Ερώτηση της Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής προς την Υπουργό Παιδείας για τα Προβλήματα των Ομογενειακών Σχολείων της Κωνσταντινούπολης και της Ίμβρου

Ερώτηση της Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής προς την Υπουργό Παιδείας για τα Προβλήματα των Ομογενειακών Σχολείων της Κωνσταντινούπολης και της Ίμβρου

 

Σε συνέχεια της συνάντησης του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκου Ανδρουλάκη, με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο και εκπροσώπους της ελληνικής κοινότητας στην Κωνσταντινούπολη τον Ιανουάριο, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος κατέθεσε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των ομογενειακών σχολείων στην Κωνσταντινούπολη και την Ίμβρο.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως

Θέμα: «Προβλήματα ομογενειακών σχολείων Κωνσταντινούπολης και Ίμβρου»

Τα ομογενειακά σχολεία στην Κωνσταντινούπολη και την Ίμβρο αντιμετωπίζουν μια σειρά από προβλήματα, τα οποία ετέθησαν υπόψιν του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής κατά την επίσκεψή του εκεί, για την εορτή των Θεοφανίων.

Το πιο σοβαρό πρόβλημα αφορά στο ζήτημα των απολυτηρίων για τους Έλληνες αποφοίτους των σχολείων αυτών και την ανάγκη ρύθμισης του θέματος με αναδρομική ισχύ.

Στο Άρθρο 16 του νόμου 4713/2020 «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις», που αφορά στα ζητήματα «των ομογενειακών σχολείων Κωνσταντινούπολης και του Ελληνικού Γυμνασίου-Λυκείου Ίμβρου», η παρ. 6 του άρθρου 14 του ν. 2640/1998 (Α΄ 206) τροποποιήθηκε ως εξής : «6. Τα πιστοποιητικά σπουδών που χορηγούνται στους μαθητές ελληνικής υπηκοότητας από τα ομογενειακά σχολεία Κωνσταντινούπολης και το Ελληνικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ίμβρου από την έναρξη λειτουργίας τους, με τα οποία βεβαιώνεται η περάτωση σπουδών σε αυτά, είναι ισότιμα προς τα απολυτήρια Γυμνασίου και Λυκείου της ημεδαπής».

Το κύριο πρόβλημα είναι ότι τα πιστοποιητικά αυτά δεν αναγνωρίζονται πουθενά εκτός Ελλάδος ως απολυτήριο λυκείου, γιατί δεν είναι απολυτήριο αλλά ένα πιστοποιητικό. Αυτό σημαίνει ότι για να συνεχίσει κάποιος τις σπουδές του σε τριτοβάθμιο ίδρυμα μπορεί να το κάνει μόνο στην Ελλάδα.

Οι μαθητές αυτοί δεν λαμβάνουν από πουθενά απολυτήριο Λυκείου. Το Τουρκικό κράτος δεν τους επιτρέπει να πάρουν τουρκικό απολυτήριο σε μαθητές μη Τούρκους πολίτες που σπουδάζουν σε ομογενειακά σχολεία.

Για τον λόγο αυτόν ζητείται να μπορούν οι μαθητές είτε αυτόματα μετά τη φοίτησή τους στα ομογενειακά σχολεία είτε μετά από κάποιου είδους εξετάσεις, να λαμβάνουν κανονικό ελληνικό απολυτήριο Λυκείου.

Ένα ακόμα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα ομογενειακά σχολεία της Κωνσταντινούπολης και του Ελληνικού Γυμνασίου-Λυκείου Ίμβρου, είναι η έγκαιρη ανακοίνωση των ονομάτων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στην Τουρκία, διότι αυτοί διέπονται από το ειδικό καθεστώς που ορίζουν τα μορφωτικά πρωτόκολλα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και απαιτούνται χρονοβόρες διαδικασίες έως ότου δοθεί η άδεια να εργαστούν στα ομογενειακά σχολεία. Η τυχόν καθυστέρηση εισόδου στα σχολεία δημιουργεί και περαιτέρω σοβαρό ζήτημα στην έκδοση άδειας παραμονής τους στη χώρα.

Επίσης, ζητείται να διερευνηθεί από το Υπουργείο Παιδείας το περιθώριο ενίσχυσης των σχολικών υποδομών και κυρίως των εργαστηρίων τους.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για να ισχύσει αναδρομικά η ρύθμιση του άρθρου 16 του νόμου 4713/2020, που ορίζει ότι: «τα πιστοποιητικά σπουδών που χορηγούνται στους μαθητές ελληνικής υπηκοότητας από τα ομογενειακά σχολεία Κωνσταντινούπολης και το Ελληνικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ίμβρου είναι ισότιμα προς τα απολυτήρια Γυμνασίου και Λυκείου της ημεδαπής», όπως ζητείται;
  2. Η λήψη απολυτηρίου των αποφοίτων των ομογενειακών σχολείων Κωνσταντινούπολης και Ίμβρου με το Ελληνικό απολυτήριο Γυμνασίου και Λυκείου θα τους δίνει τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Τουρκία ή και στις χώρες της ΕΕ;
  3. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να γίνεται έγκαιρα η απόσπαση των εκπαιδευτικών στην Τουρκία, διότι αυτοί διέπονται από ειδικό καθεστώς και απαιτούνται χρονοβόρες διαδικασίες έως ότου δοθεί η άδεια να εργαστούν στα ομογενειακά σχολεία και η καθυστέρηση εισόδου στα σχολεία δημιουργεί ζήτημα για την άδεια παραμονής τους στη χώρα;
  4. Προτίθεστε να εξετάσετε την ουσιαστική περαιτέρω ενίσχυση των σχολικών υποδομών και των εργαστηρίων των σχολείων που είναι αναγκαίες για την εύρυθμη λειτουργία τους;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Χαρά Κεφαλίδου

Μιχάλης Κατρίνης

Ευαγγελία Λιακούλη

Γεώργιος Αρβανιτίδης

Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης

Νάντια Γιαννακοπούλου

Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου

Ιλχάν Αχμέτ

Χρήστος Γκόκας

Γεώργιος Καμίνης

Χαράλαμπος Καστανίδης

Βασίλειος Κεγκέρογλου

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Ανδρέας Λοβέρδος

Γεώργιος Μουλκιώτης

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Απόστολος Πάνας

Γεώργιος Παπανδρέου

Ανδρέας Πουλάς

Γεώργιος Φραγγίδης

Προηγούμενο άρθροΕνημέρωση απο την ΠΚΜ-Απαραίτητη η στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού στον τουρισμό- Οι επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε τροχιά προσαρμογής
Επόμενο άρθροH Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού του Τελ Αβίβ, του Μιλάνου και τη Σόφιας