σχέσεων με τους εργοδότες. Αυτό θα γίνεται καθώς οι ίδιοι εργοδότες θα μπορούν να μπαίνουν στο portal του ΟΑΕΔ στο σύνολο των μητρώων των ανέργων, στο οποίο θα έχουν πρόσβαση. Αυτό θα αφορά μεγάλες αλλά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις».

Τέλος, η κ. Καραμεσίνη γνωστοποίησε ότι μέχρι το τέλος Οκτωβρίου ή το αργότερο αρχές Νοεμβρίου, πρόκειται να προκηρυχθεί το νέο Πρόγραμμα για τον Κοινωνικό Τουρισμό.

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, κ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΔΡΙΣΤΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΤΕΟΣ

Σήμερα γιορτάζουμε την απελευθέρωση της πόλης μας. Η σημερινή ημέρα μας θυμίζει ότι η ειρήνη, το πιο πολύτιμο αγαθό, θέλει την προσπάθεια, την αγάπη και την επιμονή όλων μας για να  διατηρηθεί.

Σήμερα τιμάμε τους προγόνους μας, τιμάμε τα όσα μας έχουν προσφέρει. Συνεχίζουμε στη δική τους πορεία υπηρετώντας τις αξίες και τα ιδανικά του Ελληνισμού. Όλοι μαζί ενωμένοι θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να οδηγήσουμε τον τόπο μας μπροστά.

Εύχομαι να μη γνωρίσει η πόλη μας και κανείς μας πόλεμο ξανά, να είμαστε μία πόλη ελεύθερη, μία πόλη δημιουργική, ζωντανή και φιλόξενη.

Χρόνια Πολλά και καλά σε όλους!!

Ο Αντιδήμαρχος Αλεξάνδρειας

Στέφανος Δριστάς

Οι ημικρανίες μπορεί να προκαλούνται και από βακτήρια του εντέρου εξαιτίας συγκεκριμένων τροφών

Ορισμένα βακτήρια του εντέρου μπορεί να «βάζουν το χεράκι» τους, ώστε κάποιος να υποφέρει από ημικρανίες. Μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα διαπίστωσε ότι όσοι πάσχουν από αυτούς τους επώδυνους πονοκεφάλους, διαθέτουν στο στόμα και στο έντερό τους περισσότερους μικροοργανισμούς που διασπούν γρήγορα τα νιτρικά άλατα.

Αυτό πιθανώς εξηγεί γιατί ορισμένες τροφές φαίνεται να «πυροδοτούν» ημικρανίες, όπως η σοκολάτα, το κρασί, τα επεξεργασμένα κρέατα (π.χ. του χοτ-ντογκ) και άλλα φαγητά που περιέχουν νιτρικά άλατα. Όταν αυτές οι χημικές ουσίες διασπώνται από τα βακτήρια στο σώμα, μετατρέπονται σε νιτρικό οξείδιο στο αίμα, το οποίο διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία και μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο.

                Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Αντόνιο Γκονζάλεθ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σαν Ντιέγκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό mSystems, σύμφωνα με τη βρετανική «Γκάρντιαν», πήραν δείγματα σάλιου και κοπράνων από εθελοντές και έκαναν ανάλυση DNA στα βακτήρια που περιέχονταν σε αυτά.

                Διαπιστώθηκε ότι όσοι υπέφεραν από ημικρανίες, ήσαν αυτοί που στον οργανισμό τους υπήρχαν υψηλότερα επίπεδα βακτηρίων τα οποία διασπούν ταχύτερα τα νιτρικά άλατα, παράγοντας έτσι περισσότερο νιτρικό οξείδιο μέσα στο αίμα.

                Περίπου ένας στους επτά ανθρώπους πάσχει από ημικρανίες, με τους περισσότερους να έχουν ένα επεισόδιο πάνω από μια φορά το μήνα. Εκτός από τον πόνο, τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν ναυτία και λήθαργο, ενώ μερικοί βλέπουν και μια ‘αύρα’, ένα αμυδρό φως στην περιφερική όρασή τους.

                Η διατροφή, το στρες και η έλλειψη ύπνου είναι γνωστοί παράγοντες κινδύνου για τις ημικρανίες, ενώ θεωρείται ότι και οι ορμόνες παίζουν ρόλο, καθώς οι ημικρανίες είναι τρεις φορές συχνότερες στις γυναίκες από ό,τι στους άνδρες.

                Οι επιστήμονες σχεδιάζουν μια διατροφική μελέτη για να ελέγξουν σε ποιο βαθμό τα επίπεδα νιτρικού οξειδίου επηρεάζουν τις ημικρανίες. Στο μέλλον, ελπίζουν ότι ίσως προλαμβάνουν τις ημικρανίες με το κατάλληλο αντιβακτηριακό, πιθανώς με μορφή στοματικού διαλύματος.

 Παύλος Δρακόπουλος

Εθνικό Στρατηγικό σχέδιο για Αρωματικά και Φαρμακευτικά Φυτά

Παρουσία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου πραγματοποιήθηκε η 2η συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας για τη χάραξη εθνικής στρατηγικής στον τομέα των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών.

