Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι ιδιοκτήτες ακινήτων κατά τη διάρκεια υποβολής της φορολογικής τους δήλωσης. Ιδιαίτερα, στο στόχαστρο της εφορίας είναι όσοι δηλώνουν φιλοξενούμενους.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας
Επίσης, τα τεκμήρια διαβίωσης μπορεί να κάψουν τους φοιτητές και τους γονείς τους που βρίσκονται αντιμέτωποι με έξτρα φόρο στην περίπτωση που τα παιδιά νοικιάζουν σπίτι για τις σπουδές τους μακριά από τον τόπο κατοικίας της οικογένειάς τους.
Ακόμη η εφορία επιβάλλει φόρο με συντελεστή έως και 45% αν οι ιδιοκτήτες ακινήτων με ανείσπρακτα ενοίκια δεν λάβουν εγκαίρως τα μέτρα τους. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να έχουν την δικαστική απόφαση ότι έχουν κινηθεί νομικά για την είσπραξη των οφειλομένων.
Οι μισθώσεις κατοικιών μέσω Airbnb θα έχουν φέτος την τιμητική τους στις διασταυρώσεις και τους ελέγχους των μηχανισμών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, καθώς και σε αυτές τις περιπτώσεις παρατηρείται εκτεταμένη φοροδιαφυγή.
Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος
Η μόνη άδολη αγάπη: του σκυλιού προς το αφεντικό του! Το απέδειξε η ιστορία της γυναίκας που τη βρήκαν νεκρή από τα γαυγίσματα του σκύλου της στον Υμηττό. Δεν το κούνησε από δίπλα της μέχρι που τη βρήκαν.
Γιατί αν περιμένεις από τους ανθρώπους αγάπη και φιλία, αν είναι μάλιστα και πολιτικοί ή επιχειρηματίες… άστα να παν!
Είδες τι γίνεται με τον Μαρινάκη και το Μητσοτακέικο! «Δεν έχω καμία σχέση» λέει ο κουμπάρος της Ντόρας. Της ίδιας Ντόρας που την πάντρεψε και της ίδιας Ντόρας που του έβαλε λάδι στο παιδί του, της νονάς δηλαδή!
Θα μου πεις ολόκληρος Πέτρος αρνήθηκε τον Χριστό τρεις φορές…
Στη Λέσβο και στη Λήμνο σήμερα ο Πρωθυπουργός. Και οι κακές γλώσσες αναρωτιούνται αν θα προλάβει να πάει και στη Μυτιλήνη.
Με ενοχλεί που τα πολιτικά μας κόμματα – όχι όλα – και οι επικεφαλής τους αντί να πουν ό,τι θέλουν, ο ένας εναντίον του άλλου, έχουν βρει αυτή τη γελοιότητα των «μη χαρτιών».
Non papers ή πώς να μην πεις σταράτα με υπογραφή αυτό που θα ήθελες να ακούσουν ότι είπες…
Καταλαβαίνεις γιατί τσίρκο μιλάμε!
Αλλά, το έχω πει πολλές φορές, αυτοί οι σύγχρονοι πολιτικοί μας έχουν μπερδέψει τον πολιτικό λόγο με τα τιτιβίσματα και τις φεϊσμπουκικές ατάκες.
Λόγω στερητικού, που δεν γίνονται εκλογές για να μετράνε τις δυνάμεις τους, κυνηγάνε «Like» μπας και ανέβει η πολτική λίμπιντό τους!
Λίγοι, ελάχιστοι σε μια εποχή που η χώρα χρειάζεται φουλ ρεζερβουάρ!
Αλλά όπως και να το δεις, καθρέφτης μας είναι οι κύριοι που μας εκπροσωπούν! Πόσους ξέρεις που δεν έχουν το θάρρος να πουν στα ίσα αυτό που θέλουν και με μισόλογα απλώς δημιουργούν κακό κλίμα;
Ε, κι αυτοί ψηφίζουν! Τι δεν καταλαβαίνεις!
