Αρχική Blog Σελίδα 15249

Τρία στα τέσσερα μέλια σε όλο τον κόσμο περιέχουν νεοκοτινοειδή φυτοφάρμακα – Εντός των ορίων για τους ανθρώπους, όχι για τις μέλισσες

Τρία στα τέσσερα δείγματα μελιού (75%) και από τις έξι ηπείρους της Γης βρέθηκαν να περιέχουν νεοκοτινοειδή φυτοφάρμακα, αν και σε ποσότητες εντός των ορίων ασφαλείας για τη διατροφή των ανθρώπων. Όμως το πρόβλημα φαίνεται να είναι πιο σοβαρό για τις μέλισσες.

Τα εν λόγω ευρέως χρησιμοποιούμενα παρασιτοκτόνα, που θεωρούνται πιο φιλικά στο περιβάλλον σε σχέση με αντίστοιχα παλαιότερης γενιάς αγροχημικά προϊόντα, έχουν κατηγορηθεί ότι κάνουν κακό στις μέλισσες. Η νέα διεθνής επιστημονική έρευνα βρήκε ότι στο ένα τρίτο των μελιών (34%) η ποσότητα των νεοκοτινοειδών είναι αρκετή για να βλάψει τις μέλισσες.

Στο 30% των μελιών βρέθηκε ένα νεοκοτινοειδές, ενώ σχεδόν στα μισά μέλια (45%) ανιχνεύθηκε ένα «κοκτέιλ» από δύο ή περισσότεερα διαφορετικά νεοκοτινοειδή. Το 10% των μελιών περιείχαν τέσσερις ή πέντε τέτοιες ουσίες.

Τα νεοκοτινοειδή εμφανίσθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και σήμερα αποτελούν το ένα τρίτο περίπου της παγκόσμιας αγοράς παρασιτοκτόνων φυτοφαρμάκων. Ονομάσθηκαν έτσι, επειδή βασίζονται στη χημική δομή της νικοτίνης, ενώ η προστατευτική δράση τους οφείλεται στο ότι επιτίθενται στο κεντρικό νευρικό σύστημα των καταστροφικών για τα φυτά εντόμων και άλλων παρασίτων, προκαλώντας τους παράλυση και θάνατο. Οι μέλισσες απορροφούν τα νεοκοτινοειδή μαζί με τη γύρη και το νέκταρ των φυτών.

Η χρόνια επίπτωση των νεοκοτινοειδών στις μέλισσες και στα άλλα έντομα που κάνουν την πολύτιμη εργασία της επικονίασης των φυτών, αποτελεί θέμα επιστημονικής έρευνας και διαμάχης εδώ και χρόνια. Ορισμένες μελέτες έχουν συσχετίσει τα εν λόγω φυτοφάρμακα με τη μείωση του πληθυσμού και την επιδείνωση της υγείας των μελισσών.

Στη νέα μελέτη, οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή βιολογίας Έντουαρντ Μίτσελ του ελβετικού Πανεπιστημίου του Νοϊσατέλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Science”, ανέλυσαν 198 τυχαία επιλεγμένα δείγματα μελιού από τοπικούς παραγωγούς σε όλες τις ηπείρους πλην της Ανταρκτικής (όπου δεν υπάρχουν μελίσσια!).

Οι υψηλότερες συγκεντρώσεις νεοκοτινοειδών βρέθηκαν στα μέλια της Βόρειας Αμερικής (στο 86% των δειγμάτων), της Ασίας (80%) και της Ευρώπης (79%), όπου τα εν λόγω φυτοφάρμακα έχουν εν μέρει απαγορευθεί από το 2013. Η μικρότερη περιεκτικότητα διαπιστώθηκε στα μέλια της Νότιας Αμερικής (57%). Βρέθηκαν ίχνη των εν λόγω χημικών ουσιών ακόμη και σε μέλια από απομακρυσμένα μέρη, όπως νησιά στη μέση του Ειρηνικού ωκεανού.

Οι επιστήμονες καθησύχασαν ότι τα ευρήματά τους δεν πρέπει να ανησυχήσουν όσους τρώνε μέλι. Σύμφωνα με τον Μίτσελ, «η μεγάλη πλειονότητα των δειγμάτων που μελετήσαμε, δεν αντιπροσωπεύει τον οποιονδήποτε κίνδυνο για τους καταναλωτές».

«Τα νεοκοτινοειδή είναι αρκετά κάτω από το όριο, συνεπώς νομίζω ότι δεν αποτελούν σημαντική πηγή ανησυχίας για τη δημόσια υγεία», δήλωσε στο BBC ο λέκτορας αγροοικολογίας Αλεξάντρ Αεμπί του ίδιου ελβετικού πανεπιστημίου.

«Θα έπρεπε να τρώμε πάρα πολύ μέλι και άλλα προϊόντα με τις ίδιες ουσίες για να υπάρξει κάποια επίπτωση, αλλά νομίζω ότι η μελε΄τη μας είναι μια προειδοποίηση για την ενεργοποίηση της αρχής της προφύλαξης. Έχει διαπιστωθεί ότι τα νεοκοτινοειδή δημιουργούν ενδοκρινικές διαταραχές στις μέλισσες, οπότε ποιός ξέρει», είπε, αλλά πρόσθεσε: «Το δικό μου μέλι (σ.σ. είναι και ερασιτέχνης μελισσοκόμος) περιέχει ίχνη τριών νεοκοτινοειδών, παρόλα αυτά το τρώω και το δίνω στα παιδιά μου».

