Το γεγονός ότι η περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και κυρίως της Θεσσαλονίκης έχουν καταστεί πεδίο αντιπαράθεσης εκκλησιαστικών και παρεκκλησιαστικών οργανώσεων και κύκλων, βλέπει όλο και πιο συχνά πια τα φώτα της δημοσιότητας. Είναι γνωστό αυτό. Οι οργανώσεις αυτές, ενίοτε και με ποδοσφαιρικό μανδύα, έχουν εξαιρετική σχέση με επιχειρηματίες και το … ρούβλι, ενώ επηρεάζουν ευκολόπιστα κοινά, με πρόθεμα την πατρίδα, την Ορθοδοξία και τα «γραμμένα» των… προφητειών !
Το κενό που έχει δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη με την αδυναμία του Μητροπολίτη Άνθιμου να εκτελεί ουσιαστικά κι εις βάθος τα καθήκοντά του, έχει καταστήσει την πόλη ξέφραγο αμπέλι δράσης πολλών. Με διαδρομές που φτάνουν από τη Μόσχα μέχρι το Άγιο Όρος και πόλεις της Μακεδονίας, μέχρι τα ενδότερα στο περιβόλι της Παναγιάς, όπου οι Ορθόδοξοι διαγκωνισμοί εξουσίας δίνουν και παίρνουν. Με αναφορές επιρροής το Φανάρι ή τη φιλόδοξη να γίνει … Φανάρι ρωσική εκκλησία Με σαφείς «επιχειρήσεις» επηρεασμού των πολιτικών δρώμενων της χώρας αλλά και της ίδιας της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας. Με κόμματα, λοιπά μορφώματα, ακόμη και ηλεκτρονικό πόλεμο και επιθέσεις σε στόχους που θα μπορούσαν να βλάψουν την κυβέρνηση Μητσοτάκη, που δεν πήρε τη θέση του Πούτιν στην εισβολή του στην Ουκρανία.
Μόλις προχθές η Ιερά Μονή Εσφιγμένου κι ο ηγούμενός της Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος (Γαζέτας), καταλόγισαν στον Κυριάκο Βελόπουλο παράνομες οικονομικές συναλλαγές με εγκαταβιούντες/καταληψίες . Σε έγγραφη τοποθέτησή του, αναφέρει ότι ο Κυριάκος Βελόπουλος σε τηλεοπτική εκπομπή της 1ης Ιουνίου επιβεβαίωσε «παράνομες οικονομικές-εμπορικές συναλλαγές του με πώληση προϊόντων αμφίβολης ασφάλειας που παράγονται σε παράνομη βιοτεχνική μονάδα στο Άγιο Όρος, όπου δεν γίνεται κανένας έλεγχος για την ασφάλεια των προϊόντων για χρήση από ανθρώπους» και «την χρηματοδότηση καταληψιών κτηρίων και αγροκτημάτων Αγίου Όρους».
Ταυτοχρόνως, αναφέρει ότι ο Βελόπουλος μεταδίδει ψευδείς ειδήσεις για όσα συμβαίνουν στο Όρος, όταν αναφέρεται σε δήθεν πεινασμένους μοναχούς. Τον κατηγορεί μάλιστα ότι «αυτοπαρουσιάζεται ως δήθεν υπερασπιστής της Ορθοδοξίας, ενώ υποστηρίζει τον αρχηγό της κατάληψης, ο οποίος υβρίζει τους Αγίους Παΐσιο και Πορφύριο, δεν ήταν ποτέ ιερέας ή απλός πιστός της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και επιθυμεί να βγει ένας «Έλληνας Χίτλερ».
Την ίδια στιγμή ο ηγούμενος της Μονής Εσφιγμένου αναφέρει και ξεκαθαρίζει ότι οι καταληψίες δεν έχουν καμία σχέση με το Όρος, όπου προσπαθούν να παραμείνουν, για να διατηρήσουν την παράνομη εμπορική τους δραστηριότητα. «Από την διατήρηση της κατάληψης βέβαια κερδίζουν: – όσοι έχουν εμπορικές συναλλαγές μαζί τους, – όσοι πολιτικοί υποστηρίζονται από τους καταληψίες και εμφανίζονται ψευδώς ως υποστηριζόμενοι από το Άγιο Όρος. Αν οι καταληψίες αποχωρήσουν – ως οφείλουν – από το Άγιο Όρος, δεν θα μπορούν να προσφέρουν τέτοιες «υπηρεσίες» σε πολιτικούς» τονίζει.