Δίπλωμα στα 17, και κάμερες μέσα στα εκπαιδευτικά των εξετάσεων για να εξαλειφθεί το «λάδωμα» για δίπλωμα οδήγησης!
Καλό αν τα καταφέρουν! Εκτός αν με τις κάμερες που κάποιοι θα τις χειρίζονται μεγαλώσει ο «λεκές».
Εννοώ, για να μην μπερδευτείς, ότι μπορεί τα τζιμάνια να λαδώνουν και αυτούς που θα επιβλέπουν αυτούς που δεν πρέπει να λαδώονται… Στην Ελλάδα ζούμε!
Ο Ερντογάν πάντως έβαλε τα γυαλιά σε κάθε «λαδιάρη». Πήρε λέει πανεπιστημιακό τίτλο ένα χρόνο πριν ιδρυθεί το Πανεπιστήμιο που του τον απένειμε!
Αυτό θα πει: πολιτικός με όραμα που βλέπει μπροστά!
Αυτές είναι οι εταιρείες που εκπροσωπούν τα κανάλια που θα δουλεύουν νόμιμα σύμφωνα με την αποφάση του ΕΣΡ:
-Ειδήσεις ντοτ κομ. Ανώνυμη Ραδιοτηλεοπτική και Εμπορική Εταιρεία παροχής Πληροφοριών Ενημέρωσης (ΣΚΑΙ)
– Νέα Τηλεόραση Α.Ε. (Star Channel)
– ALPHA Δορυφορική τηλεόραση Α.Ε. (Alpha)
– Antenna TV Α.Ε. (Ant1)
– Ραδιοτηλεοπτική A.E. (“E” TV)
Σε καλή μεριά να πω.
Αλί σε μας που είμαστε υπάλληλοι του Mega. Ενός ιστορικού καναλιού που οι ιδιοκτήτες του άφησαν να περνάει στη λήθη… Με πολύ καλή «βοήθεια» από το τραπεζικό και πολιτικό σύστημα!
Ευτυχώς που εφαρμόζεται η νομιμότητα (λέω μαζί με τους χιλιάδες άλλους απλήρωτων εργαζομένων σε εταιρείες με ζάμπλουτα αφεντικά!!!)
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η προετοιμασία για την ηλεκτρονική τιμολόγηση, τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τις φορολογικές αρχές σε πραγματικό χρόνο και την ηλεκτρονική τήρηση βιβλίων, ανέφερε η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου μιλώντας χθες στη Βουλή.
Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ενσωμάτωση Οδηγίας που ψηφίστηκε σήμερα, για τις υπηρεσίες πληρωμών, η υφυπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε στα οφέλη που προέκυψαν από τη διάδοση της χρήσης των ηλεκτρονικών πληρωμών, και τα επόμενα βήματα του υπουργείου.
«Τα επόμενα βήματα σε αυτόν τον τομέα, είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση και η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τις φορολογικές αρχές σε πραγματικό χρόνο, όπως επίσης, και η ηλεκτρονική τήρηση βιβλίων – δράση που προετοιμάζεται από το υπουργείο Οικονομικών και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, την οποία το 2019 ετοιμαζόμαστε να εφαρμόσουμε πιλοτικά», ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία η υφυπουργός Οικονομικών.
«Η κυβέρνησή μας πιστεύει ότι η διάδοση της χρήσης των ηλεκτρονικών πληρωμών με τρόπο που να είναι ανιχνεύσιμη η προέλευση του χρήματος, συμβάλλει στη διαφάνεια και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, αλλά και στον περιορισμό της χρηματοδότησης κάθε λογής παράνομων δραστηριοτήτων. Βεβαίως, η χρήση του ηλεκτρονικού χρήματος δεν είναι πανάκεια, αλλά η συμβολή είναι σημαντική, όπως έχει αποδείξει τόσο η διεθνής όσο και η ελληνική εμπειρία», είπε η κ. Παπανάτσιου και επισήμανε ότι καταγράφονται ήδη σημαντικά αποτελέσματα στις εισπράξεις του ΦΠΑ, οι οποίες αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 20% σε μια διετία.
«Γι’ αυτό και έχουμε σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα ενθάρρυνσης της χρήσης του ηλεκτρονικού χρήματος και της αντικατάστασης των συναλλαγών με μετρητά. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε δώσει κίνητρα στους πολίτες για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, τόσο μέσω του αφορολόγητου όσο και μέσω της δημόσιας λοταρίας. Επιπλέον, έχουμε υποχρεώσει νομοθετικά τις περισσότερες κατηγορίες επιχειρήσεων να δέχονται ηλεκτρονικές συναλλαγές και συναλλαγές με κάρτα», είπε η κ. Παπανάτσιου. Πρόσθεσε δε, ότι η γενική γραμματεία Καταναλωτή κάνει μια πολύ σημαντική δουλειά στον τομέα αυτό, ενώ έχει γίνει πολλή δουλειά σε θέματα διαφάνειας των χρεώσεων και των καταχρηστικών χρεώσεων, τις οποίες η γενική γραμματεία εξετάζει και πέραν των ορίων που απαιτεί η Οδηγία. Όπως είπε η υφυπουργός Οικονομικών, σε εξέλιξη βρίσκεται και το έργο της γενικής γραμματείας για τη δημιουργία του παρατηρητηρίου για τις χρεώσεις των τραπεζικών προϊόντων, ενώ είναι ενδιαφέρουσα και η θέση που διατυπώνεται, ότι θα πρέπει η προστασία του καταναλωτή να επεκταθεί και στις πολύ μικρές επιχειρήσεις, που έχουν αντίστοιχη ανάγκη προστασίας με τον μεμονωμένο καταναλωτή.
Την προηγούμενη εβδομάδα, ο υπουργός Οικονομικών, στα πλαίσια των εσωκομματικών φατριών του ΣΥΡΙΖΑ εν όψει της επόμενης ημέρας, κατέρριψε το αφήγημα Τσίπρα περί καθαρής εξόδου από τα Μνημόνια.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Με συνέντευξή του στους Financial Times ουσιαστικά ανέφερε ότι στην Ελλάδα έρχεται αυστηρό σύστημα μεταμνημονιακής εποπτείας κι οι αξιολογήσεις θα είναι πιο συχνές από αυτές που γίνονται τώρα. Περίπου τα ίδια ανέφεραν κι οι υπουργοί Οικονομικών της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Όμως, ακόμη και χωρίς αυτές τις δηλώσεις τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.
Τα μνημόνια θα ακλουθούν τη χώρα για πολύ καιρό ακόμη.
Ο πρωθυπουργός κι οι συν αυτώ, αποκρύπτουν ή δεν θέλουν να θυμάται κανένας, ότι έχουν υπογράψει και ψηφίσει στη βουλή την περίφημη «ρήτρα μη αναστρεψιμότητας».
Τουτέστιν μεταρρυθμίσεις. Νέες και εφαρμογή όσων έχουν ψηφιστεί και παραμένουν στα συρτάρια. Κι επιπλέον μεταμνημονιακή εποπτεία.
Η οποία θα βασίζεται σε ένα αναπτυξιακό σχέδιο, αυτό που τώρα προσπαθεί να φτιάξει η κυβέρνηση και το περιφέρει ανά την Ελλάδα δήθεν ως διαβούλευση σε κομματικά αναπτυξιακά συνέδρια.
Φυσικά, αυτό το αναπτυξιακό σχέδιο, θα έχει τις υπογραφές της ελληνικής κυβέρνησης αλλά ΚΑΙ των δανειστών –θεσμών. Προβλέπεται, μάλιστα, να παρουσιαστεί στα τέλη Μαΐου.
Τι θα περιλαμβάνει αυτό το σχέδιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση, πλην της προστασίας του επάρατου κρατισμού;
Θα δεσμεύεται ότι δεν θα επανέρθουν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις, οι συντάξεις θα μειωθούν και θα παραμείνουν «ακίνητες» μέχρι το 2022, θα παραμείνει ως έχει η μείωση του αφορολόγητου ενώ οι μεταρρυθμίσεις και ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ήδη ψηφιστεί, δεν θ’ αναιρεθούν πριν το 2023.