Εκπρόσωποι των παραγωγών των νεοκοτινοειδών αντέτειναν ότι αφενός είναι αδύνατο να εξαχθούν συμπεράσματα από μια έρευνα με τόσο μικρό αριθμό δειγμάτων και αφετέρου ότι η παρουσία ιχνών των εν λόγω ουσιών δεν αποτελεί από μόνη της πηγή ανησυχίας, καθώς οι ποσότητες είναι πολύ μικρές και πολύ κάτω από τα όρια ασφαλείας για τους ανθρώπους.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://science.sciencemag.org/content/358/6359/109

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

5 τρόποι για να αποφύγετε τις κατασχέσεις – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Οι φορολογούμενοι θα πρέπει εάν δεν μπορούν να ανταποκριθούν έγκαιρα στις φορολογικές τους υποχρεώσεις θα πρέπει να φροντίσουν να τις ρυθμίσουν προκειμένου να μην υποστούν τα αναγκαστικά μέτρα της εφορίας. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν πέντε εναλλακτικούς τρόπους τακτοποίησης των οφειλών τους.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

1) Ρύθμιση των οφειλών στην πάγια ρύθμιση των 12 μηνιαίων δόσεων. Σε περίπτωση που οφειλέτης; Μπορεί να αποδείξει ότι τα εισοδήματα του δεν αρκούν για να ανταποκριθεί στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων μπορεί να εντάξεις τις οφειλές του στη ρύθμιση των 24 μηναίων δόσεων. Οι ρυθμίσεις επικυρώνονται με την εμπρόθεσμη καταβολή της πρώτης δόσης εντός τριών εργάσιμων ημερών. Οι ρυθμίσεις χάνονται εάν δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα πέραν της μιας δόσης. Επίσης, η καθυστέρηση πληρωμής μιας δόσης, πλην της πρώτης δόσης, συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με προσαύξηση 15%.

2) Η δημιουργία ενός ακατάσχετου προσωπικού λογαριασμού προκειμένου να προστατεύονται από τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης χρηματικά ποσά έως 1.200 ευρώ μηνιαίως. Πρόκειται για έναν και μοναδικό τραπεζικό λογαριασμό σε μια και μοναδική τράπεζα.

3) Σε περίπτωση που κάποιος οφειλέτης δεν μπορεί να υπαχθεί σε κάποιο από τις ρυθμίσεις θα μπορεί να αποπληρώνει το ληξιπρόθεσμο χρέος του καταβάλλοντας ποσά «έναντι» ιδίως αν το ποσό του χρέους υπερβαίνει κατά πολύ τα 500 ευρώ.

4) Οι οφειλέτες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αιτήσεις προς τον προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. για μείωση του ποσού που υπόκεινται σε κατάσχεση.

5) Οσοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν ούτε στην εξυπηρέτηση των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης έχουν τη δυνατότητα να πωλήσουν ακίνητη περιουσία που έχουν στην κατοχή τους προκειμένου να αποδώσουν μέρος ή ολόκληρο  το ποσό για την αποπληρωμή της οφειλής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι  οι φορολογούμενοι που θα υπαχθούν στη ρύθμιση των 12 ή των 24άρων δόσεων θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το συνολικό ποσό των οφειλών που θα ρυθμίσει επιβαρύνεται με ετήσιο επιτόκιο 5%. Μάλιστα, σε περίπτωση που, μετά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση, δημιουργηθούν νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές, μπορεί να τις υπαγάγει κι αυτές σε πάγια ρύθμιση με τους ίδιους όρους. Δηλαδή κάποιος για παράδειγμα μπορεί να ρυθμίσει την πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος και στη συνέχεια να ρυθμίσει και τις επόμενες δύο.

Θεσσαλονίκη: Το ενδεχόμενο της κατ΄ εξαίρεση δωρεάν μεταφοράς μαθητών θα εξετάσει επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρ. Μακεδονίας

Το ενδεχόμενο της κατ΄ εξαίρεση δωρεάν μεταφοράς μαθητών, ανεξαρτήτως της προβλεπόμενης χιλιομετρικής απόστασης, όταν συντρέχουν λόγοι επικινδυνότητας, πρόκειται να εξετάσει η αρμόδια επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που θα συγκληθεί την ερχόμενη εβδομάδα.

Το θέμα αυτό τέθηκε σε σύσκεψη του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη Φάνη Παπά με αντιπροσωπεία του Δήμου Θέρμης, υπό τον δήμαρχο Θεόδωρο Παπαδόπουλο, καθώς από την αρχή της σχολικής χρονιάς διαπιστώθηκαν προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών, επειδή, σύμφωνα με την περιφέρεια, υπάρχουν ζητήματα που δεν ρυθμίζονται μέσω της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης (ΚΥΑ). Συγκεκριμένα η ΚΥΑ προβλέπει την μετάβαση των παιδιών στο σχολείο με τα πόδια, όταν υπάρχει ενδεδειγμένη πεζή διαδρομή και τη μεταφορά τους υπό προϋποθέσεις που αφορούν τις χιλιομετρικές αποστάσεις ανάμεσα στο σπίτι και το σχολείο. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις για τις οποίες η ΚΥΑ δεν προβλέπει τι πρέπει να γίνει, περιπτώσεις στις οποίες ένα παιδί θα πρέπει να περάσει μια μεγάλη εθνική ή επαρχιακή οδό και δεν υπάρχει διάβαση.

     «Η Επιτροπή της Περιφέρειας θα συνεδριάσει την άλλη εβδομάδα ωστόσο για να μπορεί να γίνει κατ εξαίρεση δωρεάν μεταφορά μαθητών, ανεξαρτήτως της προβλεπόμενης χιλιομετρικής απόστασης, όταν συντρέχουν λόγοι επικινδυνότητας, θα πρέπει η οικονομική επιτροπή να απαντήσει ότι το κόστος της μεταφοράς αυτής δεν υπερβαίνει το κόστος της μεταφοράς των μαθητών πέρσι. Κάτι τέτοιο είναι μη υλοποιήσιμο καθώς το κόστος για τη μεταφορά των μαθητών φέτος θα είναι γνωστό τον ερχόμενο Ιούνιο και οι ανάγκες για τη μεταφορά είναι κάθε χρόνο και περισσότερες» διευκρινίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Παπάς.