Αναλυτικά το κείμενο του ηγούμενου της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου:
«Στις 1.6.2023 ο Κυριάκος Βελόπουλος σε τηλεοπτική εκπομπή επιβεβαίωσε:
– τις παράνομες οικονομικές-εμπορικές συναλλαγές του με εγκαταβιούντες στο Άγιο Όρος.
– την πώληση προϊόντων αμφίβολης ασφάλειας που παράγονται σε παράνομη βιοτεχνική μονάδα στο Άγιο Όρος, όπου δεν γίνεται κανένας έλεγχος για την ασφάλεια των προϊόντων για χρήση από ανθρώπους.
– την χρηματοδότηση καταληψιών κτηρίων και αγροκτημάτων Αγίου Όρους.
Παράλληλα μετέδωσε ψευδείς ειδήσεις για τα τεκταινόμενα στο Άγιο Όρος (για δήθεν πεινασμένους μοναχούς κτλ).
Συγκεκριμένα ο Βελόπουλος εμφανίζεται σε βίντεο να λέει χασκογελώντας:
«Και για το φάρμακο θα το ξανάκανα και αυτό… το φάρμακο για την φαλάκρα. Η τραγωδία του νεοέλληνα είναι η αναπαραγωγή της ημιμάθειάς του. 2015 θα το πω και αμαρτία δεν έχω το είπα και δημόσια. Ήρθε η Μονή Εσφιγμένου. Οι άνθρωποι δεν είχαν να φάνε χειμωνιάτικα και λένε «σε παρακαλούμε κάναμε αυτό το προϊόν, μπορείς να το παρουσιάσεις και τα έσοδα να τα δώσεις σε μας;». Λέω «δεν είναι της εταιρίας μου… να βοηθήσω». Και το κανα μια βδομάδα. … για την τριχόπτωση. Και τους βοήθησα οικονομικά μετά. Θα το ξανάκανα πάλι. Δεν θα άφηνα ποτέ άνθρωπο να πεινάσει. Έτσι.. δεν είναι προϊόν της εταιρίας μου. Έδωσα και παραπάνω λεφτά. Μα βγάζουν προϊόντα, και αρτοσκευάσματα βγάζουν».
Πώς γίνεται να πεινάν οι καταληψίες που παράγουν οι ίδιοι αρτοσκευάσματα και διάφορα άλλα προϊόντα για τα οποία αγοράζουν πρώτες ύλες χιλιάδων ευρώ, μόνο ο ίδιος ξέρει.
Ο Βελόπουλος αυτοπαρουσιάζεται ως δήθεν υπερασπιστής της Ορθοδοξίας, ενώ υποστηρίζει τον αρχηγό της κατάληψης, ο οποίος υβρίζει τους Αγίους Παΐσιο και Πορφύριο, δεν ήταν ποτέ ιερέας ή απλός πιστός της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και επιθυμεί να βγει ένας «Έλληνας Χίτλερ«.
Οι καταληψίες αν και δεν έχουν ουδεμία σχέση με το Άγιο Όρος, προσπαθούν πάση θυσία να παραμείνουν στο Άγιο Όρος με σκοπό την διατήρηση της παράνομης εμπορικής δραστηριότητας.
Από την διατήρηση της κατάληψης βέβαια κερδίζουν:
– όσοι έχουν εμπορικές συναλλαγές μαζί τους
– όσοι πολιτικοί υποστηρίζονται από τους καταληψίες και εμφανίζονται ψευδώς ως υποστηριζόμενοι από το Άγιο Όρος. Αν οι καταληψίες αποχωρήσουν – ως οφείλουν – από το Άγιο Όρος, δεν θα μπορούν να προσφέρουν τέτοιες «υπηρεσίες» σε πολιτικούς».
Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος
Ηγούμενος Ι.Μ. Εσφιγμένου
Άγιο Όρος
Ελλάδα
Να υπενθυμίσουμε ότι μέρος της Μονής Εσφιγμένου τελεί υπό κατάληψη από σχισματικούς που έχουν καταδικαστεί σε αποχώρηση αλλά παραμένουν κι έχουν υπό την κατοχή τους το κεντρικό κτηριακό συγκρότημα, τον κινητό κι ακίνητο κειμηλιακό πλούτο της, με πολλά προβλήματα στην λειτουργία της. Οι πολιτικές αρχές του Αγίου Όρους δεν καλούν την Αστυνομία να ελευθερώσει την κατάληψη με τον ισχυρισμό ότι θα διακυβευτεί η ειρήνη του Αγίου τόπου. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι οι καταληψίες και οι υπό απέλαση σχισματικοί, έχουν στις τάξεις τους καταδίκους από την ελληνική δικαιοσύνη για ποικίλα αδικήματα ποινικής φύσεως. Μάλιστα, μοιράζουν μέχρι κι απαλλακτικά ΦΠΑ!
Να τονίσουμε κι αυτό: Η Μονή Εσφιγμένου υπό τους καταληψίες σχισματικούς μοναχούς, είχε γίνει κατ’ επανάληψη τόπος επίσκεψης της ηγετικής ομάδας της «Χρυσής Αυγής», πριν τις καταδίκες τους, Κατά τον ηγούμενο Βαρθολομαίο το ιστορικό μοναστήρι είχε μετατραπεί σε νεοναζιστική γιάφκα, ενώ το νεοναζιστικό μόρφωμα στήριζε «οικονομικά και δυναμικά» τους φανατικούς ζηλωτές μοναχούς της παλαιάς Εσφιγμένου.
«…Αυτοί στηρίζουν τους καταληψίες κτιρίων της μονής μας, οικονομικά και δυναμικά. Αυτοί προπηλάκισαν τον μακαριστό Γέροντά μας, ρίχνοντάς του σπρέι στο πρόσωπο και θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή του. Αυτοί όπλισαν τα χέρια των καταληψιών και τους εκπαίδευσαν, χρησιμοποιώντας βία στους πατέρες μας, εκτοξεύοντας βόμβες μολότοφ και εκρηκτικούς μηχανισμούς εναντίον αστυνομικών (ΣΣ, εννοεί τα επεισόδια εναντίον της ΕΛΑΣ στο αντιπροσωπείο της Μονής στις Καρυές, το 2013). Αυτοί ενίσχυαν με μπράβους και ανθρώπους της νύχτας τους καταληψίες, φιλοξενώντας τους μέσα στο μοναστήρι μας, και μετατρέποντάς το σε άντρο παρανόμων», γράφει για τους χρυσαυγίτες ο καθηγούμενος.
Είναι ακόμη κοινό μυστικό ότι οι καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου την έχουν μετατρέψει σε τόπο διαμονής διάφορων ακροδεξιών στοιχείων, που μπαινόβγαιναν και μπαινοβγαίνουν παράνομα από δασικούς δρόμους και χαράδρες, καθώς η Ιερά Κοινότητα δεν εκδίδει διαμονητήρια για τη συγκεκριμένη μονή την οποία έχει χαρακτηρίσει σχισματική.
Ακόμη και σήμερα δε, επιχειρούν να κατευθύνουν ψήφους κατά το δοκούν και σε όλη την επικράτεια (κυρίως όμως αυτές των εκατοντάδων χιλιάδων παλαιοημερολογιτών αλλά και στη Βόρειο Ελλάδα), που θεωρούν «δική τους Ιερουσαλήμ» τη συγκεκριμένη μονή από τότε που αποστασιοποιήθηκε από τον κορμό της μοναστικής κοινωνίας καταγγέλλοντας τους πάντες ως υποτακτικούς του Πάπα, πειθήνια όργανα της παγκοσμιοποίησης, κ.λπ. και αναγορεύοντας εαυτούς σε υπερασπιστές της ανόθευτης ορθόδοξης χριστιανικής πίστης, με προμαχώνα τη Μονή Εσφιγμένου.