Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο οδικό δίκτυο της Π.Ε. Ημαθίας

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ

Α. Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ.1 Ν.2696/99 “περί κυρώσεως του Κ.Ο.Κ.”, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

2.Την υπ’ αριθ. 1180 από 23-04-2020 Έγκριση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Τμ. Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού της Δ/νσης Περ/ντος και Χωρικού Σχεδιασμού Κεντρικής Μακεδονίας, με την εγκεκριμένη μελέτη.

3.Την υπ’ αριθ. 3275 από 28-05-2020 Έγκριση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Τμ. Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού της Δ/νσης Περ/ντος και Χωρικού Σχεδιασμού Κεντρικής Μακεδονίας, με την συμπληρωματική εγκεκριμένη μελέτη.

4.Την υπ’ αριθ. 4847/21/871964 από 29-04-2021 Αναφορά- Πρόταση του Α.Τ. Αλεξάνδρειας με την οποία συνηγορεί για την έκδοση της παρούσης.

5.Την υπ’ αριθ. 4842/21/994279 από 17-05-2021 Αναφορά- Πρόταση του Τ.Τ. Βέροιας με την οποία συνηγορεί για την έκδοση της παρούσης

ΚΑΙ

Β. Αποβλέποντας στην ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας, την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, την εξυπηρέτηση και ασφάλεια του κοινού, κατά τη διάρκεια εργασιών, της εργολαβίας «Παροχή υπηρεσιών συντήρησης & υποστήριξης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης περιοχής Θεσσαλονίκης και Α και Β τομέα αρμοδιότητας Δ.Τ.Ε./Π.Κ.Μ.» , στο οδικό δίκτυο της Π.Ε. Ημαθίας

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

Άρθρο 1ο

Στις εξής οδούς: α) Ε.Ο.4 της Π.Ε. Ημαθίας, στο τμήμα Αλεξάνδρεια-Βέροια από Χ.Θ. 39+600 έως τη Χ.Θ. 75+000 και β) Π.Ε.Ο. 1 της Π.Ε. Ημαθίας, στο τμήμα όρια Ν. Θεσσαλονίκης – Αλεξάνδρεια – Κυψέλη – όρια με Ν. Πιερίας από Χ.Θ. 39+600 έως Χ.Θ. 62+000,

i. Τον κατά περίπτωση αποκλεισμό, της δεξιάς ή της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας, σε αμφότερα ρεύματα κυκλοφορίας, σε τμήματα των ανωτέρω οδών που διαθέτουν δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πορείας,

ii. Την κατά περίπτωση στένωση της λωρίδας κυκλοφορίαςή την εναλλάξ κυκλοφορίατων οχημάτων, από το εναπομείναν ρεύμα κυκλοφορίας, σε τμήματα των ανωτέρω οδών που διαθέτουν μία (1) λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πορείας.

Άρθρο 2ο

Α. Ανωτέρω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοσθούν από έκδοσης της παρούσης έως την 31-12-2021 και από την ανατολή έως τη δύση του ηλίου.

Β. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του άρθρου 1 παρ. i, θα εφαρμοσθούν ως εξής: θα τοποθετηθεί κυλιόμενη εγκεκριμένη σήμανση με την οποία θα αποκλειστεί αρχικά η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται από την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας με τη βοήθεια σημαιοφόρων, στη συνέχεια θα αποκλειστεί η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας και η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται από την δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας με τη βοήθεια και πάλι σημαιοφόρων. Επισημαίνεται ότι κατά τον αποκλεισμό της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας και στην περίπτωση που υφίσταται διαχωριστική νησίδα το πλάτος της οποίας είναι επαρκές θα τοποθετείται επιπλέον σήμανση για τον πλήρη αποκλεισμό της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας με την τοποθέτηση εγκεκριμένης σήμανσης.

Γ. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του άρθρου 1 παρ. ii, θα εφαρμοσθούν:

i) για την στένωση λωρίδας κυκλοφορίας, με τη χρήση της εγκεκριμένης σήμανσης προειδοποίησης για στένωση της λωρίδας κυκλοφορίας, χρήση κώνων και τοποθέτηση σημαιοφόρων, προκειμένου η κυκλοφορία των οχημάτων να διεξάγεται από το ελέυθερο κάθε φορά ρεύμα κυκλοφορίας, ελάχιστου πλάτους 5,50 μέτρων (2,75 για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας).

ii) για την εναλλάξ κυκλοφορία των οχημάτων, με την χρήση της εγκεκριμένης σήμανσης, με παράλληλη τοποθέτηση σημαιοφόρων, προκειμένου στο σημείο της οδού που θα εκτελούνται οι εργασίες, να εκτρέπεται η κυκλοφορία στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και η κυκλοφορία θα διεξάγεται εναλλάξ, από το ελεύθερο κάθε φορά ρεύμα της οδού, με ελάχιστο πλάτος 3,25 μέτρων. Στην περίπτωση που η εργοταξιακή ζώνη υπερβαίνει τα πενήντα μέτρα, η εναλλάξ κυκλοφορία των οχημάτων θα ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες.