     Παράλληλα αναφέρει ότι η Επιτροπή της Περιφέρειας θα θέσει το ζήτημα και τα σχετικά ερωτήματα στο αρμόδιο υπουργείο και προσθέτει: «Έχουμε ζητήσει εδώ και καιρό την αλλαγή της διάταξης. Πλέον τα ερωτήματα που θα θέσουμε θα αφορούν τη δυνατότητα διεξαγωγής διαγωνιστικών διαδικασιών για τις περιπτώσεις μεταφοράς μαθητών σε μικρότερες χιλιομετρικές αποστάσεις από αυτές που προβλέπονται στη σχετική ΚΥΑ».

     Στο μεταξύ ο Δήμος Θέρμης σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι πρόκειται να ασκηθούν πιέσεις ώστε να εμπλουτιστούν με επιπλέον οχήματα τα υφιστάμενα δρομολόγια του ΟΑΣΘ τόσο κατά την προσέλευση, όσο και κατά την αναχώρηση των μαθητών όπου απαιτείται.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο κρατικοδίαιτος συνδικαλισμός κι ο Τσακνής – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ο Διονύσης Τσακνής  έγραφε, το μακρινό 1991, «γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον» και προφανώς εκ τούτου δεν μπόρεσε να διακρίνει ποτέ το δικό του μέλλον.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ο τραγουδοποιός που έγινε σύμβολο του ΣΥΡΙΖΑ στην ΕΡΤ, μόλις προχθές τα βρόντηξε και παραιτήθηκε καταγγέλλοντας τον κρατικοδίαιτο συνδικαλισμό!  Τα ίδια είχε κάνει πριν λίγο καιρό κι ο διευθύνων σύμβουλος Λάμπης Ταγματάρχης.

Πριν προχωρήσουμε στην ουσία του θέματος, πρέπει να αναφέρουμε τον τρόπο που μετέδωσε το γεγονός η ΕΡΤ: Παρουσίασε ένα μεγάλο θέμα στο δελτίο ειδήσεων για τη νέα διοίκησή της. Σ’ αυτό το θέμα –ρεπορτάζ, είδαμε τον Παππά, είδαμε τον Σπίρτζη, είδαμε τον Παπαγγελόπουλο, είδαμε πολλούς και διάφορους. Κι όταν ολοκληρώθηκε αυτό, ακούσαμε τον παρουσιαστή να λέει ότι παραιτήθηκε ο πρόεδρος της ΕΡΤ. Έτσι απλά, χωρίς τίποτα άλλο, χωρίς ν’ αναφέρει τους λόγους παραίτησης που επικαλέστηκε ο Τσακνής.

Δείγμα για ποιον λόγο δεν την βλέπει κανένας.

Ο τραγουδοποιός, λοιπόν, σαρξ εκ της σαρκός του ΣΥΡΙΖΑ και της Αριστεράς (ουκ ολίγοι πιστεύουν ότι εξ αυτού έκανε καριέρα στη μουσική) διαπίστωσε αυτό που έχουν διαπιστώσει σχεδόν όλοι οι Έλληνες: Ότι ο κρατικοδίαιτος συνδικαλισμός αποτελεί ένα τεράστιο κακοήθες καρκίνωμα. Στην προκειμένη περίπτωση ο συνδικαλισμός της ΠΟΣΠΕΡΤ και του προέδρου της Καλφαγιάννη.

Του πήρε πολλά χρόνια βεβαίως για να το κατανοήσει, εμείς πληρώσαμε τα δίδακτρά του, αλλά αυτό είναι κατανοητό. Μπροστά στον στόχο της καρέκλας δεν μπορούσε να έχει ανοιχτές τις κεραίες της αντίληψής του.

Συμβαίνει σε όλους τους Αριστερούς αυτό… Άλλωστε, δεν ξεχνάμε τι έγινε και με τον Κουβέλη που είχε ανοικτές τις κεραίες και μόλις ο Σαμαράς είχε κλείσει την ΕΡΤ, εκείνος διέγνωσε την «βουβή λαϊκή οργή» κι ουσιαστικά άνοιξε τον δρόμο της πτώσης του… Αργότερα, όταν έμεινε έξω από τις καρέκλες που ονειρευόταν, λέγεται ότι σκέφτηκε μήπως οι κεραίες του έπιασαν λάθος μηνύματα…

Με τη βούλα του Αριστερού Τσακνή, λοιπόν, η ΕΡΤ δεν είναι τίποτα περισσότερο από αυτό που λέμε και γράφουμε συστηματικά: Ένα κακοφορμισμένο μαγαζί του δημόσιου τομέα, σπάταλο και προκλητικά ασυνείδητο απέναντι σ’ αυτούς που το συντηρούν. Ένα κυβερνητικό μαγαζάκι προπαγάνδας, γεμάτο προστατευόμενα κομματόσκυλα και παρασιτικούς συνδικαλιστές.

Όμως, το μείζον θέμα, δεν είναι η παραίτησή του. Μα η τοποθέτησή του στην ΕΡΤ. Με ποια προσόντα ανέλαβε τη διοίκησή της; Προφανώς με όσα ο Καρανίκας ανέλαβε σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού της χώρας…

Και, πού ήταν ο Τσακνής όταν η ΕΡΤ συστηματικά παρείχε την προπαγάνδα της στην κυβέρνηση; Όταν από το πρωί μέχρι το βράδυ μας πληροφορούσε και μας πληροφορεί ότι από στιγμή σε στιγμή έρχεται η ανάπτυξη; Όταν στελέχη της αποκαλούσαν τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης με σκαιό τρόπο;

Πού ήταν και τι έκανε ο Τσακνής όταν άρχισαν να φτάνουν στο γραφείο του οι χαμηλές έως μηδενικές πτήσεις τηλεθέασης;

Πού ήταν ο Τσακνής όταν από την πρώτη στιγμή ήταν γνωστό ότι η ενημέρωση από την ΕΡΤ τελούσε υπό την εποπτεία υπουργών και συνδικαλιστών;

Γιατί εγκαινίασε το γελοίο συνδικαλιστικό κατασκεύασμα που ονομάστηκε με δόξα –τιμή και την δέουσα συντριβή… μνημείο νεκρών της ΕΡΤ;

Τέλος, είναι σκόπιμο ν’ αναρωτηθούμε ποια πνευματική ή άλλη παρακαταθήκη άφησε στην ΕΡΤ μετά από δυόμιση χρόνια παρουσίας του;

Λοιπόν, για να τελειώνουμε: Ο Τσακνής παραιτήθηκε με αφορμή τη διένεξή του με τους συνδικαλιστές της ΕΡΤ. Η αιτία, όμως, ήταν ότι είχε πάψει να είναι για τους κυβερνώντες ένας «χρήσιμος ηλίθιος»… Και δεν του έδιναν αρμοδιότητες!

Απλά, αναρωτιέμαι αν ο Cipolla, γράφοντας το περίφημο βιβλίο του «οι βασικοί νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας», τον είχε κατά νου.

Με τη φράση  «ένα ηλίθιο άτομο, είναι ένα πρόσωπο που προκαλεί ζημιές σε άλλα πρόσωπα ή ομάδα προσώπων ενώ ο ίδιος δεν απολαμβάνει κανένα κέρδος ή ακόμα υφίσταται κάποια απώλεια».

Αναρωτιέμαι και για κάτι ακόμη: Αν ο Καρανίκας, μόλις έμαθε τα καθέκαστα της παραίτησής του, ψιθύρισε «στα τσακίδια» ή από συναδελφική αλληλεγγύη δεν είπε τίποτα κι έτρεξε να δει την αγαπημένη του Μενεγάκη…

Εγκύκλιος του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για το τέλος επιτηδεύματος

Διευκρινίσεις σχετικά με τις αλλαγές στο τέλος επιτηδεύματος για επαγγελματίες που ψηφίστηκαν πρόσφατα στη Βουλή αλλά και για την καταβολή του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και τις δηλώσεις των αγροτών παρέχει εγκύκλιος του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Σ΄αυτήν σημειώνεται ότι προσωρινοί εκθεσιακοί χώροι και πρόσκαιρες επαγγελματικές εγκαταστάσεις οι οποίες λειτουργούν για διάστημα έως 30 ημερών αλλά και επαγγελματικές εγκαταστάσεις οι οποίες στεγάζονται σε διαφορετικούς ορόφους, συνεχόμενους ή μη του ίδιου κτιριακού συγκροτήματος δεν θα θεωρούνται από φέτος ως υποκαστήματα κατά τον υπολογισμό του τέλους επιτηδεύματος.

Με τις νέες διατάξεις ως υποκατάστημα νοείται κάθε επαγγελματική εγκατάσταση του επιτηδευματία στην ημεδαπή, εκτός της έδρας της επιχείρησης, στην οποία ενεργείται παραγωγική ή συναλλακτική δραστηριότητα.

Επίσης ορίζονται ρητά οι περιπτώσεις επαγγελματικών εγκαταστάσεων που δεν λογίζονται ως υποκαταστήματα, και συγκεκριμένα οι: προσωρινοί εκθεσιακοί χώροι και οι πρόσκαιρες επαγγελματικές εγκαταστάσεις που λειτουργούν μέχρι 30 ημέρες.

Το χρονικό διάστημα των 30 ημερών κρίνεται αυτοτελώς για έκαστη συμμετοχή σε προσωρινούς εκθεσιακούς χώρους.

Επίσης, δεν λογίζονται ως υποκατάστημα επαγγελματικές εγκαταστάσεις που στεγάζονται σε διαφορετικούς ορόφους, συνεχόμενους ή μη, του ίδιου κτιριακού συγκροτήματος.

Αν στον ίδιο κτιριακό χώρο αλλά σε διαφορετικούς ορόφους αυτού λειτουργεί τόσο η έδρα της επιχείρησης όσο και τα τυχόν υποκαταστήματά της, επιβάλλεται μία φορά το τέλος επιτηδεύματος.

Σε περίπτωση που η δραστηριότητα της εν λόγω επιχείρησης επεκτείνεται και σε άλλους κτιριακούς χώρους, θα επιβληθεί ξεχωριστό τέλος επιτηδεύματος για το κάθε επιπλέον κτίριο στο οποίο στεγάζονται οι εγκαταστάσεις της.

Περαιτέρω, δεν νοούνται ως υποκατάστημα οι εγκαταστάσεις τουριστικών καταλυμάτων εντός παραδοσιακών κτισμάτων, σύμφωνα με το π.δ. 33/1979, που λειτουργούν σε ξεχωριστά κτίρια, αλλά με ενιαία άδεια λειτουργίας, η οποία εντάσσεται ως ενιαία εγκατάσταση στην ίδια τουριστική μονάδα, καθώς και οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις της περίπτωσης δ’ της παρ.1 του άρθρου 2 του ν.3874/2010 όπως ισχύει (ήτοι η παραγωγή, αποθήκευση, τυποποίηση, συσκευασία και η εν γένει τοποθέτηση μέχρι και του σταδίου της χονδρικής και λιανικής πώλησης προϊόντων, καθώς και η πρώτη χωρική ή οικοτεχνική μεταποίησή τους, η θαλάσσια αλιεία, η αλιεία εσωτερικών υδάτων, η σπογγαλιεία, η οστρακαλιεία, η υδατοκαλλιέργεια, ως και η διαχείριση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως 100 KW και η λειτουργία αγροτοτουριστικών μονάδων).

