Με ρεκόρ συμμετοχών από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα ξεκίνησε η Eβδομάδα Hλεκτρονικού Eμπορίου

Με ρεκόρ συμμετοχών από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα ξεκίνησε η Eβδομάδα Hλεκτρονικού Eμπορίου που διοργανώνει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.) για έκτη συνεχή χρονιά.

 

Η εβδομάδα εορτασμού θα διαρκέσει από την Δευτέρα 4 έως την Δευτέρα 11 Μαρτίου και φέτος έχει διευρυμένες δράσεις και έντονη επικοινωνία προς τον τελικό καταναλωτή.

Κατά την διάρκεια της Εβδομάδας, πάνω από 300+ ελληνικά eShops θα προσφέρουν ελκυστικές προσφορές, ενώ παράλληλα θα λάβουν χώρα εκπαιδεύσεις σχετικά με ασφάλεια συναλλαγών, online πληρωμές , προσωπικά δεδομένα και δικαιώματα καταναλωτή από το ELTRUN.

Σημειώνεται ότι στην εβδομάδα θα συμμετάσχουν και για πρώτη φορά οι τράπεζες που θα παρέχουν επιπλέον εκπτώσεις μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης.

Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή & την υποστήριξη των Eltrun , Skroutz.gr, Bestprice.gr.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ, φέτος αναμένεται περίπου 4 εκατομμύρια Έλληνες να αγοράσουν online προϊόντα/υπηρεσίες, ενώ η συνολική αξία των αγορών τους εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ.

 Οι κορυφαίες κατηγορίες online αγορών με βάση αν πραγματοποίησαν μια τουλάχιστον αγορά μέσω Internet την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018 είναι: διαμονή σε καταλύματα (με το 50% των απαντήσεων), ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%). Η κατηγορία με την μεγαλύτερη αύξηση το 2018 ήταν “παραγγελία έτοιμου φαγητού” που έφθασε τα 500 εκατ.  ευρώ σε αξία online αγορών. Αυτό οφείλεται στην σοβαρή πλέον συνήθεια για online παραγγελία έτοιμου φαγητού (το 50% των online αγοραστών παραγγέλνουν φαγητό/καφέ όταν είναι στο σπίτι και το 30% όταν βρίσκονται στην δουλειά), στις νέες διατροφικές συνήθειες των millennials, στις σημαντικές επενδύσεις σε ψηφιακές υπηρεσίες που έκαναν οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου ‘food-to-go’ αλλά και στα αποτελεσματικά κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης από μικρότερες εταιρείες.

Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από 7.000 ελληνικές εταιρείες θα λειτουργούν πλέον οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης εκ των οποίων τα 2/3 είναι μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις (με απασχόληση πάνω από 10 άτομα) και το 1/3 είναι μικρές δυναμικές εταιρείες με κύριο κανάλι πώλησης το ψηφιακό. Η περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το 85% των online αγοραστών κάνει πλέον πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά.

Εξάλλου, πάνω από 5000 ελληνικές επιχειρήσεις κάνουν πλέον τις προμήθειες/αγορές τους ηλεκτρονικά ενώ τουλάχιστον 25000 ελληνικές επιχειρήσεις ήδη διακινούν ετησίως πάνω από 25 εκατομμύρια Β-Β τιμολόγια ηλεκτρονικά κυρίως μέσω service providers που προσφέρουν τις σχετικές υπηρεσίες ασφαλούς διακίνησης των σημαντικών αυτών παραστατικών μεταξύ εμπορικών εταίρων. Μάλιστα 1000 εξ αυτών των εταιρειών, λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, παίζουν ένα ρόλο “κόμβου” εμπλέκοντας προμηθευτές και πελάτες τους στα αρχικά στάδια του οργανωμένου Β-Β ηλεκτρονικού επιχειρείν. Με βάση απόφαση της ΑΑΔΕ η ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι υποχρεωτική από 1-1-2020 για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΤο αντιχριστιανικό μένος – Γράφει ο αντιστράτηγος ε.α. Λάζαρος Σκυλάκης
Επόμενο άρθροΗλεκτρονικά οι επιστροφές του ειδικού φόρου κατανάλωσης από τα τελωνεία