Δαγκωτό! – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Διάβαζα ότι από την αρχή του 2023 μέχρι το τέλος Μαρτίου,  έχουν εκδοθεί/υποβληθεί ηλεκτρονικά 3.643.416 έγγραφα ή δηλώσεις! Σκέφτηκα ότι αυτό  αποτελεί τη μεγάλη προσφορά του Κυριάκου Πιερρακάκη στην ελληνική κοινωνία. Κι ομολογώ ότι δεν μπορώ να φανταστώ Αθηναίο πολίτη στην Α΄ περιφέρεια, που δεν θα του το ανταποδώσει με τον πρώτο του σταυρό προτίμησης.

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η αλήθεια είναι ότι λίγοι γνώριζαν τον Κυριάκο Πιερρακάκη πριν ο Κυριάκος Μητσοτάκης του παραδώσει το υπουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης. Λίγοι γνώριζαν τις έρευνές του μη κερδοσκοπικού οργανισμού ερευνών «διαΝΕΟσις», στον οποίο διετέλεσε διευθυντής ερευνών. Λίγοι γνώριζαν ότι το 2012 είχε εκλεγεί μέλος του ΠΣ και της ΚΕ του ΠαΣοΚ, αλλά κι ότι ήταν μέλος της ελληνικής ομάδας διαπραγμάτευσης με την τρόικα, στην κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου.

Η ελληνική κοινωνία τον γνώρισε για τα καλά, όταν ο Μητσοτάκης στα πλαίσια της πολιτικής διεύρυνσης της ΝΔ, όχι μόνο τον έφερε κοντά στη ΝΔ αλλά και του παρέδωσε τα κλειδιά του υπουργείου μέσω του οποίου θα γινόταν πράξη η μεγάλη αλλαγή της Ελλάδας, με το τεράστιο ψηφιακό άλμα.

Ο Πιερρακάκης δεν ήταν ένας συνηθισμένος υπουργός. Ούτε «ξύλινα» μίλησε στην κοινωνία, ούτε σε φανφαρονισμούς και λαϊκισμούς κατέφυγε. Ήταν/είναι ο πολιτικός που με την απλότητα και το ύφος του δεν μοιάζει με πολιτικός και υπήρξε σε όλη την κυβερνητική θητεία του, ο μέγας πρωταγωνιστής των μεταρρυθμίσεων.  Ειδικά μετά το 2021, χρονιά που ουσιαστικά προσέφερε στους Έλληνες τις ψηφιακές διευκολύνσεις στις συναλλαγές τους με το κράτος. Τότε που ουσιαστικά κι ο ίδιος ξεκίνησε να γράφει το δικό του πολιτικό κεφάλαιο. Που μεγεθύνθηκε στο έπακρο, με τις υποδειγματικές ψηφιακές υπηρεσίες εμβολίων στον καιρό της πανδημίας. Χώρια η άυλη συνταγογράφηση και τα άυλα παραπεμπτικά που σώζουν ακόμη και ζωές! Χώρια όλα τα άλλα.

Ο Πιερρακάκης έφερε το κράτος στο σπίτι ή το γραφείο του πολίτη. Μέγα επίτευγμα, μέγα κατόρθωμα. Η μη προσέλευση στις δημόσιες υπηρεσίες για μια σειρά γραφειοκρατικών διαδικασιών, ανακουφίζει τα μάλα την κοινωνία. Πολύ περισσότερο αν αναλογιστούμε τις ουρές στις δημόσιες υπηρεσίες,  τις χαμένες εργατοώρες  ακόμη και για ένα γνήσιο υπογραφής ή και το περίφημο… γρηγορόσημο ή …κολόκουρο ή …φακελάκι ή… ρεγάλο ή… αβανιά που χρειαζόταν, ουκ ολίγες φορές.

Προσέξτε: Το 2020, με υπουργό ήδη τον Πιερρακάκη, υπήρχαν 500 υπηρεσίες περίπου στο gov.gr. Σήμερα υπερβαίνουν τις 1500, ενώ οσονούπω θα λειτουργήσει ένα τηλεφωνικό κέντρο που θα καλύπτει όλες τις διαδικασίες του δημοσίου! Ο πολίτης θα καλεί σε έναν αριθμό κι ο υπάλληλος που θα απαντά θα χρεώνεται με ονοματεπώνυμο την υπόθεσή του. Πρωτοφανές για μια χώρα που οι ουρές Σοβιετίας στο δημόσιο αποτελούσαν κανόνα.

Ομολογώ ότι ζηλεύω τους Αθηναίους της Α΄ περιφέρειας που θα σπεύσουν να τον τιμήσουν. Ομολογώ ότι ο Πιερρακάκης είναι επαρκής λόγος….  μεταδημότευσης μόνο και μόνο για να τον «σταυρώσει» κάποιος…

Όπως και να είναι, έχει εγγράψει ήδη σοβαρές πολιτικές υποθήκες για το μέλλον -άλλωστε είναι νεότατος- κι όλοι αναγνωρίζουν ότι μαζί με τον Μητσοτάκη άλλαξαν την Ελλάδα και την τις ψηφιακές δομές της.  Κι έχει πολλά ακόμη να δημιουργήσει.

Πώς το λέγανε παλιά; Δαγκωτό στον Πιερρακάκη!

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Κυριακής 30 Απριλίου 2023
Επόμενο άρθροΗ πολιτική επικοινωνία μέσα από το κελί των φυλακών και το πρόβλημα της Δημοκρατίας μας – Γράφει ο Γιάννης Καφάτος
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.