Ο κ. Αποστόλου επεσήμανε το μεγάλο ενδιαφέρον του Υπουργείου για την στρατηγική της ανάπτυξης των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών (ΑΦΦ), στην κατεύθυνση της εκπόνησης κλαδικών σχεδίων ανάπτυξης για ειδικά προϊόντα της αγροτικής παραγωγής στα οποία η χώρα μας έχει μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα.

Ζήτησε επίσης από τα μέλη της Ομάδας, η οποία απαρτίζεται από Υπηρεσιακούς υπαλλήλους, Ερευνητές του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, Πανεπιστημιακούς, Παραγωγούς και εκπροσώπους ιδιωτικών και συλλογικών φορέων μεταποίησης και εμπορίας, να διερευνήσουν όλες τις επιστημονικές δυνατότητες και τα διαθέσιμα εργαλεία, προκειμένου οι Έλληνες παραγωγοί χρησιμοποιώντας ορθές γεωργικές πρακτικές, από το χωράφι έως το τελικό μεταποιημένο προϊόν, να καλύψουν την αυξανομένη εγχώρια και διεθνή ζήτηση αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών.

Τα μέλη της Ομάδας Εργασίας προχώρησαν στην καταγραφή της ισχύουσας νομοθεσίας, τις ελλείψεις και τα προβλήματα που απορρέουν από δυσλειτουργίες στην παραγωγή και την εμπορία καθώς και τις προοπτικές της καλλιέργειας των ΑΦΦ. Οι προτάσεις που κατατέθηκαν θα τύχουν περαιτέρω επεξεργασίας.

Στη συνεδρίαση τονίστηκαν ταυτόχρονα, η αναγκαιότητα για προστασία, διατήρηση και αειφορική αξιοποίηση της ελληνικής φυτικής βιοποικιλότητας με έμφαση στα ΑΦΦ της χώρας, οι κίνδυνοι οι οποίοι απειλούν την ποικιλότητα την φυτών σε παγκόσμια κλίμακα και στην Ελλάδα, η συλλογή τους με ληστρικό τρόπο απευθείας από τη φύση και η εμπορία τους χωρίς έλεγχο.

Τέλος, αποτυπωθήκαν τα οριστικά βήματα για ολοκλήρωση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου και όπως δήλωσε ο συντονιστής της Ομάδας Εργασίας κ. Θανάσης Δημάκης, στόχος της είναι η παράδοση του το αργότερο ως τα τέλη Νοέμβρη, προκειμένου να είναι εφικτό να αξιοποιηθούν από τους ενδιαφερόμενους χρηματοδοτικά εργαλεία του ΠΑΑ 2014-2020, αλλά και δράσεις του ΕΣΠΑ.

ΟΓΑ: Αύριο η καταβολή οικογενειακών επιδομάτων επιδόματα Γ΄ τριμήνου 2016 σε 716.975 δικαιούχους

Αύριο Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016 θα καταβληθούν τα οικογενειακά επιδόματα Γ’ τριμήνου 2016 (Ενιαίο Επίδομα Στήριξης Τέκνων και Ειδικό Επίδομα Τρίτεκνων και Πολύτεκνων Οικογενειών) στους δικαιούχους που υπέβαλαν αίτηση Α21, μέσω του περιβάλλοντος taxisnet έως τις 23-09-2016 και πληρούν τις προϋποθέσεις, σύμφωνα με τους ηλεκτρονικούς ελέγχους, όπως ανακοίνωσε η διοίκηση του ΟΓΑ.

Την ίδια ημερομηνία θα γίνει η πληρωμή των εκκρεμών αιτήσεων (A21) έτους 2016, καθώς και των προηγούμενων ετών, για τις οποίες προσκομίστηκαν δικαιολογητικά τουλάχιστον έως τις αρχές Αυγούστου 2016 και από τον έλεγχό τους προέκυψε ότι είναι πλήρη.

Αυτή η πληρωμή αφορά 716.975 δικαιούχους και η συνολική δαπάνη ανέρχεται στο ποσό των 226.974.174,47 ευρώ. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, είναι η μεγαλύτερη, σε πλήθος δικαιούχων και δαπάνης, πληρωμή οικογενειακών επιδομάτων που έγινε από το 2013 έως σήμερα.

Όσοι από τους δικαιούχους οικογενειακών επιδομάτων υπέβαλαν αίτηση Α21 έως τις 23-09-2016 και δεν τους καταβληθεί το επίδομα, θα πρέπει να επισκεφτούν την ιστοσελίδα του ΟΓΑ (www.oga.gr ), στην ένδειξη Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΟΓΑ, ενότητα «Υπηρεσίες προς το Κοινό», πεδίο «Πληροφορίες Οικογενειακών Επιδομάτων», προκειμένου να ενημερωθούν για τον λόγο μη πληρωμής τους, καθώς και για τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν στον ΟΓΑ (Κεντρική Υπηρεσία ή αρμόδιο υποκατάστημα).

Η πληρωμή των οικογενειακών επιδομάτων σε αυτούς τους δικαιούχους θα γίνει μετά την προσκόμιση και τον έλεγχο των δικαιολογητικών από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού.