Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου: “Κατ’ εξακολούθηση κλειστή η διώρυγα της Κορίνθου και κίνδυνοι από τις κατολισθήσεις των πρανών της σε επίμαχα σημεία”

ΕΡΩΤΗΣΗ

Της:   Αναστασίας – Αικατερίνης Αλεξοπούλου, Βουλευτού Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών

Προς: Τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

           Τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Υποδομών

ΘΕΜΑ: «Κατ’ εξακολούθηση κλειστή η διώρυγα της Κορίνθου και κίνδυνοι από τις κατολισθήσεις των πρανών της σε επίμαχα σημεία»

Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,

Ήδη, εδώ και πολλούς μήνες, συγκεκριμένα από τις 21 Νοεμβρίου 2020, ο ισθμός της Κορίνθου, εξακολουθεί να παραμένει κλειστός για τη ναυσιπλοΐα, λόγω συνεχών κατολισθήσεων που παρατηρήθηκαν επ΄ αυτής, με αποτέλεσμα να κινδυνεύσουν άμεσα διερχόμενα πλοία και τα πληρώματα αυτών. Έχοντας υπ’ όψη, πόσο νευραλγικής σημασίας για την υδάτινη κίνηση της χώρας είναι ο ως άνω ισθμός, που αποτέλεσε ένα μεγάλο εθνικό έργο του 19ου αιώνα, είναι ευνόητο, ότι προκύπτει τεράστια οικονομική ζημία, εφ’ όσον, από την διώρυγα της Κορίνθου υπολογίζεται ότι περνούν περίπου 15.000 πλοία τον χρόνο.

Εν τούτοις, αν και από τον Νοέμβριο του 2020 ανακοινώθηκε επίσημα από την εταιρία “Διώρυγος Κορίνθου”, ότι: “άμεσα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης βάθους στην διώρυγα του Ισθμού της Κορίνθου” και επίσης ότι: “οι εργασίες θα εκτελούνται επί 24ώρου βάσεως, έως ότου απομακρυνθεί όλη η ποσότητα των εκτιμώμενων 1.200 κυβικών” (πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων), παρ’ όλα τούτα, η διώρυγα εξακολουθεί να παραμένει κλειστή, επ’ αόριστον, προκαλώντας, αφ’ ενός, ανησυχίες στους εργαζομένους της εταιρίας “Διώρυγος Κορίνθου”, που την διαχειρίζεται, σχετικά με το εργασιακό τους μέλλον, ενώ, αφ’ ετέρου, τα πλοία επιφορτίζονται, με ένα επιπλέον κόστος καυσίμων, το οποίο απαιτείται για να κάνουν τον γύρο της Πελοποννήσου, γεγονός που αυξάνει, αυτομάτως, τα ναύλα τους και ανεβάζει την τιμή του πετρελαίου.

Πλέον, δε, των ως άνω, τίθεται εν αμφιβόλω το ίδιο το μέλλον της διώρυγας, από την στιγμή που ήδη, απώλεσε, μόνο για την περίοδο Νοεμβρίου 2020-Σεπτεμβρίου 2021, εκτιμώμενο κύκλο εργασιών ύψους 6,5 εκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι, ενδεχόμενη παράταση της αναστολής λειτουργίας της, την καθιστά πλέον, μη βιώσιμη.

Είναι, λοιπόν, σαφές ότι, τυχούσα συνέχιση της διακοπής λειτουργίας της διώρυγας του ισθμού της Κορίνθου θα αποτελέσει τεράστιο πλήγμα για τον τουρισμό της χώρας και, εν γένει, για την εθνική οικονομία, ενώ οι κίνδυνοι εκ των κατολισθήσεων για την σωματική ακεραιότητα και την ζωή των πληρωμάτων και των επιβατών των διερχομένων πλοίων, μελλοντικά, επιβάλλουν την άμεση αποκατάσταση των σχετικών ζημιών στην περιοχή του καναλιού της Κορίνθου. Κρίνεται, συνεπώς, ως επιτακτική η εκ νέου σύντομη διάνοιξη της διόδου του καναλιού της Κορίνθου, προκειμένου να ομαλοποιηθεί η θαλάσσια συγκοινωνία πέριξ του Κορινθιακού κόλπου.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Σε ποιο σημείο βρίσκονται τα έργα αποκατάστασης που υποτίθεται ότι λαμβάνουν χώρα στην διώρυγα της Κορίνθου και πότε υπολογίζεται η τελευταία να λειτουργήσει εκ νέου;
  1. Ποιο είναι το ακριβές, κατά τα επίσημα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας, συνολικό κόστος, που προέκυψε από το κλείσιμο του ισθμού της Κορίνθου, συγκεκριμένα, για το δεκάμηνο Νοεμβρίου 2020-Σεπτεμβρίου 2021;

Η ερωτώσα βουλευτής

Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου

Προηγούμενο άρθροΝέα Δημοκρατία: “32 χρόνια μετά, ο Παύλος Μπακογιάννης ζει στη μνήμη και στις καρδιές μας”
Επόμενο άρθροΠροσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Τ.Κ. Καμποχωρίου του Δήμου Αλεξάνδρειας Ημαθίας στα πλαίσια επιτακτικών έργων οδοποιίας – αποκατάστασης οδοστρώματος