Τάκης Θεοδωρικάκος: To PosoKanei αποτελεί ένα αυτονόητα χρήσιμο μέτρο ενημέρωσης των καταναλωτών – Η αντιπολίτευση θα έπρεπε να το υποστηρίξει

Για την χρησιμότητα της νέας ψηφιακής πλατφόρμας PosoKanei στην ενημέρωση των καταναλωτών, το νομοσχέδιο για την καταναλωτική πίστη που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση και την πολιτική επικαιρότητα, μίλησε ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος στην εκπομπή “Ώρα Ελλάδος” στο OPEN.

«Το PosoKanei είναι μια πλατφόρμα ενημέρωσης των πολιτών που δημιούργησε η νέα Ανεξάρτητη Αρχή. Ο καταναλωτής κοιτάζει ποιες είναι οι τιμές σε κάθε είδος και παίρνει μια απόφαση για το πού μπορεί να ψωνίσει φθηνότερα. Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αντί να γκρινιάζουν, θα έπρεπε να πουν μπράβο που το κάναμε». υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης και σημείωσε πως είναι μια πρωτοβουλία που θα έπρέπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια από τις καταναλωτικές οργανώσεις. «Θέλουμε να συμβάλλουμε να υπάρξει καταναλωτική συνείδηση στους πολίτες και να συνεργαστούμε με το καταναλωτικό κίνημα. Είμαστε από την ίδια μεριά του λόφου», τόνισε χαρακτηριστικά.

Για το αν η δημιουργία αυτής της εφαρμογής είναι παραδοχή ότι η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα για να αντιμετωπίσει το αυξημένο κόστος ζωής, ο κ. Θεοδωρικάκος απάντησε πως «δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Το να γνωρίζει ο πολίτης είναι αποδοχή ότι δεν κάνουμε τίποτα; Σε όλες τις χώρες το καταναλωτικό κίνημα επιβάλει πράγματα και έχει ισχύ, εδώ είναι περιορισμένη η παρεμβατικότητα του. Αντί να πολιτικολογούν ορισμένοι, θα έπρεπε να αναδεικνύουν ορισμένα πράγματα, εκθέτοντας όσους προσπαθούν να αισχροκερδίσουν. Ένα πιο ισχυρό καταναλωτικό κίνημα, θα βοηθούσε και θα έπρεπε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας».

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο μέτρο του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους σε σχέση με το 2025 «ένα μέτρο που δεν έχει πάρει καμία άλλη κυβέρνηση στο παρελθόν, ούτε του ΠΑΣΟΚ, ούτε του ΣΥΡΙΖΑ. Η αντιπολίτευση δεν έχει να πει τίποτα γι’ αυτό. Είναι φυσικά για περιορισμένο χρονικό διάστημα, διότι θέλουμε μια ελεύθερη αγορά. Αν δεν το είχαμε πάρει, οι τιμές σε τρόφιμα και καύσιμα θα ήταν πολύ υψηλότερες, λόγω και του υπερδιπλασιασμού της τιμής του πετρελαίου εξαιτίας του πολέμου. Φυσικά υπάρχει πρόβλημα ακρίβειας για αρκετούς συμπολίτες μας. Το θεμα είναι τι κάνεις για να ανακουφίσεις αυτούς τους ανθρώπους και να συμβάλλεις σε μια οικονομία πιο παραγωγική που δίνει καλύτερους μισθούς. Η δική μας πολιτική έχει σοβαρά αποτελέσματα».

Για το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση ως τις 29 Ιουνίου για την καταναλωτική πίστη, ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε πως “μπαίνει τέλος στα ψιλά γράμματα, μπαίνει ανώτατο όριο στο ποσό του συνολικού ετήσιου πραγματικού επιτοκίου (Σ.Ε.Π.Ε.), το οποίο δε θα μπορεί να υπερβαίνει το 30% έως 50% και πλαφόν στο τελικό ποσό που θα μπορεί να πληρώνει ο δανειολήπτης. Αφορά καταναλωτικά δάνεια, επισκευαστικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες, για ποσά έως 100.000 ευρώ χωρίς εμπράγματες εξασφαλίσεις. Υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης από μια δανειακή σύμβαση εντός 14 ημερών και ο πολίτης μπορεί να απαιτήσει να συνομιλήσει με άνθρωπο και όχι με μηχάνημα. Με σχέδιο και πράξεις προστατεύουμε τους καταναλωτές, αλλά και το ίδιο το τραπεζικό σύστημα”.

Για τις δημοσκοπήσεις ανέφερε πως «ελάχιστη σχέση θα έχουν με τα αποτελέσματα των εκλογών. Δεν το λέω ως μομφή για τις εταιρείες, αλλά υπάρχει μια διαρκής πολιτική εξέλιξη, κυρίως στο χώρο της αντιπολίτευσης. Είναι μια κινούμενη άμμος. Ο κ. Τσίπρας και ο κ. Ανδρουλάκης υποστηρίζουν ότι θέλουν να είναι πρώτο κόμμα, στη μάχη για το ποιος θα βγει δεύτερος». Όσον αφορά τη ΝΔ και την επίτευξη αυτοδυναμίας τόνισε πως «το κρίσιμο είναι ποια στρατηγική θα ακολουθήσουμε από ‘δω και πέρα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυβέρνησαν, απέτυχαν, επιμένουν στα ίδια… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Παραδοσιακά η Αριστερά ήταν έξω από κάθε τι που συμβαίνει στην αγορά και στη ζώσα κοινωνία. Η παρεμβατικότητά της περιοριζόταν πάντα σε ήσσονος σημασίας ζητήματα, από εκείνα που καθορίζουν τις ζωές των ανθρώπων και σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής τους.

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Κι ήταν «ευτύχημα» -μέσα σε όλα τα δεινά που προκλήθηκαν- που ο Τσίπρας την έφερε στην εξουσία και την έκανε κυβερνώσα! Έτσι είδε όλη η κοινωνία τους μύθους που είχε δημιουργήσει η Αριστερά να καταρρέουν. Ξέφτισε ακόμη και το ηθικό πλεονέκτημα, όπως έδειξαν περιπτώσεις ως της Novartis, των τηλεοπτικών αδειών με εγγύηση βοσκοτόπια, τα μύρια όσα ψέματα που εκτοξεύθηκαν προς κάθε κατεύθυνση, η κωλοτούμπα του δημοψηφίσματος και τα συνεχή χάσματα λόγων και έργων.

Κι έρχεται πάλι σήμερα ο Τσίπρας και τα υποτιθέμενα νέα στελέχη του κι αρχίζουν να μοιράζουν χρήματα κι υποσχέσεις. Σαν να μην κυβέρνησαν ποτέ. Σαν να μην κρίθηκαν ποτέ. Προσφάτως, μοίραζαν δωρεάν μετακινήσεις και ξεκίνησαν να λένε ανείπωτες πολιτικές ανοησίες για τα Οικονομικά. Με αυτοπεποίθηση και τουπέ, που μόνο η άγνοια μπορεί να προσφέρει. Κάποιος βγήκε κι είπε ότι θα φορολογήσουν τα 1500 ΑΦΜ που βγάζουν περισσότερα από 900 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο, για να μαζευτούν 4 δις ευρώ! Τελικά, μια απλή διαίρεση κατέδειξε την ανοησία, αφού αν κάποιος διαιρέσει τα 4 δις που θα μαζέψουν με τους 1500 πλούσιους που δηλώνουν ετησίως άνω των 900 χιλιάδων ευρώ, βγαίνει φόρος για τον καθένα… 2.666.666 ευρώ! Σχεδόν τρεις φορές περισσότερος από όσα δηλώνουν! Και δη κάθε χρόνο!!!

Μια άλλη βγήκε κι είπε ότι θα φορολογήσουν την υπερπολυτελή διαβίωση, δηλαδή αυτοκίνητα άνω των 3 χιλιάδων κυβικών, γρήγορα κότερα, μερίσματα και πισίνες!!! Κι έτσι θα αναμορφώσουν το φορολογικό σύστημα και θα μαζέψουν 600 εκ. ευρώ! Κι όμως, αυτά παρουσιάζονται ως σοβαρή οικονομική πολιτική.