Οι διατάξεις αυτές ισχύουν, για δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2017 και επόμενων.

Με άλλες διατάξεις του ίδιου νόμου ορίζεται ότι :

  1. Καταβολή φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων.  Γίνεται σε έξι , κατ’ ανώτατο όριο, ισόποσες μηνιαίες δόσεις, , από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης και οι υπόλοιπες πέντε μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των πέντε επόμενων μηνών, με την επισήμανση ότι δεν μπορούν να εκτείνονται πέραν του ίδιου φορολογικού έτους. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται για τα εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου 2017 και μετά.  Για νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες με φορολογικό έτος που αρχίζει την 1η Ιανουαρίου 2016 και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους, προκειμένου η καταβολή του φόρου εισοδήματος να μην εκτείνεται πέραν του φορολογικού έτους υποβολής της δήλωσης (ήτοι, πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2017). Για τον σκοπό αυτό, ορίσθηκε ως ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης του φόρου η τελευταία εργάσιμη ημέρα του ίδιου μήνα με αυτόν της υποβολής της δήλωσης (ήτοι, η 31η Ιουλίου 2017).
  2. Δηλώσεις αγροτών. Για τροποποιητικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2016 που υποβάλλονται από την 1.8.2017 μέχρι και τις 31.10.2017 λόγω μη έγκαιρης ταυτοποίησης των κωδικών 037 και 038 της δήλωσης, δεν επιβάλλονται κυρώσεις εκπροθέσμου υποβολής και τυχόν επιπλέον οφειλόμενος φόρος καταβάλλεται σε μέχρι δύο  δόσεις, αναλόγως του χρόνου υποβολής της δήλωσης.Η εκκαθάριση της δήλωσης γίνεται με βάση τα δεδομένα του τελευταίου ηλεκτρονικού αρχείου που έχει αποσταλεί από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, συνεπώς ο φορολογούμενος δεν απαιτείται να προσκομίσει έγγραφη βεβαίωση κατ’ επάγγελμα αγρότη από το Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ). Ως αποτέλεσμα αυτού οι κωδ.037-038 είναι πάντα προσυμπηρωμένοι με βάση τα τελευταία δεδομένα εξασφαλίζοντας το ποιοι είναι οι δικαιούχοι που πρέπει να τύχουν της προβλεπόμενης έκπτωσης φόρου του άρθρου 16.
  3. Χρηματιστήριο. Το εισόδημα που αποκτάται από τη μεταβίβαση τίτλων που αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε οργανωμένη ή μη αγορά ή πολυμερή μηχανισμό διαπραγμάτευσης, συμπεριλαμβανομένης και της Εναλλακτικής Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ή για τα ομόλογα που εκδίδονται από εισηγμένες εταιρείες, καθώς και για τα κρατικά ομόλογα, δεν αποτελεί πλέον εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα που προκύπτει από κάθε τρεις μεταβιβάσεις τίτλων του άρθρου 42 που λαμβάνουν χώρα εντός ενός εξαμήνου, καθώς δεν θεωρείται συστηματική διενέργεια πράξεων, αλλά φορολογείται με συντελεστή 15%, όπως ορίζεται στο άρθρο 43 του ν.4172/2013.

Οι διατάξεις αυτές ισχύουν, για εισοδήματα που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2017 και μετά.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Μηχανισμός διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας θα δημιουργηθεί στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας

Μηχανισμός διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας πρόκειται να δημιουργηθεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς το Περιφερειακό Συμβούλιο, στην τελευταία του συνεδρίαση, ενέκρινε την υποβολή σχετικής πρότασης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας για την περίοδο 2014-2020.

Ο μηχανισμός αυτός, τον οποίο όλες οι Περιφέρειες της χώρας είναι υποχρεωμένες να δημιουργήσουν, θα τροφοδοτεί με στοιχεία από το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας, ενώ θα βρίσκεται σε επικοινωνία με φορείς που είναι προσανατολισμένοι στην κατεύθυνση της δημιουργίας θέσεων εργασίας, όπως οι ΟΤΑ, ο ΟΑΕΔ, τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, οι σύνδεσμοι επιχειρήσεων κα.

Όπως επισήμανε στη σχετική εισήγησή του ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Κώστας Γιουτίκας, η δημιουργία θέσεων εργασίας είναι αναγκαία συνθήκη για την αντιμετώπιση των υψηλών ποσοστών ανεργίας. Ο ίδιος τόνισε, ότι για να μπορέσει η Περιφέρεια να είναι ουσιαστική και αποτελεσματική, θα πρέπει να μπορεί να καταγράψει και να αναλύσει, μέσω του μηχανισμού διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, τις μεταβολές που συνέβησαν αυτά τα επτά χρόνια της κρίσης, τις θέσεις εργασίας που χάθηκαν, τους επαγγελματικούς κλάδους που έχουν πλήρως καταρρεύσει, τους κλάδους που αντέχουν ακόμα.

Παράλληλα, θα πρέπει να προσδιοριστούν στοιχεία, όπως το προφίλ των επαγγελματικών δεξιοτήτων των ανθρώπων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι επαγγελματικές τους εξειδικεύσεις και οι δυνατότητες ένταξης των ανέργων στην αγορά εργασίας.

