Ελληνική Λύση: Ερώτηση στη Βουλή με θέμα τη νέα χάραξη σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης Αμφίπολης Καβάλας Ξάνθης και η απάντηση

Ερώτηση στην Ελληνική Βουλή κατέθεσε ο Κυριάκος Βελόπουλος σχετικά με τη νέα χάραξη σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης Αμφίπολης Καβάλας Ξάνθης.

Κύριε Υπουργέ,
Η νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής [Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Ξάνθη],
εφόσον υλοποιηθεί, θα αφήσει σε αχρηστία τμήμα της μονής γραμμής [Στρυμόνας – Σέρρες
– Δράμα – Ξάνθη], όσες βελτιώσεις και να γίνουν σε αυτό, αφήνοντας χωρίς ουσιαστική
σιδηροδρομική εξυπηρέτηση τη Δράμα (με πληθυσμό της πόλης 45.828 και του νομού
98.287) και τις Σέρρες (με πληθυσμός πόλης 59.376 και του νομού 176.430).

Για την αιτιολόγηση της νέας χάραξης προβάλλεται το μεγάλο όφελος της μείωσης του χρόνου διαδρομής και της ένωσης με τον λιμένα Καβάλας. Όσον αφορά στην επιβατική κίνηση,όπου ο χρόνος διαδρομής είναι ένα σημαντικό ζήτημα, είναι απορίας άξιο, το γιατί ο εν λόγω χρόνος στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα επιλέγεται να αναλώνεται σε βάρος του πληθυσμού δύο πόλεων και της ευρύτερης περιοχής Δράμας και Σερρών.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω

Ερωτάται ο κος Υπουργός:
Προτίθεσθε να μεριμνήσετε για μια άλλη λύση, όσον αφορά στη νέα σιδηροδρομική χάραξη,
ως άνω, όπου θα συμπεριλαμβάνονται και οι πόλεις της Δράμας και των Σερρών, ώστε να
μην αποβεί όλο αυτό το έργο σε βάρος του πληθυσμού των δύο παραπάνω πόλεων;

Ο ερωτών Βουλευτής
Κυριάκος Βελόπουλος

Και η απάντηση από το υπουργείο:

Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης, παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τον κύριο Βουλευτή ότι ο σχεδιασμός της Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας Ανώνυμης Εταιρείας (ΟΣΕ ΑΕ) σε ό,τι αφορά τη Σιδηροδρομική Εγνατία και το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο γίνεται εκ παραλλήλου· δηλαδή, η μελέτη και κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα, ενώ η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου έχει μεσοπρόθεσμο χαρακτήρα.

Η νέα σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αμφίπολη, την Καβάλα (εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος») και τους Τοξότες αφορά γραμμή υψηλών ταχυτήτων, λόγω του ότι η μορφολογία του εδάφους όπου θα διέρχεται είναι κυρίως πεδινή.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα συνδέεται με την υφιστάμενη στους Τοξότες και έτσι η πόλη της Δράμας θα συνδέεται με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή. Αντίστοιχα για την πόλη των Σερρών θα δρομολογηθεί η μελέτη νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την Αμφίπολη με την Νέα Ζίχνη Σερρών. Παράλληλα θα δρομολογηθεί η ανακαίνιση της υπάρχουσας γραμμής από την Νέα Ζίχνη μέχρι την πόλη των Σερρών και τελικά οι κάτοικοι των Σερρών θα συνδέονται με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή.

Με τον τρόπο αυτό, τόσο οι κάτοικοι των Σερρών όσο και οι κάτοικοι της Δράμας θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν και με την υφιστάμενη γραμμή αλλά και με νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων με καλύτερους δρομολογιακούς χρόνους.

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της απάντησης εδώ

 

Προηγούμενο άρθροΑπόφαση Βεσυρόπουλου: Με ποιές οφειλές θα γίνει ο συμψηφισμός της έκπτωσης για μειωμένα ενοίκια
Επόμενο άρθροΔ.Ε.Υ.Α  Αλεξάνδρειας: Διακοπή υδροδότησης στην Τοπική Κοινότητα Κυψέλης