Άδ. Γεωργιάδης: Η επαγγελματική κατάρτιση και η αναβάθμιση δεξιοτήτων, προτεραιότητες για την εργασιακή αγορά του μέλλοντος

«Οι δεξιότητες που απέκτησε το εργατικό δυναμικό στο παρελθόν δεν καλύπτουν τις νέες ανάγκες και πρέπει να αναβαθμιστούν.

Η επαγγελματική κατάρτιση και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων είναι από τα κύρια σημεία που πρέπει να τεθούν σε προτεραιότητα και να φτιάξουν την εργασιακή αγορά του μέλλοντος».
Αυτό σημείωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ‘Αδωνις Γεωργιάδης, στην πρόσφατη, πρώτη εκδήλωση των CNN Insights, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας «Κωνσταντίνος Μίχαλος», με συνδιοργανωτές το CNN Greece και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ).
Όπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση του επιμελητηρίου, από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφέρθηκε στον ρόλο και τη σημασία του εκπαιδευτικού συστήματος στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων. Συγκεκριμένα, εξήγησε πως πρέπει να μειωθεί η γραφειοκρατία που υπάρχει και λύση προς αυτή την κατεύθυνση είναι η υιοθέτηση αυτοματοποιημένων συστημάτων που θα κάνουν τις διαδικασίες ευκολότερες και γρηγορότερες.
Η εκδήλωση άνοιξε τον κύκλο των CNN Insights, μιας σειράς δράσεων και πρωτοβουλιών του CNN Greece που σκοπό έχουν την ανταλλαγή απόψεων και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για καίριους τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας.
Στην εναρκτήρια ομιλία της εκδήλωσης η πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, επισήμανε πως η έλλειψη εργαζομένων δεν είναι ποσοτική αλλά κυρίως ποιοτική, καθώς όπως έδειξε και η πρόσφατη έρευνα του ΕΒΕΑ, αυτό που λείπει από την αγορά εργασίας είναι οι εργαζόμενοι με τις κατάλληλες δεξιότητες.
Ο Σπύρος Πρωτοψάλτης, πρόεδρος του Δ.Σ. και διοικητής της ΔΥΠΑ, τόνισε πως η ΔΥΠΑ έχει συντελέσει ένα μικρό θαύμα μέσα από τις δράσεις αναβάθμισης δεξιοτήτων ξεκαθαρίζοντας πως βασικό αίτημα των χρηματοδοτών είναι «οι επενδύσεις να είναι παντρεμένες με τις μεταρρυθμίσεις».
Ο καθηγητής Σοφοκλής Ξυνής, πρόεδρος Ομίλου ΞΥΝΗ, τόνισε ότι είναι απαραίτητη η υψηλού επιπέδου επανακατάρτιση, καθώς με αυτό τον τρόπο μπορεί να αποφευχθεί η απαξίωση της γνώσης.
Στην ταχύτητα με την οποία αλλάζουν τα πράγματα στάθηκε ο Τόλης Αϊβαλής, διευθύνων σύμβουλος της Κnowcrunch, ο οποίος έθεσε το ζήτημα των παρωχημένων εκπαιδευτικών πρακτικών και της αργής πιστοποίησης ως δύο εμπόδια για την άμεση ανταπόκριση εκπαιδευτικών και εργαζομένων στα νέα δεδομένα.
Αναφερόμενος στη σημασία της τεχνικής εκπαίδευσης, ο Σάββας Πελτέκης, διευθύνων σύμβουλος TÜV HELLAS/TÜV NORD, τόνισε πως αυτή τη στιγμή η χώρα έχει ανάγκη από τεχνικό προσωπικό, καθώς υπάρχουν αρκετοί τομείς στους οποίους υπάρχουν ελλείψεις.
Η δια βίου μάθηση, η υιοθέτηση διαδραστικών εργαλείων, η αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και η καλλιέργεια των soft skills από νεαρή ηλικία είναι τα σημεία που μπορούν να φέρουν την ουσιαστική αλλαγή που χρειάζεται η αγορά εργασίας, σύμφωνα με τη Νατάσα Γεωργίου, Business Sales Manager της EPSON.
Τέλος, στη σημασία της εκπαίδευσης του εργατικού δυναμικού στην ψηφιακή νοημοσύνη και την κυβερνοασφάλεια, τα οποία αποτελούν δύο σημεία αναφοράς στη σύγχρονη εποχή στάθηκε ο Νίκος Μανιάτης, διευθύνων σύμβουλος IBM Ελλάδος και Κύπρου.
Έρευνα του Πανεπιστημίου Πειραιώς για τις δεξιότητες «Υπαλλήλων Γραφείου» και «Υπαλλήλων Εξυπηρέτησης Πελατών»
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό από τα επιμελητήρια, το Πανεπιστήμιο Πειραιώς υλοποιεί εκτεταμένη εμπειρική έρευνα για λογαριασμό του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο πλαίσιο του έργου «Ανάπτυξη Ολοκληρωμένου “συστήματος” τεκμηρίωσης πολιτικών στα πεδία της πρόβλεψης δεξιοτήτων και της ανίχνευσης της πορείας των εκπαιδευομένων στην αγορά εργασίας για την περίοδο 2021-2027».
Με επιστολή του προς τα επιμελητήρια ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ‘Αδωνις Γεωργιάδης καλεί τις επιχειρήσεις να συμμετάσχουν στην έρευνα προκειμένου να συγκεντρωθούν στοιχεία και δεδομένα και να διαμορφωθούν οι κατάλληλες πολιτικές σχετικά με την πρόβλεψη δεξιοτήτων και την ανίχνευση της πορείας των εκπαιδευόμενων στην αγορά εργασίας.
Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι ο εντοπισμός και η πρόβλεψη των αντιστοιχιών ανάμεσα στις δεξιότητες που παρέχει το σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης και σε αυτές που αναζητά η αγορά εργασίας.
Επίσης να εντοπιστούν οι κρίσιμοι παράμετροι (προσφοράς – ζήτησης) που επηρεάζουν την πορεία των αποφοίτων των διαφόρων επιπέδων εκπαίδευσης στην αγορά εργασίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΣυνάντηση της ΠΟΦΕΕ με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτριο Παπαστεργίου
Επόμενο άρθροΣτον Κοπανό αγωνίζεται η Αλεξάνδρεια. Στον Άγιο Γεώργιο ο ΦΑΣ. Το πρόγραμμα της Α’ ΕΠΣ Ημαθίας