Σουβλάκι, ή πίτσα; Θερμίδες – θερμίδες – θερμίδες – Γράφει η Μαρία Αλιμπέρτη Κατσάνη

Ξέρετε πόσες θερμίδες έχει το αγαπημένο γρήγορο φαγητό του Έλληνα, σουβλάκι με λαδωμένη και ξεροκαμένη πίτα καλαμάκι, πίτα γύρος, πίτα μπιφτέκι, από όλα ή χωρίς κρεμμύδι και τζατζίκι;

Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Μαρία Αλιμπέρτη Κατσάνη

Αυτή η διατροφική – θερμιδική βόμβα είναι ασυναγώνιστη σε προτίμηση στην χώρα μας σε σχέση με την Ελληνική χωριάτικη σαλάτα, ακόμα και με την πίτσα.

Ένα σουβλάκι με πίτα και γύρο μπορεί να φθάσει τις 1.036 θερμίδες και αν υπολογίσουμε τα γραμμάρια λίπους που προσλαμβάνει από τη λαδωμένη πίτα, τις μαγιονέζες και τις τηγανιτές πατάτες θα φτάσει τις 1.600 θερμίδες.

Άσε που το πρόβλημα δεν είναι μόνο οι θερμίδες που προσλαμβάνει κανείς αν επιλέξει το σουβλάκι σε λαδωμένη πίτα, αλλά το ίδιο το λάδι στο οποίο βουτούν οι εστιάτορες την πίτα που συχνά είναι πολύ τηγανισμένο φοινικέλαιο ή σπορέλαιο, λάδια δηλαδή που έχουν κατηγορηθεί για μια σειρά ασθενειών της καρδιάς λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε κορεσμένα λίπη.

Ο χοιρινός γύρος, περιέχει μεγάλες ποσότητες λίπους, σε σχέση με το καλαμάκι χοιρινού ή  κοτόπουλου που έχει λιγότερες θερμίδες, με λιγότερα λιπαρά.

Θερμίδες που παίρνουμε από το σουβλάκι

Γύρος χοιρινός: 278 θερμίδες

Καλαμάκιι χοιρινό: 119 θερμίδες

Καλαμάκι κοτόπουλο: 74 θερμίδες

Όσο για τις τηγανητές πατάτες, αρκούν πέντε-έξι για να πάρουμε 126 θερμίδες.

Εναλλακτική επιλογή

Αν όμως επιλέγαμε αλάδωτη πίτα και μάλιστα μαύρη ολικής με καλαμάκι κοτόπουλο, τζατζίκι, ντομάτα, μαρούλι και κρεμμύδι θα τρώγαμε γευστικά και χορταστικά και θα λαμβάναμε 351 θερμίδες από ένα μόνο σουβλάκι.

Τώρα αν πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα στα δημοφιλέστατα πρόχειρα γεύματα πίτσα ή σουβλάκι θα πρέπει να γνωρίζουμε πως τέσσερα κομμάτια πίτσα αντιστοιχούν θερμιδικά σε δύο σουβλάκια…

Ένα κομμάτι πίτσας σπέσιαλ με από όλα μπορεί να περιέχει 380 θερμίδες και ίσως δεν χορτάσουμε με αυτό.

Μπορούμε να μειώσουμε τις θερμίδες αν παραγγείλουμε πίτσα με λεπτή ζύμη από αλεύρι ολικής άλεσης που έχει βιταμίνες, ανόργανα στοιχεία και φυτικές ίνες, που θα μας κάνουν να νιώθουμε χορτασμένοι για μεγαλύτερο διάστημα.

Επιλέγουμε να έχει τυρί με χαμηλά λιπαρά, με στήθος κοτόπουλου ή άπαχο ζαμπόν, φρέσκια ντομάτα αντί για σάλτσα ντομάτας που έχει ζάχαρη και λιπαρά και φρέσκα λαχανικά ή φέτα.