«Έχοντας στα χέρια μας αυτό το εργαλείο, τον Μηχανισμό Διάγνωσης των Αναγκών της Αγοράς Εργασίας, θα έχουμε πλήρη εικόνα ανά πάσα στιγμή με συνεχώς επικαιροποιημένα στοιχεία, για όλες τις μεταβολές που συμβαίνουν στα ζητήματα που αφορούν στην απασχόληση και την ανεργία» είπε οκ. Γιουτίκας.

Σημειώνεται ότι την ευθύνη για τη λειτουργία του Μηχανισμού Διάγνωσης Αναγκών Αγοράς Εργασίας θα έχει το Τμήμα Απασχόλησης και Υποστήριξης της Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εμπορίου και Απασχόλησης που υπάγεται στην Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος.

Η υπηρεσία θα έχει συνεχή υποστήριξη από τρία εξωτερικά στελέχη, επιστήμονες κοινωνικών ή οικονομικών σχολών με επιστημονική εξειδίκευση και επαγγελματική εμπειρία σε θέματα ανάλυσης και πολιτικών της αγοράς εργασίας, τα οποία θα επιλεγούν κατόπιν ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Να καταστεί υποχρεωτική η διαμεσολάβηση για την επίλυση διαφορών, ζητά ο επιχειρηματικός κόσμος

Την αναγκαιότητα νομοθετικών παρεμβάσεων προκειμένου να καταστεί υποχρεωτική η διαμεσολάβηση για την επίλυση διαφορών, τόσο για τα νομικά, όσο και για τα φυσικά πρόσωπα, με στόχο να αναβαθμιστεί πραγματικά η διαδικασία απονομής της δικαιοσύνης στην Ελλάδα, τόνισε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ και αντιπρόεδρος του ΟΠΕΜΕΔ (Οργανισμός Προώθησης Εναλλακτικών Μεθόδων Επίλυσης Διαφορών), Κωνσταντίνος Μίχαλος, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες στο ΕΒΕΑ.

Το θέμα της εκδήλωσης, που συνδιοργάνωσαν ΕΒΕΑ και ΟΠΕΜΕΔ, με αφορμή τη συμπλήρωση 7 χρόνων από τη θεσμοθέτηση της διαμεσολάβησης στην χώρα μας, ήταν «Υποχρεωτική Διαμεσολάβηση – Η μεγάλη τομή».

Ο κ. Μίχαλος στην ομιλία του τόνισε, ότι: «Για να αναβαθμιστεί πραγματικά η διαδικασία απονομής της δικαιοσύνης στην Ελλάδα, θα πρέπει να αλλάξει ριζικά η ποιότητα της νομοθετικής διαδικασίας. Αυτό είναι, άλλωστε, ένα πάγιο αίτημα της επιχειρηματικής κοινότητας. Μια από τις βασικές μας διεκδικήσεις, στο πλαίσιο της οποίας έχουμε ως ΕΒΕΑ καταθέσει και συγκεκριμένες προτάσεις.

Παράλληλα όμως, είναι ανάγκη να αξιοποιηθούν και στη χώρα μας θεσμοί, όπως η διαμεσολάβηση, που μπορούν αποδεδειγμένα να συμβάλουν στη μείωση της δικαστικής ύλης, στη βελτίωση της αξιοπιστίας της απονομής δικαιοσύνης, αλλά και του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Το γεγονός ότι ο νόμος δεν προβλέπει υποχρεωτική προσφυγή στη διαμεσολάβηση, ούτε καν μάλιστα κάποιο κίνητρο, θα πρέπει να μας απασχολήσει. Κι αυτό είναι ανάγκη να γίνει τώρα, σε μια περίοδο όπου έχει ανοίξει το μεγάλο ζήτημα της διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων οφειλών επιχειρήσεων και νοικοκυριών. Και όπου εκ των πραγμάτων, αναμένεται να δημιουργηθεί ένας μεγάλος όγκος υποθέσεων προς διαχείριση».

Ο αντιπρόεδρος του ΟΠΕΜΕΔ και πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ) Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, δήλωσε: «Αυτή η υποχρεωτική απόπειρα διαμεσολάβησης ίσως είναι το κλειδί, τόσο για την αισθητή ενίσχυση του θεσμού, όσο και για την επίλυση μιας σειράς σοβαρών προβλημάτων, για τη Δικαιοσύνη και την Οικονομία. Πιστεύουμε άλλωστε σταθερά, πως πρέπει ως χώρα να προσεγγίσουμε την υποχρεωτική διαμεσολάβηση όχι ως ταμπού, αλλά ως ένα λειτουργικό και σύγχρονο εργαλείο δημόσιας πολιτικής».

Ο ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Νομικής ΑΠΘ, αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και πρόεδρος της Επιτροπής Πιστοποίησης Διαμεσολάβησης, Λάμπρος Κοτσίρης, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων:  «Πολέμιοι μικροί υπάρχουν, αλλά ευτυχώς είναι λίγοι. Αν σκεφθεί κάποιος ότι στη χώρα μας έχουμε 1.000.000 εκκρεμείς στα δικαστήρια υποθέσεις, στη Βραζιλία 100.000.000, στην Αργεντινή 90.000.000, στην Αφρική 300.000.000 κλπ, το σκηνικό μας δίνει δισεκατομμύρια ανθρώπους να μάχονται με άλλους, πολέμιοι αφανείς, μικροί, γεμάτοι πίκρα, κόστος, που θα αφήσουν θλιβερά κατάλοιπα στη ζωή, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα μίας δίκης. “H Διαμεσολάβηση είναι λύση ειρήνης”. Όσο πιο ειρηνικός είναι ο κόσμος, τόσο πιο δίκαιος και όσο πιο δίκαιος, τόσο πιο ειρηνικός».