Αλήθεια, δεν βρέθηκε κάποιος να τους πει, ότι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο 3 χιλιάδων κυβικών, είναι πια πολύ φτηνότερο από κάποιο πολύ λιγότερων κυβικών; Δεν τους είπε κάποιος, ότι όσες πισίνες κι αν φορολογήσουν, δεν θα λύσουν το πρόβλημα της χώρας; Ούτε αν φορολογήσουν όλα τα ομόλογα;

Το πρόβλημα δεν είναι ότι κάνουν λάθος. Είναι ότι δεν αντιλαμβάνονται καν το μέγεθος του λάθους.

Στην Αριστερά, πετάνε μια απλοϊκή αρλούμπα και νομίζουν ότι έτσι θα λύσουν το πρόβλημα της χώρας και του κόσμου όλου. Θυμόσαστε που ο Τσίπρας μας έλεγε -και νόμιζε κιόλας ότι θα γίνει έτσι- ότι εκείνος (ΣΥΡΙΖΑ) θα παίζει το νταούλι κι οι αγορές θα χορεύουν; Είδαμε και θυμόμαστε τι συνέβη μετά…

Είναι βέβαιο, ότι αν μπορούσε να λυθεί το πρόβλημα της Ελλάδας με την αύξηση της φορολογίας που προτείνει η Αριστερά, θα είχε λυθεί επί των ημερών Τσίπρα, που με ιδεολογικό φθόνο σημαδεύτηκε και σχεδόν διαλύθηκε η Μεσαία τάξη, εξ αιτίας των φόρων…

Όμως, το πρόβλημα δεν μπορούν να το αντιληφθούν ο Τσίπρας, ο Ανδρουλάκης, ακόμη κι οι ψεκασμένοι στα Δεξιά της ΝΔ. Κι αυτό το πρόβλημα είναι ότι οι επενδύσεις στην Ελλάδα, παρά την μεγάλη πρόοδο που έχει σημειωθεί στα χρόνια Μητσοτάκη, εξακολουθούν να είναι πιο χαμηλές από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Άρα, η γενναία αύξηση εισοδημάτων, δεν είναι εύκολη υπόθεση και μοιραία παραμένει χαμηλή η αγοραστική δύναμη.

Όσο η Αριστερά και σημαντικό μέρος της βολεμένης κοινωνίας, αρνούνται μεγάλες μεταρρυθμίσεις που θα αλλάξουν τη δομή της Οικονομίας, η Ελλάδα θα ζει από τον περιορισμένο πλούτο που θα παράγουν κάποιες κυβερνήσεις σαν του Μητσοτάκη. Για να έρχονται μετά οι Αριστεροί να κάνουν «ρεσάλτο»! Να μοιράζουν δηλαδή πλούτο που οι ίδιοι δεν δημιούργησαν.

Περάσαμε μια χρεοκοπία, περάσαμε μια Αριστερή λαίλαπα και μυαλό δεν βάλαμε. Δεν θέλουμε να πετάξουμε τις παθογένειες δεν θέλουμε να ξεφύγουμε από ανόητες ιδεοληψίες. Νομίζουμε ότι αν φορολογήσουμε λίγους πλούσιους, θα …πετάξει η Ελλάδα! Αστειότητες! Όπως τα …δωρεάν εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες…

Το πιο ανησυχητικό είναι, ότι εξακολουθούν να μιλούν σαν να μην μεσολάβησε η εμπειρία της διακυβέρνησής τους. Οι άνθρωποι, δεν έχουν ιδέα της πραγματικότητας… Κι εξ αυτού, δεν είναι μόνο ακατάλληλοι, είναι κι επικίνδυνοι…

Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από περισσότερα συνθήματα, αλλά από μεγαλύτερη παραγωγή πλούτου. Δεν έχει ανάγκη από νέες φορολογικές φαντασιώσεις, αλλά από επενδύσεις, ανταγωνιστικότητα και δουλειές. Χωρίς επενδύσεις, δεν θα αυξηθούν γενναία οι μισθοί. Κι όσοι εξακολουθούν να υπόσχονται εύκολες λύσεις σε δύσκολα προβλήματα, απλώς αποδεικνύουν ότι δεν κατάλαβαν τίποτα από τα παθήματα της χώρας…

Κολοκυθάκια γεμιστά με κιμά – Γεύση γεμάτη απόλαυση!

Ελένη Σιδηροπούλου
Ελένη Σιδηροπούλου

Καλημέρα φίλες και φίλοι μου. Σήμερα έφτιαξα ένα λαχταριστό και χορταστικό φαγάκι, που τρελαίνονται γι αυτό τόσο ο σύζυγος, όσο και τα παιδάκια μου. Τρυφερά κολοκυθάκια γεμισμένα με κιμά εμπλουτισμένα με κρέμα αυγολέμονου, όλο νοστιμιά!

Σας δίνω και τα υλικά που θα χρειαστούμε για 5 κολοκυθάκια μεγάλου μεγέθους:

Κολοκυθάκια γεμιστά με κιμά 3

Κολοκυθάκια γεμιστά με κιμά

Από την Ελένη Σιδηροπούλου

Υλικά:

5 κ.σ. ρύζι γλασέ ή καρολίνα

250 γρ. κιμά μοσχαρίσιο

1 ξερό κρεμμύδι

Το εσωτερικό από τα κολοκυθάκια, ψιλοκομμένο

λίγος μαϊντανός

λίγος άνηθος

ελαιόλαδο

Αλάτι

Πιπέρι

Ρίγανη

Κόκκινο πιπέρι

1 κύβος νοστιμιάς λαχανικών

Εκτέλεση συνταγής:

Σε ένα μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι σοτάρουμε πρώτα με λίγο ελαιόλαδο το ρύζι μας, μέχρι να αρχίσει να γυαλίζει.

Μετά τσιγαρίζουμε το κρεμμύδι μας, ρίχνουμε τον κύβο νοστιμιάς, τον μοσχαρίσιο κιμά και όλα τα αρωματικά και τέλος όλα τα μπαχαρικά.

 Στη συνέχεια ρίχνουμε και 1 ποτήρι ζεστό νερό και τα αφήνουμε για 5 λεπτά μόνο, να μισοψηθούν.

Κολοκυθάκια γεμιστά με κιμά 2

Έπειτα γεμίζουμε τα κολοκυθάκια μας, αφού πρώτα τα έχουμε καθαρίσει και έχουμε βγάλει το εσωτερικό τους.

Βάζουμε τα κολοκυθάκια σε ένα βαθύ αντικολλητικό τηγάνι ή σε μία κατσαρόλα με αρκετό νεράκι, ζωμό λαχανικών και ελαιόλαδο και τα μαγειρεύουμε για 30 λεπτά περίπου μέχρι να ψηθούν, σε μέτρια προς χαμηλή φωτιά.

Για την κρέμα αυγολέμονου θα χρειαστούμε:

1 κρόκο αυγού (χτυπημένο)

1 λεμόνι

2 κ.σ. κορν φλάουρ

το ζουμί από το φαγητό μας

λίγο βούτυρο

Εκτέλεση:

Σε μία κατσαρόλα βάζουμε το βούτυρο και 2 κ.σ. κορν φλάουρ και το ζουμί από τα κολοκυθάκια και στο τέλος ρίχνουμε το χτυπημένο αυγολέμονο.

Κολοκυθάκια γεμιστά με κιμά 1

Καλή σας απόλαυση και καλή σας επιτυχία!