Άρα, για ποια καθαρή έξοδο μιλάει ο πρωθυπουργός;
Πολύ περισσότερο όταν παραμένει ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5%, μέχρι το 2023 κι αυτό πρέπει να ψηφιστεί στη Βουλή πριν ολοκληρωθεί τον νυν μνημόνιο;
Κι όταν είναι ξεκάθαρο πια ότι ακόμη και τα υπερπλεονάσματα που δημιούργησε η κυβέρνηση και βάσει αυτών διαπραγματεύεται σήμερα, αφενός διέλυσαν από τους φόρους την ελληνική κοινωνία κι αφετέρου λειτουργούν εις βάρος κάθε είδους ανάπτυξης;
Κι όταν είναι σαφές ότι η χώρα θα έχει ξεκάθαρη έξοδο από τα μνημόνια και την εποπτεία μόνο αν απελευθερώσει τις εσωτερικές της αγκυλώσεις (φορολογία, ιδιωτικοποιήσεις, ανοιχτή οικονομία, γραφειοκρατία κλπ);
Κάτι που δεν δείχνει να έχει διάθεση ο ΣΥΡΙΖΑ να επιδιώξει, παραμένοντας πιστός στις φαντασιώσεις του.
Υπό αυτή την έννοια προκαλεί απορίες το γεγονός ότι ο Αλέξης Τσίπρας δεν έχει λάβει κανένα μάθημα από τα απίστευτα ψέματα που εκστόμισε την ελληνική κοινωνία.
Μόλις προχθές, την πρωτομαγιά, ανέφερε ότι «με το τέλος των μνημονίων περνάμε σε μια εποχή κανονικότητας που μας δίνει τη δυνατότητα να επανασχεδιάσουμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας βάζοντας στο επίκεντρο τον εργαζόμενο…».
Προφανώς, διατηρώντας αυτό το δυσκίνητο και διεφθαρμένο δημόσιο τομέα και τους 21 χιλιάδες (!!!) φορείς του ελληνικού δημοσίου, όπως τους απαρίθμησε μόλις προσφάτως ο Νίκος Παππάς… αναφέροντας ότι θα τους συνδέσει ψηφιακά…
Το σχέδιο του γερμανικού προϋπολογισμού για το 2018 αλλά και τις προβλέψεις για τους προϋπολογισμούς έως το 2022, που παρουσίασε στο Βερολίνο ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς, σχολιάζει ο γερμανικός Τύπος. Κοινή διαπίστωση των αναλυτών φαίνεται να είναι ότι ο νέος υπουργός Οικονομικών θυμίζει τον παλιό, τον γνωστό για την αυστηρή δημοσιονομική πολιτική που ασκούσε, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
Ηandelsblatt: Kαταστροφικές οι επιπτώσεις της οικονομικής πολιτικής Σολτς μακροπρόθεσμα
«Στην παράδοση Σόιμπλε», τιτλοφορεί σχετικό σχόλιό της η Handelsblatt. «Όταν στο πρόσωπο του Όλαφ Σολτς ένας σοσιαλδημοκράτης εισήλθε στο υπουργείο Οικονομικών, στο SPD γεννήθηκαν ελπίδες για πραγματική αλλαγή τροχιάς στο πεδίο της οικονομικής πολιτικής. Όμως αφού παρουσίασε ο Όλαφ Σολτς το οικονομικό του σχέδιο για την τρέχουσα νομοθετική περίοδο, βγαίνει το εξής συμπέρασμα: Ο προϋπολογισμός έχει λίγα νέα στοιχεία, αντιθέτως διαθέτει πολλά από την κληρονομιά του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Ο νέος μεγάλος συνασπισμός συνεχίζει από εκεί ακριβώς που σταμάτησε ο παλιός. Ανακηρύσσει το “συνεχίζουμε όπως πριν” σε στάτους κβο – με καταστροφικές επιπτώσεις μακροπρόθεσμα (…)» εκτιμά η οικονομική εφημερίδα του Ντύσελντορφ.
Tageszeitung: Eκλογική απάτη του Όλαφ Σολτς
Για «εκλογική απάτη» του Όλαφ Σολτς κάνει λόγο σε πρωτοσέλιδο σχόλιό της η αριστερή εφημερίδα Tageszeitung. Μάλιστα ο σχολιαστής συνδυάζει το όνομα του Γερμανού υπουργού Οικονομικών με το επίθετο του προκατόχου του, κάνοντας λόγο για «Όλαφ Σόιμπλε», με στόχο να καταδείξει ότι ο σοσιαλδημοκράτης δεν παρεκκλίνει από τη γραμμή του χριστιανοδημοκράτη πολιτικού. Η TAZ επισημαίνει τις ελπίδες που είχε καλλιεργήσει το SPD με αφορμή την ανάληψη του υπουργείου Οικονομικών από έναν σοσιαλδημοκράτη – μεταξύ άλλων ότι «αυτός θα μπορούσε να αλλάξει την καταστροφική γερμανική πολιτική λιτότητας στην ΕΕ». Όμως «ο Όλαφ Σολτς κάνει τα πάντα προκειμένου να υπονομεύσει αυτές τις υποσχέσεις. Δεν παρεκκλίνει ούτε χιλιοστό από την πολιτική του χριστιανοδημοκράτη προκατόχου του (…)». Σύμφωνα με την εφημερίδα του Βερολίνου, «αυτό είναι ιδιαίτερα λυπηρό για την ευρωπαϊκή πολιτική της γερμανικής κυβέρνησης συνασπισμού. Μέχρι στιγμής δεν μπορεί να διακρίνει κανείς εάν και πως σκοπεύει να αλλάξει την πολιτική λιτότητας που παραλίγο θα οδηγούσε την Ελλάδα στην καταστροφή. Ο Σολτς αποφεύγει στις δημόσιες εμφανίσεις του επιμελώς να διαφοροποιηθεί από τον Σόιμπλε. Αυτό δεν είναι δευτερεύουσας σημασίας. Εάν το SPD συνεχίσει την παλιά γνωστή συνταγή στην ΕΕ, θα πρόκειται για καταστροφή και τίποτε άλλο παρά εκλογική απάτη».
Spiegel: «Επενδύοντας όπως ο Σόιμπλε»
«Επενδύοντας όπως ο Σόιμπλε», γράφει σκωπτικά το Spiegel στην ηλεκτρονική του έκδοση. «Ο μεγάλος συνασπισμός είχε υποσχεθεί αυξημένες επενδύσεις, αλλά αυτές μειώνονται τώρα βάσει του σχεδίου προϋπολογισμού» σημειώνει το γερμανικό περιοδικό. Ο αρθρογράφος επισημαίνει τις πολλές αντιρρήσεις που εκφράζονται για τα σχέδια που παρουσίασε ο Όλαφ Σολτς και παρατηρεί ότι «ο σοσιαλδημοκράτης προσανατολίζεται με βάση τον προκάτοχό του περισσότερο από ό,τι περίμεναν πολλοί».
Ενεργοποιείται και για το 2018 η δυνατότητα των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που τα έχουν θέσει σε ακινησία να αίρουν την ακινησία του οχήματος τους καταβάλλοντας τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τη διάρκειά της χρήσης του.
Αυτό προβλέπεται σε τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών με στόχο τη διευκόλυνση των φορολογούμενων. Σύμφωνα με την τροπολογία για άρση ακινησίας του οχήματος διάρκειας ενός μήνα προβλέπεται η καταβολή των 2/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για άρση ακινησίας διάρκειας τριών μηνών προβλέπεται η καταβολή των 4/12 των ετήσιων τελών, ενώ για άρση ακινησίας για τους υπόλοιπους μέχρι τη λήξη του έτους μήνες η καταβολή των δωδεκάτων που απομένουν συν 2/12.
Όπως αναφέρεται στην τροπολογία σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης είναι δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που έχουν τεθεί από αυτούς σε ακινησία και αδυνατούν να καταβάλλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας να προβούν σε άρση της για χρονικό διάστημα που επιθυμούν καταβάλλοντας τα αναλογούντα τέλη.
