Προστασία και συντήρηση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου

Προ του δυστυχήματος στα Τέμπη, είχε προηγηθεί μονοδρόμηση στην περιοχή Παλαιοφαρσάλου-Λαρίσης, ως αποτέλεσμα κλοπής καλωδίων του ΟΣΕ, γεγονός που συγκαταλέγεται στα δείγματα κυβερνητικής ολιγωρίας. Η προστασία των λειτουργικών συστημάτων του ΟΣΕ, οι κλοπές καλωδίων και άλλων υλικών είναι θέματα που αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής.

 

Η συντήρηση του δικτύου είναι τουλάχιστον πλημμελής, καθώς ο ΟΣΕ το αντιμετωπίζει ελλείψει σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας και δεν το συντηρεί όσο τακτικά θα όφειλε.

Για ένα δίκτυο 2.500 χλμ. (συμπεριλαμβανομένου του δικτύου μετρικού εύρους) χορηγούνται 20-30 εκατ. ευρώ ετησίως που δεν επαρκούν, όπως δεν επαρκούν και τα μέτρα φύλαξης που θεωρητικώς λαμβάνονται για να αντιμετωπιστεί η κλοπή καλωδίων και υλικών από λειτουργικά συστήματα του ΟΣΕ.

Φαίνεται πως η κρίση της δεκαετίας 2010-2020 συνέβαλε στη μείωση των εξόδων συντήρησης, ενώ στη συνέχεια το δίκτυο συντηρείτο τμηματικά, με μικροέργα συντηρήσεων, αντί για δημοπρατήσεις συντήρησης του συνολικού δικτύου που θα επέτρεπαν την αναβάθμιση των όρων συντήρησης και τη μείωση του μέσου κόστους. Η αποτελεσματική συντήρηση του δικτύου απαιτεί ειδικές γνώσεις.

Eρωτάται η Επιτροπή:

1. λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνολογικές εξελίξεις, διαθέτει τεχνογνωσία, συστήνει καλές πρακτικές ή προτείνει νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της λεηλασίας του σιδηροδρομικού δικτύου;

2. υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει τους όρους συντήρησης του δικτύου;

Διαβάστε ολόκληρη την απάντηση

Προηγούμενο άρθροΔιακοπή Νερού Αύριο Βρυσάκι
Επόμενο άρθροΠρόγραμμα Προεκλογικών Επισκέψεων υπ. Βουλευτή Ημαθίας ΝΔ κ. Λάζαρου Τσαβδαρίδη