Αβοκάντο, μια ευεργετική υπερτροφή. – Διαβάστε τα πολλά οφέλη του!

αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι μία από τις πιο δημοφιλείς “υπερτροφές”, και είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί ο καθένας είναι τόσο ερωτευμένος με αυτό το φρούτο – είναι πλούσιο, κρεμώδες, και νόστιμο! Αλλά γνωρίζετε επίσης ότι είναι γεμάτο με 20 διαφορετικά θρεπτικά συστατικά και καλά λιπαρά; Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ακόμη και τοπικά ως μια ενυδατική κρέμα για το δέρμα και τα μαλλιά σας.

 Τα οφέλη του αβοκάντο

Γράφει η Φωτεινή Κασσαβέτη

Μειώνει τη χοληστερόλη: Το αβοκάντο είναι γεμάτο από καλά λιπαρά, και για αυτό έχει τόσο καλή φήμη. Ένα φλιτζάνι φέτες αβοκάντο παρέχει 32% της καθημερινής σύστασης κατανάλωσης λιπαρών – αλλά είναι μονοακόρεστα λιπαρά, το οποίο βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης. Αυτό, με τη σειρά του, βοηθά στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου. Αυτά περιέχουν επίσης φυτοστερόλες, οι οποίες έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Μειώνει την αρτηριακή πίεση: Ένα φλιτζάνι φέτες αβοκάντο παρέχει το 20% της καθημερινής σας κατανάλωσης σε κάλιο (διπλάσιο από αυτό που παίρνετε με μια μπανάνα) και το 10% της ημερήσιας δόσης σας του μαγνησίου – τα οποία αμφότερα είναι ζωτικής σημασίας για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης. Το κάλιο βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης με την χαλάρωση των αρτηριών σας και απαλλάσσοντας το σώμα από την περίσσεια νατρίου. Το υπερβολικό νάτριο οδηγεί σε κατακράτηση υγρών, η οποία θα σας κάνει να πρήζεστε.. Το μαγνήσιο απαιτείται για την λειτουργία των νεύρων και των μυών, καθώς επίσης και την ανάπτυξη των οστών και τη συντήρησή τους. Ξέρετε όταν έχετε μυϊκό σπασμό στην κνήμη σας και οι γονείς σας, σας λένε ότι θα πρέπει να τρώτε περισσότερο τις μπανάνες; Κόψτε λοιπόν ένα αβοκάντο αντί αυτού!

Σας βοηθά να αισθάνεστε χορτάτοι: Μια νέα μελέτη δείχνει ότι η κατανάλωση ενός αβοκάντο την ημέρα μπορεί να βοηθήσει να μειώσετε την λαχτάρα σας για φαγητό, αν είστε υπέρβαροι. Ένα φλιτζάνι αβοκάντο περιέχει ένα επιβλητικό 40% των ημερήσιων διαιτητικών ινών που σας είναι απαραίτητο να καταναλώσετε, το οποίο σας βοηθά να κρατήσετε την αίσθηση κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τα αβοκάντο περιέχουν τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες φυτικές ίνες, τις οποίες το πεπτικό σας σύστημα χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά.

Βοηθά στην απορρόφηση άλλων θρεπτικών συστατικών: Βασικές βιταμίνες όπως η βιταμίνη Α, D, E, όσο και η Κ είναι λιποδιαλυτές – που σημαίνει ότι χρειάζονται λίπος για να απορροφηθούν από το σώμα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η προσθήκη αβοκάντο σε σαλάτες ή σε βαριά φαγητά με λαχανικά μπορεί να βοηθήσει στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Βοηθάει στην υγεία ματιών: Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη είναι τα καροτενοειδή, που είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική υγεία των ματιών. Βοηθούν για να προστατεύονται τα μάτια σας από τις επιβλαβείς ακτίνες φωτός και να μειώνεται ο κίνδυνος των ασθενειών των ματιών, όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Υγεία κατά την εγκυμοσύνη: Ένα φλιτζάνι αβοκάντο παρέχει σχεδόν το 25% της συνιστώμενης δόσης που σας είναι απαραίτητο, φυλλικού οξέος, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και επίσης βοηθά στη μείωση του κινδύνου καρδιακής προσβολής.

Θρεπτικά συστατικά: Το αβοκάντο περιέχει 20 βιταμίνες και μέταλλα. Ένα φλιτζάνι παρέχει το ένα τέταρτο της καθημερινής συνιστώμενης αξίας βιταμίνης C, η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και την επισκευή όλων των ιστών του σώματος. Επίσης είναι γεμάτο με Β-που βοηθά στην καταπολέμηση των ασθενειών και μολύνσεων, καθώς επίσης βοηθά και στην παραγωγή της σεροτονίνης και της νορεπινεφρίνης, χημικές ουσίες που μεταδίδουν σήματα στον εγκέφαλο.

Και ένα μειονέκτημα: Έχει αρκετές θερμίδες: Τα αβοκάντο είναι γεμάτα με θερμίδες! Το συνιστώμενο μέγεθος της μερίδας είναι το 1/5 αβοκάντο – η οποία είναι 50 θερμίδες. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε το αβοκάντο ως αντικατάσταση για άλλες λιπαρές τροφές παρά να το απομακρύνετε από την διατροφή σας. Γνωρίζατε ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το αβοκάντο ακόμη και στο ψήσιμο; Απλά αντικαταστήστε  τα λιπαρά συστατικά στα ψημένα αγαθά της διατροφής σας (όπως το λάδι και το βούτυρο) με την ίδια ποσότητα αβοκάντο.

