Θυμάμαι ότι πριν μερικούς μήνες, όταν ετοιμαζόταν το κέντρο φιλοξενίας προσφύγων στον Σχιστό της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, είχαν συγκεντρωθεί κάποιοι «αγανακτισμένοι» και διαμαρτύρονταν. Ήταν οι ίδιοι ή περίπου οι ίδιοι που χαλούσαν τον κόσμο για το χάλι που επικρατούσε στο λιμάνι της πόλης και «έδειχναν» στα παιδιά τους ότι τα προσφυγόπουλα δεν είναι η καλύτερη συναναστροφή.
Τον Μάρτιο που μας πέρασε, εδώ στη Βέροια, δεν πέταξαν γουρουνοκεφαλές στο στρατόπεδο που θα εγκαθίσταντο πρόσφυγες κι ανάγκασαν ακόμη και τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ …. να υπόσχεται ότι στο κέντρο θα μείνουν μόνο Σύριοι … κι αυτοί για λίγο διάστημα;
Τα ίδια συνέβησαν και σε άλλες περιοχές που δημιουργήθηκαν κέντρα φιλοξενίας, ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι σε πολλές περιπτώσεις κάποιοι έβαζαν μπροστά τα παιδιά τους;
Ο μητροπολίτης Άνθιμος στη Θεσσαλονίκη, δεν έκανε κηρύγματα ότι με τους μουσουλμάνους πρόσφυγες υπάρχει κίνδυνος να εξισλαμιστούμε;
Ο ακροδεξιός μητροπολίτης Καλαβρύτων, ο Αμβρόσιος, δεν έβγαινε κι έλεγε ότι οι δεν υπάρχουν πρόσφυγες αλλά όλοι είναι λαθρομετανάστες; Που ξηλώνουν τις εικόνες από τις εκκλησίες και τις κάνουν προσανάμματα για να ζεσταίνονται; Κι όταν του ζητήθηκε να καταθέσει έστω κι ένα τέτοιο γεγονός και που συνέβη, άρχισε τα άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε;
Μέχρι και ο σχετικά μετριοπαθής Μητροπολίτης Δημητριάδος, ο Ιγνάτιος, στο μήνυμά του για την έναρξη της σχολικής χρονιάς ανέφερε ότι τα Ελληνόπουλα πρέπει να « προβάλλουν την υπεροχή της αθάνατης φυλής μας και της Αγίας μας ορθοδόξου πίστεως»!!!
Μας ξενίζουν συνεπώς όσα συνέβησαν στο Ωραιόκαστρο, όπου ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ανέφερε ότι θα γίνει κατάληψη του σχολείου, αν εκεί φοιτήσουν προσφυγόπουλα;
Ξεχνάμε πόσο ρατσισμό επέδειξαν μεγάλες κοινωνικές μάζες απέναντι στους Αλβανούς τα προηγούμενα χρόνια;
Ξεχνάμε ότι για πολλές δεκαετίες μια μερίδα της ελληνικής κοινωνίας αποκαλούσε τους πρόσφυγες της Μικρασιατικής καταστροφής «τουρκόσπορους»;
Ξεχνάμε ότι ένα ολόκληρο κόμμα του ελληνικού κοινοβουλίου δημιουργήθηκε και έχει σημαντική εκλογική αποδοχή, εξ αιτίας της «πώλησης» ρατσισμού και ξενοφοβίας;
Ξεχνάμε ότι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, δήμαρχοι, ιεράρχες και λοιποί προβεβλημένοι καλλιεργούν την άκρατη μισαλλοδοξία της άρνησης των ξένων και των παντελώς ηλιθίων λογικών ότι… εμείς είμαστε ο περιούσιος λαός της ανθρωπότητας; Ειδικά αν ο ξένος έχει άλλο θρήσκευμα;
Μας ξενίζει λοιπόν το Ωραιόκαστρο, όταν σε όλη την Ελλάδα έχουμε εν ενεργεία ή εν υπνώσει πολλά … Ωραιοκόκαστρα;
Όμως, ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι αποδεχόμαστε τα μισαλλόδοξα κηρύγματα κάποιων και πράγματι είμαστε… ο περιούσιος λαός…
Αυτό διδάσκει η θρησκεία μας; Τη μισαλλοδοξία και όχι την αγάπη; Αυτό διδάσκει η αρχαιοελληνική ελληνική παράδοση και το αρχαίο ελληνικό πνεύμα; Αυτά έκαναν σε εμάς (χώρα εκατομμυρίων μεταναστών σε όλη την υφήλιο) οι κάτοικοι χωρών που υποδέχτηκαν τους προγόνους μας ή υποδέχονται σήμερα τα παιδιά μας; Αυτή είναι η υποτιθέμενη ανοικτή κοινωνία μας;
Δυστυχώς, ούτε σ’ αυτό το ζήτημα μπορούμε να σκεφτούμε και να πράξουμε προτάσσοντας την λογική. Και πορευόμαστε με την άγνοια, την προκατάληψη και τον φανατισμό που ενσπείρουν οι Έλληνες μουλάδες και οι λογής λογής πολιτικάντηδες…
Κι ένα τελευταίο σχόλιο: Εκεί στο Ωραιόκαστρο, οι περισσότεροι κάτοικοι είναι απόγονοι προσφύγων από τη Μικρασία και τον Πόντο. Μόνο γι αυτό, η ενέργειά κι οι απειλές τους πρέπει να τους προκαλεί απίστευτη ντροπή…
Δεν είναι μόνο εκπρόσωποι της εκκλησίας που προωθούν αυτές τις λογικές. Είναι εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου, των ΜΜΕ κ.ο.κ. Ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, ήδη έχει αποδεχτεί τις λογικές αυτές. Τον περασμένο Μάρτιο, η οργάνωση ActionAid, έκανε ένα ενδιαφέρον πείραμα. Έβαλε δυο ηθοποιούς, ο ένας να υποδυθεί τον μετανάστη και ο άλλος τον Έλληνα σε μια στάση λεωφορείων. Ο δεύτερος προκαλεί τον μετανάστη να σηκωθεί από το παγκάκι που κάθεται, να παραμερίσει για να κάτσει ένας Έλληνας και να πάει αλλού, στη χώρα του ή οπουδήποτε. Από τους ανυποψίαστους περαστικούς, άλλοι σιωπούν, άλλοι επικροτούν και άλλοι διαμαρτύρονται για την στάση του Έλληνα.