Εντυπωσιακός είναι ο αριθμός των αγροτών οι οποίοι αξιοποιούν τη δυνατότητα γρήγορης και έγκυρης ενημέρωσης που παρέχει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μέσω του τηλεφωνικού κέντρου με τον τετραψήφιο αριθμό 1540.
Από τον Μάρτιο του 2012 το 1540 έχει δεχτεί περισσότερα από 1.500.000 τηλεφωνήματα, εκ των οποίων το 1.000.000 τα τελευταία τρία χρόνια που το ΥΠΑΑΤ επιδόθηκε σε συστηματική προσπάθεια για να γίνει ευρέως γνωστή η λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου.
Τα θέματα για τα οποία οι αγρότες και οι επιχειρήσεις έχουν πάρει απαντήσεις είναι πάρα πολλά. Τα συνηθέστερα ερωτήματά τους αφορούν τις ψηφιακές υπηρεσίες του Υπουργείου, όπως είναι η εγγραφή στο μητρώο αγροτών, η δήλωση συγκομιδής αμπελιών κ.α. Πολλές απαντήσεις δίνονται, επίσης, για θέματα αποζημιώσεων, πληρωμών της ενιαίας ενίσχυσης κ.ά.
Τον περασμένο Δεκέμβριο πραγματοποιήθηκε πανελλαδική έρευνα για την ικανοποίηση των πολιτών από την εν λόγω υπηρεσία. Πήραν μέρος 1.160 συναλλασσόμενοι και τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά ενθαρρυντικά:
Το 83% των συναλλασσόμενων δηλώνει ικανοποιημένο ή πολύ ικανοποιημένο από την εξυπηρέτηση που του δόθηκε.
Η πληρότητα των απαντήσεων βαθμολογήθηκε με 8,5 στα 10 και η ευγένεια των εκπροσώπων του Υπουργείου με 9,3 στα 10.
Το 90% των πολιτών θεωρούν θετικό γεγονός την ύπαρξη αυτού του κέντρου, ενώ 72% θεωρούν ότι θα κάνουν χρήση του κέντρου και στο μέλλον.
Υπενθυμίζεται ότι οι αγρότες μπορούν να απευθύνονται στο 1540 και ή να παίρνουν αυτόματα πληροφορίες 24 ώρες το 24ωρο ή να συνομιλούν με εκπαιδευμένους εκπροσώπους του Υπουργείου, που είναι διαθέσιμοι 9 ώρες την ημέρα.
Οι δυνατότητες του τηλεφωνικού κέντρου εξοικονομούν για τους αγρότες πολύτιμο χρόνο και χρήμα.
Οι απαντήσεις δίνονται είτε επί τόπου είτε, κατά μέσο όρο, μέσα στην επόμενη εργάσιμη ημέρα.
Για το 2018 εκτιμάται ότι θα υπάρχει αύξηση της ζήτησης κατά 20%, κυρίως διότι έχουν αυξηθεί και οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται στους αγρότες και στις επιχειρήσεις.