Καιρός: Ο καιρός στην Ελλάδα για σήμερα Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗ 23-06-2026

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Γενικά αίθριος καιρός με λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα δυτικά και βόρεια ηπειρωτικά όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι και κυρίως στα ορεινά μεμονωμένες καταιγίδες.
Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις βραδινές ώρες στα βόρεια ηπειρωτικά.
Οι άνεμοι στα δυτικά θα είναι μεταβλητοί 3 με 4 και στα ανατολικά θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στο Αιγαίο πρόσκαιρα τοπικά 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα φτάσει στα νησιά του Ιονίου, τα ηπειρωτικά και τα Δωδεκάνησα τους 31 με 33 και τοπικά στα δυτικά ηπειρωτικά τους 35 βαθμούς και στις υπόλοιπες περιοχές τους 29 με 31 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος με τοπικές νεφώσεις αρχικά στην κεντρική Μακεδονία και μετά το μεσημέρι και στην υπόλοιπη Μακεδονία όπου θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι και στα ορεινά μεμονωμένες καταιγίδες. Ύφεση των φαινομένων τις βραδινές ώρες.
Άνεμοι: Νότιοι νοτιοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ και πρόσκαιρα στα ανατολικά τις πρωινές ώρες ανατολικοί βορειοανατολικοί με την ίδια ένταση.
Θερμοκρασία: Από 18 έως 33 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες το μεσημέρι – απόγευμα οπότε κυρίως στα γύρω ορεινά θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι.
Άνεμοι: Νότιοι νοτιοανατολικοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 21 έως 32 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Γενικά αίθριος. Το μεσημέρι -απόγευμα θα αναπτυχθούν πρόσκαιρες νεφώσεις στα ηπειρωτικά και θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι και στα ορεινά της Ηπείρου και της δυτικής Στερεάς και μεμονωμένες καταιγίδες.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 μποφόρ και από το μεσημέρι δυτικοι βορειοδυτικοί με την ίδια ένταση.
Θερμοκρασία: Από 20 έως 33 στα ηπειρωτικά τοπικά 34 με 35 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Γενικά αίθριος. Λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις θα αναπτυχθούν τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες και υπάρχει πιθανότητα να σημειωθούν τοπικοί όμβροι στα ορεινά κυρίως της Θεσσαλίας και της κεντρικής Στερεάς.
Άνεμοι: Στη Θεσσαλία από ανατολικές διευθύνσεις 3 με 4, στα υπόλοιπα από βόρειες 3 με 5 και στα ανατολικά και τα νότια τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 17 έως 34 τοπικά 35 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Αίθριος.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 5 με 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 21 έως 28, στη νότια Κρήτη τοπικά 30 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Αίθριος.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 5 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 21 έως 31, στα Δωδεκάνησα τοπικά έως 33 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Αίθριος.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στα ανατολικά τοπικά έως 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 23 έως 33 στα ανατολικά έως 31 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 24-06-2026
Γενικά αίθριος καιρός με λίγες νεφώσεις νωρίς το πρωί στην κεντρική Μακεδονία όπου θα σημειωθούν πρόσκαιρα τοπικές βροχές. Βαθμιαία τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν νεφώσεις στα ηπειρωτικά όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι και κυρίως στα ορεινά σποραδικές καταιγίδες. Βελτίωση του καιρού αναμένεται από τις βραδινές ώρες.
Στην υπόλοιπη χώρα ο καιρός θα είναι γενικά αίθριος.
Η ορατότητα τις πρωινές και βραδινές ώρες θα είναι τοπικά περιορισμένη, κυρίως στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά.
Οι άνεμοι στα δυτικά θα είναι μεταβλητοί ασθενείς και στο Ιόνιο θα πνέουν δυτικοί βορειοδυτικοί έως 5 μποφόρ. Στα ανατολικά θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά έως 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή. Θα φτάσει στα νησιά του Ιονίου, τα ηπειρωτικά και τα Δωδεκάνησα τους 30 με 32 και τοπικά στα ηπειρωτικά τους 33 με 34 βαθμούς και στην υπόλοιπη νησιωτική χώρα τους 29 με 31 βαθμούς Κελσίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σαν σήμερα 23 Ιουνίου – Σημαντικά γεγονότα

Τα σημαντικότερα γεγονότα της σημερινής ημέρας

79……ο Τίτος διαδέχεται τον πατέρα του Βεσπασιανό και γίνεται ο δέκατος αυτοκράτορας της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

1611…. Κατά τη διάρκεια αποστολής στη Βόρεια Αμερική, το πλήρωμα του Βρετανού εξερευνητή Χένρι Χάντσον στασιάζει και βάζει τον ίδιο, το γιο του και άλλα 7 μέλη του πληρώματος σε μία μικρή βάρκα στον κόλπο που σήμερα είναι γνωστός ως Κόλπος Χάντσον (Hudson Bay). Από τότε δεν τους ξαναείδε κανείς.

1771…. Ο Jose Candido Exposito γίνεται ο πρώτος ταυρομάχος στην ιστορία, που σκοτώνεται από ταύρο.

1775…. Η πρώτη κωπηλατοδρομία μεταξύ των πανεπιστημίων Οξφόρδης και Κέιμπριτζ διεξάγεται στον Τάμεση. Την παρακολουθούν 200.000 άτομα και σημειώνονται επτά πνιγμοί μεταξύ των θεατών.

1868…. Ο αμερικανός τυπογράφος και εκδότης, Κρίστοφερ Λάθαμ Σολς, λαμβάνει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τη γραφομηχανή όπως τη γνωρίζουμε. Πέντε χρόνια αργότερα θα πουλήσει την εφεύρεσή του λόγω οικονομικών προβλημάτων στην εταιρεία Remington αντί 12.000 δολαρίων.

1894…. Ιδρύεται στο Παρίσι από τον βαρόνο Πιερ Ντε Κουμπερτέν η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή. Εκπρόσωπος της Ελλάδας στο συνέδριο και πρώτος πρόεδρος της ΔΟΕ είναι ο Δημήτριος Βικέλας.

1902…. Το όνομα «Mercedes» υιοθετείται για πρώτη φορά ως εμπορική επωνυμία από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler.

1911…. Ο Γεώργιος Ε’ στέφεται, σε λαμπρή τελετή στο Αββαείο του Ουέστμινστερ, βασιλιάς της Αγγλίας.

1912…. Από κατάρρευση γέφυρας στο Νιαγάρα, σκοτώνονται 47 άνθρωποι.

1919…. Η γερμανική Κυβέρνηση στη Βαϊμάρη εκδηλώνει την πρόθεσή της να υπογράψει τη Συνθήκη Ειρήνης.

1922…. Ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου καταδικάζεται σε τριετή φυλάκιση για τα όσα υποστήριξε στο «Δημοκρατικό Μανιφέστο». Συνήγορός του ήταν ο Γεώργιος Παπανδρέου.

1941…. Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος: Στην Κρήτη, η κωμόπολη Κάνδανος καταστρέφεται ολοσχερώς από τους Ναζί.

1956…. Ο Γκαμάλ Άμπντελ Νάσερ εκλέγεται πρόεδρος της Αιγύπτου.

1959…. Μετά από εννέα χρόνια, αποφυλακίζεται από βρετανική φυλακή ο Κλάους Φους, Γερμανός επιστήμονας που με κατασκοπεία βοήθησε την Σοβιετική Ένωση να κατασκευάσει την πρώτη ατομική βόμβα και την πρώτη βόμβα υδρογόνου της.

1984…. Αντικείμενα, που ανήκαν στον Τζον Λένον πωλούνται σε πλειστηριασμό προς 430.000 δολάρια.

1989…. Ο πρόεδρος της Ν.Δ. Κωνσταντίνος Μητσοτάκης δεν καταφέρνει να σχηματίσει κυβέρνηση συνασπισμού.

1990…. H Μολδαβία κηρύσσει την ανεξαρτησία της από την ΕΣΣΔ.

1994……η Διεθνής Αμνηστία επικρίνει την Κυβέρνηση των ΗΠΑ για τη βοήθεια που χορηγεί στην Τουρκία και σε άλλες χώρες, που παραβιάζουν συστηματικά τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Γεννήσεις

47 π.Χ….. γεννήθηκε ο Πτολεμαίος ΙΕ’ Φιλοπάτωρ Φιλομήτωρ Καίσαρ, Καισαρίων, ο τελευταίος της δυναστείας των Πτολεμαίων στην Αίγυπτο, γιος του Ιουλίου Καίσαρα και της Κλεοπάτρας,

1763….. η Ζοζεφίνα ντε Μποαρνέ, αυτοκράτειρα της Γαλλίας, σύζυγος του Ναπολέοντα Βοναπάρτη,

1894…..γεννιέται ο Εδουάρδος Η, βασιλιάς της Αγγλίας, και μετέπειτα Δούκας του Γουίνδσορ, αφού παραιτήθηκε από το θρόνο για τα μάτια της Αμερικανίδας Γουόλις Σίμσον.

1908…… ο συγγραφέας, Μ. Καραγάτσης, φιλολογικό ψευδώνυμο του Δημήτρη Ροδόπουλου, («Γιούγκερμαν», «Συνταγματάρχης Λιάπκιν»),

1910…… ο γάλλος θεατρικός συγγραφέας, Ζαν Ανούιγ

1936…… ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Σημίτης.

Θάνατοι

1901 πέθανε ο Ανδρέας Λασκαράτος, ποιητής και σατιρικός συγγραφέας από την Κεφαλονιά,

1980……πεθαίνει σε ηλικία 76 ετών ο Κλίφορντ Στιλ, Αμερικανός ζωγράφος, πρωτοπόρος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού

1996…… ο Ανδρέας Παπανδρέου, ιδρυτής του ΠΑΣΟΚ και πρωθυπουργός,

2005…… ο Μανώλης Αναγνωστάκης, από τους σημαντικότερους ποιητές της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς.

Κυρ. Μητσοτάκης: Η Ελλάδα θωρακίζεται απέναντι στις κυβερνοαπειλές

Μήνυμα ότι η ασφάλεια της χώρας δεν κρίνεται πλέον μόνο στα παραδοσιακά πεδία επιχειρήσεων, αλλά και στο ψηφιακό περιβάλλον, έστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τα εγκαίνια του νέου κτηρίου της Διοίκησης Κυβερνοχώρου του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα «κομβική για την ασφάλεια της πατρίδας», τονίζοντας ότι η νέα εγκατάσταση αποτελεί ένα υπερσύγχρονο επιχειρησιακό κέντρο, που ενισχύει καθοριστικά τις δυνατότητες της χώρας στον τομέα της κυβερνοάμυνας.

«Οι πόλεμοι σήμερα δεν διεξάγονται μόνο στο πεδίο. Διεξάγονται πρωτίστως στο ψηφιακό μέτωπο», ανέφερε, επισημαίνοντας ότι οι σύγχρονες απειλές αποκτούν ολοένα και περισσότερο υβριδικό χαρακτήρα, με αιχμή τις νέες τεχνολογίες.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στους κινδύνους που προέρχονται από κυβερνοεπιθέσεις σε κρίσιμες υποδομές, όπως τα δίκτυα ηλεκτροδότησης, τα τραπεζικά συστήματα και τα νοσοκομεία, αλλά και στις εκστρατείες παραπληροφόρησης που στοχεύουν στη δημιουργία σύγχυσης και στην υπονόμευση των δημοκρατικών θεσμών.

«Πρόκειται για ακήρυκτους πολέμους σε αθέατα πεδία μάχης, οι οποίοι είναι εξίσου καταστροφικοί και απαιτούν συνεχή εγρήγορση», υπογράμμισε.

Ο πρωθυπουργός συνέδεσε το έργο με τον ευρύτερο μετασχηματισμό των Ενόπλων Δυνάμεων στο πλαίσιο της «Ατζέντας 2030», σημειώνοντας ότι η ενίσχυση της κυβερνοάμυνας αποτελεί μία από τις λιγότερο ορατές, αλλά ιδιαίτερα κρίσιμες πτυχές του σχεδιασμού για την αναβάθμιση της εθνικής άμυνας.

Όπως είπε, το νέο κτήριο συγκεντρώνει πλέον το σύνολο των δραστηριοτήτων κυβερνοασφάλειας των Ενόπλων Δυνάμεων, διαθέτοντας κέντρο δεδομένων, αίθουσες επιχειρήσεων με συστήματα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο και εργαστήρια ψηφιακής έρευνας, καλύπτοντας όλο το φάσμα της επιχειρησιακής ετοιμότητας στο ψηφιακό πεδίο.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στις προκλήσεις που δημιουργεί η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, σημειώνοντας ότι καθιστά ευάλωτα πολλά από τα υφιστάμενα συστήματα ασφαλείας και επιβάλλει συνεχή τεχνολογική αναβάθμιση των αμυντικών δυνατοτήτων της χώρας.

Ο κ. Μητσοτάκης εξήρε παράλληλα το έργο της στρατιωτικής ηγεσίας και των στελεχών πληροφορικής των Ενόπλων Δυνάμεων, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ και στην ομάδα που στελεχώνει τις δομές κυβερνοχώρου, την οποία χαρακτήρισε «τεχνολογική ραχοκοκαλιά του στρατεύματος».

Ξεχωριστή αναφορά έκανε και στη δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου και Μαρίνας Λασκαρίδη, χάρη στην οποία, όπως είπε, κατέστη δυνατή η δημιουργία του νέου «ψηφιακού οχυρού» των Ενόπλων Δυνάμεων.

Μάλιστα, αξιοποίησε την παρουσία του κ. Λασκαρίδη για να απευθύνει ευρύτερο κάλεσμα προς την ελληνική επιχειρηματική και ναυτιλιακή κοινότητα να ενισχύσει μέσω κοινωφελών πρωτοβουλιών την κοινωνία και την πατρίδα.

Επικαλέστηκε ενδεικτικά στοιχεία για τη συνολική περιουσία των ισχυρότερων ναυτιλιακών οικογενειών της χώρας, υποστηρίζοντας ότι η υιοθέτηση του παραδείγματος μεγάλων εθνικών ευεργετών, όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος, θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα σημαντικό αποθεματικό πόρων προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας.

Κλείνοντας, ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου σε λιγότερο από 18 μήνες και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η νέα δομή θα ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του σύγχρονου περιβάλλοντος ασφαλείας.

«Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι από σήμερα η πατρίδα μας θα είναι ακόμη πιο ασφαλής, ειδικά στον ευαίσθητο χώρο του κυβερνοχώρου», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ν. Δένδιας: Οι Ένοπλες Δυνάμεις μετατρέπονται σε υπερσύγχρονο μηχανισμό μέσων συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Εθνικής ‘Αμυνας Νίκου Δένδια, πραγματοποιήθηκαν σήμερα, Δευτέρα 22 Ιουνίου, τα εγκαίνια των νέων εγκαταστάσεων της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου (ΔΙΠΛΗΚΥΒ) – όπου θα στεγάζεται και η ειδική μονάδα κυβερνοασφάλειας με την ονομασία Μονάδα 1864 – του Γενικού Επιτελείου Εθνικής ‘Αμυνας (ΓΕΕΘΑ) που πραγματοποιήθηκαν, εντός του στρατοπέδου «Παπάγου».

Οι νέες εγκαταστάσεις αποτελούν δωρεά του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης».

«Οι πόλεμοι διεξάγονται πρωτίστως στο ψηφιακό μέτωπο» τόνισε, ανάμεσα στα άλλα, στο χαιρετισμό του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Οι απειλές», είπε, «παίρνουν ολοένα και περισσότερο υβριδικό χαρακτήρα».

«Με προτεραιότητα τη θωράκιση της χώρας, η κυβέρνηση δηλώνει παρούσα και σε αυτό το μέτωπο» πρόσθεσε.

«Οι κίνδυνοι», ανέφερε τονίζοντας τη σημασία της Πληροφορικής και του Κυβερνοχώρου για την εθνική ασφάλεια, «απλώνονται στο διάστημα και την ψηφιακή σφαίρα».

Ευχαρίστησε τον κ. Λασκαρίδη και την κυρία Λασκαρίδη για την δωρεά τους τονίζοντας ότι μπορούν να γίνουν παράδειγμα ώστε και άλλοι ισχυροί Έλληνες να ακολουθήσουν το δρόμο της προσφοράς στην πατρίδα.

Ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας στο χαιρετισμό του τόνισε ότι η «Ατζέντα 2030» με συνέπεια «επιχειρεί να μετατρέψει τις Ένοπλες Δυνάμεις από αξιόμαχη παράταξη στελεχών και συστημάτων σε έναν υπερσύγχρονο μηχανισμό μέσων συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών».

«Ο κόσμος έχει αλλάξει: Οι Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να αλλάξουν» ξεκαθάρισε.

Η «Ατζέντα 2030» περιγράφει «την πορεία αυτής της αλλαγής» σημείωσε τονίζοντας ότι η μεταρρύθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων είναι όρος επιβίωσης για την πατρίδα.

