Ο Βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, κ. Δημήτρης Μπιάγκης ήταν εισηγητής στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση Κώδικα Νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών» στην Ολομέλεια της Τετάρτης 23-6-2022.
√ Στη σημερινή, δεινή, οικονομική συγκυρία θα περιμέναμε από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας άλλες πολιτικές πρωτοβουλίες και άλλα Νομοθετήματα, που θα διασφαλίζουν: τα νησιά μας, τους νησιώτες και τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι γεγονός πως για την Κυβέρνηση, η ναυτιλία και η νησιωτική πολιτική εξαντλούνται απ’ όσο φαίνεται σε συρραφές διατάξεων, και σε κωδικοποιήσεις Νόμων, χωρίς να μας παρουσιάζετε ένα συνολικό πλάνο, το οποίο θα έχει όραμα και στρατηγική, θα εμπεριέχει τη ρήτρα Νησιωτικότητας και θα βγάζει την ναυτιλία και τα νησιά μας από τα πολλαπλά, χρόνια και ανυπέρβλητα αδιέξοδα.
√ Οι θαλάσσιες ενδομεταφορές σε συνδυασμό φυσικά και με τα δικαιώματα των επιβατών,
νομίζω ότι όλοι αναγνωρίζουμε ότι βρίσκονται στο επίκεντρο της γαλάζιας οικονομίας της πατρίδας μας ενώ παράλληλα αποτελούν τους βασικούς πυλώνες εδαφικής, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής και βιώσιμης ανάπτυξης των νησιών μας και ως τέτοιες χρειάζονται κάτι παραπάνω
από μία απλή κωδικοποίηση και νομοθετικό αναμάσημα.
√ Οι νησιωτικές περιοχές, όπως είναι και η εκλογική μου περιφέρεια, η Κέρκυρα είναι τόποι ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, με συγκριτικά πλεονεκτήματα αλλά και σημαντικές δυσκολίες. Η απομόνωση, η δυσκολία προσβασιμότητας, η συνεχιζόμενη πληθυσμιακή απομείωση και ο γηρασμός του πληθυσμού είναι ορισμένα από τα πιο ανησυχητικά στοιχεία που καταγράφονται λιγότερο ή περισσότερο στα ελληνικά νησιά.
√ Εντούτοις, τα νησιά και οι νησιώτες δεν έχουν εξ αντικειμένου, λόγω κυρίως της γεωγραφικής ασυνέχειας, τις ίδιες ευκαιρίες για ανάπτυξη και ευημερία με αυτές της ηπειρωτικής χώρας. Τα προβλήματα και οι δυσκολίες αφορούν όχι μόνον τις μεταφορικές διασυνδέσεις των νησιών, αλλά και τις υποδομές υγείας και εν γένει τις υλικοτεχνικές υποδομές και εγκαταστάσεις, οδικό δίκτυο, λιμένες και αερολιμένες κλπ.
√ Είναι μεγάλη η εξάρτηση των ελληνικών νησιών με την ηπειρωτική χώρα. Οι νησιώτες αναγκάζονται να μετακινούνται ακόμα και για τα αγαθά πρώτης ανάγκης σε συνδυασμό με το υψηλό μεταφορικό κόστος.
√ Οι τιμές των εισιτηρίων αυξάνονται διαρκώς και ανεξέλεγκτα, ενώ θα έπρεπε να έχετε ήδη λάβει μέτρα για την μείωση του κόστους των ναύλων.
√ Η όποια προσπάθεια κωδικοποίησης της ισχύουσας νομοθεσίας, είναι σε σωστή κατεύθυνση, εντούτοις δεν αντιμετωπίζει το ίδιο το πρόβλημα, λόγω και του ξεπερασμένου Νομοθετικού πλαισίου που η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αντί να αναθεωρήσει σπεύδει απλά και μόνο να το κωδικοποιήσει.
√ Κλείνοντας, θα ήθελα να παραθέσω μία φράση του κ. Λαιμού: «Τα καλά πλοία αξίζουν τόσο, όσο τα επ’ αυτών πληρώματα». Είναι άδικο, λοιπόν, να μην τους δώσουμε αυτά που τους αξίζουν και να τα περιορίζουμε σε στενές πολιτικές που εξυπηρετούν μικροκομματικά συμφέροντα. Στο χέρι όλων μας είναι να αναβαθμίσουμε τις θαλάσσιες μεταφορές, να αναπτύξουμε περαιτέρω τα νησιά μας, να δώσουμε άλλη «πνοή και άλλο αέρα» στον τουρισμό μας και συνακόλουθα στην οικονομία της χώρας μας.