Πανελλήνιες: Πώς σχολιάζουν οι εκπαιδευτικοί τα θέματα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας, των Λατινικών και της Χημείας, όπου διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι από τα Γενικά Λύκεια

Στα μαθήματα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας, των Λατινικών και της Χημείας διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων με εκείνο των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας να θεωρείται το πιο απαιτητικό ειδικά στο πεδίο της θεωρίας.

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

«Γενικά, τα θέματα δεν καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης, έχουν θεωρητική προσέγγιση και όχι αλγεβρική. Υπάρχουν σημεία που είναι δυνατόν να παρερμηνευθούν. Θεωρούνται πιο εύκολα από τα περσινά όσον αφορά στο κομμάτι των ασκήσεων, ενώ η θεωρία μπορεί να προβληματίσει τους υποψήφιους. Απαιτούν καλή προετοιμασία, σε βάθος κατανόηση της ύλης και εξοικείωση με αυτή»  σημειώνουν στον σχολιασμό τους η οικονομολόγος-εκπαιδευτικός Μαρία Μαλαγκονιάρη και ο οικονομολόγος Στάθης Μουζάκης.

Ειδικότερα:

Θέμα Α: Θέμα θεωρίας με ζητούμενα τα οποία απαιτούν πλήρη γνώση και κατανόηση της οικονομικής θεωρίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Α2 και Α3 έχουν μία ιδιαίτερη πρωτοτυπία και χρήζουν προσεκτικής αντιμετώπισης από τους υποψηφίους για την επιλογή της κατάλληλης απάντησης.

Θέμα Β: Θέμα θεωρίας επιμερισμένο σε τρία υποερωτήματα τα οποία αποτελούν την 7η ενότητα του 2ου κεφαλαίου. Χαρακτηρίζεται ως απαιτητικό θέμα.

Θέμα Γ: ‘Ασκηση από το 1ο Κεφάλαιο της ύλης στην οποία οι υποψήφιοι πρέπει να προσέξουν στο Γ1 τις αριθμητικές πράξεις και τη στρογγυλοποίηση όπου κρίνεται αναγκαία. Τα Γ2 και Γ3 θεωρούνται απλά και λύνονται με κλασικές μεθοδολογίες. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το Γ4 καθώς απαιτεί κριτική σκέψη και όχι στείρα αποστήθιση μέρους της οικονομικής θεωρίας.

Θέμα Δ: Συνδυαστική άσκηση από το 3ο και το 4ο Κεφάλαιο της ύλης. Το Δ1 είναι βατό και λύνεται με απλή εφαρμογή τύπων του σχολικού βιβλίου. Το Δ2 χρήζει καλής γνώσης της θεωρίας του Κόστους. Το Δ3 δεν δημιουργεί πρόβλημα στους υποψηφίους όσον αφορά στην κατασκευή του πίνακα προσφοράς, αλλά ως προς την εξήγησή του, η οποία απαιτεί καλή γνώση της θεωρίας από το σχολικό βιβλίο. Το Δ4 είναι ανεξάρτητο από τα προηγούμενα ερωτήματα και αφορά αποκλειστικά θεωρητικό κομμάτι της ύλης.

ΛΑΤΙΝΙΚΑ

Τα θέματα κρίνονται στο σύνολο τους αρκετά εύκολα, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η φιλόλογος του κοινωνικού φροντιστηρίου Παναγιώτα Ντούλα. Οι μεταφράσεις προέρχονται από τα κείμενα 5, 27,45 του σχολικού βιβλίου, τα οποία εμφανίζουν ελάχιστες λεξιλογικές και γραμματικό-συντακτικές δυσκολίες.

Οι ασκήσεις της γραμματικής τόσο στο κομμάτι των ουσιαστικών και επιθέτων όσο και στο κομμάτι των ρημάτων κρίνονται αρκετά εύκολες. Ωστόσο απαιτούν προσοχή στη λεπτομέρεια. Το ίδιο παρατηρήθηκε στις ασκήσεις συντακτικού περιεχομένου, όπου ζητήθηκαν βασικά συντακτικά φαινόμενα, δουλεμένα επαρκώς κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Εν γενει, υπήρχαν λίγα σημεία που θα μπορούσαν να ξεχωρίσουν τους μέτρια από τους καλά διαβασμένους μαθητές.

«Ένα εύκολο και μάλλον ευχάριστο κλείσιμο αναμένεται για τους μαθητές της ομάδας των ανθρωπιστικών επιστημών» καταλήγει η Παναγιώτα Ντούλα.

ΧΗΜΕΙΑ

«Τα θέματα της Χημείας Προσανατολισμού θεωρούνται αναμενόμενα και μέτριας δυσκολίας. Τα Α και Β ήταν θέματα βατά ενώ τα θέματα Γ και Δ για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές» παρατηρεί η Νατάσα Παλαιογεώργου από το Κοινωνικό Φροντιστήριο.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Οι εξετάσεις για τους υποψήφιους των γενικών λυκείων ολοκληρώνονται την Τρίτη με το μάθημα της Βιολογίας. Οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων ολοκληρώνουν τις δικές τους εξετάσεις την ερχόμενη Πέμπτη, 21 Ιουνίου.

Προηγούμενο άρθροΓυναίκες: Πότε κινδυνεύουν από την καρδιακή νόσο! – Γράφει η Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη
Επόμενο άρθροΒουλή: Πρωτοφανές επεισόδιο με βουλευτή της Χρυσής Αυγής που προτρέπει σε πραξικόπημα. – Συγκαλεί άμεσα τα αρμόδια όργανα ο πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης