Σε αλυσίδα αξίας και βιωσιμότητας για την επόμενη μέρα στοχεύουν οι ξενοδόχοι

Σειρά επαφών με όλους τους κλάδους που εμπλέκονται στον τουρισμό έχει ξεκινήσει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός με στόχο αφενός την ανάδειξη της σημασίας του τουρισμού στην προσπάθεια για επανάκαμψη στην κανονικότητα κι αφετέρου στην σύμπηξη προτάσεων για την προώθηση έργων και δράσεων που θα αφορούν όλη την αλυσίδα αξίας και θα αξιοποιήσουν τη διαθέσιμη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Με δεδομένη τη σημαντική υπεραξία που έχει ο τουρισμός σε όλο το φάσμα της ελληνικής παραγωγής αλλά και το ότι άμεσα εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες μπορεί να κάνει ένα θεαματικό rebound που θα δώσει ανάσα στη χειμαζόμενη οικονομία η ηγεσία του ΞΕΕ επιδιώκει, σύμφωνα με πληροφορίες, να συμπήξει μια πλατιά συμμαχία με έντονη περιφερειακή αλλά και «διακλαδική διάσταση».

Όπως τονίζεται θα αποτελέσει τη βάση για ένα σύμφωνο βιωσιμότητας και αειφορίας με ισχυρό κοινωνικό πρόσημο που θα αναφέρεται στην προοπτική της τουριστικής οικονομίας στο μέλλον. Θα αποσκοπεί στο να βάλει τα θεμέλια για ένα στρατηγικό σχεδιασμό που, όμως θα λαμβάνει υπόψη και το πώς θα γίνει μια επωφελής «συναρμογή» με όλους τους άλλους κλάδους, που παίρνουν ζωή από την τουριστική κίνηση. Παράλληλα μέσα από το «μέτωπο» αυτό θα γίνει προσπάθεια, όπως αναφέρεται, να μπουν ψηλά στην ατζέντα έργα υποδομών, αλλά και άλλα που θα ανανεώνουν και ενισχύουν το τουριστικό προϊόν.

 «Η Φιλοξενία είναι Ελλάδα, είμαστε εμείς. Κάθε ευρώ που παράγει η Φιλοξενία λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, την απασχόληση, την κοινωνία» τονίζει μιλώντας στην ειδική έκδοση για την βιώσιμη ανάπτυξη ο Αλέξανδρος Βασιλικός. Περιγράφοντας τη  πρωτοβουλία “ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU”,  αναφέρει ότι στόχος είναι  «να συνενώσουμε  δυνάμεις σε μια κοινή προσπάθεια για τη Φιλοξενία στην “επόμενη μέρα”.

Βασιλικός Αλέξανδρος

Δεδομένης της σημασίας που έχει το  Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, είναι  ανάγκη να βρίσκονται ψηλά σε αυτό  ο Τουρισμός και η Φιλοξενία που βρίσκεται στην καρδιά του καθώς κάθε επένδυση στην ελληνική φιλοξενία είναι προϋπόθεση γρήγορης και βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, με οφέλη για όλους. Στις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, κανένας δεν μπορεί μόνος του. Πολλοί μαζί όμως, μπορούμε να σηκώσουμε την Ελλάδα ψηλότερα!»

Παράλληλα, όπως αναφέρεται από παράγοντες του χώρου, η «συμμαχία» αυτή θα είναι η απάντηση στα όσα έχουν αρνητικά έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα για τη «μονοσήμαντη εξάρτηση της οικονομίας της χώρας» από την οικονομία της φιλοξενίας ενώ θα αναδειχθεί με ξεκάθαρο τρόπο ο στρατηγικός ρόλος της Φιλοξενίας για την ανασυγκρότηση της χώρας στη μετά COVID εποχή.

Κεντρικό μήνυμα της πρωτοβουλίας που ήδη τρέχει είναι: «Η επένδυση στη Φιλοξενία είναι προϋπόθεση γρήγορης και  βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης σε όλη την Ελλάδα, με οφέλη για όλους τους Έλληνες. Γι’ αυτό και πρέπει να αποτελέσει κορυφαία προτεραιότητα του  Εθνικού Σχεδίου  Ανασυγκρότησης.»

Μνημόνιο συνεργασίας

Η επιλογή, μάλιστα, όπως αναφέρεται, της λέξης “ΜοU” δίπλα στη Φιλοξενία έχει ένα διπλό συμβολισμό. Δίνει τον προσωπικό τόνο που έχει η Φιλοξενία για όλους μας καθώς είναι η  παράδοση, η ιστορία, ο πολιτισμός και οι αξίες. Επιπλέον, παραπέμπει στη συντομογραφία του “Μemorandum of Understanding” καταδεικνύοντας την ανάγκη μιας πλατιάς προγραμματικής συμφωνίας παραγωγικών δυνάμεων και φορέων για το ρόλο της Φιλοξενίας στην ανάκαμψη της χώρας.