Επίσης, δίνεται η δυνατότητα σε ιδιοκτήτες οχημάτων που τελούν σε κατάσταση αναγκαστικής ακινησίας για λόγους ανωτέρας βίας εφόσον αίρεται ο λόγος της ακινησίας αυτής εντός του 2018 να καταβάλλονται από τον κάτοχο τα τέλη κυκλοφορίας αναλογικά για τους υπόλοιπους μήνες του έτους και όχι το σύνολο των τελών κυκλοφορίας.
Πέντε είναι τελικά οι προσωρινοί δικαιούχοι μιας τηλεοπτικής άδειας, όπως αποφάνθηκε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), μετά από διήμερη συνεδρίαση (Δευτέρα 30/4 και Τετάρτη 2/5).
Με ομόφωνη απόφαση του ΕΣΡ, κρίθηκε ότι «πληρούν τις προϋποθέσεις του Συντάγματος, των νόμων και της προκήρυξης οι αιτήσεις (σ.σ. των 5 παρακάτω εταιρειών)».
Έτσι, οι προσωρινοί δικαιούχοι για τη χορήγηση αδειών παρόχων ενημερωτικού προγράμματος, γενικού περιεχομένου, εθνικής εμβέλειας είναι οι:
Ειδήσεις ντοτ κομ. Ανώνυμη Ραδιοτηλεοπτική και Εμπορική Εταιρεία παροχής Πληροφοριών Ενημέρωσης (ΣΚΑΪ),
Νέα Τηλεόραση Α.Ε. (StarChannel),
ALPHA Δορυφορική τηλεόραση Α.Ε. (Alpha),
Antenna TV Α.Ε. (Ant1),
Ραδιοτηλεοπτική A.E. (“E” TV).
Τέλος, ομοφώνως, επίσης, εκρίθη ότι δεν πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση της εταιρείας «Τηλεοπτική Ελληνική Α.Ε.»
Στο Spiegelonline, σε ρεπορτάζ με τίτλο «Η Γερμανία περιστέλλει τις επενδύσεις της», τονίζει οτι ενώ «ο μεγάλος συνασπισμός είχε ανακοινώσει με την ανάληψη εξουσίας μεγάλες επενδύσεις για το μέλλον, σύμφωνα με το προσχέδιο προϋπολογισμού του υπουργού Οικονομικών Σολτς, «θα μειωθούν σημαντικά οι δημόσιες δαπάνες μέχρι το 2022».
Το γερμανικό περιοδικό γράφει ότι η γερμανική οικονομία ανθεί και τα φορολογικά έσοδα είναι υψηλότερα από ποτέ. Παρόλα αυτά η γερμανική κυβέρνηση θέλει να μειώσει τις δημόσιες επενδύσεις.
Αρχικά οι επενδύσεις θα αυξηθούν το 2018 και 2019, αλλά κατόπιν θα μειωθούν κάτω από το επίπεδο του 2017, καθώς θα πραγματοποιηθούν δημόσιες επενδύσεις ύψους μόνο 34 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, στα μέσα Μαρτίου, ο μεγάλος συνασπισμός είχε εξαγγείλει ότι θέλει να κάνει περισσότερες επενδύσεις. Η Ένωση (CDU/CSU) και το SPD θέλουν να δαπανήσουν 46 δισ. ευρώ αυτή τη νομοθετική περίοδο για την κατάργηση του φόρου αλληλεγγύης, την αύξηση του επιδόματος τέκνων και την προώθηση σχήματος κοινωνικών κατοικιών.