Έκανε ιδιαίτερη μνεία στην νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων και στη διακλαδικότητα του Σώματος Πληροφορικής υπογραμμίζοντας ότι στον πυρήνα των αλλαγών βρίσκεται η ανάπτυξη λογισμικού και η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

Υπενθύμισε, δε, ότι και η «Ασπίδα του Αχιλλέα» έχει πέντε επίπεδα και πέρα από τη στεριά, θάλασσα και τον αέρα περιλαμβάνει τόσο τον κυβερνοχώρο όσο και το διάστημα.

Για τη μονάδα 1864, είπε ότι διαθέτει «δυνατότητες κάθε είδους επιχειρήσεων κυβερνοπολέμου» ενώ πρόσθεσε: «Η συγκρότηση αυτής της εθνικής ικανότητας εδράζεται σε μια νέα δομή με κατάλληλη υποδομή και διαρκή ανάπτυξη μέσων».

Για τη δωρεά, εξέφρασε εκ μέρους των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και της ελληνικής κοινωνίας την ευγνωμοσύνη του στον δωρητή κ. Λασκαρίδη.

Ο διευθυντής του Κοινού Σώματος Πληροφορικής υποστράτηγος Βασίλειος Χατζηδάκης, εμφανώς συγκινημένος, τόνισε ότι η νέα δομή αποτελεί «στρατηγικό ψηφιακό άλμα και βήμα για τη θωράκιση των Ενόπλων Δυνάμεων».

Είναι, είπε, μια «έμπρακτη απόδειξη ότι το σχέδιο μετασχηματισμού των ψηφιακών δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων ενισχύεται».

«Η συγκεκριμένη δομή υποστηρίζει το στρατηγικό πυρήνα της ασπίδας της ψηφιακής θωράκισης της πατρίδας μας» ξεκαθάρισε.

«Ιδιαίτερη μέριμνα», πρόσθεσε, «δόθηκε, μεταξύ άλλων, στη στατική επάρκεια, την πυρασφάλεια την ανθεκτικότητα των ψηφιακών δυνατοτήτων και την αξιοπιστία των εγκαταστάσεων».

Ο υποστράτηγος Χατζηδάκης κατέληξε τονίζοντας ότι η νέα δομή μπορεί να διαχειρίζεται «άκρως απόρρητα δεδομένα εξαλείφονται στον κίνδυνο διαρροών» με αξιοπιστία και πάντοτε «υπηρετώντας το εθνικό συμφέρον».

Ο ιδρυτής του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης» Αθανάσιος Λασκαρίδης, ανάμεσα στα άλλα, αναφερόμενος στη δωρεά για την ανέγερση του κτιρίου, εξήγησε ότι «υπάρχει πολύς αδρανής πλούτος κυρίως στο χώρο της ελληνικής ναυτιλίας».

«Χωρίς υπερβολή», είπε, «πενήντα οικογένειες διαθέτουν περιουσίες πάνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ η καθεμία» και ως εκ τούτου «πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα για την πατρίδα».

«Η ελληνική ναυτιλία έχει απολαύσει τη στήριξη όλων των ελληνικών κυβερνήσεων από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου» επισήμανε ο κ. Λασκαρίδης.

Ενδεικτικά, ανέφερε επενδύσεις σε αερογραμμές, βιομηχανίες, τράπεζες υποδομές, αεροδρόμια και άλλα που «γεννήθηκαν χάρη στα εισαγώμενα ναυτιλιακά κεφάλαια».

Για τη δωρεά ως στάση ζωής ο κ. Λασκαρίδης υπογράμμισε ότι οι πρώτοι «που υιοθέτησαν τη διάθεση σημαντικού μέρους της περιουσίας τους στην πατρίδα ήταν οι Νιάρχος και Ωνάσης».

Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής ‘Αμυνας στρατηγός Δημήτριος Χούπης τόνισε ότι το νέο κτίριο «αποτυπώνει τη μετάβαση των Ενόπλων Δυνάμεων στη νέα επιχειρησιακή εποχή».

«Διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα όπου η πληροφορία αναδεικνύεται σε στρατηγικό κεφάλαιο» για τις Ένοπλες Δυνάμεις και την εθνική άμυνα, εξήγησε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ.

«Η κυβερνοασφάλεια είναι προϋπόθεση εθνικής ανθεκτικότητας» ξεκαθάρισε.

Ευχαρίστησε το «Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης» ενώ χαρακτήρισε τη δωρεά κρίσιμη για το έργο των Ενόπλων Δυνάμεων.

Διαβεβαίωσε, δε, ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις στο πλαίσιο της «Ατζέντας 2030» επενδύουν στη ψηφιακή καινοτομία μέσω κρίσιμων δράσεων και μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού τους.

Διατρανώνουν, πρόσθεσε, αναφερόμενος στις Ένοπλες Δυνάμεις, «ένα σαφές μήνυμα: Εμφορούνται από το αίσθημα καθήκοντος επενδύοντας στους ανθρώπους τους και τις δεξιότητές τους».

Υπενθυμίζεται ότι η θεμελίωση του κτιρίου πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024.

Το κτίριο ανεγέρθηκε με αποκλειστική δωρεά του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», ύψους 5.000.000 ευρώ και αποτελεί σημαντική επένδυση στην ενίσχυση των δυνατοτήτων του ΓΕΕΘΑ στους τομείς της Πληροφορικής και του Κυβερνοχώρου.

Πρόκειται για υπερσύγχρονο κτίριο τριών επιπέδων, συνολικής επιφάνειας 2.500 τ.μ., το οποίο θα στεγάζει τη Διεύθυνση Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου και τη Μονάδα 1864 του ΓΕΕΘΑ.

Οι νέες εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις πλέον προηγμένες διεθνείς και συμμαχικές προδιαγραφές κυβερνοασφάλειας και περιλαμβάνουν υποδομές για την υποστήριξη των Ενόπλων Δυνάμεων στον Κυβερνοχώρο.

Η λειτουργία των νέων εγκαταστάσεων, αναφέρουν πηγές του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας, σηματοδοτεί την περαιτέρω αναβάθμιση των δυνατοτήτων του ΓΕΕΘΑ στον Κυβερνοχώρο και ενισχύει την επιχειρησιακή ετοιμότητα, την ψηφιακή θωράκιση καθώς και την κυβερνοανθεκτικότητα των Ενόπλων Δυνάμεων και της χώρας.

Η τελετή εγκαινίων του νέου κτιρίου Κυβερνοχώρου αποτυπώνει με τρόπο αδιαμφισβήτητο τη μετάβαση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στη νέα επιχειρησιακή εποχή, προσθέτουν οι ίδιες πηγές.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις τοποθετούνται δυναμικά και με αυτοπεποίθηση στο νέο οικοσύστημα ψηφιακών δυνατοτήτων, εξηγούν οι ίδιες πηγές, καθώς και στο κέντρο των διεθνών τεχνολογικών εξελίξεων.

Στην τελετή των εγκαινίων παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, υπουργοί και υφυπουργοί, βουλευτές και εκπρόσωποι της στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας.

Παρακάτω η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στα εγκαίνια του κτηρίου Διεύθυνσης Πληροφορικής – Κυβερνοχώρου του ΓΕΕΘΑ:

Ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στα εγκαίνια του κτηρίου Διεύθυνσης Πληροφορικής – Κυβερνοχώρου του ΓΕΕΘΑ:

Κύριε Υπουργέ Εθνικής Άμυνας, αγαπητέ Νίκο, κ. Υπουργέ Προστασίας του Πολίτη, κ. Υφυπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στο Κοινοβούλιο, κύριοι Αρχηγοί, αγαπητέ Θανάση, αγαπητή Εύη,

Η σημερινή είναι μία κομβική μέρα για την ασφάλεια της πατρίδας μας, καθώς η Διεύθυνση Κυβερνοχώρου του Γενικού Επιτελείου αποκτά το δικό της «σπίτι» εδώ, στον χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Ένα καινούργιο «σπίτι», που, όπως ακούσατε, είναι ένα «σπίτι» υψηλών προδιαγραφών, με εξοπλισμό αντάξιο του κρίσιμου έργου που επιτελεί. Γιατί πράγματι, όπως είπε και ο κ. Υπουργός, οι πόλεμοι σήμερα δεν διεξάγονται πλέον μόνο στο φυσικό πεδίο, διεξάγονται πρωτίστως στο ψηφιακό μέτωπο, ενώ οι απειλές παίρνουν ολοένα και περισσότερο χαρακτήρα υβριδικό, με αιχμή τις νέες τεχνολογίες.

Είναι, λοιπόν, φυσικό μια κυβέρνηση, με προτεραιότητα τη θωράκιση της χώρας, να δηλώνει παρούσα και σε αυτό το μέτωπο. Πολύ περισσότερο όταν στην εποχή μας οι κίνδυνοι απλώνονται πέρα από τη στεριά, τη θάλασσα και τον αέρα, στο διάστημα, αλλά κυρίως στην ψηφιακή σφαίρα. Πότε με κυβερνοεπιθέσεις σε κρίσιμες υποδομές, όπως τα ηλεκτρικά δίκτυα, οι τράπεζες ή τα νοσοκομεία -επιθέσεις που μπορούν στην κυριολεξία να παραλύσουν μία χώρα- και πότε, βέβαια, με εκστρατείες παραπληροφόρησης, για να σπείρουν τη σύγχυση και να ενισχύσουν ακραίες φωνές, απειλώντας ευθέως τη δημοκρατία. Πρόκειται για ακήρυχτους πολέμους, σε αθέατα πεδία μάχης, οι οποίοι, ωστόσο, είναι εξίσου καταστροφικοί και απαιτούν συνεχή εγρήγορση.

Γι’ αυτό και θεωρήσαμε επιβεβλημένο τον μετασχηματισμό των Ενόπλων Δυνάμεων τόσο με την αναβάθμιση των εξοπλισμών όσο και με τη διαρκή ενσωμάτωση της καινοτομίας και της τεχνολογίας στις δράσεις τους. Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που ήδη υλοποιείται, κάνοντας εφικτή τη συνολική μετάβαση της εθνικής μας άμυνας στη νέα εποχή, θα έλεγα ότι είναι μία από τις κρίσιμες, ίσως και από τις αθέατες και λιγότερο γνωστές πτυχές της «Ατζέντας 2030».

Και στο πλαίσιο αυτό, το νέο κτήριο της Διεύθυνσης Κυβερνοχώρου αναδεικνύεται σε σημείο αιχμής για επιχειρήσεις κυβερνοάμυνας της χώρας. Έτσι, σε μία πλήρως οργανωμένη δομή συγκεντρώνεται πλέον όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων κυβερνοασφάλειας: από το κέντρο δεδομένων και τις αίθουσες επιχειρήσεων με video walls πραγματικού χρόνου μέχρι τα εργαστήρια ψηφιακής διερεύνησης, η νέα υποδομή καλύπτει κάθε πτυχή της επιχειρησιακής ετοιμότητας στο ψηφιακό πεδίο.

Σε μία συγκυρία, μάλιστα, που η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά ευάλωτα τα κατά καιρούς ισχύοντα συστήματα, η πρόκληση αυτή, κ. Αρχηγέ, είναι ακόμα μεγαλύτερη, αλλά και η απάντηση, βέβαια, είναι ισοδύναμη.

Όπως βλέπετε, σε έναν κόσμο ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων και συνεχών γεωπολιτικών ανατροπών, η πατρίδα μας δεν μένει αδρανής. Εξελίσσεται, καινοτομεί και θωρακίζεται απέναντι σε παλιούς αλλά και σε νέους κινδύνους.

Έχει, δε, έναν άξιο Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, ειδικό στις επικοινωνίες και στην υψηλή τεχνολογία. Διαθέτει, όμως, και μία επιτελική ομάδα πληροφορικής -και θέλω να ευχαριστήσω την καθεμία και τον καθένα ξεχωριστά, ξεκινώντας από εσάς, κ. Υποστράτηγε, γιατί συγκροτείτε πια την τεχνολογική «ραχοκοκαλιά» του στρατεύματος- με καταρτισμένους μηχανικούς, με αναλυτές πανέτοιμους να στελεχώσουν τις ειδικές δομές.

Και πλέον, βέβαια, διαθέτουμε και ένα υπερσύγχρονο ψηφιακό «οχυρό» χάρη στη γενναιόδωρη δωρεά του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Λασκαρίδης. Και θέλω με την ευκαιρία αυτή να ευχαριστήσω ξεχωριστά τον κύριο και την κυρία Λασκαρίδη για μία ακόμα ευγενική δωρεά.

Οφείλουμε να τιμούμε τους δωρητές μας, όχι μόνο γιατί σας αξίζει τιμή για την πράξη σας, αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να γίνετε παράδειγμα και για άλλους ισχυρούς Έλληνες να γίνουν μέρος της ισχυρής Ελλάδος.

Αναφερθήκατε, κ. Λασκαρίδη, σε μία σειρά από ενδιαφέροντα οικονομικά δεδομένα και τα συγκράτησα. Εάν οι 50 κορυφαίες ναυτιλιακές οικογένειες της χώρας έχουν περιουσία που ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο και αθροιζόμενη αυτή η περιουσία είναι περί τα 50 δισεκατομμύρια και αν ο καθένας και η καθεμία που διαχειρίζεται μία τέτοια περιουσία έκανε πράξη την ενέργεια του Αριστοτέλη Ωνάση και του Σταύρου Νιάρχου να αφήσουν τη μισή τους περιουσία σε ένα κοινωφελές ίδρυμα για σκοπούς στήριξης της πατρίδας μας, θα μαζευόταν μία περιουσία της τάξης των 25 δισεκατομμυρίων ευρώ. Με μία απόδοση της τάξης του 5%, πολύ συντηρητική, αυτό θα σήμαινε δυνατότητα υποστήριξης της ελληνικής κοινωνίας με ένα ποσό το οποίο θα ξεπερνούσε το 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως.

Ας σκεφτούν, λοιπόν, λίγο αυτά τα δεδομένα οι συμπολίτες μας οι οποίοι δημιούργησαν έναν μεγάλο πλούτο, σε έναν βαθμό υποστηριζόμενοι και από την ελληνική πολιτεία, που παρείχε πάντα τη στήριξή της στην ελληνική ναυτιλία, και είμαι σίγουρος ότι όταν το αναλογιστούν, το παράδειγμα σας θα βρει και άλλους πολλούς μιμητές.

Θέλω να κλείσω ευχαριστώντας όλες και όλους οι οποίοι δούλεψαν πολύ σκληρά για να μπορέσει το κτήριο αυτό να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 18 μήνες και να ευχηθώ η δομή την οποία δημιουργούμε, κ. Αρχηγέ, να είναι στο ύψος των περιστάσεων. Έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι από σήμερα η πατρίδα μας θα είναι ακόμα πιο ασφαλής, ειδικά στον ευαίσθητο χώρο του κυβερνοχώρου.

Καλοτάξιδο, λοιπόν, το καινούργιο κτήριο.

Σας ευχαριστώ πολύ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΑΔΕ: Νέα Γενική Διεύθυνση Ψηφιακών Υπηρεσιών και Συστημάτων

Στη δημιουργία Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακών Υπηρεσιών και Συστημάτων, η οποία αντικαθιστά την Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ή Δ.ΗΛΕ.Δ. όπως ήταν ευρύτερα γνωστή μέχρι σήμερα λόγω των πάσης φύσεως μαζικών ηλεκτρονικών διασταυρώσεων τις οποίες διενεργούσε εδώ και πάνω από μια δεκαετία) προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Η εξέλιξη αυτή , όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΑΑΔΕ, συνιστά ένα ουσιαστικό βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού για τη φορολογική και τελωνειακή διοίκηση. Η νέα Γενική Διεύθυνση εισάγει ένα πιο ολοκληρωμένο μοντέλο ψηφιακής διοίκησης το οποίο μετατοπίζει το κέντρο βάρους, από την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών, στην αξιοποίηση τεχνολογιών αιχμής, δεδομένων και έξυπνων συστημάτων για την ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο προληπτική λειτουργία της ΑΑΔΕ.

Σε σχέση με τη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η νέα Γενική Διεύθυνση φέρνει πέντε ουσιαστικές αλλαγές:

  • ενισχύει τον στρατηγικό ρόλο της τεχνολογίας μέσα στην ΑΑΔΕ, ενοποιώντας ψηφιακές υπηρεσίες, πληροφοριακά συστήματα, δεδομένα και τεχνολογικές υποδομές κάτω από ένα πιο συνεκτικό πλαίσιο σχεδιασμού και υλοποίησης.
  • εισάγει πιο συστηματικά την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, των Big Data analytics και των εργαλείων ανάλυσης κινδύνου, με στόχο την αυτοματοποίηση διαδικασιών, την πρόβλεψη κινδύνων, τη στόχευση ελέγχων και τη βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης.
  • ενισχύει τη διαλειτουργικότητα με άλλους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης μέσω σύγχρονων APIs, ώστε η ανταλλαγή δεδομένων να γίνεται ταχύτερα, ασφαλέστερα και με λιγότερη επιβάρυνση για πολίτες και επιχειρήσεις.
  • στηρίζει την περαιτέρω ανάπτυξη κρίσιμων ψηφιακών πλατφορμών, όπως το myDATA, που αποτελεί βασικό πυλώνα ψηφιακής απεικόνισης της οικονομικής δραστηριότητας και ενισχύει τη διαφάνεια, τη φορολογική δικαιοσύνη και την έγκαιρη αξιοποίηση της πληροφορίας.
  • αναβαθμίζει το επίπεδο ασφάλειας, ανθεκτικότητας και διαθεσιμότητας των πληροφοριακών υποδομών, με έμφαση σε σύγχρονες cloud υποδομές, προηγμένα συστήματα κυβερνοασφάλειας και μηχανισμούς προστασίας των δεδομένων.

Με τη νέα δομή, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΑΑΔΕ, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αποκτά ένα ενιαίο κέντρο ψηφιακής διακυβέρνησης και τεχνολογικής ανάπτυξης, το οποίο επιτρέπει ταχύτερη υλοποίηση έργων, καλύτερο συντονισμό των συστημάτων, περιορισμό του κατακερματισμού και αξιοποίηση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Η μετάβαση αυτή έχει άμεση σημασία για πολίτες και επιχειρήσεις, καθώς επιταχύνει τις συναλλαγές με την ΑΑΔΕ, μειώνει τη γραφειοκρατία, αυξάνει τις πλήρως ψηφιακές υπηρεσίες και ενισχύει την ποιότητα της εξυπηρέτησης.

Παράλληλα, δίνει στη φορολογική διοίκηση τη δυνατότητα να λειτουργεί πιο στοχευμένα και προληπτικά, με καλύτερη εικόνα των κινδύνων, των συναλλαγών και των αναγκών των φορολογουμένων. Η νέα Γενική Διεύθυνση Ψηφιακών Υπηρεσιών και Συστημάτων θα λειτουργήσει από τις 24 Αυγούστου 2026 και αποτελεί κρίσιμο βήμα για τη μετάβαση της ΑΑΔΕ σε ένα πιο σύγχρονο, ευέλικτο και ευφυές μοντέλο διοίκησης.

Όπως δήλωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής: «Η μεταρρύθμιση αυτή έχει άμεσο και απτό αποτέλεσμα για πολίτες και επιχειρήσεις, καθώς μειώνει περαιτέρω τη γραφειοκρατία, αυξάνει τις πλήρως ψηφιακές υπηρεσίες και επιταχύνει τις συναλλαγές. Παράλληλα, ενισχύεται η διαφάνεια και η φορολογική δικαιοσύνη μέσω της αξιοποίησης των δεδομένων. Η ΑΑΔΕ αποκτά, έτσι, τη δυνατότητα να λειτουργεί με ταχύτητα, ακρίβεια και προληπτική προσέγγιση απέναντι στις εξελίξεις. Στόχος μας είναι μια διοίκηση που προβλέπει αντί να ακολουθεί τις εξελίξεις, μειώνει τα διοικητικά βάρη για τον πολίτη και στηρίζει τις υγιείς επιχειρήσεις» καταλήγει στη δήλωσή του ο κ.Γιώργος Πιτσιλής.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προειδοποίηση της ΕΛΑΣ για απατηλό e-mail με ψευδή χρήση στοιχείων της Europol και της Ελληνικής Αστυνομίας

Το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας προειδοποιεί για απατηλό ηλεκτρονικό μήνυμα (phishing e-mail) που διακινείται το τελευταίο χρονικό διάστημα και επιχειρεί να παραπλανήσει πολίτες, κάνοντας παράνομη χρήση της επωνυμίας της Εθνικής Μονάδας Europol και της ΕΛΑΣ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το μήνυμα εμφανίζεται να έχει αποσταλεί από τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου enugr@enu.gr (HELLENIC EUROPOL NATIONAL UNIT) και φέρει ως θέμα «ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΓΗ». Οι δράστες, χρησιμοποιώντας στοιχεία δήθεν αρμόδιων ελεγκτικών αρχών, επιχειρούν να εξαπατήσουν χρήστες του διαδικτύου, προβάλλοντας τον ψευδή ισχυρισμό ότι ο αποδέκτης εμπλέκεται σε υπόθεση πορνογραφίας ανηλίκων και άλλων αδικημάτων.

Όπως επισημαίνεται, στο απατηλό μήνυμα χρησιμοποιούνται λογότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Europol, καθώς και ψευδής υπογραφή δήθεν γενικού επιθεωρητή Αστυνομίας, προκειμένου να προσδοθεί αληθοφάνεια στην επιστολή. Η ΕΛΑΣ ξεκαθαρίζει ότι το συγκεκριμένο μήνυμα είναι καταφανώς ψευδεπίγραφο και απατηλό και αποστέλλεται από δράστες που επιδιώκουν να παραπλανήσουν πολίτες και να αποκομίσουν παράνομο οικονομικό όφελος.

Η Ελληνική Αστυνομία καλεί τους πολίτες να μην ανταποκρίνονται στο συγκεκριμένο e-mail, να το διαγράφουν και να μην ανοίγουν τα συνημμένα αρχεία, ώστε να αποφευχθεί ενδεχόμενη προσβολή από κακόβουλο λογισμικό. Παράλληλα, υπενθυμίζει ότι περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης υπάρχουν στην ιστοσελίδα της ΕΛΑΣ, στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές», καθώς και στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, cyberalert.gr.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ν. Δένδιας: Η προστασία του περιβάλλοντος εντάσσεται  στην ευρύτερη αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων

Έχουμε να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή ως πρώτη και μέγιστη απειλή. Και η κλιματική αλλαγή δεν είναι μια μελλοντική απειλή. Είναι μια απτή, καθημερινή, υπάρχουσα απειλή. Οι Ένοπλες Δυνάμεις της πατρίδας μας, στραμμένες στο μέλλον, πρέπει να λάβουν υπόψη τους ότι το ελληνικό περιβάλλον είναι κύρια πλουτοπαραγωγική πηγή για το ελληνικό έθνος και κατά συνέπεια η προστασία του εντάσσεται και αυτή στην ευρύτερη αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων.

Αυτό τόνισε ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας, Νίκος Δένδιας, ο οποίος παρέστη σήμερα, Δευτέρα 22 Ιουνίου, στην τελετή βράβευσης μονάδας των Ενόπλων Δυνάμεων ως «Φίλου του Περιβάλλοντος» για το έτος 2025, η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Ιωάννης Καποδίστριας», στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Όπως ανακοινώθηκε, το βραβείο απονεμήθηκε στην 871 Αποθήκη Βάσεως Εφοδιασμού Καυσίμων (871 ΑΒΕΚ) σε αναγνώριση των περιβαλλοντικών δράσεων που ανέπτυξε κατά τη διάρκεια του έτους.

Στην τελετή παρευρέθηκαν, επίσης, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Δημήτριος Χούπης, ο αρχηγός ΓΕΣ, αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, ο αρχηγός ΓΕΝ, αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, ο αρχηγός ΓΕΑ, αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, ο διοικητής ΑΣΔΥΣ, αντιστράτηγος Αθανάσιος Σαπλαούρας, καθώς και ανώτατοι αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων. Το βραβείο παρέλαβε, εκ μέρους της μονάδας, ο διοικητής της 871 ΑΒΕΚ συνταγματάρχης (ΕΜ) Αθανάσιος Τσιούμας.

Ο ετήσιος θεσμός «Φίλος του Περιβάλλοντος» αποτελεί μια τιμητική διάκριση των Ενόπλων Δυνάμεων και απονέμεται σε συλλογικό επίπεδο, επιβραβεύοντας δράσεις και πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.  Οι δράσεις αυτές αφορούν, μεταξύ άλλων, στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, στην εξοικονόμηση υδάτινων πόρων, στον περιορισμό των απορριμμάτων, στη διαχείριση αποβλήτων, στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, καθώς και στην εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του προσωπικού.