Δ. Κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των ανωτέρω εργασιών, η εργοταξιακή σήμανση καθώς και τα μέτρα ασφάλειας που θα εφαρμόζονται, θα είναι σύμφωνα με την ανωτέρω με α/α 2 και 3 εγκεκριμένες μελέτες, βασισμένα στις Προδιαγραφές και Οδηγίες Σήμανσης Εκτελούμενων Έργων των Οδηγιών Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ – ΣΕΕΟ), σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων ΔΜΕΟ/Ο/613 (ΦΕΚ Β905/20-05-2011).

Ε. Η εγκεκριμένη σήμανση θα τοποθετείται, έκαστη ημέραπραγματοποίησης των εργασιών, πριν την έναρξη αυτών και σε κάθε περίπτωση μετά την ανατολή του ηλίου και θα απομακρύνεται μετά το πέρας των εργασιών και σε κάθε περίπτωση έως τη δύση του ηλίου, από τον εκάστοτε ανάδοχο του έργου, με μέριμνα και υπό την επίβλεψη της Υποδιεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Ο εκάστοτε ανάδοχος του έργου υποχρεούται, καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών, να συντηρεί και να επιτηρεί την οδική σήμανση για την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχημάτων.

ΣΤ. Μετά το πέρας των εργασιών, η σήμανση του εργοταξίου και οι πληροφοριακές πινακίδες θα αφαιρούνται οπότε η οδός θα αποδίδεται πλήρως και ασφαλής για την κυκλοφορία των οχημάτων.

Ζ. Κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα, δε θα εκτελούνται εργασίεςτιςαργίες καθώς και τις ημέρες που υφίστανται επικίνδυνες, για την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων, καιρικές συνθήκες (βροχόπτωση, ομίχλη, χιονόπτωση κτλ.), πλην εξαιρετικών περιπτώσεων άμεσης επέμβασης.

Η. Ο εκάστοτε ανάδοχος υποχρεούται να ενημερώνει εγγράφως το οικείο Τμήμα Τροχαίας, για την ακριβή ημερομηνία και ακριβές τμήμα επί των ανωτέρω οδών, εκτέλεσης των εργασιών έκαστης ημέρας, τουλάχιστον μέχρι την 10:00 ́ ώρα της προηγούμενης εργάσιμης ημέρας, προκειμένου εκδίδεται σχετικό δελτίο τύπου προς ενημέρωση των χρηστών των οδών.

Θ. Επιπλέον:

α) σε κάθε περίπτωση να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλισθεί η ασφαλής διέλευση των πεζών και των Ατόμων με Αναπηρία (ΑΜΕΑ), σε όλο το μήκος της ζώνης του έργου,

β) σε κάθε περίπτωση η Υποδιεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να διασφαλίσει την μη ύπαρξη παράγοντα που μπορεί να προκαλέσει ατύχημα και να διασαλεύσει την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας

γ) να εξασφαλίζεται η ασφαλής πρόσβαση των εργαζομένων και των εργοταξιακών οχημάτων, από και προς τους χώρους εργασιών,

δ) να ληφθεί κάθε απαραίτητο μέτρο για την ασφαλή πρόσβαση στις παρόδιες ιδιοκτησίες που βρίσκονται μέσα στη ζώνη αποκλεισμού του έργου ή γειτνιάζουν με το έργο,

ε) να λαμβάνεται μέριμνα έτσι ώστε με την εφαρμογή των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων να μην επηρεάζονται οι υπηρεσίες των μέσων οδικής μαζικής μεταφοράς,

στ) τα μέτρα που θα λαμβάνονται θα ισχύουν από την τοποθέτηση των οικείων πινακίδων σήμανσης,

ζ) σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εξασφαλίζεται η ταχεία και ασφαλή διέλευση οχημάτων έκτακτης Ανάγκης.

Άρθρο 3ο

Οι παραβάτες της απόφασης αυτής, διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 4, 5, 52, 103, 104 και 105 του Ν.2696/1999 (Α-57) «Περί Κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Άρθρο 4ο

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει με τη δημοσίευσή της, σύμφωνα με το άρθρο 109 του Κ.Ο.Κ., την ανάρτησή της στο διαδίκτυο σύμφωνα με το Άρθρο 4 του Ν.3861/2010 και την τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης και θα ισχύει έως την αποκατάσταση της οδού, τα δε οριζόμενα από αυτή μέτρα ισχύουν από την τοποθέτηση των σχετικών πινακίδων σήμανσης, εκτός εάν κατά το χρόνο ισχύος των παραπάνω μέτρων, η κυκλοφορία ρυθμίζεται με τροχονόμους.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Γεώργιος

ΑΔΑΜΙΔΗΣ Ταξίαρχος

Προηγούμενο άρθροΟικονομική στήριξη και του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών ως εμμέσως πληττόμενου από τις φετινές καταστροφές στις καλλιέργειες ζητάει ο Λάζαρος Τσαβδαρίδης
Επόμενο άρθροΣυνάντηση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα με τον Υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και σύσκεψη για την οικονομία