Πώς να ξεχωρίσετε ότι είναι ώριμο

Γνωρίζατε ότι τα αβοκάντο δεν ωριμάζουν ή μαλακώνουν πάνω στο δέντρο; Από τη στιγμή που συλλέγονται, συνήθως θέλουν 2-7 ημέρες για να ωριμάσουν. Όταν είναι ώριμο, το αβοκάντο θα έχει πιο σκούρο πράσινο / μωβ χρώμα, καθώς και είναι ελαφρώς μαλακά όταν τα συμπιέσετε στην παλάμη σας. Μπορείτε να ελέγξετε για να δείτε αν είναι υπερώριμα αν σκάνε κάτω από το αποξηραμένο στέλεχος. Αν η σάρκα κάτω είναι πράσινη, τότε αυτό είναι ώριμο. Αν είναι καφέ, είναι πολύ ώριμα. (Σε αυτή την περίπτωση, το ανοίγουμε, το κόβουμε σε φέτες για να ελέγξουμε για τυχόν περίεργες μυρωδιές, καθώς μετά βγάζουμε έξω τα φαιά μέρη, αν φαίνεται ότι μπορεί να σωθεί.)

Για να επιταχυνθεί η διαδικασία ωρίμανσης, τα τοποθετούμε σε μια καφέ χάρτινη σακούλα μαζί με ένα μήλο ή μπανάνα για μερικές μέρες σε θερμοκρασία δωματίου. Για να επιβραδυνθεί, απλά διατηρήστε τα στο ψυγείο.

Η σάρκα του αβοκάντο γίνεται καφέ όταν εκτεθεί σε οξυγόνο, έτσι ώστε αν χρειαστεί να αποθηκεύσετε οποιαδήποτε περισσεύματα, αποθηκεύστε τα σε ένα αεροστεγές δοχείο, και ρίξτε λίγο χυμό εσπεριδοειδών πάνω τους για να βοηθήσει στη διατήρησή του. Αφήνοντας το κουκούτσι που είναι επίσης γνωστό ότι βοηθά, μόνο και μόνο επειδή καλύπτει μέρος του το αβοκάντο καθώς το σώζει από την οξείδωση.

Το λάδι αβοκάντο στην υπηρεσία της ομορφιάς

Είναι το φυτικό έλαιο που εξάγεται από το φρούτο ή τα φύλλα του γνωστού τροπικού δένδρου (Persea Americana)- αβοκάντο που είναι γνωστό και σαν Βουτυρόδεντρο το οποίο ανήκει στην οικογένεια των δαφνοειδών (Lauraceae).

Το λάδι αβοκάντο είναι υπέροχο αντιρυτιδικό, πλούσιο σε βιταμίνες Α και Β, μέτρια πλούσιο σε βιταμίνες D, Ε, Κ, Η, ΡΡ ,C. Επιταχύνει την επούλωση των πληγών, είναι εξαιρετικά διεισδυτικό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά των ρυτίδων. Κατάλληλο για ξηρά μαλλιά και αφυδατωμένα δέρματα.

Απορροφάται γρήγορα λόγω της περιεκτικότητας σε φυτοστερόλες. Ιδανικό για μαλλιά ταλαιπωρημένα από περμανάντ, βαφές και ψαλίδα. Καθαρίζει λεκέδες γήρατος και συνιστάται για την αποφυγή των ραγάδων λόγω εγκυμοσύνης και για την ανάπτυξη των βλεφαρίδων.

Το έλαιο αβοκάντο δεν είναι φαγεσωρογόνο, όπως τα περισσότερα έλαια, δεν φράζει δηλαδή τους πόρους, κάτι που μπορεί να υποβοηθήσει ή και να προκαλέσει την ανάπτυξη μικροβίων και συνεπώς ακμής. Συνεπώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί άφοβα σε υποαλλεργικά προϊόντα.

Το έλαιο αβοκάντο επίσης, είτε σε κρέμα είτε αυτούσιο, θεωρείται ιδιαίτερα ευεργετικό για δερματικά προβλήματα όπως έκζεμα, ψωρίαση και ηλιακά εγκαύματα.

Η ανεκτικότητα της επιδερμίδας στο έλαιο αβοκάντο είναι πολύ υψηλή, δεν ερεθίζει και μπορεί ακόμη να εφαρμοστεί και στην περιοχή κοντά στα μάτια χωρίς φόβο. Γι’ αυτό το λόγο, πολλά προϊόντα για μωρά περιέχουν ένα υψηλό επίπεδο αυτού του ελαίου. Απαλότητα, λάμψη, ζωντάνια και ελαστικότητα είναι τα αποτελέσματα που θα παρατηρήσετε στην επιδερμίδα σας και στα μαλλιά σας μετά από λίγες μέρες  χρήσης.


 

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
1 The Avocado: Botany, Production and Uses 2nd Edition – by Bruce Schaffer (Editor), B. Nigel Wolstenholme (Editor), Anthony W. Whiley (Editor)
2 Absolutely Avocados Hardcover – April 23, 2013 – by Gaby Dalkin  (Author)
3 Όλα για το αβοκάντο – Μαυρογιαννόπουλος Γεώργιος