Το ψέμα στο dna τους – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Έχουμε πει κι άλλη φορά ότι εκεί στην κυβέρνηση και στον ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται ότι διαγωνίζονται καθημερινά αναφορικά με το ποιος θα πει ή θα κάνει τη μεγαλύτερη κουταμάρα. Η οποία, αφού ειπωθεί ή γίνει πράξη, συνήθως … διαψεύδεται ως να μη συμβαίνει το παραμικρό.

Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Τι συνέβη, λοιπόν, με τον Δρομέα, το εμβληματικό εικαστικό έργο του διεθνούς φήμης γλύπτη Κώστα Βαρώτσου;

Η υπουργός Πολιτισμού, κάλεσε τον σπουδαίο καλλιτέχνη στο γραφείο της και ούτε λίγο ούτε πολύ του πρότεινε να μεταφερθεί ο Δρομέας στα Σκόπια και στη θέση του να μας δώσουν οι βόρειοι γείτονες να βάλουμε ένα κακότεχνο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου!! Από αυτά που είχαν γεμίσει τα Σκόπια στην περίοδο Γρουέφσκι…

Σε μια εποχή που ο καθένας πετάει με αφόρητη ελαφρότητα και μία κουταμάρα για να κάνει αισθητή την παρουσία του, είπε και η κυρία Μυρσίνη Ζορμπά, η παλιά γραμματέας του Κώστα του Σημίτη και νυν υπουργός του Αλέξη του Τσίπρα, να μας πει ένα «είμαι κι εγώ εδώ».

Πάλι καλά που δεν σκέφθηκε ως κίνηση καλής θέλησης να μεταφέρουμε στα Σκόπια τον Ερμή  του Πραξιτέλη από την Ολυμπία και σε αντάλλαγμα να μας δώσουν ένα άγαλμα του Τίτο να το βάλουμε μπροστά στη Βουλή…

Μόλις ο Βαρώτσος αρνήθηκε κι αφού το θέμα έλαβε τεράστιες διαστάσεις, έγινε η δεύτερη –κι ίσως μεγαλύτερη απρέπεια- προς τον καλλιτέχνη. Στην αρχή αρνήθηκαν ότι έγινε συνάντηση Ζορμπά – Βαρώτσου. Επειδή όμως αυτή τη συνάντηση την είδαν πολλοί άνθρωποι του Πολιτισμού που ήταν την περασμένη Παρασκευή εκεί, άλλαξαν ρότα. Κι εν συνεχεία αρνήθηκαν ότι έγινε τέτοια πρόταση!

Δηλαδή, έβγαλαν τρελό έναν άνθρωπο που είναι υπόδειγμα σοβαρότητας, αξιοπρέπειας και κύρους!

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι μεταξύ της υπουργού Πολιτισμού και του σπουδαίου καλλιτέχνη, δεν υπάρχει Έλληνας που να μη πιστέψει τον δεύτερο. Πρωτίστως επειδή είναι σοβαρός άνθρωπος….

Το ψέμα, το γνωρίζουμε πια όλοι πάρα πολύ καλά, είναι στο dna της Αριστεράς και της κυβέρνησης. Κι όχι μόνο αυτό. Τους διακρίνει κι εμπάθεια απέναντι στο άριστο ή σ’ εκείνους που δεν προσκυνούν.

Προσέξτε:

Η πρόσκληση Βαρώτσου στο υπουργείο Πολιτισμού, όπου την περασμένη Παρασκευή τον είδε κόσμος και κοσμάκης, έγινε για να του ζητηθούν εξηγήσεις! Για ποιον λόγο; Επειδή τον θεωρούν ως …πρωτοστάτη στη συγκέντρωση υπογραφών εναντίον της Ζορμπά, για τη νέα περιπέτεια του «Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης». Μια περιπέτεια που ακουμπά τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Τον οποίο η υπουργός Πολιτισμού επιθυμεί να ελέγξει καθ’ ολοκληρία. Εξ ου και κηρύχθηκε άγονη η προκήρυξη για την θέση καλλιτεχνικού διευθυντή που εξόργισε όχι μόνο τους συμμετέχοντες αλλά και μεγάλο μέρος της εικαστικής κοινότητας.

Προσέξτε:

Την προηγούμενη εβδομάδα, έγινε γνωστό ότι το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε τελικά την έγκρισή του για την τοποθέτηση από τον Δήμο Αθηναίων του αγάλματος του έφιππου Μεγάλου Αλεξάνδρου που έχει φιλοτεχνήσει ο σημαντικός έλληνας γλύπτης Γιάννης Παππάς και βρίσκεται σκεπασμένο και κρυμμένο σε αποθήκη του Μουσείου Μπενάκη. Άγαλμα που θα τοποθετηθεί στη λεωφόρο Αμαλίας, σε ειδικό χώρο που διαμορφώνεται τώρα.

Άρα, η υπουργός Πολιτισμού που είχε δώσει επιτέλους την έγκριση για την τοποθέτηση του αγάλματος, ήξερε ότι σε παραπλήσιο σημείο του Δρομέα θα τοποθετηθεί το ελληνικό άγαλμα του Μεγαλέξαντρου.

Κι όμως πρότεινε την τοποθέτηση ενός ακόμη στρατηλάτη δίπλα στον άλλον. Η διαφορά τους; Ο Μεγαλέξαντρος του Γιάννη Παππά είναι έφηβος!

Γκάφα της Ζορμπά από αυτές που συνηθίζει; Όπως τότε που είχε γράψει με  tweet ότι… πέθανε ο Κώστας Γαβράς; Κι ύστερα, αντί να παραιτηθεί είπε ότι το γνωστό παραμύθι ότι της … χάκαραν τον λογαριασμό;

Ουδείς ξέρει… Ουδείς ξέρει αν είναι άλλη μια γκάφα ή απλώς είναι εμπάθεια προς τον Βαρώτσο που τον θεωρούν υποκινητή των αντιδράσεων εναντίον της για το «Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης»…

Όπως και νάναι, ο σάλος που ξεσηκώθηκε εις βάρος της κυβέρνησης και της υπουργού Πολιτισμού κατέδειξε για μια ακόμη φορά ότι οι άνθρωποι είναι εθισμένοι στα ψέματα αλλά κι ότι υπάρχουν ακόμη δρομείς «αντίστασης» μέσα στην ελληνική κοινωνία…