Ο συνιδρυτής του ADR Center και εμπειρογνώμονας σε θέματα διαιτησίας για το Συμβούλιο της Ευρώπης και την Ευρωπαϊκή Ένωση Leonardo D’ Urso, δήλωσε: «Η ανάλυση των στατιστικών δεδομένων που έχει συλλέξει η ΕΕ αναδεικνύει και τη βέλτιστη πρακτική που επιτυγχάνει εν τέλει τον ευρωπαϊκό στόχο για ισόρροπη σχέση μεταξύ δικαστικών και εξωδικαστικών διαδικασιών».

Αναφερόμενος στα στοιχεία της Ιταλίας, είπε ότι πραγματοποιούνται 200.000 διαμεσολαβήσεις ετησίως και πλέον οι υποθέσεις που καταλήγουν στο δικαστήριο έχουν μειωθεί κατά 30%.

Στην ομιλία του, o πρώην εισαγγελέας Αρείου Πάγου και πρώην εθνικός  συντονιστής για την καταπολέμηση της διαφθοράς, Ιωάννης Τέντες,  αναφέρθηκε στη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής  Ένωσης και ειδικότερα σε δύο αποφάσεις του, αναλύοντας τις αιτιολογίες τους και τα κριτήρια που αυτές χρησιμοποιούν για την προσέγγιση του θέματος.

Με τις αποφάσεις αυτές, το δικαστήριο έκρινε ότι εθνική νομοθεσία που προβλέπει προσφυγή σε διαμεσολάβηση, ως προϋπόθεση του παραδεκτού της προσφυγής σε δικαστικές διαδικασίες, δεν προσκρούει ούτε στις σχετικές οδηγίες, ούτε στο άρθρο 47 του χάρτη θεμελιωδών δικαιωμάτων της ΕΕ.

Περαιτέρω έκρινε ότι δεν αποκλείεται να προβλεφθεί ότι απαγορεύεται ένα μέρος να αρνηθεί τη συμμετοχή του στη διαμεσολάβηση, εφόσον όμως διασφαλίζεται ότι αυτό μπορεί άνευ εταίρου να αποσυρθεί από τη διαδικασία μετά την πρώτη συνάντηση με τον διαμεσολαβητή.

Εξάλλου, όπως διαπίστωσε ο ομιλητής, με σκέψεις ανάλογες με αυτές του Δικαστηρίου της ΕΕ, κρίνεται ότι η θέσπιση υποχρεωτικής διαμεσολάβησης δεν προσκρούει ούτε στο ελληνικό Σύνταγμα.

Από την πλευρά του, o νομικός σύμβουλος του υπουργού Δικαιοσύνης,   Δημήτρης Μελίδης, πρόσθεσε ότι η «μεγάλη τομή στη Διαμεσολάβηση με την εισαγωγή της υποχρεωτικότητας, αποτελεί πρωτοβουλία και στρατηγική επιλογή του υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων».

Στη συνέχεια, δικηγόρος-διαμεσολαβήτρια και εκπρόσωπος του Κέντρου Διαμεσολάβησης ΕΒΕΑ, Βένια Παπαθανασοπούλου, αναφερόμενη στην ανάγκη θεσμοθέτησης της υποχρεωτικής διαμεσολάβησης, ανέφερε ότι θα πρέπει να αυξηθεί η αντίληψη της κοινωνίας στη διαμεσολάβηση με την ενημέρωση και εκπαίδευση.

Για την επιτυχία της θα πρέπει να προβλεφθεί παροχή οικονομικών και άλλων κινήτρων με προσεκτική επιβολή τυχόν κυρώσεων. Τέλος, δεν πρέπει να συνοδευτεί η υποχρεωτική διαμεσολάβηση με υπερβολικές τεχνικές λεπτομέρειες ή αυστηρές προϋποθέσεις, που είναι σε αντιπαράθεση με την ίδια την ουσία της διαμεσολάβησης.

Ο γενικός γραμματέας του ΟΠΕΜΕΔ, Νικόλας Κανελλόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Πρέπει να εξετάσουμε με προσοχή τη διεθνή τάση για την υιοθέτηση συστημάτων υποχρεωτικής απόπειρας διαμεσολάβησης, και να την προσαρμόσουμε στις ελληνικές συνθήκες, σε επιλεγμένες κατηγορίες υποθέσεων. Πάντα με κριτήριο την εξυπηρέτηση των δικαιωμάτων των πολιτών, διαφύλαξη της ελευθερίας πρόσβασης στη Δικαιοσύνη και έμφαση στην ανάγκη αποσυμφόρησης των ελληνικών δικαστηρίων».

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνταγματική κατοχύρωση της κύριας κατοικίας οφειλετών με χαμηλά εισοδήματα, ζητεί η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας

Την προστασία της κυρίας κατοικίας οφειλετών με χαμηλά εισοδήματα, με τη συνταγματική κατοχύρωση της προστασίας της στέγης, ζητεί η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), ενόψει της διενέργειας ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.

Το ΔΣ της ΕΝΠΕ ενέκρινε στη σημερινή του συνεδρίαση την εισήγηση του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα για τη δημιουργία νομοθετικού πλαισίου προστασίας της πρώτης κατοικίας εκείνων που αντικειμενικά και άδολα στερούνται της δυνατότητας αποπληρωμής των χρεών τους.