Η επιλογή της βραβευθείσας μονάδας πραγματοποιείται κατόπιν υποβολής υποψηφιοτήτων από τα Γενικά Επιτελεία και αξιολόγησης από το ΓΕΕΘΑ. Για το έτος 2025, η 871 ΑΒΕΚ συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ των προτεινόμενων Μονάδων, καθώς οι δράσεις της αξιολογήθηκαν ως ιδιαίτερα αξιόλογες, με μόνιμο και σταθερό χαρακτήρα εφαρμογής.

Παράλληλα, ανέδειξαν ουσιαστικά οφέλη σε περιβαλλοντικό, οικονομικό και επικοινωνιακό και εκπαιδευτικό επίπεδο. Αναφερόμενος στις δράσεις του υπουργείου για το περιβάλλον εξήγησε ότι υλοποιούνται 21 έργα ενεργειακής αναβάθμισης στρατιωτικών εγκαταστάσεων, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 50 εκατ. ευρώ, «αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους». Ενδεικτικά ανάφερε, έργα ενεργειακής αναβάθμισης στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία, στις Στρατιωτικές Σχολές, στα Επιχειρησιακά Στρατηγεία αλλά και στο Πολεμικό Μουσείο.

Επιπλέον, είπε, «προωθούνται συστηματικά λύσεις καινοτόμων προσεγγίσεων, πάλι με σκοπό την ενεργειακή εξοικονόμησης» με σκοπό την ενεργειακή αυτονομία. «Αναγνωρίζουμε τον κρίσιμο ρόλο, παραδείγματος χάριν, των Στρατιωτικών Εργοστασίων. Υλοποιούμε έτσι ένα συνολικό πρόγραμμα, άλλο πρόγραμμα, το οποίο υπερβαίνει τα 100 εκατ. και προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων συνολικού εμβαδού άνω των 100 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων σε 23 στρατιωτικές παραγωγικές εγκαταστάσεις» ξεκαθάρισε.

«Υπάρχει όμως πάντοτε ένας συμβολισμός και ένα κεντρικό παράδειγμα. Και γι’ αυτό το κεντρικό παράδειγμα και τον κεντρικό συμβολισμό επελέγη ακριβώς το ίδιο το κτήριο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Είναι ένα κτήριο το οποίο και περιβαλλοντικά αλλά, θα μου επιτρέψετε να πω, και αισθητικά, όπως και ολόκληρο το στρατόπεδο, αποτελούσε πρόκληση. Πρόκληση ασχήμιας και υπερκατανάλωσης πόρων» επισήμανε. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε ότι «έχουν υλοποιηθεί και συνεχίζουν και υλοποιούνται μια σειρά από δράσεις που αφορούν όλες τις προσόψεις των κτηρίων».

«Αυτή τη στιγμή εκτελείται το υπόλοιπο του έργου, η βόρεια πρόσοψη του κτιρίου, η οποία είναι βιοκλιματική, η οποία μειώνει ουσιαστικά το ενεργειακό αποτύπωμα, όπως επίσης και μονώσεων στη στέγη του κτηρίου και επίσης σημαντικής συντήρησης στο εσωτερικό του κτηρίου, σε 10.000 τετραγωνικά μέτρα εσωτερικών χώρων. Τα εξωτερικά τετραγωνικά μέτρα της βόρειας μόνον πλευράς υπερβαίνουν τις 26.000 τμ. Αντιλαμβάνεται κανείς το μέγεθος του έργου, αλλά και σε μια σειρά μηχανολογικών επεμβάσεων που θα εξοικονομήσουν ενέργεια. Ως απλό παράδειγμα, σας λέω τους δεκάδες ανελκυστήρες του κτηρίου. Και βεβαίως εκατοντάδες δέντρα φυτεύονται στον ευρύτερο χώρο» ανέλυσε ο υπουργός.

Συνοψίζοντας, υπογράμμισε: «Διεκδικούμε το στρατόπεδο «Παπάγου», το υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας, να μετατραπεί σε ένα περιβαλλοντικό και αισθητικό υπόδειγμα, το οποίο θα αποτελεί κεφάλαιο για την ευρύτερη περιοχή, κεφάλαιο για την πατρίδα, κεφάλαιο για την Εθνική ‘Αμυνα. Αλλά επανέρχομαι, αυτό συνιστά τον συμβολισμό. Αυτό συνιστά το απτό, ορατό στον μέσο Έλληνα πολίτη, ο οποίος δεν έχει την ευκαιρία και τη δυνατότητα να επισκεφθεί τα εκατοντάδες στρατόπεδα και εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, όμως βλέπει, διέρχεται μπροστά από το υπουργείο. Αυτό το υπουργείο, αποτυπώνει το νέο αποτύπωμα και τη νέα αντίληψη ότι η περιβαλλοντική διάσταση και η προστασία του περιβάλλοντος εντάσσονται στον ευρύτερο σκοπό του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας. Συνιστούν όρο του Ελληνισμού και κατά τούτο, υποχρέωσή μας είναι να το προστατεύουμε» κατέληξε ο κ. Δένδιας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Απείλησαν 25χρονο με πιστόλι για να μεταφέρει 20.000 ευρώ – Στη φυλακή 20χρονος, ελεύθερος με όρους ο 16χρονος αδελφός του

Ενώπιον της 3ης τακτικής ανακρίτριας Θεσσαλονίκης απολογήθηκαν ο 20χρονος κι ο 16χρονος αδελφός του, που κατηγορούνται ότι μαζί με τρεις νεαρούς συνεργούς τους, απείλησαν 25χρονο, εξαναγκάζοντάς τον να μεταφέρει 20.000 ευρώ σε τραπεζικό λογαριασμό που του υπέδειξαν.

Με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα αποφασίστηκε να κρατηθεί προσωρινά ο 20χρονος, ενώ ο ανήλικος αδελφός του αφέθηκε ελεύθερος με όρους. Εις βάρος τους είχε ασκηθεί δίωξη για ληστεία- από κοινού, απόπειρα εκβίασης, όπως επίσης για παραβάσεις του νόμου περί όπλων (διακεκριμένη κι απλή, κατά περίπτωση). Απολογούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες, ενώ στην ίδια δικογραφία βρίσκονται ακόμη δύο 16χρονοι κι ένας 18χρονος, που θα κληθούν το επόμενο διάστημα να δώσουν εξηγήσεις.

Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, τα εμπλεκόμενα πρόσωπα επιβίβασαν τον 25χρονο σε όχημα και τον μετέφεραν σε περιοχή του δήμου Ωραιοκάστρου, όπου, με την απειλή πιστολιού και εργαλείου κοπής, τον ακινητοποίησαν και τον εξανάγκασαν να πραγματοποιήσει τη μεταφορά των χρημάτων (ποσό που προσεγγίζει τις 20.000 ευρώ). Στη συνέχεια, φαίνεται πως τον οδήγησαν στους Αμπελόκηπους για να πραγματοποιήσει ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ, χωρίς όμως αυτό να καταστεί δυνατό. Όταν τον άφησαν έξω από το σπίτι του, τον απείλησαν εκ νέου, απαιτώντας επιπλέον χρηματικό ποσό και προειδοποιώντας τον να μην ενημερώσει την Αστυνομία, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο κατηγορούμενα αδέλφια γνωρίζονται με τον 25χρονο, μιας κι ο 20χρονος φαίνεται πως διατηρεί σχέση με την αδελφή του παθόντα. Αυτός είναι κι λόγος που ο τελευταίος δέχθηκε να επιβιβαστεί στο αυτοκίνητο. Τα δύο αδέλφια συνελήφθησαν έπειτα από αναζητήσεις αστυνομικών του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ωραιοκάστρου, με τη συνδρομή του Τμήματος Πρόληψης και Καταστολής της Εγκληματικότητας. Κατά τις έρευνες στα σπίτια τους κατασχέθηκαν πιστόλι, ένα αεροβόλο τύπου airsoft, τέσσερα τυφέκια τύπου airsoft και τέσσερα μαχαίρια.

ΑΠΕ-ΜΠΕ