Την ανάγκη άμεσης πίστωσης της έκτακτης επιχορήγησης στον κλάδο των επιβατικών μεταφορών και του τουρισμού που είχε εγκριθεί με τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών ήδη από τον προηγούμενο Ιούλιο με στόχο να αντιμετωπίσει τις ζημίες που υπέστησαν από την κρίση της πανδημίας,
ζητά ο Αν. Γραμματέας ΚΟ της ΝΔ και Βουλευτής Ημαθίας κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης.
Με σχετική Ερώτησή του προς τους συναρμόδιους Υπουργούς, Οικονομικών, Τουρισμού και Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Τσαβδαρίδης υπογραμμίζει ότι η έκδοση της σχετικής ΚΥΑ για την οικονομική ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των ΚΤΕΛ και των τουριστικών λεωφορείων είναι απαραίτητο να επιταχυνθεί. Καθώς ο περιορισμός του ανώτατου ορίου πληρότητας επιβατών σε ποσοστό 65% επί των συνολικών προσφερόμενων θέσεων που – απολύτως δικαιολογημένα – τους επιβλήθηκε για υγειονομικούς λόγους, έπληξε βαριά τον ευρύτερο κλάδο που αναγκάστηκε να μείνει επαγγελματικά και οικονομικά μετέωρος για πάνω από μισό χρόνο.
Επιπροσθέτως, ο Βουλευτής Ημαθίας σημειώνει την ανάγκη να εξεταστεί η δυνατότητα χορήγησης ενός – αναλογικού σε σχέση με τον αριθμό αδειών κάθε σχετικής επιχείρησης – έκτακτου επιδόματος στήριξης ΚΑΙ για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν τουριστικά λεωφορεία κατά τα πρότυπα όλων των υπόλοιπων επιχειρήσεων της χώρας στις οποίες και δόθηκε. Επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου που όπως τονίζει ο κ. Τσαβδαρίδης «στραγγαλίστηκαν» οικονομικά λόγω της αναγκαστικής επαγγελματικής «ακινησίας» στην οποία και ετέθησαν για όλο ουσιαστικά το 2020.
Αναλυτικά η κατατεθείσα Ερώτηση του κ. Τσαβδαρίδη είναι η εξής:
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΤΣΑΒΔΑΡΙΔΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ
Βουλευτής Ημαθίας – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αναπληρωτής Γραμματέας Κοιν. Ομάδας
15-10-2020
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς:
- Οικονομικών
- Τουρισμού
- Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Ανάγκη άμεσης πίστωσης της έκτακτης επιχορήγησης στον κλάδο των επιβατικών μεταφορών και του τουρισμού»
Κύριοι Υπουργοί,
Με το 8ο άρθρο της τροπολογίας του Υπουργείου Οικονομικών της 28ης Ιουλίου 2020 που είχε κατατεθεί στο Σχέδιο Νόμου «Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας» εγκρίθηκε έκτακτη επιδότηση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στα ΚΤΕΛ και στα τουριστικά λεωφορεία λόγω της σημαντικής μείωσης στα έσοδά τους από την κρίση της πανδημίας και τον συνεπαγόμενο περιορισμό του ανώτατου ορίου πληρότητας επιβατών σε ποσοστό 65% επί των συνολικών προσφερόμενων θέσεων για υγειονομικούς λόγους.
Δυστυχώς όμως η ειδική αυτή επιδότηση – αξιοσημείωτη οικονομική ανάσα για τις επιχειρήσεις του ευρύτερου κλάδου των επιβατικών μεταφορών και του τουρισμού, ως αποζημίωση για τον αριθμό των θέσεων που, εκ του νόμου, παραμένουν κενές δεν πιστώθηκε μέχρι σήμερα στους δικαιούχους προκαλώντας ανησυχία σε έναν κλάδο που επλήγη βαθιά από την υγειονομική κρίση μένοντας επαγγελματικά και οικονομικά μετέωρος για πάνω από μισό χρόνο.
Κατόπιν τούτων και επειδή:
Οι επιβατικές μεταφορές και ειδικότερα ο τουριστικός κλάδος αναμένουν ως «μάννα εξ ουρανού» την διεκπεραίωση – έστω και καθυστερημένα – μίας εκπεφρασμένης βούλησης της Κυβέρνησης της ΝΔ να σταθεί δίπλα στα ογκώδη προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στο σύνολο των μετακινήσεων
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:
- Πότε προγραμματίζετε να εκδώσετε τη σχετική ΚΥΑ για την ενίσχυση των ΚΤΕΛ, της ΤΡΕΝΟΣΕ και των τουριστικών λεωφορείων και ποιο είναι το ακριβές ποσό ενίσχυσης ως αντίδοτο στις ζημίες που υπέστησαν από τον – πλήρως αναγκαίο για υγειονομικούς λόγους – περιορισμό του ανώτατου ορίου πληρότητας επιβατών σε ποσοστό 65% επί των συνολικών προσφερόμενων θέσεων;
2. Προτίθεστε ειδικά για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν τουριστικά λεωφορεία να προχωρήσετε και στην χορήγηση ενός – αναλογικού σε σχέση με τον αριθμό αδειών κάθε σχετικής επιχείρησης – έκτακτου επιδόματος στήριξης για την επαγγελματική «ακινησία» που έμειναν σε όλο ουσιαστικά το 2020 κατά τα πρότυπα όλων των υπόλοιπων επιχειρήσεων της χώρας στις οποίες και δόθηκε;