Ο κ. Κατσιφάρας παρατήρησε στην εισήγησή του ότι δεν υπάρχει ρητή συνταγματική πρόβλεψη για την προστασία της πρώτης κατοικίας, ενώ πρότεινε ακόμα τη δημιουργία νέου νομοθετήματος για την προστασία της κύριας κατοικίας, καθώς όπως είπε, ο λεγόμενος “νόμος Κατσέλη” δεν επαρκεί για κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο νέος νόμος θα πρέπει να διασφαλίζει στέγη ανάλογη των οικογενειακών αναγκών σε περίπτωση ρευστοποίησης της κατοικίας κάθε οφειλέτη και για οποιαδήποτε οφειλή και να θέτει αντικειμενικά και προκαθορισμένα κριτήρια εφαρμογής, ώστε να αποφευχθεί η καταχρηστική της επίκληση και εφαρμογή από άτομα που δεν χρήζουν ανάλογης προστασίας.

Το ΔΣ της ΕΝΠΕ αποφάσισε, ειδικότερα, να εισαχθεί η πρόταση προς συζήτηση και λήψη απόφασης στα Περιφερειακά Συμβούλια, να γίνει διάλογος με τις Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων και γενικότερα τους δήμους, καθώς και κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς, και να υποστηριχθεί η συλλογή υπογραφών πολιτών που έχει ξεκινήσει από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την υποβολή πρότασης στο πλαίσιο της συνταγματικής αναθεώρησης καθώς και ανάληψης νομοθετικής πρωτοβουλίας.

Το σχετικό κείμενο υπέγραψε συμβολικά πρώτος ο πρόεδρος της ΕΝΠΕ, περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και ακολούθησαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τροποποίηση των προϋποθέσεων δανεισμού των ΟΤΑ, προανήγγειλε ο Π. Σκουρλέτης

Το ενδεχόμενο τροποποίησης των προϋποθέσεων δανεισμού των ΟΤΑ, ώστε να μπορούν να συνομολογούν δάνεια με πιστωτικά ιδρύματα δήμοι και περιφέρειες που σήμερα δεν έχουν αυτήν την ευχέρεια, εξετάζει η κυβέρνηση. Αυτό ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, στον δήμαρχο Ιεράπετρας, Θεοδόσιο Καλαντζάκη, σε συνάντηση που είχαν σήμερα στο υπουργείο, παρουσία του βουλευτή Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ, Μανώλη Θραψανιώτη.

     Ο κ. Καλαντζάκης έθεσε το θέμα, καθώς ο δήμος του αδυνατεί, βάσει των υφιστάμενων ορίων, να αξιοποιήσει, μεταξύ άλλων, τον ευνοϊκό δανεισμό από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), για τον εκσυγχρονισμό του οδοφωτισμού.

     Σημειώνεται, ότι οι προϋποθέσεις που θέτει ο νομοθέτης για τον δανεισμό των δήμων και των περιφερειών (άρθρο 264, Ν. 3852/10) είναι το ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης της δημόσιας πίστης να μην υπερβαίνει το 20% των ετήσιων τακτικών εσόδων τους και το συνολικό χρέος να μην υπερβαίνει το 60% των συνολικών εσόδων τους.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Όλοι οι λογαριασμοί του Yahoo είχαν επηρεαστεί από την παραβίαση του 2013

Καθένας από τους 3 δισεκατομμύρια λογαριασμούς που είχαν ανοιχτεί στην υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Yahoo έχουν επηρεαστεί από την κλοπή δεδομένων που είχε λάβει χώρα το 2013, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας. Πρότινος, η Yahoo είχε ανακοινώσει ότι οι λογαριασμοί που είχαν επηρεαστεί έφταναν τους 1 δισεκατομμύριο, σε μια επίθεση που θεωρείτο η μεγαλύτερη παραβίαση δεδομένων στην ιστορία.

       Η εταιρεία, η οποία πλέον είναι μέλος της Verizon Communications, είχε ανακοινώσει τον περασμένο Δεκέμβριο ότι τα στοιχεία χρηστών τουλάχιστον 1 δισεκατομμυρίου λογαριασμών είχαν κλαπεί από μια κυβερνοεπίθεση που είχε λάβει χώρα τον Αύγουστο του 2013. Ωστόσο, η εταιρεία αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι από τις πιο πρόσφατες έρευνες προκύπτει ότι οι κλεμμένες πληροφορίες δεν περιελάμβαναν κωδικούς πρόσβασης, δεδομένα πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών ή οποιαδήποτε στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών.

«Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, σχετικά με την ανακοίνωση της Yahoo τον Δεκέμβριο για την παραβίαση του Αυγούστου του 2013, η εταιρεία έλαβε δραστικά μέτρα για την προστασία των λογαριασμών. Η Yahoo απατούσε από όλους τους χρήστες που δεν είχαν αλλάξει του κωδικούς πρόσβασης μετά την παραβίαση, να το πράξουν. Η εταιρεία επίσης ακύρωσε τις κρυπτογραφημένες ερωτήσεις και απαντήσεις ασφαλείας, ώστε αυτά να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παράνομη πρόσβαση σε λογαριασμούς της Yahoo», αναφέρεται στην πρόσφατη ανακοίνωση.

     Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα The Guardian, η παραβίαση ήταν ιδιαίτερα δαπανηρή για την εταιρεία και τα στελέχη της. Τρανταχτά παραδείγματα, η Μαρίσα Μέϊερ, πρώην διευθύνουσα σύμβουλος της Yahoo, η οποία παραιτήθηκε μετά την ανακοίνωση της υπόθεσης και ο επικεφαλής της δικηγορικής ομάδας της εταιρείας, Ρόναλντ Μπελ, ο οποίος εγκατέλειψε το πόστο του μετά τις αποκαλύψεις.

     Εκπρόσωπος της Yahoo δήλωσε αναφορικά με τον αληθινό αριθμό των λογαριασμών που έχουν επηρεαστεί από την κλοπή δεδομένων, ότι στα 3 δισεκατομμύρια περιλαμβάνονταν και πολλοί λογαριασμοί που είτε είχαν χρησιμοποιηθεί ελάχιστα είτε καθόλου.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