Πρόσφατα ο Σολτς δήλωσε ότι δεν υπάρχουν περισσότερα διαθέσιμα χρήματα, διότι δεν έχουν ληφθεί υπόψη μια σειρά από επιβαρύνσεις στον προϋπολογισμό. Το επόμενο έτος, η κυβέρνηση πρέπει να αυξήσει το αφορολόγητο ελάχιστου εισοδήματος. Αυτό σημαίνει απώλειες σε φόρους 10 δισ. ευρώ μέχρι το 2021. Επίσης, πρέπει να αυξηθεί το κόστος της συλλογικής σύμβασης στον δημόσιο τομέα. Κάθε αύξηση κατά μία ποσοστιαία μονάδα για τους ομοσπονδιακούς υπαλλήλους σημαίνει επιβάρυνση του ομοσπονδιακού ταμείου κατά 300 εκατ. ευρώ, υπολογίζουν οι ειδικοί του Σολτς.
«Η μείωση των επενδύσεων θα προκαλέσει πιθανότατα δυσαρέσκεια, καθως οι επικριτές του Σολτς τον κατηγορούν ότι διοικεί το ομοσπονδιακό υπουργείο Οικονομικών όπως ο προκάτοχός του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε Η πολιτική λιτότητας του Σόιμπλε την προηγούμενη νομοθετική περίοδο θεωρούνταν προκλητική» τονίζει το Spiegel.
Με τον Υπουργό ‘Αμυνας του Λιβάνου, Γιακούπ Σαράφ, που πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα, συναντήθηκε σήμερα ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας, Πάνος Καμμένος. Κατά τη συνάντηση οι δύο υπουργοί υπέγραψαν συμφωνία διμερούς αμυντικής συνεργασίας και συζήτησαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος και τις εξελίξεις στην περιοχή.
Ο Λιβανός αξιωματούχος, με δήλωση του κάλεσε την Τουρκία να απελευθερώσει τους δύο Έλληνες στρατιώτες, που είναι φυλακισμένοι στις τουρκικές φυλακές. Μάλιστα ο κ. Σαράφ τόνισε πως οι Έλληνες στρατιώτες είναι θύματα απαγωγής, προσθέτοντας πως τέτοιες ενέργειες είναι πολεμικές.
Αναλυτικά η δήλωση του Λιβανού Υπουργού ‘Αμυνας :«Πρώτα απ’ όλα, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό Εθνικής ‘Αμυνας της Ελλάδας, κ. Καμμένο, για την υπέροχη υποδοχή που επιφύλαξε στην αποστολή μας και την προσπάθεια που έχει καταβάλλει για την υπογραφή της διμερούς συμφωνίας μεταξύ του Λιβάνου και της Ελλάδας.
Ωστόσο, έχω έρθει εδώ για να δηλώσω μια ξεκάθαρη θέση: να υποστηρίξω τον Ελληνικό Στρατό, ιδιαιτέρως σε ό,τι αφορά την επιστροφή και απελευθέρωση των δύο απαχθέντων, του Αξιωματικού και του Υπαξιωματικού, που απήχθησαν από τον τουρκικό στρατό. Αυτός δεν είναι ο ορθός τρόπος ειρηνικής αντιμετώπισης διμερών θεμάτων και επίλυσης αντιπαραθέσεων. Οι στρατιωτικοί αυτοί εκτελούσαν την αποστολή τους, την περιπολία για την προστασία των συνόρων, συνεπώς αυτού του είδους η επιθετική, εχθρική ενέργεια δεν βοηθά ούτε την ανάπτυξη της ειρήνης ούτε την επίλυση των εκκρεμών ζητημάτων.
Υποστηρίζω σθεναρά τον Ελληνικό Στρατό και την Ελληνική Κυβέρνηση, και ζητώ την απελευθέρωση αυτών των δύο Ελλήνων στρατιωτικών, ως άνοιγμα και ένδειξη προσπάθειας διαμόρφωσης νέων αξιών για την άμβλυνση των εκκρεμών αντιπαραθέσεων. Δεν πιστεύω ότι η κράτηση αυτών των στρατιωτικών, έστω και για μία ημέρα επιπλέον, θα αλλάξει οτιδήποτε προς τη σωστή κατεύθυνση.
Καλώ ειλικρινά τους Τούρκους και την τουρκική κυβέρνηση, να δώσουν θετικές ενδείξεις, αποφυλακίζοντας τους δύο απαχθέντες».
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.