«Το παρόν Σχέδιου Νόμου είναι «φτωχό», «τεχνοκρατικό» & «χωρίς όραμα»

Ο Υπεύθυνος Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Δημήτρης Μπιάγκης ήταν εισηγητής από το Κίνημα Αλλαγής στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής: «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις».

 

Βασικά Σημεία Ομιλίας:

Το παρόν Σ/Ν είναι χαμηλών προσδοκιών, με συντηρητικές προσεγγίσεις, τεχνοκρατικής φύσεως. Δεν εντάσσεται σε ένα μελετημένο στρατηγικό σχέδιο ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού του κλάδου. Περιλαμβάνει διατάξεις για τα πλοία αναψυχής αλλά και για τις μαρίνες σε διαφορετικά κεφάλαια, χωρίς καμία απολύτως διασύνδεση. Παρακάμπτονται εντελώς οι ελλείψεις θέσεων ελλιμενισμού ή ακόμα και τα πολύ υψηλά τέλη που έχουν διαμορφωθεί κατά το τελευταίο διάστημα όπως επίσης και ο ανταγωνισμός από γειτονικές τρίτες χώρες, τα οποία από μόνα τους μία πρόκληση για ολιστικές ριζοσπαστικές παρεμβάσεις.

Ο θαλάσσιος τουρισμός δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται μόνον τεχνοκρατικά, όπως εν μέρει επιχειρείται μέσω των διατάξεων του εν λόγω Νομοσχεδίου. Ο τουρισμός και ειδικότερα ο θαλάσσιος τουρισμός είναι, άμεσα αλληλοεξαρτώμενος με τους βασικότερες τομείς που συνθέτουν τη θαλάσσια οικονομία και τη γαλάζια ανάπτυξη και υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να αντιμετωπίζεται. Από το παρόν Νομοσχέδιο μία ολοκληρωμένη προσέγγιση του θέματος «θαλάσσιος τουρισμός», βάσει μελετημένου στρατηγικού σχεδιασμού και αρχών πολιτικής, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και συγκεκριμένους οικονομικούς, κοινωνικούς, περιβαλλοντικούς και εθνικούς στόχους.

Σε ότι αφορά στη λιμενική πολιτική δυστυχώς η Κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν έχει ακόμη εκπονήσει εθνική στρατηγική και εξακολουθεί να μην αντιλαμβάνεται τη σημαντικότητα της κοινωνικής συμμετοχής και αποδοχής στο σχεδιασμό περιφερειακών πολιτικών, όπως και στην περίπτωση ανάπτυξης και διαχείρισης των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών. Επιτρέψτε μου να αναφερθώ ενδεικτικά στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμένα της εκλογικής μου περιφέρειας, τη Λευκίμμη στη Νότια Κέρκυρα. Παρά τις επανειλημμένες αιτιάσεις και προτάσεις της τοπικής κοινωνίας, το σχέδιο που έχει προκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ, με τη σύμφωνα μάλιστα γνώμη του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, εξακολουθεί να διέπεται από μία στείρα «νεοφιλελεύθερη» προσέγγιση, με ενδεχόμενες θεσμικές παρεκκλίσεις, αγνοώντας τις βασικές αρχές του συμμετοχικού σχεδιασμού και υπονομεύοντας τελικά την ίδια τη βιωσιμότητά του και τις προοπτικές ανάπτυξης του λιμένα.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, είναι φτωχό, τεχνοκρατικό, χωρίς όραμα και ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό. Εμπεριέχει άρθρα, τα οποία δεν εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, την αειφόρο ανάπτυξη, την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα της χώρας μας καθώς και τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού, της ισονομίας και των ίσων ευκαιριών και γι΄αυτό τα καταψηφίζουμε.

Καταψηφίζουμε τα άρθρα 8 & 9 γιατί αντιστρατεύονται τα συμφέροντα της Ελληνικής σημαίας και του υγιούς ανταγωνισμού. Επίσης, το άρθρο 21 είναι η έμπρακτη και απτή απόδειξη της «κακής Νομοθέτησης» καθώς υπάρχει υπέρμετρη πρόβλεψη εξουσιοδοτικών διατάξεων για ρύθμιση των σημαντικότερων θεμάτων μέσω υπουργικών ή κοινών υπουργικών αποφάσεων. Καταψηφίζουμε, επίσης, το άρθρο 76 γιατί αποτελεί μία προσπάθεια χειραγώγησης και ελέγχου των μεταθέσεων των λιμενικών, ενώ με το άρθρο 81 επιχειρείται η υποστήριξη μονοπωλιακών συμφερόντων για τους παρόχους παραλαβής των αποβλήτων με κίνδυνο την επιβολή προστίμων στην χώρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ ταυτόχρονα υπονομεύεται και το ίδιο το κύρος της χώρας.

Προηγούμενο άρθροΟ ΟΤΕ για 2η χρονιά στη διεθνή λίστα “World’s Most Ethical Companies” του Ethisphere Institute
Επόμενο άρθροΜεταφορά αργίας πρωτομαγιάς, ενδιάμεσες εκπτώσεις και ωράριο Μεγάλης Παρασκευής