Γι’ αυτό και η “ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MοU” σύμφωνα με το ΞΕΕ είναι μια πρωτοβουλία με εθνικά χρώματα, όπως συμβολίζεται  και στο λογότυπό της, το οποίο συναποτελούν  τα  καταλύματα  που είναι κύρια συνιστώσα  της Φιλοξενίας και η παγκοσμίως ξεχωριστή ελληνική θάλασσα.

Στο πλαίσιο αυτό, βασικοί άξονες της πρωτοβουλίας “ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MοU” είναι:

  1. Διάλογος με παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς για τη σημασία της Φιλοξενίας στην οικονομία, την απασχόληση, την περιφερειακή ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.
  2. Διαδικτυακή καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τη  μεγάλη θετική συνεισφορά της Φιλοξενίας στη ζωή όλων των πολιτών.

3.Διαδικτυακή συζήτηση με θεσμικούς εκπροσώπους και ειδικούς για την “επόμενη μέρα” και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Φιλοξενίας στην ανάκαμψη.

Λογότυπο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU

Ένα παράδειγμα

Για το τι μπορεί να σημαίνει μια τέτοια πρωτοβουλία μπορεί να ανατρέψει κανείς πχ στον οινοποιητικό κλάδο. Π.χ. Το Wines of Crete συμμετέχει σε συζητήσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ακόμα και σε αυτούς τους δύσκολους για όλους καιρούς, που ο αμπελοοινικός κλάδος έχει επηρεαστεί τόσο από την κατάσταση που επικρατεί με την πανδημία. Η προσπάθεια που γίνεται, έχει σκοπό να βρει τον κλάδο της οινοπαραγωγής και του οινοτουρισμού έτοιμο να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις που θα προκύψουν την επόμενη ημέρα της COVID-19 εποχής.

Αυτό το διάστημα, γίνονται διεργασίες και προκαταρκτικές συζητήσεις για την δημιουργία μιας εθνικής στρατηγικής στον οινοτουρισμό και συντονισμένων ενεργειών για την υποδομή και την προώθηση  του, μέσα από την Εθνική Επιτροπή Οινοτουρισμού, στην οποία συμμετέχει το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης δυναμικά.

Επιπλέον, η συνεργασία μεταξύ των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας, είναι αυτό τον καιρό, σε συζητήσεις μεταξύ του Οινικού κλάδου, των Υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Το κρασί αντιμετωπίζεται ως όχημα ανάπτυξης καθώς διατρέχει τον πρωτογενή τομέα, την μεταποίηση και τον τουρισμό.

Η νησιωτικότητα, η ιδιαιτερότητα και η διαφορετικότητα είναι μοναδικά χαρακτηριστικά που πρέπει να υπογραμμιστούν και να αναπτυχθούν μέσα από ενέργειες εκπαίδευσης, στρατηγικό σχεδιασμό και κοινό Branding. Άρα μια πρωτοβουλία όπως αυτή του ΞΕΕ μπορεί να «κουμπώσει» με αυτήν του Wines of Crete, που σταθερά εργάζεται για την ανάδειξη του ποιοτικού κρητικού κρασιού μέσα από το εθνικό χαρτοφυλάκιο γαστρονομίας και την προώθηση της οινογαστρονομίας της Κρήτης.

Κι όλα αυτά, βέβαια, συμβαίνουν σε μια δύσκολη περίοδο όπου οι πρόεδροι των οργανώσεων του κλάδου Ιωάννης Βογιατζής (ΕΔΟΑΟ),Χρίστος Μάρκου (ΚΕΟΣΟΕ) και Γιώργος Σκούρας (ΣΕΟ), σε πρόσφατη επιστολή τους προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης που κοινοποιείται και στους Έλληνες ευρωβουλευτές  έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου για τον κλάδο λόγω της απουσίας τουριστικής κίνησης αλλά και του απαγορευτικού στην εστίαση.

Όπως αναφέρουν πιθανόν φέτος δε θα μπορούν να παραλάβουν οινοστάφυλα καθώς υπάρχουν τεράστια αποθέματα που ανέρχονται πλέον σε 4.777.000 hl. Όπως αναφέρουν η κατάσταση στο κλάδο είναι τραγική από την προηγούμενη χρονιά ενώ οι προοπτικές για φέτος είναι θολές. «Το πρώτο μισό του χρόνου είναι ήδη χαμένο για τις αγορές και οι επιπτώσεις μέχρι τον επόμενο τρύγο που ξεκινά τον Αύγουστο, προβλέπονται χειρότερες από τις περσινές» , αναφέρουν σε επιστολή τους οι εκπρόσωποι του κλάδου.

Προηγούμενο άρθροΠροσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί της οδού Μυκηνών, στην πόλη της Βέροιας
Επόμενο άρθροΓ. Οικονόμου: «Κάθε μέρα να είναι ένα βήμα υπέρ της ισότητας»